Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Ansje, iedereen ervaart het vroeg testen weer anders, ik ben een echte controlfreak en heb 1 week na de tp getest en toen was ie wit en vanaf toen heb ik elke dag getest en kon het streep zien en ook dikker zien worden. Ik werd er niet onzeker van maar het gaf mij een soort rust.

Dit was voor mij de juiste manier om het te doen, ook al zou er geen streepje verschijnene op den duur dan was ik ten minste langzaam voorbereid op een domper. Je moet doen wat je gevoel je ingeeft en wat jij denkt waar je het beste mee om kunt gaan, en postief testen op dag 9 na tp kan dus wel maar als je denkt dat het beter is om te wachten moet je dat zeker doen. Ik duim in ieder geval voor volgende week vrijdag!!

Minoes, kan me voorstellen dat het een rotdag was meid, je gevoel kun je niet uitschakelen. Gewoon door de dag heen slaan en indien nodig even een potje janken..of lekker wokken is nog beter. Over 3 weken weer beginnen, spannend hoor!!

Sissy, misschien is het juist goed dat je nu helemaal niets voelt...we gaan gewoon voor de positieve test en dat je voor de bruiloft een maatje groter moet kopen hihi!!

Linda, knap hoor van dat hardlopen..ooit heel lang geleden liep ik ook 10km zonder een centje pijn..those days are long gone...

Dough geniet je lekker van je verlof?

Karin heb je je examen al gehad?

Cherry hoe gaat het heb je nog getest de dagen erna? meid ik hoop voor je dat het alsnog een positieve test is geworden.

Janis, ja MvM is een goed idee alleen...die geur die uit die kannen komt..ow my god..als je al niet misselijk was dan wordt je het wel.

Met mij gaat het goed, behalve dan het vreselijk misselijk zijn de hele dag door, en natuurlijk de zenuwen voor de echo van dinsdag..nog 2 nachtjes slapen..

fijne zonnige zomer zondag allemaal!!

liefs stiertje

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Stiertje, dus ook misselijk, bij mij is het met vlagen, als ik voldoende tussendoor eet gaat het iets beter. Heb wel last van mijn darmen nu, heb het idee dat mijn darmen nog vol zitten. Dus gister veel vruchtenshakes met jus gemaakt en vanmorgen kon ik iig goed naar de wc, lucht wel op hoor.

Kan me helemaal voorstellen dat je zenuwachtig bent voor de echo, dat heb ik dus ook.

Die kannen van MvM heb ik opzich niet zoveel moeite mee, zorg er voor dat ik er niet te veel met mijn neus bovenhang.

Ik had van de week meer last van de koffie, toen kon ik dus echt wel over mijn nek gaan haha.

Ben gister met mijn schoonzusje wezen shoppen, ondanks het slechte weer zijn we toch geslaagd en hebben we een erge leuke dag weer gehad.

Ansje en Sissy, hoe gaat het met jullie? houden jullie het wachten nog wat vol?

Jessica, dikke knuffel voor jou.

Liefs Janis

Geplaatst

Hee meiden,

Poosje niet gereageerd, loop een beetje achter. Even denken, wat zijn de high lights....

Sissy, jou had ik al geluk gewenst met dit emmy'tje. Dat ie/ze maar mooi zijn werk doet daar binnen! Duim, duim, duim!

Goed dat je kleren voor de bruiloft hebt gekocht, anders blijf je alles altijd maar uitstellen zo van: wat nou als ik zwanger ben... En dan is het des te rotter als je later nog kleren moeten kopen, terwijl je de hoop had je er in zwangerschapskleding naar toe zou kunnen....Als het lekker lukt nu, is het heeeeelemaal niet erg om alsnog leuke bolle buikenkleren te kopen voor de bruiloft!

Ansje zit ook in de wachtweken te hopen dat het misschien dit keer, heel misschien wel goed is. Las dat je alweer een nare dip had vorige week. Zo logisch, je gaat van hoop naar vrees en wilt het zoooooo graag. Je wilt er alles wel aan doen dat het een keer lukt. Maar je kunt niks dan wachten. Veel te spannend!!

Hoe gaat het herstel van je vriend? En is jouw buik weer een beetje rustig nu, een poosje na de punctie.

Janis en Stiertje allebei echo deze week. Dat is ook suuuuperspannend. Had al eerder tegen je willen zeggen Stiertje dat ik ook erg veel gekramp/steken en gerommel voelde de eerste weken van de zwangerschap. Dat je denkt: oeh jee, komt er nu een bloeding?! Nee, toch? Maar da's allemaal gerek en getrek van je baarmoeder. Er gebeurt van alles die eerste weken in de buik! En dat kleine iniminimensje wordt helemaal aangelegd die eerste weken.

Vervelend Stiertje dat je de MvM flessen zo vreselijk vindt stinken. Dat werkt niet echt lekker met de misselijkheid. Ik had daar geen last van, ik vond het wel een gedoetje, maar het wende wel, dat plassen in flessen. Vond het wel irritant dat ik ze zelf weg moest brengen/ op moest halen. Moeten jullie dat ook?

Voor jou Karin zit het er al weer bijna op! Ik moest daarna weer wennen aan het niet-plassen in die dingen, haha. Dat ik steeds in de wc plaste en dacht: o, jee, ik gooi plas weg! O, nee, hoeft niet meer in de flessen.

Bij jou dus misselijk Janis in vlagen? En hoe gaat het met de vermoeidheid? Fijn dat je weer naar de wc kunt, dat is zo vervelend. Had jij ook erg, he, Karin? Hoe is dat nu?

Karin,jhe hebt het nog even druk, las ik? Wanneer is jouw vakantie? En wat gaan jullie doen?

Hebben de andere meiden ook vakantieplannen? Van Linda weet ik dat ze twee keer op vakantie gaat. En Janis gaat naar de waddeneilanden met de honden, toch? Sissy, gaan jullie nog weg, of lekker klussen en wortelen op jullie nieuwe plekkie?

Cherry-Ann, goed om te lezen dat onze reacties je goed hebben gedaan. Dat verdien je ook, lieve reacties, want het is een akelig traject en jullie hebben veel akelige pech gehad en veel verdriet. Ik neem een beetje aan dat je niet alsnog een positieve test hebt gehad vrijdag. Anders was je het denk ik wel enthousiast komen vertellen. Ik gooi voor de zekerheid even een knuffel jouw kant op! We zien vanzelf of je behoefte hebt om mee te kletsen, of dat het te belastend is. Dat is elke periode weer anders en dat snappen we hier heel goed. Ik heb vorig zomer een paar maanden afstand genomen van het forum. Soms voelt dat beter. Ik ben niet de enige geweest, de meesten van ons moeten soms even afstand nemen voor zichzelf. Tja, hoe hou je het een beetje draaglijk he, wanneer het gewoon een rottige situatie is waar je je in bevindt... Het is steeds weer anders wat goed voelt om te doen. Maar weet dat we aan je denken en je het allerbeste wensen, ook als je hier een poosje niet bent!

Linda, had nog niet gereageerd over Julian wat je vertelde over z'n ADHD. Moet je niet bezwaard voelen om te vertellen, dat is een hele zorg! En vervelend lijkt me om mensen steeds uit te leggen hoe je ventje in elkaar steekt. Krijgen jullie wel veel begrip uit de omgeving?

Wat akelig dat Denny dat ongelukje heeft gehad. Nekklachten kun je lang last van houden. Hoe is het nu?

Minoes, snap dat het gisteren een moeilijke dag voor jullie was. Dat komt allemaal weer boven natuurlijk.

En jullie gaan dus toch verder met de EC. Succes, hoor. Het is heel belangrijk wat de kijk van de artsen er op is, dat werkt echt bemoedigend als ze aangeven dat het echt een goede kans van slagen heeft. En inderdaad hebben jullie al een klein EC-wondertje gehad. Heel verdrietig dat jullie die moesten verliezen, ik hoop heel hard dat er deze zomer weer een mooi nieuw wondertje voor jullie ontstaat!

Watvoor puppy's heeft je tante?! Zijn ook zoooo schattig!! Waarom wil je man er geen hondje bij?

Hier inderdaad lekker verlof. Voelt als een enorme luxe. Het gaat zo snel, alweer bijna 35 weken! Ik begin wat vocht vast te houden in mijn handen en voeten nu met dit weer aan het einde van de zwangerschap. Verder is het nog steeds goed te doen. De babykamer is bijna klaar, Sissy. Nu deze weken de laatste kleine dingetjes kopen.

Verder hebben we een mooi hoekje gemaakt in onze slaapkamer voor de baby, omdat het kindje de eerste tijd bij ons slaapt. Ons bed staat op een andere plek (en o, wat moet ik dan lang wennen aan slapen op een ander plekje in de kamer.... zo suf), een oud kastje waar ik als babytje ook op ben verschoond staat tegen de wand die we nu net geverfd hebben en we hangen het geleende hangwiegje aan een haak aan het plafond binnenkort. Zit ook een lief lichtblauw hemeltje bij. Zal binnenkort een fotootje maken en op Hyves zetten als hij hangt, kunnen jullie het zien, als je wilt.

Er komt een spannende week aan met Ansje testen en 2 echo's! Ik duim voor hele mooie eindes van hele spannende laatste afwachtdagen!

Geplaatst

Hoi allemaal, net terug van een heerlijk weekend weg wat perfect was na de negatieve test.....

Ik duik m'n bedje in, ben kapot van alles...

Bedankt weer voor de lieve reacties, ik ga van de week uitgebreider schrijven.

Geplaatst

hoi iedereen,

ik kom er even tussen vallen (schrijven)

ook wij gaan starten met icsi in eigen cyclus....

Ongeveer 4 maanden terug zijn we voor het eerst naar de huisarts gegaan, na de nodige onderzoeken hebben we vrijdag te horen gekregen dat we in aanmerking komen voor icsi in eigen cyclus.

vandaag heb ik me aangemeld op de forum. Ik weet nog niet wanneer we starten en hoe het allemaal zal gaan.

spannend vind ik het allemaal wel....komende dagen ga ik maar eens flink aan het lezen op dit forum:toppie:

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

Dough, jemig wat een verhaal haha, zo typ je een heel eind weg he.

Met mijn misselijkheid gaat het nu redelijk, zolang ik maar geregeld eet. Ik zal je ook ff een pbtje sturen want als het mag wil ik ook wel een kaartje......

ik moet de flessen van MvM ook zelf wegbrengen, dat is gelukkig hier in de buurt, en ergens waar andere mensen je niet zo snel zien.

Hoeveel kratten hadden/hebben jullie per week?

Cherry-ann, wel balen dat de test toch negatief is! Wel lekker dat jullie dit weekend er tussen uit zijn geweest, kan je lekker ff je zinnen verzetten. Hebben jullie nog cryo's over? Wanneer mogen jullie weer beginnen?

Es, Welkom

Stiertje, nog 1 dag en dan de echo, helemaal spannend, ik vind het iig wel erg spannend en mijn mannetje ook, die zei vanmorgen al ik wou dat het donderdag was.

Wij gaan het als donderdag de echo goed is de familie vertellen, ze weten toch wel dat we bezig zijn en ik vind liegen zo vervelend, dat ik zoiets heb van kan het net zo goed zeggen. Denk dat iedereen enrom bij voor ons zal zijn.

En dan kunnen we ons ook niet verpraten dat je er zo om moet denken van wat je wel en niet kan zeggen.

Iedereen een hele fijne dag,

Liefs Janis

Geplaatst

Hoi dames,

Es welkom hier. Dus jij gaat ook icsi eigen cyclus doen. Dan zit je goed bij dit topic! Alvast heel veel succes en schrijf gezellig met ons mee.

Wat een spannende week wordt dit. Morgen Heeft Stiertje de echo en Donderdag Janis en ik natuurlijk vrijdag testdatum.

Ik begin nu wel een beetje zenuwachtig te worden hoor. De ene keer denk ik, we hebben een topper teruggekregen dus wat kan er mis gaan, maar ja er kan na terugplaatsing nog zoveel misgaan zucht.........

Liefs Ansje

Geplaatst

@es: welkom hier! Hopenlijk haal je hier veel steun uit het forum. Is er een wachtlijst op het moment om te starten?

@Dough: dat geloof ik meteen dat je vocht begint vast te houden vooral met die weer zeg.\

Op je vraag of we veel begrip krijgen voor Julian dat is heel verschillend.Sommige mensen begrijpen het precies maar met mijn schoonouders hebben we er veel strijd om. En in de buurt zijn er vaak problemen. Maar ik merk wel dat als ik het uitleg er meer begip is.

Ons mannetje heeft weer enorme pech. Hij heeft gisteren met voetballen een bal raar op zijn duim gekregen. Hij stond er heel raar bij. Mijn maag draaide om toen ik het zag en dan moet je rustig blijven he. Meteen doktersdienst gebeld waar we konden komen maar die stuurde ons meteen door naar het ziekenhuis. Er was geen breuk te zien gelukkig maar de duim was wel uit de kom dus die moest worden gezet. Jeeee wat een vreselijk gezicht. Julian was heel dapper en sterk hij huilde maar een klein beetje. Daarna opnieuw een foto om te kijken of hij goed zat en dat was gelukkig het geval maar hij moest wel in het gips. Scheurtjes kunnen ze namelijk niet goed zien op deze leeftijd vanwege groeischijven dus uit voorzorg en voor de rust en steun zit zijn armpje in het gips. Lekker met dit weer ook. Volgende week woensdag moet hij terug komen en als de foto dan goed is mag het gips eraf.

Vandaag heb ik hem lekker thuis gehouden van school het was ook al laat toen we gisteravond thuis kwamen. En ik heb dus vrij genomen. Nou moet ik zeggen dat het slechter had uit kunnen komen want met dit weer een onverwachte vrije dag is natuurlijk helemaal niet erg haha.

@ Ansje, Stiertje en Janis : een hele spannende week voor jullie alledrie.

@Sissy: hoe is het met jou? Jullie gaan als snel op vakantie toch na de testdatum?

Geplaatst

Hé meiden,

even kort een berichtje. Moet nog de bbq aansteken...

Linda: jeetje dat is zeker schrikken zeg met Julian. En wat een stoere zoon hebben jullie! Vertel hem dat maar haha.

Es: welkom hier op dit forum en bij dit topic. Je bent op de juiste plek. Lees en schrijf lekker mee.

Ansje, Stiertje en Janis: super spannend deze week voor jullie zeg! Ik duim elke dag heeeel hard voor jullie.

Ik schrijf snel even uitgebreider, misschien vanavond nog wel ff.

liefs,

sissy

Geplaatst

Hey dames.

Es welkom hier ik hoop dat je snel thuis voelt;) zal wel goed komen.

Wat een spannende week zeg pfff hopen op alleen goed nieuws

Linda jeetje miena zeg die jongen van jullie heeft ook vel pech een dikke knuffel voor hem, en dat onbegrip vreselijk en vooral van opa en oma's maar goed als je zelf er maar een draai in kan vinden wand het is echt niet makelijk.

Dough ja zo lief die puppy's kruising tussen chiwawa en maltelser hoe je het ook schrijft zooooooooooooooo leuk haha.

Jeetje nog 5 week gaat snel voor jou niet voor ons wel.

Ansje we gaan van het goeie uit ik duim nog heel hard haha

En sissy voor jou ook toi toi toi

janis karin en stiertje zwanger mussen haha met dit weer en dough natuurlijk ook

Hier gaat het wel ben al vanaf woensdag misselijk als ik eet gaat het wel niet te veel maar pfff even aan zien anders toch maar na de dokter.

Ik heb vandaag lekker rond getourt met de cabrio lekker.

En voor de rest gaat het wel goed zin op weer te beginnen joepie en in sep op vakant

Liefs en fijne avond

Geplaatst

hoi,

bedankt voor alle welkom berichtjes...

@lindamvjulian: de arts vertelde vorige week dat er geen wachtlijst was, maar nu weet ik eigenlijk niet of dat voor het stratgesprek was of voor de "echte" start.

aankomende vrijdag hebben we nog een gesprek, we bespreken dan de folders die we hebben meegekregen en krijgen we te horen wanneer het start gesprek is. (ik weet niet zo goed wat het verschil is tussen al die gesprekken, maar er komt ineens ook zoveel op je af??!!!)

hoe lang hebben jullie moeten wachten? was er een wachtlijst/tijd?

Wie weet wat er gaat gebeuren tijdens zon startgesprek?

ik heb een begin gemaakt met het lezen van deze "discussie"... het duurt nog wel even voordat ik mezelf helemaal heb "bij"gelezen. kletsen kunnen jullie wel!!:clap2:hahahaha

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

Stiertje, vandaag de echo, heel veel succes meis!!!!

Es, Ik had eerst een gesprek en toen, moesten we nog een cyclusanalyse, bloedonderzoeken en zaadanalyse laten doen. Toen kregen we de uitslag of we in aanmerking kwamen voor eigen cyclus, en daarna de uitnodiging voor de prikinstructies. Toen we de prikinstructies kregen, mochten we de als ik weer ongesteld werd starten.

Bij mij dus in data's samen gevat:

26 januari intake.

febr. cyclusanalyse

maart/april konden we van start. Dus 1 na de cyclusanalyse.

Hoop dat je hier iets aan hebt, oja misschien wel handig om te melden, mijn geval is eigen cyclus, hoe het zit met hyper weet ik zo niet.

Linda, jemig meis, wat heb jij een stoere jonge. Hoe gaat het hu met Julian? het gips zal nu zeker wel enorm jeuken met dit weer. Wanneer mag het er weer af?

Hoe gaat het nu met Denny zijn nek?

Jessica, beterschap meis, misschien is een bezoek aan de huisarts geen overbodige luxe, vooral als je iedere keer misselijk bent en niet weet waar het vandaan komt.

Lekker met dit weer in je cabrio rondcrossen, ben jaloers. Ik heb alleen ARKO.

Sissy, hoe was de BBQ gister? zeker nog wel erg warm buiten.

Ansje, het op en neer gaan van je gevoel is zo herkenbaar, dat had ik ook. nu nog wel trouwens. Nog even meis en dan weet je het.

Karin, hoe gaat het nu met jou?

Dough, trek jij het wel een beetje met dit weer?

Iedereen een fijne dag en probeer niet al te veel te doen met dit weer.

Liefs Janis

Geplaatst

Ha Stiertje,

veel succes meid vandaag bij de echo. Hoop dat je mooie beebje (of misschien wel 2) te zien krijgt! Ik spiek af en toe wel even vandaag....

Liefs,

sissy

Geplaatst

Stiertje succes vandaag en ik hoop dat de echo er goed uit ziet. Ik ben toch zo benieuwd of het er een of twee zijn.

Sissy hoe gaat het met jou?

Linda wat sneu voor Julian en zeker nu met dit warme weer gips om. Gelukkig maar dat z'n duim niet gebroken was, maar dit is ook vervelend voor hem.

Es, de wachttijden vallen over het algemeen wel mee, tenminste dat is mijn ervaring.

Wij hebben toen we begonnen met de ec ook een aantal gesprekken gehad. In het eerste gesprek namen ze onze geschiedenis door en hebben ze een echo gemaakt. Toen ze zagen dat ik al een redelijk groot eiblaasje had, zijn ze mijn cyclus verder gaan volgen om te kijken of het bij mij in orde was.

Mijn vriend heeft zaad ingeleverd en we moesten nog een samenlevingstest doen. Ook heb ik nog een hsg(baarmoederfoto) moeten maken om te kijken of eileiders doorgankelijk waren. Toen de resultaten binnen waren kregen we advies om eerst IUI te gaan proberen.

Dat werd niks en toen kregen we al vrij snel een oproep voor bijeenkomst om te leren prikken voor de ICSI. Dus al met al vallen de wachttijden mee.

Ik kan me wel voorstellen dat er veel op je af komt, het is nieuw voor je en ook spannend, maar het komt goed.

Als je vragen hebt weten wij er vast wel een antwoord op:happy:

Ik wilde vanmorgen testen maar ik durfde niet.....heb al wel wat testen in huis gehaald maar ik durf gewoon niet, weet niet eens of ik vrijdag wel durf te testen. Ik ben zo bang voor weer een teleurstelling. Al die kleine klachtjes die ik heb kunnen zwangerschapsverschijnselen zijn maar ook de voorbode voor de menstruatie. Bah, wat is het toch zwaar!

Liefs Ansje

Geplaatst

dames, echo was goed..het zijn er 2..!!! 2 megakloppende hartjes te zien. 1 is 9,1 mm en de ander is al 1,2cm...sjongejonge...dit moet even inzinken zeg...

oja Es welkom

xxx stiertje

Geplaatst

Stiertje, JAHHHHHHHHH meis krijg kippevel!!!!!!!!!! En tranen in mijn ogen........ NU IN ROZE MEIS VAN HARTE GEFELICITEERD!!!!!!!!!

Ansje, als ik dit van jou lees krijg ik een dejavu, ik voelde en had precies het zelfde, ik durfde ook niet te testen.

Liefs Janis

Geplaatst

Jaaaaahhh Stiertje: we hebben gelijk gehad met z'n allen hier. Je krijgt een tweeling! Helemaal top! Echt, zit hier te trillen op mijn stoel terwijl ik dit typ. Wat een mooi nieuws zeg meid! Laat het nu maar rustig bezinken.

Laat dit een mooi begin van zijn van een hele positieve week meiden. Janis: jij ook straks een mooie echo en Ansje gewoon superzwanger straks.

En dan volg ik volgende week. Ansje: herken je verhaal heel sterk, had zelf ook al bedacht dat ik misschien niet wil testen volgende week woensdag. Vind het gewoon te eng nu en ik heb te vaak negatieve testen gehad. Wacht liever paar daagjes. Maar ja, of ik dat uiteindelijk ook zo volhoud...

Liefs en een dikke knuffel voor ons allemaal,

sissy

p.s. grappig dat we met meerdere nu online zijn haha

Geplaatst

Oh, Stiertje, het zijn er dus toch twee! Ik begrijp dat je het even een plekkie moet geven ondanks dat je zelf gezien je hoge hcg misschien al wel wist dat het een tweeling kon zijn. Maar meis, wat fijn dat alles goed is met je beebjes. Wat zei je man er van? Moet hij ook aan het idee wennen?

Nu Janis nog voor een mooie echo donderdag, het eerste goede nieuws is in ieder geval binnen!

Dan volgen Sissy en ik ook gauw en laat Linda en Minoes en Es maar in de rij aansluiten, dan kunnen we een zwangerschapsclubje beginnen en eindelijk op een ander topic gaan schrijven. Het UMCG BOLLEBUIKENTOPIC. Lijkt jullie dat wat? haha:laugh:

Liefs Ansje

Geplaatst

Jaaaaaaa, Stiertjes echo was helemaal goed!! Wat een opluchting! En inderdaad twee!! Tjeeeeemig.... Zo heb je jaaaarenlang niks dan ellende en dan ineens zit je buik vol met een gezin van twee kinderen!!! Van harte meid, en nu maar wennen aan het idee!

Cherry-Ann, fijn van je te horen. Rot dat het weer niet is gelukt. Zwaar hoor. Fijn dat jullie een weekend weg zijn geweest. Afleiding en leuks doen maakt het wel draaglijker. Knuffel!

Ansje, ik heb met je te doen. En ook met jou Sissy. Ik had dat ook heel sterk de laatste pogingen dat ik dacht nooit te durven testen, hoewel ik Stiertje met haar testmania ook heel goed snap, haha. Je wilt gewoon niet dat het weer mis is. En een test doen kan de akelige waarheid 'negatief' doen verschijnen.... En tegelijk wil je, hoop je, dat die verrekte rottest eindelijk es positief wordt en ben je nieuwsgierig en wil je op een gegeven moment duidelijkheid! Willen weten waar je aan toe bent gaat vaak de doorslag geven en jullie gaan wel durven testen, hoor!! Jullie zijn grote wachtweekbikkels!! Respect voor Ansje en Sissy!!

Es, welkom hier, je hebt ons gevonden. We zijn inderdaad een druk kwebbelend groepje, dat kost wat tijd om bij te lezen, haha! Fijn dat iedereen in zijn onderschrift wel een beetje heeft staan wat ze heeft meegemaakt tot nu toe, dan heb je een beetje een idee.

Even kijken wat je ook alweer vraagt. o, hoe lang het duurde voor de behandeling uiteindelijk startte. Bij ons ging het heel snel, hoewel het natuurlijk een eeuwigheid lijkt als je er midden in zit. Wij startten in maart 2009 met zelf proberen kindje te maken (Mirena verwijderd). In augustus is het zaad van mijn man getest. Ik had allerlei klachten en wilde weten of we wel normale kansen hadden op het maken van een kindje. Mijn voorgevoel klopte, het zaad was heel slecht: soms geen enkel zaadje, soms maar 1 of 2. In augustus zijn we door de huisarts doorverwezen naar het UMCG. Daar hadden we in november een intakegesprek. Ze wilden opnieuw het zaad testen en mijn man is lichamelijk onderzocht. Ik kreeg een inwendige echo.

In december 2009 was de uitslag van het zaadonderzoek bekend en werd meegedeeld we in aanmerking kwamen voor ICSI eigen cyclus. Mijn man moest een chromosomenonderzoek en wij beide zijn toen getest op HIV, hepatitis enzo. Ik kreeg in januari 2010 een cyclusanalyse. Voor het chromosomenonderzoek staat 3 maanden, maar bij ons was de uitslag na 6 weken bekend. We kregen vervolgens begin februari een groepsinstructie om te leren prikken en kregen daar ook info over hoe de behandeling precies verloopt. De volgende dag startte mijn behandeling, want mijn eisprong zat er meteen aan te komen. Een week later had ik al een terugplaatsing. Dus binnen een jaar na het verwijderen van mijn Mirena! Ik was er gelijk zwanger door, maar het werd ook heel snel een miskraam. Daarna was het pas bij de 5e tp weer raak en ik zit nu te broeden op ons jongetje: Made by the UMCG!

Janis, het gaat wel met de warmte. Ik kan er prima tegen. Houd dus wel wat vocht vast, maar ik word niet naar van de warmte. Voor veel zwangeren is zulk warm weer helemaal niet prettig. Ik blijf het maar herhalen: ik ben een ongelooflijke bofkont!!

Karin, hoe is het voor jou met dit weer?

Linda, wat naar zo'n duim uit de kom, brrrr, krijg de bibbers bij het lezen van je verhaal. Wat een dapper joch is het, zo weinig piepen in het ziekenhuis!

Groot gelijk dat jullie gisteren beide thuis zijn gebleven.

En jij lekker rondgetoerd met de cabrio, Minoes! Goed zeg, Wat fijn dat je weer zo kan genieten van autorijden. Wat een vrijheid, hè? En je hebt alweer gezonde zin om te gaan beginnen met behandelen. Op naar een heel mooi 2011 voor jullie tweetjes!

Liefs!

Geplaatst

Ha meiden,

zo, na een ochtendje werken zit ik nu weer even relaxed op de bank met de laptop. Heb weer even tijd om iets langer te schrijven en te reageren.

Stiertje: begin je al beetje te bekomen van het feit dat je 2 kindjes bij je draagt? En wat Stiertjeman ervan? Is hij al dubbele dingen aan het inslaan of zich druk te maken over de auto? Schijnen van die typische mannenreacties te zijn...

Janis: voor jou nog even wachten tot je ook echo hebt. Dat jij dan ook maar een heel mooi beebje met kloppend hartje kan zien. We gaan ervoor!

Ansje: ik heb echt met je te doen meid. Het is zo zenuwslopend deze wachtweken. Echt verschrikkelijk. Kan me je gevoel zo goed voorstellen. Gewoon gaan testen wanneer jij je daar goed bij voelt hoor meid. Ik duim heeel hard voor je dat je eind van de week een dikke vette plus hebt op je test! En dan straks inderdaad een andere topicnaam kiezen: strak plan. Alleen is de buik van Dough straks misschien niet meer zo bol als Minoes, Linda en Es aansluiten in de polonaise. Maar dat vindt ze vast niet erg haha.

Minoes: lekker dat je zo aan het rondrijden bent en dat het goed met jullie gaat en jullie lekker leuke dingen doen. Was je nog bij de huisarts geweest?

Karin: hoe is het met jou met dit warme weer? Heb je er veel last van? En ben je nu ook nog met deze hitte aan het studeren? Dat is helemaal afzien zeg.

Dough: leuke lange verhalen schrijf je zeg! Kan merken dat je met verlof bent C:\Users\GEBRUI~1\AppData\Local\Temp\msohtmlclip1\01\clip_image001.gif. Wat fijn dat je niet al te veel last hebt van deze hitte nu. Dat scheelt dan weer. En wat bijzonder dat jullie een hangwiegje straks in jullie slaapkamer hebben. Ik houd Hyves wel ff in de gaten voor de foto's. Altijd leuk!

Linda: hoe is het nu met Julian? Vandaag wel naar school geweest? En heeft ie er nog pijn aan? Of is het nu vooral onhandig dat hij in het gips zit? Hij zal misschien wel last hebben van de warmte nu met gips om zijn hand/arm....

Cherry-ann: wat k.t dat je test alsnog negatief was. Je was er al bang voor, maar het komt gewoon elke keer heel hard aan. Sterkte meis en lees/schrijf lekker mee wanneer dat goed voelt. We snappen hier allemaal heel goed als je even afstand nodig hebt. Dat hebben veel van ons op een bepaald moment ook gehad. Een dikke knuffel.

Es: leuk dat je met ons gaat meeschrijven. Je hebt inderdaad wel veel terug te lezen. Om je vragen te beantwoorden, zal ik kort even onze versie van de MMM schrijven. Dan krijg je zo langzamerhand a.d.h.v. al onze ervaringen een beetje beeld wat je te wachten staat. En anders vraag je maar lekker hoor!

In oktober 2008 heb ik de laatste pil geslikt en zijn we gaan proberen kindje te maken. Na een klein jaartje hebben we voor het eerst met onze huisarts besproken dat ik nog niet zwanger was geworden. In november heeft hij ons op ons verzoek toen doorgestuurd naar het UMCG. In januari 2010 hadden we de eerste afspraak. Toen volgde bij mij een cyclusanalyse, meerdere inwendige echo´s, bloedonderzoek en uiteindelijk een samenlevingstest. Zo´n 3 weken later heeft er ook zaadonderzoek plaatsgevonden. Begin februari kregen we te horen dat de zaadkwaliteit niet goed was. Te weinig zaadcellen en te weinig goed beweeglijke zaadcellen. Het zaadonderzoek moest herhaald worden en dat kon pas 3 maanden later omdat het 3 maanden kost dat het zaad helemaal ververst is. In mei heeft manlief dus opnieuw zaad ingeleverd en zo´n 6 weken later kregen we de uitslag. De zaadkwaliteit was nog steeds niet goed en dus werd het ICSI eigen cyclus. Begin augustus hadden we toen een intakegesprek met de IVF-arts. Twee weken later hadden we de voorlichtingsbijeenkomst. Dat is met meerdere stellen tegelijk en je krijgt dan ook de prikinstructie. Eind augustus zijn we toen gestart met de 1e poging en begin september was de eerste terugplaatsing een feit! En nu hopen we heel erg dat poging 6 onze poging wordt en dat ik nu zwanger ben van een wondertje. Nog een weekje geduld hebben tot het testmoment.

Met mij gaat het trouwens wisselend. Ene moment positieve gedachten en andere moment negatief en al bezig met de hyper waar ik vervolgens heel erg tegenop zie. Ik merk wel dat ik er op andere momenten juist helemaal niet mee bezig ben, dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld de vorige poging. Toen was ik 24/7 volgens mij bewust. Nu ‘vergeet’ ik het regelmatig. Verder voel ik nog helemaal niets. Wel nog moe, maar ja, komt vast door de pregnyl. Ben verder ook lekker bezig met het huis, voorbereidingen van trouwdag van mijn zusje, borrel aan het organiseren voor de nieuwe buren, werken, leuke dingen ondernemen met manlief (Harry Potter films kijken), bedenken wat ik met de vakantie wil (is over 3 weken en we laten het afhangen van het testresultaat) enz, enz. Kortom, best veel te doen en daardoor minder bezig met het feit dat ik in de wachtweken zit. Is misschien ook wel goed. Je weet het toch niet…

Liefs,

sissy

Geplaatst

@stiertje: jee dus toch 2 babietjes!!! Wauw. Ik kan me voorstellen dat je dit even moet laten bezinken hoor. Wij denken meteen dubbel geluk maar aan een tweeling zwangerschap zitten wel weer risico's dus het is niet alleen maar leuk.

@Ansje: ik kan me helemaal indenken dat je niet durft te testen hoor. Dat had ik ook altijd wel. En als ik dan weer negatief testte dacht ik zie je wel had je niet moeten doen.

@dough: Trek je het nog een beetje met dit warme weer?

Goh ik had er nooit bij stil gestaan dat jij toch al binnen een jaar zwanger was wel dmv icsi natuurlijk maar toch is het vrij snel gegaan.

Het lijkt me ook iets simpeler als het probleem ligt bij het zaad. Bij ons ligt het probleem niet bij het zaad en daardoor is het juist ingewikkelder denk ik. Omdat bij de 1e hyper het zaad ineens zomaar slecht bleek werd er icsi gedaan en dan ga je automatisch niet meer terug naar ivf.

Ik ben hier en op het andere ivf forum het langst bezig ( 7 jaar) terwijl er toch nooit een duidelijke oorzaak is gevonden. Gek is dat dan toch he.

@es: voor de eigen cyclus was een wachtlijst van 6 maanden toen wij begonnen maar dat was in 2008.

@sissy: lastig he die onzekerheid. Nou ja lastig is niet eens het juiste woord. Het is dus nog niet zeker dat jullie op vakantie gaan over 3 weken? Ik dacht dat jullie al geboekt hadden voor Griekenland , toch? Of ben ik nu in de war?

Wel lekker dat je zoveel afleiding hebt. Nu de laatste zware wachtweek zien te overleven.

Julian heeft trouwens niet heel veel pijn meer. Hij doet ook alweer van alles met zijn hand terwijl hij er niet teveel mee moet doen natuurlijk. Met de warmte valt het mee hij klaagt er in ieder geval niet over dat het broeit ofzo.

Vanmiddag op school gingen ze met water spelen. Tsja wat moet je dan he. Ik heb hem maar een zak meegegeven met tape , zoals we nu ook douchen, anders vond ik het ook zo sneu voor hem.

Ze voorspellen erg slecht weer he voor vanavond. Ik ben benieuwd wat er van komt. Valt meestal wel mee hier.

Geplaatst

Meiden,

Het begint hier nu te onweren, dus ben benieuwd wanneer het echt los zal gaan

Fijne avond iedereen.

Liefs Janis

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Had gisterochtend een heel verhaal getypt en nu is het foetsie! Nieuwe pc's op het werk, zal het wel aan liggen.

Stiertje, ongelooflijk gefeliciteerd! Wat een goed nieuws en onvoorstelbaar het verschil met enkele weken/maanden geleden hoe je je toen voelde. Ben heel blij voor jullie, hoop dat het besef nu meer komt. Maar waarschijnlijk kijk je alweer naar de 12 echo uit.

Ansje, bikkel dat je nog niet getest hebt, spannend hoor. Gaat het met de man weer wat beter en knap jij al weer wat op of mag je nog steeds niets doen.

Janis, morgen mag jij voor de echo en dan lekker aan de familie vertellen, super.

Dough, ben zo jaloers op jou, lekker voor de buis wimbeldon kjiken. Houd je het een beetje vol? is het nog wel leuk genieten of heb je de hele agenda nog volgepland met afspraakjes.

Sissy, wil het werken weer een beetje? Werk je halve dagen? Hoe bevalt het verder in het nieuwe dorp, kan je een beetje je plekje vinden?

Linda, wat een stoere bink heb je toch. Ik zou knettergek worden met dit weer en dan je hand in het gips.

Cherry Ann, wat shit dat je een negatieve test had. Hoop dat je wel hier blijft meeschrijven hoor, wij slepen je er doorheen.

Jessica, hoop dat je niet echt ziek gaat worden, misschien koudje gevat in de cabrio?

Es, welkom hier. Hoop dat je hier wat steun kan vinden want het wordt nog een emotionele achtbaan en jullie hebben natuurlijk ook al wat slecht nieuws te verwerken gehad. Momenteel zit de stemming er hier goed in met aardig wat successen. Wanneer je terugleest zal je zien dat het ook wel anders is geweest. Wij hebben het hele voortraject in het martini gedaan. Begin mei kregen we te horen dat het icsi werd, in juli intake en in oktober echt gestart. Maar wij hebben wat ruimte voor jou gemaakt op de wachtlijst! Heel veel succes, en klagen, zeuren vragen kan hier altijd.

Hier gaat alles voorspoedig, nog niet vreselijk last van het weer. Nog twee daagjes werken en dan heb ik vakantie!!! 3 weken lang. Heb er ongelooflijk veeel zin in. Ga alleen maar relaxen en kneuterige dingen doen. Zaterdag start ik de shopmarathon met mn moeder. De tweede week gaan we waarschijnlijk nog een midweek naar de veluwe. Gisteren de opdrachten voor school ingeleverd en vlg week nog een her en dan een aantal weken geen studie, heeerlijk!

Maandag mogen we weer naar de verloskundige en gaan we op de kinderopvang kijken. Spannend allemaal.

Fijne dag iedereen,

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden