Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo Dames,

Ansje gister ongi geworden, ik ben vandaag ongi geworden wij moeten nu de afspraak voor de prikinstructies afwachten en dan mogen wij eind maart van start.

Jessica, zo zeg je ei heeft wel een groeispurt ondergaan, nu afwachten of je hormonen dat ook hebben gehad. We horen het vanmiddag wel van wanneer je voor de punctie mag.

Stiertje heel veel succes vanmiddag en hou de kop er voor he!!!!

Hier, heb het nog erg druk gehad deze week, het emmertje dreigde wat over te lopen, dus vanmorgen hebben we ons ook finaal verslapen, maar moet wel zeggen dat het echt wel even lekker was hihi.

Gister had ik al het vermoeden dat ik ongi zou worden en jah hoor, vanmorgen dus, het is de eerste keer in een best lange tijd dat ik weer op de 28 dagen zit, het was na de operatie telkens rond de 30 dagen, dus ben wat dat betreft wel weer blij.

Moet ook wel zeggen dat als de ongi ook doorbreekt dat ik me dan ook weer prettiger voel, want vooral de dag voor de ongi voel ik me vaak ellendig hebben jullie dat ook?

Nog een dagje werken dan hebben we weer weekend, zal eerst maar es mijn huis weer onder handen nemen, daar ik deze week niet veel van terrecht gekomen.

Dames een hele fijne dag, en Jessica, we horen vanmiddag, in gedachten ben ik bij je meis!

Stiertje hoe laat heb je de tel afspraak? Ik denk ook aan jou!

Liefs Janis

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

He Jessica,

Dat is een groot ei zeg. Bij mij ging het niet goed maar dat konden ze al aan het bloed zien.

Een kennisje deed hier de metingen en tp in belgie. Zij had soms wel follikkels van 25 en toen pas pregnyl en een dag later naar belgie. Dus het kan wel! bij mij hadden ze ook gebeld toen ze het aan het bloed konden zien dat de punctie eerder moest dus wanneer het nodig is zullen ze dat bij jou ook wel doen. Succes en houd ons op de hoogte.

Ansje en Janis, volgende maand ook in de race, spannend hoor.

Hoop van je te horen Stiertje hoe het tel.gesprek is gegaan. Houd je sterk! Heb je al wat vragen op papier gezet?

Geplaatst

Hey dames ja ze bellen vandaag mijn hormoon was ook nog niet veel in het bloed dus leek van de week er ok niet op op eisprong dus wachten heel veel zeggen 21 en 22 super eitjes dat is heel goed

liefs jessica

Geplaatst

Hey dames.

Zondag de puchtie hormoon waarde was nog zo laag 00,5 en bij 30 heb je pas eisprong dus heb nog even ben ook weer gerustgesteld.

Iedereen fijn weekend.

Liefs knuf jessica

Geplaatst

net met dokter de B. gesproken (wat een leuk mens is dat toch) en volgens haar is het heel moeilijk te zeggen wat de oorzaak is van geen bevruchtingen.

Het kan zijn dat mijn lichaam het verkeerde eitje naar voren schuift om te laten groeien en dat het sterkste eitje geen kans krijgt om te groeien. Maar het kan ook gewoon pure pech zijn.

Wel is het zo dat je dat eigenlijk pas kan zeggen nadat er een "grote" behandeling heeft plaatsgevonden. Als er bij een grote behandeling van bv 8 eitjes maar twee bevruchten dan is dat te weinig en ligt het aan de kwaliteit van de eitjes. Maar het kan heel goed zijn dat er met een grote behandeling veel meer bevruchtingen plaatsvinden omdat er dan kunstmatig eitjes worden opgewekt en niet via het natuurlijke proces van het eigen lichaam.

Dus jullie raden het waarschijnlijk al wel maar ik heb me aangemeld voor een grote behandeling!

Eind maart asl ik weer ongesteld wordt moet ik eerst 4 weken de pil slikken:shocking: en dan 4 weken spuiten zetten (slik) :new_shocked: en daarna de punctie ondergaan....:sweat:...maar ik ga het gewoon doen als laatste poging om mijn wens te realiseren en dan is het wat mij betreft klaar ..en we hopen natuurlijk op een mooi reslutaat.

voor iedereen een mooi resultaat...:confettistars::confettistars:dan gaan we met z'n allen op babyzwemmen...ofzoiets..

Nou dames, ik weet weer waar ik aan toen ben en heb mijn plan gemaakt.

Wens jullie een heel fijn weekend enneuh Jessica weet je al wanneer je de punctie hebt?

liefs stiertje

Geplaatst

Hey stiertje

Ja ik had net getypt zondag punchtie.

Nou succes ze maar waaom doe je nog maar 1 poging dan?

We hopen het beste voor ons allemaal.

Ik had toch gelijk 1 maart de dag dat ik uitgerekend was hoor ik of tp of niet geeft een goed gevoel.

Liefs

Geplaatst

Hey Stiertje, wat goed dat je dan toch een poging met hyperstymulatie gaat proberen, bah het duurt dan wel lang, maar nu wordt dan alles bij je stil gelegd en gaat alles "op tijdschema" Ik zal voor je duimen als het zover is dat jullie veel goede eitjes zullen hebben en dat er ook goede bevruchtingen zullen ontstaan.

Heel veel succes alvast met de behandeling.

Jessica, dus zondag wel de punctie, dat ze zoveel uit de bloedwaardes kunnen halen best ongelovelijk allemaal. Zal zondag aan je denken (als ik niet meer slaap en anders ga ik wel dromen hihi) dat het goed gaat.

Kom op meis, jij gaat deze maand goed afsluiten!!!!!!!!!!

Liefs Janis

Geplaatst

Stiertje, dus je gaat toch hyperstimulatie doen....ik hoop dat daar heel veel mooie bevruchtingen uit gaan komen en je hebt gelijk, zo kun je wel zien of er goede bevruchtingen kunnen ontstaan. Ik kan me heel goed voorstellen dat als je telkens bij de ec geen bevruchtingen hebt, je dat onzeker kan maken. Ik vind deze stap wel heel moedig van je!

Je blijft gelukkig met ons meeschrijven want we zijn allemaal natuurlijk wel benieuwd hoe het zal gaan. Raar idee he dat je eerst aan de pil moet terwijl je zwanger wil worden, maar ze moeten je eigen cyclus plat leggen.

Minoes ik hoop op een terugplaatsing en een goede bevruchting! Het zou wel bijzonder zijn als dat op je uitgerekende datum zou zijn, wel dubbel maar toch ook mooi.

Liefs Ansje

Geplaatst

Stiertje: wat goed dat je een beslissing hebt genomen en wat moedig dat je voor de hyperstimulatie gaat. Ben heel benieuwd hoe het gaat, dus blijf lekker meeschrijven hoor! Kan me goed voorstellen dat je het gevoel hebt dat dit gewoon veel meer kansen geeft (is natuurlijk ook zo) en dan weet je denk ik ook beter waar je aan toe bent en of je reele kansen hebt met ICSI. Ga heel erg voor je duimen dat je straks heel veel mooie bevruchte eicellen hebt zodat ze een toppertje kunnen terugplaatsen. Wel gek zoals Ansje ook al schrijft dat je straks eerst aan de pil moet. Maar ja, zo werkt het nou eenmaal.

Klopt dat je nu nog 1 hele cyclus moet wachten? Want je moet toch ook weer bijna ongi worden? En je had het over dat je pas eind maart na die ongi kan beginnen?

Minoes: ik duim heel hard voor je!!! Op naar een goede punctie, het ei moet er gewoon zitten en dan de TP op een toch wel speciale dag voor jullie.

liefs,

sissy

Geplaatst

Jessica, bij deze wil ik je heel veel succes wensen voor morgen en je laten weten dat ik in gedachten bij je bent.

Liefs Janis

Geplaatst

Sissy ik moet zowiezo nog twee maanden wachten voordat het zaad van mannetje weer getest kan worden omdat dan de 3 maanden na de koorst voorbij zijn en aangezien het tot de punctie twee maanden duurt met 4 weken pil en 4 weken spuiten komt dat zo uit.

Ook krijgen we eerst weer een soort voorlichting dus het proces begint weer opnieuw maar dan anders.

Ik vind het erg eng om dit te gaan doen maar ik ben er wel klaar voor en sta er helemaal achter. Op een of andere manier denk ik dat het met de hyper gewoon gaat lukken...(wishfull thinking..)en tja ik ben wel helemaal klaar met eigen cyclus, de arts zei dat ik altijd nog naar de twee keer eigen cyclus terug mocht maar ik kan dat gewoon niet meer opbrengen.

Jessica heel veel succes vandaag!! de duimen draaien weer..

liefs allemaal en fijne zondag!!

Geplaatst

Stiertje die hyper gaat gewoon lukken;)

Succes je blijft wel mee svhrijven toch?

Nou moet er om 11 uur zijn slecht geslapen haha ga vanmiddag wel even liggen na de punchtie

Tot straks toppers

Geplaatst

Hey dames.

Joehoe het ei zat er nog zaad was ook goed.

Spannend op naar dinsdag ik voel me goed.

Wel last er van bloed ook na.

Liefs Jessica

Geplaatst

Minoes: yes, eindelijk weer even positief berichtje deze maand. En nu op naar een mooie bevruchting zodat je dinsdag weer mag voor de TP! Ik duim heel hard voor je! Nu lekker rustig aan doen meis.

Stiertje: oh ja, jullie moesten sowieso al wachten vanwege de koorts van je mannetje. Vind het wel heel stoer dat je nu voor de hyperstimulatie gaat. Hoop echt dat gewoon goed uitpakt voor jullie!

Helaas ben ik zelf vanmorgen ongie geworden. Ach, hield er ook echt wel veel rekening mee. Tuurlijk, een escape-IUI is beter dan niets, maar had er niet heel veel hoop op gevestigd. Morgen dus UMCG maar weer bellen voor volgende afspraak voor FM. Wil graag komende maand weer poging doen, hopelijk dan wel met goede punctie en TP! Ik heb er nog wel vertrouwen in (dat is mijn wishful thinking...).

liefs,

sissy

Geplaatst

Stiertje, ik geloof je direct dat je het spannend vind met hyper, hoop echt dat het voor jullie gaat lukken en ik duim er voor meis!

Jessica jahhoe een goed eitje hebben ze en ook nog het zaad goed, dat is goed nieuws!!! Super ben echt super blij voor je!!! You go Girl!!!!

Hier: Gister was ik absoluut niet lekker denk dat mijn emmer aan het overstromen was en dat mijn lichaam zei van en nu rust jij. het heeft wel geholpen, sinds een lange tijd heb ik tot 11 uur uitgeslapen heerlijk, zie er gelijk weer een stuk beter uit en voel me ook een stuk beter.

Nou meiden fijne zondag nog, zelfs met dit weer, lekker bankhangen en tv kijken hihi.

Liefs Janis

Geplaatst

Ahhh Sissy dus och wel ongi geworden, jammer. Op naar de volgende. Voor ons komt het ook dichterbij, mijn mannetje zei nog van je moet nu nog 1 x ongi worden en dan mogen we beginnen he, ik zei jah en realiseerde dat het al dan over 4 weken voor ons is. Zie er wel naar uit in het goede woord dan van de zin he.

Kom op meiden 2011 gaat ons jaar worden daar ben ik echt van overtuigd!!!!!!

Liefs Janis

Geplaatst

ooo sissy balen zeg kop de veur en we gaan er voor en het gaat lukkeb voor ons allemaal.

Ik ben positief wie nog met

janis lekker bijtanken ga ik ook doen

liefs

Geplaatst

Sissy, jammer meid! Nu weer verder bikkelen met de volgende ronde..

Jessica, ik bloed ook altijd behoorlijk na en vooral de laatste keer toen het zo'n zeer had gedaan. Heb jij veel pijn gehad bij de punctie? Nou meid dit wordt vast een lange dag voor je..zucht wachten is altijd zoooo moeilijk, ik..:duimen draaien:in ieder geval!

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Stiertje, op naar de gestimuleerde behandeling, wat spannend zeg. Heb daar zelf ook wel een goed gevoel bij, gaat nu een beetje van die 6 keer afhandelen en dan het echte werk. Maar ja, zo dacht Dough ook en daar is het toch nog gelukt. Heel veel succes, zal wel eens frustrerend zijn dat er zo'n lang traject aan vooraf gaat waarin niet veel gebeurd. Hoop dat je hier ook blijft meeschrijven en ons op de hoogte houdt.

Sissy, wat shit dat je ongesteld bent. Had op een grote verrassing gehoopt.

Jessica, fijn dat de punctie goed ging. Wat spannend zeg, we wachten morgen af. Succes!

Janis, zet m op, denk een beetje aan jezelf he.

Ansje, voel je je nog steeds goed?

Geplaatst

Hey dames

Stiertje ja wachten duuurd land haha pfff om zich valt het nu nog wel mee maar morgen vroeg?pffffff manlief blijft ook thuis morgen ook omdat het zoizo en speciale dag is

Dees tuurlijk laat ik je het weten I cal you ;)

karin die gestym heb je gewoon meer kans dus dat je dat meer ziet zitten is heel logisch naar alle tegen slag.

maar we gaan nog voor de eigen en het komt gewoon goed met ons

Liefs Jessica

Geplaatst

Hé Minoes: gelukkig, deze dag is bijna voorbij. En dat je dan morgenochtend maar een positief telefoontje krijgt dat je mag komen voor een TP! Ik duim nog steeds heel hard voor je!

liefs,

sissy

Geplaatst

Hee meiden,

Hier is weer van alles gaande.

Sissy ups en downs en met name dan downs de laatste tijd. Pfff, dikke knuffel voor jou en grote schop tegen de mislukte IUI aan!

Minoes, jouw punctie geslaagd en nu morgen het spannende telefoontje. Dat vond ik 1 van de meest walgelijke momenten van het hele proces. Nu nog schrik ik wel als ik mijn mobiel met die ringtone hoor gaan.... Ik duim dat er morgen goed nieuws gebracht wordt!!!

Stiertje, ik snap helemaal dat jullie toe zijn aan een andere aanpak. Als je steeds vastloopt op bevruchtingen, dan wil je meer eitjes, zodat je meer kans hebt op een aantal embryo's en dus op tp. Na 4 keer geen tp is het ook hoog tijd voor een evaluatie en een nieuw plan. Heel veel succes! Is toch wel weer heel spannend en nieuw! Blijf je wel schrijven!?

Ik ben er weer na het weekje weg. Volgens mij heeft een beetje rust mij en le bébé goed gedaan: buik heeft een groeispurt gemaakt en ik voel meneer de Hummel zo nu en daar een beetje bewegen. Super!

Dikke knuffel voor jullie, stelletje bikkels!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden