Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

IUI heeft geen zin, want ik heb geen eileiders meer.

ik zit nu vol woede! Hoop dat ik me morgen beter voel, heb nu iig nergens geen zin aan.

Karin hoop dat je morgen posi test.

En iedereen bedankt voor jullie lieve reacties.

X janis

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Haha even via mijn tel heb het zo druk gehad.

Janis kut zooi sterkte meid denk aan je ;)

Ansje ook albijna weer beginnen succes.

Linda wat super dat het met je kleine man weer beter gaat.

Karin spannend toi toi toi mijn gevoel is goed.

Dough hoest allemaal met jullie twee.

Sissy druk bezig met jullie huis lekker.

Ik ga ook mee op de thee haha.

Jullier zijn schaten dikke knuffel terug.

Ik moet volgende week ongie worden dan gaan ze naar mijn cystes kijken ben benieuwd.

Gister uitvoering gehad was super zet de foto's nog wel even op hyves.

Liefs xxxx jessi

Geplaatst

@Jessica: fijn om iets van je te horen. Hopen dat je cystes volgende week weg zijn. Wat voor uitvoering heb je gehad?

@Karin: Fijn dat het allemaal nog goed gaat. Ja dinsdag is niet de meest ideale testdag. Morgenavond is dan een goed alternatief!!! Heel veel succes.

Het word wel tijd dat hier een positief bericht komt!

@Ansje: dus ook lekker geshopt? Waar gaan jullie heen op vakantie? Succes alvast voor morgen.

Geplaatst

Janis wat een shitzooi meid!! Gelijk al pech bij de eerste horde..wees maar effe goed kwaad en morgen weer een nieuwe dag!! Voor je het weet staat de volgende ronde voor de deur!

Karin een slechte dag om te testen inderdaad misschien beter morgenavond al. ik ben zoooo benieuwd!!

Jessica leuk van je te horen!! ga je dan ook alweer beginnen volgende week?

Ansje spannend dat je morgen ook weer gaat beginnen, ik duim voor deze 6e poging dat het voor jou ook raak is net als bij Dough!

Linda, ik vind het helemaal niet erg om te lezen over Julian, alleen maar leuk (niet leuk dat ie zoveel oorpijn heeft natuurlijk!)

Sissy succes met klussen!

Lekker wraps gegeten zojuist en vandaag samen met mannetje lekker huis schoongemaakt en met de doggie gewandeld en nu met de beentjes omhoog op de bank..heerlijk.

fijne avond nog dames!!

liefs stiertje

Geplaatst

Hey dames.

Nee ik ga niet beginnen nog dat duurd nog wel even.

Ik heb mijn toneel uitvoering gehad zo leuk haha,

Stiertje ik ben je helemaal vergete hoe gaat het nu met jou? en de grote behandeling.

Ik ga eerst heerlijk genieten wil geen zware depressie dus even niks.

Liefs en fijne avond jessi

Geplaatst

Hee meiden,

Janis, wat ontzettend k*t! Dat is he-le-maal klote zo bij de eerste poging. En ook omdat je er zo tegen op zag! Je had gewoon verdorie een punctie moeten hebben, zodat je wist dat 1 zo'n follikel aanprikken best te doen is. Maar natuurlijk helemaal omdat je dan een kans op kindje had gehad!! Verdorie, zeg. Dikke vette stomme rotdomper, chagrijn het er maar flink uit en dan komt vanzelf op een gegeven de volgende poging weer in 't vooruitzicht....Pfff... ik heb makkelijk praten... Knuffel!

Ansje, jij morgen weer voor fm? Weer richting UMCG, dus. Nou, alle succes gewenst van mij. 6 x is scheepsrecht, zeggen ze toch? Hihi.

Karin, het wordt wel heel spannend, nu! Aaaaargh! En inderdaad, een testdag door de week is vreselijk. Zeker als je verplichtingen hebt die dag. Vreselijk. Als je maandagavond wilt testen, moet je wel even een paar uur niet plassen, dan is het wat geconcentreerder. En anders woensdagochtend testen, of dinsdagavond. Maar da's wel heeeeel moeilijk, om langer te wachten!! Morgenochtend zou misschien ook kunnen, dan is je plas geconcentreerder. Ik testte een dag van tevoren 's ochtends vroeg superpositief.... Succes met de laatste wachtmomenten! Heb je een goed gevoel er bij, of niet? Voelt je lijf anders of niet? Ooooo, spannend!!

Linda, wat een zorgen om je zoontje met zijn pijn en ziekigheid na het ziekenhuisbezoek. En ook slechte herinneringen van een paar jaar geleden komen weer boven? Naar, zeg. Beterschap voor hem en even wat liefs voor jou vanwege de bezorgdheid!

Zo, Sissy, behangstomerd, hoe ging het vandaag? Beetje opgeschoten? Heerlijk, zo'n huizenproject, je ziet echt wat moois onder je handen verschijnen waar je trots op kunt zijn.

Stiertje vandaag ook in het huis aan de gang? Ik ook. En nu lekker lui op de bank, klinkt goed.

Minoes, fijn van je te horen. Je klinkt goed en enthousiast over je uitvoering, zal es op je Hyves koekeloeren. Ik zal er ook weer es wat nieuwe foto's opzetten.

Gisteren hebben we het land doorgecrossed, allemaal martplaatsdates om babyspul op te halen. Leukleukleuk. Gecombineerd met bezoekjes aan vrienden ook verspreid in 't land. Heel gezellig en helemaal blij met de nieuwe spullen.

Vandaag bijna de hele dag in touw om de babykamer (stond zooooveel zooi) uit te mesten en de berging ook. Heel veel weggegooid, 1000 wasjes gedraaid en heerlijk veel ruimte gecreeerd. Super. Nu wel een beetje moe, maar ik kan dan niet zo goed stoppen als we eenmaal beginnen.

Ik had alle medicatie (spuiten, alle naalden, die glazen minipotjes Cetrotide en Pregnyl, Gonalpennen, doosjes utrogestanbollen) bewaard van de pogingen. Zo van: dat was nodig om te komen tot baby. Maar zonder garanties dat het zou lukken.... Vandaag alles op de foto gezet en nu gaat alles weggegooid worden.

Heb ook weer eens een buikfoto gemaakt. Ik zal mijn Hyves weer es updaten met die foto's binnenkort.

Liefs voor jullie allemaal!

Geplaatst

Karin, succes vanavond/morgenochtend met testen, ik hoop op een positief resultaat!

Linda, we gaan dit jaar naar Griekenland. Heb er zo'n zin in. Vorig jaar zaten we in België en zijn we bijna weg geregend. Dit jaar wil ik de zon maar dat moet wel goed komen haha.

Minoes, leuk wat van je te horen, je klinkt alweer wat positiever, wel goed dat je wat langer een time out neemt. Dan kan je echt even tot rust komen. Een maandje is daarvoor niet lang genoeg, tenminste zo ervaar ik het. Geniet jij maar lekker van alle leuke dingen en neem maar lekker even afstand van het hele ICSI circus.

Dough wat heerlijk om de babykamer klaar te maken. Ook fijn om eens wat oude zooi weg te doen en daarvoor hele leuke babyspulletjes voor in de plaats te krijgen. Marktplaats scheelt een hoop in prijs met alles nieuw kopen. Ben benieuwd naar je buikfoto's.

Ben net terug uit het ziekenhuis. Links was al een klein ei te zien. Moet woensdag weer komen. Best raar om na zo'n lange tijd weer in het ziekenhuis te zijn, maar dat went snel genoeg weer haha.

Liefs Ansje

Geplaatst

Ansje: mooi dat er al een ei te zien is. Nou hopen dat die lekker groeit zodat je woensdag misschien al mag beginnen met spuiten? Of anders vrijdag. Misschien zien we mekaar vrijdag dan wel bij kamer 9. Ik moet dan ook weer heen. Kan me voorstellen dat het even raar is na zo'n lange tijd, maar ja, het went dan blijkbaar toch weer haha.

Karin: hoe is het meid? Nog geen ongie-tekenen? Succes met testen vanavond/morgenochtend. Heel spannend. Ik blijf voor je duimen!

Janis: hoe is het met je? Heb je de teleurstelling beetje plekje kunnen geven? Hoop het voor je.

Minoes: goed om van je te horen en mooi dat je toneel lekker doet. Dat zijn echt belangrijke dingen nu. Kan je lekker in afreageren en positieve energie van krijgen.

Dough: leuk, babykamer inrichten. En eerst veel spullen weggooien om dan met nieuwe spulletjes een mooi kamertje te maken, echt geweldig. Lekker van genieten.

Ik had vanmorgen afspraak bij de bedrijfsarts. Is prima gesprek geweest, zag er wel tegenop, maar viel echt mee. Hij kon het zich goed voorstellen dat het allemaal even teveel was geworden. Ik ga vanaf volgende week weer langzaam opstarten: eerst 2 dagdelen per week en dan opbouwen naar 4 en dan zo verder. Kan ik eerst nog even rustig de volgende poging doen. Op het werk hoeven ze dat dan niet verder te weten omdat ik dan toch nog niet echt veel aan het werk ben. Geeft me ook wel rust dat niemand het even weet.

liefs,

sissy

Geplaatst

Hallo Dames,

Vandaag heb ik echt een rotdag gehad, heb bijna de hele dag moeten huilen. Het feit dat mijn ei weg is heb ik nu een plekje kunnen geven. Maar ik heb sinds gister enorme pijn in mijn buik, het zakt nu wat af, als ik maar rustig blijf. dat druk je wel weer op de feiten, werd vanmorgen wakker en dacht gelijk ei weg.....

Denk dat alle spanning van de afgelopen maanden en vandaag echt uit is gekomen, is ook niet verkeerd, kan beter nu er uit komen dan dat het blijft zitten toch?

Dough babykamer uitzoeken, leuk man veel succes

Jessica, blij weer wat van je te horen via het forum, dikke knuff.

Ansje, heel veel succes ik zal voor je duimen, zorg voor positive berichten.

Karin hoe gaat het met je? Trek je het allemaal nog wat?

Sissy, wat heb jij eigenlijk laat een follikelmeting. Je was toch een dag na mij ongi geworden?

Ik wacht mijn ongi nu weer af en dan gaan we er weer voor, moet even kwijt dat de mensen van het UMCG echt het beste met je voor hebben, en ik ben zo blij dat ik ondanks dat we veel moeten reizen toch in het UMCG zitten. Dus als er mensen meelezen van het UMCG BEDANKT!!!!!

Liefs Janis

Geplaatst

Karin: kwam al even spieken of je al getest had. Vind het wel heel spannend voor je hoor, hoop echt zo op een positieve test!

Janis: vervelend meis dat je gisteren zo'n rotdag hebt gehad. Herken het gevoel dat de eerste gedachte van je is dat het ei weg is. Je zou de tijd wel willen terugdraaien. Goed dat je gewoon je gevoel er even laat zijn. Het wordt dan wel weer minder. Hopelijk heb je vandaag een betere dag.

Ik heb trouwens niet zo laat een FM hoor, op dag 10. Ik was vorige week woensdag ongie geworden, dus dat was na jou.

liefs,

sissy

Geplaatst

Goedemorgen lieve dames,

Ik heb positief getest!

Het is heel onwerkelijk, en kan het niet geloven dat ik het hier typ!

Ik snap nu de ondertitel van Dough... huhhhh??

Het blijft natuurlijk spannend maar het doet het!

Dikke knuffel voor jullie en bedankt voor al het duimen draaien en het zenden van positieve energie! Ik ga achter Dough aan rennen voor de polonaise en jullie moeten snel aansluiten!

Geplaatst

Dough wat lijkt me dat geweldig om heerlijk een bezem erdoor te halen en vervolgens de boel op te bouwen tot een prachtig kamertje voor je nieuwe gezinslid..ik hoop dat ik dat ook ooit es mag doen:happy: Heb je veel kleur gebruikt in de babykamer?

Toen we begonnen met de eigen cyclus behandelingen fantaseerde ik over babykamers en geboortekaartjes...nu niet meer. Na een tijdje komt de realiteit hard binnen!

Momenteel zowiezo een beetje een dipje, voel me erg emo waarschijnlijk van de pil en dan moet het spuiten met hormonen nog beginnen...zucht!! Ook de 13 kilo die ik vorig jaar was afgevallen zitten er alweer bij en momenteel lijkt dieeten zinloos aangezien ik niet weet wat de hormonen voor effect hebben. Klotesituatie op mijn werk (te lang verhaal) maar die lost zich hopelijk binnenkort wel op.

Heb effe een schop onder me reet nodig..WIE GEEFT ME DER 1..OF 2? haha.

Lieve Janis, huil maar lekker hoor meid..het is een enorme domper en dat heeft even tijd nodig. Maar aangezien je met eigen cyclus behandelingen elke maand verder gaat zul je zien dat je niet zoveel tijd hebt en dat de ongi straks alweer voor de deur staat en je weer verder kunt..nieuwe ronden nieuwe kansen!!

Sissy vrijdag alweer heen..sjeetje wat zoeft de tijd toch voorbij heh? je hoeveelste wordt dit dan de 5e geloof ik..kan zo je onderschrift niet lezen. Fijn dat het goed ging bij de bedrijfsarts en dat je weer langzaam aan de slag gaat.

Ansje vindt je het ook extra spannend omdat het de laatste eigen cyclus poging is of sta je daar niet zo bij stil? Ik duim voor jou dat het raak mag zijn deze keer.

Kaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarin!!!!! oeioeioei ik ben zo benieuwd!! succes met je examen trouwens vandaag hoop dat het goed gaat!

Jessica leuk van die toneeluitvoering ..fotoooooos haha.

meiden een fijne dag vandaag en natuurlijk kom ook ik af en toe checken of er nieuws is van Karin.

liefs stiertje

Geplaatst

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!

tralalalaaaaaaaaaaaaaaaaaaaatralalalaaaaaaaaaaaaaaa:circle2::bpotda:karin van harte gefeliciteerd meid!!!!!!!!!

Geplaatst

Jah Karin!!!!!!!!! Jahoe, man krijg weer tranen in mijn ogen, maar nu van blijdschap. Dit had ik nu net even nodig, een positieve test, heel voorzichtig gefeliciteerd.

Stiertje, jah heb gister heerlijk gehuild, moet wel zeggen dat ik me vandaag een stuk beter voel, het is even goed geweest om alle spannigen van de afgelopen maanden los te laten. Ben er nog niet helemaal, maar ik zie het een stuk positiever in allemaal, en ga me opladen voor de volgende, en net wat je zegt, die loert ook alweer moet over 12 dagen alweer ongi worden, die zijn ook zo voorbij. Ga me lekker op mijn werk storten, want we hebben het enorm druk, dan is mijn hoofd ook leeg heerlijk!

Kan me voorstellen dat je nu ook emo bent, had ik ook toen ik nog aan de pil zat, en had het niet in de gaten tot het moment dat ik en spiraal liet zetten en die er ook uit, dat er geen hormonen meer voor anticonseptie was, ik voelde me toen een stuk gelukkiger!

Wat er gister gebeurde bij me heeft ook met de hormonen te maken, ik reageer er gewoon enorm op, en mijn vriend moet het maar allemaal slikken (gelukkig heeft hij brede schouders).

Sissy dag 10 oke, ik dacht al, omdat ik op dag 8 de eerste meting had, ik zit nu op dag 14.

Oja Stiertje Geef je nu een harde trap onder je kont hahaha

Ansje hoe gaat het met jou?

Liefs Janis,

(karin je hebt mijn dag goed gemaakt, typ dit met een glimlach)

Geplaatst

Yeeeeaaaaahhhhh, Karin: you go girl! Yes, het is gelukt, je hebt een positieve test. Mijn voorgevoel heeft me niet in de steek gelaten. Wat super meid, zit hier met tranen in mijn ogen. Vind het zo fijn voor jullie. En het kan dus wel in de ec-behandeling. Sluit jij je maar mooi aan in de polonaise en dan volgen wij je straks. Heb je brede schouders waar we je aan vast kunnen houden in de polonaise????

Lekker genieten van dit moment meis! Als je de verbazing een beetje te boven kan komen natuurlijk haha.

Geplaatst

Stiertje: wat vervelend meid dat je een dip hebt. Zal vast door de hormonen komen. Ik had ook last van wisselende stemmingen toen ik de pil slikte. Merkte dat eigenlijk pas toen ik ermee gestopt was. En als het dan ook niet lekker gaat op je werk, dan wordt het dubbel zwaar.

Hoop dat je toch wel beetje goed voor jezelf zorgt en emoties er gewoon uit laat komen. Al betekent het dat je vriend dus alles over zich heen krijgt. Die mannen van ons hebben af en toe ook wat te stellen met ons he?

Janis: goed dat jij je weer wat beter voelt. En idd, ongie komt er alweer bijna aan, je kunt je daar weer op gaan richten. Dat kan soms een voordeel zijn van de ec-behandeling. Je kan je snel weer richten op een volgende poging.

Bij ons alweer poging 5. Gek hoe snel dat gaat eigenlijk. Toen we vorig jaar begonnen was ik nog zo naief om te denken dat ik misschien wel in 1 of 2 pogingen zwanger zou zijn. Maar ja, 2 van die halve pogingen erbij en dan gaat het ook snel. Maar goed, misschien wordt poging 5 onze poging. Ik hoop nu zo op een TP. Dat zou dan de 3e TP zijn en dan is het toch drie keer is scheepsrecht???

Meiden, een goede dag vandaag, zo'n berichtje van Karin geeft mij in elk geval weer wat positieve energie.

liefs,

sissy

Geplaatst

He Lieverds,

Bedankt voor alle gelukwensen, het is voor jullie zo dubbel. Hoop dat het wat moed geeft voor de eigencyclusbehandeling. Het is nog steeds niet echt geland, misschien komend weekend. Er waren idd een aantal die een goed voorgevoel hadden, Stiertje, Sissy en twee vriendinnen die ook het traject hebben meegemaakt.

Stiertje, shit dat je een dip hebt. Kan me heel goed voorstellen dat de hormonen er mee te maken hebben. Maar denk ook dat de lengte avn het traject lang is, voordat er wat actie in de tent is. De puntjes waar je naar uitkijkt zijn nog een eindje weg. Ik weet niet of ik je een schop onder de kont moet geven, misschien moet je de boel ook maar even de boel laten, het is niet niets. En anders krijg je m 8 mei wel, desnoods zo de plas in!

Janis, al weer aan het uitkijken naar de volgende ronde! Vind het heel jammer dat de eerste keer zo'n domper voor je was. Hoop dat mijn positieve test weer wat moed geeft. Er zullen nog wel meer teleurstellingen komen, konden ze maar zeggen dat het uiteindelijk goed zou komen!

Sissy, weer aan het werk binnenkort, knap hoor. Fijn dat je er goede afspraken over kan maken. Hoop dat het je weer wat energie en afleiding geeft, naast de verbouwing natuurlijk.

Moet straks nog tentamen doen, waar ik natuurlijk niet op voorbereid ben! Maakt me niets meer uit!

Geplaatst

@Karin: Joehoeeeee Gefeliciteerd!!! Ik wist het! Zie je wel het was gewoon een innestelingsbloeding. Gaan jullie het meteen aan iedereen vertellen of wachten jullie er eerst nog mee?

@Janis: Balen dat je zo'n huildag hebt gehad maar het lucht wel op. Het is ook zo'n enorme domper het is al voorbij voordat het uberhaupt begon.

@Sissy: fijn dat je je werk op mag gaan bouwen. En dat je met een nieuwe poging dan niet met je werk in de knoei komt. Soms is het ook wel fijn dat niemand er van af weet. Ik denk dat wij dat met onze cryootjes ook gaan doen.

@Stiertje: vervelend dat je je zo rot voelt. Zonde van je kilo's maar ik zal me daar nu niet druk over maken hoor. Tijdens de behandeling moet je erg lief voor jezelf zijn en dan moet je gewoon alles lekker eten.

Ik weet precies hoe je je voelt. Ik heb nooit op mijn gewicht hoeven te letten. In de zwangerschap kwam ik 28 kilo aan maar dat ging er ook vrij makkeijk weer af. Toen Julian 2 was ben ik weer begonnen met roken en ruim 3 ½ jaar geleden weer gestopt en toen ging het mis. Voor deze poging was ik 8 kilo afgevallen maar dat is er met deze poging allemaal weer bijgekomen. Omdat het vanaf morgen weer lekker weer zou worden ging ik vanmiddag even voor mezelf shoppen maar pffff of het was niet in mijn maat of het lekker gewoon nergens naar. Grrrr ik heb me zitten ergeren en ben nu best wel sjaggie.

Ik kreeg net trouwens erg leuk nieuws. Iemand waarmee ik ook lang op een ivf forum heb geschreven daar ben ik bevriend mee geraakt. Zij woont ook toevallig in Hoogezand. Van hun zoontje hebben ze tig pogingen gedaan en er zelf een paar betaald. Nu hebben ze weer alle vergoede pogingen gedaan en staan er net zoals ons voor. Ze was al een paar weken niet lekker dat mailde ze ook steeds. En toen bedacht ze zich dat ze al wel erg lang niet ongesteld was geweest dus ze heeft 2 keer getest en beide keren hartstikke positief!!! Moet je nagaan nu gewoon spontaan!

Geplaatst

Karin jaaaaaaaaaaaaaa, joehoe gefeliciteerd met dit fantastische nieuws!!!!!

Ik had al een voorgevoel, meid geniet er lekker van en wij sluiten gauw aan hoor!

Ik reageer morgen even op alles, ben vanavond weg.

Liefs Ansje

Geplaatst

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!:bpotda:

Je hebt gewoon positief getest, man! Onwerkelijk hè?

Woohooooooooooooo, :confettistars:

En, hoe ging dat tentamen vandaag, haha?!

Geplaatst

Goedesmorgens,

Dikke onvoldoende voor het tentamen!! direct uitslag omdat het een multiple choice was op de pc. 8 vd 20 goed, oeiiiii!

Maar ja, lekker belangrijk!

Het wordt lekker voorjaar dames, tijd voor mooie eitjes en volle nestjes!

We hebben het aan een aantal mensen verteld, gisterochtend om 7:30 uur de ouders uit bed gehaald, moeders vol tranen vanzelf. Broers ingelicht, een paar vriendinnen en een paar naaste collega's. Zij weten toch waar je in het traject zit en je kan moeilijk niets zeggen, ze hebben zo meegeleefd. Allemaal dolblij en zelfs tranen terwijl ik zelf nog steeds met stomheid geslagen ben!

Gisteren met UMCG gebeld, 26 april de eerste echo. Blijkt dat dit bij de nurs practioner (?) is, je ziet je icsi arts helemaal niet meer! Vind ik wel een beetje bijzonder, het is toch dankzij hun dat het gelukt is. De secr. zei dat de artsen dat zelf ook jammer vinden maar dat anderen ook prima zo'n echo kunnen doen. Nou, misschien zie ik ze nog wel lopen en wie weet zit ik er over een tijd wel weer. (niet dat ik pessimistisch ben hoor)

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Hé Karin: tentamen niet gehaald. Jammer, maar idd lekker belangrijk! Kan je hem nog een keer herkansen? Wat voor studie doe je op dit moment eigenlijk dan?

Leuk dat je het meteen al een aantal mensen hebt verteld. Ze leven idd zo mee dat je het dan nu allemaal wilt vertellen. Wisten ze ook van je testdatum gisteren?

Ja, apart he, dat de echo door de nurse practicioner is en niet meer door de IVF-artsen. Wel jammer eigenlijk, zien ze nooit het resultaat van hun werk. Ach, je moet je dikke buik maar eens een keer gaan laten zien daar, net zoals Dough heeft gedaan. En wellicht zit je er over een tijd wel weer, maar dat duurt nog heel lang hoor, als jullie wellicht voor een brusje willen gaan!

Heb je wel beetje goed geslapen vannacht? Begint het beetje door te dringen? Of eigenlijk nog steeds met verbazing? Geniet er in elk geval lekker van.

Ansje: hoe was het met jou ei vandaag? Alweer beetje groter?

Fijne dag iedereen!

liefs,

sissy

Geplaatst

@Karin: jammer van je tentamen maar dat maakt nu allemaal niet zoveel meer uit toch? Want je bent gewoon zwanger!!! De rest is allemaal bij zaak? Hoewel ik weet natuurlijk niet of het tentamen echt belangrijk is voor de toekomst.

Gek he dat je de echo dan niet meer bij de ivf artsen hebt. Toen ik voor de eerste echo kwam had ik ook een vreemd arts. Die zei: 'goed op welke cyclus dag zit je nu' want dan kunnen we starten met de volgende poging'. Wij zeiden hallo waar heb je het over??? Ik ben zwanger!!!! Toen ging hij een echo maken en zei heel zakelijk 'ja ik zie wel een zwangerschaps reactie' . Bah wat een eikel zeg. Zo stel je je eerste echo toch niet voor.

Leuk dat jullie het meteen aan iedereen hebben verteld. Dat hebben wij ook gedaan hoor en zouden dat ook weer doen. Je hebt er zo lang op gewacht en als het dan zo ver is schreeuw je het toch van de daken.

@Ansje: hoe was jouw echo vandaag?

Geen zon he vandaag. Erg jammer onze kleine man en ik zijn namelijk vandaag vrij.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden