Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Stiertje wat goed!!! Pff ik was gewoon zenuwachtig toen ik de pc aanzette...en wat een opluchting dat het gelukt is.

Wat een goede score! 8 van de 10 bevrucht, dat is super! Mocht je kiezen of je een of twee teruggeplaatst kreeg?

Ik hoop ook dat de tweecelligen nog goed gaan doordelen.

In ieder geval zwemmen er nu twee embryootjes rond in je buik, dat worden gewoon twee mooie beebjes!

Liefs

Geplaatst

@Minoes, inderdaad als dat geen topdag wordt die 9 juni dan weet ik het niet haha. Hoe gaat ie verder met jou? wel goed geloof ik heh?

Ansje, wat lief dat je zenuwachtig was haha. Ik ben 35 en vanaf die leeftijd plaatsen ze altijd 2 terug tenzij je het echt niet wilt maar daar is eigenlijk niet naar gevraagd en ik heb het ook niet gezegd...wel weet ik niet of ik twee babies tegelijk aankan..pfff:new_shocked: maar goed eerst maar es hopen dat er iets blijft hangen de komende twee weken en ook daarna ben je tot de 12e week natuurlijk nergens zeker van.

JAnis bedankt dat je blij bent meid! Hoever ben jij nu ? of wil je dat niet vertellen?

liefs stiertje

Geplaatst

@ Stiertje, ik ben vandaag dus ook weer geweest en ik moet morgen weer, follikel was 16 mm en de bms 6.6 ben vandaag begonnen met spuiten.

Ben benieuwd.

Maar ik ben echt zo super blij voor je!

Liefs Janis

Geplaatst

Stiertje! Wat een mooie score! Die hyper heeft in elk geval al een prachtige tp opgeleverd. Haha, als ik niet zeker wist of ik wel twee baby's wilde, had ik er geen 2 terug laten plaatsen, hoor! Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. Als je nadenkt: 2 baby's of nooit een kind, dan weet je het wel, denk ik?! Een tweeling lijkt mij ook wel zwaar, maar zou er suuuuperblij mee zijn als ze me van de kinderloosheid zouden afhelpen :D Eerst maar es zien idd of er wat blijft zitten en de eerste 12 weken doorkomen.

Nu dus ook nog afwachten hoeveel embryo's er goed doordelen. Ik hoop een mooi aantal. In 't UMCG zijn ze vrij streng wat betreft het invriezen, moeten echt een goede kwaliteit hebben.

Wat heerlijk moet het zijn voor je: eindelijk een tp! En dat geeft idd een heel bijzonder gevoel. De eerste allerechtste goede kans om zwanger te raken.

Ze zitten in je buik, jullie potentiele kind(eren!). Spannend! Nu wachten....

Ben benieuwd hoe de echo was, Karin!

En Sissy zal wel gesloopt zijn nu inmiddels, haha!

Janis, dat klinkt alvast mooi dat follikel en bms. Morgen weer kijken. Spannend voor je, weer, deze dagen. Succes!

Geplaatst

Wauw stiertje: 2 emmy's in je buik!!!! 9 Juni is een hele mooie dag om een positieve test te hebben. Het komt goed.

Kreeg je vanwege je leeftijd trouwens 2 emmy's terug geplaatst? Want normaal doen ze toch alleen de laatste poging 2 terug in het UMCG. Maakt ook allemaal niet uit je hebt ze binnen en de kans is alleen maar groter zo. Heel veel succes tijdens deze ellendige dagen.

@Janis: Dus de eerste fm is al weer geweest. Ik kan me indenken dat je er niet zoveel van wil verwachten vanwege je eerste 2 teleurstellingen. Ik had ook de 3e keer pas een tp en was toen ook bang voor weer een domper maargoed hoop doet leven he.

@Sissy: heb je de verhuizing overleefd??? Eigenlijk zonde he met dit weer om zo hard aan het werk te zijn.

@Karin: hoe was de echo??????

@Ansje: hoe gaat het?

@dough: liefs terug hoor en een knuffel voor jullie kleine mannetje.

Zometeen komt babyboom weer he dus ik ga zo lekker met een wijntje op de bank.

Geplaatst

@dough, kijk het is niet zo dat ik geen 2 babys WIL maar het boezemt me angst in maar dat is logisch. Verder wijken ze niet af van de norm, ...35 of ouder dan 2 stuks. Ook is het zo dat als de kwaliteit niet goed genoeg is om in te vriezen of het overleeft het ontdooien niet en die ene is niet ingenesteld ..tja dan sta je dus WEER met lege handen!

Geplaatst

Hoi dames,

Stiertje dat wist ik niet dat ze vanaf je 35e standaard twee emmies terugplaatsen. Het lijkt me toch dat je daar zelf ok wel wat zeggenschap in moet hebben, zeker als je geen tweeling wil. Nu zou het mij persoonlijk niet uitmaken maar ik kan me je gevoel wel voorstellen.

Janis ook weer in de race. Ik hoop dat je deze keer een terugplaatsing mag meemaken.

Ik snap dat je er nu wel nuchter instaat, maar dat kan ook bijna niet anders na eerdere teleurstellingen. Dan ben je het onbevangene wel kwijt. De duimpies draaien weer.

Linda, je hebt ook naar babyboom gekeken, emotioneel he?

Karin hoe is het?

Hier gaat alles wel aardig goed. Begin nu wel te merken dat ik aan de deca zit.

Het is net of de emoties veel heftiger zijn. Gisteren hadden we thuis eventjes geen stroom, waarschijnlijk iets van kortsluiting geweest en de knop die ik om moest zetten bleef niet omhoog staan zoals wel zou moeten dus geen stroom. Ik in paniek mannetje gebeld want ja de medicijnen in de koelkast...ja voor de telefoon kon mannetje natuurlijk ook niet zoveel, maar om lang verhaal kort te maken, manlief kwam naar huis. Terwijl hij onderweg was knop weer omhoog kunnen krijgen, hadden we dus weer stroom. Kwam ie dus voor niks thuis. Hij baalde natuurlijk wel maar hij snapt ook wel dat ik nu wat minder kan hebben. Dat is dan wel weer lief.

En gisterenavond met babyboom, bah heb de hele tijd zitten huilen, zo emotioneel wat je ziet allemaal en je begrijpt iedereen zo goed ook al ken je ze niet.

Liefs Ansje

Geplaatst

Hez dames.

Stiertje ik ben zo blij voor jullie eindelijk een tp.

Ik hoop dat jullie ook mooie cryo's krijgen.

Janis meid succes en op maar een mooie punchtie en tp.

Ansje ik hoop dat je een mooie vooraad ik je buik hebt.

En die emo die horen er lekker bij je hebt gelukkig een man die er voor je is

Linda baby boem ooo daar kan ik nu echt niet na kijken ben zo emo haha.

Was het mooi om te zien

Geplaatst

Sissy hoest met jou lekker druk nog.

Karin ben benieuwd hoe het is gegaan.

Met mij gaat het wel goed.

Alleen heel emo het is bijna allemaal een jaar geleden dus ja pfff.

Volgend weekend gaan we lekker weg met ons 2 lekker sauna en hotel mmmm alleen nog hotel haha.

Liefs jessica

Geplaatst

He dames,

Jeetje Stiertje, twee toppers aan boord! Beentjes omhoog en aan de sap ;-) Doe rustig aan meid, krijg achteraf geen spijt van dingen die je misschien niet had moeten doen. Maar ja, dat zal je zelf wel doen. En als het echt twee worden dan kan je dat echt aan, je hebt al zoveel liefde opgespaart! fijn dat je hier weer alles deelt, hopen dat we jou wat tot steun kunnen zijn.

O jee Ansje, ook wat last van de hormonen. Hoop dat de echo het einde in zicht brengt.

Janis, weer volop in actie, spannend hoor. We gaan nu ook voor een succes voor jou!

Hier even een kort bericht want heb het beetje druk met werk en het goede nieuws te vertellen! De eerste cadeautjes van collega's zijn al binnen! De echo was super, daar wil ik wel uren naar kijken! Tranen van geluk rolden over mijn wangen. Het kleintje was goed in actie met de armpjes en zette zich lekker af met de voetjes omhoog bij de baarmoeder en weer naar beneden glijden! Hij/zij had het super naar zn zin en heeft even laten zien dat het allemaal echt waar en goed is. Ik ben dolgelukkig en ga nu echt los met genieten. We zijn ontzettend dankbaar!

Geplaatst

@stiertje: en hebben jullie cryo's???

@Ansje: wat een gedoe met de koelkast. Logisch dat je meteen in de stress schoot.

Ja vreselijk emotioneel was babyboom weer he heb ook bijna het hele uur zitten te janken.

@Karin: Super dat de echo zo mooi en goed was. Geniet ze!!!

Geplaatst

Stiertje, ik snap het. Het is ook zonde als er onnodig mooie embryo's misschien niet gebruikt worden. Hebben jullie vandaag gehoord of er nog embryo's ingevroren konden worden? Of hoor je dat later?

Idd, zoals Minoes zegt, geweldig dat je nu eindelijk een tp hebt gehad en dat je eindelijk je 1e echte kans maakt op kindje! Geweldig! Gek idee, of niet, dat er nu embryo's in je zitten?!

Karin, ik checkte steeds even de site vandaag, hoopte toch wel heeeeel hard dat het goed was gisteren! Blijft toch spannend!

Wat geweldig dat je zo blij en emo werd van het zien van dat buitelende kindje. Ik vond hem toen ook prachtig! En nu lekker het blijde nieuws verspreiden. Geniet er van!

Zo te merken lukt dat wel!

Sissy, zit er al internet in het nieuwe huis?

Babyboom is idd vanaf het begin heel emo met veel aandacht voor de mmm. De verhouding wel/niet MMM was het vorige seizoen echt anders. Vind het heel goed hoe ze daar aandacht aan besteden! En het voelt idd heel dichtbij en herkenbaar wat die mensen meemaken.

Janis hoe zag het er vandaag uit?

Minoes zit in emoland? Straks lekker een weekendje sauna? Heerlijk! Geniet er van en van elkaar! En af en toe huilen voor de 'jaar geleden-verwerking' lijkt me wel goed. Knuffel!

Ansje moet nog even dapper doorspuiten.... Succes meis, gelukkig waren je medicijnen niet te lang ongekoeld. Kan me voorstellen dat je je druk maakte om de stroom en daardoor koelkast die uitviel. Ook voor jou een knuffel!

Linda, hmm, morgen wel regen voorspeld volgens mij, toch... hopelijk is het met de vierdaagse wel droog!

Geplaatst

@Janis: hoe ging het?

@minoes: heerlijk vooruitzicht een weekendje weg!

@Dough: klopt de voorspellingen zijn niet al te best voor morgen. Maar voor vandaag ook niet en nu hebben ze ook geluk gehad dus ook maar het beste van morgen hopen.

Hoe voel jij je? Hou je het werken nog vol?

Geplaatst

Ik duim voor mooi weer morgen, Linda!

Het gaat prima met mij, dank je. Deze week weinig klachtjes, ook minder erg en minder vaak last van brandend maagzuur (had ik steeds). Het werken houd ik nog prima vol. Scheelt ook dat ik niet zwaar lichamelijk werk hoef te doen, dat is wel heftig. Hoor ik wel eens van andere zwangeren.

Geplaatst

Hallo dames,

ff snel nog een berichje van mij. Follikel was 18 mm en moet straks pregnyl spuiten, zaterdag is de punctie gepland.

Reageer morgen wel ff uitgebreider.

Liefs Janis

Geplaatst

Yes, ik heb internet, direct even forum gecheckt!

Stiertje: oh wat ben ik blij voor je dat je 2 mooie emmy's aan boord hebt. Helemaal goed, je bent afgelopen 2 dagen veel in mijn gedachten geweest. En gelukkig nu een goed resultaat.

Janis: spannend, vanavond pregnyl spuiten en dan zaterdag punctie. Ik duim voor je.

Morgen reageer ik wel wat uitgebreider: ben inderdaad behoorlijk gesloopt. Gisteren alles verhuisd en vandaag begin gemaakt met dozen uitpakken...

En ook elke avond nog steeds te laat naar bed omdat er zoveel moet gebeuren. Hmmm, het wordt tijd dat ik weer wat meer rust krijg.

Liefs en truste,

sissy

Geplaatst

@ ansje, wat een verhaal van die koelkast..nou das wel een reden om effe lekker te janken en stressen enzo, maar die deca is inderdaad crimineel!! Het is een vreselijk goedje en het maakt je een compleet ander persoon...wel wordt het beter als de Puregon erbij komt dus nog even doorzetten. Het ergste vond ik de vermoeidheid.

@Dough, wanner ga je eigenlijk met verlof?

@Janis, yesss... zaterdag de punctie..ik hoop en duim voor je dat het meevalt en dat er een mooi ei geoogst wordt!!

@ Sissy, verhuizen staat in de top 10 van dingen waarvan je een psychische inzinking kunt krijgen (ik werk met psychologen ..haha) maar zo te horen heb jij het allemaal onder controle!! Het is goed dat je even rust hebt genomen van de MMM want gecombineerd met verhuizen is dat wel erg zwaar. Blij dat je in je nieuwe huisje zit of is het erg wennen??

@ Karin, ik kreeg tranen in mijn ogen toen ik je berichtje las over de echo..wat geweldig!! en nu lekker genieten heh!!

Het gaat vandaag al een stuk beter met me en de pijn zakt langzaam af. Wel vind ik het een heel raar idee dat er zich nu misschien iets aan het vormen is en ik kan er niet teveel bij stilstaan want dan krijg ik een soort van paniekgevoel...raar he?! Ik denk dat het meer de zenuwen zijn van "zal het raak zijn of niet" en als ik er niet bij nadenk dan wordt ik rustiger.

NOu ja mijn humeur is in ieder geval stukken verbeterd nu ik gestopt ben met spuiten.

O JA..vergeet ik bijna te zeggen dat we ook nog 1 cryo hebben..haha goed he?

fijne dag allemaal!

liefs stiertje

Geplaatst

Hoi allemaal,

Janis, we duimen voor een punctie zaterdag! Zo te lezen verloopt je cyclus deze maand wel goed. Dat geeft moed. Alvast succes voor zaterdag!

Karin dus een super echo gehad, wat lijkt me dat bijzonder om je eigen kindje rond te zien dartelen in je buik. Nu kan het grote genieten echt beginnen en kan je helemaal los!

Sissy wat heb je het druk meis, maar jullie zijn nu in ieder geval over, succes met de dozen uitpakken en ik hoop dat je nog wat rustmomentjes voor jezelf kan pakken.

Een paar nachten wat langer doorslapen zal je goeddoen.

Dough lekker dat je niet zo veel klachten meer hebt, nog eventjes en je kan lekker genieten van je verlof, echt iets om naar uit te kijken.

Stiertje een cryo! Joepie nog een extra kans al ben je die natuurlijk helemaaaal niet nodig haha.

Je hebt gelijk wat betreft de deca, wat een crimineel goedje is dat. De klachten worden steeds erger en er hoeft maar dát te gebeuren en nou ja vul zelf maar in.

Werd jij trouwens ongesteld toen je met de pil stopte? Hier nog niets te bekennen en zoiets stond wel in de papieren. Ik kan me ook voorstellen dat het niet komt door de deca. Nou ja ik weet het ook niet...

Even ego:

En dan nog iets vriendlief heeft een antibioticakuur gekregen voor zijn kies en heeft gisteren al de eerste pil ingenomen. Whaaah ik dacht dat ik gek werd. Ik heb wel eens gelezen dat het de vruchtbaarheid kan aantasten. Oh ik kon hem wel wat, hij deed het natuurlijk niet expres maar ik was wel boos op 'm. Hoe kon hij dat nou vergeten zijn?

Ik heb vanmorgen direct gebeld naar het ziekenhuis en ze gaan het uitzoeken en ik wordt zo door een ivf arts teruggebeld. Ik ga echt niet tot vanmiddag wachten tot het spreekuur is stresskip dat ik ben.

Liefs van Stresskip

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Daar was ik dan, ben nog heel erg moe omdat ik gisteravond de pregnyl moest spuiten en van te voren dus echt niet kon slapen. Door de week lig ik nooit laat op bed vandaar dat ik nu moe ben. Morgen de punctie en ik ben er nog erg nuchter onder, we zien wel waar het schip strand.

Hebben jullie dat ook? de ampullen van de pregnyl vind dat van die rot dingen om open te krijgen, gister ook, die van het vloeistof die verpulverde helemaal, was blij dat er meer vloeistof bij zit. (was bang dat er glas in het vloeistof zat).

@ Linda, zal voor je duimen dat jullie vanavond droog weer hebben, ze hadden hier gisteravond de laatste avond en ze zijn hier allemaal nat geregend, dat vind ik dan wel sneu, want voor vooral de kinderen die meelopen is het een speciale ervaring.

@ Ansje, ff volhouden meis, kan me ook voorstellen dat je even over de rooie was van de koelkast, vooral als je je enorm emo voelt, maar als je er later over nadenkt heb je zoiets van man waar heb ik me druk over gemaakt. Ben ook erg blij om te lezen dat je man het zo goed opneemt en er zo goed voor je is Super!

@ Sissy, lekker in je nieuwe huisje, en nog druk aan het uitpakken, van het weekend kan je lekker genieten en dan kijk je rond in je huis van ahhhh heerlijk wat ben ik er blij mee. Ik heb dat nu nog met mijn nieuwe bank, en dat ik de kamer heb omgezet van wow vind het echt mooi geworden zo.

@ Stietje, twee emmy's on board, ohhh meis ben nog zoooo super blij voor je, en mijn duimen draaien echt overuren dat ze lekker bij je gaan blijven.

En ook nog een in de vriezer, super!

@ Dough,Fijn te lezen dat je iet zoveel last meer hebt van zuurbranden, bah vind dat ook altijd een ramp. Wanneer heb je verlof? man wat gaat de tijd toch snel he allemaal.

@ Karin, geweldig dat de echo mooi was, man ik denk dat ik de weterlanders zou laten lopen van blijdschap. Lekker genieten meis, hoe voel je je verder?

@ Jessica, enorm emo, dikke knuffel voor je.

Fijne dag allemaal,

Liefs Janis

Geplaatst

Ja, hier stresskip weer even, ben teruggebeld en het kan geen kwaad! Joehoe, er valt weer een last van mijn schouders!

Janis, ja wat een gedoe he met die pregnyl! Mijn vriend maakt de pregnyl altijd voor me klaar. Ik ben zelf ook veel te bang dat ik stukjes glas in het vloeistof krijg.

Je hebt gelijk hoor, hormonen doen rare dingen met je. Als er iets gebeurt lijkt het op dat moment heel erg terwijl je later denkt, waar heb ik me druk om gemaakt? Maar ja zolang je maar weet waar door het komt. Ik ben blij hoor met mijn supermannetje die heel veel geduld met me heeft en me hier door heen sleept.

Meid doe lekker rustig aan vandaag als dat lukt. Even lekker aan jezelf denken.

Succes morgen!

Linda veel plezier vanavond bij de avond4daagse. Ik hoop ook dat het droog blijft. Wij gaan ook ff kijken want ons nichtje loopt met de majorettes mee.

Geplaatst

hey stresskippie, als je het toch niet vertrouwd kun je ook even bellen voor een zaadtest als hij klaar is met de kuur, zou ik doen in ieder geval want dan weet je dat het goed is en als het niet goed is dan weet het UMCG het ook en dan laat je natuurlijk niet je poging verloren gaan.

Mijn mannetje had in januair griep gehad en in februari bij de laatste eigen cyclus waren geen zaadcellen gevonden daarom moest hij zowiezo voor de punctie aan nog een keer een testje doen en die was goed (genoeg haha)

Verder werd ik inderdaad ongesteld toen ik stopte met de pil maar dat duurde wel een dag of 4 hoor, ik geloof trouwens dat dat wel moet gebeuren hoor want als er nog een restant van een blaasje ofzo zit dan gaat die met de menstruatie weg. Hoe lang ben je nu met de pil gestopt?

Anders zou ik vanmiddag even met het verpleegkundig spreekuur bellen en vragen of het kwaad kan als je geen bloeding meer krijgt...

Heb gisteren zelf nog gebeld want ik twijfelde over mijn maagmedicijnen en ze vertelden dat het beter was ze niet te nemen dus kon ik ook nog naar de huisarts voor een ander type die je wel mag gebruiken..maar ja beter het zekere voor het onzekere toch? ga geen risico's nemen momenteel.

@ Janis, hoe laat heb je morgen de punctie? dan kan ik het duiemndraaien even inplannen..haha. Lekker vroeg op bed gaan vandaag om bij te komen.

liefs stiertje

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

Ansje: ha stresskipje, kan me voorstellen dat je even in de stress schoot. Maar fijn dat de antibiotica toch geen effect heeft op de zaadkwaliteit. En het is wel zwaar dus voor je nu met de deca. Gelukkig is je mannetje er voor je en samen houden jullie het wel vol. Wanneer heb je eerste echo?

Stiertje: mooi zeg dat jullie ook nog 1 cryo in de vriezer hebben. Die hebben jullie natuurlijk nu helemaal niet nodig, maar misschien over een paar jaar??? We blijven positief denken en ik duim heeeeel hard voor je dat je straks een positieve test hebt. Wel fijn om te horen dat het ook alweer wat beter met je gaat nu je niet meer hoeft te spuiten.

Karin: wat een leuk berichtje over je echo. Krijg er echt een heel blij gevoel van, wat lijkt me dat mooi om jullie hummeltje zo te zien. En dat ie het zo naar zijn zin heeft bij je. Goed teken! Nu lekker genieten!

Janis: spannend, morgen punctie. Ik zal aan je denken morgenochtend. En nu moet je gewoon een geslaagde punctie hebben hoor en dan maandag TP!

Dough: fjin dat het met jou ook nog steeds goed gaat en dat je niet heel veel kwaaltjes hebt. En nu aftellen naar je verlof.

Minoes: kan me goed voorstellen dat je nu weer even in een emo-periode zit. Nu het bijna 1 jaar geleden is, is het goed om dat gewoon even van je af te huilen. En een relaxed weekendje helpt natuurlijk ook!

Linda: oh, ik hoop echt dat het vanavond droog is/blijft zodat je als een trotse mama Julian de vierdaagse kan zien uitlopen. En anders maar met een paraplu, heeft ook zo zijn charme. Veel plezier in elk geval.

En babyboom, ja, ik ben het ook van plan te kijken, maar heb nog geen tijd gehad. Ga het via internet wel even terugkijken. Het aankondigingsfilmpje dat op internet stond, heb ik toen wel gezien en daar moest ik al zo om huilen. Tjonge, wat herkenbaar. Zeker die stomme zwangerschapstesten waar ik zo langzamerhand echt een hekel aan heb gekregen.

Mijn huisje wordt al steeds mooier, zeker de keuken. Dat is toch wel echt onze trots! Straks komt mijn mama nog helpen met bedenken hoe ik de keuken nou het slimste kan inrichten en dan kan ik haar ook alles weer laten zien. En het is ook gewoon leuk om alles beetje bij beetje een plek te geven. Bedenken waar ik dingetjes kan neerzetten enz. Komend weekend wordt nog wel druk, want ons oude huis moet leeg, althans de garage moet nog helemaal leeg worden gehaald. En dat is nog wel een behoorlijke klus. Ik ga dan het oude huis nog beetje schoonmaken enz. Maar dinsdag hebben we de overdracht dus daarna wordt het rustiger, dan kan ik me echt op ons nieuwe huis storten en af en toe ook gewoon lekker een avondje niets doen. Weer even tijd samen doorbrengen en leuke dingen, zijn we ook wel aan toe.

Nou meiden, het regent hier alweer, bah, wordt beetje sombere dag wat het weer betreft. Maar ach, ik ga het binnen gezellig maken. Dikke knuffel voor jullie allemaal,

liefs,

sissy

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden