Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi dames,

Karin: en hoe was de 1e FM weer? Groeit er al een mooi ei? Moest wel lachen trouwens om je opmerking over de nieuwe punctiekamer: goed idee om hem een bloemetje te brengen ofzo. Wie weet dat het helpt?!

Minoes: wat goed dat je afleiding hebt gezocht. Hoop dat het weer beetje beter gaat met je. Ga je volgende maand weer direct door?

Linda: nee, ik blijf niet meer in Groningen wonen. Ga naar Drenthe, wel in het noorden van Drenthe dus niet zo ver weg. Over anderhalve week krijgen we de sleutel. Vind het juist wel fijn om de wachtweken bezig te zijn met het nieuwe huis, geeft lekker afleiding.

Stiertje: dat gaat snel zeg, de uitnodiging voor de bijeenkomst al binnen en je kan de pil alweer ophalen. Dan wordt het nu dus echt concreet. Hoop echt dat de hyper behandeling voor jou nu wel positief resultaat geeft!

Ansje: nog 1 ongie en dan ga jij ook weer beginnen. Ik duim voor je dat je net als Dough toch ook nog binnen eigen cyclus zwanger mag worden.

Janis: hoe is het met jou?

liefs,

sissy

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Het heeft even geduurd maar zaterdag is de punctie!!! Ik was best zenuwachtig voor de fm omdat ik helemaal geen druk meer in mijn eierstokken voelde en dus bang was dat de 2 groten ook aL weer weg waren. Maar tot onze verbazing zijn er zelfs toch nog een paar mee gegroeid. Er zijn nu 4 die goed genoeg zijn voor de punctie en nog 2 die eventueel ook nog mee kunnen doen. Wauw wat een opluchting!

@Karin: hoe ging het bij jou?

Geplaatst

Dag dames,

Spannend Linda, zaterdag voor de laatste punctie. Kan je dan de kamer zien. Zit een deur verder dan de vorige (ervanuit gaande dat dat dezelfde als twee jaar geleden is).

Ik ga weer als een slak, vandaag dag 12 zit ie op 9, dus ieniemienie. Zaterdag gewoon weer heen. Ga een beetje op de automatische piloot heen merk ik, wilde bijna de schoenen al in de wachtkamer uit doen.

Geplaatst

Linda: wat goed dat er nog 2 eitjes zijn gegroeid. En zaterdag punctie! Spannend! Ik duim voor je!

Karin: haha, je wilde al bijna je schoenen uitdoen. Ken dat gevoel. Je gaat zo op automatische piloot dingen doen. Zo heb ik eens bij mijn fysio gehad dat ik al bijna mijn broek enzo wilde uitdoen terwijl ik daar al ruim 2 jaar voor mijn nek kom en dus alleen mijn shirtje hoef uit te doen...

Jammer trouwens dat ie pas op 9 mm zit. Hopelijk is ie zaterdag weer beetje gegroeid en kan je volgende week weer beginnen met spuiten.

liefs,

sissy

Geplaatst

Hey dames.

Linda spannend zeg dus toch 4 dat is mooi succes.

En ja je kan isci vergelijken met wk haha had het nog niet zo bekeken

Karin ja die auto piloot ken ik zo loop ik ook ee beetje dacht vanmiddag uit de bus te moeten moest ik minimaal nog 10 km haha

Sissy ook al bijna weer beginnen wat vliegt de tijd.

Ik ben vanmiddag naar de kapper geweest en er een flink stuk vanaf was er zo klaar mee dus nu een kort koppie

Nou vanaf ook weer naar toneel leuk;)

Liefs Jessica

Geplaatst

Hallo Dames,

Karin, dus het eitje wil weer niet groeien, hoop dat je van de week toch wat meer resultaat zult hebben.

Linda zaterdag punctie, 4 eitjes, meis ga voor je duimen.

Jessica haar er af, net zo kort als mij? Ben zeer benieuwd.

Sissy, Hoe gaat het met jou dan?

Hier, ben net thuis, we moesten twee dagen ergens anders werken en hebben daar geslapen, we zijn nu net thuis, en ik ben eigenlijk best kapot, maar morgen lekker uitslapen en bijkomen.

Afgelopen nacht volgens mij een licht uikgriepje gehad, zo zeg en dat slaap je bij iemand anders, dat was niet gezelling meer.

We hebben de uitnodiging voor de prikinstructies in huis en de volgende keer als ik ongi wordt dan mogen we beginnen, het begint nu echt dicht bij te komen.

Tot morgen dames en lekker slapen voor straks,

Liefs Janis

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Linda, morgen de punctie, super ik zal voor je duimen en hopen dat je niet te ziek wordt van alles, en natuurlijk op een goede oogst

Karin, hey slakkie..volhouden heh want hardlopers zijn doorlopers (haha weer zo'n slecht spreekwoord)

Janis, ook al bijna aan de beurt, spannend hoor!

heb zelf vandaag vrij en een lang weekend alleen want meneer stier is aant carnavallen..eindelijk heerlijk met een boek op de bank en niks doen!! haha.

liefs stiertje

Geplaatst

@stiertje: je man is dus gezellig aan het carnavallen?Blijft hij daar dan bij familie ofzo? Het ziet er altijd gezellig uit zo op tv. Jammer dat wij zulke dingen hier nooit hebben he.

Dus jij gaat lekker lezen het weekend ? Wat lees je?

Geplaatst

Dag dames,

Karin wat jammer dat er nog niet te veel te zien is maar ei kan nog een groeispurt maken hoor.:bigwink:

Linda, sorry ik had je verhaal op de vorige pagina denk ik niet goed gelezen. Daar had je al verschil genoemd tussen ec en hyper verteld en dat hoef je natuurlijk niet nog een keer te vertellen. haha. Succes met de punctie morgen! we denken aan je!

Janis wanneer moet jij weer ongesteld worden? Spannend dan mag je beginnen!

Stiertje een weekend zonder mannetje...lekker toch en keertje kun je lekker je eigen gang gaan en relaxen. Lekker hoor met een boek op de bank.

Sissy druk aan het klussen, wel goed voor de nodige afleiding.

Jessica naar de kapper geweest? Lekker is dat af en toe he. Hoe gaat het nu met je?

Hier alles prima. Alles gaat weer lekker. Het lijkt wel of mijn relatie nog nooit zo goed is geweest zoals hij nu is. Is alle ellende toch niet voor niets geweest.

Ik ga allemaal leuke dingen doen dit weekend. Vanmiddag even met mijn moeder op stap en morgen gezellig eten met vrienden. Ik geniet er echt enorm van en ik ben blij dat ik me al een tijdje weer goed voel. Daar kan ik mooi op teren als we straks weer starten met behandelen.

Meiden fijn weekend!

Liefs Ansje

Geplaatst

Linda, wat super! Je zat je al voor te bereiden op 'einde poging' en zuchtend uitkijken naar een volgende poging waarbij de eitjes misschien weer niet goed willen groeien... En toch minimaal 4 follikels in the running nu! En hopelijk nog twee die een groeispurt gaan maken! Oeh, ik hoop zo op een mooi resultaat voor jullie!

Heb je eerder nooit meegepraat over de MMM op fora en zo? Of wel?

Stiertje, carnaval. Zoooo leuk! Wou je niet mee? Ik heb Limburgse vrienden waarmee ik zo nu en dan een jaartje diep in Limburg mee ga feesten. Vasteloavend dan hè, geen carnaval (da's Brabants). Is geen zuiplappensfeer, maar echt veel moeite voor schmink en kleding, veel gezelligheid op straat, optochten, playbackshows, kroegjes met blaasbandjes. Steeds meer van die Zuid-Amerikaanse percussie (is niet elke Limburger gek op, die willen het traditioneel, maar ik vind het prachtig!).

Jij dus een lekker rustig weekendje? Ook wel eens fijn.

Janis, hier in precies dezelfde nacht een licht buikgriepje. Was de halve nacht boven de plee hangend bezig. Pffff. Gisteren hele dag slap en koortsig en kon bijna niks eten. Vandaag gaat het wel weer, gelukkig. Wat akelig Janis, dat jij niet thuis sliep. Dat is past echt naar, ergens anders zijn en dan ziek zijn. Was het bij jou alleen de nacht?

Fijn, prikinstructies in huis en dan kun je beginnen. Gaat het eindelijk van start! Je hebt hier nu al zoveel meegelezen van de eigen cyclusbehandelingen en was niet allemal rozengeur en maneschijn bij de meiden. Het is best zwaar al die teleurstellingen als het niet lukt. Hoe kijk je er nu tegenaan, tegen starten?

Ansje, wat fijn om te horen dat je zo geniet van leuke dingen en dat je relatie nu zo lekker loopt! Je weet ook weer heel goed wat je aan elkaar hebt als je even dreigt elkaar te verliezen, misschien? Een fijn, gezellig weekend gewenst voor jou!

Minoes, meid, een dikke knuffel voor je! Lekker afleiding zoeken en het haar kortwieken! Haha! Grappig dat je als er zoveel heftigs gebeurt je radicale beslissingen neemt, ineens hè?

Karin, hmm, misschien hoort het er gewoon bij bij jou: late eieren. Maar ja, zoals eerder gezegd: zijn ook prima eieren. Als dat rotding nu maar wel blijft zitten voor de punctie!! Ik duim voor een superronde voor jullie!

Oh, meiden, kom me maar gauw vergezellen! Op een ander forum duurde het ook maar en duurde het maar tot er mensen zwanger raakten in ons IVF/ICSI-groepje. Maaaaaaanden niks en toen ineens bij bosjes (waaronder ik dus). Doen jullie dat ook straks allemaal maar gezellig in maart/april/mei, huppa op een rij zwanger allemaal, hihi!

Hier 'n mijlpaal: we hebben dé naam gekozen voor babytjelief! Voor een meisje wisten we het al jaren, voor een jongen bleef het maar moeizaam gaan. Net of er minder mooie jongensnamen bestaan en er ook minder jongensnamen überhaupt bestaan! En dan opperde ik iets, vond manlief het niks en opperde hij wat, vond ik het niks. Maar nu: hij is er, dé naam! En mooooooooi!

Geplaatst

@dough:

Jawel ik schrijf wel op een ander forum over IVF daar is ook een appart UMCG topic. Maar daar zijn nog maar weinig mensen aan het behandelen dus dan ben je snel uitgepraat. En verder schrijf ik al jaren op andere fora maar dan schrijf ik wel wat over de behandelingen maar niemand snapt er eigenlijk een reet van en stellen dan debiele vragen en dat irriteerd je dan weer. Ach je kent het wel.

Zo heb ik dat ook weleens met familie. Al die jaren weet iedereen al dat mijn baarmoeder geen normale vorm heeft en dat de kans op miskramen en vroeggeboorte hiermee erg verhoogd is. Daarom word er ook maar 1 embryo teruggeplaatst. Gisteren vroeg mijn moeder hoe het afgelopen was dus ik leg het uit van de follikels. O zegt ze dus dan krijg je misschien toch een tweeling? Pfff ik heb het al zo vaak uitgelegt hoe het werkt met ivf en nog snappen ze het niet.

Nou ja genoeg gezeikt....

Leuk dat jullie de naam hebben gekozen! Erg leuke bezigheid he. Wil je weten wat het word trouwens? Wij vonden een jongensnaam ook heel moeilijk. Tot op het moment dat ik naar de ok ging waren we er nog niet uit. Ik wilde Thijmen en mijn vriend Kevin. Omdat we er stellig van overtuigd waren dat het een meisje zou zijn hebben we het er verder ook niet over gehad. Maargoed toen ik dus naar de ok ging moesten we toch wel een naam beslissen want stel dat het wel een jongen zou zijn. Toen kozen we snel voor Julian. Op de ok aangekomen stelde de gynaecoloog zich voor als : 'Julian' . En op het beeldscherm waar mijn hartslag etc in de gaten werd gehouden stond het merknaam 'Julian'. Wat bizar he. En toen was het dus ook inderdaad een mannetje.

Geplaatst
Janis, hier in precies dezelfde nacht een licht buikgriepje. Was de halve nacht boven de plee hangend bezig. Pffff. Gisteren hele dag slap en koortsig en kon bijna niks eten. Vandaag gaat het wel weer, gelukkig. Wat akelig Janis, dat jij niet thuis sliep. Dat is past echt naar, ergens anders zijn en dan ziek zijn. Was het bij jou alleen de nacht?

Fijn, prikinstructies in huis en dan kun je beginnen. Gaat het eindelijk van start! Je hebt hier nu al zoveel meegelezen van de eigen cyclusbehandelingen en was niet allemal rozengeur en maneschijn bij de meiden. Het is best zwaar al die teleurstellingen als het niet lukt. Hoe kijk je er nu tegenaan, tegen starten?

Hier 'n mijlpaal: we hebben dé naam gekozen voor babytjelief! Voor een meisje wisten we het al jaren, voor een jongen bleef het maar moeizaam gaan. Net of er minder mooie jongensnamen bestaan en er ook minder jongensnamen überhaupt bestaan! En dan opperde ik iets, vond manlief het niks en opperde hij wat, vond ik het niks. Maar nu: hij is er, dé naam! En mooooooooi!

Bij is is het bij die nacht en morgen gebleven gelukkig, mannetje heeft er ook een paar uur last van gehad en een collega later gister ook. Was niet helemaal toppie gister, maar dat heeft ook te maken omdat we lange dagen hebben gemaakt. Nu is alles gelukkig weer helemaal in orde.

Ik moet ongeveer rond 25 maart ongi worden, en jah ik heb hier al een tijdje meegelezen en erg meegeleefd met jullie allemaal en ik moet zeggen dat ik in het begin er een heel goed gevoel over had en het helemaal zag zitten maar nu wel zoiets heb van NOU???? Dus meiden maakt maart een goede maand!!!!!!

Ik sta er goed tegen over en ik ben ook positief, ik moet wel zeggen dat ik het nu toch ook wel zenuwachtig begin te worden, en dan met name de punctie. Eigenlijk voor alles, jemig in december dacht ik nog van man dat duurt nog wel een eeuwigheid, en nu gaan we al bijna van start, het is allemaal erg snel gegaan.

Dus een mijlpaal overwonnen, dat geloof ik direct, ik heb ook wel es nagedacht over namen en dat is heel erg moeilijk, ik had al namen, maar nu we weer verder zijn vind ik ze eigenlijk niet eens leuk meer.

Ansje, wat vind ik het fijn voor je dat je je goed voelt en dat je relatie super is!!! Jullie hadden het er over om ook weer te starten toch? (wannneer).

Stiertje heerlijk een lang weekend, ik heb vandaag ook vrij om dingen voor morgen voor te bereiden, heb vanmorgen heerlijk uitgeslapen, was daar wel aan toe hihi.

Linda, heel veel succes morgen, en ik denk ook aan jou!

Iedereen een fijne dag,

Liefs Janis

Geplaatst

Hey dames.

Linda haha nee ik had op tijd door dat ik er nog niet was haha.

Succes morgeb met de punchtie.

Ansje wat super dat je relatie zo goed al als nooit te voren.

dough wat super zeg een naam loop jij maar lekker verder zonder je zorgen te maken over zwanger worden heerlijk onze tijd komt wel.

Stiertje lekker zo'n lang weekend geniet er van

karin toi toi toi en dat ei goeit wel succes meid en je komt er wel.

wij gaan zo heerlijk uit eten en morgen caraval in het dorpshuis ik ga als kat haha.

Ja en mijn haar is best kort ;) moet wel even wennen.

En we gaan morgen lekker winkelen

Iedereen fijn weekend Liefs Jessica

Geplaatst

Zo dames de punctie is achter de rug!! Omdat ik vorige keer de hele dag ziek ben geweest van de verdoving heb ik minder verdoving gekregen. Ik heb liever pijn dan dat ik moet overgeven of misselijk ben. Er zijn follikels aangeprikt en hou je vast... er zijn 6 eicellen gevonden!!! Wat een score niet!

Na de punctie werd ik naar de uitslaapkamer gebracht. Dat is nieuw sinds januari. Ik vond het eerst onzin maar achteraf was het toch lekker zo was ik niet misselijk of duizelig voordat ik naar huis ging.

Mijn vriend heeft vanmorgen pas bloedgeprikt voor de jaarlijkse hiv en hepatitus test. Ze zeiden dat dat op de dag van de punctie nog wel kon omdat mijn vriend om 6.30 's morgens al de deur uit moet voor zijn werk. Dus we waren er vanmorgen al om 09.00 terwijl de punctie pas om 12.00 was.

Toen de laborante kwam vertellen hoeveel eicellen er waren gevonden zei ze ook dat het wel een probleem was dat de bloeduitslag er nog niet was. Ze zullen er alles op alles voor zetten om die wel maandag te hebben anders kan de tp niet plaatsvinden.

Ik baal daar wel flink van hoor want dat hadden ze ook wel duidelijker mogen zeggen. Nou ik ga weer bank hangen.

Geplaatst

jeetje linda wel lekker toch zoveel eitjes doe je het toch niet voor niks, en ik hoop voor jullie dat de bloed uitslag er snel is en dat je maandag mooie tp krijgt.

Wij zijn heerlijk aan het genieten we zijn niet naar de sauna gegaan maar heerlijk gewinkeld in assen heerlijk een nieuw rokje shirtje en bolero een heeeeeeeeeeeeel veel snoep haha en gister heerlijk uit eten geweest naar de chinees

Iedreen fijn weekend liefs Jessica

Geplaatst

Nou Linda dat is toch een mooie oogst 6 eicellen!!Zeker als je maar rekening houdt met 4 eicellen.

Hopelijk is de bloeduitslag gauw binnen en kan je wel een terugplaatsing krijgen maandag.

Hoe voel je je nu? Was het te doen met de punctie nu je minder pijnstillers kreeg?

Minoes, zo te lezen was jouw weekend leuk.

Karin hoe gaat het met je ei? Is hij al wat gegroeid?

Dough wat leuk dat jullie er uit zijn over een naam. Ben benieuwd! Het lijkt mij best moeilijk om een naam te bedenken die je allebei mooi vind.

Liefs

Geplaatst

Zo, Linda, 6 eicellen, dat is mooi! Het maximale uit deze poging! Ik vind het ook belachelijk dat als de bloeduitslagen er niet zijn, ze niet kunnen tp maandag! Dat had het ziekenhuis gewoon zelf veel eerder moeten regelen, door je man eerder te laten bloedprikken. Stampij schoppen, hoor, als het maandag niet mag!

Assen, zijn wij vorig weekend ook nog wezen winkelen. Leuk dat je bent geslaagd, Minoes. Wij waren ook altijd kampioen troostaankopen doen :-)

Coffee & Tasty kun je trouwens leuk en lekker zitten boven. Lekkere koffie en heerlijk (choco)gebak!!! Echt een aanrader.

Hoe was het vandaag, Karin?

Geplaatst

@Ansje: ik vond het heel goed te doen met minder pijnstilling. 1 prik was heel gemeen maar de rest viel mee. Nu moet ik wel zeggen dat ik een vrij hoge pijngrens heb hoor dus ik vind het altijd lastig aan te geven wat pijn is.

@Dough: Ik wacht het morgen wel af. Volgens mijn vriend maak ik me te druk. Ze kunnen toch ook een snel test doen in het ziekenhuis hebben ze daar vast wel de juiste middelen voor.

Geplaatst

Hey dames.

Linda het komt vast wel goed:) ze zijn een ziekenhuis?????het moet gewoon anders bel ik wel

Ansje mijn weekend was super.

Dough ja troost aan kopen haha doen je wel goed heb een hele leike rok en shirt en een bolero

Hoe gaat het met de rest van de dames?

Iedereen fijne zondag

liefs Jessica

Geplaatst

Hallo meiden,

hier is het echt een luie dag, heb wel een super weekend gehad.

Karin, hoe was je follikel nu?

Linda, wanneer krijg je bericht?

Jessica, miauwwwwwwwww hihi

iedereen nog een fijn weekend.

Liefs Janis

Geplaatst

Dag dames,

Linda, hopelijk morgen een tp, spannend en wat een score tot nu toe!

Sissy, hoe gaat het met jouw metingen?

Bij mij gaat het ouderwets weer supertraag, gisteren geweest en ze heeft ze niet eens opgemeten. Morgen maar weer kijken.

Geplaatst

Oke Karin, weer lang wachten, dus. Hopelijk dinsdag actie in de stokken!

Oeh, Sissy, jij was ook weer begonnen, hè? Superveel succes van mij voor deze poging!

Linda, ik duim voor morgen!

Fijne zonnige zondag voor iedereen!

Geplaatst

Hé meiden,

Linda: zo, wat een goede score, 6 eicellen. Daar moeten toch wel top-embryootjes uit worden verkregen. Hopen dat je morgen de TP hebt.

Dough: wat leuk dat je een naam hebt bedacht. Dan wordt het nu steeds echter zeker. We komen je graag vergezellen hoor! Vind ik een goed plan.

Karin: jammer zeg dat het niet opschiet bij jou. Het blijft vervelend als het zo lang duurt, want elke FM hoop je toch dat het ei groot genoeg is. Zo blijf je kamer 9 bezoeken. Waarom mag je eigenlijk dan niet later in je cyclus beginnen met de FM? Of zijn ze dan bang dat ze je eisprong missen? Hopelijk morgen een meetbaar ei, ik duim voor je!

Ansje: wat fijn om te lezen dat je relatie nu zo goed voelt. Dan kunnen jullie weer samen alles aan als jullie ook weer een poging gaan doen. En dat we dan gewoon allemaal in het voorjaar nu zwanger worden! Allemaal Dough volgen!

Minoes: leuk, shoppen. Kan ik ook heel goed als we een teleurstelling hebben te verwerken. Is gewoon ook gezellig om even te doen. En inderdaad Assen is ook echt leuk. Gaan wij ook nog wel eens heen. Heb zelf ook aantal jaren in Groningen gewoond tijdens mijn studententijd en blijf dat ook een leuke stad vinden. Maar Assen is heel goed alternatief.

Janis: het gaat nu snel he meid. Kan me voorstellen dat je eerst heel graag wilde beginnen, maar nu ook af en toe er tegenop ziet zeker door de negatieve februarimaand hier. We gaan gewoon voor een goed voorbeeld zorgen in maart zodat jij ook met een positief gevoel gaat starten. Wanneer heb je de info-bijeenkomst eigenlijk? Al bijna?

Stiertje: goed om te horen dat de hyperbehandeling in gang is gezet en je straks al naar de info-bijeenkomst kan. Ga je er al snel heen?

Met mij gaat het goed. Dinsdag gaan we weer beginnen. Ben benieuwd of er dan al een meetbaar ei zit. En volgende week maandag krijgen we de sleutel van ons nieuwe huisje!!! Heb ik echt heel veel zin in. Geeft ook lekker afleiding. Nu zijn we druk bezig met allemaal dingen uitzoeken en kopen. Ik ben ongeveer dagelijks bij de Gamma of de Praxis te vinden....

Meiden, fijne zondag nog! Heb net even stukje gefietst. Was wel koud, maar het zonnetje is wel heerlijk. Zeker nu zo achter het glas...

liefs,

sissy

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden