Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

O, Ansje, wat naar dat de fm al zo pijnlijk was en je nu al op ziet tegen de punctie! Hopelijk spuiten ze je flink plat en doet de verdoving goed zijn werk! Daarna zal het hopelijk beter voelen, omdat dan de blaasjes niet meer met zijn allen op knappen staan. Enige troost biedt misschien dat er straks vast veel eitjes zijn om te worden bevrucht.

Hoop dat je lief er dinsdag bij kan zijn om je te steunen, lief ook dat zowel je schoonmoeder als moeder meewillen.

Je bent een bikkel!! Je gaat het helemaal redden, meid, zeker weten! Dinsdag na de punctie is het naarste gedeelte voor je lijf voorbij en kun je bijkomen samen met je vriend. Dikke knuffel!!

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ow Ansje ik weet wat je voelt meid en ik leef echt met je mee. Eeen tip: zeg tegen de verpleegkundige dat je al bij follikelmeting veel pijn had en dat je extra verdoving wilt dan krijg je ook een pilletje dormicum en nog een extra spuitje...werd ma NA DE PUNCTIE verteld..handig heh!

Maarje moet er echt zelf om vragen en dan is get geen probleem.

Het si vervelend en je zuklt vreselijk zenuwachtig zijn maar het duurt hoogstens 5 minuten en na die tijd ben je zoooooooooooo opgelucht!! En moet je je dan eens voorstellen hoeveel kansen je hebt met zoveel eitjes!wow!!!

liefs stiertje

Geplaatst

Lieve Ansje, kan me voorstellen dat je er vreselijk tegenop ziet. Hoop dat je wat aan het advies van Stiertje hebt. Nog een paar daagjes en dan is het vervelendste achter de rug. Als het goed is heb je dan zo'n voorraad dat je voorlopig geen punctie weer hoeft!

Janis, bijna testen, spannend, laat je het ons weten.

Dough, haha dat je terug bent gefloten door je lijf! ik herken jouw gedrag wel wat, ik zou ook denken mooi nog even dit en dat want dat wordt de komende maanden toch niets. Goed dat je je al hebt ingesteld op Wimbeldon, heeeerlijk! Ben heel jaloers. Vind het ook zo'n heerlijk start van de zomer gevoel en lekker simpel van links naar rechts kijken. Geniet er van.

Heb alleen het wiegje even gecheckt op zolder, een heerlijk bruin jaren 70 rieten geval! ik en mijn broers hebben daar in gelegen. Moet nog wel even gepimpt worden. Verder nog niet echt geshopt. We hebben begin juli vakantie en dan ga ik denk ik los. Ik neig naar een joolz kinderwagen (bak/buggy kan je omdraaien, handig voor de wind op het platteland, en is lekker hoog). Ik ga even weer aan de studie, nog een paar weekjes en dan zit dit jaar erop. Het tentamen dat ik had verprutst op de testdag heb ik opnieuw verprutst en moet ik nu nog een keer in de vakantie overdoen grrrr!

Geplaatst

Lieve Ansje: kan me voorstellen dat je er heel erg tegenop ziet. Hoop dat je wat aan het advies van Stiertje hebt en ze spuiten je maar gewoon mooi plat hoor! Je hoeft niet onnodig pijn te lijden vind ik. En fijn dat je moeder en schoonmoeder ook mee willen ter ondersteuning. Maar het liefste natuurlijk je eigen mannetje. En dan daarna samen lekker bijkomen. Gewoon veel rust nemen. Dikke knuffel voor je!

Dough: je bent dus teruggefloten door je lijf, hmmm. Volgens mij ben ik zo'n typje dat dan allemaal dingen gaat plannen, maar uiteindelijk is dat verlof voor de bevalling aan ook niet voor niets bedacht. Omdat je lijf toch ook die rust nodig heeft. En Wimbledon is dan wel een goede afleiding, kan ik ook echt van genieten. En als je nog tips nodig hebt voor leuke boeken... ik ben ook een behoorlijke lezer dus heb wel een aantal aanraders.

Karin: leuk dat je het oude wiegje waar je zelf in hebt gelegen gaat pimpen. En straks in de vakantie lekker verder shoppen, heerlijk. Jammer trouwens dat je het tentamen niet hebt gehaald, was het weer zo'n lastige als de 1e keer? Hopelijk is het straks gewoon 3 keer is scheepsrecht.

Stiertje: hoe is het met jou meid? Beginnen de kwaaltjes al een beetje? En wat denk je zelf, wordt het een tweeling? Wel spannend hoor, dat het er ook nog 2 zouden kunnen zijn bij jullie? Heb je het al veel mensen in de omgeving verteld of ben je daar nog wat terughoudend in?

Linda: wat fijn dat je dan straks niet heel veel hormonen hoeft te gebruiken voor de cryo-poging. Dan is het niet zo'n aanslag op je lijf. Ben je nog veel aan het hardlopen op dit moment?

Janis: houd je het nog een beetje vol meis? Nog niet ongie geworden? En dan morgenochtend vroeg testen denk ik? Oh dat vind ik altijd zo'n zenuwslopend moment. Ik was ook nog nooit daarvoor al ongie geworden dus heb altijd dat testmoment gehad. Vind dat bijna het spannendste in de hele poging. Ik duim nog even heeeeel hard voor je dat je een mooie positieve test hebt morgen.

Met mij gaat het gelukkig weer wat beter. Lang weekend heeft me ook goed gedaan, even niet veel bijzonders en weer even leuke dingen met manlief gedaan. Hadden door de hele verbouwing/verhuizing te weinig tijd voor elkaar gehad. En zaterdag was mijn broer er nog een nachtje en hij heeft mij gevraagd als zijn getuige straks op hun trouwdag! Echt heel leuk vind ik dat. Hij was destijds ook mijn getuige en nu mag ik dus ook zijn getuige zijn. Echt bijzonder. Dat zijn toch wel hele mooie dingen.

En dan donderdag weer 1e FM. Heb er wel gemengde gevoelens over omdat het de laatste poging wordt binnen ec. Ben me er al een beetje op aan het voorbereiden dat het hyper wordt, maar aan de andere kant hoop ik toch zo dat het misschien wel gaat lukken in deze 6e poging. We zien het wel, eerst maar eens zien wat er donderdag te zien is. Het is dan dag 12 van mijn cyclus, dus misschien zit er dan al een mooi ei!

Liefs,

sissy

Geplaatst

Lieve meiden,

Heb vol spanning vanmorgen de test gedaan en die was :zwanger: man o man ik kan het niet geloven, wil blij zijn, maar ben alsnog erg bang dat ik weer een klap voor mijn hoofd krijg.

De teststreep kwam wel gelijk, mijn vriend en ik keken echt trillend naar de uitslag wow.

Ben er even nu niet bij met mijn hoofd, als ik alles weer wat helder zie, dan reageer ik wel op iedereen.

Liefs een verbijsterde Janis

Geplaatst

Oh lieve Janis: wat een super berichtje zo op de vroege ochtend! Je hebt positief getest! Kan me voorstellen dat je nog erg bang bent, maar ik feliciteer je wel gewoon hoor!

Liefs,

sissy

Geplaatst

Oh ja, de polonaise is nu wel goed aan de gang zeg, Stiertje achter Karin aan en nu volgt Janis.

Ansje, jij volgt zo hoor en dan grijp ik daarna jouw schouders vast!

En Linda en Minoes straks als afsluiters van het rijtje!

Geplaatst

:wav::zwanger::toppie::goodnews:

Janis ik ben zoooooooooo blij voor je, zit hier gewoon met kippevel echt waar!!!

WHo's next??!! Ansje, sissy, linda en minoes..lets go!!

Ansje vanochtend de punctie toch? Heel veel sterkte meid ik denk aan je!!

liefs stiertje

Geplaatst

Ohhhhhh Janis, gewoon de eerste tp raak! Super! Gefeliciteerd! :clap2:Beetje rustig aan doen he. Vind het zo grappig om te lezen dat jij ook zo verbijsterd bent, het is heel moeilijk te bevatten! Duurt nog wel even denk ik.

De flow zit er goed in zeg! Allemaal lekker aansluiten!

Stiertje: een ticker, bijzonder moment he! Is het besef er bij jou al een beetje?

Sissy, zet m op, hoop dat jou dit weer wat moed geeft. We gaan gewoon voor een doughtje voor jou.

Geplaatst

hey dames

Janis joepie de poepie ik wist het al van je maar hier nog een x GEFELICITEERD

ansje jeetje wat een eitjes jij bent nexst daarna sissy linda en dan ik haha want ik kom nu even op de laaste plaats haha.

stiertje je stoot niemand voor de kop de angst en alles dat blijft eerst het is ook allemaal zo onwerkelijk geniet er van.

Hier gaat het wel mijn vriendin en haar vriend zouden we mee op vak in september maar die vertelde dat ze gestopt zijn met de pil pfff zwaar hoor bah maar ik ga niet met hun op vakantie ik wil er zelf niet mee bezig zijn dus ook niet met dat van hun ik kies voor mij zelf en mijn man en wij zijn belangrijk dus haha.

Dough karin linda dikke knuffel en sissy succes.

Liefs jessi

Geplaatst

Karin, vind die ticker echt doodeng net alsof ik het lot tart ofzo...vandaag al een paar keer flinke krampen en dan denk ik...zie je wel het gaat niet goed..zucht word echt moe van mezelf.

Tot de 1e echo zal dat wel zo blijven.

Ansje hoe is het gegaan meid? heb de hele tijd aan je gedacht en hoop dat je niet teveel pijn hebt gehad!

Minoes, inderdaad aan jezelf denken hoor! als jij het niet ziet zitten om met hun op vakantie te gaan dan gewoon niet doen dus.

liefs stiertje

Geplaatst

Jaaaaa Janis ook jij zwanger!!!! Wat een geweldige maand is dit zeg. Gefeliciteerd!!!

@Ansje: hoe is de punctie gegaan? Hopenlijk is het je toch een beetje meegevallen. Je zult wel veel napijn hebben met zoveel follikels.

@sissy: mooi dat je je weer beter voelt! Dus toch donderdag weer van start.

Wat leuk dat je broer jou als getuige heeft gevraagt! De grote dag is in augustus toch?

Ja ik ben nog steeds aan het hardlopen zo'n 2 keer per week.

@Karin: die wagen ken ik niet. Die vrienden van ons hebben een stokke gekocht vertelden ze gisteren. Die vind ik eerlijk gezegt oerlelijk.

Dus je moet nog een keer opnieuw tentamen doen. Bah niks aan om weer te moeten leren. Maar toch nog even doorzetten he,

Geplaatst

Janis, aaaaaaaaaah! Zwanger!!!!

:clap2::toppie::uwoman::bfp::woohoo::goodnews::alright::confettistars:

Gefeliciteerd meid!!!

Tjeee, wat een sfeertje hier. Ze komen met bosjes nu! Allemaal achter elkaar jullie! Geweldig! Ga zo door, meiden, daar willen we meer van!

Blije joepiejoepieknuffel voor wie hem wil! En een troostknuffel voor wie ook een :bfp:wil voor wie hem wil!!

Ansje, meis, hoe was het vandaag?! We denken aan je, hier!

Geplaatst

Hoi meiden,

Nou de punctie is gelukkig achter de rug! Het was om eerlijk te zijn geen pretje.

Gelukkig kon mannetje er wel bij zijn en kon ik in z'n hand knijpen.

De fentanyl was wel een aparte ervaring, eerst dacht ik, ik voel niks maar al snel voelde ik alles tintelen en draaien.

De fentanyl haalt de scherpe kantjes er wel wat van af maar evengoed deed het af en toe behoorlijk zeer. Gelukkig had ik mijn favoriete arts en dat maakt ook wel verschil. Ze waren heel lief voor me en hebben me er echt doorheen gesleept. Ik bleef ook vrij rustig en ben blij dat ik er niet allemaal gekke dingen heb uitgekraamd zoals je ook wel eens hoort. haha

Na die tijd niet veel last gehad gelukkig en ook het bloedverlies viel mee.

's middags thuis wel behoorlijk veel buikpijn gehad en kon ook alleen maar liggen. Sinds vandaag weer een beetje op de been. Ik heb nog wel buikpijn maar dat voelt beter als trossen in je buik hebben.

Ze hebben uiteindelijk 25 eicellen gevonden! Mooie score dacht ik zo, er zal nog wel wat afvallen maar ik hoop dat ze van een aantal eicellen een mooi embryo kunnen maken.

Morgen wordt ik gebeld of ik een terugplaatsing heb en dan zal ik van te voren nog een echo krijgen en bloed moeten laten prikken om te kijken of een terugplaatsing wel echt verantwoord is i.v.m. mogelijke overstimulatie. Ik hoop het natuurlijk wel.

Ik moet in ieder geval veel rust houden en veel drinken. Nou dat komt wel goed want daar zorgt mijn moeder wel voor. hihi.

Janis zwanger! Gefeliciteerd, kan me voorstellen dat het heel onwerkelijk voelt.

Liefs Ansje

Geplaatst

Ansje je bent een topper!!! 25 eitjes WOW!!! dat is geweldig nieuws!

Nu lekker rustig aan doen en ik duim voor je dat je morgen een goede score te horen krijgt en een terugplaatsing hebt!!

Liefs stiertje

Geplaatst

Wow Ansje 25 eicellen wat een score, zal hard voor je duimen dat je morgen goed nieuws krijgt en dat je een terugplaating krijgt. Doe maar lekker rustog aan en laat je lekker verwennen heb je verdient!

Hoe gaat het nu met je man?

Jessica, heel erg bedankt, je bent top!

Linda dus fanatiek aan het hardlopen, vind dat knap hoor, net als de mensen die afgelopen maandag voor de tig keer de fiets elfstedentocht hebben gedaan, petje af de het niet na.

Sissy, dus morgen de eerst FM zal wel een mooie follikel zitten.

Dough, wel goed om je zelf denken dat je niet te veel hooi op je vork neemt.

Karin, hoe voel je je?

Volgens mij heb ik nu iedereen,

Het begint hier iets meer door te dringen, al ik het nog niet kan geloven, en nog erg voorzichtig ben om blij te zijn.

30 juni krijg ik de eerste echo, denk als die is geweest en alles nog goed is, dat ik dan meer in ga geloven. Jemig na 2.5 jaar dat er dan toch nu wat in mijn buik aan het groeien is das wel erg bijzonder, ga dus nu ook proberen te genieten.

Ik moet wel zeggen dat ik nu al wel last heb van misselijkheid, en heel veel moe nog, denk dat de vermoeidheid meer te maken heeft gehad omdat ik niet goed had geslapen de afgelopen weken, vannach heb ik dus wel heerlijk en goed geslapen.

Liefs Janis

Geplaatst

@Ansje: fijn dat het nu achter de rug is en je niet heel veel napijn hebt vandaag. 25 Eicellen!! Man is dat geen reccord? Daar moeten een paar hele mooie emmy's en cryo's uitkomen. Ik ga heel hard voor je duimen dat de bloedwaarden morgen gunstig zijn zodat je gewoon een tp krijgt. Laat je lekker verwennen.

@Janis: Heel logisch dat het genieten pas komt na de 1e echo. Het is nu ook nog zo onwerkelijk. Fijn dat je vannacht lekker hebt geslapen. Hebben jullie het al aan mensen verteld of wachten jullie daarmee?

@sissy: succes morgen.

Geplaatst

Ansje: jemig meis, 25 eicellen! Wat een top-oogst! Supergoed zeg en fijn dat je mannetje er bij kon zijn om je hand vast te houden (zodat jij kon knijpen). Daar moeten toch echt wel heeeeel veel mooie emmy's uitkomen. Las zelfs laatst stukje in de krant dat uit onderzoek was gebleken dat bij meer dan 15 eicellen kans op zwangerschap echt groot was. Dus zou goed moeten komen bij je dacht ik zo. Hopelijk is morgen de echo en je bloed goed zodat je een tp hebt! Ik duim voor je. En nu inderdaad echt rustig aan doen, het is niet niks zo'n punctie.

Janis: logisch dat je nog niet echt kan genieten. Straks de echo en dan kan het misschien gaan doordringen. Neem wel lekker rust nu je aantal nachtjes niet zo goed hebt geslapen.

Linda: wat goed zeg dat je zo aan het hardlopen bent. Wil het ook nog steeds gaan doen, maar komt gewoon niets van. Zou ook eigenlijk daarin een hardloopmaatje willen hebben, want alleen is dan ook maar alleen. Loop jij wel alleen of ook met iemand anders?

Stiertje: yes, je hebt een ticker! Weer een mijlpaal(tje). Wat goed dat je dat hebt gemaakt, staat echt geweldig. En nu aftellen tot de echo! Ben je er nog veel mee bezig dat het er misschien 2 zijn?

Minoes: goed om te horen dat je lekker voor jezelf en je mannetje kiest. Inderdaad, niet met mensen op vakantie gaan als dat nu even niet goed voelt. En jij bent straks gewoon onze hekkesluiter die ook weer een mooie positieve test en goede zwangerschap heeft. Iemand moet toch de eer hebben om laatste te zijn?

Dough en Karin: dank jullie wel voor de aanmoediging! Ik ga voor een Doughtje! Morgenochtend maar eens kijken of er een ei zit, ik denk zelf van wel, dus ben benieuwd...

Dikke knuffel voor alle MMM-meisjes!

liefs,

sissy

Geplaatst

Ansje, jeumig, wat een aantal! Fijn dat je zo goed begeleid bent door je favo arts! Wel naar dat het zo'n pijn heeft gedaan. Ben blij dat je man bij je kon zijn. Was zijn zaad ook oké? En dan morgen telefoon over het aantal bevruchtingen. Hoop dat je waardes goed zijn en je wel een verse tp krijgt! Ik duim voor je!

Sissy, jij morgen weer eitje kijken? Hopelijk zit er al een mooi follikel. En onthoud dat ik helemaal niet op een Doughtje rekende en dat het toch gebeurde! Was al helemaal aan het vooruit denken en me aan het voorbereiden op de hyper. Hopelijk kunnen we het straks een Doughsy'tje gaan noemen! Of Siddoughtje! Hihi.

Janis, nogal wiedes dat jij ineens zo goed hebt geslapen, hihi! Dat slaapt wel lekker op zo'n positieve test. Hoop dat de tijd voor jou en Stiertje voorbij vliegt en het snel echotijd is met dat heerlijke geruststellende hartkloppinkje in beeld!

Liefs!

Geplaatst

Ansje hoe voel je je? is de pijn al wat afgezakt?

Ik duim me rot vor een terugplaatsing vandaag en nog een mooi aantal in de vriezer zodat je die hormonentroep nooit meer hoeft te gebruiken!

Sissy vandaag de fm? ben benieuwd wat voor een superei er al zit.

liefs stiertje!

Geplaatst

Goedemorgen meiden

Ansje, hoe voel je je nu? De pijn alwat afgezakt?

Hoop dat je vandaag goed nieuws krijgt, en een terugplaatsing, en stiertje en mij achteraan gaat.

Stiertje hoe gaat het verder met jou?

Sissy, eerste follikelmeting vandaag, duimen draaien voor je.

Hier, besef komt telekens meer, en moet nu wel zeggen dat ik nu wel meer kan genieten, en dat ga ik ook doen.

@ linda, ik heb het een paar mensen gezegt dat we zwanger zijn, die erg met ons mee leven en begrijpen.

Meiden fijne dag nog,

Liefs Janis

Geplaatst

Hoi meiden,

Goed nieuws hier. Ze hebben een heel mooi embryo die ze vanmiddag gaan terugplaatsen!

Van de 25 eicellen waren er 18 bevrucht en 16 stuks goed voor terugplaatsing. Er zijn er nu op dit moment 9 die kans maken om ingevroren te worden. Wat een score en ik ben dan ook heel blij.

Nu maar hopen dat de terugplaatsing door kan gaan. Ik moet straks eerst bloed laten prikken en ik krijg nog een echo om te kijken of terugplaatsing verantwoord is. Dus het blijft nog even spannend.

Pfff wat een stress kun je hebben, ik had al van die visioenen dat ze zouden bellen met Sorry mevrouw we hebben slecht nieuws.

De pijn is gelukkig al een stuk afgezakt. Het voelt nu nog als een soort spierpijn dus dat is wel te doen.

Ik zal vanmiddag even laten weten of het gelukt is.

Janis, dringt het nieuws al een beetje tot je door? Lekker genieten van het moment.

Sissy hoe was de fm?

Liefs Ansje

Geplaatst

Ansje dat is zeker goed nieuws!!!!!

Blijf voor je duimen dat het nieuws goed blijft vandaag.

En jah het dringt nu door, en ik kan nu wel zeggen dat ik nu al een beetje durf te genieten.

Liefs Janis

Geplaatst

Hé meiden:

Ansje: jeetje wat goed meis, wat een topscore. Hopelijk is echo en bloedwaarde goed zodat je een toppertje aan boord hebt straks (of misschien nu al...). Krijg jij er eentje teruggeplaatst? En had je daar nog keuze in? En nu hopen dat je straks ook een mooi stel cryootjes hebt voor in de toekomst.

Janis: mooi dat het nu door gaat dringen en je al voorzichtig een beetje kan gaan genieten. Op naar een mooie echo voor jou, net als bij Stiertje.

Dough: haha, een Doughsy of Sisdough vind ik idd wel een goeie! Daar teken ik voor. Nu eerst even spannend hoe het gaat.

Sissy vandaag de fm? ben benieuwd wat voor een superei er al zit.

Haha Stiertje: je bent blijkbaar helderziend. Er zat al een ei van 16mm! Heb ik nog nooit zo snel gehad. Dat ding is ineens supersnel gegroeid. Direct dus thuis de hormonen spuiten en moet morgenochtend weer. Even afwachten hoe de bloedwaardes vandaag en morgen zijn en hoe mijn ei gegroeid is, maar grote kans dat ik het weekend al punctie heb. Gaat dus heel snel.

Merk wel dat ik erg onrustig ben, ben gewoon echt bang dat ik straks mijn eisprong al heb voor de punctie. Vooral omdat ze nu niet direct er vanaf het begin bij waren. Het stomme is ook nog dat ik al hele tijd voorgevoel had dat dag 12 misschien wel te laat was voor me. Maar ja, heb nog even de vorige pogingen teruggekeken en toen zat er op dag 12 nog niets of hooguit 11 mm ofzo. Dus ja.... Ben gewoon echt bang dat poging 6 al mislukt voordat ik een echte kan heb en ik wil zooooo graag nog een tp deze 6e poging!

Dokter de B. had het trouwens vanmorgen nog over je Stiertje. Althans, ze noemde uiteraard geen naam maar ze had het over iemand die bij de punctie een doos chocolade had gegeven met een houding zo van: het wordt toch niets en ik ga er mee kappen wat de uitkomst ook is. En dat zij nu zwanger is zei dokter de B. Ik dacht, dat moet haast Stiertje wel zijn haha. Dokter de B. gaf me echt vertrouwen dat het gewoon nog kan en dat je juist als je het helemaal niet meer verwacht, soms komt. Zie ook het voorbeeld van Dough trouwens die ook al met de hyper in haar hoofd bezig was.

Nou meiden: het deed me even goed om dit van me af te schrijven. Had al ruzie met manlief gehad omdat ik zo gestresst was en dat is ook weer zo jammer. Hij kreeg het weer over zich heen, arme ziel.

Veel liefs,

sissy

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden