Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Dough, de streepjes knallen van het scherm dus het is officieel..ik ben zwanger.:bfp:

Ik ben heeeel blij maar ook heeeel onzeker, ik kan het nog steeds niet geloven en check al twee weken de hele tijd het wc papier of er geen enkel spoortje bloed op zit...pfff paranoia

Ook is het erg dubbel om het hier te vertellen omdat we met z'n allen strijden voor een bepaald doel en dat het bij mij nu gelukt is vind ik geweldig maar ook verdrietig voor diegenen bij wie het NOG niet gelukt is...:hugs2:

Maar zo zie je maar, ik bij wie al die tijd in ec geen bevruchtingen waren en die dacht dat het nooit zou lukken is het ook gelukt dus geef die moed niet op dames!!

Ik ga me in ieder geval aanmelden bij Moeders voor Moeders want het pregnyl is een belangerijk goedje.

Ansje hoe gaat het met jou? wanneer heb je de punctie? sterkte met je mannetje meid!!

hoe is het met de rest?

liefs stiertje

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Stiertje jahhoe van harte gefeliciteerd!!!! Ben echt zoo blij voor je, na alle ellende is het dan toch eindelijk gelukt!!!!!!!!

Sissy, hoe gaat het nu met jou? staat je eerste follikelmeting alweer gepland?

Ansje, hoe gaat het met je man? Hoop dat hij snel zal opknappen, heel veel sterkte de komende tijd, voor je zelf en je man.

Dough, Heb je foto's op hyves gezien, helemaal geweldig.

Karin, hoe voel je je?

Linda, hoe gaat het met jullie, volgens mij vinden jullie wandelen echt leuk of niet.

Jessica, als je dit leest dikke knuffel.

Hier, gaat het met z'n up's and downs. Ben gister weer bij de HA geweest en die heeft mijn ogenprobleemopend, en het gaat redelijk goed met mijn probleem.

Straks gaat de laatste pregnyl er in, en dan is het nog even afzien voor me. Ik weet het echt niet, heb het idee dat ik ongiverschijnselen heb maar dat kan nog niet, mijn buik is enorm rommelig en vooral in de avond. Mijn boobs beginnen nu pas wat vervelend te doen, terwijl het normaal al het geval zou zijn. Het enige wat ik kan doen is gewoon weer rustig afwachten en zien waar het schip strand. Hou er goed rekening mee dat het niet zal lukken, maar mijn duimen gaan wel enorm te keer.

Oja en ik ben weer es erg emo. Bah wordt soms niet goed van me zelf (sorry voor mijn zelf beklach). Zo man wilde ook wel eerder testen zoals Stiertje, maar dat heeft toch geen zin bij mij, want ik spuit die pregnyl. Nah jah mijn geduld wordt gewoon weer op de proef gesteld.

Maar Stiertje bij bent levend bewijs, dat er geen bevruchting was in EC en nu ben je dan toch mooi zwanger en misschien wel van een tweeling! Zo meis ben echt zooo blij voor je, kan me ook heel goed voorstellen dat je nog heel erg bang bent, zou ik ook zijn. En mocht ik zwanger zijn/worden dan meld ik me ook aan voor moeders vooer moeders, want pregnyl is echt wel belangrijk!

Liefs Janis

Geplaatst

Hé meiden:

Stiertje: yes meid, je bent gewoon zwanger! Wat geweldig voor je. Jeetje zeg, na die ellendige ec-behandelingen wat nooit opschoot is het nu in één keer raak bij de tp in de hyper! En misschien nu wel een tweeling????

Janis: jammer dat het met ups en downs gaat, maar wel heel herkenbaar. Vooral die wachtweken zijn gewoon zo slopend en je kan inderdaad niet eerder gaan testen door de pregnyl. Je zult braaf moeten wachten. Ik blijf gewoon door duimen draaien voor je hoor! Zodat jij straks net als Stiertje positief test!

Ansje: hoe is het met je mannetje? Hoop dat het allemaal goed gaat en dat jullie straks je kunnen voorbereiden op de punctie? Heb je nog veel last van de hormonen?

Met mij gaat het niet zo lekker op het moment: merk dat ik behoorlijk over mijn grenzen ben gegaan de afgelopen periode door o.a. de verhuizing. Heb daar nu de gevolgen van. Heb wel weer een afspraak gemaakt voor de 6e poging. Volgende week donderdag moet ik weer heen, dat is pas dag 12. Op dit moment zie ik het nog niet echt zitten en heb er ook geen positief gevoel over. Ik hoop dat dit nog wel beetje komt anders gaan we het maar wel uitstellen. Dan wordt het waarschijnlijk augustus ofzo, maar ik denk dat ik het toch maar doorzet.

Dikke knuffel voor iedereen!

liefs,

sissy

Geplaatst

Janis, ongiklachten zijn echt hetzelfde als zwangerschapsverschijnselen hoor, en dat maakt het zo moeilijk. Ik heb ook de hele tijd gedacht dat ik ongi zou worden dus nog even doorzetten meid!! Kon je maar in je bed kruipen en er tot 14 juni niet meer uitkomen heh!! ik duim voor je hoor.

Sissy, als je echt even er doorheen zit is het misschien wel beter om een tijdje te wachten maar ja je wilt natuurlijk ook geen tijd verspillen. Denk goed om jezelf heh belangerijk dat je uitgerust bent!

Liefs stiertje

Geplaatst

@stiertje: Jippie!!!!! Wat een geweldig nieuws!! Gefeliciteerd. En wie weet zelfs 2 wondertjes. Misschien is het flauwekul maar omdat je al vrij vroeg positieve testen had is je hcg hoog. En misschien is het hoger als er 2 kindjes in je buik groeien???

O wat duurt 28 juni dan weer lang he.

@Janis: Het blijft afwachten. Al die kwaaltjes zijn ook zo verwarrend. Ik voel me iedere maand weer anders. En toen ik zwanger was voelde ik gewoon helemaal niks.

Ik ga voor jou nog even flink door duimen hoor.

Fijn dat het redelijk goed gaat met je probleem. Wat klinkt dat lekker vaag he haha.

Oja wandelen doen we trouwens niet hoor maar hardlopen.

@sissy: balen dat je zo vermoeid bent. Misschien is het toch beter om nog even een maand rust te nemen? Het UMCG heeft straks ook zomerstop he. Wanneer is dat?

@Ansje: ik las dat de operatie goed is verlopen. Ik kan wel zeggen dat je hem maar extra moet verwennen maar ook jij moet extra verwend worden. Ik werk bij de thuiszorg dus als jullie hulp nodig hebben ik ben er zo hoor hihi

Geplaatst

Gefeliciteerd Stiertje!!!!! :happydance1:Jeetje, alle moeite, stress, verdriet, hormonen en tranen niet voor niets! Het doet het! Super. ook een mooie opsteker voor Ansje. Wat onwerkelijk he? Moeders v moeders is ook het eerste wat ik heb geregeld! Hoop dat je je een beetje rustig kan houden tot de echo, weer wachten.... En ehhh, gooien we het nu op de granaatappelsap?

Janis, in een dip. lekker zeuren hier mag. spannend dat wachten en lastig dat je niet weet wat je voelt. Nog even volhouden.

Sissy, dikke knuffel voor jou. Na een maandje rust kan ik me voorstellen dat je niet echt zin hebt om weer met de echo's aan de slag te gaan. Denk je dat het weer een lange cyclus wordt? Misschien als je donderdag bent geweest dat je wel weer wat meer zin krijgt. Het wordt mooi weer dus dan maar even lekker relaxen.

Geplaatst

Hallo meiden,

Stiertje zwanger! Gefeliciteerd! Wat heerlijk voor jou en je mannetje, helemaal omdat je er niet z'n goed gevoel over had. Lekker genieten meis, je hebt het allemaal niet voor niets gedaan.

Ik hoop dat ik je snel mag volgen. Dan is het deze kl*tebehandeling waard geweest.

Sissy, pas je wel goed op jezelf? Wat vervelend dat het niet zo lekker gaat. Verhuizen is niet niks en dan alle ICSI shit er nog bij. Dat is allemaal niet niks.

Dus jij gaat donderdag weer van start. Als je er niet aan toe bent niet doen hoor, dan kun je beter rust nemen, maar kan me ook weer voorstellen dat je het achter de rug wil hebben. Sterkte!

Janis nog een paar daagjes, de spanning neemt zeker wel toe nu?

Heb eindelijk even tijd gevonden om een berichtje te doen. Het is een hectische tijd nu. Operatie van manlief is goed gegaan. Ik pb degene nog wel even die wilden weten waaraan hij geopeerd is, dat hou ik verder graag privé, ook op hyves. Hij zal nog wel een aantal dagen in het ziekenhuis moeten blijven, maar ik ben blij dat het nu allemaal achter de rug is en dat alles goed is gegaan.

Voor de zekerheid hebben we wat zaad in laten vriezen voor het geval hij nog koorts mocht krijgen.

Vanmorgen ben ik naar het ziekenhuis geweest voor de 1e echo.

Links zag ze 10 eicellen en rechts 8. Ik moet vrijdag weer komen en dan gaan we verder kijken. Ik heb al sinds de tweede dag van de stimulatie last van mijn buik bij mijn eierstokken en nu begrijp ik ook waarom.

Als ik te veel doe merk ik het direct, al ontkom ik daar nu niet echt aan, ik wil ook zoveel mogelijk bij mijn mannetje zijn.

Ik vind het al met al best pittig, thuis is er veel te regelen, krijg veel telefoontjes en natuurlijk veel op en neer naar het ziekenhuis.

Ik wil morgen wel even met mijn leidinggevende overleggen of ik gedeeltelijk in de ziektewet kan. Ik trek het op dit moment niet om hele dagen te werken. Dat hou ik gewoon niet vol.

IVF arts adviseerde ook om rust te nemen wanneer het kan en goed naar mijn lichaam te luisteren. Dat doe ik nu dan ook.

Ik zal de komende dagen niet veel online zijn, als ik tijd heb probeer ik weer een update te geven.

Sorry als ik niet op iedereen gereageerd heb.

Liefs Ansje

Geplaatst

@Ansje: fijn om even wat van je te horen. Het was wel een heftige ingreep zeker als hij nog een paar dagen moet blijven. Verstandig om het zaad in te laten vriezen voor het geval dat.

Wel al een goede score zeg zoveel follikels! Vandaar de pijn in je eierstokken ook.

Ik zou me gewoon ziek melden hoor. Het is sowieso al niet niks en dan nog aardig veel follikels plus de opname van je vriend. Dat trekt niemand. Dus gewoon lief voor jezelf zijn en je ziek melden. Werken kan nog tot je 67e.

Geplaatst

Yesssssssss, Stiertje Zwangerrrrrrr!!!! Van harte meis!!! UMCg al gebeld? Al doorgegeven? Wanneer echo?

Ansje, meis, rustig aan. Ben het eens met Linda. Niks halve dagen, gewoon ziek melden. Met een buik vol follikels en een man om voor te zorgen is het tijd voor pas op de plaats. Zo'n operatie is maar 1 keer en ook ICSI's doe je er niet zomaar bij als je halve onderlijf vol zit met twee rijpe druiventrossen!

Lieve Sissy, als het je allemaal tegenstaat en je je niet naar het UMCG kunt slepen, dan gewoon wachten, hoor! Die pogingen blijven wel. Als je eerst bij moet komen van hectische verhuistijd, so be it. Maar als het je juist helpt: de hoop op kindje door wel ICSI te doen, dan natuurlijk wel gaan. Maar je moet er enigszins 'zin' in hebben om te gaan. Of het in elk geval op kunnen brengen.

Knuffel!! Ook voor jou Ansje! En ook voor Janis die in spanning afwacht. Het is bij iedereen weer anders: de start van zwanger zijn. Wel ongesteldhiedsgevoel, geen ongesteldheidsgevoel. Je kunt er geen peil op trekken. Afwachten, dus. Succes, meis!

En ook een knuffel voor anderen die er 1 willen!

Geplaatst

Ansje, fijn dat de operatie goed is gegaan. Je mannetje wordt in het ziekenhuis goed verzorgd maar jij moet goed voor jezelf zorgen hoor!! Als ik je een tip mag geven..ga voor 100% de ziektewet in nu je nog aan het spuiten bent, zodra je daarmee stopt en de punctie hebt gehad gaat het snel beter hoor...gewoon lekker uitrusten!

enneuh...WOW!! wat veel eitjes, geweldig dat zijn er 10 meer als dat ik had bij de 1e fm dat zijn veel kansen hoor!

Karin, die granaatappelsap drink ik nog steeds, vidn hem geloof ik best lekker haha.

alle meiden een dikke knuffel!!

liefs stiertje

Geplaatst

Jeetje Ansje wat heftig allemaal. Zoals de andere dames al zeggen echt even om jezelf denken. Kan je anders niet even bellen met de bedrijfsarts? Ik denk dat die gelijk zal zeggen dat je je helemaal ziek moet melden. Misschien is dat voor jou een soort van bevestiging die je nodig hebt? In ieder geval goed dat de operatie goed is gegaan en wat een score met de follikels!!

Janis, aftellen geblazen, houd je het nog een beetje vol?

Geplaatst

Hey dames.

Stiertje zwanger joehoe super meid en wat zal je dit een hoop geld gekost hebben haha ;) met al die testen super meid gefeli en geniet er van.

Janis spannend succes nog even.\

Ansje meid hou je taai denk goed om je zelf.

Sissy jij ook meid loop je zelf niet te hard voor bij en anders als je er geen goed gevoel bij hebt wacht je nog een maand.

Dough bij jou gaat het nu ook snel succes.

karin ja wat zeg ik nou geniet er van haha

Linda wanneer beginnen jullie weer mischien overheen gelezen?

Hier gaat het goed op verschrikkelijke rug pijn na zit weer in de ziekte wet haha terwijl ik van de week net ontslag heb genomen haha ja onslag heb het bedrijf van mijn vader voledig overgenomen.

wij beginnen pas van de zomer weer met behandelingen ik wil eerst even genieten van vakantie en dagjes uit net als het wekend was super heerlijk genoten.

En ja de cabrio ook haha.

Als ik wat vergeten ben ik heb een geheugen als een zeef haha

Iedereen fijne dag wij hebben die al we zijn vandaag 5 jaar getrouwd

Liefs xxx knuffels jessi

Geplaatst

Hallo meiden,

@ Karin, ben het wachten zat, wil weten waar ik aan toe ben, weet wel dat ik erg moe ben en een gespannen buik heb en dat mijn boobs nog niet zeer doen, terwijl ik dat als ik ongi wordt al ver van te voren heb. maar mijn lichaam kan me voor de gek houden en ik laat me daardoor ook niet gek maken. Alleen dat verrekte wachten pfffffffffff.

@ Jessica, lekker genieten meis, hoop dat je rug snel op zal knappen.

@ Linda, dus hardlopen, pfff wordt al moe als ik er aan denk haha.

@ Stiertje, lekker genieten!!!!!!

@ Dough, dikke knuffel terug

@ Sissy Denk goed om je zelf!

@ Ansje, hoe gaat het met je mannetje? Al vooruitzicht wanneer hij naar huis mag?

Liefs Janis

Geplaatst

@Minoes: gefeliciteerd met jullie trouwdag! Balen van je rug pijn zeg. Dus je hebt ontslag genomen. Wat voor bedrijf is het wat je hebt overgenomen?

Ook hier gaan we pas na de zomervakantie verder met de cryo's.

@Janis: Hopeloos het wachten maar er zit helaas niks ander op.

@Stiertje: besef je het al een beetje? Hebben jullie het al aan mensen verteld? Welke granaatappel sap drink je?

@Dough: wat kan jij de dingen altijd geweldig verwoorden!! Nog 3 weken werken?

Geplaatst

janis meid spannend he pfff word er zenuwachtig van ;)

linda ja wij gaan ook pas naar de zomer vakantie weer beginnen.

plafond en wanden en verlichting bedrijf

Liefs x mij

Geplaatst

Hoi meiden,

Ben vanmorgen voor de tweede fm geweest. Er zijn er een aantal bijgekomen. Ik zit nu op 32 eiblaasjes, wat mij volgens de arts gelijk een serieuze kandidaat maakt voor overstimulatie.

Bah dan schrik je toch wel even hoor. De arts gaat overleggen en vanmiddag wordt ik gebeld over de verdere stappen die we moeten zetten. Ze willen me nu extra goed in de gaten gaan houden en het zit er dik in dat ik nu elke dag voor controle heen moet.

Nou ja als dat moet doe ik dat natuurlijk, dat geeft me in ieder geval een gerust gevoel. Ik voel mijn buik nu contant en hou me zo rustig mogelijk.

De arts is verder wel positief, met mijn eicelvoorraad is gelukkig niets mis en kwalitatief zijn ze ook beter als je nog genoeg voorraad hebt zei ze.

Ik moet nu wel op signalen gaan letten, als ik per dag een kilo aankom of misselijk wordt en moet braken, veel dorst heb en weinig moet plassen, moet ik gelijk aan de bel trekken.

Ik heb ook bloed moeten laten prikken vandaag, dat gaan ze checken op oestrogeen om een nog beter beeld te krijgen.

Ik ga dit weekend bivakkeren bij mijn ouders, ik vind het toch een prettiger idee dat ik nu niet alleen ben aangezien manlief zeker wel tot dinsdag in het ziekenhuis moet blijven.

Gisteren heb ik gesprek met mijn leidinggevende gehad en in overleg besloten dat ik in ieder geval de komende twee weken thuis blijf. Ze was heel begripvol gelukkig en ze vond dat ik het nog lang had volgehouden omdat werken in de kinderopvang lichamelijk best zwaar is. Dus dat is al een zorg minder.

Pff wat een toestand he, ik ben er nog een beetje beduusd van, maar nog steeds heb ik het vertrouwen dat het allemaal wel goed komt. Gek he?

Linda twee keer op vakantie, wat heerlijk zeg. Weet je in ieder geval zeker dat je nog een weekje mooi weer hebt.

Janis ik voel met je mee hoor, dat wachten is echt killing! Veel afleiding zoeken en heel lief voor jezelf zijn.

Stiertje is het geweldige nieuws al een beetje tot je doorgedrongen? Wat onwerkelijk zal dat voelen, dan leef je er zo lang naar toe en dan is het gewoon zo ver!

Minoes, ontslag genomen? Je hebt gelijk dat je niet op een plek wil werken waar je het niet naar je zin hebt.

Lekker nog genieten van alles meis voor zover je rug dat toelaat en dan na de zomer vol goede moed weer verder.

Dough en Karin hoe is het met jullie? Dough al bijna verlof...heerlijk! Karin groeit het buikje al?

Sissy hoe gaat het met jou meis? Heb je de eerste fm al gehad?

Zodra ik meer weet meld ik het wel even....

Liefs Ansje

Geplaatst

He dames,

Ansje, wat heftig van die mogelijke overstimulatie. Goed dat je even niet hoeft te werken en lekker naar je ouders gaat. Heel verstandig meid! voetjes omhoog en aan de ranja. En ach ja, je gaat toch elke dag al naar het ziekenhuis denk ik;-). GAat het goed met de man? Zal voor hem ook wel moeilijk zijn dat hij er nu niet voor jou kan zijn. Heftige tijd voor jullie.

Minoes, fijn weer wat je te horen. Wat een veranderingen. Veel succes met het bedrijf en geniet lekker van de vakantie voordat je weer begint.

Janis, bijna testen, het aftellen is begonnen!

Stiertje, bij jou alles nog oke? Durf je het al te geloven?

Hier alles prima. Vanochtend bij de verloskundige geweest. Begin nu echt te genieten van dat gekneuter! M'n moeder was mee en we hebben het hartje weer gehoord, helemaal super en een lekkere bevestiging, moeders en ik beide traan over de wang! Misschien duik ik vanmiddag met m'n moeder op zolder om oude babyspullen op te scharrelen en het wiegje dat gepimpt moet worden door de moeders. Ik begin wel echt te groeien, met name de buik. Ik was al een appelmodel en het gaat nu hard. De weegschaal liegt er ook niet om! Voel me wel weer fitter, ben weer wat productiever op het werk.

Fijn pinksterweekend allemaal en laten we het weekend goed afsluiten met een positieve test voor Janis!

Geplaatst

Ansje, wowowoww..32 follikels..meid wat goed ..maar ook wel spannend natuurlijk ivm overstimultaie. Heel rustig aan doen dus echt met de beentjes omhoog en je koest houden haha. Fijn dat je bij je ouders terecht kunt nu je mannetje even niet bij je is, hopelijk vergaat het hem ook goed. Dus morgen weer heen? en hoor je dan ook wanneer je de punctie hebt?

Het wordt nu spannend, je bent er bijna vanaf:hugs2:

Karin, leuk dat je het hartje weer gehoord hebt en dat alles goed is. Lekker met mams op zoek naar de babyspulletjes gezellig hoor.

Ik kan het zelf nog steeds niet geloven en kan ook niet echt blij zijn (sorry ik wil de dames die nog niet zwanger zijn hiermee niet voor het hoofd stoten) ik voel me onzeker en erg emotioneel en wil er eigenlijk ook helemaal niet over praten met mensen. Ik heb erover nagedacht waarom dit is en kom tot de conclusie dat het zelfbescherming is....als ik straks toch begin te bloeden of bij de echo een leeg vruchtzakje te zien is dan komt de klap minder hard aan ofzoiets..

"s ochtends als ik wakker word dan denk ik yessss het is gelukt en ben ik blij en dan naarmate de dag vordert ga ik malen en aan het einde van de dag ben ik kapot...dom heh?

Maar goed wie weet kan ik het een beetje loslaten en komt het nog...

Janisssss hou je het nog een beetje uit meid? wanneer ga je testen?

Minoes wat leuk dat je het bedrijf van je vader hebt overgenomen wat een uitdaging zeg!! Hoe gaat het met je rug?

voor iedereen een knuffel

stiertje

Geplaatst

Ha meiden,

Ansje: jeetje meis, 32 follikels! Dat is heftig zeg, een buik vol rijpende eitjes. Verstandig dat je bij je ouders gaat bivakkeren, kunnen zij je ook in de gaten houden. En nu dus elke dag naar het ziekenhuis. Nou ja, dan wordt je tenminste goed in de gaten gehouden. Heb je al een idee wanneer je de punctie hebt? En hoe is het nu met je mannetje? Hoop dat hij snel weer opknapt, want kan me voorstellen dat het voor hem nu ook heel dubbel voelt dat hij nu in het ziekenhuis ligt terwijl jij nu ook in zo'n intensieve behandeling zit. Doe rustig aan, heel verstandig dat je je volledig ziek hebt gemeld en een hele dikke knuffel voor je!

Stiertje: kan me goed voorstellen hoor meis dat je nog helemaal niet blij bent. Daar stoot je mij niet voor het hoofd hoor, is denk ik gewoon heel begrijpelijk vanuit zelfbescherming. Straks eerst een mooie echo zien en dan geloven. Karin is volgens mij nu pas ook echt aan het genieten geslagen.... Maar vind het wel echt helemaal super voor je dat het gelukt is! Dat geeft Ansje hopelijk ook beetje moed dat de hyper zo'n resultaat kan geven.

Karin: leuk zeg dat je weer bij de vk bent geweest en dat je nu echt gaat duiken in de baby-spulletjes. En dan een groeiende buik, dan wordt het steeds echter. Helemaal geweldig voor je meid! Jij vormt met Dough nog wel mijn voorbeeld dat het kan in ec, dus ik hoop dat het bij ook nog gaat lukken.

Janis: oh meis, wat duurt dat wachten toch lang he? Nog een paar daagjes en dan kan je testen. Ik blijf duimen voor je dat je de 2e zwangere deze maand wordt in ons clubje. Een dikke knuffel.

Minoes: goed om van je te horen dat je ontslag hebt genomen als je echt niet op je plek zat bij je werk. Heb je je trouwdag nog echt gevierd? 5 jaar alweer, leuk zeg!

Linda: kan me voorstellen dat je na de zomervakantie de cryo's gaat laten terugplaatsen. Moet je dan eigenlijk nog hormonen weer gebruiken in die periode? Of kan dat helemaal in eigen cyclus?

Dough: dank je voor je berichtje n.a.v. die vriendin van mij. Vond het vooral heel grappig om te lezen hoe jij dit soort situaties soms afsprak met vriendinnen, vooral die opmerking 'wat eet je vanavond?' vond ik echt top! Ik heb trouwens nog een mailtje gestuurd naar haar en ik heb ook al antwoord van haar. We begrijpen elkaar gewoon niet goed op dit moment en vanuit een soort bescherming naar mij toe heeft ze ook dingen gezegd. Nou ja, zij heeft op dit moment haar kijk op haar zwangerschap (en die is helaas vrij negatief) en ik heb mijn kijk op zwanger worden/zijn enz. Ik denk dat het gewoon verstandig is dat we het onderwerp een beetje laten rusten de komende tijd.

En nu dus nog paar weekjes werken tot je verlof. Heb je al beetje idee hoe je straks je dagen gaat vullen in je verlof? Heb je al stapel boeken liggen oid of ben je meer van de dvd's kijken? En straks in het ziekenhuis bevallen of wil je graag thuis bevallen?

Met mij gaat het weer klein beetje beter. Ben vanmorgen bij mijn therapeut geweest waar ik al vaker ben geweest. Heeft me echt goed gedaan. Zij wees mij er ook op dat ik het eigenlijk allemaal heel goed doe en dat het heel normaal is dat ik even een dip heb gehad na weer een mislukte poging. En dan nog de combinatie met verbouwen/verhuizen. Ik ben gewoon altijd heel streng voor mezelf en het is dan altijd goed dat iemand me daar weer even op wijst. Ik ga nu lekker weekend houden, begin nu ook steeds meer te genieten van mijn nieuwe huis dus dat komt helemaal goed. Dit weekend ga ik dan ook beslissen of ik de poging ga doen straks. Opzich had ik de afspraak al gemaakt en dan moet ik donderdag heen voor de 1e FM. Dus als het goed voelt dit weekend, laat ik dat inderdaad doorgaan en gaan we donderdagmorgen weer naar kamer 9.

Lieve meiden: dank jullie wel weer voor alle steun die ik van jullie hier krijg. Echt top dat ik nu zoveel digi-vriendinnetjes heb!

Liefs,

sissy

Geplaatst

@Ansje: jeee jij bent echt een broedkip! Vervelend dat je misschien een overstimulatie krijgt. In de meeste gevallen eindigt een overstimulatie wel in een zwangerschap trouwens. Maar dat is geloof ik als de overstimulatie na de punctie begint.

Verstandig dat je je ziek hebt gemeld! En ook een goede beslissing om naar je ouders te gaan de komende dagen.

Wel een flinke operatie geweest lijkt me als je vriend zolang moet blijven. Sterkte met alles.

@stiertje: ik kan me wel voorstellen hoor dat je nog niet blij kunt zijn. Volgens mij hebben de meeste vrouwen die in de molen zitten dat wel.

@Sissy: fijn dat je je wat beter voelt na het gesprek met de therapeut. Even rustig aan in het weekend , in hoeverre dit kan, en dan kijken of je deze maand verder gaat.

Even over je vraag over de cryo's. Op de 3e dag van de menstruatie moet je beginnen met progynova tabletjes en zo'n dag of drie voor de tp ook weer de utrogestan bolletjes. Dus dat valt allemaal wel mee.

@Karin: fijn dat je het hartje hebt horen kloppen!!! Leuk dat je moeder mee is geweest en dat ook zij emotioneel werd.

Dus je gaat de wieg oppimpen. Heb je daar zelf ook in gelegen? Heb je al enig idee hoe je het kamertje wil en wat voor kinderwagen je wil?

Oja Sissy nog even over die vriendin. Goed dat je haar een mail hebt gestuurd. Rot voor haar dat haar zwangerschap niet zo geweldig verloopt als zij graag had gewild maar dan nog vind ik het niet normaal dat ze daarover tegen jou klaagt. Wel zo verstandig om het onderwerp maar te laten rusten dan.

Geplaatst

Hallo meiden,

Ansje, wow wat zijn er veel follikels! Duim voor je dat je geen overstymulatie zal krijgen. Nu elke dag controle das wel fijn, dat gaf mij ook rust toen ik dat had.

Lekker dat je nu niet hoeft te werken.

Karin, heerlijk dat je het hartje weer hebt gehoord, en kan me helemaal voorstellen dat jullie beide tranen hadden.

Stiertje, als ik dinsdag een positieve test mag krijgen dan denk ik dat ik het ook nog niet durf te geloven, eerst echo bij me en dan geloven.

Linda hoe gaat het verder met jou?

Jessica jij ook een hele dikke knuffel.

Hier, jah wat moet ik zeggen, moet nog een paar dagen wachten. Had gister pijn in mijn buik de hele dag zowat, maar was ook wat aan de dunne, denk dat ik wat te druk ben geweest. Nu is het over gelukkig. Oja slaap heel erg slecht en ben weer erg vroeg wakker bah, en ben dan ook de hele dag erg moe.

Iedereen een fijne weekend.

Liefs Janis

Geplaatst

Stiertje, wen maar rustig, hoor. Ook heel moeilijk om je over te geven aan de positieve situatie als je het steeds niet hebt durven hopen. Maar onthoud dat veeeel meer prille zwangerschappen leiden tot echte lieve mooie babytjes, dan dat prille zwangerschappen afbreken en alsnog mis gaan. Jij hebt heeeeeel veel kans op kindje!! Woohooo!!! Wat zeg ik: je krijgt een kind (tot het tegendeel bewezen is!)

Ansje, meis, wat heftig voor je lijf zoveel follikels. Pfff, zat ik weer helemaal goed met 'druiventrossen vol rijpe druiven in je buik'! Doe rustig, rustig aan en hopen dat het niet escaleert.

Wat jij zegt over kans dat je zwanger raakt geldt idd pas na tp, Linda. Als de overstimulatie na de tp ineens heel erg verergert, is de kans dat je zwanger bent groot. Want het hCG dat je lijf door de zwangerschap aanmaakt bevordert de overstimulatie.

Maar daar is Ansje nog niet! Hopen dat het rustiger gaat, want anders mág je niet eens een verse tp, juist doordat een evt. zwangerschap de boel verergert.

Tjonge, Stiertje en jij zijn wel weer echt voorbeelden waarom eigen cyclus beschouwd wordt als een betere behandeling voor het lichaam.... Al die bijwerkingen en nu de dreigende overstimulatie is niet niks!

Hoop dat je mannetje goed herstelt en goed dat jij nu niet werkt en bij je ouders zit. We horen het graag, hoe het verder verloopt, nu je elke dag voor fm moet komen. En wanneer de punctie zal zijn.

Karin, leuk om te lezen hoe je geniet van de vk-bezoekjes. Is elke keer zo'n fijne geruststelling als iemand je vertelt dat het nog steeds goed gaat daar binnen! En ook leuk om te lezen over op zolder kijken naar oude babyspulletjes! Ben benieuwd hoe het er straks allemaal uit komt te zien bij jullie.

Minoes, fijn om van je te horen. Dat is niet niks: ontslag nemen. Knap hoor, zo knopen doorhakken. Wat voor soort bedrijf heeft je vader dat je over neemt?

Wat akelig dat je zoveel rugpijn hebt! Is er een oorzaak, is er iets aan te doen? Of heb je vaker rugklachten?

5 jaar getrouwd is een prachtige mijlpaal! Gefeliciteerd! Ook leuk dat jullie laatst zo van het weekendje weg hebben genoten.

Sissy, jammer dat je vriendin en jij elkaar niet goed kunnen begrijpen nu en verdrietig ook dat ze zich blijkbaar niet in je kan verplaatsen. Goed dat het uitgesproken is, denk ik. Nu kun je, als je denkt dat dat het prettigst is, gewoon wat afstand nemen.

Janis, vervelend dat je niet lekker was deze week en ook nog es niet goed slapen. Dan ben je elke dag moe en lijken de dagen nog langer en vervelender... sterkte meid, nog een paar daagjes.

Mijn verlof, of ik meer een boekjelees of dvdkijktypje ben? Haha, eigenlijk ben ik beide wel, maar vooral ook een 100afsprakenmaaktypje! Omdat ik me aldoor wel heel goed voelde, merk ik dat ik steeds een beetje naar het verlof heb uitgekeken als een soort vakantie. Ook omdat het een aantal weken voor mijn normale schoolzomervakantie valt. Voelt alsof ik bof dat ik er al 3 à 4 weken eerder uit mag dan de rest. Ben dus bezig geweest allemaal gezellige afspraakjes te plannen en uitstapjes hier en daar heen en met die en met die. Nu heb ik het wat druk en merk dat ik alles qua sociaal leven uitstel tot mijn verlof: hun nieuwe huis nog even bekijken, haar nog opzoeken zodat ze mn bolle buik nog kan zien, nog even bij X logeren (want is ook alweer zo lang geleden), dagje met schoonmoeder winkelen voor le bébé in Deventer met de trein).

Maar ben afgelopen week denk ik een beetje teruggefloten door mijn lijf. Kreeg van zondag op maandag soort buikgriepje: liep helemaal leeg. Vervolgens zo slap als n vaatdoek, maar erg belangrijke dingen speelden op het werk deze week. Ben doorgebikkeld, werk mee naar huis, voor t eerst elke dag een paar uur slapen 's middags/begin avond om dan weer door te typen/verslagen te lezen. Ik kreeg donderdagochtend bij het opstaan een ontzettende kramp in mijn kuit (schijnt bij zwschap te horen), waar ik nu nog pijn van heb en waardoor ik loop als een hoogzwangere slome, stijve strompelaar, haha.

Ik denk dat het moment is aangekomen dat ik rustig aan moet gaan doen.....

Dus allerlei afspraken/uitstapjes/leuke dingen skippen, alleen de kapper en schoonheidsspecialiste mogen sowieso blijven, haha. Wie me wil zien, moet maar naar mij toe komen. En dan maar met de voetjes omhoog inderdaad boekjes lezen en dvdtjes kijken, Sissy. Haha! En natuurlijk Wimbledon volgen. My all time favorite sports event! Superleuk dat ik net verlof krijg als dat start!

Fijn pinksterweekend allemaal!

Geplaatst

O Dough balen dat je nu toch een beetje terug gefloten word. Het word natuurlijk ook steeds zwaarder. Al die afspraken plannen herken ik en uiteindelijk komt er ok allemaal niks van haha. Gewoon lekker rustig aan en genieten straks. Leuk voor je dat wimbledon dan begint.

Euh ja klopt helemaal wat betreft de overstimulatie. Toen ik het al schreef dacht ik al bij mezelf wat l*l je nou dom haha.

Geplaatst

Hoi allemaal,

Even weer tijd om te schrijven.

Ik zit nog steeds bij mijn ouders en daar blijf ik ook tot manlief weer thuis is. Dat kan helaas nog wel eventjes duren. Ik hoop zelfs dat hij bij de punctie aanwezig kan zijn, desnoods maar in een rolstoel. Dat blijft nog even spannend.

De punctie heb ik dinsdag om half 10. Ze heeft vanmorgen 17 grotere eiblaasjes geteld en de rest is wat kleiner maar die willen ze ook gaan aanprikken. Dan kom ik zo op 38 stuks.

Ik zie er zo verschrikkelijk tegenop, kan wel janken als ik er aan denk nu. Vanmorgen bij de echo had ik al zo'n pijn toen ze met die stok aan het roeren was en dat duurt natuurlijk lang omdat ze er zoveel moest opmeten.Au au au. Wat moet dat wel niet met die punctie worden.

Ik zal blij zijn als het achter de rug is en de trossen gelost worden. Mijn moeder en schoonmoeder gaan ook mee voor de morele ondersteuning dus als ik nog onderuit ga heb ik genoeg mensen om me op te vangen haha.

Ik zal laten weten hoe het is verlopen.

Liefs Ansje

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden