Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Stiertje, ik snap het helemaal, neem lekker je tijd en heel veel sterkte met de behandeling. Als je er weer aan toe bent dan horen we wel weer van je.

Hele dikke mega knuffel voor je.

X Janis

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

He lieve Stiertje, dikke knuffel voor jou. :hug:

Ik kan me voorstellen dat zo'n hyper traject slopend is omdat je zolang moet wachten totdat er actie in de tent is. Hoop dat je iets anders kan bedenken om je op te gaan richten. Maar ja... dat is zo makkelijk gezegd....

We zien je hier wel weer verschijnen. Richting 8 mei hebben we hier wel contact, een van ons kan ook wel de organisatie even overnemen. We horen tzt wel (of niet) of je wel zin hebt in een hightea.

Lekker vitamine D op doen in de zon samen met de hond! Zet m op! :icon_sunny:

Geplaatst

Hey dames.

Ansje wat super dat alles zo vlot gaat succes meid op naar een super vak met dikke buik

Stiertje sterkte meid heel veel succes denk aan je

Sissy super gaat de goeie kant op.

Linda balen zeg hopen dat het snel op gang komt ook heel veel succes

Janis ook weer klaar voor

Dough ben blij dat alles goed met je gaat

Hier was het goed alles was schoon joehoe ben zo blij en nu eerst genieten.

Als ik tijd en zin heb reageer ik

Liefs xxx jessica

Geplaatst

Lieve Stiertje. Zo herkenbaar. Volgens mij heeft iedereen (of in elk geval de meesten) wel een tijdje dat het zwanger worden en dan ook het forummen een beetje te veel wordt soms. Goed om je even terug te trekken! We horen wel of je 8 mei mee wilt!

Dikke Doughknuf!

Minoes, wat goed om te horen dat de cystes mooi opgelost zijn! De rust heeft je lijf goed gedaan, blijkbaar. Zal een opluchting zijn geweest!

Sissy, succes morgen, hoop dat ie netjes is doorgegroeid naar 18 of 19mm en dan op naar punctie. Maar hou altijd een slag om de arm, kan altijd net weer even wat langzamer gaan!

Liefs voor jullie allemaal!

Geplaatst

Stiertje, neem maar even lekker afstand van het forum en al het gedoe rondom zwanger worden. Ik hoop dat je alles een beetje van je af kunt zetten en even kan gaan genieten van andere dingen.

Minoes, joehoe de cystes zijn weg.:laugh:

Karin, hoe voel jij je? Begin je al wat zwangerschapskwaaltjes te krijgen?

Sissy succes morgen!

Liefs

Geplaatst

@stiertje: ik kan me indenken dat je je even terug trekt. Sterkte

@sissy: fijn dat je eitje gegroeid is. Succes voor morgen.

@Minoes: Super dat de cystes weg zijn!!

@Janis: hopen dat je snel ongi word zodat je snel verder kunt.

@ansje: dus je hebt de planning in huis. Mooi dat je nu een datum hebt he. Maar euh..... dat word geen 4 mijl voor jou natuurlijk dat begrijp je zelf ook wel he.

Hier nog steeds geen pos ovu test. Wel al een week wat tussentijds bloedverlies. Mijn lichaam is sinds de 4e ec poging helemaal in de warrie. Maargoed we wachten rustig af.

Gisteravond zijn we even op ziekenbezoek geweest bij onze 'vriendin' waar ik over schreef die op onze testdag wel zwanger was. Ze ligt nu al voor de 3e keer in het ziekenhuis omdat ze maar blijft overgeven. Erg vervelend natuurlijk. Ik heb ze laatst een mail gestuurd en uitgelegt hoe het voor ons was. Ik kreeg een lieve mail terug. Ik heb het geaccepteerd dat hun wel een baby krijgen dus heb gisteren besloten haar op te zoeken in het ziekenhuis.,

Wel vervelend dat ze op verloskunde lag en we dus overal dikke buiken en huilende babies zagen en horen.

Geplaatst

Hé lieve Stiertje: logisch dat je even afstand neemt. Het is soms even goed om afstand van het zwanger worden/ermee bezig zijn te nemen en dan inclusief dit forum. Doe lekker rustig aan meid en sterkte. Kijk maar wanneer het weer goed voelt om wat van je te laten horen en hopelijk zien we je wel op 8 mei. Dikke knuffel van mij!

Minoes: mooi dat de cystes weg zijn. Geeft een goed gevoel denk ik.

Linda: wat lastig zeg dat je lichaam zo van slag is en je nog steeds geen positieve ovulatietest hebt. Wat goed trouwens dat je op ziekenbezoek bent geweest bij die zwangere vriendin. En goed van je dat je een mail had gestuurd waarin je alles hebt uitgelegd. Goed om zo voor jezelf op te komen!

Ik ga zo lekker slapen en dan morgenochtend weer eitje kijken! Hopen dat ie er nog zit natuurlijk, zodat we de punctie kunnen plannen. Merk dat ik het nu echt wel eng vind, ben gewoon af en toe heel bang dat mijn ei weer springt. Had vanmiddag ineens best last van mijn rug en zij en ben dan echt bang dat mijn eisprong al is geweest. Maar ja, die cetrotide zou dat nu toch moeten tegenhouden???

liefs,

sissy

Geplaatst

Hallo Lieve meiden,

Jessica, super dat de cystes weg zijn! hoef je je daar geen zorgen meer over te maken, en kan je lekker helemaal aan je zelf denken.

Karin, hoe voel je je? net als wat Ansje vraagt heb je al zwangerschapverschijnselen? Wanneer heb je ook alweer je eerste echo?

Dough, vind het fijn dat je nog met ons meeschrijft, je bent ons bewijs dat het toch kan lukken!!!! (en Karin natuurlijk!)

Ansje, echt super dat je gelijk door mag voor de hyper en zo snel al. Bij deze alvast heel veel succes en ook hier blijven meekletsen he????

Linda, man vervelend he als je lichaam niet mee wil werken, en je zo voor de gek kan houden. Bah dan duurt wachten helemaal lang. Wat goed dat je de mail hebt gestuurd, zo kan je je verhaal rustig opschrijven en het uitleggen.

Erg vervelend voor haar dat ze zo erg moet overgeven en opgenomen moet worden, heeft een vriendin van mij ook, die is intussen al heel wat kilo's kwijt. Ze hadden haar al een zonde in gebracht, maar die heeft ze er zelf uitgehaald, omdat ze in paniek raakte, ze mag hem er nu nog uit houden, maar als ze weer zo begint over te geven, dan moet de zonde er dus echt weer in. Gelukkig kan ze toch nog wel genieten van haar zwangerschap.

Sissy, heel veel succes en sterkte vandaag, kan me voorstellen dat je bang bent dat het eitje al weg is, mijn duimen draaien overuren voor je dat je straks Karin achtna gaat, dat je een goede punctie krijgt terugplaatsing en over een paar weken een posi test!

Lieve meiden, hier gaat het goed! voel me goed en wacht mijn ongi af, net als ik eerder zei, dat ik hem dit weekend verwacht, maar mijn lichaam kan me ook weer voor de gek houden.

Zat er gister over te denken toen ik in de auto zat, want het is bijna een jaar geleden dat ik de bbz heb gehad, en ik zat te denken van wat als het deze ronde zou lukken, dan zou ik wel es op de dag dat ik met spoed was geopereed kunnen testen, man ik zat daar aan te denken, en wilde inhalen en ik zat zo in gedachten dat ik niet keek, en bijna tegen een andere auto zat, die mij al aan het inhalen was, zo zeg dan schrik je echt uit je gedachten!

Heb ook gelijk die gedachten weer uit mijn hoofd verbannen.

Iedereen een hele fijne dag en probeer wat van het weer te genieten.

Dikke knuffel,

Janis

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

gelukkig, eitje zat er nog gewoon en was nu bijna 18mm. Dus zondag de punctie. Dokter M. vond het wel goed teken dat hij bijna 18mm is, dus nog niet keigroot, dus dan moet ie er zondag gewoon nog zitten volgens haar! Daar gaan we dus maar vanuit. Vanmiddag hoor ik hoe laat we moeten zondag en hoe laat vanavond/vannacht de pregnyl er weer in mag.

Janis: doe je voorzichtig meis! Geen ongelukken krijgen hoor! Wel mooi om te lezen dat het goed met je gaat en dat je weer naar de volgende poging uitziet. Zou wel bijzonder zijn zeg als het qua testdag zo uitkomt met je bbz van vorig jaar. Wie weet?!

liefs,

sissy

Geplaatst

Sissy, zondag de punctie, goed bericht meis! Hoop dat je vannacht niet te laat hoeft te prikken.

Jah ik ga voorzichtig doen, het overviel me gister wel ff pffff maar gelukkig goed afgelopen. Volgens mij had die andere bestuurder er niet eens erg in (gelukkig).

Zal voor je duimen zondag.

Dikke knuffel,

Janis

Geplaatst

@sissy: Fijn dat je zondag de punctie hebt! Hopen dat het eitje er nu nog wel zit en je niet te veel last hebt van de punctie zodat je ook nog van het mooie weer kunt genieten.

@Janis: dat zou wel heel appart zijn zeg als je testdatum rond dezelfde tijd zou zijn als vorig jaar. Maar niet meer in de auto piekeren he daar komt niet veel goeds van. Zo'n actie had ik ook een keer maar dan met afrijden..... je begrijpt dat ik toen gezakt ben haha

Geplaatst

Hé meiden,

ben nog wakker. Heb vanavond samen met een vriendin staan behangen in ons nieuwe huis. Dus het wordt elke keer steeds een beetje mooier.

Nog even tv kijken en dan kan de pregnyl er zo in. Ik moet om 00:15 uur spuiten, dus nog half uurtje wachten. En dan lekker slapen.

Fijn weekend allemaal meiden.

Dikke knuffel,

sissy

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

Sissy, pregnyl zit er in, ik moest toen ook om 00.15 zetten, normaal lig ik altijd wel vroeg op bed na een week werken, dus had ook moeite om mijn ogen open te houden toen haha. Nu op na een goede punctie !!!!!!!!!! Mooi dat je huis iedere keer mooier word dat is de bedoeling toch? Weet je al wanneer je over wilt?

Linda, Ik heb dit echt nog nooit gehad dat ik tijdens het autorijden zo aan het piekeren was, ik schok ook enorm, en het zal me niet weer gebeuren. Het is nu goed afgelopen, maar het had ook heel anders kunnen aflopen.

Wel vet balen dat jij het hebt gehad tijdens het examen oefff. Neem aan dat je nu inmiddels wel lang en breed je rijbewijs hebt en dat jij het ook niet meer hebt gehad??

Hoe gaat het verder met je? al positieve ovutesten?

Ben nog niet ongi, maar de tekenen zijn er wel dat het er aan komt, denk dat ik te graag ongi wil worden en dat mijn lichaam zegt van wacht nog maar ff. We wachten het maar weer af. Zal vandaag mijn huis es goed onder handen nemen. Alles weer ff lekker fris en opgeruimd. Vandaag zijn mijn vriend en ik 12.5 jaar bijelkaar. Vanavond gaan we met hele goede vrienden uiteten yummie.

Meiden hele fijne dag.

Liefs Janis

Geplaatst

Sissy heeft de Pregnyl er in. Ik duim voor succesvolle punctie morgen voor jullie!

Janis, pfoeh, wat schrikken dat met de auto. Gelukkig goed afgelopen! Zet je weer met beide benen op de grond, hè?

Hopelijk breekt je menstruatie snel door.

Hoop dat het bij jou ook snel weer op de rit is, Linda.

Fijn dat je de situatie met die 'vriendin' een beetje hebt kunnen accepteren. Goed van die mail en ook van je bezoekje.

Fijn weekend voor jullie allemaal!

Geplaatst

Sissy, je hebt zo de punctie. Succes en ik hoop dat je ei er nog zit en dat de punctie goed mag gaan.

Linda, fijn dat je je vriendin hebt kunnen laten weten hoe je je voelt. Als je echt vrienden van elkaar bent moet je alles tegen elkaar kunnen zeggen. Ook dingen die misschien niet zo leuk zijn.

Ben jij al aan het trainen voor de 4 mijl? Wij zijn vorige week begonnen. als ik zwanger ben ga ik natuurlijk niet meedoen:happy7:maar een beetje training kan geen kwaad voor mij aangezien ik wel wat kilootjes te zwaar ben.

Janis, dat was schrikken in de auto. Niet meer doen hoor. Gedachten kunnen soms zo met je op de loop gaan, dat je je aandacht kwijt bent.

Ben je al ongesteld geworden?

Volgende week donderdag hebben we bijeenkomst in het ziekenhuis en krijgen we te horen wat de hyper precies inhoudt en krijgen we de recepten mee.

De pil heb ik al in huis, de derde dag van de menstruatie moet ik daarmee beginnen.

Weet jij waarom je pas de derde dag hoeft te beginnen Linda? Ik vraag het donderdag ook nog wel even maar ik was benieuwd.

Vrijdag was ik bij een vriendin die nu zwanger is. Ik heb van haar een hele mooie hanger gekregen omdat het bij ons niet zo makkelijk gaat en ze dat heel erg voor ons vind.

Dat vond ik zo enorm lief van haar! Dit zijn ook echt de momentjes die je erdoor slepen.

Ik bof echt met mijn vrienden, ze hebben zoveel begrip en dat vind ik zo fijn en daar ben ik ook zo dankbaar voor. Hoe anders kan het ook gaan....

Liefs Ansje

Geplaatst

Hé meiden,

gelukkig, de punctie is goed gegaan. Dank jullie wel weer voor al het duimen.... Ze hebben een eicel gevonden, dus dat er nu maar een mooie emmy mag ontstaan. Hopelijk dinsdag weer naar UMCG voor TP!

Ansje: wat goed dat je volgende week al bijeenkomst hebt. Dat gaat echt snel zeg. Zie je er tegenop? Wat lief trouwens dat je zoiets hebt gekregen van je vriendin. Ik ben ook heel blij met mijn vriendinnen, de meeste proberen echt te snappen hoe wij ons voelen en leven heel erg mee. Dat zijn vaak hele lieve momentjes.

Liefs,

sissy

Geplaatst

@sissy: Fijn dat er een mooie eicel is gevonden!!! Op naar een mooie tp dinsdag.

Fijn dat het al wat opschiet in jullie huis. Wanneer word de keuken geplaatst? Het duurt nog wel even voordat jullie over gaan toch?

@Ansje: wat lief zeg van je vriendin!! Dus volgende week de bijeenkomst. Nee ik heb geen idee waarom dat op de derde dag moet. Ik ben ook wel benieuwd wat de reden er van is.

Jazeker ben ik aan het trainen voor de 4 mijl. Ik ben na de laatste poging nog maar 2 keer geweest hoor. Tijdens de poging heb ik helemaal niet gesport. Ik ben nu sinds een jaar aan het hardlopen en sinds 1½ jaar aan het spinnen.

Ik heb vorig jaar mee gedaan aan de 4 mijl en ook aan de 7 km van Martenshoek.

@Janis: gek he dat je nu gewoon op je ongi zit te wachten.

Ja ik heb mijn rijbewijs nu 3½ jaar. En dat overkomt me ook nooit weer hoor dus het was een goede les!!

Ik ben gestopt met de ovu testen. Ik had er 20 ( was voor meerdere maanden) maar ik heb ze allemaal al op...zucht. Ik wacht nu gewoon maar af wanneer ik ongi word. Dat zou eigenlijk dinsdag moeten zijn maar ik verwacht dat het niet op tijd komt.

Geplaatst

Hallo meiden,

Sissy, wat super dat je een goed punctie hebt gehad en jah nu duimen voor een goede bevruchting en terugplaatsing!!!!

Ansje, donderdag al de bijeenkomst das mooi snel! :clap2:

Linda, misschien wel beter dat je niet meer test, kan je je zelf ook niet meer gek maken. Als je nu al 20 hebt gebruikt pff gaat mooi duur worden allemaal.

Hoop dat je dan maar snel ongi wordt.

Hier is nog geen ongi te bekennen, had dat eigenlijk wel verwacht hoor. Mijn lichaam is deze maand toch al dwars. We wachten maar geduldig af.

We hebben gister loge's gehad, was echt super gezellig, ze zijn nu net weer naar huis vertrokken.

Meiden een hele dikke knuffel van mij.

Liefs Janis

Geplaatst

Goedemorgen dames!

Sissy, spannend! Wat heerlijk dat er weer een eitje is gevonden. Je hele traject klinkt als die van mij dus ik zit vol goede hoop voor jou! Leest het nu allemaal pas dus de duimen gaan op dubbele toeren draaien!

Janis, stom dat de ongesteldheid nu niet door breekt! Zo irritant dat je er geen pijl op kan trekken.

Linda, knap van je dat je naar je vriendien bent geweest, dat heeft ze vast heel fijn gevonden.

Ansje, volgende week voorlichting! Een nieuwe start van een nieuw traject, hoop dat het voorspoedig verloopt.

Ik merk nu dat vriendinnen heel erg opgelucht zijn dat het bij ons is gelukt, een aantal zijn ook zwanger en voelen zich nu vrijer om er met mij over te praten. Ze voelden zich allemaal bezwaard dat het bij hun wel normaal was gelukt. Dit raakte mij weer omdat ik er op zich niet heel moeilijk mee had dat ze zwanger waren, was juist blij dat het bij hun wel spoedig en normaal lukte. Heeft voor hun dus ook veel impact, had ik niet gedacht.

Ik begin volgens mij met wat kwaaltjes, naast zere boobies krijg ik last van geuren in mijn neus, hier wordt ik wat weeig van. Het liefst zit ik de hele dag in de frisse wind! Maar is alleen maar goed teken denk ik. Dit weekend eerste baby kadootje gekregen van vriendin die ver weg woont, traantjes.... Verder komt het besef steeds meer, manlief vraagt elke dat hoe het met de boobies gaat en als ik zeg slecht is hij blij want dat zit het nog goed! Het liefste stopt hij me in een kooitje, dat ik niets doe, wel heel schattig. Volgende week dinsdag eerste echo! Kijken we erg naar uit, denk dat we nog op zoek zijn naar een echt bevestiging.

Dikke knuffel voor jullie en Sissy sluit aan in de polonaise!

Geplaatst

Karin, dus kwaaltjes, goed teken. En dat mannetje je het liefst in een kooitje wil stoppen heb ik ervaring mee, had ik ook vorig jaar :icon_smile:.

Hier is dus eindelijk mijn ongi gekomen, man moest wel ver weg komen zeg, een partij pijn in mijn buik........ Dus ik braaf het ziekenhuis gebeld, zijn ze mijn dossier weer kwijt dit is de tweede keer al. Nah jah zal vanzelf wel weer boven water komen. Moet morgen weer bellen.

Ik moet zeggen dat ik me geestelijk goed voel, en redelijk rustig.

Meiden een hele fijne zonovergoten dag toegewenst.

Liefs Janis

Geplaatst

Karin: de kwaaltjes zijn begonnen dus, dat is een goed teken. Hoop natuurlijk dat het niet al te erg wordt voor je en dat je vooral lekker ook kan genieten van het zwanger zijn. Kan me trouwens heel goed voorstellen dat het toch nog wel zo onwerkelijk is dat een echo straks wat meer bevestiging gaat geven. Grappig dat je mannetje je het liefst in een kooitje zou willen stoppen: die van mij zou dat volgens mij ook willen. Ik denk zelfs dat ik de komende tijd na de TP (we gaan gewoon uit van een TP morgen) van hem rustiger aan moet doen met klussen enzovoort.

Janis: eindelijk ongie dus. En wat stom dat ze nu je dossier kwijt zijn! Hmmm, morgen dus weer bellen en weer een nieuwe afspraak plannen. Je zult wel snel heen moeten zeker door die snelle cyclus van jou.

Bij mij is er alweer bijna 1 dag verstreken en dan morgenochtend bij de telefoon zitten wachten. Dat vind ik altijd zo'n killing moment: dat telefoontje afwachten om te horen of je TP hebt. Maar goed, ik heb het wachten en de zenuwen er heel graag voor over, want we hebben weer een kans. Ik heb er trouwens wel een heel goed gevoel over, deze poging, net als manlief. Dus wie weet.... Karin: ik ga je gewoon volgen in de polonaise!

Dikke knuffel voor alle ec-meiden!

sissy

Geplaatst

Sissy, ik heb echt geen idee wanneer ik zou moeten komen, heb het aangegeven, dat we dit keer zo snel waren en ze hadden mijn dossier nodig om het te kunnen zien.

Hoop wel dat ze hem weer vinden hihi.

Voor jou wordt het ook spannend morgen, zal zo hard voor je duimen!

Liefs Janis

Geplaatst

Janis, eindelijk ongesteld geworden! Kun je weer bijna van start. Ik hoop dat je deze maand niet zo'n turbo ei hebt.

Sissy, ik heb wel goeie hoop op een terugplaatsing voor je morgen. Het feit dat je nog niet gebeld bent is alleen maar een goed teken. Ik werd die ene keer dat ik geen goede bevruchting had de volgende dag al gebeld dat het niet gelukt was. Ik weet niet of dat altijd gebeurt maar je hebt gewoon een terugplaatsing. Zó!! Keep up the good spirit!

Karin wat goed dat je al wat kwaaltjes hebt, ik gun je ze van harte haha. Alleen maar een goed teken! We duimen allemaal voor een goede echo! Wel spannend allemaal! Ben je zenuwachtig?

Dough mama in spé, hoe gaat het met jou?

Pfoeee Linda, je geduld wordt wel op de proef gesteld hoor. Bah. je hebt groot gelijk dat je bent gestopt bent met de ovu testen. Die krengen zijn duur genoeg. In ieder geval hoop ik dat je lichaam je cyclus snel weer oppakt.

Stiertje, ik weet niet of je dit leest maar ik hoop dat je wat tot rust komt en even afstand van het zwanger worden kan nemen. Ik ben benieuwd hoe jij de hyper ervaart. Dikke knuffel en ik hoop dat je gauw weer met ons mee schrijft.

Hier alles rustig. Ik moet wachten op mijn menstruatie en dan kan ik gaan starten met de pil.

Ik verwacht elk moment tante te worden van een lief klein neefje, dus een beetje spanning heb ik wel. Mijn schoonzus was vorige week al uitgerekend maar die kleine laat nogal op zich wachten. Ik verheug me er wel ontzettend op. Dat vind ik wel een goed teken, dat zegt wel wat over hoe ik in mijn velletje zit.

Liefs Ansje

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

Ansje, goed te lezen dat je lekker in je vel zit en alles positief in ziet!!!!

Ik hoop ook dat ik niet een snel groeiende ei heb, en dat alles natuurlijk goed zal gaan.

Spannend hoor dat je neefje op zich laat wachten.

Sissy, ik denk vandaag aan je, en mijn duimen draaien echt overuren. :gekruiste vingers 3

Karin, wel een foto plaatsen he van de echo.

Linda, hoe gaat het met jou? Is je ongi vandaag gekomen?

Jessica en Stiertje als jullie dit lezen een hele dikke knuffel.:hugg:

Hier gaat het goed, zit ook lekker in mijn vel en het werk gaat ook heel goed, ben alleen erg verkouden, al meer dan een week, nah jah dat gaat wel weer over.

Zal einde van de morgen weer bellen voor een afspraak, hoop dat ze mijn dossier hebben gevonden.

Liefs Janis

Geplaatst

Hé lieve meiden,

we hebben straks een TP! Yes, we zijn weer een stap verder. Deze keer gaat het gewoon goedkomen!

Jemig zeg, ik zit echt te trillen op mijn stoel. Spanning was toch wel weer onwijs opgelopen, niet goed voor je bloeddruk dit soort dingen. Maar het kan me niets meer schelen, ik zit weer op het wachtbankje!

Liefs,

sissy

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden