Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey dames

Karin wat balen zeg bah niks aan ik wou dat ik hem voor je op kon blazen pff zwaar zo heel veel sterkte en dat je snel een super ei hebt.

Sissy dinsdag ook weer beginnen heerlijk succes en het word een super maand:)

Janis lekker relax dag ik had ook al tegen je gezegt dat ik lui dag had niet dus heerlijk met de buren in de thuin snoeien heerlijk in de zon.

Liefs

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Sissy: spannend dat jij deze week ook weer gaat beginnen. Met het klussen heb je inderdaad genoeg afleiding. Moet er veel gebeuren aan jullie huis?

@Karin: balen dat hij zo langzaam groeit. Bij mij ging het tijdens de ec pogingen ook altijd heel traag en met de hyper pogingen dus nog trager. Heel vervelend.

Geplaatst

Linda: ja, moet behoorlijk wat gebeuren in het huis. Nieuwe kozijnen (maar dat laten we doen), we gaan de badkamer helemaal vernieuwen, nieuwe keuken en dan het gebruikelijke plafond witten, muren sauzen, behangen enz. Maar ach, we doen rustig aan. Het belangrijkste is dat wij ons er goed bij voelen, zeker in combinatie met weer een poging. Het is gewoon al leuk om straks lekker bezig te kunnen gaan.

Geplaatst

Linda, wat een superoogst..6 stuks wauw! en vanochtend wordt je gebeld toch ivm een terugplaatsing? ik duim voor je.

Karin, hopen dat je ei vandaag wat gegroeid is.

Sissy, spannend zeg dat verhuizen, ik vind dat altijd een behoorlijk stressvolle periode, heb jij dit ook? Veel plezier met klussen en ..eieren leggen haha!

Janis, jij volgende week ook de informiddag toch? spannend ..ik vond het heel informatief en ook fijn om andere stellen te ontmoeten die hetzelfde doormaken.

Lekker rustig weekend gehad na een behoorlijk stressvolle week (allemaal perikelen op het werk) mannetje was in Breda, waar hij vandaan komt, om te carnavallen en heeft het super naar zijn zin gehad.

Volgende week donderdag heb ik de info bijeenkomst voor de Hyper ICSI behandeling.

fijne (zonnige) dag allemaal!!

liefs stiertje

Geplaatst

@Sissy: dat is inderdaad een hoop werk. Wij zijn net klaar met een 4 jarige verbouwing en hebben nu , op de badkamer na, het hele huis gehad. Af en toe dacht ik dat ik gek zou worden. Maar het is wel prettig dat jullie verbouwen in jullie nieuwe huis zodat je wel fatsoenlijk in je eigen huis kunt zitten.

@stiertje: de info ochtend vond ik eigenlijk niet zo veel voorstellen als je al eigen cyclus pogingen hebt gehad. De meeste mensen die daar zitten zijn helemaal nieuw in het ivf traject.

Pfff ik zit te wachten op telefoon over de tp. Vanaf 09.00 konden ze bellen. Ik ben echt doodnerveus.

Geplaatst

Karin, weer een langzaam ei. Ik zal hem eens even streng toespreken. Groeien jij! Doe je best! Ik hoop dat ie daar naar luistert.

Linda spannend, ik duim met je mee voor een terugplaatsing vandaag. Het ziekenhuis moet maar even flink zijn best doen om de uitslag van de bloedtest zo snel mogelijk binnen te hebben. Daar zijn ze een ziekenhuis voor, maar het komt vast wel goed! Vertrouw daar maar op.

Sissy wat heerlijk om te klussen en je nieuwe huis steeds mooier te zien worden. En zeker fijn om wat om handen te hebben als je weer met de volgende behandeling begint. Wat afleiding kun je goed gebruiken.

Janis al bijna bijeenkomst. Je kan bijna van start.

Minoes wanneer start jij weer? Neem je pauze of ga je gelijk door?

Liefs Ansje

Geplaatst

Joepie vanmiddag om 15.30 hebben we de tp!!! De bloeduitslagen zijn dan nog niet binnen als het goed is maar ze gaan gewoon van het goede uit. Volgens de laborante krijg ik een topembryo terug. Hoeveel cellig hij is weet ik nog niet dat hoor ik vanmiddag wel.

Wel heeft ze alvast verteld dat er 5 eicellen zijn geinjecteerd. Daarvan zijn 3 embryo's ontstaan. 1 Ervan krijg ik dus vanmiddag terug en de andere 2 kunnen , mits ze goed doordelen, morgen de vriezer in. Ze zagen er tot nu toe erg goed uit volgens de laborante.

Ik ben een heel blij mens !!

Geplaatst

Zo, als het goed is zit Linda nu lekker met een toppertje in haar buik :-D

Super, zeg! Nu hopen dat die andere twee ook nog de vriezer in kunnen!

Succes de komende wachtweken, op naar een heel mooi resultaat!

Sissy, succes morgen, jij ook Karin!

Geplaatst

Bah had ik vanmiddag een bericht geplaatst is die weg?

nah jah dan maar weer ben blij dat ik niet te groot bericht had.

Linda, jahhoe een toppertje in je buik!!!! (bericht voor de embryo, innestelen jij)

Ik moet volgende week voor de instructies, ben me er iedere dag meer van bewust dat het dichterbij komt, vind het echt best heel erg spannend allemaal.

karin, man traage eitjes heb je, nu hoop ik dat hij gaat groeien en dat ze optijd zijn met de punctie.

Sissy wanneer mocht jij weer beginnen?

Ansje, wanneer ben jij weer?

ALs ik het eerder heb gevraagd sorry, maar mijn hoofd is als een zeef op het moment hihi.

Liefs Janis

Geplaatst

Tsjongejonge zeg dat was nog een avontuur. We werden meteen om 15.30 opgeroepen maar toen was de bloeduitslag er dus nog niet en werd er niet teruggeplaatst. WE moesten maar even wachten. Ach welja we wachten al 7 jaar dus dit kon er ook wel bij. Het werd steeds stiller en stiller en we begonnen hem steeds meer te knijpen. Om 17.30 werden we eindelijk geroepen en kregen we eindelijk de tp. Het is een 4 cellige emmy. 22 maart mag ik testen.

Over de andere 2 kan ik morgenochtend bellen.

@Janis: ik heb het beeldscherm tegen mijn buik gehouden dus ik hoop dat emmy naar je luisterd haha

Geplaatst

Hey dames.

Linda joehoe tp wat lang wachten zeg denken ze dat je niks beter te doen hebt. En embry lekker blijven plakken he!!!!!!

Ansje ja we gaan gelijk door hoe eerder we bij gestim zitten;)

Sissy succes morgen op naar en ei van 14 mm !!!!

Karin was je ei al groot genoeg toi toi toi meid en heel veel succes en EI GROEI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Janis ja de tijd gaat snel voor je het weet zit je midden in de behandeling.

Volgens mij moet ik deze week ook weer ongie worden wat gaat de tijd snel miep miep mmmmmmmmmmmmm

Vandaag heerlijk in de tuin gezeten en heerlijk bomen op gezaagt.

Liefs Jessica

Geplaatst

Hé meiden,

vanmorgen 1e FM gehad en er waren al 2 eitjes zichtbaar: 1 van 11mm en 1 van 12mm. Dus gaat de goede kant op. Hopelijk donderdag eentje van 14mm, zodat ik kan beginnen met de hormonen.

Karin: hoe was het bij jou? Dat ei van jou moet nou wel eens gaan groeien hoor! Moet je morgen weer?

Linda: jeetje zeg, dat is inderdaad lang wachten, ook niet echt fijn. Maar goed, je hebt nu een toppertje bij je, en nu vasthouden hoor!

liefs,

sissy

Geplaatst

Dag dames,

Linda, wat super spannend! Lekker innestellen! We gaan voor een succesverhaal. Wat duurt dat dan nog lang 22 maart.

Sissy, dan liggen we gelijk op schema ongeveer. Gisteren zat ik op 11. Morgenochtend weer meten maar denk niet dat ik dan al op 14 zit.

Jessica, ga je gelijk weer door na je volgende ongi?

Janis, bijna de voorlichting en dan eindelijk starten! super, spannend die laatste dagen he.

Ansje ook bijna weer los, voel je je nog steeds goed in je vel! Dit weer helpt er wel een beetje bij.

Geplaatst

Karin: oh, dan lopen we inderdaad bijna gelijk. Alleen elke keer op de andere dag naar UMCG. Komen we mekaar nog niet tegen...

Hopen dat ie vandaag even nog mooi groeit, zodat je morgen kan beginnen met de spuiten. En dan straks lekker samen op het wachtbankje: deal?

liefs,

sissy

Geplaatst

Linda, goed zo, hoop dat het helpt!

Karin, hoop dat je morgen op 14 mm zit.

Ik begin nu echt af te tellen, en moet zeggen dat ik het echt mega spannend begin te vinden, zat me net te bedenken, dat we over 4 weken al weer druk zijn met ziekenhuisbezoeken.

Ik lig er gelukkig nu niet meer wakker van, heb een tijdje gehad dat het me in de avond zo door mijn hoofd schoot dat ik er niet van kon slapen, dat heb ik nu niet meer gelukkig.

Jessica, van het weekend weer ongi, vind het echt super dat je door gaat, en ehhh deze keer moet het goed komen hoor!!!!!

Sissy, jij bent ook alweer van start, man de tijd gaat echt wel snel, of ligt dat nu aan mij dat ik dat zo voel? hihi

Wat is het ook mooi weer vandaag he, het voorjaar doet echt zijn best nu om door te breken. Heerlijk, de zon doet me goed, geeft me energie. De dagen lengen nu ook weer, dat vind ik ook heerlijk, kan je 's avonds nog wat doen buiten als het weer het toelaat.

Dames fijne dag.

Liefs Janis

Geplaatst

Wat een heerlijk weertje he? Mijn dag kan niet meer kapot want we kregen vanmorgen 2 horen dat we 2 cryo's hebben!!!

@Karin : ik hoop dat hij morgen wel 14 mm is zodat je kan beginnen met spuiten. Succes.

@Sissy: jij succes voor donderdag.

Geplaatst

Klinkt goed, Linda, 1 topper in de buik en 2 toppers in de vriezer. Even een ontzettend luxeprobleem de lucht in gooien: heb jullie evt een wens voor een derde? Stel dat het nu lukt (gaan we maar van uit, hihi), dan heb je nog 2 potentiële kindjes in de diepvries! Raar idee, of niet? Dat je zooooo lang over nr 1 en 2 doet en dan ineens een potentiële nr 3 en 4 hebt liggen!!

Sissy, klinkt goed, 2 follikels in actie. Kijken wat ze 2 dagen later doen, of ze er allebei nog zijn of dat er eentje doorgroeit. Ik ben erg nieuwsgierig geworden naar jullie huis! Ik ga je wel even pb-en, ofzo, want ik wil wat details weten!

Karin, hoop dat er morgen een blij follikel tussen zit dat een beetje wil groeien!

Janis, tjee, dat het je zo bezig kan houden hè? Dat je in je bed er nog mee bezig bent. Schrijf het maar van je af, dan blijft het minder in je hoofd zitten (is mijn ervaring).

Ja, wat een lekker zonnetje, hè? Nu de temperatuur nog even opkrikken! Ik ben ook vrolijk dat de dagen langer zijn! Straks avonden buiten vertoeven en zo! Heerlijk!

Geplaatst

Hey dames.

Karin en sissy jullie gaan lekker achter elkaar aan succes en dat er snel een super ei zo zijn.

Janis ja 4 week waar blijft de tijd

dough wat heerlijk de zon en lange dagen mmmm geniet er van wou vandaag schofelen is de grond bevroren haha.

Karin ja we gaan ook gewoon door het weekend ongie worden dus die weekend erna al weer heen.

Liefs Jessica

Geplaatst

Dough, ik schijf het ook van me af, ben zo blij dat ik gied aan het meekletsen ben, ik voel me echt zoooo thuis hier. En ik heb aan dit forum ook al iemand over gehouden waar ik al heel veel om geef.

Wat ik geef om iedereen, en dat vind ik zo fijn.

Jessica jah het gaat nu echt zooooo snel, en tot dat ik weer ongi wordt heb ik alle weekenden wel wat te doen, wel leuke dingen gelukkig.

Ik zat me na de intake al naar te maken dat het dan nog best lang zou duren, maar net als ik eerder zei, was ik toch wel blij dat na de cyclusanalyse een maand tussen zit, aan de andere kant had ik liever door willen gaan, had ik er ook niet zo over na lopen denken........Maar het is wel beter om goed uitgerust met de behandeling te beginnen denk ik.

Fijne dag allemaal,

Liefs Janis

Geplaatst

@Karin en Sissy: hoe gaat het??? Zijn jullie al aan het spuiten?

@Janis: ja dat lijkt me ook beter voor je lichaam hoor dat je even rust hebt. Het is wel elke keer een aanslag op je lichaam.

Mijn laatste poging is bijna 2 jaar geleden dus mijn lijf heeft genoeg rust gehad en dat mag nou ook wel beloond worden , niet dan?

Geplaatst

Hé meiden,

vanmorgen weer FM gehad, maar helaas, die eieren van mij waren blijkbaar toe aan een pauze. Ze waren nog geen mm gegroeid in die 2 dagen. Ach, zaterdag maar weer kijken en hopelijk zijn ze dan 14 mm zodat ik kan beginnen met spuiten.

Karin: hoe is het bij jou? Zit er bij jou nou een beetje vaart in of staan die van jou ook nog in de langzame stand? Hoop dat jij wel kan gaan beginnen met spuiten. Moet je morgen weer heen?

Linda: wat goed dat je 2 cryo's in de vriezer hebt! Maar nu eerst heel lang dit toppertje bij je houden hoor! Houd je het wachten nog beetje vol?

Minoes: jeetje, dat gaat bij jou ook alweer snel. Komend weekend weer ongie waarschijnlijk en dan week erop ook weer beginnen dus.

Janis: ook bij jou gaat het nu snel. Gek hoe je er in december zo tegenop kon zien dat het nog zo lang gaat duren en nu is het bijna zover. Dat had ik toen vorig jaar ook, ineens gaat het dan toch snel ofzo.

Dough: ja, ons huisje gaat straks heel mooi worden volgens mij. Maandag krijgen we eindelijk de sleutel. Omdat eitjes nu niet zo hard groeien, komt dat misschien maar beter uit ook. Anders had ik misschien maandag punctie en 's middags de sleutel. Is wel veel op 1 dag haha.

We zijn nu in elk geval druk bezig met allerlei spullen kopen om straks direct aan de slag te kunnen gaan. En voorzichtig ben ik de eerste dozen eens aan het pakken. Als het aan mij had gelegen had ik alles al ingepakt ;-), maar gelukkig houdt manlief me daar beetje in tegen...

Jammer dat het weer nou wat minder is zeg! Zon is weg en het waait heel hard.

liefs,

sissy

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden