Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@stiertje: er is weer een dag voorbij! Ben je wel aan het werk of zit je lekker thuis deze weken?

Karin: vervelend dat je niet naar de wc kunt. Heb je een beetje leuke broeken gescoord? Ik was dan wel 28 kilo aangekomen mijn eigen broeken pastte ik vrijwel tot het einde sommigen met een elastiekje om het vast te maken. Echt leuke positie kleding was er toen haast ook niet dus het kwam wel goed uit.

Hier is het afwachten wanneer ik weer ongi word. Hopenlijk komt dat netjes over ongeveer 2 weken. Ik ben in ieder geval weer begonnen met ovulatie testen. Vanmiddag was er een heel licht streepje dus het zit er denk ik aan te komen.

Ansje: succes voor morgen. Hopenlijk mag de puregon erbij.

@Dough: je omschrijft het heel goed. Het hele zwanger worden proces is een soort loterij. Op tv zie ik iedere week ook weer iemand bij de postcode loterij geld winnen maar daar zitten wij ook nooit bij. Wij hebben weer geluk met andere dingen....toch?

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Hier gaat het nie zo lekker...gisteren flink potje gejankt..ben gewoon zo onzeker en vreselijk moe. Voel vanalles, zere borsten al vanaf de punctie trouwens..af en toe buikpijn en soms misselijk..en dat zijn allemaal tekenen van anderende ongi maar ok van het zwanger zijn!!

zucht ik zou inderdaad wel in bed willen kruipen tot donderdag, ben er gewoon depri van!

Ben wel gewoon aan het werk maar trek het nauwelijks..

sorry voor mijn klaagzang...

liefs stiertje

Geplaatst

Lieve stiertje het zal wel in de lucht hangen, ik voel me ook echt ernom naar. Komt ook bij dat ik nog een probleempje met mezelf heb waar ik nu heel erg veel moeite mee heb en me erg veel moeite kost. Daar weid ik me liever niet verder op uit. Ben vanmorgen naar mijn HA geweest en die gaan me helpen, dat is iig een geruststelling.

Man en dan te bedenken dat ik nog 13 dagen te gaan heb...... pff wordt nu al gek......

Ik reken echt nergens op.

Stiertje samen zijn we sterk!

Liefs Janis.

Geplaatst

haha Janis, samen zijn we inderdaad sterk meid!! samen op het bankje, gezellig heh?!! wil jij nog een bakkie thee?

Enneuh sterkte met het probleem hoor als ik kan helpen ofoz dan PB me maar.

@ Ansje, hoe was het in het zkh??

liefs stiertje

Geplaatst

Stiertje en Janis, ik voel met jullie mee. De wachtperiode is het allermoeilijkste van de hele behandeling. Je kan niets anders meer doen dan afwachten en hopen dat het embryo een mooi plekje vind. Had je maar een raampje in je buik zodat je af en toe even kon kijken hoe de embryo's het doen.

Stiertje je klaagt helemaal niet hoor! Gooi alles er maar lekker uit. Daar is dit forum ook voor!

Logisch dat je onzeker bent en wat klote dat ongi klachten op zwangerschapsklachten lijken.

Daar wordt je alleen maar onzeker van pfff.

Janis wat vervelend dat je er nog een ander probleem bij hebt, als je er over wilt 'praten' kan je altijd bij ons terecht hoor. Ik zal ook zeker niet alles openbaar op het forum zetten, iedereen kan het lezen. Sterkte meid en met de slopende wachtdagen. En ook jij lekker van je afschrijven hoor! Je hoeft niet altijd sterk en positief te zijn, dat is onmenselijk.

Ik ben vanmorgen naar het ziekenhuis geweest. Alles zag er rustig en goed uit dus ik mag morgen beginnen met de puregon Joepie!

liefs Ansje

Geplaatst

Yes Ansje, hoop nu dat je je snel beter voelt.

Ik voel me nu al weer wat beter, heb vanmorgen echt een hele erge huilbui gehad.

Nu gaat het gelukkig weer, zal er wel allemaal bij horen. Ben vanaf morgen niet zoveel meer online, want ik ben het weekend weg, ik kijk zo nu en dan wel ff op mijn telefoon.

We krijgen iig mooi weer en ik kan iig mijn zinnen verzetten, in de slopende wachtweken.

Morgen pregnyl prikken.

Oja Stiertje heel erg bedankt voor je woorden, en ansje jij ook, ondanks dat jij je ook rot voelt, steun je ons toch, vind dat wel heel erg lief van je.

Liefs Janis

Geplaatst

@Janis en stiertje: gooi het er maar lekker uit hoor. Daar zijn we voor. Het is ook zo'n achtbaan van emoties die vreselijke horror wachtweken. Dat is het zwaarste van het hele traject. Voor de rest zou ik zo nog tien pogingen doen maar die wachtweken trek ik niet meer. Daarom heb ik met de cryo's ook zoiets van 'gooi ze er maar in' dan hebben we het maar gehad. Ik ben er eigenlijk ook wel helemaal klaar mee na al die slopende jaren.

Fijn dat je er een weekend tussen uit gaat Janis. En het word inderdaad heerlijk weer dus je teft het! Geniet ervan.

Ansje: fijn dat je met de puregon mag beginnen.

Gaan jullie morgen nog iets leuks doen?

Geplaatst

Hoi dames,

Wat is het rustig hier, iedereen geniet vast van het mooie weer.

Pff ik moet even weer van me afschrijven hoor...heb net al weer het ziekenhuis gebeld. (ze zullen zo langzamerhand wel gek van me worden) Heb zo'n zeurende buikpijn steeds en een paar keer bij het afvegen ook wat roze bloedverlies. Ik schrok me rot. Arts kon me gelukkig wel geruststellen en ik moet het gewoon in de gaten houden. Als het erger wordt krijg ik eerder een echo om te kijken of alles goed is.

Ik wordt zo moe van die onzekerheid steeds er is ook elke keer wel wat. Je lichaam krijgt al zo veel te verduren door al die hormonen en dan ook dit nog. Bah ik ben het zat!

En dan nog iets, mijn vriend wordt dinsdag geopereerd. Heel onverwachts. Hij stond al dik een half jaar op de wachtlijst en nu werden we vanmiddag gebeld dat hij dinsdag al onder het mes kan. We waren weg vanmiddag maar zijn halsoverkop maar weer naar huis gegaan omdat er nog van alles geregeld moest worden en we allebei ook wat van slag waren.

Gelukkig heeft de narcose geen invloed op het zaad maar we moeten wel opletten of hij na de operatie geen koorts krijgt, anders moet het zaad gecheckt worden.

Ik zit er een beetje doorheen nu, waarom komt toch altijd alles tegelijk?

Stiertje en Janis, hoe gaat het wachten jullie af? Houden jullie het wat vol?

Hoe is het met de andere meiden?

Liefs Ansje

Geplaatst

ow Ansje wat een rottigheid zeg, en door die hormonen lijkt alles ook 10 x zwaarder te zijn bah bah bah!! En de onzekerheid is vreselijk, in elke fase zit een heel stuk onzekerheid en dat is echt kloten! Was je niet ongesteld geworden nadat je met de pil was gestopt? want anders is het volgens mij gewoon die verlote ongi en kan dat helemaal geen kwaad. Wanneer heb je de volgende fm? dan zullen er vast al een paar eitjes mooi op weg zijn!!

Zeg je kunt het zaad van je vriend ook laten invriezen hoor maandag of dinsdag misschien met urgentie omdat je niet weet hoe en wat? daar doen ze niet moeilijk over hoor.

Voor jou een dikke knuffel en nog even doorzetten en da ben je in ieder geval van die rothormonen af en ziet de wereld er al weer een heel stuk beter uit, geloof me!

Met mij gaat het goed maar word wel gek van het wachten...enneuh..ben elke keer kotsmisselijk en hondsmoe..dus wie weet is het toch gelukt...

liefs stiertje

Geplaatst

Hé lieve meiden,

zo, ik heb weer even de tijd genomen om even rustig achter de computer te gaan zitten en berichtjes terug te lezen. Heb veel aan jullie gedacht, maar nog zo druk geweest met alles.

Ansje: jeetje meis, wat een onzekerheid en die hormonen maken dat alles tig keer erger voelt. En dan ineens die operatie van je vriend, komt dan ook voor je gevoel niet handig uit. Als die al zolang op de wachtlijst staat en dan ineens tegelijk met de hyper. Gewoon het ziekenhuis blijven bellen met al je vragen hoor, daar zijn ze voor. En wat Stiertje ook zegt: evt laten invriezen als je dat een zekerder gevoel geeft. Gewoon naar vragen bij het ziekenhuis. Wel fijn dat je nu met de puregon bent begonnen. Nemen de bijwerkingen daardoor ook al een beetje af? Hoop echt op een superoogst voor je bij de punctie. Een dikke knuffel voor je!

Stiertje: oh wat spannend meis alles wat je voelt. Ik hoop zo dat het nu inderdaad voor je gelukt is. Dat je straks een prachtige positieve test in handen hebt! En het wachten is inderdaad om gek van te worden, vind dat zelf altijd de ergste periode van de behandeling, je kunt niets meer doen en moet 'gewoon' wachten... Echt killing! Meis: mijn duimen draaien nog steeds voor je hoor! Een knuffel voor jou en je emmy's!

Janis: ook voor jou die ellendige wachtweken, maar eigenlijk zulke fijne wachtweken want je weet dat je nu een reele kans maakt. Ik duim gewoon op dubbele snelheid nu voor jou en Stiertje samen, dan moet het goedkomen hoop ik! Was je nu dit weekend weg? Zou wel lekker zijn, even afleiding. Gaat het verder beetje nu je ook de HA hebt gesproken? Als je ergens over wilt 'praten', wil ik je altijd steunen. Heb zelf ook al redelijk wat gemaakt en het ICSI-traject is voor ons dan ook niet het eerste waar we ons doorheen moeten vechten, dus ben niet onbekend met dingen. Dikke knuffel voor jou!

Karin: wat leuk, positiekleding geshopt! Echt weer een stapje in de wereld van de zwangeren gezet! Merk je nu trouwens lichamelijk een verschil nu je de 1e 12 weken voorbij bent? Heb je weer meer energie bijvoorbeeld? En hoe is het met je studie? Zitten er nog tentamens aan te komen?

Dough: het aftellen is begonnen voor je en over 2 maandjes heb je misschien wel je prachtige mannetje in je armen. Gek idee hoor! Maar wel heeel fijn voor jullie!

Linda: hoe is het met jou? Heb je al enig idee wanneer je een cryo wilt laten terugplaatsen? Of hangt het nog heel erg van je cyclus af? Ben je nog wat speciaals aan het doen dit lange weekend nu Julian ook vrij heeft? Het is in elk geval lekker weer, dus dat is altijd goed.

Met mij gaat het goed, ben wel alleen heel moe en heb nu de reactie van wekenlang over mijn grenzen heen zijn gegaan. Ben dus heel moe heb nog wat last van andere dingetjes, maar dat komt wel weer goed. We kunnen ons in elk geval lekker richten op ons nieuwe huisje. Verder zit ik te wachten op mijn ongie zodat we de 6e poging kunnen gaan starten. Afgelopen donderdag was het 28 dagen geleden, dus.... Best irritant dat het nu weer langer duurt. Dan zit er af en toe toch dat stemmetje in mijn hoofd dat zegt: het zou ook spontaan kunnen zijn gelukt. Hmmm, durf gewoon geen test te doen, heb zo'n hekel aan die krengen gekregen. Echt niet normaal. Wacht liever tot ik ongie word. We zullen het zien.

Meiden: fijn weekend, geniet van het mooie weer en een dikke knuffel,

sissy

Geplaatst

@Ach Ansje wat ontzettend balen zeg dat het nu allemaal tegelijk komt. Wat gek van dat bloedverlies. Hopen dat het niet erger word en alles gewoon zo verder kan gaan. Waaraan word je vriend geopereerd als ik vragen mag? Gelukkig kan de narcose geen kwaad voor het zaad.

@Stiertje: Gaan de dagen een beetje sneller nu het zulk mooi weer is? Ik ga ontzettend voor je duimen dat je donderdag een knallende test hebt.

@Sissy: Ik kan me indenken dat je jezelf voorbij aan het lopen bent. Een verhuizing is ook enorm vermoeiend. Dus je bent nu 2 dagen overtijd? Al is de kans klein het kan natuurlijk altijd maar ik snap heel goed dat je niet wil testen.

Onze bedoeling was om de cryo de aankomende menstruatie te laten terug plaatsen maar de plannen zijn waarschijnlijk gewijzigd. Ivm de vorige poging zouden we niet naar het buitenland op vakantie gaan. Ook wel vanwege het feit dat we allemaal nieuwe meubels hadden gekocht. Dus in het begin van het jaar hadden we een vakantie geboekt naar een recreatie park in Limburg. Maar het bleef kriebelen om toch naar Turkije te gaan. En nu het toch weer mislukt is en de vakantie dichterbij komt en ze voorspellen dat augustus zo'n natte maand gaat worden baalde ik er helemaal wel van. Dus we hebben toch besloten om naar Turkije te gaan. We hebben al wat uitgezocht en gaan maandag boeken.

Dus we zijn in de luxe positie dat we 2 keer op vakantie gaan in de zomervakantie.

Geplaatst

Hallo meiden,

We zijn weer terug, we hebben een super hemelvaart weekend gehad, we hadden een bijeenkomst van onze club en we hebben echt een super weekend gehad, mooi weer. Was wel moe, ben iedere dag heen en weer gereden, want ik wilde niet in de auto slapen, dacht is niet verstandig om nu in de auto te slapen, want dan krijg je toch minder je rust.

Nu ik weer thuis ben, voel ik me weer ff leeg. Mijn gevoelens gaan wel erg op en neer.

Heb nu net weer pregnyl gespoten.

Bah die wacht weken zijn echt niks aan, maar ik ga er van uit dat het niks zal worden, want ik heb wel zoiets nu van het gaat bij ons toch nooit in een keer goed. Ik weet dus ook echt niet van wat mijn gevoel is, konden we maar in de toekomst een kijkje nemen.......

Ansje, wat vervelend allemaal dat alles tegelijk komt. En net als wat de andere meiden zeggen, misschien voor de zekerheid wel laten invriezen. Heel veel sterkte. Hoop dat je je wel wat beter voelt.

Sissy, Als je aan het verhuizen bent ga je vaak over je grenzen, want je wilt het graag af hebben, hoop dat je nu rustig aan kunt doen.

Linda, lekker hoor twee keer met vakantie, wij gaan deze zomer twee weken naar de eilanden toe, lekker de honden mee en heerlijk wandelen.

Stiertje, hoe gaat het met jou? hou jij het nog wat uit? Heb jij dat ook dat je 's morgens eerst erg vroeg wakker bent, en dan weer moeite hebt om in slaap te komen? Dat had ik ook toen ik wist dat ik zwanger was, zal bij mij denk wel te maken hebben dat je er toch onbewust ook erg mee bezig bent.

Jessica, hoe gaat het met je? Dikke knuffel!!!!

Voor iedereen een hele fijne dag (het regent nu hier).

Liefs Janis

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Sissy, wat vervelend dat je zo moe bent, nu wel proberen een beetje rustig aan te doen heh! Je moet al je krachten voor je volgende (dit maal succesvolle) poging! Ik hoop dat je ongi snel komt ..maar wat zou het een wonder zijn als het toch op de natuurlijke manier is gelukt. Effe testen meid, durf je dat aan? Lekke genieten van je nieuwe huissie, veel plezier!!

Linda, toe maar 2 keer op vakantie..decadent hoor..hahaha, lekker man! Die cryo wacht wel toch? Als je alles opzij gaat zetten dan kom je nergens meer aan toe en die cryo kunnen ze op elk gewenst moment ontdooien. Had je er nog 1 of nog 2?

Janis wat vervelden dat je je nu na zo'n leuk weekend weer leeg voelt maar ik begrijp dat wel hoor, als je er even niet mee bezig bent omdat je wat anders te doen hebt dan voel je je veel beter, heb ik ook! Zet em op meid, wie weet is het gewoon heerlijk gelukt dit keer

Hoe gaat het met de andere dames.?

Oke, ik zal eerlijk met jullie zijn...ik heb al vanaf woensdag een positieve test...:zwanger:

Ik ben zo'n vreselijke controlfreak dat ik het nodig vond om al vanaf een week na de punctie een test te doen en maandag en dinsdag waren ze natuurlijk negatief en woensdag zag ik een heel ieniemienie streepje..kon het bijna niet geloven..donderdag vrijdag zaterdag nog steeds een streep en die werd steeds duidelijker en gisteren werd ik even heel snel van mijn roze wolk afgeknikkerd toen ik een bruinrode vlek op mijn maandverband zag.:cry2:

Natuurlijk meteen in mineur en dacht dat het voorbij was. Vannacht wel 10 keer naar de wc geweest maar geen bloed meer gezien en ook geen krampen ofzo, wel een beetje weeige buikpijn maar dat had ik al vanaf de terugplaatsing en schijnt veel vaker voor te komen.

Vanochtend vroeg alweer een test gedaan en nog steeds een dikke stweede streep..

Ik houd er nog steeds rekening mee dat het mis kan gaan en zowiezo ben je de 1e 3 maanden niet safe maar ik ben al wel een heel klein beetje optmistisch...

Ik ben blij dat ik het op deze manier doe (al kost het me wel een kapitaal aan KV testjes) want zo kom ik die wachtweken tenminste een beetje door alhoewel ik wel een beetje "over the top ga" met die testen en maak mezelf nu echt een beetje crazy:arrowhead:..ik heb met mijn man afgesproken dat ik nu pas weer test op de testdag zelf en als ik eerder dan donderdag ongesteld word dan weet ik ook meteen waar ik aan toe ben.

Wat een verhaal...moest het even delen met jullie.

Liefs en een fijne dag allemaal

stiertje

Geplaatst

Waaaaaah, Stiertje je hebt positieve testjes!!! :woohoo::hugs2::bfp::preggers::ygg::goodnews::clap2::binkybaby::bf_new:

Hihi, zal zo even meer reageren, maar dit moest er even uit :laugh:

Geplaatst

Janis, het is niet niks die wachtweken. Je hebt echt het gevoel van: het is er op of er onder. Je durft je niet te verheugen op een positieve uitkomst, want je wilt niet al te teleurgesteld zijn als het niet is gelukt (maar ja, dat ben je toch wel....). Kon je maar in de toekomst kijken, was het allemaal maar niet zo onzeker...

Wat naar dat je ook nog met iets anders zit. Goed dat je actie hebt ondernomen en nu bij de huisarts terecht kunt, fijn dat hij je gaat helpen. Dat voelt vast goed.

Dikke knuffel voor jou. Dit weekend had je lekker afleiding van jullie daagjes weg met de club. Dat was vast fijn. Pff, succes met het doorkomen van deze wachtweekdagen!

Stiertje, gekkerd, elke dag testen! Hihi. Ach, als jou dat wat grip geeft tijdens het spannende afwachten, gewoon doen. Je bent er toch wel mee bezig en hoe gaaf is het om al vroeg een streepje te zien en dan elke keer donkerder te zien worden!?! Aaaaah, en dan bruine veeg tussendoor!!! Het is echt killing deze dagen. Je hebt nu voorgenomen om pas op de testdag te testen? Je kunt ook door blijven gaan met elke dag testen, als je de streepjes nog weer donkerder ziet worden, geeft het je vast meer vertrouwen dan al dat broekloeren en bruine veegjes. Ik zeg: eenmaal begonnen met elke dag testen: doorgaan! Hahaha! (alleen nog even een sponsor vinden voor de KVtestjes, hihi). Tja, er zit een risico aan te vroeg testen: een innesteling hoeft niet altijd goed door te zetten en de testjes geven je veel hoop als het daarna toch mis gaat. Maar ja, een vroege pos.test kan ook duiden op een zwangerschaaaaaaap! Een doorzettende, fijne, blije, kindje-opleverende zwangerschaaaaaap!! Woohoooo! Oeh, zo spannend. Ik hoop heel hard voor je dat het mooi doorzet! En een veegje bruin zegt niets, maar geeft wel veel onzekerheid. Ook voor jou een dikke knuffel!!

Karin, het nieuws is de wereld in! Leuk, of niet? Ik moest even omschakelen omdat we het zelf natuurlijk al een een paar weken wisten en er al wat aan gewend waren, maar het was natuurlijk wel nieuw voor de rest van de omgeving (buiten het familie/beste vriendenkringetje) en was heel leuk hun enthousiasme over me heen te krijgen! Hoe ervaar jij dat nu?

Leuke foto's van jullie hondje! Echt leuk om even weer te zien!

Hoe is t met de stoelgang? Kiwi's eten op de nuchtere maag en overal lijnzaad over strooien (broodje pindakaas/kaas) en doorheen doen (yoghurt/muesli etc.) kan helpen. En anders even verloskundige of huisarts vragen om een middeltje. Je wilt geen aambeien, hoor!

En lekker hè, die zwangerschapsbroeken? Vanaf nu is het echt leuk om af en toe even een foto te maken van je buik. Hihi, moet je natuurlijk zelf weten, wij vonden het in elk geval leuk!

Tjee Ansje, dat komt ook akelig samen, de ICSIbehandeling en de onverwachte operatie van je vriend nu ineens!! Kan me voorstellen dat het een beetje te veel is zo tegelijkertijd! Eh, even praktisch vraagje: kan je lieverd (ik weet natuurlijk niet waar hij aan wordt geopereerd) straks wel zijn ding doen in het mannenkamertje als hij net geopereerd is?! Zal niet 1 van de eerste dingen zijn waar je zin in kan hebben net na een operatie..... Weet mijn eerste orgasme nog nadat ik een week geleden geopereerd was. Au!! Seksen slecht plan!!

Wanneer moet jij voor follikelmeting heen? Zorg je voor een lieve vriendin/moeder om met je mee te gaan naar foll.metingen en punctie en zo als je vriend het niet kan?! Goed voor jezelf zorgen, hoor! Jullie zijn beide zometeen in de lappenmand met allebei een ingreep vlak na elkaar.

Hoe gaat het nu met de bijwerkingen? En verder (hoofd/gevoel?) Kun je het een beetje bolwerken?

Hee vermoeide Sissy! En dan zo'n lang verhaal naar iedereen typen! In een nieuw huis blijft ook steeds heel veel te doen, lijkt me. Dan is het moeilijk even een dagje niks te doen. Je kijkt alweer uit naar de volgende poging, lees ik. Dat is een goed teken en ook goed, denk ik, dat je even pauze hebt gehad van kamer 9 (en alle shit er om heen).

Vervelend dat je menstruatie op zich laat wachten, die onzekerheid van 'zou het dan toch spontaan...' is killing. Laat je weten hoe het afloopt: testen/niet testen, ongesteld worden?

Linda, wat lekker: 2 keer op vakantie deze zomer! Heerlijk! Maar daardoor wordt de cryopoging wat uitgesteld, begrijp ik? Wordt dat dan na de 2 vakanties?

Janis, uitwaaien met de honden op de waddeneilanden klinkt heerlijk! Lekker veel wandelen in duinen/ op het strand. Super? Gaan jullie in huisjes?

Minoes, cabriogirl! Lekker rondgetourd in je geopende bolide de afgelopen dagen? Hoe is het met je?

Wanneer willen jullie weer verder met de pogingen, of eerst nog een poosje rustig aan na de akelige tijden?

Hoe was het weekendje weg met alle ontspanning? Hebben jullie genoten van de rust en elkaar?

Hier gaat alles oké. Ik had het er graag voor over gehad om zwanger te zijn met allemaal klachtjes er bij, maar ben tot nu toe gezegend met weinig gedoe. Ook de warmte van de afgelopen dagen trok ik prima. Zelfs 2 uur gewandeld gisteren op t warmst van de dag! De buik groeit en groeit. Mijn grootste zorg is of er striae komt, de huid begint nu erg strak te staan. Alleen maar een luxeprobleem, dus, haha!

En idd Sissy, over ongeveer 2 maandjes is ons jongetje er. Ongelooflijk...

Geplaatst

Hé meiden,

helaas gisteravond toch ongie geworden. Ach, kans was ook wel heeeel klein dat het spontaan gelukt was. Nu weet ik in elk geval weer waar ik aan toe ben. Morgenochtend direct UMCG maar bellen voor 1e FM. Zal wel na het Pinksterweekend worden dat wij weer in kamer 9 worden verwacht. Ga wel direct vragen hoe zij tegen de grote behandeling aan kijken voor ons. Wil van hen graag horen hoe zij onze kansen dan inschatten. Waarom zou een tp in hyper behandeling wel lukken in vergelijking tot ec-behandeling? Vandaag maar even paracetamolletjes slikken en nog rustig muurtje sauzen wat nog gedaan moest worden.

Stiertje: yessssss! meis, je hebt positieve testen! Wat goed zeg! Dit gaat de goede kant op! En nu gewoon volhouden die positieve testen en dan straks een prachtige echo van 2 kloppende hartjes enz.... Echt geweldig!

Janis: heerlijk dat je paar daagjes weg bent geweest. Afleiding in die verschrikkelijke wachtweken is gewoon echt nodig. Heb je de laatste pregnyl nu gespoten? Of moet je nog eentje?

Linda: oh wat lekker voor je dat je naar 2 vakanties kan uitkijken. Slim hoor om gewoon lekker die vakanties te plannen, die cryo wacht wel op jullie. Die kan je mooi daarna dan laten terugplaatsen.

Dough: wat goed om te lezen dat je weinig klachten hebt, klinkt als een voorbeeldige zwangerschap. En nu een groeiende buik dus, hopelijk gaat de striae meevallen, maar ach, je hebt het er vast wel voor over.

Liefs,

sissy

Geplaatst

@stiertje: schrikken hoor dat bruinig verlies. Het kan zowel een goed als een slecht teken zijn.

Super dat je al positieve testjes hebt!!! Ik was eerst een beetje huiverig want ik dacht dat het door de pregnyl kwam en dacht ojee dat word een teleurstelling maar nee jij gebruikt natuurlijk ook de bolletjes!!! Dus het is alleen maar een heel goed teken. Nog een paar vreselijk lange dagen en dan weet je het zeker.

@Sissy: balen dat je och ongi bent geworden. Ook al was de kans klein je houd toch hoop. Dat had ik afgelopen maand ook hoor. Ik riep heel hard dat het niet kon maar als j dan ruim 4 weken overtijd bent dan ga je jezelf ook gek maken.

Hopen dat jullie toch nog geluk hebben op het nippertje met de ec.

@Dough: Heerlijk toch dat je er zo door heen danst. Ik vond die hele 9 maanden ook een groot feest hoor. Ik ben 28 kilo gegroeid maar had geen striae totdat ik in de laatste 6 dagen ineens 10 kilo zwaarder werd ( puur vocht) toen zaten min heupen tot aan mijn onderbenen er onder. Maar gek genoeg niks op mijn buik.... heel vreemd.

Hoeveel kilo ben jij gegroeid? Nou lekker verder genieten want nog even en dan is het voorbij.

En ja onze 2 cryo's blijven wel op ons wachten. We zijn al 7 jaar aan het wachten dus het komt ook niet meer op 2 maanden aan. We wachten dus inderdaad de vakantie's af. Dus het word pas eind augustus.

Vandaag hebben Julian en ik mee gedaan aan de run voor kika. Ik 5 km en Julian de kidsrun van 1 km. En is Julian ook nog 5e geworden ook!!! We zijn zo trots op hem.

Geplaatst

Linda: wat goed van jou en Julian zeg, de kikarun lopen. En dan is Julian 5e geworden, gefeliciteerd! Leuk om zo trots te kunnen zijn op je zoon!

Heb zelf een beetje baal-dagje, heb veel buikpijn door de ongie en ben behoorlijk emo. En heb als klap op de vuurpijl net een klagende zwangere vriendin aan de telefoon gehad. Had haar gebeld om even bij te kletsen en ze heeft bijna de hele tijd alleen maar geklaagd over haar kwaaltjes. Heeft ze een ander keertje ook al eens gedaan en ben er eigenlijk wel klaar mee. Ze weet precies hoe het met ons gaat, vroeg ook weer eventjes naar ons en heb haar verteld dat onze vorige poging niet gelukt is en dat we nu dus alleen de 6e poging nog hebben voordat we met de hyper moeten starten. Dat vindt ze allemaal heel vervelend voor ons, maar schakelt dan direct weer over op haar klaag-mood. Zegt ook dingen dat ze het allemaal zo vindt tegenvallen dat ze zo moe is en dat het kind er wel uit mag van haar (ze moet nog 3 maanden!).

Ben nu gewoon zo verdrietig: snapt ze dan niet dat ik alle klachten van haar zo zou willen overnemen, inclusief de zwangerschap en het weten dat je over 3 maandjes een kindje in je armen hebt? Ik weet niet zo goed wat ik er nu mee zal doen, aan de telefoon vind ik het lastig om haar duidelijk te maken dat ik er verdrietig van word als ze zo klaagt. Misschien dat ik eens een mailtje stuur.... wil alleen niet dat ze denkt dat ze met mij helemaal niet over de zwangerschap kan praten of dat ze mooi weer moet spelen.

liefs,

sissy

Geplaatst

Sissy, dat zijn van die logische nare dingen aan die ellendige MMM! Anderen wel zwanger en zich niet kunnen verplaatsen in jou.... Hoeven ze trouwens niet eens zwanger voor te zijn natuurlijk... Maar dat is wel het naarste!

Ik gooide er wel altijd een opmerking achteraan, hoor, als iemand dat soort dingen zei. Dus niet een 'officieel mailtje' er aan wijden, dan wordt het zo zwaar, maar steeds als iemand dat soort dingen zegt, weer even de aandacht op jezelf richten dat ze jouw perspectief steeds even hoort.

Dus als zij klacht A uit, zeg jij: 'kom maar op met klacht A, als dat zou betekenen dat ik dan zwanger zou zijn en niet meer ongewenst kinderloos.' En dan komt ze even later met klacht B en dan jij: 'ook dat zou ik zo van je overnemen, want dan zou het betekenen dat ik een kindje kreeg!'

En dan komt zij met: 'het mag er nu wel uit!' Dan zeg jij: 'Ik zou het dolgraag van je overnemen, maar ik zit in dat ellendige ziekenhuistraject! Bovendien als het er nu uitkomt, heb je grote kans dat je kind doodgaat, wil je dat?'

Hmm, weet natuurlijk niet of dat bij jou past om te zeggen, natuurlijk. Maar ik had altijd zo iets van: ze zoeken maar een andere vriendin uit om bij te klagen, daar had ik echt geen zin in. En dat hadden ze maar te begrijpen. Ik was ook soms zo overrompeld op het moment dat het gebeurde dat ik niet altijd zo gevat kon zijn als in bovenstaand gesprek, hoor.. Mensen die niet zo dicht bij me stonden (zoals een zwangere collega) probeerde ik zo veel mogelijk te mijden.

En er zijn het afgelopen jaar 3 heel lieve vriendinnen van me bevallen dit jaar en daar had ik een afspraak mee: als ik over de zwangerschap wilde praten (bijvoorbeeld als ik het wel goed trok en echt wilde weten hoe het ging) dan gaf ik het zelf aan door vragen te stellen. En anders hadden ze het er niet over. En als ik het niet meer trok, dan zei ik dat gewoon en dan veranderden we van onderwerp. Met één vriendin had ik zelfs een grappige afspraak, dan vroeg ik ineens heel abrupt: 'en, wat eten jullie vanavond?' En dan wist zij dat het tijd was om weer ergens anders over te praten, haha. Of als zij een verhaal over de zwangerschap vertelde, dan vroeg ze op een gegeven moment: 'wil je al weten wat we vanavond gaan eten?'

Maar goed, ik weeg hier ook altijd af wat ik wel of niet zal vertellen aan jullie over mijn zwangerschap. Ik kan niet weten wat elk van jullie op welk moment wel of niet trekt. Want hoeveel je kan hebben op dat vlak, lag bij mij ten minste ook heel erg verschillend per moment. Dus wellicht is dat voor jullie ook zo. Ik reageer meestal gewoon op lieve vragen die jullie stellen. Maar ja, da's ook maar één die het vraagt en dan krijgt de rest ook automatisch de info over zich heen....

Ik vind jullie nu steeds eigenlijk hartstikke lief en meelevend, terwijl jullie dat heel begrijpelijk ook niet hoeven te doen, gezien de rottige MMM!

Nou, even antwoord op Linda's vraag over gewicht: ik heb werkelijk geen enkel idee hoeveel ik ben aangekomen tot nu toe. Ik schommelde altijd wel een paar kilo in gewicht en een paar maanden voor de geslaagde poging ging de weegschaal kapot. Het gaf zoveel rust om gewoon helemaal niet meer te wegen! En nu wil ik het ook echt niet weten! Ik kom volgens mij niet heel belachelijk veel of heel belachelijk weinig aan, dus het zal me een zorg zijn, hihi. Ik moest van de 10 keer bij de verloskundige 1 keer op de weegschaal, maar al sinds de 12e week heb ik niet meer hoeven wegen. Elke verloskundige is er weer anders in: de 1 wil per se wel dat ik weeg (maar dan was er toevallig geen weegschaal in die behandelkamer, gnagna) en de ander zegt: hoeft niet. Tot nu toe ben ik de dans steeds ontsprongen!

Maar tjemig, in 6 dagen 10 kilo vocht aankomen?! Dat kon je huid niet aan, dus! Is de striae in de loop der jaren minder zichtbaar geworden? Ik hoop het!

Vandaag was lekker loopweer, denk ik, Linda! Beter dan dat warme van gisteren. Mooi bewolkt. En wat knap van Julian!

Geplaatst

Wauw Stiertje! Wat een fantastisch nieuws! Klinkt volgens mij toch heel goed? Ik had een week na de tp ook bruine afscheiding, wel een paar dagen. Zat ook elke keer te kijken of er bloed kwam maar dat kwam niet. Ik hoop zo dat het voor jou ook een goed teken is. Lekker testen hoor! Heb je die 2 voor €5 testjes? Ik had er ook een verzameling van. Nog even en dan is het de officiele test datum.

Ansje, wat naar dat de man geopereerd moet worden. Zit je al niet lekker in je vel krijg je dit soor plan acties er ook nog bij. Hoop dat je wat goede adviezen krijgt in het ziekenhuis en dat jullie gewoon door kunnen gaan.

Janis, vreselijk spannend dat wachten. Je bent al op de helft toch?

Sissy, je klinkt een beetje down. Dat dan net iemand moet gaan zeuren en klagen als je al niet lekker in je vel zit. Nog wel volledig gaan voor de 6e ronde gaan he! En proberen lekker te genieten van jullie nieuw paleisje. Hebben jullie een lekkere tuin?

Linda, wat klink jij relaxed! Knap avn Julian. En lekker naar de zon op vakantie, heerlijk!

Jessica, lang niets van je gehoord, hoop dat het goed met je gaat. Las iets over een cabrio dus dat klinkt goed.

Hier nog alles prima. Nog erg last van de hooikoorts, de huisarts wil me niets geven maar mag wel iets homeopatisch proberen. Bedankt voor alle reacties op hyves!

Stiertje, hou ons op de hoogte!

Geplaatst

Dough, ik denk dat je gelijk hebt met dat testen...eenmaal begonnen moet je gewoon doorgaan..hihi..kan het toch niet laten maar zeg het lekker niet tegen mijn mannetje!!

Linda, ik heb geen pregnyl gebruikt allen die kwarkbolletjes dus daar kan het niet positief van zijn. Ik heb gelukkig geen bruin of bloedverlies meer gehad.

Sissy wat shit heh zo iemand die geen rekeing houdt met de gevoelens van een ander en het alleen maar over zichzelf heeft, ik zou inderdaad ook een mailtje sturen en vertellen dat je superblij voor haar bent maar dat ze ook rekening moet houden met jouw gevoelens!!

KArin, jij had ook meerdere testjes gedaan dus..hahaha..ik dacht al dat ik de enige neuroot was.

Hoe gaat het nu met jou? nog kwaaltjes?

Nog 2 dagen tot de definitieve testdag, ben nu toch wel een beetje zenuwachtig.

liefs stiertje

Geplaatst

@Stiertje: van de bolletjes kan het inderdaad niet komen. Dus het klinkt heel positief hoor. Gewoon lekker door blijven testen dan zul je zien dat hij donderdag helemaal knalt!

@Sissy: vreselijk zulke ongevoelige mensen. Knap dat jij je dan in kunt houden want ik zou hetzelfde reageren als Dough ook al zegt. Mensen waar je het juist niet van verwacht houden rekenschap met je en vriendinnen gaan gewoon lekker tegen jou zeiken.

En roepen 'van mij mag het er wel uit 'als je nog 3 maanden moet slaat helemaal nergens op. Je zou haar zo mee moeten slepen over de neonatologie!!! Mijn neefje is 8 weken te vroeg geboren en dat is echt niet leuk. Mijn zus flipt dan ook helemaal als iemand zo'n opmerking maakt.

@Ansje: hoe is het nu met je?

@Karin: vervelend zeg dat je nog steeds zo met die hooikoorts zit. Het word er ook niet beter van door de droogte zeker?

Geplaatst

Stiertje, hoe staat het met de streepjes? En hoe met het broekloeren? Nog steeds niks meer te bekennen? Ik hoop het zoooooo! Bijna officiële testdatum!

Ansje, zag dat de operatie goed is verlopen. Wat spannend, zeg! Pffoef, opluchting als 't allemaal goed is. Je bent vanavond vast bij hem geweest.

Wanneer moet je weer naar kamer 9. Sterkte meid, met alles tegelijk!

Liefs!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden