Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hé meiden,

helaas geen positief berichtje: weer eisprong gehad vanmorgen. Dus weer geen punctie! Knap k.t. dus! Baalde echt gigantisch, had er vooral vanmorgen ook even geen vertrouwen meer in. Stomme eigen cyclus behandeling!!!

Ze gaan nu wel in het team overleggen hoe ze ons de volgende poging beter in de gaten kunnen houden. Misschien minder tijd tussen pregnyl en punctie wellicht.

Ben nu net thuis. Hebben een hele mooie keuken gekocht en ook zelfs een auto. Die van ons was echt aan vervanging toe en manlief had een mooie op internet gezien. Hebben een flinke rit achter de boeg, maar goed, we zijn een auto en een keuken rijker. Ben nu wel heel moe, alle indrukken vandaag en vooral zo'n k.t begin van de dag hakt erin.

Ik zal morgen even weer reageren op jullie berichtjes. Dank jullie wel alvast weer meiden! Het doet me echt zo veel dat ik op dit forum mijn ei kwijt kan (ja, dat is dus het probleem, dat ik mijn ei elke keer al kwijt ben ;-).

veel liefs,

sissy

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ach nee Sissy wat ontzettend kloten zeg. Geen escape IUI meer gehad dus? Gelukkig kun je er de humor nog wel van in zien ( laatste zin berichtje).

Gefeliciteerd met de aankoop van jullie keuken en ook nog een auto! Wat voor keuken hebben jullie gekocht en waar zijn jullie geslaagd?

Geplaatst

Sissy, gadverdamme, weer niet. Wat balen weer meis. Hoe kan het toch? Gebruik je hormonen doet je lichaam toch zijn eigen zin. Bah bah en nog eens bah!

Heb je nog een IUI gehad? Nieuwe auto en keuken is wel weer fijn. Wat voor keuken is het geworden?

Linda nog een paar dagen geduld, fijn dat je geen endo pijn meer hebt gehad. Lijkt me geen pretje, een collega van mij heeft ook endometriose en wat ik zo van haar hoor is dat enorm pijnlijk.

Dough, de echo was goed joehoe, wat fijn dat het nog steeds een jochie is. Anders zul je ook wel even raar kijken haha. Wat gaaf zeg, die buikband made bij the UMCG. Hoe kom je erop? :clap2:

Karin, wat fijn dat je ei geen rare sprongen heeft gemaakt. Laat ie maar mooi blijven zitten tot de punctie.

Janis, moeilijk dat je je moeder bent verloren. Zeker in tijden dat je het moeilijk hebt wil je het liefste je moeder om je heen hebben. Niemand kent je zo goed als je eigen moeder en ik snap dat je haar mist, zeker nu. Ik weet zeker dat ze trots op je is op wat je nu allemaal doormaakt en hoe je het allemaal doet. Sterkte meid!

Liefs Ansje

Geplaatst

Ooohhh Sissy, niet weer! Wat vermoeiend allemaal en wat een teleurstelling. Zal je straks nog vaak aan moeten denken in je keuken en in de auto! Maar uiteindelijk zit er een maxicosi in de auto en het aanrecht vol melflesjes en kruiken!

Jouw verhaal geeft mij ook niet echt hoop. Vannacht pregnyl gezet en het rommelt momenteel onderin de buik. Ben bang dat ik je achterna ga. Kunnen ze ons samen evalueren!

We zullen zien

Geplaatst

Sissy, he bah wat een ellende! verdorie dat dat ding nou niet nog effe kon wachten!!

Wel fijn dat je een mooie keuken en een auto (toe maar toe maar) hebt gekocht zeg!

Linda ik hoop zo dat je een positieve test hebt, wanneer ga je over een stokkie pipi??:zwanger:

Wow Karin da's wel laat voor die spuit zeg, kon je nog wakker blijven? Ik had dat ook de 1e keer geloof ik en heb toen de wekker gezet (lig er altijd vroeg in..) Ben je zenuwachtig voor morgen? Ik duim ...:gekruiste vingers 4

Dough wat een leuk idee van die buikband haha, heb je die zelf ergens laten maken? wanneer ben je eigenlijk uitgerekend? fijn dat het goed gaat met het menneke!:bcbbboy2:

Jessica vervelden van je dipje, dikke knuffel from me for you!:knuf:

Janis, ik snap je gevoel heeeeel goed, ik heb de avond na de voorlichting in bed echt een potje zitten janken...bang voor wat er komen ging..verdrietig dat het zo moest ...maar ook emo omdat de kans op een kindje dichterbij kwam Al met al een achtbaan van emoties..gewoon der uit gooien dus en met de dag leven. En je kunt altijd hier terecht met vragen, onzekerheden en tips...dat vond en vind ik nog steeds super!!:toppie:

Zelf gisteren de voorlichting gehad en was weer heel zinvol, er was ook een stelletje wat al eerder een icsi poging had gedaan 5 jaar geleden en waaruit ze een prachtige dochter hadden gekregen dus die konden ons ook allerlei tips geven dat was heel fijn!

Verder uitgebreid gesproken over de morfine die je toegediend krijgt bij de punctie en dat dat dus mijn grootste angst is dat ik daar heel paniekerig enzo van wordt, heb gevraagd of het zonder verdoving kon maar ze zei dat dat echt een trauma op zou leveren ..nou ja ik heb zoiets van miljoenen vrouwen over de hele wereld kunnen dit doorstaan (waaronder Linda) dus waarom ik niet..:happydance:

ladies, een fijen zonnige dag vandaag!!

liefs stiertje

Geplaatst

@Stiertje: ik weet nog niet wanneer ik ga testen. De afspraak was om echt niet voor dinsdag te gaan testen maar nu begint het toch wel een beetje te kriebelen. Maar ik durf ook weer niet want nu is alles nog goed.

Ik wil je even geruststellen met betrekking tot de hyperstimulatie. Ik vond het weinig verschil met de eigen cyclus. En de punctie valt echt reuze mee. De eerste uitgebreide punctie kreeg ik een hogere dosering maar was ik er de hele dag doodziek van. Qua pijn tijdens het prikken viel het mee ik voelde bijna niks. De laatste punctie heb ik minder dosering gekregen en toen was de pijn wel iets erger maar toen was ik niet misselijk. Zou ik ooit nog een punctie krijgen dan kies ik voor het laatste.

Van de verdoving word je wat dizzy maar verder ben je gewoon goed bij. En het is wel lekker dat je nu verplicht na de punctie een klein uurtje op de uitslaapkamer blijft.

Geplaatst

Hé meiden,

dank jullie wel weer voor alle lieve woorden. Het gaat vandaag gelukkig al weer wat beter, hoewel ik eigenlijk nog steeds best gefrustreerd ben dat de poging nou alweer afgelopen is. Gisteravond ook even met mijn beste vriendin aan de telefoon gezeten en bij haar het verhaal gedaan en kunnen uithuilen. Was ook wel even fijn. En vandaag druk wezen klussen in huis (behang van de muren afhalen, plafonds slopen enz). Geeft goede afleiding!!!

Karin: yes, morgen punctie. Snap best dat je zeker nu weer door mijn ervaring ook de zenuwen krijgt, maar ik hoop echt dat jouw ei mooi blijft zitten. Ze moeten hem gewoon morgen te pakken krijgen! Ik duim heel hard voor je!

Linda: spannend, nog een paar daagjes. Hoop echt dat je positieve test in handen hebt straks.

Stiertje: de voorlichting gehad dus en fijn dat er iemand was met ervaring zodat je daar veel van kon horen. Ik zou ook vooral heel erg tegen de morfine bij de punctie opzien. Heb ik nog nooit gehad, ben ook nog nooit geopereerd ofzo. Hoop dat het allemaal gaat meevallen, zoals Linda ook al schrijft. En zij is tenslotte ervaringsdeskundige hier. Moet je nu ook bijna met de pil beginnen?

Ansje: jij gaat ook alweer bijna beginnen. Misschien gaan we dan wel redelijk tegelijk op trouwens. Ik moet over 2 weekjes natuurlijk weer ongie worden en dan wil ik nog weer een poging wagen.

Minoes: jammer dat je een dipje hebt. Hoop dat je je nu wat beter voelt inmiddels?

Janis: die achtbaan van emoties is zo herkenbaar. Het is gewoon allemaal heel veel wat we te verduren krijgen. En wat is dit forum dan fijn vind ik altijd. Kan je lekker je verhaal kwijt. Blijven doen hoor meis. Een dikke knuffel voor jou!

Dough: mooi dat de 20 weken echo helemaal goed was. En wat een coole buikband zeg. Echt gaaf! Ben je verder al redelijk klaar met babykamer enzo of moet je nog veel shoppen?

Oh ja, keuken is trouwens heel mooi. Hebben we uitgezocht bij Boer in Staphorst. Een hele grote zaak voor keuken, badkamers, bouwmaterialen enzovoort. Zit direct aan de A28 en is een hele fijne zaak. En tsja, ook nog een auto gekocht dus. Nog nooit zoveel geld in 1 week uitgegeven haha...

liefs,

sissy

Geplaatst

@Sissy: fijn dat je hebt uit kunnen huilen bij je vriendin. Je hebt het druk genoeg de komende tijd dus dat zorgt voor genoeg afleiding. Dat is een aardig eind uit de buurt dus waar jullie de keuken hebben gekocht. En inderdaad een beste smak geld uitgegeven maar dan heb je ook wat! En is ook wel lekker na zo'n frustrerend beircht om lekker geld uit te geven toch?

Geplaatst

Hihi, ja ik herken dat ook wel: na een mislukte poging lekker met geld smijten, haha. Het was in elk geval een vermoeiende dag denk ik Sissy. Eerst de spanning rondom de punctiedag, incasseren dat dat rotding alweer gesprongen was en dan én een keuken én een auto kopen! Wow, best veel! Was je niet moe vandaag?

Karin, jouw poging is een andere situatie, zegt niks over wat er morgen bij jou gebeurt! Ik hoop heel hard dat het follikel nog intact is en je morgen een goede oogst hebt! Succes!

Linda, spannend he, beslissen wanneer te testen. ik durfde nooit zo goed te vroeg te testen. Als ik het wel deed en er was geen tweede streepje of een hele lichte, dan wist ik nog niks.... En zo lang je niet test is er nog hoop... Succes met het uitstellen van het testen! Hoop dat je het tot bijvoorbeeld maandag red!

Mooi dat jullie wat hadden aan de voorlichting, Stiertje! Wij hebben een stel als vrienden overgehouden aan die infodag vorig jaar voor de eigen cyclus pogingen. Heel bijzonder! We zagen ze zitten tussen de andere stellen en dachten: ha, die zien er aardig uit, dat zijn vast leuke mensen. En inderdaad, nog steeds heel leuke mensen!

Dank jullie voor de felicitaties voor de echo. Was best heel spannend. Het kan zomaar zijn dat er een nare afwijking gevonden wordt... We waren best nerveus. Maar gelukkig alles goed! We moeten nog best wat dingen regelen en kopen, Sissy. Hebben we ook bewust wel even mee gewacht met aanschaf van grote dingen tot na deze echo. Dit is weer zo'n stap waarna je steeds meer vertrouwen krijgt dat het werkelijk echt gaat gebeuren, dat het goed komt.

Die buikband heb ik op buikbanden.com besteld, laten bedrukken. Had ik al heeeeel lang, dat idee. Ik geloof al voordat het lukte. Zo van: als het ooit lukt, dan....

En ik draag hem inderdaad niet zomaar overal, Linda. Denk wel even na over of ik zin heb om vragen er over te beantwoorden. Maar op visite en zo bij mensen die ik ken vind ik het geen probleem: die weten het toch allemaal. En ik vind het ook niet privé dat ons kind in het ziekenhuis is verwekt. Van andere mensen weet je: die hebben geneukt (ook best privé) en bij ons is het zo dat we er bloed, zweet en tranen voor hebben moeten gelaten voor het er was. Schaam me helemaal niet voor hoe ons kind is ontstaan. Ben er zelfs een beetje trots op dat we dit hebben moeten doorstaan en het niet vanzelfsprekend is om kinderen te krijgen. Ook zelfs een beetje dat anderen zich ook best mogen realiseren dat niet elke dikke buik makkelijk en fluitend is ontstaan, maar dat daar meer voor moet gebeuren soms. En ik ben het UMCG werkelijk dankbaar voor wat ze voor ons hebben gedaan, zonder dat IVF-team had ik ons kind nooit kunnen dragen en dat mogen ze best weten! Wij kunnen niet zonder het UMCG!

Geplaatst

linda, bedankt voor het geruststellende bericht van jouw kant, ook daar heb ik weer wat aan. Ik hoop dat je het weekend zenuwenvrij door kunt komen en op naar dinsdag!

fijn weekend allemaal!

liefs stiertje

Geplaatst

@dough: klopt daar heb je ook helemaal gelijk in hoor! Ik schaam mij er ook absoluut niet voor. Iedereen in onze omgeving weet er ook van alleen de collega's van mijn vriend niet. Wel een paar omdat er veel familie werkt. Maar voor een man ligt het altijd wat gevoeliger om over dit soort dingen te praten.

Leuk trouwens dat jullie vrienden aan de info dag hebben overgehouden!

Geplaatst

Hey dames

Sissy gvd bah meid jeetje weet niet wat ik zeggen moet. heeeeeeeeeeel veel sterkte en een hele dikke knuffel.

Stiertje leuk zeg zo'n voorlichting spannend gaat er nu straks op aan komen. succes.

Karin succes vandaag ik hoop dat die er zit.

Linda spannend ja wachten duurt dan lang nog even.

Dough leuk he al die dingen en je bent al bijna over de helft.

Janis niet huilen dan moet ik ook.

Nou ik heb geen goed nieuws mag niet starten mijn lichaam is nog zo van slag heb cystes zitten ik was net een schat kist het kan gelukkig geen kwaad maar ze weet niet wat eitjes zijn en niet dus ze wil niet verder volgende maand nieuwe poging als ze dan weg zijn.

Ze zij al als je gewoon zwanger wil worden dan kan dit ook gebeuren alleen heb je dat dan niet door pfffff.

Ik ben zo bang ik weet het niet pfffffff.

Dat dipje was ik te boven maar nu gvd.

Liefs Jessi

Geplaatst

jessica wat baaaaalen zeg!! zaten die cystes er de vorige keer niet dan? shit dat je nu weer een hele maand moet wachten ..zucht ..knuffel meid!

Karin hoe is het gegaan vandaag?

liefs stiertje

Geplaatst

Karin: hoe was het vandaag???? Ik hoop dat het geen negatief teken is dat je nog niet hebt gereageerd op het forum vandaag. Hoop echt meid dat het gelukt is.

Minoes: jeetje meis, dat krijg je ook weer te verduren zeg. Dat is zwaar k.t. Kan me goed voorstellen dat dit even hard is aangekomen, weer een maand moeten wachten. Sterkte meid!

Ik ben vandaag lekker bezig geweest in mijn nieuwe huis. Mijn 2 broers waren om te helpen, dus was ook echt gezellig dagje. Ze hebben met z'n drieeen een muur gesloopt en ik heb heel eventjes ook geholpen. Was wel even lekker om mijn frustraties over de mislukte poging er met een sloophamer uit te slaan haha! Verder wel beetje rustig aan gedaan, want ben toch nog behoorlijk moe van alles van afgelopen donderdag. Was inderdaad erg moe Dough, zoals je schreef.

Liefs,

sissy

Geplaatst

Jessica, wat balen dat je cystes hebt en een maand moet wachten. Wat een domper weer zeg. Verdwijnen de cystes vanzelf?

Karin hoe is het gegaan? Ik hoop dat geen bericht goed bericht is in dit geval.

Geplaatst

Hey dames

Ja als het goed is moeten ze van zelf weg gaan anders krijg ik pilletjes.

Mijn lichaam is gewoon zo ontregeld maar het is zo balen bah.

Ik heb hier nooit last van gehad denk ik maar ze zei ook als je gewoon zwanger wil worden kan je dit ook hebben alleen weet je het niet?

Maar goed ben de klap al weer te boven we gaan gewoon verder maar het voeld gewoon k*t heb er geen andere woorden voor.

Karin je houd ons wel in spanning ik hoop het zelfde als ansje geen bericht goed bericht!!!

Liefs

Geplaatst

Dag dames,

Hier ben ik eindelijk. Was veel te mooi weer om achter de pc te gaan..... Wij hebben ei!! Ben zo opgelucht, had het niet meer verwacht na al het gedoe.

Morgenvroeg horen we meer. Gisteravond nog wel erg last gehad van de punctie. Denk smiddags toch wat teveel gedaan buiten in de zon en savonds een ladig patat naar binnen, denk dat mn maag tegen een gevoelig punt aandrukte ofzo. DAcht dat ik bijna flauw ging vallen. Gelukkig vanochtend alles weer prima.

Jessica, wat een teleurstelling zeg. Je ligt onder zo'n vergroot glas dat ze nu alles vinden natuurlijk. Hoop dat het allemaal snel afzakt.

Sissy, lekker aan het kneuteren in je nieuwe huis wat heerlijk. Geen slapeloze nachten gehad van het geld dat je deze week hebt uitgegeven? Straks ben je dat gelukkig snel weer vergeten. Kan me voorstellen dat het je lekker wat afleiding geeft.

Dough, jij bent volgens mij ook een op en top nuchtere groningse, geweldig!

Ansje, nog een weekje voordat je ongi wordt?

Linda, zet m op de laatste paar wachtdagen, de duimen draaien nog steeds.

Janis, sta je er weer wat positief tegenover?

Ik laat jullie morgen wat sneller weten hoor of we goed nieuws hebben.

Dikke knuffel voor jullie allemaal

Geplaatst
@dough: klopt daar heb je ook helemaal gelijk in hoor! Ik schaam mij er ook absoluut niet voor. Iedereen in onze omgeving weet er ook van alleen de collega's van mijn vriend niet. Wel een paar omdat er veel familie werkt. Maar voor een man ligt het altijd wat gevoeliger om over dit soort dingen te praten.

Dat verschilt per man!

Hoe gaat het met je? Is het nog gelukt om niet te testen, of al gedaan? Spannend! Testdag komt nu wel heel dichtbij. Hoop zo dat de endopijn niks betekent!

Minoes, ik zal kort zijn: ROTCYSTES!!!!! Grrrrrr!!!

Karin, ik zal kort zijn: ei!! Super!!!!

Ik nuchter? Hihi? Ben best een emo, hoor! Waarom vind je me nuchter?

Geplaatst

Karin: yes, eindelijk weer positief nieuws deze week. Hartstikke goed meid! En nou morgen een TP, ik duim heel hard voor je en blijf duimen hoor!!!

Slapeloze nachten viel wel mee trouwens hoor van het geld uitgeven hoor: had van tevoren veel over nagedacht en lag eerder wakker van de teleurstelling van de punctie. Ach, over 2 weekjes ben ik weer ongie en dan gaan we er weer voor. Tegen mijn omgeving heb ik gezegd dat we even lekker pauze nemen, dus dan krijg ik niet veel vragen van de omgeving. Is ook wel even rustig. Misschien kunnen we dan eindelijk eens voor een verrassing zorgen...

Linda: wat knap dat je nog niet getest hebt, ik duim ook nog steeds voor jou. Op naar een positieve test op dinsdag!

liefs,

sissy

Geplaatst

Karin, fijn dat de punctie goed is gegaan!! Nu duimen voor een goede bevruchting..ik hoop dat je niet al te zenuwachtig bent.

welterusten allemaal..ik ga zo mijn mandje in!

liefs stiertje

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

Karin, jahoe dus toch een ei, helemaal geweldig, nu duimen dat je vandaag goed nieuws krijgt en vanmiddag de tp!!!!!!

Sissy, jah lekker bezig in je nieuwe huis, dan denk je ook niet te veel aan andere dingen, dat kan soms helpen, maar denk er aan dat je wel optijd je rust neemt en wel dingen gaat denken, want anders krijg je hetzelfde als wat ik heb gehad dat je even erg emo wordt.

Dough, vind het zo fijn dat je hier blijft meekletsen.

Ansje, jij ook nog een week voor je ongi, ik ook zoiets, denk zelf dat het donderdag of wel weer vrijdag wordt. (bij mij dan he)

Jessica, man cystes, hoe verzin je het? vind het zo raar, mag het dan niet eens normaal gaan of zo?

Linda, nog even volhouden je bent er bijna, hoop dat je niet meer de endopijn hebt gehad.

Stiertje, hoe gaat het met jou? Fijn dat je wat aan de infobijeenkomst hebt gehad en dat je iemand er aan hebt overgehouden.

Hier, ik ben weer een stuk rustiger, denk dat het wel even goed is geweest dat alles er uit is gekomen, heb een erg leuk weekend gehad, en voel me gelukkig een stuk beter en zie het weer allemaal zitten. Iedereen zo bedankt voor jullie steun, ik had het er echt heel moeilijk mee en zat mezelf enorm in de weg. Kon eigenlijk alleen maar huilen om de raarste dingen.

Het is vandaag officieel lente, en het is prachtig weer, dat maakt me ook een stuk gelukkiger.

Komend weekend zijn we er ook niet, en ik moet donderdag of vrijdag denk ik ongi worden (zal wel later zijn nu hihi). Is wel even lekker om mijn zinnen te verzetten.

Liefs Janis

Geplaatst

@Janis: Fijn dat je je weer beter voelt! Kan ook haast niet anders met dit prachtige weer toch! Heerlijk man. Ik heb gisteren bijna de hele middag in de tuin zitten lezen. En dat is mijn plan voor vanmiddag ook weer. Waar ga je het weekend naar toe?

@Karin: En en en heb je een tp???

@Sissy: al het klussen zorgt wel voor genoeg afleiding denk ik. Wanneer komt de keuken trouwens? Goed dat je aan iedereen hebt verteld dat jullie een pauze hebben ingelast. Af en toe denk ik ook weleens 'ik wou dat ik nooit alles aan iedereen had verteld' omdat je nu regelmatig mailtjes of krabbels of vragen krijgt. Maar het is alleen maar goed bedoeld natuurlijk en er zijn wel genoeg mensen die me straks op kunnen vangen mocht het mislukt zijn.

Ik moet zeggen dat de zenuwen aardig beginnen toe te nemen. Zaterdagavond hadden we visite en ik voelde me ineens niet lekker ( warm en hartkloppingen) dus ik ben een naar boven gegaan en toen stond mijn vriend ineens in paniek boven die dacht dat ik ongesteld was geworden. Dus onze visite zat ook nogal vreemd te kijken haha.

En elke keer als ik van de wc kom zit ie op het puntje van zijn stoel om te zien hoe ik kijk. Hij gaat nog net niet mee naar de wc haha. Ach voor een man is het ook moeilijk natuurlijk die kan ook niks anders doen dan toe kijken. Nou ik ga maar eens even strijken.

Geplaatst

Linda ik kan me voorstellen dat jullie zenuwachtig zijn, zou ik denk ik ook zijn. Probeer afleiding te zoeken.

Strijken bah heb ik echt een hekel aan, doe dat dus ook bijna niet en ik koop eigelijk nooit dingen wat je moet strijken hihi.

Heel veel sterkte de komende dagen.

Liefs Janis

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden