Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ansje jij ook weer starten jippy, misschien zien we elkaar wel.

Linda, wat jammer voor je vriendin zeg, bah.Ik heb er een keer heel erg moeilijk mee gehad tewijl ze wisten dat ik net de bbz had gehad dat ze zeiden van one shot toen diegene zwanger was, het was toen net alsof ik een giga klap tegen mijn hoofd kreeg en ben er nog boos om. Nah jah je zal altijd van die mensen er tussen hebben zitten.

Ik zal kijken of ik 8 mei kan, het kan bij mij zo weer verschillen hihi, maar het lijkt me wel leuk.

Dough, natuurlijk hoor jij er bij zelfs met een dikke buik, dat geeft ons ook moed, dat het wel kan lukken, dan hebben we levend bewijs hihi.

Jessica, hoe gaat het nu met je? Heb je wat aan je huisarts gehad? Denk aan je!!!!

Meiden, van het weekend ben ik er niet, lees maandag alles wel weer.

Liefs Janis

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik heb net het ziekenhuis gebeld, ik mag 4 april komen voor de eerste echo.

Ik ben er helemaal klaar voor! Mijn buikhuis ook! hihi.

Linda, we wonen in dezelfde plaats zag ik, ik zal je dus vast wel een keertje zijn tegengekomen:laugh:

Nou gezellig dames dat vooralsnog iedereen kan op 8 mei. 11 uur lijkt mij ook een goede tijd. Ik heb net even op de site gekeken van Kaap Hoorn en het ziet er erg gezellig uit. Ik heb er nu al zin in! Lijkt me zo leuk jullie eens in het echt te zien!

Liefs en een fijne dag allemaal!

Geplaatst

Dan ga ik 8 mei noteren. Misschien is het een idee , Ansje, als wij met elkaar mee rijden? We wonen toch bij elkaar in de buurt.

Dus 4 april nou dat is al lekker snel he. Dat is een voordeel van ec maarja jij hebt al een flinke pauze gehad dus het kan je vast niet snel genoeg gaan nu.

@Janis: fijn weekend!!! Hopenlijk schijnt de zon daar uitbundiger dan hier.

Ik had net een bericht op het antwoordapp dat ik Ineke van het UMCG even terug moet bellen. Er is in ieder geval een fax voor provera naar de apotheek gefaxt waar ik vandaag mee moet beginnen en het vervolg verhaal hoor ik dus vanmiddag.

Geplaatst

He dames,

We hebben een date, gezellig! En over voortekens gesproken..... moederdag. Komt helemaal goed!

Fijn dat je weer mag beginnen Ansje, je klinkt (leest) veel beter dan een tijdje terug. Succes!

Linda, spannend dat jullie gelijk doorgaan.

Jessica, hoop dat het goed met je gaat?! Zet m op meid, stort je hart hier maar even.

Janis, weekend lekker op stap? Volgende week start jij toch?

Sissy, hoe was de avond met je collega's? Zijn zij op de hoogte van jouw situatie? Hebben ze een beetje begrip?

Fijn weekend alvast allemaal,,

Geplaatst

we rijden nu vlakbij eindhoven en het weer is hier beter dan het noorden.

Karin jan volgende week mogen we starten.

Liefs janis

Geplaatst

Jan?? hihi. Ja in de buurt van Eindhoven is het weer altijd beter.

Dit jaar zit er voor ons geen vakantie in het buitenland in en gaan we een weekje naar Limburg zullen we eens even zien of het weer daar dan ook beter is...

Moet het trouwens ook gereserveerd worden als we high tea doen?

Geplaatst

8 mei: ik zet het in mijn agenda. En op moederdag: over voortekenen gesproken haha!

Gisteravond was erg gezellig: zag er beetje tegenop, maar was uiteindelijk heel gezellig. Mijn collega's weten van het ziekenhuis en weten ook dat dit een van de redenen was dat het me allemaal even teveel was geworden. Ze vonden het erg leuk dat ik er gisteravond gewoon bij was en we hebben heerlijk gekookt en gegeten!

Ansje: super, jij ook alweer een datum voor de 1e FM. Spannend meid. Ik hoop echt dat de lange pauze jullie goed heeft gedaan en jullie nu iets positiefs oplevert.

Minoes: ik hoop dat het ook een beetje met jou gaat meis. Ben je al naar je huisarts geweest?

Ansje en Linda: misschien kunnen we met z'n drietjes gaan rijden naar Kaap Hoorn? Ik woon dan nog net in Hoogezand, dus kunnen we carpoolen?

Stiertje: ga jij reserveren? Of is het niet nodig denk je?

Karin: hoe is het meid? Houd je het wachten nog beetje vol? We slepen je er wel doorheen hoor.

Goed weekend meiden, ik hoop dat we beetje zon krijgen in het noorden. Want ik kom eigenlijk niet in de buurt van eindhoven nu haha...

liefs,

sissy

Geplaatst

Hey meiden

Leuk ik kan 8 mei ook wel ik hoor wel hoe wat en waar.

Ik stop even met alles het gaat echt even niet mee het is gewoon een obsessie en dat moet niet als ik nu door ga dan heb ik straks en pos depressie en dat wil ik niet wil dan ook van ons kindje genieten.

Ik lees alleen hier nog en verder ook even niet.

Ik wil weer gelukkig zijn en genieten van het leven en dat gaat nu niet.

We zijn nu al 6 jaar onderweg en die mk heeft er gewoon teveel ik gehakt ik ben mezelf kwijt al een tijd maar wou er niet naar toe.

Ik ben op moe en kan gewoon niet meer ik heb een hele lieve man waar ik wel van geniet;) en dat is nu het belangrijkste lekker op vakantie en dan zie we wel weer.

Afgelopen jaar zoveel meegemaakt mijn man zijn oma verloren mijn vader waar het niet goed meegaat schoonvader.

Jullie zijn schaten en ik blijf hier ook echt mee lezen.

Maar niet zoveel en denk aan mezelf maar wil wel met jullie opstap leuk.

En dough meid jouw buik kunnen we volgens mij allemaal hebben TOP MAMA.

Meiden een fijn weekend ik vier de verjaardag van mijn man vandaag.

Liefs xxxxxxxx Jessica

Geplaatst

@sissy: dat is een goed plan om met zijn drien te carpoolen. Ik zal ff overleggen of ik de auto mee kan nemen die dag of dat mijn vriend hem nodig heeft om naar zijn moeder te gaan.

Mooi dat het gezellig was met je collega's.

@Jessica: Goed dat je de tijd eerst voor jezelf gaat nemen. Het is niet niks om na zo'n lange weg eindelijk zwanger te worden en vervolgens je droom in een nachtmerrie te zien belanden.

Sterkte!

Geplaatst

Dames, it's a date!! gezellig!!! Ik zal reserveren voor 8 mei een High Thea ..om 11 uur 'sochtends...hihi zal vragen of dat kan want dat is normaal gesproken om 16:00 maar zal vast lukken.

Ik zag op de menukaart dat het 13,45 kost p.p. is dat ok? ik kan natuurlijk niet in andermans portemonnee kijken dus wil even jullie bevestiging.

Jessica ik vind het top dat je ook meegaat ondanks dat je even afstand neemt van het hele zwanger worden, en ook is het het van jouw kant een heel wijs besluit om eerst aan je geestelijke gezondheid te werken en dan pas verder gaan met de behandelingen..goed van je hoor!!

Zo net met hondje gewandeld, zo naar de kapper en dan even lekker over de markt struinen zou leuk zijn als ik de zon ook nog even zou zien maar heb weinig hoop voor vandaag.

allemaal alvast een fijn weekend!!

liefs stiertje

Geplaatst

Stiertje wat mij betreft mag je reserveren, prijs valt mij persoonlijk mee hoor voor een high tea. Hopelijk kan het ook 's ochtends maar komt vast wel goed.

Sissy en Linda, carpoolen goed plan! Spreken we tzt. nog wel even af wie er rijdt en wie wie ophaalt enz.

Minoes leuk dat je ook mee gaat, ondanks dat je zo'n zware tijd hebt. Ik hoop dat je goede hulp hebt gevonden. Praten met een professional helpt echt. Het heeft mij in ieder geval erg geholpen. Je problemen gaan er niet van weg maar je vind vooral een andere manier om er mee om te gaan. Een manier die het allemaal wat draaglijker maakt.

Neem je tijd, het is niet niks wat je hebt meegemaakt en een miskraam hakt er ontzettend in, daar mag je heel boos en verdrietig over zijn.

Sterkte en ik denk aan je. Dikke knuffel voor jou!

Janis, we gaan inderdaad zo'n beetje gelijk op. Wie weet komen we elkaar nog tegen bij het ziekenhuis. We weten nu van elkaar hoe we er uit zien haha

Karin hoe is het met jou. Je zit weer in die verschrikkelijke wachtweken. Zijn ze een beetje door te komen?

Liefs Ansje

Geplaatst

He dag dames,

Het is hier wat rustig van het weekend, iedereen van het lekkere weer aan het genieten!

Jessica, goed dat je even pauze neemt. Ik hoop dat het je wat rust geeft. Wel gezellig dat je mee gaat.

Stiertje, de kosten zijn prima. En wanneer de high tea niet lukt doen we toch gewoon thee met taart of broodje. Fijn dat je het wilt regelen.

Hier gaat het wel redelijk. Heb alleen al twee dagen bruine afscheiding waar ik niets van snap. Ongesteldheid komt nog niet maar lijkt me ook sterk dat het met een innestelling oid te maken heeft.

Vanochtend had ik ook wat, moest pregnyl zetten, vergeet ik het te mengen!!! Ik heb gewoon alleen de oplossing gespoten! gelukkig had ik nog vloeistof van eerdere pogingen over en gelijk weer opnieuw gezet.

Nog een dikke week wachten.... tot mails

Geplaatst

Hey Karin, wat vreemd van die bruine afscheiding..maar kan het niet met innesteling te maken hebben? ik hoop het! Grappig dat je alleen de vloeistof gespoten hebt zonder medicijn haha, gelukkig had je nog vloeistof.ppfwoei!

Gisteren heerlijk weertje , lekker naar vrienden geweest die op het platteland wonen en met de honden gewandeld en in de zon gezten lekker hoorrrr. Vandaag nog een dagje vrij.

Fijne dag allemaal!!!

liefs stiertje

Geplaatst

Minoes: meid, wat goed dat je even pauze neemt en aan jezelf denkt. Dat is echt het belangrijkste. Ik hoop dat rust eventueel hulp je gaat helpen zodat je je weer wat beter gaat voelen. En het zou natuurlijk heel gezellig zijn als je 8 mei meekomt. Maar als dat toch nog niet lukt, gewoon aangeven hoor! Sterkte meis.

Karin: wat grappig dat je alleen vloeistof hebt gespoten. Zouden dat al de eerste zwangerschapsachtige vergissingen zijn??? Ik hoop het zo voor je. En die bruine afscheiding: kan dat niet van de innesteling zijn? Nog 1 week wachten te gaan. Ik blijf voor je duimen.

Linda en Ansje: prima om met z'n 3tjes te rijden. Ik kan sowieso wel rijden, want we hebben 2 auto's, dus eventueel kan ik jullie wel oppikken. We spreken dat nog wel af.

Linda: hoe is het nu met je? Ga je direct door voor de cryo? En weet je al beetje hoe die procedure gaat?

Ansje: jij gaat ook al weer bijna beginnen. Spannend meid!

Janis: en hebt van de week de 1e FM! Ook voor jou dus spannend.

Stiertje: de kosten voor de high-tea zijn prima hoor. En als idd high-tea niet kan omdat wij al zulke vroege vogels zijn, dan doen we toch zelf thee met een taartje? Ben je al aan de pil begonnen? Gek idee zeker dat je nu weer de pil moet slikken. Ik heb dat ding toch echt afgezworen. Maar goed, voor de hyper is die dus toch weer nodig. Ik blijf gewoon nog positief denken dat ik het ga redden in de ec-behandeling. En jij gaat gewoon positief resultaat halen met de hyper!

Dough: top dat jij er ook bent. En je bent vast niet de enige zwangere dan van ons! We houden de positieve gedachtes erin: wij gaan je gewoon volgen!

liefs,

sissy

Geplaatst

@Karin: vreemd inderdaad zegt van die bruine afscheiding. Het is echt veel te vroeg voor een ongi dus het is wel een goed teken denk ik. Ik wil geen valse hoop geven maar mijn eerste tp van de ec pogingen had ik ook op de 8e dag ook bruine afscheiding en schrok me ook helemaal lam. Ik had toen wel een positieve test. Helaas uiteindelijk toch ongi geworden maar volgens de artsen was het toch een innesteling geweest.

@dough: als jij ons dan allemaal even persoonlijk instraalt gaat het vast goed komen met ons. Alleen Karin is dan niet meer nodig als het goed is.

@sissy: handig dat jullie 2 auto's hebben ! We spreken het inderdaad tzt wel even af.

De kosten vallen inderdaad reuze mee voor een high tea. 2 Jaar geleden hebben we een high tea gedaan bij de vicary en toen betaalden we rond de € 35 geloof ik.

@Janis: hoe was jullie weekendje weg?

Geplaatst

Hoi dames,

Karin, dit klinkt toch als een goed teken hoor. Het kan best een innesteling zijn. Voor je menstruatie is het nog véél te vroeg. Tja wat zou het nog meer kunnen zijn? Misschien nog wat oud bloed van de punctie en/of terugplaatsing. Maar dat lijkt me zo laat.

Ik heb goede hoop voor je, spannend nog een weekje wachten en dat weet je het.

Janis lekker genoten van het weekendje weg?

Sissy is goed als jij ons oppikt, maar dat spreken we nog wel even af. Komt goed.

Linda ben je de teleurstelling van de mislukte poging al weer wat te boven? Ga je gelijk door met cryo's of wacht je nog even?

Liefs Ansje

Geplaatst

Hallo meiden,

Ik heb een geweldig weekend gehad, we hebben prachtig weer gehad en super veel lol. We zijn gister thuis gekomen en ik was echt totall loss, dus ben gelijk op bed gegaan. (heb 4 uur achtereen geslapen overdag). Vannacht ook heerlijk geslapen en nu roept het plicht weer.

Morgen de eerste Follikel meting, ik ben er tot nu toe geloof ik nog heel erg relaxed onder.

Jessica, meis ik hoop dat je je snel weer beter zult voelen, het is ook allemaal niet zo maar wat je afgelopen jaar allemaal hebt meegemaakt, neem lekker de tijd voor jezelf.

Hoe gaat het met de rest van de meiden?

Liefs Janis

Geplaatst

@Janis: Fijn dat je een geweldig weekend hebt gehad! Wel heel vermoeiend dus. Succes voor morgen met de fm!

@Ansje: We zijn de teleurstelling nog niet helemaal te boven maar het gaat wel een stuk beter.Zondag was mijn schoonvader jarig en toen vroeg een tante van mijn vriend hoe het nu met me ging. Toen moest ik wel even een paar keer slikken maar het ging goed. Vooral omdat ik nog best pissig op mijn schoonouders ben dat ze er geen woord over hebben gezegt. Zaterdagmorgen stonden ze ineens bij het voetbalveld voor onze zoon en ze heeft alleen even gauw gevraagt of ik al weer aan het werk was. Meer hebben ze er niet over gezegt. Mijn vriend en ik hebben ze verder genegeerd.

En toen mijn schoonzus op de verjaardag ook nog de grappige opmerking: 'van geintjes komen kleintjes ' maakte was ik er weer helemaal klaar mee.

Vanaf morgen begin ik weer lekker met sporten ( hardlopen en spinning). En dan pakken we de draad weer op.

@Karin: hoe is het nu met jou? Nog afscheiding gehad? Houd je het wachten een beetje vol? Ben je gewoon aan het werk trouwens?

Geplaatst

Karin, hoe gaat het meis? Vroeg bruinverlies, dus? Kan op innesteling duiden, kan op naderende menstruatie duiden, maar hoeft allebei niet. Ik had het ook altijd, begon een week na tp. Ik werd er onzeker van en mocht na 2 embryo's de bollen gaan gebruiken ipv pregnyl. Dan bleef het weg. Maar hoeft bij jou niet hetzelfde te zijn, natuurlijk. Sommigen hebben het ook als ze zwanger blijken te zijn, later.

Janis, morgen begint het voor jullie, de eerste fm! Spannend! Succes en veel geluk deze eerste echte IVF-ronde!

En jij maandag weer, Ansje! Kan me voorstellen dat je er helemaal klaar voor bent, na zo'n poos! Succes! Doe maar een mooie laatste 6e eigen cyclus Doughronde!

Linda, kan me voorstellen dat het wisselend gaat met je. Ups en downs na de teleurstelling. En dan dat soort domme opmerkingen en mensen die niet meeleven zoals je zou willen. Grrr.....

Sissy, lekker in 't huis in de weer? Fijn dat het een gezellige avond was met je collega's laatst. Fijn om ze weer te zien, lijkt me en nog niks met werk te hoeven. Ook fijn dat ze op de hoogte zijn, maar toch wel even een drempel over om ze te ontmoeten, hè? En dat soort leuke dingen te doen als je 'ziek' gemeld bent.

Stiertje, aan de pil nu. Da's inderdaad maf, dat hoor je altijd van iedereen dat het zo vreemd is dat je niets liever wilt dan kindje en dat de pil het eerste is dat je daarvoor liet staan en dat dat dan nu het eerste is dat je dient te gebruiken om tot kindje te komen. Raar!

Fijn dat je wilt reserveren. Ben benieuwd of ze op dat tijdstip high tea willen serveren en anders vinden we wel wat anders lekker op de kaart. Ik hoop op mooi weer, kunnen we lekker buiten zitten bij het water!

Minoes, lieve meid. Goed dat je voor jezelf kiest en nu even wat afstand wilt en er voor kiest om goed de teleurstellingen en het verlies van het afgelopen jaar te verwerken. Jezelf en je lieve man terugvinden. Huilen en weer opkrabbelen samen. Genieten van elkaar en tegelijkertijd missen van en hopen op een mooi wonder. Het is een hele kluif, deze rottige vruchtbaarheidsproblemen en een miskraam vraagt ook om rouw!

Knuffel!

Wat superleuk om te lezen dat iedereen zin heeft elkaar te ontmoeten op moederdag. Kan me geen leukere besteding bedenken dan dit doen op moederdag: samen met allemaal lieve mama's die tijdens het wachten op hun kindjes lekker in het zonnetje gaan zitten met heerlijkheden en gezellig kletsen! Ik vind het heel leuk om te lezen dat jullie me er allemaal bij willen hebben.

Ik vind het zelf ook fijn om hier te blijven schrijven, ken jullie inmiddels al lang en jullie mij. En jullie weten hoe het bij mij is gelopen en ik hoe het bij jullie is gelopen. Ik blijf met jullie mee lopen!

Hier is alles oké. Vorige week erg druk gehad, had een deadline voor iets van mijn werk. Heb een beetje te veel gestressd er om en tot laat in de nacht te veel gedaan. Merk dat ik anders altijd wel goed onder druk/ op laatste moment presteerde, maar dat nu tijdens de zwangerschap ik sneller vermoeid en wat ongeconcentreerder ben. Mijn weerstand kelderde ook meteen naar beneden na die laatste drukke dagen: gelijk een klein beetje ziekjes. Moet eigenlijk niet zo over m'n grenzen gaan, want kreeg ook harde buiken en ik voelde de baby die dagen niet bewegen. Gelijk dit weekend rust genomen, veel geslapen en de klachtjes zijn gelukkig weer verdwenen en het jongetje laat weer van zich horen. Ik zal voortaan beter zorgen voor de baby en het lijf waar hij in woont!

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Dough, schrok al een beetje als ik zie dat je half twaalf savonds nog op het net zit. Denk een beetje om jezelf he! Heb je er al over nagedacht hoe je het straks gaat doen met je werk als je bevallen bent. Ga je minderen?

Linda, goed dat je weer gaat sporten. Wat lastig dat je schoonouders niet weten hoe ze er mee om moeten gaan. Deden ze altijd zo bij de behandelingen?

Stiertje, lekker aan de pil, weer andere hormonen in je lijf, wat een gedoe. Zie je het nog zitten?

Sissy, wat fijn dat het gezellig was met je collega's. Lijkt me dan weer wat makkelijker om te starten met werken. Zet m op.

Ansje, eindeiljk weer starten. Hoop dat de pauze tussen poging 5 en 6 net zo'n effect heeft als bij Dough!

Janis, vandaag de eerste meting, ben benieuwd. We horen het wel.

Hier is het bruine verdwenen en is nu gewoon weer dun en wit. Snap't ook niet. Na jouw verhaal Dough zal ik het zeker even noemen in het ziekenhuis (als ik een nieuwe ronde in ga) misschien dat ze er iets mee kunnen. Was alweer beetje vergeten hoe irritant die wachtweken zijn, zucht....

Geplaatst

karin, ik heb besloten dat je gewoon zwanger bent..JIPPIE!!! dat bruine was de innesteling en nu zit ie er lekker warmpjes bij:laugh:. Ik ben aan de pil maar voel me er prima bij hoor, heb alleen alweer een oorontsteking bah..weer antibiotica druppels! Op 30 april bein ik met spuiten dus ben benieuwd welke bijwerkingen ik daarvan heb.

Dough denk om jezelf heh..dat kleine kippetje in je buik is nu echt wel het belangrijkste!! Gezellig dat je mee gaat 8 mei!

fijne dag vandaag ladies!!

liefs stiertje

Geplaatst

Ben weer terug uit het UMCG en mijn follikel was al bijna 14 mm en bms al 8, zit nu op dag 8, ik moet morgen weer terug komen. Had alweer zo'n vermoeden dat ik deze maand weer een kortere cyclus zou hebben.

Karin jah ik denk ook dat het wel goed zit, het moet gewoon!!!!!!!!!!!

Liefs Janis

Geplaatst

ow wauw Janis dat gaat lekker snel zeg!! dus waarschijnlijk morgen beginnen met spuiten en dan het weekend of begin volgende week de punctie..spannenddd! ben je zenuwachtig?

liefs stiertje

Geplaatst

Vanmorgen ging het nog wel, maar nu begint het wel heel erg te kriebelen allemaal zeg pfffff.

Ik heb even een blackout geloof ik van wanneer ik dan de punctie zou kunnen verwachten.

Jah ik ben zenuwachtig brrrrrrr

Geplaatst

Hoi meiden,

Karin, ik moet zeggen dat ik er net als de anderen ook wel een goed gevoel over heb bij jou!

Nog een paar dagen en dat weet je het. Gelukkig maar dat je een beetje vergeet hoe slopend die wachtweken kunnen zijn, dat herinner je dan weer als je er midden in zit.

Had je behalve het bruinverlies ook nog klachtjes of verder niet? Tja zegt niets natuurlijk....het blijft afwachten. Zucht....

Janis, je gaat als een speer meid! Ik zal je deze cyclus dus ook niet tegenkomen in het ziekenhuis denk ik. Fijn dat het zo snel gaat!

Linda, wat een stomme opmerkingen kunnen mensen toch maken. Het zou soms fijn zijn dat ze wat meer rekening houden met mensen bij wie het niet zo makkelijk gaat. Helaas gebeurt dat niet altijd en moeten we er maar weer mee dealen. Bah.

Ook rot trouwens dat je schoonouders niet echt met jullie meeleven, ik kan me voorstellen dat jullie daar best teleurgesteld over zijn, je hebt mensen die normaal dicht bij je staan toch echt nodig in dit traject en zeker van (schoon)ouders verwacht je wel wat meer dan dit.

Ik heb persoonlijk tijdens dit traject wel geleerd geen energie meer in mensen te steken die er toch niks van (willen) snappen. De mensen die dicht bij me staan weten wel hoe ik me voel en hoe ik alles beleef. Ik ga me niet meer druk maken om de kortzichtigheid van sommige mensen en hou die ook op afstand.

Dough, goed om jezelf denken hoor! En aan je lieve kleine mannetje. Jullie komen op de eerste plaats nu.

Sissy druk aan de klus? Het wordt vast mooi in jullie nieuwe huis.

Stiertje ik hoop dat de high tea 's ochtends lukt. Zo niet vinden we vast wel wat ander lekkers op de kaart. Komt goed!

Minoes, een dikke sterkteknuffel voor jou! Ik hoop dat je rust kan vinden om alles weer op een rijtje te krijgen en te verwerken.

Liefs Ansje

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden