Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Ansje, meid ik wil je geen angst aanpraten hoor maar ik kon niet goed tegen die deca maar misschien heb jij nergens last van. Nu ik de puregon erbij spuit zijn de klachten een heeeeel stuk minder dus dat is ook weer prettig. Wel voel ik na twee spuiten al een drukkend gevoel dus ik merk al dat er aan de eitjes gewerkt wordt zeg maar, ben benieuw woensdag.

De deca spuit ik altijd 's ochtends tegen 6 uur en dan ook de puregon derbij alles in 1 keer hoppaaa..

Hoe voel jij je nu?

@sissy, ook lekker even een maandje overslaan! eerst even rustig aan doen en met je huisje bezig zijn, de eitjes lopen niet weg..haha!

@Linda gefeliciteerd he met je zoon! gezellig en een leuk idee die bekers met fruit, gezond ook!

Heb je het ziekenhuis nog gebeld?

@Karin,hoe was het bij de verloskundige?

@Dough, wow nog maar 5 weekjes tot je verlof?? gaat inderdaad snel zeg! Hebben jullie alles al klaar? kamertje, naam en geboortekaartje enzo? Ga je in het zkh bevallen?

Dames bedankt voor jullie lieve woorden. De hyper is voor mij geen pretje en toch ben ik blij dat ik erin zit want dan kan ik mezelf in ieder geval niet verwijten dat ik niet alles geprobeerd heb. Ik denk nog steeds dat het niet aan zal slaan maar heb daar geen gegronde reden voor.

We zullen zien...

liefs stiertje

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@sissy: heel verstandig om een maand rust te nemen. Zo'n verhuizing en grote verbouwing is ook al niet niks en er dan even een ivf poging bij doen word wel te veel van het goede. Was er trouwens iets met jullie velgen gebeurt? Mijn schoonvader vertelde zoiets gisteren.

@Ansje: Ik kan me wel indenken dat je tegen het hele hyper circus aan ziet door negatieve verhalen maar ik hoop dat je mijn ervaringen ook onthoud en het dan weer wat positiever in ziet.

@Dough: heerlijk man nog maar 5 weken werken!!! Een heerlijk vooruitzicht. Je hebt ook verlof in een hele mooie periode. Ik wil wel een foto zien hoor van je pretecho.

@Karin: hoe was het bij de verloskundige?

@Jessica: hoe is het met jou????

Bedankt voor alle felicitaties.

Ik heb gisteren het ziekenhuis gebelt en het verhaal uitgelegt. Ik kreeg een hele lieve assistente aan de lijn die me vroeg 's middag toch even terug te bellen. Toen ik vertelde dat Julian jarig was en dat niet zo goed uitkwam. Vond ze het zo leuk dat ze zei dat ze me meteen door ging verbinden.

De arts stelde me allerlei vragen over hoe ik me voelde en dat ik het beste maar een zwangerschapstest kon doen omdat dit verhaal veel vaker voor komt en iemand dan zwanger blijkt te zijn. Nou ik geloof natuurlijk niet in sprookjes dus heb dat ook gezegt. Medicatie vond ze , net als ik zelf, ook geen goed idee omdat het dan weer niet op een natuurlijke manier gaat. En omdat we niet echt haast hebben met de cryo's wachten we het gewoon maar weer af. Wel raadde ze me toch aan om een test te gaan doen.

Heel toevallig kreeg ik gisteren ineens was gevoelige borsten en soms ook krampjes dus ik denk dat het er nu eindelijk aan zit te komen.

Zo ik ga weer opnieuw poetsen en dan kunnen we ons klaar maken voor het kinderfeestje vanmiddag en daarna meteen door naar mijn zwager want die geeft een bbq.

Geplaatst

Ha meiden,

even weer berichtje van mij. Jemig, heb het gewoon keidruk met het nieuwe huis, ben het hele weekend weer bezig geweest. Man, wat zal ik blij zijn als we 2 weken verder zijn: dan heb ik nog maar een huis en kan ik me daar op richten.

@sissy: Was er trouwens iets met jullie velgen gebeurt? Mijn schoonvader vertelde zoiets gisteren.

Linda: inderdaad, er is iets gebeurd. Een of andere grapjas (of eigenlijk k.zak) vond 's nachts onze wielen erg mooi en heeft ze daarom maar alle vier meegenomen! Dan sta je wel raar te kijken hoor 's morgens als je auto op baksteentjes staat ipv op 4 wielen. Gelukkig blijken we er verzekerd voor te zijn, dus het loopt nu via de verzekering. Ik rijd nu maar even op de winterbanden....

Ansje: voel je je alweer wat beter? Hoop dat je je inderdaad wat aan de positieve ervaring van Linda kan optrekken wat betreft de hyper, maar kan me voorstellen dat de ervaring van Stiertje je ook wel onzeker maakt. Ik hoop echt dat de bijwerkingen voor jou gaan meevallen. We slepen jullie er wel door heen hoor meiden! Al wou ik dat we meer konden doen, maar ja...

Dough: ja, een Doughtje doen bij de 6e poging vind ik een goed plan. Ik ga ervoor! Grappig hoe je beschrijft hoe het wereldje van de zwangeren eruit ziet en wat dat met zich meebrengt. Ben zeker benieuwd naar de foto van de pretecho. Kunnen we je mannetje weer even bewonderen.

Karin: hoe was het bij de vk? Prettig gesprek gehad? Je bent nu alweer 11 weken zeg!

Linda: was het verjaardagsfeestje van Julian nog leuk geweest? Of veel last van de regen gehad? Inmiddels trouwens ongie geworden? Hoop het, want dan doet je lichaam het zelf tenminste weer even.

Stiertje: wat goed om van je te horen en fijn dat je humor tenminste ook niet verdwenenen is (zie je laatste woorden naar mij toe). Hoop echt dat je voorgevoel niet juist is en dat de hyper jullie wens wel in vervulling kan brengen. Kan je wel een beetje afleiding vinden thuis nu je even niet op je werk bent? Of ben je zo beroerd dat je veel op de bank ligt?

Minoes: hoe is het met jou? Lekker bezig met toneel en allerlei andere dingen?

Janis: ben je al ongie geworden dit weekend? En weer fm kunnen plannen? En hoe zit de nieuwe bank?

Liefs,

sissy

Geplaatst

Dag lieve dames,

Jeetje Sissy, vind het heel erg voor jullie maar ik lig in een deuk! Wat zullen jullie raar hebben gekeken! Gelukkig krijg je een vergoeding.

Linda, is het feestje nog geslaagd, vast wel. Wat ben je trouwens nuchter na het telefoongesprek met het UMCG. Ik hoop dat er snel wat actie komt.

Stiertje, bijna al weer de volgende meting, hoop zo op een goed resultaat.

Janis, is de ongesteldheid nog gekomen? Of ben je lekker aan het genieten van je nieuwe inrichting?

Jessica, hoop dat het goed met je gaat.

Dough, al aan het aftellen voor je verlof, ongeloofelijk hoe snel dat gaat. Lekker hoor.

Ansje, gaat het nog goed? komende zaterdag mag je met nieuwe med. starten, hoop dat je er minder last van hebt dan Stiertje.

Ik ben vrijdag bij de verloskundige geweest. Heerlijk kneuterig allemaal. Veel gekletst, ook over de mmm natuurlijk. Ze heeft nog geluisterd maar omdat het nog zo klein is was de kans al klein dat ze iets kon horen, geen reactie van binnen, op de darmen na. Raak er niet van in de stress gelukkig. Volgende week woensdag mogen we voor een echo. Dit is bij een soort echocentrum van meerdere kleine verloskundigen in Groningen. De 20 wk echo is dan wel in het UMCG omdat ze dan ook extra onderzoek willen doen ivm icsi. Neem aan dat dat bij jou ook zo was Dough?

We schreeuwen het nog steeds niet van de daken, we hebben het er blijkbaar nog niet aan toe. We zullen zien, de slingers op hyves zien jullie wel tzt.

Geplaatst
Volgende week woensdag mogen we voor een echo. Dit is bij een soort echocentrum van meerdere kleine verloskundigen in Groningen. De 20 wk echo is dan wel in het UMCG omdat ze dan ook extra onderzoek willen doen ivm icsi. Neem aan dat dat bij jou ook zo was Dough?

Ja, dat was bij ons precies hetzelfde. Fijn dat je een leuk gesprek had bij de vk. En take jullie time, het komt wanneer het komt dat jullie het willen gaan rondbazuinen. Blijft toch erg onwerkelijk. Volgende week na de echo zul je denk ik wel een omslagpunt hebben: bijna 12 weken (echt zo'n psychologische grens) en dan zul je zien op de echo dat het al echt op een minimensje lijkt.

Ik zal jou en Linda even de echofotootjes sturen via Hyves, Sissy.

Bizar zeg, dat ze jullie complete wielen hebben gestolen!! Dan sta je idd wel even raar te kijken! Gelukkig dekt de verzekering het!

Stiertje, bijzonder dat je zo'n voorgevoel hebt dat de poging niet zal lukken. Dan lijkt het me ook lastiger om er doorheen te komen met die bijwerkingen die je hebt van de medicatie. ben in elk geval benieuwd hoe het er overmorgen voor staat in de eierstokjes. Je voelt al wat, dus? We gaan het horen.

Lief en leuk dat je al die details vraagt over de zwangerschap en zo.

Kamertje: in ontwikkeling. De meubeltjes hebben we bijeen gesprokkeld. 1 oud kastje moet nog geverfd. 3 muren moeten nog geverfd. Het duurde een poos voor we er uit waren watvoor kleur het moest worden. En er is nog n projectje met houten planken tegen 1 van de muren. Leek ons leuk. Maar goed, pas nadat die planken er op zitten en alles geverfd is, kunnen we echt inrichten en aan the finishing touch toekomen. We hebben de meeste spullen al wel in huis.

Naam: check!

Geboortekaartje: hmmm, in ontwikkeling. Manlief gaat hem ontwerpen. Maar die heeft nu eerst plank- en verfprioriteiten. We zijn er al wel uit watvoor tekst er op moet. Wie trouwens straks een kaartje wil hebben, moet me even haar adres sturen.

Ziekenhuisbevalling: idd, dat is wel het plan. Geen zin om halsoverkop alsnog heen te moeten omdat het met mij of kind niet helemaal lekker loopt. En zo'n ruggeprik klinkt mij ook wel goed in de oren....

Linda, ja, ze willen een zwangerschap in het ziekenhuis natuurlijk uitsluiten als je zo lang niet gaat menstrueren. Maar je voelde wat rommelen? Hoe staat het er nu voor? Jammer dat de F.C. niet hoger eindigde in t klassement zondag, he? En die Tukkers lieten zich ook al van het veld slaan....

De tuin vindt het heerlijk dat t zo regent, denk, maar van mij mag t wel weer ophouden. Einde van de week beter weer, toch?

Geplaatst

Sissy wat een verhaal van die wielen zeg, en ja..sorry maar ook ik moest wel even lachen om het beeld wat je dan ziet..maar niet leuk voor jullie natuurlijk.

Weet je al wanneer je begint aan poging 6?

Karin, joepie bijna 12 weken dus, kan me voorstellen dat je het nog niet van de daken schreeuwt maar zodra je een mooie echo ziet dan sta je vast te springen!! haha.leuk man, vind het zo tof dat het bij jou gelukt is en dat je verder gedoe bespaart blijft!

Dough, supertof al die dingentjes die je al af en klaar hebt zeg. En wat leuk dat je mannetje het geboortekaartje gaat maken, op de computer ofzo?

Dat voorgevoel wat ik heb dat het niet gaat lukken is eigenlijk om mezelf een beetje te beschermen, er alvast vanuit gaan dat het niet lukt dan komt de klap niet zo hard aan...eigenlijk wil ik heeeel graag dat het lukt maar ben ik gewoon retebang dat het niet goed zal gaan en dan stop ik ermee.

hoe is het met de andere dames?

liefs stiertje

Geplaatst

Hey dames,

Het gaat wel goed van mij maar neem lekker even afstand.

Ik rij weer auto verweg naar 4 jaar dus ben super blij.

Ik heb een auto van mijn papa gekregen omdat alles weer de goeie kant op gaat;)

De maatschappelijk werkster heb ik niks meer van gehoord.

Ik kom er zo ook wel.

Ik ben blij dat jullie het zo leuk hebben gehad ik ben de volgende x van de party.

Iedereen heel veel succes en vooral de zwangeren.

Liefs knuff jessi

Geplaatst

@Sissy: nou lekker dan zeg. Dan kijk je inderdaad heel vreemd op. Gelukkig zijn jullie ervoor verzekerd. Wel jammer dat dit net moet gebeuren in de laatste weken dat jullie hier nog wonen.

@Dough: Ja jammer he dat zowel Groningen als Twente heeft verloren. Julian was aardig pissig hoor haha. Grappig want Denny en ik waren nooit zo van de voetbal maar worden automatisch meegesleept.

Dus er word druk aan het kamertje gewerkt. We willen wel foto's zien he als het af is. Ja tuurlijk wil ik een geboorte kaartje. We komen natuurlijk straks ook met zijn allen op kraambezoek ( als jij dat wil tenminste).

Dus het word een ziekenhuis bevalling. Dat was ook mijn voorkeur hoor. Geen gestress om misschien alsnog naar het ziekenhuis te moeten. Uiteindelijk kreeg ik een geplande keizersnee dus had ik ook geen keus en nu ook nooit weer voor een eventuele volgende bevalling en nu zou het me juist wel mooi lijken om thuis te bevallen.

Op de pijnlijke borsten na voel ik nog steeds niks van een naderende ongi. Mocht er vrijdag nog niks zijn dan ga ik toch maar even een test doen denk ik puur voor de formaliteit.

@Karin: fijn dat het een leuk bezoek aan de verloskundige was. Jammer dat ze het hartje nog niet konden horen. Het is inderdaad vroeg. Ik was 10+6 weken bij mijn eerste vk bezoek en toen zei ze ook dat het waarschijnlijk nog te vroeg was. Toen dacht ik nou had me dan pas een week later laten komen. Maar we hadden geluk want we konden het hartje wel horen!

@stiertje: ik kan me je gevoelens wel indenken dat je jezelf wil beschermen maar probeer wel positief te blijven hoor.

@Jessica: jammer dat je even afstand van ons gaat nemen. Wat goed dat je weer auto rijd? Durfde je niet meer?

Geplaatst

Hallo meiden,

Kwam alleen ff melden dat ik weer ongi ben geworden en dat de follikelmeting weer is gepland.

Ik neem ook ff afstand, lees wel mee, maar reageer niet meer zoveel. Heb het namelijk enorm druk, en ik moet ff aan mezelf denken.

Sorry!!!!

Iedereen heel veel sterkte en ik kom snel weer terug.

Liefs Janis

Geplaatst

Sissy & Janis bedankt voor jullie krabbel op Hyves:laugh:

Vanochtend FM gehad na 7 dagen spuiten en wat blijkt...mijn eivoorraad is dus niet meer zo groot:mad:

Maar 8 gezien waarvan er maar 3 groot zijn en de rest is klein, ze hopen dat die kleine 5 nog meegroeien maar dat is niet zeker dus dan zou ik er maar 3 hebben...

Ze doen dan wel een punctie omdat ik nu de hoogste dosis Puregon gebruik om te stimuleren dus beter dan dit wordt het niet...ben bang dat mijn voorgevoel toch de waarheid gaat worden.

Ook werd me verteld dat mocht deze poging op niets uitlopen dat er dan serieus gepraat moest worden of een derde poging wel zin zou hebben...nou ja die keuze hoeft het ziekenhuis niet voor ons te maken want we hebben zelf al besloten om hierna met alles te stoppen...

Vrijdag weer heen, en waarschijnlijk zondag of maandag de punctie..

liefs stiertje

Geplaatst

Hé Stiertje:

ook hier op het forum gefeliciteerd met je verjaardag. Maar niet zulk goed nieuws dus uit het UMCG. Getver, je voorgevoel moet geen gelijk gaan krijgen hoor. Maar wel zwaar k.t zulk nieuws. Daar zit je niet op te wachten. We hoopten allemaal op een superoogst straks voor je. En als zij ook al aangeven dat ze met je het gesprek willen aangaan of een 3e poging wel zin heeft. Dan zakt de moed je denk ik ook wel even in de schoenen. Meis: het is wel zwaar allemaal voor je. Een dikke knuffel voor jou. Hoe is het met de bijwerkingen nu? Nu je de Puregon spuit?

Janis: weer ongie dus en ook alweer FM gepland. Spannend, veel succes deze poging! En goed om aan jezelf te denken als je het zo druk hebt.

Linda: hoe is het met jou? Eindelijk ongie geworden of is je lijf nog steeds van slag?

Minoes: goed dat je weer auto rijdt. Was je afgelopen tijd te bang om te rijden? Dan is het echt knap dat je die stap weer hebt gezet. Houd vol die positieve stapjes!

Karin: leuk dat je goed gesprek had bij de vk. En het van de daken afschreeuwen: ach, iedereen doet dat op zijn of haar eigen manier. Zo had een kennis van me op Hyves de foto gezet van een echo met 8 weken. Terwijl ze al een miskraam achter de rug bleek te hebben. Blijkbaar heeft ze er nu alle vertrouwen in dat ze het op deze manier wereldkundig maakt. Iedereen moet vooral doen wat bij hem of haar past. Hoop wel dat je af en toe behoorlijk kan genieten van het zwanger zijn, dat je even ziekenhuis-af bent enzovoort...

Dough: leuk zeg, al die dingen geregeld of nog aan het regelen. Ben zeker benieuwd naar jullie kaartje straks, dus stuur mijn adres nog wel een keer naar je in een pb'tje. Kan je het voorstellen dat het nu dichtbij gaat komen. Dat er straks toch een klein ventje bij jullie is?

Ansje: hoe is het met jou meid? Komend weekend beginnen met de deca toch? Hoop dat de bijwerkingen meevallen.

Met mij gaat het goed: wel keidruk in het huis, maar heb nu even anderhalve week vrij genomen. Kan me even helemaal op de verhuizing richten. En maandje even geen kamer 9 is ook wel lekker moet ik zeggen. Anders had ik er nu alweer rondgelopen. Vind het wel even prima om het een maandje op te schuiven. En... ik rijd weer op nieuwe wielen haha.

Liefs,

sissy

Geplaatst

Stiertje, Wat lees ik nou? Maar 3 eitjes die groeien...... die andere 5 moeten nog wel mee gaan doen hoor! Anders voelt zo'n grote behandeling wel erg voor niks. Heb je daar nu al die moeite voor gedaan?

Je hebt er al heel wat voor over moeten hebben, nou wij duimen met je mee hoor:duimen draaien: Ik hoop dat ze vrijdag wat positiever nieuws voor je hebben. Je moet wel een eerlijke kans krijgen!

Janis ook weer in de race, succes weer en geniet van je rust en schrijf mee als je weer zin hebt.

Dough, wat heerlijk om met allemaal leuke babyregeldingetjes bezig te zijn. Er gaat een hele nieuwe wereld voor je open, heerlijk toch dat jij daar nu ook deel van mag uitmaken.

Enne ik wil ook best een kaartje hoor, lijkt me leuk! Pb'tje met mijn adres krijg je nog.

Linda, is de ongie al doorgebroken?

Minoes, ben blij dat het goed met je gaat. Lekker genieten en je eigen dingetjes doen. Dus weer aan het autorijden na 4 jaar? Knap dat je dan weer zo achter het stuur durft! Ging het goed?

Karin dus een fijn gesprek gehad bij de vk. Volgende week dus echo? Spannend weer.

Misschien dat je het na de echo wel van de daken kan schreeuwen dat je zwanger bent.

:happy:

Sissy, wat een toestand met de wielen die onder jullie auto zijn weggejat. Wie doet nou zoiets he? Gelukkig dat de verzekering vergoed, maar je hebt er zo'n boel werk van.

Geniet maar even van je maandje rust en dan zet ik ook in voor een Doughje voor jou de laatste poging!

Hier alles goed, ben eindelijk door de klachten van de pil heen, gelukkig. Ik begin zaterdag met de deca. Ben benieuwd.

Liefs Ansje

Geplaatst

Dag lieve dames,

Jeetje Stiertje, wordt verdrietig van jouw bericht! Hoop alsnog dat je gevoel niet gaat kloppen. Dit slecht nieuws had je op je verjaardag? Heb je verder je verjaardag nog wel gevierd? Ontzettend heftig dat het eindpunt in zicht is, wat een nachtmerrie. Natuurlijk hoeft er maar 1 goede tussen te zitten, maar ja wist je dat maar. Kan je in ieder geval alvast liters granaatappelsap inslaan!

Hebben jullie gisteren ook naar babyboom gekeken? Heb nog geen huilbuien gehad maar gisteravond ben ik wel even losgegaan. Had het hele gedoe al weer weggestopt maar al het verdriet dat je ziet is toch confronterend.

Ansje, fijn dat jij je weer wat beter voelt. Zaterdag weer een nieuwe medicatie, spannend.

Sissy, fijn dat je weer wielen hebt! Succes met de laatste lootjes in jullie nieuwe huis. Super dat je je daar nu helemaal even op kan storten.

Voor mij gelukkig al weer de laatste werkdag van de week. Heb helemaal geen zin meer in werken, bah. Vanavond heb ik laatste avond van het seizoen van volleybal, mixtoernooitje, ga niet meer meedoen en zal het team het vanavond vertellen, spannend!

Geplaatst

Nou hehe ik ben eindelijk na ruim 8 weken ongesteld geworden!!! Nu hopen dat het de volgende maand gewoon op tijd komt dan kunnen we de tp voor de cryo's gaan plannen.

@Stiertje: Alsnog gefeliciteerd met je verjaardag. Sorry ik heb je vorige berichtje hier helemaal over het hoofd gezien en ook op hyves had ik je verjaardag dus gemist. Sorry sorry sorry.

Wat een enorme domper met je follikels zeg. Ik heb hetzelfde beide hyper pogingen gehad. Ik heb beide keren ook heel lang moeten spuiten ( ruim 3 weken). De 1e hyper helaas ook maar 3 follikels en maar 1 embryootje. De laatste poging spoot ik ook de max dosering en na zo lang stimuleren waren er ineens nog maar 2 over en zou de poging worden gestaakt als er de volgende echo niks bij was gekomen. Hoewel dat ook zinloos leek omdat mijn eicel reserve sowieso al aan het opraken is. Maar wonder boven wonder waren er 2 dagen later ineens 6 follikels!!! En in alle 6 zat een eicel en hadden we zomaar 3 embryootjes!

Dus probeer de moed nog niet op te geven meid ook al is het zo moeilijk. Ik weet precies hoe je je nu voelt.

@Janis: Dus ook weer in de race. Spannend weer hoor.

@Sissy: wel lekker even he die rust van het ziekenhuis. Dus even extra vrij genomen om te klussen dat geeft wel even minder druk . Fijn dat jullie weer wielen hebben.

Trouwens even over het van de daken schreeuwen. Wij hebben het wel meteen aan iedereen verteld toen de test positief was. We hadden er ruim 4 jaar op moeten wachten om het te kunnen zeggen dus toen het eindelijk zo ver was hebben wij het wel meteen aan de grote klok gehangen.

Mocht ik nu ooit weer zwanger raken dan doe ik het op dezelfde manier.

Veel mensen kiezen er voor om pas rond de 3 maanden te vertellen omdat er nog van alles mis kan gaan maar dat kan na die tijd ook nog.

Een nicht van Denny wilde ook niks vertellen maar vertelde wel aan iedereen dat ze met 8 weken een miskraam had gehad dan denk ik ook tsja waarom moet je het dan stil houden?

@Ansje: fijn dat het weer beter met je gaat!!! Dus zaterdag beginnen met deca dan ben je weer een stapje verder.

@Karin: o leuk dat je ze het gaat vertellen! Ik ben benieuwd hoe ze reageren.

Jazeker heb ik babyboom gekeken. Ik heb ook de nodige tranen gelaten hoor. Ik dacht dat ik het inmiddels al een plaatsje had gegeven maar merkte gisteren dat dat helemaal niet zo is.

Sterk is dat stel wat met 22 weken hun dochtertje is verloren he. Heftig hoor om dat mee te maken. Zij schrijft hier ook toch als ik het goed heb begrepen?

Geplaatst

Stiertje, je voorgevoel klopte dus, helaas. Wat balen dat de eierstokken met de max. dosis aan stimulatie maar een paar follikels activeert. Lage eicelreserves, dus. Kan ook verklaren waarom er zo moeilijk bevruchting ontstaat. Dat kan aan de eitjes liggen.... Shit, zeg. En ik snap dat het ook zelfbescherming is dat je niet te veel van deze poging verwacht. En je hebt helemaal gelijk dat jullie er zo alles aan hebben gedaan om te proberen zwanger te raken en dapper dat je deze stimulatiepoging zo doorzet en doorkomt met die rottige bijwerkingen! Dikke knuffel voor jou en ik duim dat het toch een heel mooie afloop gaat hebben!

Vandaag weer meting? Ik denk aan je!

Joepie, Linda eindelijk ongesteld!! Hèhè, dat werd wel tijd! Fijn dat je lijf het nu zelf in gang heeft gezet, moet wel fijn zijn. En dan dus deze cyclus afwachten en dan in de volgende cyclus tp. Hoop dat ze mooi ontdooien!

Sissy, pauze van kamer 9 is inderdaad wel fijn. Lekker op jullie huis storten. Heerlijk er straks te zitten. In een buurt waar ze geen wielen denken te hoeven stelen, hopelijk!? Haha.

Fijn Ansje, dat de klachten nu afnemen en je je weer beter voelt. Zaterdag beginnen met spuiten. Succes, weer. Is altijd weer een drempel, die naald in je buik, vind ik. Gelukkig went het snel. Maar de deca moet wel lang! Succes! Op naar een superpoging!

Karin, hoe was het vertellen van je zwangerschap bij je volleybalgenootjes? Leuke reacties? Hoorde gisteren van iemand dat ze tot 29 wk zwangerschap was doorgegaan met volleyballen !!:msn-oh: Nou, mij ook niet gezien, hoor. Ik ben lekker suf op zwangerschapszwemmen gegaan bij week 14, bevalt me uitstekend!

Janis een beetje afstand? We blijven wel aan je denken, hoor!

En ook aan jou Minoes! Dapper dat je weer bent gaan rijden. Wel erg fijn, hè, eigen autootje. Geeft je zoveel meer vrijheid en bewegingsruimte! Ik had eigenlijk sinds ik mijn rijbewijs had (eigenlijk al tijdens het lessen) rijangst en heb het altijd eng gevonden, ik bleef het vermijden. Toen een keer een aantal lessen genomen bij een gespecialiseerde instructeur, eigen autootje gekocht

Ja, mijn man maakt het kaartje op de computer. Hij is grafisch opgeleid, dus dat zit wel snor. Wordt vast heel mooi. Ik ben ook tamelijk kritisch, dus we bakkeleien wat af met zijn tweeën achter de Apple.

Ik zet vandaag of morgen even wat fotootjes van De Buik en De Echo op Hyves, even zwangerschapsspam. Weten jullie het vast.

Karin, zet je een keer weer wat hondenfotootjes op Hyves, zo benieuwd hoe die leuke hond er nu uitziet!

Heb Babyboom nog niet gezien, manlief wel. Hij was helemaal geraakt door de MMM-verhalen. Kwam weer allemaal bij hem boven, zei hij. Ik zal de tissues klaar zetten als ik het op uitzendinggemist ga kijken.

Geplaatst

Lieve dames,

Bedankt voor jullie fijne reacties en het meeleven. Ben vandaag weer voor een fm geweest en wonder boven wonder waren er nu opeens 9 die meededen ...wat een sprong in 2 dagen tijd de arts stond er zelf ook versteld van! Ik ben erg blij want dat betekent dat toch niet alles voor niets is geweest. Maandag punctie...slik!!

Voel ze nu behoorlijk zitten hoor, elke stap die ik doe voel ik de eitjes drukken.

Linda, je had dus gelijk dat ik de moet niet op moest geven! Wat fijn dat jij nu ook eindelijk ongesteld bent geworden en dan bij de volgende keer de terugplaatsing? waarom niet al over twee weken als je ovuleert dan? Had je de cryos van je hyperstimulatie over van toen je drie embryootjes had?

Dough, lage eicelreserves heeft niets te maken met de kwaliteit en de bevruchting dat heb ik nog nagevraagd, meer met leeftijd. Maar we zullen zien of er nu wel wat bevrucht wordt..dat worden natuurlijk weer zenuwslopende uren...

Bedankt voor je knuffel en dat je aan me denkt, lief!

Janis als het goed is loop jij ook al weer bij kamer 9 toch? succes meid.

Minoes een autootje, joehoe leuk zeg geniet er maar van met die mooie weer!

Ansje fijn dat je geen klachten meer hebt van de pil! Morgen beginnen met de deca, succes! langzaam inspuiten hoor want anders prikt het behoorlijk. Bijwerkingen zijn echt vermoeidheid en stemmingswisselingen en weinig eetlust..ik heb er veel last van gehad maar er zijn vrouwen die voelen zich niks anders dan normaal en ik hoop dat het bij jou ook zo is en anders gewoon aan toe geven en bv 50% gaan werken en elke dag een middagdutje doen.

We weten waar we het voor doen en als de Puregon erbij komt dan zijn de bijwerkingen al een stuk minder.

ZET EM OP !! ik denk aan je.

Karin, granaatappelsap...brrrr vind die van POM zooooo vies..is er nog een ander merk die beter smaakt?

Hoe was het bij vlleybal? leuk om het te vertellen zeker?

Sissy even lekker rust van kamer 9..ik ben ook klaar met die kamer hoor en hoop dat vandaag echt de laatste keer was dat ik er was.

Ben wel heel blij dat mijn favoriete dokter maandag de punctie doet, vind haar echt een topmens!!

liefs stiertje

Geplaatst

Stiertje, dat is nog eens goed nieuws! Geweldig meid! he dat geeft weer een beetje moed.

Zie je erg tegen de punctie op maandag?

Liefs Ansje

Geplaatst

Joehoe stiertje zie je wel !!! Ik ben blij om te horen dat er toch een paar zijn meegegroeid.

Je kunt granaatappelsap van healthy people of van appelsientje nemen maar die zijn dan niet puur maar gemixt met framboos en daardoor ook wat lekkerder want die van pom is inderdaad ranzig.

Ja die 2 cryootjes zijn van de laatste hyper waarbij we dus 3 embryootjes hadden. Cryo's worden pas teruggeplaatst in de 2e cyclus na een poging. Anders waren ze al terug geplaatst geweest als mijn cyclus nu geen 8 weken had geduurd.

Bah ik kom net bij mijn schoonouders vandaan en kreeg 2 zwangerschaps berichten. 2 Nichtjes van Denny zijn zwanger. 1 van haar 4e en de andere is 18 en is ongepland. Bah ik was gelijk narig en heb ook best wel pissig gereageerd. Niet dat mijn schoonouders er iets aan kunnen doen maar ze flappen het er zo even uit alsof ze een mega roddel hebben terwijl ze toch wel kunnen begrijpen dat ik niet op zulk nieuws zit te wachten.

Geplaatst

Zo de laatste decapeptyl erin gezet en auww..volgens mij wist ie dat ie de laatste was want hij werkte niet mee...haha. De naald van de deca is dikker dan die van Puregon en volgens mij doe ik het gewoon niet goed hoor want mijn buik is bont en blauw..

Nou ja vanavond nog de pregnyl en dan geloof ik pas bij terugplaatsing nog een paar keer pregnyl en dan zijn we klaar met die troep ..joehooeoeoe!!!

Linda ik ga straks even kijken voor die van healthy people want die van POM krijg ik inderdaad gewoon niet weg:eek:

Ansje ik zie er vreselijk tegenop maar laat het maar gewoon over me heen komen en geef er aan toe want anders maak ik het voor mezelf nog moeilijker, het is immers zo weer voorbij.

Dames het is mooi weer dus ik ga eerst boodschapjes doen en dan HUP de tuin in.

liefs stiertje

Geplaatst

Hoi dames,

Linda, op zulk nieuws zit je inderdaad niet te wachten.....ik kan me voorstellen dat je even van slag was. Een meisje van 18 zwanger en iemand van d'r 4e kind. En dat gaat allemaal wél makkelijk. Dan gaat er wel eens door je hoofd, waarom zij wel en ik niet? Gewoon zeggen hoor tegen je schoonouders dat je er mee zit. Dat moeten ze toch kunnen snappen.

Stiertje joehoe de laatste decapeptyl! Ik ga heel veel aan je denken hoor maandag! Weet je al hoe laat je er moet zijn?

Hier zit de eerste spuit decapeptyl er inmiddels in. Ik voelde het prikken gelukkig nauwelijks, alleen het inspuiten is wat gevoelig maar dat komt meer omdat de vloeistof koud is.

Ik spuit trouwens om 8 uur 's ochtends, kan ik nog een beetje uitslapen.

Hebben jullie ook allemaal naar babyboom gekeken? Ik vind het een geweldig programma en vind het knap dat mensen hun verhaal voor televisie willen vertellen, daar heb ik echt respect voor. Voor ons ook wel fijn want als ik een keer weer van die debiele vragen op me afgevuurd krijg zeg ik gewoon kijk maar naar babyboom, daar wordt het allemaal uitgelegd. Zó! haha.

Vandaag even wat leuks in de planning, vanmiddag even de kermis over in de stad en vanavond met schoonfamilie uit eten.

Dames, fijne dag!

Liefs Ansje

Geplaatst

Hey dames.

Stiertje meid gelukkig groeit alles mee op naar een mooie bevruchte eitjes.

Linda eindelijk ongie ja dat van die meiden wij hebben hier ook 1 die was 16 toen kreeg ze de eerste en nu is de 4 de of 5 de op komst pfff.

Janis meid denk goed aan je zelf

sissy even lekker rust sterkte meid en klus ze.

ansje ook weer goed bezig succes meid.

Iedereen heel veel succes.

Oja ik rij nu bijna elke dag ik durfde dat niet meer.

Liefs een fijn weekend x jessica

Geplaatst

Stiertje, wat super dat de follikels in actie zijn gekomen! Geweldig. Nog n paar daagjes, dan weten jullie meer. Spannende dagen, zeg!

Linda, shit ja, dat soort 'roddels' is voor MMM-meiden een klap in 't gezicht. Mag je idd best zeggen en van ze verwachten dat ze dat snappen.

Echt goed van je dat je nu elke dag rijdt, Minoes!

Ansje, jouw eerste spuit is meegevallen, fijn! Alleen koud, dus. Kun je 't niet een uurtje er voor uit de koelkast halen? Hmm, maar als je om 8 uur spuit zodat je wat uit kan slapen, dan wil je er misschien niet om 7 uur uit om hem uit de koelkast te halen...

Wat een heerlijk weertje, hè? Fijn weekend voor allemaal!

Geplaatst

@Stiertje: deze pregnyl is echt de laatste hoor tijdens de wachtweken van de hyper ga je namelijk geen pregnyl spuiten maar de bolletjes inbrengen.

@Ansje: Dus de eerste deca zit er in. Valt mee he. De naald is inderdaad dikker en ja je krijgt wel blauwe plekjes maargoed dat gaat wel weer over.

Dus ook lekker uit eten geweest? Waar zijn jullie heen geweest? Wij naar yankee doodle.

@Dough: ja heerlijk weertje hoor. Morgen word het weer minder he. Vanaf maandag weer beter dacht ik. Moet ook want Julian loopt mee met de avond-4-daagse en dan willen we mooi weer natuurlijk.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden