Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sissy, succes voor straks, ik hoop dat ze een mooi ei vinden!

Dough nog maar twee daagjes, wat een heerlijk vooruitzicht. Straks lekker met de beentjes omhoog en genieten van al het moois dat komen gaat. Ik wil ook wel een kaartje, lijkt me leuk! Ik zal je mijn adres pb-en.

Janis, dat je moe bent lijkt mij een prima teken! Het zal niet aldoor even leuk zijn maar geeft wel een prettige bevestiging dat je zwanger bent.

Karin succes met de studie, nog een paar weekjes doorbikkelen las ik.

Linda, wat vervelend dat je met hartkloppingen zit. Een akelig gevoel lijkt me dat. Goed dat je er zo bovenop zit. Het beste kun je stress vermijden maar helaas kan dat niet altijd.

Ben wel blij dat jullie zo genieten van Julian. Fijn ook dat hij zo'n plezier heeft in voetballen en hem dat een positieve boost geeft.

Ja kan raar lopen he wat betreft hoeveelheid eicellen en hoeveel embryo's daar dan uit komen? Jij had dus veel minder eicellen en ik meer en toch zegt het niets over hoeveel embryo's er ontstaan. Volgens mij is meer ook niet altijd beter.

Toch ben ik blij met onze score en ook vooral dat mocht deze poging niet lukken we nog een paar kansen hebben met de cryo's.

Ik moet er ook niet aan denken om direct weer te gaan hyperen. mijn lichaam heeft een behoorlijke opdonder gehad van al die hormonen. Vandaag is de eerste dag dat het weer ietsje beter gaat. Ik voel mijn eierstokken nog wel maar heb wel het idee dat ze weer wat kleiner worden. Toch hou ik me rustig want dit is wel mijn valkuil. Zodra ik me ook maar iets beter voel pak ik gelijk weer allerlei dingen op maar dat ga ik nu gewoon niet doen.

Ben verder zo benieuwd naar wat er in mijn buik gebeurt, af en toe zou ik wel eventjes willen kijken hoe het embryootje het doet, af en toe praat ik er zelfs even tegen, gek he maar het voelt al een beetje als een kindje als is het nog maar een piepklein klompje cellen. Aan de ene kant heb ik wel vertrouwen want als ik jullie verhalen lees over 4 celligen geeft me dat wel moed. Ik heb nog nooit een terugplaatsing van een 4 cellige gehad, alleen van een 2 cellige en 5 cellige.

Ze plaatsen natuurlijk de allerbeste terug dus dat geeft hoop.

Wachten wachten wachten........:huh1:

Meiden fijne dag!

Liefs Ansje

Geplaatst

Fijn dat het beter gaat Ansje! En inderdaad rustig aan blijven doen, da's slim (maar ook moeilijk natuurlijk). Hihi, leuk die pinguin bij je cryo's!

Sissy, succes vandaag, jullie zitten er nu midden in.....

Liefs!

Geplaatst

@Ansje: het is ook een enorme aanslag op je lichaam hoor zo'n hyper. Bij mij heeft er tussen de 2 hyper pogingen ook bijna 2 jaar gezeten mede doordat mijn lichaam zodanig van slag was dat ik daarvoor weer andere medicatie moest krijgen. En nu bij deze laatste poging duurde het weer ruim 8 weken voordat mijn lichaam het zelf weer oppakte. Ik ben nu keurig, na een cyclus van 31 dagen, vanmorgen weer ongi geworden.

En ik herken het wel hoor dat je tegen je embryootje praat. Je bent ook eigenlijk een beetje zwanger nu dus wees maar heel lief voor hem of haar.

En als deze uit zoveel embryo's is gekozen dan zegt dat toch heel veel over hoe zo'n topper dit is.

Hoe krijg je die pinguin eigenlijk in beeld? Ik kan helemaal nergens smiley's etc vinden.

@Sissy: hoe is het gegaan???

Wat een bagger weer niet? We gaan zo naar mijn schoonouders en dan vanmiddag dus bbquen bij moeders in de garage.

Geplaatst

Goedemorgen dames,

gelukkig, punctie is goed gegaan bij ons! We moesten lang wachten, beneden liepen de afspraken uit. Maar op een gegeven moment kwam verpleegkundige ons halen en toen ging hij de echo alvast maken. En jawel, de follikel zat er nog. Oh man, wat zat ik in de zenuwen en wat was ik bang dat ie alweer gesprongen was. Maar niet dus. Daarna de punctie en het verlossende woord van het lab dat er een eicel gevonden was. Nu mogen ze daar een mooie emmy van maken in het lab....

En dan dinsdagochtend weer het spannende telefoontje. Maar goed, deze stap is weer gezet. Doe verder vandaag wel even rustig aan, want voel het behoorlijk. Reageer vanavond ofzo wel even wat uitgebreider op iedereen.

Liefs,

sissy

Geplaatst

Hey dames.

Sissy super meid op naar een tp zal hart voor je duimen.

Linda wat vervelend dat je zo'n last hebt van hart kloppingen ik hoop dat het snel weg trekt.

Ansje meid ik heb ook tp gehad van 4 cel en dat was topper dus die van jou ook komt allemaal goed;)

dough jeetje nog maar 43 dagen te gaan wat gaat dat snel zeg.

Ja het voelt goed om knoppen door te mogen hakken ik voel me ook goed.

De rest nog een fijne vaderdag en een rot regen zondag.

Liefs xxx jessi

Geplaatst

sissy top dat de punctie goed is gegaan!! nu duimen..hier draaien ze alvast heeeel hard voor jou!

Ansje, ook voor jou duim ik hoor, wat gaat die tijd dan lang duren he tot 1 juli..pfff. Ik hield dat niet vol en heb dus een week na de terugplaatsing getest ...hihi ..ongeduldig als ik ben. Ben jij ook zo ongeduldig of ga je het volhouden tot de testdatum?

Linda wat vervelend voor Julian en voor jullie natuurlijk! wordt hij ook behandeld voor de tics of doen de medicijnen daar ook wat mee? En ja stress kan natuurlijk ook hartkloppingen veroorzaken..vervelden meid!

Dough wat heerlijk nog twee daagjes en danverlof, fijn hoor mag je lekker van gaan genieten! Ik wil ook wel een geboortekaartje van jou ontvangen, zal mijn adres ook even pb-en.

fijne zondag allemaal!! heerlijk op de bank met een boek of een filmpje kijken daar is het echt weer voor hihi.

liefs stiertje

Geplaatst

Sissy, er is een ei gevonden, he gelukkig, het begin is er, nu weer twee dagen wachten op het verlossende telefoontje.

Linda, veel plezier met bbq-en vanmiddag. Helaas hebben jullie er niet zo mooi weer bij, zeg maar gerust bagger weer haha. Maar goed het eten zal er vast niet minder om smaken hihi.

Hoe ik aan mijn pinguin kom? Ben naar wijzigen handtekening gegaan en dan heb je rechts als het goed is een kolom waar smiley's staan. Als je op [meer] klikt krijg je alle smiley's die er zijn in beeld en dan klik je op de smiley die je wilt hebben:icon_smile: Voor de smiley's pagina opent hij wel een nieuw venster maar als je weer terugklikt op topic zie je smiley bij de tekst staan. Succes!

Stiertje, ik vind wachten ook zéér moeilijk. Ik zou ook wel eerder willen testen maar dat mag niet van mijn mannetje. Die zegt straks ben je blij met een positieve test en dan blijkt hij op testdatum negatief te zijn. Hij is eigenlijk gewoon bang dat ik dan extra teleurgesteld ben. Tja daar zit natuurlijk wel wat in, maar of ik me er aan hou? Waar heb jij je testen gekocht?

Veel plezier met film kijken, daar is het heerlijk weer voor.

Liefs Ansje

Geplaatst

Kruidvat 2 voor 5 zijn de beste!..en daar kun je nog wel es wat van in slaan en zoals je bij mij zag gaven ze al heel vroeg resultaat. Ik mocht het ook niet van mijn mannetje maar heb het toch gedaan en toen ie positief was was mannetje natuurlijk heel blij maar hebben we wel tegen elkaar gezegd dat we het verder gewoon rustig afwachten. Jij moet doen wat goed voelt hoor, stress van het wachten is ook niet fijn.

dikke knuf

Geplaatst

@Sissy: Super dat er een eicel is gevonden! Weer een stapje verder. Ik ga duimen voor een mooi embryootje dinsdag.

Voel je je inmiddels al weer iets beter?

@stiertje: Deze medicijnen helpen niet tegen de tics. Wel word er nu naar een therapie gezocht die hem kan helpen zijn zenuwen onder bedwang te houden. Want het verergert vooral bij stress momenten.

En wat is het geworden een boek of een film?

@Ansje: de bbq was hartstikke gezellig in de garage. Mijn moeder heeft een hele grote garage dus dat ging prima. We hebben de mensen ontmoet die bij mijn moeder op de camping staan. Wij gaan in de zomervakantie naar dezelfde camping in Limburg en zien die mensen dan dus ook. Dat klikte allemaal erg goed. Hun zoons zijn ook helemaal verzot op voetbal dus ze hebben meteen afgesproken een toernooitje te gaan maken. Julian kan nu helemaal niet meer wachten tot het zo ver is.

Geplaatst

Dag dames,

Nou het is te lezen dat het slecht weer was het weekend, wat een berichten!

Sissy, gefeliciteerd met je ei! Dat is stap 1, in the pocket! Hopelijk is er een mooig doughtje in de maak!

Dough, nog twee dagen werken, ben zooooo jaloers! Heb je ook echt het gevoel dat je het er aan toe hebt? (schijnt groningse uitdrukking te zijn maar die wordt hier wel gesnapt tocht?) Hoop dat je nog lekker kan genieten en je kan voorbereiden, ik stuur je nog een pb'tje, ben erg benieuwd naar het kaartje. Kan die mooi op de kast als onze voorganger!

Ansje, kan je je een beetje koest houden? Hoop dat je de overstimulatie kan onderdrukken.

Stiertje, misschien wel twee, wat vreselijk spannend! Je zit al weer op 6 weken, heerlijk.

Janis, dat moe zijn herken ik heel goed. Ik slaap ook wat af. voel je je verder wel goed?

Linda, hoe was't voetbal? een camping is toch echt fantastisch voor kinderen, ze maken vanzelf vriendjes, leuk dat hij er nu al naar uit kan kijken. Kunnen jullie lekker voor de tent met de beentjes omhoog!

Jessica, heb je je al een beetje voorbereid op het consult? En hoe gaat het met het bedrijf? Kan je daar een beetje afleiding in vinden?

Geplaatst

Hé meiden,

zo, heb even alles teruggelezen en ga even reageren. Gister uiteindelijk erg vroeg mijn bedje ingegaan, was zo moe weer, gewoon door alle opgebouwde spanning. Nu vanmorgen ochtendje gewerkt en nu lekker op de bank.

Karin: haha, ik ken die uitdrukking ook, of ie typisch Gronings is weet ik eigenlijk niet. Maar ik begin ook al redelijk in te burgeren, hier in het Noorden... Hoe is het met de studie? Moet je nog veel tentamens doen voor de vakantie?

Ansje: hoe is het meid? Begint je lijf weer beetje bij te komen? Rustig aan blijven doen hoor, niet teveel hooi op je vork nemen als je je ietsje beter voelt. Lekker goed broeden op je emmy, dat is het belangrijkste! Ook al weet ik niet hoe je dat doet, dat broeden....

Dough: is je verlof nu vandaag begonnen? Ja toch? In elk geval lekker rust nemen en Wimbledon kijken! Hoop dat je eis voor een kind voor mij NU helpt, wel lief zo'n eis!

Linda: jeetje hartkloppingen lijkt me niet echt fijn. Je moet jezelf goed in de gaten houden hoor en stress is dan inderdaad niet prettig. Maar ja, dat is soms zo lastig te voorkomen. En dan die situatie van Julian geeft soms ook stress, kan me goed voorstellen. Ik herken je verhaal wel bij mijn broertje, die heeft last van ADD en dwanggedachten/handelingen. Het is nog steeds zoeken bij hem hoe hij structuur kan vinden zodat het goed gaat. En wat gigantisch stom zeg zulke vriendjespolitiek bij het voetbalteam van hem. Zou ik echt superpissig van worden. Mijn broertje werd bij zijn basketbalteam bijna nooit bij een wedstrijd opgesteld omdat hij niet zoveel punten scoorde. Maar dat hij een teamplayer was, maakte niet uit. Het zoontje van de trainer stond wel altijd elke wedstrijd te spelen. Grrr, irritant zulke mensen die zo met kinderen omgaan. Hoop dat de vakantie(s) jullie straks als gezin lekker even rust geven. Even genieten.

Stiertje en Janis: en hoe is met de nieuwbakken zwangeren van ons clubje? De eerste kwaaltjes zijn er al, heel vervelend, maar ja, eigenlijk ook wel goed teken dus. Op naar mooie echo's voor jullie!

Minoes: wil je ook direct met de hyper gaan starten als je donderdag het gesprek hebt gehad met de IVF-arts? Dus de bijeenkomst bezoeken en dan zodra het kan aan de pil? Of wacht je eerst nog?

Nou meiden, ik ga nog maar afleiding zoeken voor de rest van de dag/avond. En dan morgen het zenuwslopende moment van het telefoontje. Tuurlijk, bij ons is het tot nu toe altijd goed gegaan, we hebben altijd TP gehad na een geslaagde punctie. Maar ja, ik blijf het spannend vinden.

liefs,

sissy

Geplaatst

Sissy, heel veel succes nog vandaag, hoop echt dat je morgen snel het telefoontje zal krijgen dat jullie voor terugplaating heen mogen!!!!

Karin, je schrijft wel over iedereen, maar hoe gaat het eigenlijk met jou????

Nu ik dit typ belt net MvM, ze komen morgenavond bij me.

Ik voel me goed, wel vlagen van misselijk, had vanmiddag zo'n zin in meloen met ham, en ik had het op werd me daar toch beroerd........

En verder groeien mijn borsten al, en doen zeer (heb al geen kleine borsten).

Hoe gaat het met de rest van de meiden?

Liefs Janis

Geplaatst

@sissy: bedankt voor je lieve reactie. Ik bedacht me later dat ik het hier misschien beter niet had kunnen schrijven over Julian. Ik vind het namelijk wel vervelend om hier te gaan klagen terwijl jullie in jullie positie zitten als je snapt wat ik bedoel. Maargoed als Julian een lichamelijke aandoening had gehad had ik er waarschijnlijk geen moeite mee gehad om het te vertellen.

Je broertje heeft dus ADD. Dat is ook vaak stress geweest bij jullie thuis dan zeker vroeger?

Ik ga heel hard voor je duimen voor een mooie tp morgen. Ik hoef morgen maar een half dagje te werken dus hoef niet te lang in afwachting te zitten haha.

@Karin: Julian is zaterdag 2e geworden met het toernooi! En hij heeft geluk want as zaterdag mag hij invallen in een ander team en mag hij nog een toernooi spelen.

Ja we hebben absoluut zin in de vakantie's. Vooral nu we die gezellige mensen hebben leren kennen en er allerlei plannen zijn gemaakt.

Alleen zitten wij niet voor de tent want we hebben een chalet gehuurd.

Ik kan me voorstellen dat je jarloers bent op Dough dat ze zo verlof heeft maar ach jij hoeft ook nog maar 19-21 weken haha.

@janis: dus morgen komen ze al van mvm? En al misselijk? Dat is een mooie bevestiging maar het moet natuurlijk niet te erg worden.

@ansje: voelen jullie jullie al weer ietsjes beter?

Denny heeft vanmorgen een ongeluk gehad. Hij is in de bedrijfsbus van achteren aangereden toen ze stil stonden. Die auto had een behoorlijke vaart dus ze hebben een beste klap gehad. Alledrie ( nog 2 collega's) hebben ze nek-rug- en schouderpijn. Denny heeft er nu ook flink last van dus ik bel morgen de dokter voor hem.

Geplaatst

Even een heel snelle, reageer later even meer.

Sissy succes vandaag! Hoop op goed nieuws over anderhalf à 2 en een half uur!!!

Geplaatst

Sissy, mijn duimen draaien overuren voor je.

Linda, Je zeurt helemaal niet!! het is niet niks hoor, geeft ook soms veel stress voor jullie lijkt mij, en dat wil jij natuurlijk ook kwijt. Het stoort mij iig niet. Jemig wat vervelend dat Denny een ongeluk heeft gehad, gatver hoop dat het allemaal zal gaan meevallen. Hij zal nu wel overal enorm stijf zijn. Hoe gaat het nu met zijn collega's?

Stiertje hoe gaat het nu met jou dan?

Ansje, ben je alweer wat opgeknapt? Lekker nog rustig aan doen he? Hoe gaat het met je man?

Jessica dikke knuffel.

En de rest natuurlijk ook!

Liefs Janis

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

yes, het is weer gelukt (zo zei de laborante het zelf). We hebben weer een tp! Straks om 11:15 uur mogen we onze emmy ophalen! Ben echt weer heel blij met dit stapje.

Ansje: heb je een plekje voor me op het wachtbankje. Gaan we lekker samen zitten broeden...

Liefs,

sissy

Geplaatst

Linda: je klaagt helemaal niet hoor als je het over Julian hebt. En inderdaad als hij lichamelijk iets mankeert, zou je het ook neerzetten. Terwijl dit soort 'klachten' juist extra lastig zijn en ook vaak niet worden begrepen door de omgeving. Daar weet ik alles van. Het gaf vroeger en nu soms ook nog wel stress dat mijn broertje zijn balans nog niet heeft gevonden en dat hij tegen zijn beperkingen af en toe aanloopt. Terwijl het een heel lief, sociaal joch van 22 is, maar ja, wel met een kleine gebruiksaanwijzing. Wel leuk dat Julian 2e is geworden in het toernooi en dat hij straks weer een toernooi heeft waarbij hij kan meespelen.

Janis: je hebt een ticker! Yes meid, weer een mijlpaal in het zwangeren-wereldje.

Dikke knuffel voor jullie allemaal, jullie zijn toppers. Zo lief hoe we hier allemaal met elkaar meeleven.

Geplaatst

Hoi allemaal,

Sissy ik duim voor een tp vandaag. Dan kun je gezellig naast me zitten op het wachtbankje met een kopje thee en een lekker gebakje!

Linda, wat schrikken van Denny zeg. Ik hoop dat hij zich snel beter voelt want zo'n klap voel je wel. Heel goed dat de dokter er even naar gaat kijken, ik hoop dat hij snel van zijn klachten af is en dat hij er niets aan overhoudt. Enne je 'zeurt'helemaal niet hoor. Iedereen heeft zijn eigen zorgen en ik vind het fijn dat je dat gewoon met ons kan delen, je hebt niet alleen een sterke kinderwens voor een tweede maar je bent ook gewoon mama met alle zorgen die daarbij horen. Heel normaal dat dat je bezighoudt. Je wilt toch gewoon het beste voor je kind. Dus voel je vrij om te schrijven daarover.

Hier gaat het op zich wel goed. Gisteren behoorlijk last gehad van de buik, vooral na een beetje inspanning zoals traplopen. Gistermiddag had ik links plotseling een enorme steek, echt niet leuk, toen ik ging zitten zakte het gelukkig weer wat af. Ik heb zelf het idee dat alles weer een beetje op de juiste plaats komt doordat de eierstokken weer wat in normale proporties komen. Ik heb gisteren weer contact met mijn leidinggevende gehad dat ik nog een week langer thuis blijf. Dat advies kreeg ik ook in het ziekenhuis. Toch kriebelt het wel weer om wat te gaan doen hoor. Nu ik thuis ben heb ik alle tijd om na te denken en te piekeren, wel zwanger niet zwanger enz. Jullie kennen het wel.

Hoe wordt een mens gek? haha

Liefs Ansje

Geplaatst

Yoehoe Sissy, make my day! Het gaat zo ongeloofelijk goed hier, het komt helemaal goed voor jou en Ansje! Spannend hoor, zal aan je denken en ook voor jou zonnestraaltjes sturen naar het umcg!.

Linda; wat schrikken van je man. Hoop dat hij er niet te lang last van houd. Goed om even de huisarts te bellen, helemaal als hij later nog wel vage klachten krijgt dan kan je er altijd op teruggrijpen.

Janis, leuk mvm. Ik moet nog 1,5 week en dan ben ik er weer klaar mee. Is een kleine moeite, ik kan het snachts met de ogen dicht ;-)

Nou ja, hier gaat wel alles goed. Ben alleen wat moe. Vanmiddag tentamen en volgende week 2 opdrachten inleveren waarvan ik met 1 nog niet eens ben begonnen. In het weekend is de lamp uit, veel slapen en kan me niet concentreren, zweef wat op een roze wolk. Is wel wat frustrerend want ik wil straks echt van mijn vakantie genieten door lekker niks te doen en veel te shoppen. Ga binennkort nog in gesprek met begeleider hoe ik het volgend jaar kan aapakken.

Geplaatst

Yes Sissy, straks een terugplaatsing!!!

Ansje, doe wel lekker rustog aan meis, ik weet het het is moeilijk vooral als je je verder goed voelt, maar het is het beste nu even voor jou en je emmy! Goed naar alle tante's hier luisteren haha.

Karin, goed om te lezen dat het goed met je gaat.

Liefs Janis

Geplaatst

Bedankt dames voor jullie lieve reacties!

@sissy: Super een tp!!! Toch weer een stapje in de goede richting.

@karin: wanneer krijg je de uitslag van dit tentamen? Heb je er een goed gevoel over? Pfff en dan nog 2 opdrachten. Succes.

@Ansje: dus je bent nog steeds niet de oude. Groot gelijk dat je nog langer in de ziektewet blijft hoor. Je moet ook echt rustig aan doen. Ik kan me ook wel indenken dat je je begint te vervelen. Het is ook niet echt lekker weer om lekker in de tuin te zitten lezen ofzo.

Hoe is het met je vriend? Knapt hij al weer wat op?

Ik ga zo de huisarts bellen voor Denny. Hij is vandaag wel gewoon aan het werk gegaan en de pijn was in ieder geval vanmorgen niet erger dan gisteren dus dat lijkt me een goed teken.

Geplaatst

sissy, yessss een tp. en nou lekker broeden meid!

Karin jammer dat je je niet kunt concentreren maar ja je bent natuurlijk ook maar 1 keer zwanger (of misschien 2 of 3 keer) dus daar mag je best van genieten toch hoop ik naturlijk dat je de tentamens haalt!

Linda, balen zeg van je nachtrust en de kleine man die ziek was en dan ook nog de grote man in de kreukels, sterkte!

Ansje goed dat je nog een week thuis blijft, lekker uitrusten en bijkomen, en dan vrijdags testen heh? wat zegt je gevoel? ga je het ook volhouden tot vrijdag?

Hier gaat het goed, wel erg misselijk en veel buikpijn...pff zal er wel bij horen, ben erg znuwachtig voor de 1e echo!

veel liefs Stiertje

Geplaatst

Hey dames

Joehoe sissy een tp gefeliciteerd meid.

Linda je zeurt echt niet je moet hier gewoon alles kunnen vertellen als je dara goed bij voeld.

Mijn broertje heeft ook adhd en ppd-nos en epilepsie dus ook allemaal heel zwaar maar hij gaat met stappen voor uit hij is nu 19 jaar en we hebben te horen gekregen dat die echt zijn rijbewijs mag halen.

Iedereen fijne dag liefs en dikke knuffel

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden