Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hé lieve meiden,

even weer bijgelezen: tjonge, moest behoorlijk wat berichtjes teruglezen.

Stiertje: yes meid, gelukkig liggen er meer eitjes klaar voor morgen. Veel succes morgen en ik denk aan je en duim heel hard (tijdens het verhuisdozen inpakken). Hoop dat de punctie je meevalt.

Ansje: bij jou zit de eerste deca erin! Dat gaat alweer snel. Hoop dat de bijwerkingen voor jou meevallen. Wanneer heb jij 1e FM staan?

Linda: jemig, dat is inderdaad zo'n bericht waar wij MMM-meiden niet op zitten te wachten. Zulk nieuws komt echt hard binnen. Gewoon toch proberen aan te geven, hoewel dat wel lastig is als mensen dat eigenlijk helemaal niet echt snappen of beseffen.

Minoes: fijn om te horen dat het beter met je gaat en je lekker weer in je autootje rijdt.

Janis: ik hoop dat het goed gaat en dat deze poging jouw poging gaat worden!

Dough: leuk, zwangerschapsspam op Hyves haha. Ik zal het nog even bekijken.

Karin: hoe is het met jou? Hoe reageerden de volleybal-maatjes?

Met mij gaat het goed, voelt echt lekker om even pauzemaandje in te lassen. Wil wel heel graag in juni weer een poging doen, manlief heeft dat gevoel zelfs nog wel sterker. En we hopen natuurlijk dat we dan een 'Doughtje' kunnen doen haha. En anders maar eens in gesprek hoe ze onze kansen inschatten bij de hyper. Woensdag staat de verhuizing gepland, dus ben daar nu heeeeeel druk mee. Heb de hele week vrij gelukkig, maar moet nog bijna mijn hele huis inpakken, slik... En manlief moet aan het werk en is alleen woensdag vrij.

Ik weet niet of ik komende week veel op het forum kan zijn en vanaf woensdag wordt het natuurlijk spannend of ziggo de verhuizing ook goed geregeld heeft of dat ik dan zonder internet zit. Nou ja, afwachten maar. Check morgen uiteraard wel even hoe het met Stiertje is gegaan.

Liefs,

sissy

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Even snel voor t slapen gaan:

Stiertje succes morgen. Zet hem op! Hopelijk valt de punctie mee en levert het een mooi aantal eitjes op! Duimerdeduim!

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Wat een activiteit hier!

Stiertje, heel veel succes vandaag! Wat goed dat er toch nog 9 om het hoekje zijn komen kijken. Ben benieuwd hoe de punctie gaat, neem aan dat je verdoving krijgt maar 9 is natuurlijk wat anders dan 1. Doe lekker rustig aan, we duimen voor een goede oogst.

Ansje, voor jou ook weer de eerste spuit, hoop dat je er niet teveel last van krijgt.

Sissy, succes met de laatste lootjes voor de verhuizing, spannend! Fijn dat de pauze je goed bevalt.

Jessica, super dat je weer auto rijdt!

Linda, wat een stom nieuws weer. Maar... je bent ongesteld en ik hoop dat jij straks ook weer goed nieuws kan rondschreewen.

Dough, wat leuk dat jullie zelf een kaartje gaan maken. En zo lekker bezig met de kamer, bijzonder hoor. Stond gisteren met manlief op ons babykamertje te kijken, de spinnewebben hingen erbij! Veel te lang leeggestaan! Wel zin om mee aan de slag te gaan.

Janis, hoop dat het goed met je gaat.

Afgelopen donderdag heb ik het aan het team verteld. Iedereen lyrisch en heel erg blij, eentje had al een vermoeden en had al sokjes in de tas zitten, heel lief en ook wel emotioneel dan. Raakt je toch. A.s. woensdag hebben we de echo, kijken we enorm naar uit. Verder voel ik me prima.

Gast Kinderwens7
Geplaatst

Hallo Dames,

Ik zit sinds mijn eerste IVF behandeling op dit forum, maar had hier nog nooit gekeken...en omdat ik ook in eigen cyclus de behandelingen onderga sluit ik me aan.

Vandaag mijn tweede punctie gehad. Helaas maar een eitje...dus is het ontzettend spannend!! Zijn er meer dames die maar een of twee eitjes hadden in een vorige?

Het wordt nu ook ICSI, dus hopelijk gaat het goed.

@ Ansje; ik lees bij jou dat ze een paar keer te laat waren, hoe kan dat? Had je dan bij de echo wel meer eitjes en bij de punctie waren ze weg? Zo is het nu bij mij namelijk wel. Had niet veel folikkels maar bij de punctie maar een... Hoe gaat hyperstimulatie in z'n werk? En nu moeten jullie het zelf betalen? Ben wel benieuwd wat het dan allemaal gaat kosten... Ik wens je in iedergeval heeeel veel succes met het spuiten!

Geplaatst

Stiertje: hoe is het gegaan meis? Ik duim nog steeds heel hard voor je dat het allemaal goed gaat vandaag!

Kinderwens: welkom hier bij dit topic! Ik begrijp alleen niet precies jouw behandeling, want je schrijft dat je in eigen cyclus de behandeling ondergaat maar dat je helaas maar 1 eitje hebt. Bij de eigen cyclus behandeling in het UMCG heb je elke keer maar 1 eitje. Dus dat is voor ons normaal. Ze gebruiken namelijk alleen maar het eitje dat elke maand al van zichzelf rijpt. Je hoeft dan ook maar weinig hormonen te gebruiken omdat er niet gestimuleerd wordt. Het nadeel hiervan is wel dat het kan gebeuren dat bij de punctie blijkt dat je je eisprong al hebt gehad. Dan is het ene eitje dus al verdwenen, dat is bij mij nu ook 2 keer gebeurd.

Als ik lees wat voor hormonen jij moet spuiten, lijkt dat wel op een gestimuleerde behandeling.

Het UMCG biedt 6 eigen cyclus pogingen aan en die tellen voor de zorgverzekeraar als 1 gestimuleerde behandeling. Dat betekent dat je na 6 eigen cyclus pogingen nog 2 gestimuleerde pogingen vergoed krijgt.

Het is in elk geval voor jou nu wel weer spannend als je de punctie hebt gehad. Hopelijk heb je over een paar dagen een TP.

liefs,

sissy

Geplaatst

Lieve lieve dames, wat fijn dat jullie allemaal aan me gedacht hebben en ik denk dat het geholpen heeft want er zijn 10 eicellen gevonden...:clap2:weet ik in ieder geval waarvoor ik het gedaan heb.

De punctie is me niet meegevallen maar ook niet tegengevallen, ik was erg huiverig voor de verdoving met fentanyl maar dat viel reuze mee wel was het erg pijnlijk en duurde het relatief lang omdat mijn linkereistok achter de baarmoeder ligt en ze er dus niet goed bij konden, daarom moesten ze drukken op mijn buik. Het voelt eigenlijk net zo als eigen cyclus maar dan 10x zo lang.

Ook nu ik op bed plat lig heb ik behoorlijk last en bloed ik , nou ja rustig aan doen maar. Ik was erg blij dat mijn favoriete dokter de punctie deed en ze heeft een enorme doos chocolade van ons gehad als dank voor alles aangezien het ook onze laatste poging is.

Iedereen zei tegen mij "tot woensdag voor de terugplaatsing" maar ik moet het eerst nog zien...zullen spannende uren worden..

Linda ik heb inderdaad die bolletjes mee gekregen..pfioe wat een opluchting..liever dit dan spuiten. Maarreuh in eigen cyclus is het toch met spuiten? ik weet dat niet want ik heb nog nooit een terugplaatsing gehad. Mooi weer vandag, veel plezier voor de kleine man met de 4-daagse, loop je zelf ook mee?

Dough wat een leuek foto's op hyves zge, mooi kamertje en leuk die echo's die ene is echt heel duidelijk een ventje haha leuk hoor.

Sissy lekker heh even zo pauze, helemaal als je midden in een verhuizing zit. Kun je straks vol goede moed weer aan de laatste eigen cyclus poging beginnen, dit gaat em worden natuurlijk!!!!

Karin wat leuk die reacties zeg! weten ze het op je werk ook al? Jij hebt natuurlijk ook al wel zin om aan de babykamer te beginnen!? WIllen jullie trouwens ook weten wat het wordt?

Ansje hoe gaat het met jou? wanneer moet je voor de eertse fm ? trek je het nog een beetje?

Minoes, toet toet...lekker toeren in je cabriootje!!:Vette:

Janis, hoe gaat het met jou? Heb je alweer een punctie gehad?

Kinderwens, welkom ik denk dat jij een gestimuleerde cyclus behandeling doet gezien de decapeptyl en de puregon. Bij eigen cylus worden er minder en andere hormonen gebruikt.

Meiden ik ben blij dat het achter de rug is en ga nog even slapen want ben nog moe van verdoving.

tot gauw!

liefs stiertje

Geplaatst

Joehoe stiertje super meid dit word hem ik voel het aan mijn water haha.succes en op naar een mooie bevruchting en dat ze ook goed zijn om in te vriezen.

Dough meid wat ben je mooi en wat een mooie baby kamer nog even en dan jullie baby boy trouwens daar kan je niet om heen ze hebben geen fout gemaakt in het ziekenhuis dat je dat zo duidelijk ziet echt super.

Kinderwens volgens mij heb je ook gestimu cyclus welkom

Ansje trek je het allemaal nog een beetje? valt allemaal niet mee.

Sissy ook even niks moeten.lekker genieten van je huisje!!

Linda ik hoop dat jij ook snel weer kan beginnen.

Janis knuffel voor jou.

Karin nog niet veel klachten. en alweer bijna een echo lekker genieten

Hier gaat alles zijn gangetje.

Liefs x Jessi

Geplaatst

Stiertje, gelukkig heb je de punctie achter de rug. 10 eicellen is een mooie score!:clap2:

Nu maar even lekker rustig aan doen en laat je mannetje je maar flink in de watten leggen.

Op naar heeel veel mooie bevruchtingen, kan me voorstellen dat je 't spannend vind. We duimen voor je!

Kinderwens, ik denk ook dat jij gestimuleerde behandeling hebt, gezien de hormonen die je gebruikt. Dan is één embryo niet erg veel. Weten ze ook een oorzaak waarom je maar zo weinig emmies hebt? Loop jij ook bij het UMCG?

Sissy succes met de verhuizing deze week, je kan straks vast geen verhuisdoos meer zien haha.

Karin wat leuk die reacties op je werk, wat lief dat iedereen zo met je meeleeft.

Woensdag echo, kan je je kleintje weer zien, leuk!

Hier gaat het eigenlijk wel goed. Ik voel me niet super en heb ook wel wat klachtjes maar niet zo erg als ik verwacht had. Ik ben wel weer vreselijk moe bij vlagen en 's ochtends errug vroeg wakker steeds, maar hoofdpijn heb ik gelukkig (nog) niet en opvliegers ook nog niet haha.

So far so good, als het zo blijft kan ik er wel mee leven. Neem wel wat extra rust en doe even een stapje terug met alles nu, maar dat lijkt me alleen maar goed. Ik denk nu even aan mezelf.

Woendag 1 juni krijg ik mijn eerste echo om te kijken of alles rustig is daar binnen.

Liefs Ansje

Geplaatst

Stiertje, wat een mooi resultaat!! Geweldig! Ellende van de afgelopen tijd niet voor niets! Akelig dat de ene eierstok slecht te prikken was en ze op je buik moesten duwen, lijkt me zo naar je aan over te moeten geven! Nu lekker rustig aan doen, hè? Las al dat je even ging slapen. Is niet niks voor die eierstokjes zo'n stimulatie. Lekker beentjes omhoog en de afleiding aan (filmpjes kijken?) tot woensdag. Ben erg benieuwd of 't een beetje wil lukken daar in die broedstoof. Werkt het net als met eigen cyclus dat je twee dagen later gebeld wordt over tp? En de tp is dus ook woensdag?

Duimerdeduimduim. Zet hem op Stiertjes eitjes en Stiertjemans zaadjes! Op naar kleine embryostiertjes!

Dank voor jullie complimentjes Stiertje en Minoes over m'n foto's. En de andere meiden op Hyves zelf. Zo lief!

Kinderwens7, welkom hier, maar ook ik denk dat je geen eigen cyclus behandeling doet. Maar klets gezellig mee, hoor, als je wilt! Spannend of jullie een embryo hebben straks! Ik hoop het!

Zie nu dat Ansje ook heeft gereageerd. Even lezen...

Ah, kleine klachtjes, maar nog wel te doen, dus. Net als voor Stiertje moet je idd lekker rustig aan doen. Zo'n hyper is niet niks, doe je niet zo vaak en is best een aanslag op je lijf. Wat goed dat je goed op jezelf past. Nog een dikke week spuiten en dan echo, dus. Succes met de decaatjes!

Liefs, Dough

Gast Kinderwens7
Geplaatst

hmm...ik weet niet beter dat ik het in eigen cyclus doe... Ik gebruik geen pil. Zodra ik ongesteld word moet ik decapeptyl spuiten om de eisprong tegen te houden (het plat te leggen) en menopur om de eitjes te stimuleren. Helaas werkt dat stimuleren dus niet echt.

Geplaatst

@stiertje: wat een super score zeg!!! 10 eicellen is heel erg goed! Daar gaan zeker weten goede embryootjes tussen zitten. Het worden hele spannende weken nu voor jullie.

Doe maar lekker rustig aan en verwen jezelf maar goed.

@Karin: Wat fijn dat iedereen zo enthousiast reageerde. Ik kan me voorstellen hoor dat het begint te kriebelen om met de babykamer bezig te gaan. Heb je al enig idee hoe en wat je wil? En wat voor kinderwagen je wil?

@ kinderwens: welkom hier. Ik denk hetzelfde als de rest van de dames hier.

@sissy: dus woensdag eindelijk over. Zitten de keuken en de kozijnen er in? Hopen dat ziggo goed mee verhuist. Succes de komende dagen.

@Ansje: gewoon heel lief voor jezelf zijn de komende tijd.

@Janis: hoe is het????

@dough: mooie foto's hoor!! Nog 4 weekjes werken zeker?

Hier is de ongi bijna ten einde. Ik heb al wer ovulatietesten besteld zodat ik een beetje in de gaten kan houden of mijn cyclus weer in orde is. En dan zal ik volgende week de medicatie vast halen voor de cryo's.

Julian heeft zijn 1e avond van de 4 daagse overleefd. Nee ik loop niet mee want dan gaat hij toch klagen dat hij moe is. Hij loopt met zijn vriendjes van voetbal mee en dat is natuurlijk ook veel stoerder. Voor de laatste avond ( vrijdag) voorspellen ze heel erg slecht weer dus duimen jullie mee dat het goed komt?

Geplaatst

@kinderwens: dan zou ik het toch maar eens navragen. Ik heb zowel eigen cyclus als hyperstimulatie gedaan en alleen bij de hyper deca en puregon gespoten.

Ik zie ook dat je in je onderschrift hebt staan dat je 1 april de punctie gehad hebt en op 4 april de terugplaatsing. Dan was de terugplaatsing 3 dagen na de punctie en het UMCG plaats na 2 dagen terug. Ben jij onder behandeling bij het UMCG?

Gast Kinderwens7
Geplaatst

Ik ben bij medisch centrum kinderwens in Leiderdorp onder behandeling

Hoe werkt het dan bij jullie dames?

Geplaatst

Kinderwens7, je doet niet eigen cyclus. Eigen cyclus is natuurlijke cyclus, zo wordt het ook wel genoemd.

Bij natuurlijke cyclus ga je niks 'plat leggen'. Er wordt door middel van echo's gekeken of het spontaan groeiende follikel goed op komt zetten (wat elke maand op spontane manier bij een vruchtbare vrouw gebeurt). Dat ene follikel wordt vervolgens aangeprikt en leeggezogen. Dus altijd maar 1 follikel en maximaal 1 eitje (dat is als je geluk hebt, soms is het eitje al gesprongen zoals dat natuurlijk ook gebeurt). Een heel enkele keer zijn er twee follikels en met elk een eitje, dat is dan een potentiele natuurlijke ontstane kans op een twee-eiige tweeling.

Alleen in het UMCG wordt ivf en icsi in de natuurlijke/eigen cyclus als standaard behandeling aangeboden. De kans per eigen cyclus behandeling ligt veel lager dan een gestimuleerde poging, maar is wel natuurlijker en dus 'vriendelijker' voor je lijf. Het is wel heel frustrerend, want het lukt dus veel vaker niet dan wel.

Jij doet wel gestimuleerde poging, maar het verkorte protocol (in tegenstelling tot het lange protocol met eerst aan de pil). Jouw eigen cyclus, je natuurlijke eisprong wordt onderdrukt door de Decapeptyl. De Puregon stimuleert vervolgens je eierstokken om meerdere follikels te laten groeien. Wat rot voor je dat dat niet goed lukt, trouwens! Echt balen! Natuurlijk heb je uiteindelijk maar 1 nodig, maar toch, je hebt natuurlijk ook meer kans met meerdere eitjes.

Heb ik het zo duidelijk uitgelegd? Anders vraag je maar, hoor!

Geplaatst

Even snel nog het forum gecheckt nu we weer thuis zitten na avondje klussen en goed bericht van Stiertje gelukkig.

Stiertje: yes meid, 10 eicellen gevonden! Wat goed, daar moeten gewoon hele mooie emmy's door ontstaan. Zodat je eindelijk ook die tp hebt en op het wachtbankje kan zitten. Ik gun het je zo! Nou meis, nu lekker rustig aan doen en goed op jezelf letten. Laat je maar lekker verwennen!

Alle andere meiden: gewoon even een dikke knuffel! Ik ga zo mijn bedje in, ben echt moe....

liefs,

sissy

Geplaatst

YOEHOE Stiertje, wat ben ik blij voor jullie. Zit het eindelijk eens mee. Natuurlijk komen er prachtige embryo's zodat er nog genoeg in de vriezer kunnen! De duimen blijven draaien, vreselijk spannend maar uit 10 moet het toch lukken!

Linda, voor jou gaan we voor mooi weer duimen zodat je droog als trotse moeder aan de weg kan staan, leuk zeg. Lekker kneuterig inclusief het plaatselijke muziekkorps? Fantastisch vind ik dat.

Dough, ik zal snel even de foto's checken, ben benieuwd.

Ansje, binnenkort de echo, ben benieuwd hoe het ervoor staat. Op een goede oogst! Goed naar je lijf luisteren, het is niet niets wat er allemaal in je lijf gebeurd.

Sissy, lekker aan de klus, succes.

Kinderwens, ik snapte er al niets van! Maar je loopt in een ander ziekenhuis, heel veel succes. 1 kan genoeg zijn, ik hoop het voor je.

Morgen de echo, heel erg spannend. Wil dan manlief maar even verleiden om op de meubelboulevard wat te gaan shoppen, misschien zo'n leuk echolijstje voor de opa's en oma's. Zoals het nu lijkt willen we niet weten wat het wordt, met name mijn man niet, mij maakt het niet zoveel uit. Het enigste wat ik nu al weet wat ik wil is zo'n triptrap stoel, daar hebben ze nu ook een soort van maxicosi ding op. Kan de kleine gelijk mee koekeloeren aan tafel en mooi van de grond af voor de hond. En het wiegje wordt van zolder gehaald bij mijn ouders voor bij ons in de kamer beneden. Voor de rest blokkeer ik het nog wat maar dat zal binnenkort wel veranderen!

Geplaatst

Hallo Dames,

Stiertje 10 eicellen helemaal super!!!!!!

Linda dus nu eindelijk ongi geworden hehe, hoop dat je lichaam weer normaal doet.

Jessica lekker dat je weer autorijd.

Karin, weer een echo helemaal mooi, wel laten zien he.

Ansje, blij dat het goed met je gaat.

Sissy, dus bijna verhuizen kan je lekker genieten van je huisje.

Kinderwens7 welkom.

Hier, gaat het redelijk, heb de eerste follikelmeting weer gehad, moet wel zeggen dat ik er niet mee bezig ben op het moment, heb nu echt het gevoel van we zien wel waar het schip strand. Denk dat het ook wel een stukje zelfbescherming is, omdat we al twee klappen te verwerken hebben gehad. Morgen moet ik weer heen.

Ben op het moment een warhoofd, lees zo over dingen heen en ben met van alles en nog wat bezig terwijl ik niet veel doe, dus moet mezelf weer even in acht nemen.

Dames fijne dag,

Liefs Janis

Geplaatst

dames, ik ben zenuwachtig voor het telefoontje van morgen...zal er uberhaupt iets bevruchten of misschien maar 1..of misschien wel 10...zucht..hoop dat ik een beetje slaap vannacht. Lig toch al wakker van de pijn want kan echt nauwelijks normaal zitten en lopen doet bij elke stap behoorlijk veel pijn maar als het wat oplevert dan is het de pijn waard!

Liefs en welterusten

stiertje

Geplaatst

Oeh, wat een spannende dag morgen!

Stiertje nerveus vanwege morgen HET telefoontje over de embryo's wel/niet/veel/weinig. Brrrrr, uurtjes overslaan en gelijk weten, aub!! Succes meid! Duimerdeduim!

Karin morgen echo, naar baby'tje kijken! Ik vond het ook raaaazend spannend!!

Sissy morgen verhuizen. Leuke, drukke dag en vanaf morgen heerlijk in jullie nieuwe huissie slapen!

Tjee, het is me wel een woensdag, zeg!

En Janis, fijn van je te horen. Derde EC is weer gestart met de eerste follikelmeting. Ja, moeilijk he, hoe er mee om te gaan als de eerste twee pogingen op niks uitliepen. Je durft niet zo goed te hopen, maar zonder hoop is zo'n behandeling al helemaal niks aan... Het is een rottige emoachtbaan... Succes meid, rustig aan!

Liefs voor Linda, Ansje en Minoes!

Geplaatst

Lieve Stiertje, heel veel sterkte met de laatste uurtjes wachten, man man man wat is dit een moeilijk onderdeel, ik hoop dat er veel bevruchtingen zijn en dat je hoe dan ook een terugplaatsing krijgt vandaag! Ik hoop het zo!!We gaan er voor!

Liefs en een dikke sterkteknuffel voor het wachten!

Ansje

Geplaatst

Lieve Stiertje: nog even gauw nu ik nog internet heb in mijn oude huisje: heel veel sterkte met het wachten meis! Nog zo'n anderhalf uur schat ik in en dan heb je HET telefoontje gehad. Ik duim continue door dat je straks een mooie emmy in je buik hebt en ook gewoon een aantal in de vriezer (als jullie voor een 2e, 3e, 4e, 5e... kindje willen gaan).

Een dikke knuffel,

sissy

Geplaatst

hoi dames, bedankt voor jullie lieve woorden. Tussen 9 en 10 zouden ze bellen ..pfff nog minimaal een uur wachten haha.

Sissy verhuisze vandaag! je zal wel kapot zijn vanavond. Slaap je ook al in je nieuwe huis vanavond?

Karin heel veel plezier bij de echo vandaag, ben benieuwd.

Ansje dikke knuffel terug meid en zet em op heh!

liefs stiertje

Geplaatst

hier de trotse bezitter van 2 superembryos...:toppie:

Ze belden al gelijk om 09:00 voor een afspraak om 10:00 dus moest ik nog snel haasten ook.

Van de 10 waren er 8 bevrucht en 2 daarvan waren vandaag 4cellig en zonder fragmentatie en zo moeten ze dus zijn op de dag van terugplaatsing. De rest is nu 2 cellig en moet dus nog flink doorgroeien om morgen 6 cellig te zijn om zo te kunnen worden ingevroren, daar kan ik morgen over bellen.

De terugplaatsing deed geen pijn en was zo gebeurd, helaas is het scherm nog niet werkzaam dus kon ik geen foto's maken van mijn embryootjes.

Indien ik niet eerder ongesteld wordt dan moet ik 9 juni testen.

Tis zo'n raar gevoel ik heb nog nooit een terugplaatsing gehad en nu zitten er twee embryoos in mijn buik...vreemd hoor.

Liefs stiertje

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden