Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik hoop natuurlijk dat dit de laaste keer is voor iig negen maanden hihi. Ik heb vanmorgen al gebeld en 30 maart moeten we heen voor de eerste FM meting.

Karin jah voortekenen daar ben je wel mee bezig jah, er zijn nu wel een paar heel toevalligheden in mijn omgeving, nu hopen dat het wel voortekenen zijn......... Maar ik probeer wel nuchter te blijven van dat het allemaal niet zo makkelijk gaat en dat ik nergens op kan rekenen totdat er een positest is. Oke ik zal wel teleurgesteld zijn want je hoopt het toch.

Dikke knuffel Janis

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey dames.

OOooo Linda nee meid jeetje wat een teleurstelling zeg bah je hoopt zo op een broertje of zusje.

Ik wens je heel veel sterkte.

Janis super meid beginnen succes.

Karin lekker door blijven wandelen hopen dat jij het posi nieuws brengt deze maand.

Ik geloof niet meer in lot of voorbestemd bah.

Ik ga morgen even naar mijn eigen huisarts zit er door en wil nu weten waar ik aan toe ben zo hoefd het voor mij niet meer gvd.

Iedreen heel veel succes en op naar groen.

Liefs xx

Geplaatst

Janis, joepie eindelijk mag je ook beginnen:woohoo:

KArin, hoe voel je je?

Jessica meid wat is er metje waardoor je je zo slecht voelt? dikke knuffel voor jou:knuf:

Heb een klein beetje rood gezien dus vandaag of morgen zet de ongi door en dan op dag 3 beginnen met de pil..stap1..

liefs en een fijne zonnige dag!

stiertje

Geplaatst

Ohh Stiertje, bijna starten met de gestimuleerde poging, ben heel benieuwd hoe het gaat. Of je ook meer last krijgt van de hormonen enzo, hoe lag ben je bezig voor een daadwerkelijke punctie?

Jessica, heb jij al eens een gesprek gehad met de maatschappelijk werkster van het UMCG? Jij zit wel in een hele erge achtbaan van emoties, soms gaat het weer heel goed en dan ineens weer zwaar kloten. Hebben we allemaal wel maar heb het idee dat hij jou sneller schommelt. Ansje heeft er heel veel aan gehad, misschien is het ook wat voor jou of voor jullie beide. Je moet wel om jezelf denken he. Dikke knuffel!

Ik voel me wel goed. Heb nergens geen last van, wat ik dan ook weer niet vertrouw natuurlijk. De eerste week met wachten zal nog wel gaan, zal volgende week wel beginnen met zeuren.

Geplaatst

Ha die Karin, ik moet 38 dagen de pil slikken tot 3 mei en op 30 april al beginnen met spuiten, 3weken lang decapeptyl (ofzo) dat legt alles plat en schijn je van in de overgang te komen dus de klachten die daarbij horen kunnen voorkomen..opvliegers joepie! en dan beginnen met stimuleren. Op 12 mei heb ik de 1e fm.en ik denk zo eind mei begin juni de punctie..brrr.

Geplaatst

Sapperdeflap Stiertje! Zitten we wel te klagen over de EC maar dit lijkt me ook heftig. Neem aan dat dit een 'lang protocol' is? Niet om je de put in te praten maar denk dat je door zon lange periode best moeilijke momenten krijgt. Bij de EC kan je sneller ergens naar toeleven, je weer boos maken etc.

Maar wij helpen je hier er wel doorheen dus houd ons op de hoogte!

Geplaatst

Karin: mooi dat je je goed voelt, gewoon door blijven gaan met wachten! En wij duimen met je mee en hopelijk geef jij weer het goede voorbeeld!

Minoes: wat balen dat je je weer zo slecht voelt. Goed plan om dit bij je huisarts aan te kaarten. En zoals Karin ook al schreef: is de maatschappelijk werkster van UMCG nog een idee? Ik ben er toen twee keer geweest met mijn man en voelde heel goed. Heeft me echt geholpen. Hoop dat jij ook hulp kan krijgen, want volgens mij heb je het op dit moment echt heel zwaar. Sterkte meis!

Linda: hoe is het met jou meid? Beetje afleiding kunnen vinden?

Janis: yes, jij gaat ook beginnen. De 1e FM staat gepland! Spannend he? Het voelt vast heel dubbel, althans dat had ik toen ook.

Ansje: ga jij ook alweer bijna van start? Jij moest dit weekend ongie worden toch?

Stiertje: jemig zeg, dat duurt inderdaad lang zeg. Dat lijkt me idd ook wel zwaar zoals Karin al schrijft. Bij de eigen cyclus heb je tenminste elke keer op korte termijn dingen waar je naar toe leeft. Ik hoop echt meid dat de hyper jou eindelijk een heleboel mooie embryootjes oplevert zodat jij ook een TP krijgt en dan gewoon een positieve test natuurlijk! Wel heel spannend allemaal hoor. Blijf je wel ook nog met ons meeschrijven?

Bij mij niet veel bijzonders te melden: af en toe klussen in huis, maar probeer mezelf ook nog steeds wel beetje in de gaten te houden. Ga anders toch te snel over mijn grenzen heen. Verder maandagavond even dipmomentje gehad. Had een vriendin aan de lijn die alleen maar klaagde over haar zwangerschapskwaaltjes en ook nog de opmerking maakte dat hun kindje het goed gepland had wat betreft haar verlof straks. Sorry hoor, dat soort opmerkingen en gesprekken kan ik niet zo goed hebben. En ze weet van ons ziekenhuistraject en dat maakt het dan wel zwaar dat je dan nog dat soort opmerkingen krijgt. Maar goed, daarna bij een andere vriendin waarbij ook niet alles vanzelf ging, lekker mijn verhaal gedaan. Die begreep het wel.

Nou meiden, genieten jullie verder ook zo van de zon eindelijk????

liefs,

sissy

oh ja: voortekenen heb ik ook veel bedacht. Doe het nog steeds, maar durf er niet echt meer in te geloven.... Maar het blijft soms ook leuk om toch iets van een voorteken ergens in te zien ;-)

Geplaatst

sapperdeflap..haha is dat nie van Bassie??

Nou jullie mogen best klagen hoor over EC ik heb dat ook gedaan en zal ook nog wel veel klagen hier tijdens de stimulatie. Ik zou wel gewoon lekker hier mee willen blijven schrijven als jullie het goed vinden want ik vind het supergezellie hierrrr!

Weet je wat mij ook wel leuk lijkt...om es een keer gezellig met elkaar te gaan lunchen op een zaterdag of zondag ergens aan het paterswoldsemeer ofzo iets..of Kaap Hoorn.bij Hoornse plas is ook erg leuk Ik zie jullie toch echt een beetje als mijn digivriendinnetjes hoor! Kan Dough gelijk even haar buikband showen!

Lijkt jullie dat wat?

liefs stiertje

Geplaatst

Ik vind het best een leuk idee! We zitten toch al op hyves en ik heb Sissy al in het echt gezien! Kunnen we even ongegeneerd klagen en zeuren en kletsen. Misschien wil niet iedereen, wat ik ook wel begrijp maar dan doen we toch alleen wie zin heeft.

Geplaatst

oooo sorry hoor ik kom even zeiken. Ik voelde me vandaag aardig goed. Totdat we net te horen krijgen dat vrienden van ons 7 weken zwanger zijn. Ze ligt in het ziekenhuis met uitdrogingsverschijnselen niet leuk natuurlijk maar dat boeit mij niet. Ben ook even heel boos geworden echt ik kan het niet opbrengen om nu blij voor hun te zijn.

En nee ik hoef het gezeik ook niet aan te horen hoe ziek ze er van zijn. Net wat jij zegt Sissy wij zijn niet de juiste personen om dat aan te moeten horen.

Een meeting lijkt me leuk. Ik ken jullie dan nog wel niet zo lang. Maar ik hoef niet anoniem te blijven. De mensen die dat wel willen kan ik ook begrijpen hoor. Wie wil mag hij toevoegen op hyves hoor ( linda schmidt)

@Jessica: goed dat je naar de huisarts gaat.

@Stiertje: Als het een beetje mee zit heb jij ongeveer eind mei je punctie. Ik heb beide hyper behandelingen er heel lang over gedaan. Maar het gemiddelde is ongeveer vanaf de 1e fm 2 weken. Dus niet eens zo veel langer dan bij de ec.

Van de medicatie heb ik ook niet veel last gehad hoor. Ik vind het verschil tussen ec en hyper ook niet zo groot.

Je moet trouwens wel lang aan de pil. Die heb ik beide keren niet gehad voor de behandeling omdat ik de eerste keer niet ongi werd toen het moest. Ik was toen 5 weken overtijd. En voor deze poging spoot ik al 3 maanden lucrin en werd ik dus ook niet ongi.

Van de deca heb je wel als bijwerking dat je hoofdpijn krijgt maar zodra de puregon erbij komt gaat dat over.

Echt het valt enorm mee. Nu ben ik er misschien wel nuchter in maar ik zou zo nog 10 pogingen doen. De punctie's en spuiten etc boeien mij allemaal niet maar die wachtweken vind ik de grootste hel.

@Karin: hoe voel jij je? Ben je gewoon aan het werk of doe je rustig aan?

@Sissy : loop jezelf niet voorbij. Heb je nu vakantie om werken jullie naast het verhuizen gewoon door?

Geplaatst

jaaaa leuk, ik stem voor een lekkere lazy sunday en dan bij Kaap Hoorn, als het dan mooi weer is kunnen we lekker op het terras kijkend over het hoornse meer? paar lekkere minigebakjes en liters thee..ofzo...ik draaf door..:happy3:

Geplaatst

Yeah goed plan Stiertje: ik ben voor. Ik dacht er ook al vaker aan dat dit wel gezellig is. En de oproep voor de forumdag in juni vind ik wel beetje ver weg. Ik denk niet dat ik daar heen ga, want vind het vooral gezellig om jullie te ontmoeten en te kletsen. En dan kunnen we beter lekker in het noorden afspreken in plaats van dat eind naar Bunnik te rijden.

dus Stiertje: ik ben voor! Voorstel voor een zaterdag- of zondagmiddag? Het weekend van 9 april en 20 mei kan ik niet. Andere weekenden zijn nog vrij (ik ben wel aan het klussen, maar dat kan manlief dan ook wel even zonder mij...)

Linda: we hadden vorige week allebei vrij, maar moeten nu weer werken. Althans, ik zit al een paar weken in de ziektewet omdat het allemaal teveel werd. Ik ga volgende week wel weer proberen het werken op te pakken, maar moet denk ik wel rustig aan doen.

En opmerkingen van klagende zwangeren: die zouden verboden moeten worden. Mag niet tegen ons gezegd worden, grrrr.

liefs,

sissy

Geplaatst

En opmerkingen van klagende zwangeren: die zouden verboden moeten worden. Mag niet tegen ons gezegd worden, grrrr.

Tjonge ik héb me toch een last van......Nee, hoor:2smiley.php:

Inderdaad, zwangeren dienen gewoon gelukkig te zijn en niet te zeiken. En als ze echt echt echt veel last hebben (uitdrogen is idd niet leuk en met hoge bloeddruk opgenomen te zijn in het zh ook niet etc.) hebben ze wel wat te klagen, maar dan nog dienen zwangeren dat niet uit te storten op wannabe-zwangeren!

Het is bij jullie ook nog zo Linda, dat jullie hoorden dat ze zwanger was en tegelijk dat het niet zo goed ging. Als je nu eerst wist dat ze zwanger was (baal, baal, stom, stom) en daarna na een paar weken hoorde dat het niet zo lekker liep, dan was het vast al weer anders.

Goed zo, Minoes, dat je hulp zoekt. Ik had het ook pokkepokkezwaar in de wachttijd voor het lukte. Je hele leven staat in de wacht en je weet niet of en wanneer het goed gaat komen.

Yesssss, Janis is ongesteld! Hihi. Het sein dat het gaat beginnen!

Sissy, volg. week weer proberen te beginnen met werken? Zie je er tegen op, of ben je er weer een beetje aan toe?

Stiertje, de pil in aantocht en het lange protocol dus. Ik heb wel eens gehoord van ervaringsdeskundigen (jammer genoeg zijn dat er nogal wat..) dat het qua verwerking wat prettiger kan zijn dan eigen cyclus. Geldt vast niet voor iedereen, maar ik deel het toch maar. Omdat eigen cyclus razend snel in elkaar over gaat elke maand. Met -vaak- alle teleurstellingen en spannende momenten achter elkaar. Bij de gestimuleerde poging heb je meer tijd voor aanloop en verwerking en is er minder onzekerheid over het ontstaan van embryo('s) en heb je veel meer kans op tp, dus minder kans op teleurstellingen gedurende het traject. Maar uiteindelijk gaat t natuurlijk om de uitkomst en die is :clap2: als het lukt en altijd :boo: als het niet is gelukt.... Dat blijft een genadeloze rotklap.

Kom op, het moet hier de komende tijd toch wel een beetje hCG-iger worden!! Ik gun het jullie zo (maar ja, daar koop je niks voor....). Knuffel!

Ik zou het leuk vinden om jullie ook eens te zien, maar kan me ook voorstellen dat jullie niet op een bolle buik zitten te wachten. Eerlijk zijn, hoor!

Anders plan het dan in mijn vakantie, haha!

Hier alles oké. Op het werk wat stress, maar vanaf volgende week weer rustiger, dus da's een fijn vooruitzicht.

Nogmaals knuffel voor de UMCG-bikkels!

Geplaatst

O, en over die assistentes aan de telefoon. Ik had meestal als ik rotnieuws doorbelde echt aardige meelevende types. Toen was ik de laatste poging ineens zwanger en ik had verschrikkelijk veel zin om het te gaan melden bij het UMCG, kreeg ik me toch een droogkloot aan de telefoon. Pff, wat een domper. Gewoon heel zakelijk vertelde ze dat er dan over ongeveer 3 weken een echo plaats zou vinden, afspraak gemaakt en dat was het dan.

Ik vind de verpleegkundigen ook wisselend wel aardig en niet zo meelevend tijdens het telefonisch spreekuur.

Heb heel snel eigenlijk geaccepteerd dat ik voor de emotionele bijstand niet bij het team moet zijn (artsen denken wel goed mee, hoor, maar hebben weinig tijd voor de emotionele kant). Daar hebben we de maatschappelijk werkster voor opgezocht en hebben we in onze omgeving en op het forum (!!) steun gevonden.

Geplaatst

Linda, weer een klagende zwangere...zucht..die mensen beseffen zich echt niet hoe graag wij hun klachten zouden willen hebben..En tuurlijk is het zwaar als je het ziekenhuis in moet vanwege uitdrogingsverschijnselen maareuh..wij hebben al zoveel ziekenhuis vanuit de binnenkant meegemaakt!!!!!

Bedankt wederom trouwens voor de bemoedigende woorden mbt de hyperpoging, ik wordt echt wel gerustgesteld hoor door jou!! Hoe gaat ie nu? Wanneer ga je verder met de cryos?Ik ga je effe opzoeken op hyves.

Dough IK WIL JE BOLLEBUIK ZIEN BOLLEBUIK BOLLEBUIK!!!:sexymama_1::confettistars:HAHAHA tuurlijk moet je mee!!

Ik heb eigenlijk ook wel zin om te starten met de hyper poging ook om wat jij allemaal schrijft met meer kansen meer eitjes enzv. Denk dat het wel goed komt..(wishfull thinking)

Sissy, neuh zo'n forumdag is mij ook een beetje te..ik heb een band met jullie maar niet met anderen die hier schrijven dus daar ga ik niet heen.

Gaat wel lekker met het klussen geloof ik heh? wanneer gaan jullie definitief oververhuizen?

Volgende week weer aan het werk? denk om jezelf!! wanneer moet je weer ongi worden?

Karin, wanneer mag je testen? over 1,5 week ofzo?

Dames bij Kaap Hoorn hebben ze ook High Tea op de menukaart dat is thee met allerlei kleine hapjes (voorals kleine sandwiches en minigebakjes) je weet wel..troostvoer haha. Dus als jullie het leuk vinden kunnen we daar afspreken, je kunt er ook goed parkeren.

Een aantal data: zondag 24 april, zondag 8 mei of zondag 29 mei??

wie kan wel en wanneer? andere voorstellen voor een plek of datum zijn welkom hoor

liefs stiertje

Geplaatst

Goedemorgen,

Stiertje, voor mij is 8 mei alleen een optie (24-04 is pasen, 29 weekend met schoonouders weg), lekker snaaien lijkt me een goed idee, omdat we heeeeeel erg zielig zijn kunnen we nog afsluiten met een bitterbal! Kaaphoorn lijkt me prima.

Dough, lijkt mij geweldig als je er wel zou zijn, weten we waarvoor we het allemaal doen. Jij mag gewoon lekker klagen hoor, jij snapt ons en wij weten dat jij hetzelfde hebt doorstaan.

Sissy, bijna weer aan het werk, begin je eerst halve dagen? En wanneer ga je over? Wel lekker met dit weer, een nieuwe start. Heb je de auto al?

He Linda, wat een gezeik. Daar zit je nu niet op te wachten. Komt vanzelf weer dat je dat beter trekt en wat lieve aandacht kan schenken maar nu even niet....

Hier nog alles rustig, vanochtend pregnyl gezet. Niet zo smakelijk maar gisteren had ik wat flubberige witte dingetjes bla die bla, je weet wel. Denk nu natuurlijk dat het gelijk weg is. Iemand ervaring mee?

Geplaatst

Jah elkaar ontmoeten vind ik ook een goed plan, alleen ik heb bijna ieder weekend wel wat. Gewoon plannen en dan zie ik wel of ik kan jah of nee.

Raar he dat je blij kunt zijn als je ongi wordt.......

Nee ik heb nog geen dubbele gevoelens, vind het wel erg spannend maar nu op een positieve manier.

Iedereen lekker genieten van deze zonovergoten dag. (Heb gister mijn auto es gewassen en gepoets stoer he)

Liefs Janis

Geplaatst

8 mei zou ik ook prima kunnen. Ga het direct reserveren in mijn agenda, leuk! Heerlijk, high-tea'en (is dat een woord???). Oh en Dough: natuurlijk moet je er gewoon bij zijn (althans, dat vind ik dan). Jij bent ons voorbeeld dat dromen uitkomen! Laat die bolle buik maar zien aan ons hoor. En je mag ook klagen hoor :laugh:

Janis: ja gek, he hoe je kan uitkijken naar ongie. Ik wou dat ik het ook alweer werd, maar misschien zijn die 2 weekjes rust ook wel even goed voor me.

Heb trouwens net mijn leidinggevende gesproken over hoe nu verder. Heb over anderhalve week gesprek met de arbo-arts en mijn leidinggevende adviseerde eerst dat gesprek te hebben voordat ik weer start met werken. Dus volgende week nog even niet. Want moet natuurlijk ook wel wat kunnen doen op mijn werk en daar moeten we even een plan voor maken, anders voel ik me misschien ook zo nutteloos op mijn werk. En dat geeft natuurlijk ook geen positief gevoel. Ga vanavond wel met collega's workshop tapas maken doen. Stond al heel lang gepland en lijkt me erg leuk. Ben dol op koken en Spaans eten, dus prima combi voor mij. Wel gek om mijn collega's weer te zien, want heb ze al paar weekjes niet gezien. Loop in de ziektewet, maar ben natuurlijk niet 'ziek' in de zin dat ik op bed lig. Leuke dingen doen is juist goed voor me nu, maar voelt soms beetje dubbel. Kan me heel bezwaard voelen als ik aan het klussen ben in mijn huis of een keuken aan het uitzoeken ben....

We hebben trouwens nog even tijd om te klussen, 31 mei is de overdracht van ons oude huis. Dus half mei willen we graag over. En ja, ik heb de andere auto ook al. We hadden hem donderdag direct opgehaald, is geen 'nieuwe nieuwe'. Stond bij een autohandelaar. En die bood nog wel redelijk wat voor onze oude auto, dus hebben we die direct laten staan en met de nieuwe naar huis gereden. Manlief onderhoudt onze auto altijd zelf en vandaar dat wij ook wel van een particulier of een handelaar auto's kunnen kopen. Is wel makkelijk hoor.

Nou meiden, goede dag vandaag. De zon schijnt alweer! Heerlijk!

liefs,

sissy

Geplaatst
Hier nog alles rustig, vanochtend pregnyl gezet. Niet zo smakelijk maar gisteren had ik wat flubberige witte dingetjes bla die bla, je weet wel. Denk nu natuurlijk dat het gelijk weg is. Iemand ervaring mee?

Karin: komt mij zelf niet direct bekend voor, maar moet eerlijk bekennen dat ik het ook niet zo goed weet. Mijn vorige TP's waren in september en oktober. Dus weet het niet goed meer. Misschien iemand bij jou op het wachtbankje ervaring mee? En ik denk nog steeds positief voor je hoor: je hebt straks gewoon een hele mooie:zwanger:. We blijven :duimen draaien:

Geplaatst

@Stiertje: je had me al gevonden op hyves zag ik. Leuk nu een gezicht te hebben bij de berichtjes.

Die data kan ik ook allemaal wel. Dus laat maar horen wanneer jullie het beste uit komt? Kaap ken ik trouwens niet? Waar zit dat?

Het gaat wel weer goed met me hoor. Het komt alleen he cru over als je net een mislukte laatste poging achter de rug hebt en je vrienden die net 2 jaar bij elkaar zijn ineens wel zwanger zijn. En het gekke is een vriendin van me zei het laatst al van zou je zien dat zij ineens zwanger is straks. En nu is het ook nog zo.

Voor hun niet zo mooi natuurlijk dat ze in het ziekenhuis ligt ze heeft vandaag een sonde gekregen dus het is wel heftig hoor. Over een paar dagen heb ik het vast wel geaccepteerd en zal ik haar wel even opzoeken.

Ik heb zojuist het schema en de recepten gekregen. De volgende cyclus laten we ze meteen terugplaatsen ( mits ik geen 3 maanden aan de lucrin hoef). Op het schema staat dat er 2 cryo's aanwezig zijn maar ik weet niet of ze ook met zijn tweetjes zijn ingevroren. Ik mag er namelijk maar 1 teruggeplaatst krijgen ivm een afwijking aan mijn baarmoeder. Ik vraag me dus af hoe ze dat willen gaan doen.

@sissy: fijn dat je de tijd krijgt van je leidinggevende. En leuk tapa's maken met je collega's veel plezier alvast! Dus je bent al lekker aan het rondtouren in je nieuwe auto?

Geplaatst

Hoi meiden,

Stiertje, leuk idee van je om eens wat met z'n allen te gaan doen. Ik ben ook voor!

Gezellig toch om elkaar eens in het echt te zien. High tea lijkt mij ook wel wat. Mjammie!

8 mei zou ik ook wel kunnen, weten jullie wel dat het dan moederdag is?

Maakt mij persoonlijk niet uit want wij doen er in onze familie niks aan maar ik weet natuurlijk niet hoe het bij jullie zit. Ik vind het juist wel symbolisch, wij als mama wanna be's afspreken op moederdag.

Dough, natuurlijk kom jij ook! Jij hoort er gewoon bij hoor! Ik vind het leuk dat je nog steeds met ons meeschrijft en je altijd een meelevend woord hebt voor iedereen. Ik vind het lief dat je rekening met ons wilt houden, maar je moet gewoon komen! Je moet!!! hihi.

Minoes goed dat je hulp zoekt! Daar kun je alleen maar beter van worden. Soms is het te zwaar om er alleen uit te komen. Sterkte meid!

Karin, emmy aan boord, wat je schrijft over witte flubberige dingetjes, neem aan dat je afscheiding bedoelt? kan komen door de pregnyl. Had ik tenminste ook toen ik pregnyl gebruikte, er zit toch wat zwangerschapshormoon in en dat kan zorgen voor wat andere afscheiding.

Janis, je hebt een afspraak gemaakt. Nu gaat het dan echt beginnen. Spannend hoor.

Sissy doe maar rustig aan en denk goed om jezelf, dat doe je gelukkig ook al las ik. Goed zo!

Linda, confronterend he zo'n zwangere vriendin, ze mag dan wel uitgedroogd zijn maar is wél zwanger. Dat is maar een schijntje bij wat jij moet doormaken. Tenminste ik kan me voorstellen dat het voor jou nu zo voelt. Je hebt net een teleurstelling achter de rug (de zoveelste) en alles is nog zo vers, logisch dus dat je even niet blij kan zijn. Komt vanzelf wel. Daar moet wat tijd overheen gaan.

Je kan haar best uitleggen dat je het moeilijk hebt, echte vrienden begrijpen dat.

Ik ben vandaag ongesteld geworden! ga morgen het ziekenhuis bellen. Ik vind het spannend om weer te beginnen maar er gebeurt tenminste weer wat.

Liefs Ansje

Geplaatst

Wat leuk dat jullie me er allemaal met buik bij willen hebben! Ik kan ook wel 8 mei. Er is wel een neefje jarig, wellicht 'moeten' we dan naar het feestje, maar als we een beetje op tijd afspreken, echt lunchtijd (dan lust ook best een high tea, hihi), dan kunnen we daarna altijd nog op verjaarsvisite.

Tuurlijk ben je blij met deze menstruatie, Janis, het begin van jullie poging!

Fijn dat jullie niet zo'n tijdsdruk hebben met het huis, Sissy. Is ook wel nodig, een beetje tijd, als je een nieuwe keuken hebt besteld. Daar gaat vaak wel wat tijd overheen.

Kan me voorstellen dat het vreemd voelt dat je nu met je collega's een gezellig avondje hebt, terwijl je niet werkt. Hoop dat het gezellig is! En verder fijne afleiding dat huis in deze tijd van niet-werken, of niet? Goed dat je eerst de gesprekken met je arbo-arts en leidinggevende afwacht voor je weer gaat werken. Goede afspraken maken is belangrijk.

Fijn die 'nieuwe' auto en helemaal fijn dat je man zo'n begaafde autokenner is! Handig!!

Linda, je klinkt alweer anders naar de vriendin toe. Pfff, dit soort buien moet je door, helaas.... Het is gewoon elke keer bij een nieuwe zwangere weer incasseren. Dat went gewoon niet en doet elke keer pijn.

Ansje, bij jou ook menstruatie en dus begin van een nieuwe cyclus en nieuwe poging. Dat jullie pauze maar een heel ontvangend hartelijk lief baarmoederhuisje mag hebben opgeleverd! Bij mij werkte een pauze na 5 behandelingen heel goed :D

Succes!

Minoes, meis, hoe is het met je? We denken aan je, hier, hoor! Knuffel!

Geplaatst

Leuk dat een aantal van jullie me al hebben gevonden op hyves. Is toch leuker om een gezicht bij de berichtjes te hebben. Ansje jouw gezicht komt me heel bekend voor. We hebben elkaar vast weleens ergens gezien.

Ja ik geloof dat ik al wel heb geaccepteerd dat zij zwanger is. Hij is trouwens een vriend van ons en zij is er net bij gekomen. Ik ben al niet zo kapot van haar maargoed.

Het is sowieso allemaal vreselijk oneerlijk. Iemand waarmee ik ook al jaren schrijf op een ivf forum in een umcg topic heeft zelfs nog een betaalde poging gedaan en die is vandaag ook definitief mislukt. Dit was echt hun allerlaatste poging. Zij zal dus nooit voelen hoe het is om een kindje te krijgen. Ik vind het zo erg voor haar. Dan voel ik mezelf ineens een stuk minder zielig.

Dus de meeting is waarschijnlijk 8 mei? Ik weet niet zeker of ik dan kan ivm moederdag. Mijn schoonouders verwachten dan namelijk altijd dat wij komen. Mijn moeder maakt er geen punt van. Dus ik moet het wel even met manlief overleggen.

Maar eigenlijk ben ik ook wel een beetje klaar met ze. Ze hebben namelijk helemaal niks van zich laten horen terwijl ze drommels goed weten dat we dinsdag testdag hadden.

Dus Ansje jij kunt binnenkort ook eindelijk weer starten. Je bent er weer klaar voor?

Geplaatst

Dames goedemorgen,

Leuk dat jullie enthousiast zijn om af te spreken, 8 mei moederdag..haha symbolisch toch? en dan afspreken tegen uurtje of 11:00? dan kan Dough nog naar haar verjaardagsfeestje 'smiddags en een ieder ander die nog moederdagbezoekjes af moet leggen ook.

Hierbij de link voor Kaap Hoorn, het is bij het Hoornse meer dus je kunt er makkelijk parkeren.

http://www.viaromanica.nl/kaaphoorn/index.php

Ansje ik vind het heel spannend voor je dat jij nu ook weer gaat beginnen.

Jessica meid waar ben je? Heb je het even gehad? ik hoop dat je ook mee wilt 8 mei.

Janis, kun je dan ook? over 5 dagen mag je voor je eerste fm, spannend!!

Linda, goed van je dat je toch bij die "vriendin" langs gaat, is natuurlijk extra moeilijk omdat je haar ook niet heel erg leuk vind, als het iemand was die je graag mocht dan voelde het vast ook al anders.

Morgen ga ik met de pil beginnen, pff ook wrang hoor ..wil je een kind en dan ga je aan de anticonceptie..:eek_yello: nou jah..we zullen zien wat het oplevert.

Ben vandaag lekker vrij maar in de tuin zitten is er niet bij want hte zonnetje is niet te bekennen.

fijne dag allemaal.

liefs stiertje

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden