Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goedemorgen,

Vandaag om 12:00 uur hebben we de terugplaatsing! YOEHOE!

Linda, ook spannend voor jou zeg! Als wij nou eens de polonaise starten met succesverhalen (achter Dough aan, die halen we wel weer in!)

Dough, vind je zo lekker nuchter omdat je schijt hebt aan wat anderen denken en je het zo lekker kan relativeren! Over dat je zwanger kan worden in het lab of op de platte manier!

Ik laat nog wel even weten hoe het is gegaan.

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wauw Karin wat een goed nieuws!! succes voor straks.

Ik stap morgen van het bankje af dus kun je er plaats nemen. Dan volg ik Dough op en kom jij daarna weer bij ons aanschuiven. Goed idee? Dan is dat afgesproken.

@Janis: het strijkgoed is alweer aan de kant. Ik vind strijken trouwens absoluut niet erg om te doen. De zon is inmiddels nergens meer te bekennen maar heb de was toch maar buiten gehangen.

Geplaatst

Karin JIPPY, en als je straks terug komt jij ook ff beelschemr tegen je buik bericht voor embryo ZITTEN BLIJVEN

Hier is de zon ook alweer verdwenen, hoop nog wel dat hij nog langskomt, lekker de was buiten hangen, heerlijk fris, vooral het beddengoed.

Geplaatst

Reageer even heel kort heb niet zo zin om op iedereen te reageren sorry.

Karin joehoe meid van harte.

Linda succes nog even op naar groen

Geplaatst

Karin, geweldig meid!! en nu twee weekjes lekker ontspannen en relaxen!! ik begin nu alvast...met duimen:happy:

Linda, meid..ga je niet kapot van de zenuwen.oeieoeieoieoei zou ik wel hebben hoor hihi..ik geloof zelfs dat ik zenuwachtig voor jou ben.

Hey Ansje heb je der ook weer zin in?

liefs stiertje

Geplaatst

Wat lief stiertje!

Nee ik ga nog net niet kapot. Heb nu toch af en toe wel krampjes en mijn darmen zijn heel erg onrustig. Ik ben best bang dat het weer niet is gelukt. We moeten toch echt nog een dag af wachten.

Geplaatst

Linda, ik vind het zo stoer van je dat je echt op de aangegeven dag gaat testen..ik geloof dat ik al zo'n 5 dagen ervoor over zo'n ding had ge.. hihi. Ga je morgenochtend testen voor je werk aan?

liefs stiertje

Geplaatst

Yeah Karin: een toppertje in je buik! Echt geweldig, en nou moet ie gewoon lekker lang blijven zitten. We gaan inderdaad een polonaise starten van goede ervaringen.

Linda: jij gaat Dough opvolgen morgen, echt, ik duim heel hard voor je!

liefs,

sissy

Geplaatst

Woohoooooo, Karin heeft een embryo in haar buik! Technisch zwangerrrr, hihi. En Linda oooooooook! krampjes, Linda? Klinkt goed, hoor!! Ik heb nooit krampjes voor ik ongesteld moet worden, alleen als het al is doorgezet. Toen ik zwanger was had ik al voor de testdatum krampjes en steken en menstr.pijn. En dat was dus door embryo-activiteit!!

De muziek staat aan, heb de alcoholvrije pils in mijn hand en hossen maar! Komt u maar, in de polonaise, iedereen achter mij aaaaaaaan!! :fool:

Geplaatst

sorry dames ik sluit niet meer aan in de polonaise.

Toen mijn vriend zostraks thuis kwam wilde hij toch testen. Ik vond het al niet zo'n goed idee omdat het de vorige keer op dezelfde manier ging. En het was dus ook inderdaad geen goed idee want de test gaf 'niet zwanger' aan. Ik ben er best wel kapot van eigenlijk en ben net heel boos geweest en heb geroepen dat ze de cryo's ook wel weg mogen gooien. Ik kan het niet meer. Na 7 jaar wachten en hopen 6 IUI, en 8 keer IVF ben ik er eigenlijk helemaal klaar mee.

Geplaatst

He bah Linda, dat klinkt niet erg hoopvol. ik zou als ik jou was morgen nog wel een testje doen. Misschien is er nog niet voldoende zwangerschapshormoon in je lichaam.

Tja eigenlijk zeg ik dit vooral om je te troosten...jij kent je eigen lichaam het beste.

Ik wens je heel veel sterkte maar hoop stiekem alsnog op een positieve zwangerschapstest voor jou morgen. Sterkte!

Stiertje, ja ik heb zin om weer te beginnen, ik voel me er helemaal klaar voor en ben blij dat er eindelijk weer wat gaat gebeuren, ik wil wel graag aansluiten bij Dough in de polonaise.

Ik had trouwens een vraagje, wordt nu alles (echo's) boven gedaan? Ik had begrepen dat nu ook alle controles van de behandelingen boven worden gedaan maar ik meende ergens gelezen te hebben dat echo's beneden zijn. Ik hoor het wel.

Liefs Ansje

Geplaatst

@ansje: bedankt voor je bemoedigende woorden maar ik geloof er niet meer in. Ik merk helemaal niet zo veel aan mijn lichaam maar ik ben ook al ruim 2 jaar niet meer normaal ongesteld geweest dus ik weet ook niet meer hoe dat voelt. Voor die tijd was het ook al geen maand gelijk trouwens.

Maar ik wil mezelf de hoop ook niet meer geven de test was zostraks heel duidelijk/.

De echo's van de behandelingen worden nog steeds in kamer 9 gedaan trouwens.

Geplaatst

Pfffff... Linda. Wat verdrietig. Doet me zeer om te lezen zoals je schrijft: Ik ben er best wel kapot van eigenlijk en ben net heel boos geweest en heb geroepen dat ze de cryo's ook wel weg mogen gooien. Ik kan het niet meer. Na 7 jaar wachten en hopen 6 IUI, en 8 keer IVF ben ik er eigenlijk helemaal klaar mee.

Dikke knuffel voor jou.

Geplaatst

Ach Linda meis, wat ontzettend k.t weer zeg! Echt heel zwaar en wat spreekt er een verdriet uit je berichtje. Gooi alles er maar uit hoor zoals Stiertje al schreef.

Veel sterkte meid en een dikke knuffel voor jou!

Geplaatst

Ahhhh Linda, NEE!!!! Jemig kan me voorstellen dat je wereld weer even totaal instort!

Dikke knuffel voor je.

Liefs Janis

Geplaatst

Inmiddels ben ik al ongesteld. Dat moet ik mijn lichaam wel nageven dat ik netjes op de testdag ongesteld word.

Gisteravond flink uitgejankt. We moeten heel dankbaar zijn dat we tenminste Julian hebben mogen krijgen. ER zijn zat mensen die helemaal geen kinderen krijgen wij hebben het geluk tenminste al eens mogen meemaken.

Mijn zus stond ook ineens voor de deur gisteravond. Dus ik barstte weer in janken uit en toen hebben we samen een potje zitten te janken. Ze had uit voorzorg al een doos chocola meegenomen dus ik dankbaar heb opgegeten.

Ik heb net het ziekenhuis gebelt om de uitslag door te geven. De assistente toonde totaal geen medeleven en vroeg meteen heel zakelijk hoe ik verder wil. Ik zei dat ik nog 2 cryo's heb. Het schema en de recepten zou ze opsturen en dat was het dan.

Ik moet vanmiddag de verpleegkundige even bellen om te vragen of ik ook eerst weer aan de lucrin moet. Ik heb geen idee hoe dat gaat met cryo's.

Ik drink mijn koffie op en ga dan even naar het centrum lekker shoppen voor mijn zoon. En proberen van het lekkere weer te genieten.

Geplaatst

Linda: ach meis, nou is het echt definitief. Wat ontzettend zwaar weer voor je. Wat lief dat je zus er voor je was.

Wat jammer trouwens dat het ziekenhuis zo zakelijk reageerde. Shop ze en veel sterkte!

een dikke knuffel voor jou

Geplaatst

He lieve Linda,

Wat een vreselijke teleurstelling dat je weer ongesteld bent geworden. Je hoopt dan zo omdat je netjes wacht met testen dat het is gelukt. Goed dat je afleiding zoekt en jullie je wonder Julian weer vast kunnen pakken. Maar het blijft een oneerlijke strijd. Dikke knuffel voor jou.

Wat een domper dat ze afstandelijk waren, ik heb steeds het tegenovergestelde. Allemaal van die moekes die zo met je meeleven

Wij hebben gisteren de tp gehad, een viercellig embryootje. Mooi geland op het slijmvlies, nu hopen dat het lekker gaat innestellen. Janis zei gisteren ergens nog van dat de lente officieel is begonnen, vind ik wel een mooie om moed te houden voor deze terugplaatsing. Start van nieuw leven, laten we het hopen. Dank voor alle lieve reacties

Geplaatst

De meeste assistente's zijn altijd meelevend maar deze was zo koel. Ik kende haar ook niet trouwens. Na 10 jaar op die afdeling te lopen ken ik ze inmiddels allemaal wel. Ach wie weet staat ze in dezelfde schoenen als ons. Maakt ook niet uit.

@Karin: wel symbolisch inderdaad op de officiele lentedag je tp te hebben. Dat moet een goed teken zijn. Dat hield ik mezelf ook voor gisteren maar bij mij werkte die gedachte helaas niet. Ik ben best wel bijgelovig wat dat betreft.

Mijn vriend zijn tante is afgelopen december overleden. Het is dubbel familie en daardoor hadden we een behoorlijk goed contact. Een van de laatste woorden tegen mijn schoonmoeder van haar waren dat ze voor ons hoopte dat wij nog een kindje mochten krijgen. Ze heeft het mezelf ook nog gevraagd een paar maanden voor haar dood. Of zij nog ging meemaken dat ik zwanger was.

Dus wij dachten dat als er nou echt iets was in het hierna maals dat dat zich dan nu kon bewijzen. Maar niet dus weer een illusie armer....

Geplaatst

Linda, bah ik weet even niks te zeggen, alleen dat ik je heel veel sterkte toewens, wat raar dat de assistente zo zakelijk deed.

Hier ben ik vanmorgen ongi geworden, het is wel twee dagen te vroeg, maar ik had het eigenlijk wel verwacht. Zal zo bellen om te te melden, meiden het gaat nu beginnen. Ben eigenlijk blij dat ik het nu ben, want dan ben ik er van het weekend van af, en kan ik echt het weekendje weg genieten, en mijn zinnen verzetten.

Dikke knuffel voor je Linda, (voor de rest van de meiden ook)

Liefs Janis

Geplaatst

Goedemorgen,

Janis, je gaat beginnen! super spannend, zet m op.

Linda, volgens mij zijn best veel mensen die in het traject met voortekenen ed bezig. Ik bedenk ook altijd wel wat. Het zou zo leuk zijn als het eens bevestigd werd.

Weet je nu al of je direct doorgaat voor de cryo's of dat je nog even pauze houdt?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden