Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Karin: hoe was het bij jou? Is je ei gegroeid en mag je beginnen met de spuiten? Hoop het echt voor je!

Janis: spannend, de prikinstructie. Ik zag er ook best wel tegenop, maar viel eigenlijk heel erg mee. Hoop dat jij dit ook zo ervaart. En dan vanmiddag lekker rustig aan doen, want je krijgt heel veel indrukken en informatie tijdens zo'n ochtend.

Mijn ei was vanmorgen 18mm. De punctie kan dus gepland worden. Ik hoor vanmiddag of de punctie morgen of donderdag wordt. Gisteren was in mijn bloed het hormoon al aan het stijgen waardoor het lijkt of de eisprong eraan komt. Maar goed, ik heb nu 2 keer Cetrotide gespoten, dus het kan ook zijn dat het hormoongehalte alweer gedaald is. Dan heb ik donderdag pas de punctie. Spannend dus weer! Hoop in elk geval dat ik een punctie heb en dat we de eisprong voor zijn.

Liefs,

sissy

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Goedemorgen,

Succes vanmiddag Janis! Denk dat door al het geneuzel hier je het prima kan plaatsen wat je verteld wordt op de bijeenkomst. De prik is wel even spannend maar dat is meer het idee. We horen wel hoe je het vond.

Stiertje, ook bijna de bijeenkomst, kan me voorstellen dat je er weer positieve energie van krijgt.

Jessica, bijna weer starten.

Linda, hou vol met aftellen. We duimen mee.

Ansje, hoe gaat het met jou. Wat is bij jou ongeveer de planning?

Sissy, hoe ging het vanochtend met jouw ei?

Ik zat vanochtend op 14! Yoehoe, de eerste spuit zit er in. Morgen weer komen. Twijfel nog heel erg na de vorige keer of het wel goed komt maar we zullen zien.

Geplaatst

Sissy en Karin, super dat er nu bij jullie wat schot zit in de zaak! spannend sissy dat de punctie al gepland wordt..meiden mijn duimen draaien weer oooooooooveruren haha!

Heb vannacht toch een rare droom gehad, was in het ziekenhuis en had een dikke buik en de 1 zei tegen mij dat ik zwanger was en dat het goed ging met het kindje en de ander zei tegen mij dat ik me alles maar verbeelde en dat ik helemaal niet zwanger was...pfffff werd badend in het zweet wakker (bij wijze van dan heh!)

liefs stiertje

Geplaatst

@Sissy: Fijn dat de punctie gepland kon worden!!! Je laat wel even weten he wanneer het gebeurt.

@Karin: Fijn dat het toch nog goed lijkt te komen.

@Stiertje: wat kan een mens soms raar dromen he. Ik heb ook weleens een hele vervelende droom waarvan ik gewoon de hele dag van slag ben.

Geplaatst

Hey dames,

Sissy super zeg de punchtie spannend zeg mijn duimen draaien ook.

Karin super dat je ei toch 14 mm is op na de punchtie het moet gewoon mijn duimen draaien ook voor jou.

Linda die ongie krampen had ik ook maar was wel zwanger het kan zijn dat je buik oprekt en dat voeld net zo spannend zeg toi toi toi.

Janis spannend he die bij eenkomst maar als je terug bent denk je pffff was ik daar bang voor ik had dat wel.

stiertje wat kan je raar dromen he bah niks aan maar je bent ook zo met dingen bezig jij heel veel succes met jou bijeenkomst.

Ik heb een beetje dubbel gevoel ga niet zeggen ben posi maar ook niet nega dus ja ben lekker bezig haha.

Ooit komt alles goed daar ben ik van overtuigt.

Liefs dikke knuffel Jessica

Geplaatst

Ik was dus de enige die eerst niet de naald er in durfde te zetten, maar het is op een gegeven monmet toch gelukt en toch ook meegevallen.

ben nu erg moe,

Liefs Janis

Geplaatst

Nou Karin hehe eindelijk is ie dan 14 mm. Pff dat heeft lang geduurd zeg, maar gelukkig laten ze je cyclus niet zomaar voorbij gaan..laat ie nu maar lekker doorgroeien en snel ook want je zal die ritjes naar het ziekenhuis nu ook wel zat zijn.

Sissy, jij gaat weer als een speer. Ik hoop dat ei keurig blijft zitten wachten op de punctie.

Janis, logisch dat je moe bent, doe maar rustig aan en laat alles op je inwerken. Dapper van je dat je uiteindelijk toch durfde te spuiten. Het valt ook best mee, maar ja dat weet je niet als je het nog nooit gedaan hebt.

Minoes ook al bijna weer van start.

Linda, het wordt steeds spannender, succes met de tweede wachtweek.

Stiertje wat kun je levendig dromen he? Ik droomde laatst ook dat ik zwanger was, het leek zo echt en wat baalde ik toen het maar een droom bleek...

Ik verwacht mijn menstruatie over ongeveer twee weken, dus ik kan aftellen. Ik ben er klaar voor!!

Liefs Ansje

Geplaatst

Hé meiden,

heb donderdag de punctie en mag vanavond om 22:30 uur de pregnyl zetten. Redelijke tijd dus, was vorige keer om 1:00 uur. Donderdagmorgen om 8:30 uur de punctie. Lekker vroeg, vind ik wel fijn, want zie er nu best tegenop. Althans, niet tegen de punctie, maar ben echt bang dat mijn ei weer gesprongen is. Hoewel ik nog steeds wel een positief gevoel heb bij deze maand, blijft het altijd afwachten.

Karin: yes, eindelijk dat ei van jou ook op 14mm. En de eerste spuit erin. Ik duim echt voor je meid dat je deze week net als ik ook nog de punctie hebt. En dan gaan we lekker samen op het wachtbankje zitten.

Stiertje: vreemde droom zeg! Ik droom soms ook echt over zwanger zijn en kindjes krijgen. Hmmm, we zijn er denk ik gewoon toch veel mee bezig en dat lijkt me ook niet vreemd. Hoop in elk geval wel dat het 1e deel van de droom uitkomt voor.

Janis: wat goed dat je de naald durfde te zetten. Dat maakt het straks thuis eenvoudiger omdat je het dan al een keer hebt gedaan. Nu vanavond ook nog lekker rustig aan doen hoor!

Dank jullie wel weer meiden voor het meeleven en duimen!

liefs,

sissy

Geplaatst

Sissy, sorry dat ik eerder niet heb gereageerd, wat fijn voor je dat er nu schot in komt!

ansje, wij zouden nog wel es tegelijk kunnen zijn.

karin eindelijk het eitje 14 mm gelukkig

meiden bedankt, ik kwam thuis en was erg down, ik ben zo zenuwachtig aan het worden voor de behandeling, en bang dat ik niet zal durven te spuiten. Was vanmiddag er helemaal af.

Dikke knuffel janis

Geplaatst

Hee Janis, het is ook heel spannend. Dat snap ik wel. Maar je zult merken dat de lichamelijke dingen van de behandeling wel meevallen. Ben je ook niet een klein beetje excited? Ik was blij dat we konden beginnen, dan kwam er eindelijk kans op een kindje!

Sissy, dat eitje gaat inderdaad hard! Goed dat ze je 2 dagen achter elkaar hebben laten komen! Nu hopen dat ie mooi blijft zitten, maar dat zal vast: 18mm is nog geen enorm groot follikel. Inderdaad mooie tijden voor pregnyl en de punctie. Anders moet je zo belachelijk lang opblijven of wekker zetten. En laat op de ochtend punctie heb je zo lang de tijd om je druk te maken. Hee, grappig, je zet rond dit tijdstip precies de Pregnyl!

Wij hebben donderdagochtend rond die tijd de 20 weken echo, ook spannend. Zal aan je denken, het is een verdieping hoger, geloof ik.

Karin, mooi dat jouw verlate eitje zich alsnog aandient! Super! Nu aan het spuiten en op naar een mooi groot follikel, met een mooi eitje en vervolgens een mooi embryootje. Succes morgen, hopelijk is ie weer wat gegroeid.

Minoes, nog een paar daagjes en de UMCG-tripjes komen er weer aan!

Stiertje, rare zwanger- en babydromen tijdens de mmm, ik weet er alles van. Pffff. Ben ook een levendige dromer, moet ik zeggen. Kan me vaak nog veel details herinneren. En net wat jij zegt, Linda, dat je de hele dag het gevoel van die droom mee kan nemen!

En net als jij Ansje, droomde ik eens dat ik zwanger was. Ik was zooooo gelukkig. Werd ook helemaal gelukkig wakker! Maar ja, dan besefte ik me dat het niet klopte. En toch gaf het me hoop en het was heel fijn om na jaren permanent ongelukkig weer es een keer helemaal gelukkig te zijn geweest. Maar wel verdrietig dat het nepgelukkig was, tijdens een droom.

Weet je dat het een paar maanden heeft geduurd tot ik over zwanger/ baby's heb gedroomd toen ik eenmaal zwanger was? Raar, toch? En de eerste droom die er toen wel over ging was dat ik overal alles onderkotste. Hahaha.

Geplaatst

Dough, Ik weet het allemaal niet meer, mijn gevoelend gaan echt op en neer, natuurlijk ben ik excited, maar tegelijk ben ik ook weer bang, het is echt heel raar. Ik weet dat het prikken geen pijn doet, heb het gister zelf toch gedaan, maar ik ben bang dat als ik straks wel de medicijnen moet gaan prikken, dat ik dan weer niet zal durven. Het zit me gewoon in mijn hoofd.

Denk ook dat het te maken heeft dat het nu echt dichterbij komt, en dat de kans om zwanger te raken nu ook weer dichterbij komt, en dat is natuurlijk ook spannend, misschien is het ook wel een stukje zelfbescherming van als de behandeling niet zal lukken. Ik weet het allemaal niet, ik weet wel dat ik mezlef een schop onder de kont moet gaan geven, en de kop er voor, en tegen mezelf denken van kom op je kan het. Gelukkig heb ik nog een paar weekjes om me op te laden. De verpleegkundige zei gister nog met het prikken van dat ik er niet te veel over moest nadenken. Maar toch doe ik dat, oja als het eitje 14 mm is en we moeten spuiten zei de verpleegkundige van kom dan maar naar de afdeling dan kan ik het onder begeleiding van hun doen, dat vind ik ook wel erg fijn en dat ga ik ook echt doen.

JAH IK KAN HET!!!!!!!En ik ga er voor.

Meiden als ik jullie nu niet had, thanks

Liefs Janis

Geplaatst

@Janis: jij hebt dus helemaal nog geen eigen cyclus gehad? Ik lees net pas goed je onderschrift. Sorry dat wist ik niet. Vandaar ook mijn opmerking dat de bijeenkomst niet veel voorstelt als je al eigen cyclus hebt gehad.

Toen met de IUI's van onze zoon heeft mijn vriend gespoten. Ik ben totaal niet bang voor naalden maar om mezelf te spuiten dat vond ik raar. Toen zat de gonal trouwens ook nog niet in pennen maar moest je iederen injectie , net als pregnyl, zelf in elkaar zetten.

En nu tijdens deze pogingen deed ik het zelf en had er ook totaal geen moeite mee.

Tuurlijk kan jij het!

@Dough: spannend de 20 weken echo!! Willen jullie weten wat het word?

@Sissy: dus morgen de punctie. Heb vertrouwen hoor hij blijft gewoon zitten tot morgenvroeg!

Geplaatst

Nee wij hebben nog geen behandeling gehad, dit wordt onze eerste behandeling, ik zie er wel naar uit, maar vind het toch ook weer beangstegend als je begrijpt wat ik bedoel.

Ik heb het niet raar opgevat hoor over de bijeenkomst, ik wist wel dat we weer veel dingen te horen zouden krijgen wat we al hebben gehoord, wel goed om het weer door te nemen hoor. Ik zag het meeste tegenop het prikken, en ik heb me daar echt zo naar om gemaakt.

En durfde dus ook echt niet te prikken, terwijl ik wel mijn hond een spuit durf te geven. Stom he, voel me echt een mietje.

waar ik ook erg over in zit is dat ik mijn moeder nu ontzettend mis, ze is 5 jaar geleden overleden, heb wel mensen in mijn omgeving, maar het zal nooit mijn eigen moeder zijn, snappen jullie?

Liefs Janis

Geplaatst

Dag dames,

Yoehoe Sissy, morgen de punctie. Spannend! Ben zelf ook bang dat ie straks stiekum weer springt. Gelukkig is het vroeg in de ochtend en hoef je jezelf niet zo lang op te vreten.

Janis, de start komt nu echt in zicht! Het prikken is een raar idee, fijn dat als je twijfelt ze je willen helpen in het ziekenhuis. Het komt vast allemaal goed. lekker aftellen nu. Kan me voorstellen dat in zo'n emotionele periode je moeder mist, zij is natuurlijk niet te vervangen. Laat er maar lekker wat traantjes over heen gaan en stort hier je hart maar uit.

Linda, nog een weekje wachten.... zucht... Hoop dat je wat afleiding vindt.

Ansje ook weer bijna in de race, goed te horen dat je er weer zin in hebt.

Dough, al weer bijna halverwege. Geniet je flink van de zwangerschap. luister je ook nog regelmatig even?

Jessica, Het komt met ons allemaal goed uiteindelijk, dan gaan we een reunietje plannen!

Stiertje, ook weer aan het uitkijken naar zo'n punt van de voorlichting. Ben heel benieuwd hoe het je vergaat.

Nou, vanochtend weer geweest (volgens mij ben ik van de 14 dagen 10 keer geweest!) en hij was 16. Ben er heel blij mee dat ie niet weer een rare sprong heeft gemaakt. Morgen weer en dan hoop ik zaterdag een punctie maar dat is nog even afwachten. Krijg wat gevoelige boobies, kan betekenen dat ik weer zon beetje ongesteld ga worden of het zijn toch de hormonen. Ik houd jullie op de hoogte en Sissy, lijkt me gezellig, samen op het bankje!

Geplaatst

@Janis: jeetje wat erg van je moeder. Ik kan me voorstellen dat je haar nu heel erg mist. Vooral op zit soort momenten is je moeder een heel belangrijk iemand die je niet kunt missen.

@Karin: fijn dat hij wat is gegroeid. Dat geeft je toch weer moed!

Geplaatst

Janis: hé meis, tuurlijk kan jij het ook. Het is ook gewoon heel dubbel: het beginnen met de behandeling. Aan de ene kant wil je heel graag, want dan ga je eindelijk een grotere kans krijgen op een zwangerschap. Maar aan de andere kant wil je dat hele ziekenhuisgedoe niet en zie je ertegen op. Ik zag er ook best tegenop, vooral hoe ik zou gaan reageren op de hormonen. Het spuiten is mij alles meegevallen, meer gewoon een gek idee dat je jezelf moet spuiten. Je bent in elk geval zeker geen mietje dat je het eng of moeilijk vindt. Het is ook niet niks wat we er allemaal voor over moeten hebben. En dan het verlies van je moeder een aantal jaren geleden, jemig zeg! Kan me goed voorstellen dat je haar zeker in deze tijd ook veel mist. Hoeveel lieve mensen je ook om je heen hebt, je moeder is onvervangbaar. Schrijf hier lekker alles van je af! Dikke knuffel voor jou!

Karin: yes, hij is nu 16mm. Op naar de 18mm! En dan morgen. Jij begint nu wel bij het meubilair te horen daar zeg. 10 keer in 2 weken tijd. Wat moeten we er toch veel voor over hebben. Hoop dat jij ook de punctie hebt van het weekend. Gaan we na het weekend gezellig samen op het wachtbankje zitten.

Ansje: jeetje, nog 2 weekjes en dan ongie en dan ga jij ook weer starten. Spannend meid! Hoop echt zo dat jij de eigen cyclus behandeling ook nog positief gaat afsluiten.

Linda: houd je het wachten nog beetje vol. Nog 6 daagjes, echt slopend he die tweede week? Ik duim nog steeds voor je hoor!

Minoes: hoe is het met jou? Nog paar dagen en dan start jij ook. Hopelijk komen we mekaar zaterdag nog tegen, want dat betekent dat ik voor de TP mag komen.

Stiertje: succes bij de bijeenkomst! Je hoeft de prikinstructie in elk geval niet meer te volgen, dat scheelt weer.

Dough: wat leuk, morgen 20 weken echo. Weer even naar jullie zoon kijken! Lijkt me altijd weer bijzonder momentje. Oh, ik hoop echt dat wij allemaal dit jaar ook nog de 20 weken echo mogen doen.

Nou, de pregnyl er gisteravond in gezet. Vandaag rustig wat staan klussen in huis, niet al teveel. En dan op naar morgenochtend. Ben echt blij dat het vroeg is, want anders zit ik mezelf alleen maar gek te maken. Weet trouwens niet precies wanneer ik morgen op het forum kan, want we willen morgen nog voor keuken kijken enz. Als ik me goed voel, rijden we rechtstreeks door vanuit UMCG. Jullie horen morgen in elk geval nog!

liefs,

sissy

Geplaatst

sissy heeeel veel succes en sterkte morgen, ik duim alvast! karin hoop dat ie morgen 18mm is. Janis dikke knuffel voor jou! schrijf dit vanaf mijn mobieltje onderweg naar huis in de bus...pfff lastig hoor met die ieniemienie lettertjes haha. vanavond heb ik nog een klant en dan lekker vvroeg naar bed. xxx

Geplaatst

Ik heb er niet zo'n goed gevoel meer over. Sinds vanmiddag heb ik weer de endo pijn terwijl ik dit bijna een jaar niet heb gehad omdat ik aan de provera en lucrin was. En nu is het in alle hevigheid aanwezig. Endo speelt natuurlijk over het algemeen op vooral tijdens de menstruatie dus ik heb er geen goed gevoel meer bij.

@Sissy: succes morgen. En ook succes bij het uit zoeken van de keuken. Waar gaan jullie kijken?

Geplaatst

Hey Meiden,

Bedankt voor jullie lieve reacties, doet me echt zo goed, en geeft me zoveel steun!!!

Sissy, Morgen punctie, heel veel succes en ik ga duimen dat je een mooi eitje zult oogsten.

Karin, 16 mm, hehe dat gaat de goede kant op en dan misschien zaterdag punctie, hoop zo dat het gaat lukken.

Linda, wat is endo pijn als ik vrgaen mag? Kom op meis laat de moed niet zakken, je hebt nog 6 dagen, en mijn duimen draaien overuren voor je.

Stiertje, hoe gaat het verder met jou?

Jessica, denk aan je meis.

Liefs Janis

Geplaatst

@Janis: met endo pijn bedoel ik buikpijn die door endometriose word veroorzaakt. Om de endo rustig te houden heb ik vanaf mei provera geslikt en heb ik voor deze poging 3 maanden lucrin depot gespoten. Al die tijd heb ik geen last gehad. Endo komt vooral om de hoek kijken tijdens een menstruatie vandaar dat dit dus geen goed teken is.

@Sissy: je hebt de punctie inmiddels achter de rug. Ik hoop dat het goed is gegaan?

Geplaatst

Sissy, hoe was het vanmorgen? Hopelijk met buik zonder ei naar de keukenboer getogen, samen?

Ben nog op de afdeling geweest met mijn 'Made by the UMCG' buikband! Er werd enthousiast gereageerd, super!

Karin, hoe stond het met het follikel vanmorgen?

Minoes, nog een paar nachtjes, dan gaat het weer van start.

Janis, ik snap het wel, het is ook allemaal heel spannend en ook onzeker. Of al het gedoe wel wat op gaat leveren.

Hmm, linda, hoop dat je gevoel niet klopt.... Wanneer mag je precies testen?

Hier vanmorgen een mooie echo gehad, alles was goed met ons mannetje (piemeltje zat er nog steeds aan)! We hebben het lekker in de stad gevierd met broodjes/cappuccinootje en lekkere fruitsapjes.

Geplaatst

Hey dames,

Ben weer een beetje bij bah wat kan een mens zich elendig voelen bah.

Janis lieve schat heel veel sterkte maar blijf posi ze kijkt echt op je neer.

Sissy en?????? hoest gegaan zat je ei er nog

Karin spannend meid ik hoop dat ze hem weg kunnen vissen zal voor je duimen.

Linda ik hoop dat je gevoel er naast zit en een mooi test mag hebben.

Ansje ook al weer bijna beginnen spannend.

Dough wat leuk met zo'n buikband ik heb 1 met made by marcel maar wat jij hebt is ook heel leuk.

En gelukkig zagen ze het piemeltje nog straks hadden ze het verkeerd haha.

Liefs Jessica

Geplaatst
Hey dames,

Ben weer een beetje bij bah wat kan een mens zich elendig voelen bah.

Janis lieve schat heel veel sterkte maar blijf posi ze kijkt echt op je neer.

Sissy en?????? hoest gegaan zat je ei er nog

Karin spannend meid ik hoop dat ze hem weg kunnen vissen zal voor je duimen.

Linda ik hoop dat je gevoel er naast zit en een mooi test mag hebben.

Ansje ook al weer bijna beginnen spannend.

Dough wat leuk met zo'n buikband ik heb 1 met made by marcel maar wat jij hebt is ook heel leuk.

En gelukkig zagen ze het piemeltje nog straks hadden ze het verkeerd haha.

Liefs Jessica

Krijg weer de tranen in mijn ogen!!!!!

Geplaatst

He Lieverds,

Is het een goed teken dat we nog niks van Sissy hebben gehoord? Zal ze druk aan het onderhandelen zijn over een keuken? Ben benieuwd.

Wij mogen zaterdag voor de punctie!!! Yoehoe, ben weer een beetje in de goede stemming. Bloed en alles zag er goed uit, geen bokkesprong gedrag tot nu toe. Vannacht 00:30 uur de pregnyl. Sissy, misschien zie ik je dan wel als jij voor een tp gaat!

Geplaatst

@Jessica: vanwaar voel je je zo ellendig?

@Karin: super dat jij zaterdag de punctie hebt! Komt het otch nog goed.

@Dough: wat super zeg zo'n buikband! Lijkt mij ook helemaal leuk maar dan weet wel iedereen hoe je kindje is ontstaan maargoed je hoeft hem ook niet dagelijks om ja.

Domme vraag ook dat ik vroeg of jullie willen weten wat het word. Je vertelde laatst al over een jongensnaam. Ik word een beetje dement geloof ik.

Hier nog geen endo pijn meer gehad. Nog 5 nachtjes en dan is het T-day. De tijd gaat nog steeds erg snel moet ik zeggen. Heb wel af en toe wat ongi krampjes.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden