Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jeetje Ansje, wat een score! Super zeg. Hoop dat je een terugplaatsing krijgt en dat het net als bij Stiertje in een keer lukt. Aan de positieve voorbeelden hier kan het in ieder geval niet liggen! Ben heel benieuwd en denk stuur vanaf m'n werk allemaal zonnestraaltjes naar het UMCG (zit vlakbij).

Stiertje, wow, dat is inderdaad snel. Hoop dat ie nog wat op de rem trapt. Gelukkig dat je morgenochtend weer heen mag, ze houden je in ieder geval goed in de gaten. Misschien dat de rust en de afleiding wel wat met je lijf heeft gedaan. Laat je morgen weer even weten hoe het gegaan is?

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey dames

Joehoe ansje van harte op naar een mooie test.

sissy op naar een mooie tp succes meid.

Janis lekker genieten meid.

De rest ook.

Ik heb net een heel gesprek met mijn tante gehad ik ga door voor grote behandeling ik wil de spanning ook niet meer dus zal morgen ziekenhuis bellen dat ik aug wil beginnen met grote behandeling.

Niet de spanning van alles ik ben straks lekker rustig en dan moet ik weer 2x in de spanning en rot zooi in mijn lijf en nu ben ik lekker schoon.

Liefs Jessica

Geplaatst

Joehoe terugplaatsing gehad! Er zwemt nu een 4 cellig toppertje in mijn buik rond!

Ben zo blij want het was tot het laatst toe spannend of ik wel een tp zou krijgen. Dokter de B heeft een uitwendige echo gemaakt en zag wel dat er wat vocht bij mijn eierstokken zat maar de terugplaatsing kon toch doorgaan.

Ik moet me zeker nog twee weken erg rustig houden en mag zelfs niet stofzuigen en de was ophangen. Gewoon helemaal niks dus.

Morgen gaan manlief en ik weer naar huis toe.

Reageer morgen even op iedereen

Liefs Ansje

Geplaatst

Sissy, mooi zo'n speedy ei!! hahaaaa die doos chocolade is haar dus wel bijgebleven hihi. Tja ik vind het echt zo'n tof mens en ga haar zeker ook een bossie bloemen geven als het allemaal goed blijft bij ons, ben haar heel dankbaar gewoon om haar peroonlijkheid.

Ik hoop voor jou dat ze ook je punctie doet. Dus morgen weer heen spannend hoor! En natuurlijk heb je gewoon weer een kans en inderdaad als je het niet verwacht dan lukt het gewoon!!

Ansje wat een prachtige score zeg!! dat gaat helemaal goed komen!! ben benieuwd..

Minoes, goeie beslissing denk ik. Ik vond de eigen cyclus ook psychisch te belastend en ben er daarom mee gestopt. Kijk maar naar Ansje wat een boel bevruchte eitjes...dat zijn enorm veel kansen!

liefs stiertje

Geplaatst

wow Sissy je hebt zeker een snel groeiend ei, goed dat je morgen weer moet komen, ze gaan je nu echt extra in de gaten houden.

Ansje, wat fijn dat je een toppertje in je buik hebt rondzwemmen, en doe wat de dokter zegt, nu dus echt lekker rustig aan, hoop voor je dat er wat leuks op TV is haha.

Jessica, je moet doen waar jij je goed bij voelt, een ander kan die beslissing niet voor je nemen, heel veel strekte met die keuze, dikke knuffel voor jou.

Kon het niet laten en heb een digiatale test gekocht en jah hoor nu geloof ik er telkens echt meer in zwanger 2-3 weken (van conceptie). Jahhoe,

Liefs Janis

Geplaatst

@Ansje: Super dat de tp door mocht gaan!!! En jeetje wat een emmy's zeg! Morgenvroeg bellen voor de cryo's?

Nou doe maar heel rustig aan en goed drinken he.

@Sissy: zo dat gaat rap ineens. Dat word voor jou niet meer beginnen aan hardlopen want dit gaat het nu worden. Ja ik loop samen met mijn tante en zusje. Maar vaak bellen hun af zodat het niet doorgaat en dan laat ik het meestal ook afweten.

@Janis: Fijn gevoel dat deze test ook de uitslag duidelijk gaf!

@Jessica: dus geen eigen cyclus meer voor jullie? Ik kan me best indenken dat je meer vertrouwen hebt in de hyper maar met de ec pogingen heb je toch nog 2 extra kansjes. Je wil niet teveel zooi in je lichaam maar met de hyper spuit je langer en meer dus een ec poging is wel een kleinere aanslag op je lijf. Maar emotioneel kan het natuurlijk wel weer heel teleurstellend zijn.

Maargoed jullie moeten zelf de keus maken natuurlijk. En of het meteen in augustus is ook afwachten natuurlijk want je krijgt van het UMCG de planning wanneer je gaat beginnen en ze hebben natuurlijk een zomerstop.

Geplaatst

Ansje: yessss meis, een toppertje in je buik. Nu lekker lang blijven vasthouden hoor die emmy! En dan op 1 juli ons allemaal verblijden door in de polonaise aan te sluiten. En nu ook lekker rustig aan doen, lekker bankhangen, dvdtjes kijken, boekjes lezen. Je kan wel wat gaan uitwisselen met Dough haha. Want die moet toch ook beetje rustiger aan gaan doen. Linda zorgt er wel voor dat er tenminste nog iemand is die van ons groepje sportief doet! Die vertegenwoordigt ons wel....

Janis: wat cool dat de test ook zo'n duidelijke uitslag gaf zeg. Heerlijk gevoel lijkt me dat.

Linda: leuk dat je inderdaad samen met je tante en zusje loopt, maar wel jammer dat zij dan vaak afbellen. Dan is het lastig om zelf nog door te gaan, zou ik niet zo'n held in zijn.

Karin: goed idee van jou al die positieve energie die je naar het UMCG stuurde. Het heeft Ansje geholpen bij de tp en ik pik ook gewoon nog wat mee voor de punctie van het weekend.

Minoes: wat knap dat je de beslissing hebt genomen hoe je verder wilt. En als jij een beter gevoel bij de hyper hebt, moet je dat doen. Dat is toch voor iedereen persoonlijk. Ik heb altijd beter gevoel bij ec gehad, maar ja, ik moet er misschien nu wel aan geloven dat ik ook de hyper ga doen.

Stiertje: ja grappig he dat die doos chocolade haar is bijgebleven. Ze zei nog wel dat het volgens haar niet had gelegen aan de chocolade hoor haha. Anders sla ik vanavond nog een hele voorraad in en breng die meteen naar alle mensen van het IVF-team inclusief laboranten enz hihi. Ik ben benieuwd of zij inderdaad de punctie gaat doen. Heel stom, maar alle 3 keren dat de punctie doorging was zij ook de arts. Terwijl bij de andere keren was dokter M. er. Vreemd he hoe dat soms zo kan lopen. Ik zie morgen eerst wel hoe groot mijn ei is, hoop dat de Cetrotide mooi zijn werk doet zodat mijn ei blijft zitten.

Liefs,

sissy

Geplaatst

hey dames,

Ansje toppie van harte gefeliciteerd op naar een mooi test.

en laat je lekker 2 week verwenen.

Linda ik blijf recht houden op die 2 in eigen maar ik heb het zo zwaar elke x met die eigen en dat voor 1 eitje ik ga er aan onder door en ja met hyper heb ik meer rotzooi ik mijn lijf goed dat neem ik er dan maar van we zien wel waar het schip strand bel morgen het ziekenhuis en hoor dan wel meer van hoe en wat.

Iedereen ene dikke knuffel van mij ;)

liefs xx

Geplaatst

Hallo meiden ik wilde even inbreken, af en toe lees ik nog wel eens bij en ik lees nu ook eindelijk meer positieve verhalen! wat goed! Gefeliciteerd voor de gene met het grote geluk! Ik zelf heb ook weer een hoop ellende meegemaakt, maar wilde jullie even laten weten dat ik jullie volg en super blij ben voor jullie. Voor de gene die net als ik nog in de race zitten; heel veel geluk!

liefs

Geplaatst

Ansje yessss, gefeliciteerd met je 4 cellige topper!! die van mij waren ook 4-cellig!

Wanneer mag je testen? ik las iets over 1 juli? oew spannend zeg, en vandaag bellen voor de cryos toch? Ik vond het wel een rustig gevoel dat ik er toch ook nog 1 in de vriezer heb, ook al weet je nooit of je daar wat aan hebt omdat het misschien niet goed ontdooit maar ik hoop dat ze bij jou alle 9 in de vriezer gaan. Enneuh lekker rustig aan den de komende twee weken samen met je mannetje heh!! dikke knuffel!

Janis, die digitale testen zijn leuk heh! ik heb 16 dagen na de terugplaatsing 1 gedaan en daar stond op 3+..dus dat betekent dat het HCG wel heel hoog is, van Moeders voor Moeders mocht ik eergisteren ook al beginnen met urine opvangen.

Sissy, vandaag weer een fm...ow meid ik duim zo voor jou dat het een doughtje wordt!!! En anders..tja de hyper is vervelend maar bied naar mijn mening veel meer kansen en voor mij meer rust..maar ja kijk naar Janis en Karin..dus wie weet :luck:

Dough, al bijna met verlof toch?

Cherry-ann, wow dat is lang geleden!! Meid ik lees dat je al weer behoorlijk veel ellende hebt meegemaakt, getsiederrie zeg wat shit!! Ook nu in de wachtweken van een cryo en over een weekje testen, spannend ik duim voor je en als je het leuk vindt dan kom je toch weer gewoon meeschrijven.

fijne dag allemaal

liefs stiertje

Geplaatst

Ansje, 4 cellig moet nu wel geluk brengen, die van mij was ook 4 cellig.

Stiertje, jah ik had gister echt van, ik koop gewoon zo'n ding al zijn ze belachelijk duur, maar dat kon me gister niks schelen, vond het wel weer spannend hihi. Dat er op die van jou 3+ stond zegt wel wat, denk ik want dan heb je wel veel HCG in je urine, kans op een tweeling, spannend.

Ik heb me gister ook ingeschreven voor moeders voor moeders, vind dat erg belangrijk.

Stiertje zei nog tegen mij dat die mensen zeiden dat er te weinig donoren waren, ik denk dat ik ook wel weet hoe dat mede zal kunnen komen, als iemand "normaal" zwanger wordt dan komen ze niet eerder bij de verloskundige als ze 12 weken zijn, en urine inleveren kan vanaf 6 tot 12 weken (als ik het goed heb begrepen). Dus heel veel mensen weten niet van moeders voor moeders ben ik bang van. Dat is eigenlijk best wel jammer.

Jessica, hele dikke knuffel teug.

Cherry-ann, dat ik zeker een tijd geleden, je hebt heel veel ellende mee gemaakt en een operatie naar een BBZ is geen pretje, heel veel strekte. Las dat je de 24e mag testen, zal ook voor jou duimen, dat het nu allemaal goed is en komt.

Iedereen een hele fijne dag,

Liefs Janis

Geplaatst

Dag dames,

Ansje, wat super zeg! Gefeliciteerd zover. Fijn dat de man ook weer naar huis gaat. Gaan jullie naar je ouders of gaat de man jou verwennen? Wat een heftige periode voor jullie zeg, zou super zijn als jullie het kunnen afsluiten met een positieve test.

Cherry Ann, jeetje dat is idd lang geleden en wat heftig wat je hebt meegemaakt. Voor de positieve energie zit je hier goed! Er is een polonaise aan de gang en je kan zo aansluiten! Volgens mij komt ie de 24e bij jou langs!

Jessica, dapper dat je een keus hebt gemaakt enfijn dat het je wat rust geeft.

ik ga de hele dag aan de studie, nog paar weekjes en dan ben ik er voor dit schooljaar vanaf. Ondertussen spiek ik hier af en toe. Sissy, ben benieuwd hoe je ei zich gedraagt!

Geplaatst

Hé meiden:

Ansje: doe je lekker rustig aan meis! En 4-cellig is inderdaad top, die van Karin was volgens haar handtekening ook 4-cellig, net als die van Stiertje en Janis dus. En als ik me niet vergis, was destijds toen in oktober bij mij de emmy ook 4-cellig. En toen ben ik toch ook zwanger geworden, al was het maar voor heeeeel eventjes. Dus het gaat helemaal goedkomen nu bij jou!

Cherry-ann: dat is zeker lang geleden meid en wat een ellendige tijd heb je achter de rug zeg met een bbz en operatie. Bah, wat een narigheid. En nu dus een cryootje aan boord, spannend nog een week wachten tot je mag testen. Ik duim voor je!

Karin: nog even aan de studie dus. Fijn dat je straks even lekker vakantie er van hebt. En dan moest je nog 1 jaartje toch? Studeer ze! Ik ben me ook wel eens aan het orienteren op een studie omdat ik ander werk zou willen doen. Wil eigenlijk wel het onderwijs in en heb daar nog niet de juiste papieren voor. Maar misschien moet ik ook gewoon de stoute schoenen eens aantrekken en open sollicitaties sturen en wellicht zijn er dan mogelijkheden.

Vanmorgen zat bij mij eitje er nog mooi, was weer iets gegroeid en nu bijna 18 mm. Dus punctie staat gepland voor zondag! Wordt straks nog gebeld hoe laat en hoe laat vanavond pregnyl er in mag. Gisteren waren de bloedwaarden ook nog mooi, dus niet te hoog. Dus ik ben ietsje positiever dan gisteren, maar vind het wel doodeng. Hoop echt zo dat de punctie doorgaat zondag en dat ik voor een Doughtje kan haha.

En anders de hyper, het is niet anders. Als ik het resultaat nu van Stiertje zie en ik heb een goed gevoel bij de emmy van Ansje, gaat de hyper ons dan misschien wel het wondertje brengen. Nou ja, eerst nog maar even deze poging afwachten. Lest best zei dokter de B. gisteren, dus daar houd ik me maar aan haha.

liefs,

sissy

Geplaatst

Hé Stiertje:

dat is inderdaad wel beetje laat voor mijn doen haha. Lig altijd redelijk op tijd in mijn bedje. Als ik het echt niet volhou vanavond, ga ik ook gewoon lekker slapen en dan maakt manlief me wel wakker. Die blijft gemakkelijker langer op... Dan staat ie naast mijn bed met de pregnylspuit:laugh:

Hoe is het met jou? Beginnen de kwaaltjes al te komen? Wel spannend dat het misschien een tweeling is zeg, zou goed kunnen als je Hcg nu al zo hoog is...

liefs,

sissy

Geplaatst

@sissy: fijn dat het er nog goed uit zag. Op naar zondag! Wel symbolisch toch de laatste ec punctie op vaderdag dat moet geluk brengen!

@sharry ann ( weet niet of ik het goed schrijf) hoi! Mij ken je nog niet ik schrijf hier nog maar sinds februari mee. Maar heb ook al een aardige geschiedenis achter de rug.

Jij ook zo te lezen. Heftig hoor. Ik hoop dat je gezellig mee komt schrijven.

@Ansje: en hoeveel cryo's heb je????

@stiertje: goed dat je ook mee doet aan mvm !!

Geplaatst

Hey dames.

Sissy meid spannend succes zal heel hard voor je duimen.

cherry-ann meid wat moet je veel mee maken zeg heel veel sterkte en dat je 24 juni een posi test mag hebben en dat alles goed gaat.

stiertje ik deed ook mee aan mvm goed doel zou ik ook weer doen.

ik heb vanmorgen ziekenhuis gebelt heb donderdag tel consult dus ben benieuwd.

En ben veel aan het toeren eindelijk na 4 jaar ben heel trots op me zelf haha erg he;)

iedereen een fijn weekend en voor de zwangere een fijne vaderdag en de rest we volgen gewoon lekker.

Liefs jessica

Geplaatst

Hoi meiden!

Sissy je gaat snel deze keer. Gelukkig is je ei niet te snel gegroeid.

We hopen op een punctie zondag. Je zal wel gemengde gevoelens hebben nu, de laatste ec behandeling. 12 uur vannacht spuiten is laat maar gelukkig heb je weekend.

Minoes, ik ben benieuwd wat er uit het telefonisch consult komt. Het zal vast geen probleem zijn dat je voor de hyper wilt gaan. Dat kon bij Stiertje immers ook.

Cherry Ann, leuk weer eens van je te horen. Weer een spannende tijd voor je. We duimen voor je hoor!

Linda Dough en Karin hoe gaat het met jullie?

Ik heb vanmorgen het lab gebeld en we hebben 5 cryo's!!! Ben super blij en mijn mannetje ook! We zijn vandaag allebei weer thuis gekomen. We mogen allebei niet veel doen maar dat hoeft ook niet, we hebben heel wat hulp gehad dus voorlopig kunnen we allebei met de beentjes omhoog. Ik heb nog steeds last van mijn buik bij mijn eierstokken. Op de echo was te zien dat ze allebei nog steeds vergroot waren. Ik merk het gelijk als ik te veel doe, een stukje lopen is al te veel, maar dat neem ik er allemaal graag bij hoor als het tot een positief resultaat leidt. Wat jullie schrijven over 4 cellige embryo's geeft me wel hoop hoor.

In het ziekenhuis zeiden ze ook dat het een goede was. Over twee weekjes weten we het.

Liefs Ansje

Geplaatst

Ansje: wat goed zeg, 5 cryootjes in de vriezer. Dat is echt super. Geeft je vast een goed gevoel. Mooi dat jullie allebei lekker weer thuis zijn, is toch het prettigst. En nu dus rustig aan doen. Je lijf geeft het aan dat je rustig aan moet doen, dus zeker daar naar luisteren. En lekker broeden op je emmy!

Minoes: wat goed dat je volgende week telefonisch consult hebt. Ben benieuwd hoe het gesprek gaat. Maar je zal vast op de hyper mogen overstappen, net als Stiertje heeft gedaan. Hopelijk levert de hyper jou dan ook de positieve test op zoals bij Stiertje.

Liefs,

sissy

Geplaatst

Mooi zeg 5 cryo;s!!! Kan toch best raar lopen vind ik. Ik had maar 6 eicellen en dan 3 emmy's en 2 cryo's. En jij zoveel eicellen en dan 'maar' 5 cryo's. Nu zijn 5 wel 5 extra kansen dus dat is wel helemaal top.

Maar als het goed is heb je die pas nodig voor een brusje want deze blijft gewoon lekker zitten.

Vervelend dat je nog zo'n pijn hebt. Moet je nog wel weer heen voor een echo of bloedprikken? Of moet je het zelf in de gaten houden?

Nou sterkte voor jullie beiden.

@Minoes: Dus donderdag een tel afspraak. Ik neem aan dat je zelf de keus hebt dat je met de ec wil stoppen.

Ik heb vanmiddag weer een controle afspraak gemaakt bij de cardioloog.Vorig jaar kreeg ik ineens hartkloppingen en duizelingen. Ik heb toen via de huisarts zo'n 24 uurs hartkastje gekregen. En daarna werd ik ineens gebelt dat de cardioloog hem niet goed vond en ik bij hem moest komen. Dat was dus even schrikken. Ook de bloeddruk was niet helemaal ok. Of te hoog of te laag. Maar niet ernstig hoor. Ik heb toen allerlei onderzoeken gehad maar er is geen oorzaak gevonden gelukkig. Mijn hartslag blijkt traag te zijn maar hij slaat wel regelmatig ook te vaak per minuut. Met rust zou het toen beter gaan. En het ging ook een paar maanden beter maar sinds februari begint het weer. Sommige nachten lig ik er gewoon van wakker en sta ik soms op het punt een dokter te bellen. Ik denk zelf dat het niet iets ernstigs is hoor maar ik vind het wel eng omdat ik ook vaak druk op mijn hoofd heb.

Nu zit ook nog mijn hele schouder in de knel ( de spieren) dus tintelt alles aan die kant en trekt ook in mijn nek en hoofd en dat voelt ook niet fijn. Maargoed dat is ook een beetje mijn eigen schuld want achter de laptop zitten maakt dat ook niet beter.

Nou ik hou maar weer op ik heb alweer genoeg gezeikt haha.

Hebben jullie nog plannen voor het weekend? Wij zijn morgen weer zoet met een voetbal toernooi van Julian en zondag vaderdag. 's Middags een bbq bij mijn moeder en haar man in de garage vanwege het weer.

Geplaatst

Ansje, 5 cryo's in de vriezer, das mooi toch? maar net wat Linda zegt die heb je pas nodig voor een brusje.

Sissy, morgen de punctie, heb je het gisteravond gered tot 12 uur?

Jessica, donderdag telefonisch consult, wel fijn, dan weet je waar je aan toe bent en kan je je voorbereiden op de hyper.

Linda, jemig wat een ellende zeg, wel schrikken of niet dat je er 's nachts wakker van ligt. En dan ook nog je schouder, das ook niet fijn, want het kan dan echt overal heentrekken bah. En ehhh je hoeft je geen zorgen te maken dat je zeurt hoor, ook over andere dingen mag je gewoon vertellen (zeuren) hihi.

En eh BBQ en is wel handig in de garage, ze voorspellen mooi een bak ellende voor dit weekend. Zal je straks weer zien dat als we werken moeten dat het weer mooi weer is haha.

Man o man, wat was ik de afgelopen dagen moe zeg, donderdag lag ik al op de bank te slapen en toen mijn vriend thuiskwam, kon ik niet eens wakker worden en ben toen ook gelijk naar bed gegaan, dus een heerlijke nacht gehad, gistermiddag was ik ineens weer zo erg moe, dus ben ik toch maar weer naar bed gegaan want ik had zoiets van, als ik nu wakker blijf dan komt het niet goed, heb twee uur geslapen, en gisteravond lag ik weer erg vroeg op bed en wel kunnen slapen he, man had het gevoel dat ik tijden niet had geslapen en nu een inhaal race doe of zo.

Straks eerst maar es ff de weekend bootschappen doen, en het huishouden, en dan de rest van het weekend lekker rustig aan. ff lekker bijtanken.

Iedereen alvast een heel goed weekend en Sissy ik zal morgen voor je duimen.

Liefs Janis

Geplaatst

Hee ladies,

Man, wat een happening deze tijd hier! Wat gebeurt er veel! Stiertje en Janis als zwangeren er bij. Ansje en Sissy volop in de behandeling. Linda stelt de cryo's nog even uit om heerlijk 2 keer op vakantie te gaan. Minoes neemt grote baan- en behandelbeslissingen. Tjeeeeemig!

Ansje, over je embryo, 4-cellig is normaal 2 dagen na de punctie. En als hij er dan ook nog eens gaaf uitziet met weinig fragmentatie heb je een toppertje! Vrouwen die een meercellig embryo hebben dan 4, hebben vaak tp op de 3e dag na de punctie. Dat is dan vaak een 8-cellig embryo. Dat is 1 deling verder. UMCG plaatst standaard 2 dagen na punctie terug en 3 dagen na punctie kijken ze welke embryo's verder zijn gedeeld en er mooi uit zien. Die vriezen ze in. Ons kindje was ook 4-cellig bij tp. De allereerste keer hadden we een minder goed embryo: 2-cellig. Maar daar ben ik wel even zwanger van geworden (was vmk). De prognose is iets minder goed bij een minder ver doorgedeeld embryo, maar hij kan in de bm ook gewoon mooi doordelen.Ik had na de vmk een keer een 3-cellige, en nog drie 4-celligen, laatste 2 waren toppers. Alleen de laatste was een blijvertje.

5 cryo's is echt een prachtig aantal! Super voor jullie! Lukt het wat met herstellen, met 2 van die kneusjes in 1 huis? Hebben jullie wat hulp?

Janis, mooi om jouw proces te zien, van onwerkelijk, niet durven geloven en nu een beetje gaan genieten. Het is ook heel bizar na zoveel tijd ineens een positieve test! Wen maar rustig. Karin had ook veel tijd nodig en ook voor Stiertje is het een enorme omschakeling. Je bent zo gewend de ene na de andere teleurstelling te verwerken en dan ineens dit?! Je durft het ook niet zo goed te geloven.

Maar eh, heel erg moe en alsmaar slapen is wel echt zo'n zwangerschapskwaal. Ik zeg: klinkt goed!

Minoes, wat een beslissingen allemaal! Ontslag genomen, bedrijf van ej vader overnemen. Wat is het voor bedrijf?

Besloten dat eigen cyclus nu te kleine kansjes geeft steeds en dan toch door voor de lichamelijk zwaardere gestimuleerde poging. Eigen cyclus is loeizwaar psychisch, behalve voor mensen bij wie het meteen de 1e of 2e keer lukt en goed blijft gaan, natuurlijk. Jammer genoeg horen wij allemaal hier niet bij die mensen...... Het is voor mijn idee echt net hoe lang iemand/ een stel het trekt om te doen. Na 6 keer is het algemene beleid in het UMCG overgaan op hyper, dat zal ook wel met de psychische impact te maken hebben en niet alleen maar met de kans op resultaat. Als het steeds maar niet goed afloopt, dan wordt eigen cyclus te zwaar. Zeker als je ook nog loopt te modderen met je cyclus soms (lang of kort, cyste tussendoor pffff), als het steeds maar mis gaat op hetzelfde moment bij te vroege eisprong, steeds geen ei of steeds maar geen bevruchting.... Het zijn gewoon maar kleine kansjes. We zijn bikkels met zijn allen door het eigen cyclusproces te zijn gelopen!! Maar ja, dan krijg je de hyper en dat blijkt hier uit Ansjes en Stiertjes ervaringen ook een zware weg, met de hormonen en hun bijwerkingen en kans op overstimulatie. Het is een aanslag op je lijf. Het is beide zwaar, ec en hyper. En het is beide ook gewoon alleen de moeite waard als je weet dat je een positief einde tegemoet ziet. Dan is sowieso het hele proces draaglijker. Als ik wist dat we bij de 6e ec geluk gingen hebben, ging ik vast fluitend door al die pogingen heen. Dan is het allemaal zó relatief!

Minoes, na de 5e ec waren we er zó zat van dat we overwogen de laatste ec poging er bij te laten zitten en gelijk over te stappen naar de hyper. Ons is toen gezegd dat we die laatste ec poging niet nog te goed zouden hebben. Vraag je dat even goed na, want jij schreef hier boven dat je dacht dat je alsnog die eigen cyclusbehandelingen kon doen, als je hypers niet zouden slagen.

Sissy, je ei gaat als een speer! Vond ik altijd zo gek: dan moest je zo lang wachten op je nieuwe cyclus, zeker als je er 1 overslaat en dan ineens aaaargh, wat gaat het ei snel, om de dag/ elke dag in het ziekenhuis en zit je er weer volop in. Wachtkamer, kamer 9, spuiten, bloedwaardes, blijft ie goed zitten dat ei, telefoontjes van het UMCG. Bibber, bibber. Wat spannend elke keer weer. Brrrr. Morgenochtend weet je meer over de fase ei/zaad verzameling. Akelige dagen. Dinsdag weet je of er kans op kind is deze cyclus. En als je geluk hebt mag je de wachtweken in. En die zijn ook zo bibber..... Aaaaaargh! Shitbehandeling!!! Ik eis NU kind voor Sissy en klaar!!

Zo!

Stiertje, ik gok ook op tweeling gezien je Clearblue test die zwanger 3+ aangaf. Ik heb ook precies op 16 dagen na tp zo'n test gedaan en bij mij stond er zwanger 2-3 weken. Dus jij hebt veel hCG en ze zeggen dat dat vaker voorkomt bij een tweeling. Zou wel speciaal zijn, hè? Of heb je er de bibbers van?

Ik heb inderdaad bijna verlof, Stiertje. Nog 2 (heeeeeele drukke) daagjes werken deze week en dan met de benen omhoooog! Haha. Leuk, hoor. Ik voel me een enorme bevoorrechte bofkont met zo'n lange zomervakantie. Zo voelt het een beetje door het seizoen waarin ik verlof heb. O ja, ik moet ook nog even baren tussendoor... Probeer ik maar niet te veel aan te denken...

Er wordt hier druk een kaartje ontworpen door manlief. Een heel proces, want we zijn heeeeel kritisch! Pb-en jullie even je adres, Sissy en Linda, jullie wilden een kaartje, toch?

Cherry-Ann, wat fijn om even van je te horen. Ik heb regelmatig aan je gedacht. Maar wat akelig om te lezen wat jullie mee hebben moeten maken. Wat heftig zeg. Lief, hoe je met ons meeleeft. En wat de anderen al zeggen: je bent welkom om weer mee te typen en anders veel sterkte weggekropen in je baby-wens-hol en heel veel liefs van mij! Hoop dat het tij binnenkort voor jullie keert en dat het nu zal gaan lukken met deze cryo! Of is het dit cryo :rolleyes2:

Karin, wat shit dat je weer bent gezakt voor dat ene testdagtentamen! Bikkel, hoor, werken en studeren tegelijk! Succes! Beginnen jullie al wat met het kopen van spulletjes of wachten jullie de 20 weken echo nog af? Dat was voor ons echt zo'n mijlpaal 'dat het misschien allemaal toch nog wel eens goed zou kunnen komen'.

Linda, wat een zorg, die hartkloppingen en onderzoek daarnaar en zo! Lijkt me akelig! Dat je er 's nachts zo wakker van kan liggen dat is naar, voelt heel onrustig, lijkt me.

Ik lees net dat Julian het super doet met het voetbaltoernooi. Wat een lekker ventje moet het zijn, of niet?

Tjee, lang verhaal, maar ik had dan ook even een paar daagjes niet geschreven. Waren drukke dagen op het werk, zo met afronden van mijn taken.

Fijn weekend, liefs!

Geplaatst

@dough: heerljik vooruizicht nog 2 dagen werken!!! Hopen dat het weer dan ook weer wat beter word. Ik zal je zo even mijn adres pb-en.

Trouwens of het deze of dit cryo is zou ik ook niet weten haha wj noemen ze onze cryo's.

Ja Julian is echt een topper in voetbal! Er was hem beloofd dat hij het volgende seizoen hogerop zou spelen omdat hij echt een uitblinkertje is maar in het kader van vriendjespolitiek bij de vereniging zijn alleen de bekende zoontjes hogerop geplaatst en dat irriteerd me enorm.

Het is ook een heerlijk bijzonder mannetje maar ook wel een probleem jongetje. Hij is 1½ jaar geleden gediagnosticeerd met ADHD. Hierdoor heeft hij vooral veel problemen op school maar ook wel in de omgang met mensen en kinderen. Dus dat levert ook aardig wat stress voor ons op ( vandaar de hartkloppingen ook vermoed ik). Hij heeft meerdere soorten medicijnen geprobeerd maar kreeg last van de bijwerkingen dus is hij weer gestopt. Dus het is nu zoeken naar een goede tussenweg. Ook heeft hij daarnaast heel veel last van tics. Hij zit natuurlijk vaak in een negatieve spiraal vandaar dat wij ook zo blij voor hem zijn dat hij zich helemaal in voetbal kan inleven en daar veel positiviteit uithaalt.

@Janis: die vermoeidheid is denk ik je eerste zwangerschapskwaal. Dus gefeliciteerd met deze mijlpaal haha flauw he het is natuurlijk wel vervelend.

@ Ansje: hoe is het met jullie?

@Sissy: kon je wakker blijven gisteravond? Alvast veel succes voor morgen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden