Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Joehoe, hier ben ik. Gut dat krijg je nu: als je even een paar daagjes niks hardop zegt, dan denkt men dat je al bevalt, haha!

Heb zelf t idee dat ie wel tot de uitgerekende datum blijft zitten, eigenlijk. Maar dat gevoel is nergens op gebaseerd. Je weet het gewoon niet. Wel een raar iets: je weet dat je tussen nu en 5 weken bevalt maar of het over 5, 10, 20 of 30 dagen is weet je niet! Raaaar!

Hier alles oké. Ik had een klein beetje hoge bloeddruk bij de verloskundige vandaag, nog niet verontrustend. Verder alles prima. Kindje ligt mooi ingedaald.

Verder vermaak ik me nog prima in mijn verlof! Ben blij dat het weer koeler is: mijn voeten zwollen wel erg op!

Bedankt voor het meedenken over de naam op internet zetten. Ik denk dat ik het hier maar niet vermeld en jullie zullen allemaal het op Hyves en op t kaartje wel kunnen lezen. Ik kan kan jullie ook een pb-tje sturen, natuurlijk. Komt goed.

Minoes, je zei dat je m'n adres wou voor een kaartje, wil je ook een geboortekaartje hebben? Dan moet ik jouw adres nog even krijgen (pb of hyves-berichtje). Hoeft natuurlijk niet, hè?

Janis, 2e echo. Spannend!! Maar wel wat minder spannend dan de eerste, toch? Succes! En lekker uitwaaien in het vooruitzicht. Heerlijk!

Cherry-Ann, zo lijkt je ei er een paar dagen geen zin in te hebben en zo ligt ie ineens klaar! Overmorgen punctie? Ja, eitje kan idd gesprongen zijn, eitje kan niet gevonden worden, er hoeft geen bevruchting te zijn. Allemaal shitrisico's van die ec behandeling...... Heeeeeel hard hopen dat al die factoren niet aanwezig zullen zijn dit keer, maar het blijven reuze rottige spannende momenten. Succes, wij duimen!!!

Wat een gedoe voor jullie met dat gips van Julian, Linda. Wel stoer nu met groen van de FC!

Minoes, wat rottig dat jullie nu niet verder kunnen behandelen deze maand! Wat een vreselijke domper. Waarom kan het eigenlijk niet? Wat zei de arts?

Wat betreft onzekerheid over de zwangerschap. Dat herken ik wel en dat nam inderdaad heel erg af vanaf het moment dat ik hem dagelijks kon voelen bewegen. Maar dan nog, hoor: als ik hem nu een paar uur niet voel, ben ik nerveus: leeft ie nog?! En straks als ie geboren is hang ik denk ik ook regelmatig boven dat bedje: ademt ie nog?! Pff... het blijft spannend!

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

Hier vanmorgen de tweede echo gehad. Beeb was 2 cm, alles zag er super goed uit zei de arts, en het bewoog al zelfs, we hadden wel weer een traantje van vreugde. We zitten nu precies op 8.5 week. Ik vond het enorm bijzonder om te zien, het hoofdje, en zelfs al de stompjes van de armen en benen, en het hartje natuurlijk. Heb vanmorgen ook gelijk de verloskundige gebeld en daar kunnen we 27 juli voor de intake. Ik heb de arts een grote doos Merci gegeven, voor iedereen.

Dough, fijn om weer van je te lezen.

Karin, was jij nou met vakantie?

Hoe gaat het met de rest van de meiden?

Iedereen een fijne dag, die van mij kan niet meer stuk.

Liefs Janis

Geplaatst

Hey dames.

Super janis lekker weg uit umcg geniet er van.

Dough ik stuur je mijn adres wel even.

Cherry spannend meid op naar een mooi bevruchting en eerst eitje natuurlijk.

Iedereen succes heb nog niet de puf om te reageren ik ben nog steeds een beetje uit mijn doen voel me ook heel verdrietig het zit niet mee bah bah.

Ik ben voor jullie heel blij maar ik weet even gewoon niet zo goed wat ik allemaal zeggen moet sorry komt wel weer mijn geheugen haha

Liefs mij nog 1 dag werken en dan ben ik verlost haha

Geplaatst

hallo

ik ben nieuw hier

heb gisteren een crio terug laten platsen voor de 3de keer hoop dat die nu lukt ik ga we wel van uit

over 2 weken mag ik gaan tessen ik heb er een goed gevoel over

gr sophia

Geplaatst

Ha die Dough dus nog niet aant bevallen..haha jahoor we leven allemaal heel erg mee en zijn gelijk bezorgd als we je even niet horen.

Linda bedankt voor je lieve geruststellende woorden, ik ben al 3 kilo gegroeid en kan gewone broeken niet meer aan. We willen zeker weten wat het word en de hele wereld mag het dan ook weten haha. Wat zielig voor Julian dat hij nu weer helemaal het gips in moest, is ie er zelf ook sneu van of valt het mee?

Minoes, kop op meid. Nog even doorzetten straks ben jij weer aan de beurt en gaan we allemaal ons HCG jouw kant opsturen!!!!

Hallo Sophia (mooie naam) welkom, zit je ook net als wij in het UMCG? ik hoop dat je positief test!

Liefs stiertje

Geplaatst

Janis: yeaaahh meid, weer een goede echo gehad. Helemaal top! Kan me voorstellen dat je de zenuwen had en nu dus weer een opluchting. Fijn dat je nu naar de vk kan en het UMCG achter je kan laten.

Linda: wel stoer dat Julian nu FC-Groningen-groen gips heeft. Kan ie nog even mooi mee pronken op school. En dan hopelijk wel straks eraf voordat jullie naar Turkije gaan natuurlijk.

Stiertje: goed van je dat je je rust neemt, je beebjes pakken al hun energie, maar het moet voor jou wel te doen blijven natuurlijk. Jij hebt toch ook binnenkort weer echo?

Dough: haha, ja, dat krijg je nu als je even niet van je laat horen. Dan denken wij direct allemaal dat je zwaar aan het bevallen bent. Lijkt mij ook een raar idee dat je helemaal niet weet wanneer de kleine man zich aankondigt: vanmiddag nog of pas over 3 weken ofzo. Kan allemaal... Mooi dat je je nog niet verveelt.

Minoes: even een knuffel voor jou meid! Het is ook wel zwaar, jij kan weer niet starten en een aantal van ons zijn in de afgelopen periode zwanger geworden, terwijl we dit jou ook nog steeds zo hard gunnen.

Cherry-ann: spannend morgen dus punctie. Tsja, en of je ei er nog zit, dat is het rottige van die hele ec-behandeling. Elke keer weer proberen een stapje verder komen en je hebt er zelf gewoon geen invloed op. Bij mij was ie 2 keer gesprongen, maar vorige keer was ik er bijvoorbeeld van overtuigd dat ie gesprongen was omdat ze er pas heel laat bij waren (1e fm was ie al 16mm) en moet je me nu eens zien. Ik duim gewoon heel hard voor je dat je morgen een geslaagde punctie hebt en dan zondag een tp van een toppertje!

Ansje: hoe is het met jou meis?

Karin: heb je eigenlijk al bijna 20-weken echo? En nu inmiddels een beetje aan het shoppen geslagen?

Sophia: ik hoop dat je positief gaat testen!

Met mij gaat het goed, heb vanmorgen laatste ochtendje gewerkt en nu dus lekker vakantie! Even 2 weekjes niet werken en dan stappen we zaterdag in de auto om weekje naar Frankrijk te gaan, heerlijk.

Liefs,

sissy

Geplaatst

Hey hallo allemaal,

Janis, wat goed een mooie echo! en wat zijn traantjes van geluk toch fijn he! vind het zo geweldig voor je! voor alle zwangere trouwens, kan het mij nog herinneren als de dag van vandaag, mijn eerste echo's!

Dough, super dat het beebpje is ingedaald... nu nog even genieten van het tappelen ( of soms trappen! Auw!) in je buik. Fijn dat je gewoon heerlijk geniet van je verlof!

Minoes, :icon_flower:

Sophia, welkom en heel veel geluk gewenst! hopelijk gaan de wachtweken een beetje snel en heb je veel afleiding!

En over mij, ik weet welke hindernissen er nog te gaan zijn maar ik wil altijd zo graag weten wat de percentages zijn, grote kans/kleine kans, gek genoeg maakt het me rustig als ik alle statistieken er bij heb. Een soort van gevoel van controle hebben terwijl ik dat natuurlijk niet echt heb of kan hebben.....

Ik ben best relax nu ik zie het wel maar heb ook zo'n gevoel van een tegenslag meer of minder maakt nu ook niet meer uit. We knokken wel door en zijn gelukkig nog lang niet aan het einde van ons pakketje. Ik moest de pregnyl m 22.30 zetten gisteravond, morgen 8.20 melden. Nog even iets wat ik hier nog niet vermeld had... mijn vriend is sinds kort aan de antidepressiva... (nog een uitdaging in het leven wat al 3,5 jaar speelt) dus dit wordt de eerste keer dat hij zijn donatie moet doen terwijl hij medicijnen gebruikt. De artsen hebben gezegd dat het geen kwaad kan maar toch knijp ik hem een beetje... iemand hier ervaring mee?

Jullie horen het morgen.

Voor iedereen een dikke knuffel!

Geplaatst

Cherry Ann, mijn vriend slikt ook al jaren antidepressiva door een aantal gebeurtenissen in z'n leven en voor zover wij dat weten heeft het geen invloed op het zaad.

Sopje welkom hier, bij welk ziekenhuis loop jij?

Sissy, alles goed hier, alleen erg moe dus ik duik zo mijn mandje in.

Minoes, zomaar even een dikke knuffel!

Dough fijn weer wat van je te horen, ik dacht ook al zou ze aan het bevallen zijn? haha

Liefs Ansje

Geplaatst

@Janis: Wat super dat deze echo ook weer goed was! Lekker gaan genieten nu!

@Stiertje: dus al 3 kilo gegroeid. Dat beloofd nog wat haha. Wij mogen dus allemaal weten wat het word. Ik heb tweelingzusjes, mijn schoonvader is een mannentweeling, en een oude schoolvriendin heeft een jongens/ meisjes tweeling.

@Sophia: welkom hier. Gezien je woonplaats denk ik dat je niet in het UMCG onder behandeling bent? Spannende weken dus weer voor jullie. Ik zie dat er 2 jaar tussen jullie cryo pogingen zit. Vanwaar is dat als ik vragen mag?

@Sissy: wat een heerlijk vooruit zicht bijna vakantie!!!

@minoes: vervelend dat je weer in een dipje zit. Vanwaar mag je deze maand niet verder eigenlijk? Dat begrijp ik niet helemaal?

@Dough: ja flauw van ons he dat we meteen denken dat je aan het bevallen bent als je niet snel genoeg reageert. Vanaf nu heb je iedere dag meldings plicht haha.

Vervelend dat je bloeddruk wat hoog was vanmiddag. Heb je er geen last van verder ? Op je dikke enkels na dan.

Gek he dat je niet precies weet wanneer jullie kindje word geboren. Wij wisten het wel van te voren ivm geplande keizersnee en dat was ook heel gek.

We hadden het bewust tegen niemand gezegt. Totdat mijn moeder ineens voor de deur stond op het moment dat wij naar het ziekenhuis zouden gaan. Mijn tas stond al klaar in de gang dus ze had het meteen door.

Zie je tegen de bevalling op?

@Karin: Hoe is het met jou? Nog van je vakantie aan het genieten? En ben je al aan het shoppen geweest?

Geplaatst

hallo allemaal

voor de gene die af vraag waar ik onder behandeling staat in Arnhem en Utrecht in Utrecht hebben ze de tp gedaan en in Arnhem sta ik onder controle tot me 12 weken echo (als ik zwanger ben dan ) en dan ga ik in Boxmeer naar ziekenhuis dit zal mijn huisarts gaan regelen anders moet ik naar de verloskundige maar omdat ik al door had gegeven dat ik dit niet wil omdat ik al jaren bezig ben zou zij mij daar mee helpen (echt een schat van een mens)

er zit dus 2 jaar tussen omdat ik vorig jaar augustus het leven niet meer zag zitten alles zat tegen (relatie werk geen kinderen kunnen krijgen) dus ben ik oktober vorig jaar opgenomen geweest tot januari 2011 dit heeft me goed gedaan ik kan er nu weer tegen hihi

gr sophia

Geplaatst

Janis, super dat de echo goed was! Nu dus op naar de verloskundige! Geweldig, zeg! Feestjeeeeee!!!!

Stiertje, nu jij nog een goede tweede echo en dan zijn de eerste 12 weken straks al weer in zicht voor jullie! Heerlijk van je vakantie genieten.

Cherry-Ann, toitoitoi voor vandaag. Hoop dat ze een mooi ei vinden!!! Het is nu al achter de rug schat ik in.

Linda, ik weet niet waar ik ga bevallen, ik laat het van het moment afhangen. Ik dacht altijd ziekenhuis, maar een thuisbevalling lijkt me ook prettig. Maar alleen als alles een beetje voorspoedig verloopt, natuurlijk. Manlief vindt het wel een veilig idee om in het ziekenhuis te bevallen. We zullen wel zien. Ik was altijd erg bang voor bevallen, zag er erg tegen op. Gelukkig heb ik dat nu niet meer, ik denk nu: ik zie wel. Ik weet immers toch niet hoe ik het zal ervaren en hoe het zal zijn. Je moet je denk ik overgeven aan de situatie.

Ik heb afgezien van de dikke voeten/handen verder geen last van de hogere bloeddruk.

Sophia, tjonge wat een heftig verhaal, jullie hebben al veel meegemaakt. Veel geluk met deze cryo, hoop dat ie mooi gaat nestelen en dat na de ellende weer zonneschijn komt, nu!

Liefs voor iedereen op deze druilerige dag!

Geplaatst

Goed nieuws !!! Jeetje wat een opluchting weer! Ben echt zo blij.....

Zondag worden we gebeld tussen 9en 10!

Sophia, wat heftig zeg.... Hopelijk nu windje mee! Stuur ook wat geluk jouw kant op!

Dikke knuffel!

Geplaatst

Cherry-ann: wat goed zeg! Gelukkig, een geslaagde punctie achter de rug, wat een opluchting weer. Nu lekker rustig aan doen vandaag als dat lukt en dan op naar zondagmorgen voor een tp! Ik duim voor je!

Geplaatst

Cherry-ann, super gefeliciteerd meis, probeer nu leuke dingen te doen en er niet te veel bij na te denken. Maar je hebt iig de eerste stap weer. Je gaat ons gewoon opvolgen.

Sophia, wat een heftig verhaal, mijn duimen zullen ook voor jou draaien, dat je over twee weken een positieve test in handen krijgt.

Dough, hoop dat je bevalling je zal gaan meevallen, en dat je ons positieve verhalen kan vertellen.

Jessica, meis een hele dikke knuffel en je weet het he we zijn er voor je.

Liefs Janis

Geplaatst

Joehoe, Cherry Ann, we duimen door voor een tp zondag! Viel de punctie een beetje mee?

Sopje, wat een verhaal, het valt ook niet mee allemaal maar ben blij te horen dat het nu weer beter met je gaat.

Sissy ga jij nu morgen op vakantie?

Liefs

Geplaatst

Thanks voor de lieve berichten, wat heerlijk om het ziekenhuis zo te verlaten! Hopelijk wandelen we zondag weer vrolijk binnen!!! De punctie deed pijn! mar voel mee omdat het er maar 1 was, ik dacht gelijk; pfff hoe heb ik die vorige keren doorstaan met zoveel follikels.... tja toen had ik wel een roesje maar veel vond ik dat niet uitmaken. Maar goed het viel mee en nu lekker zappen op de bank! echt een soort ontladings- gevoel, moe joh!

Fijn weekend allemaal!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden