Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@tinkerbell: ik heb de eigen cyclus wel heel positief ervaren. Misschien komt het ook doordat wij uit de hyperpogingen ook weinig eicellen en dus ook weinig embryo's hadden.

@minoes: balen ook dat je schoonouders niet mee kunnen naar de 3d echo. Komt je broertje wel een beetje in de buurt te wonen?

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Linda broertje gaat naar vochterloo of hoe je dat ook schrijft dat is het enige huis voor jongens en meiden zo als hem

Maar we gaan daarna het zh om hem de foto's te Laten zien laptop mee

Hoe voel je nu?

Dikke toet

Geplaatst

Jessica, wat vervelend van je schoonvader, jammer dat hij niet mee kan met de echo, maar je hebt iig wel plaatjes wat je hem kam laten zien, en misschien dvd?

tinkerbell, er zijn meer meiden die de 6e keer zwanger zijn geraakt. Hou die ene keer nog moed!

linda, wel fijn dat je iets bent gerustgestelder, maar kan me voorstellen dat het nu ff slopend is voor je.

Ansje, ik bloede ondanks de ks ook 6 weken. Niet veel maar toch en als ik wat meer deed bloede ik ook wat meer. En misschien dat je ongi nu wel weer is gekomen, dat kan ook he.

Liefs janis

Geplaatst

Ik houd de moed erin hoor, maar nu de zesde keer zo dichtbij is moet ik ook wel nadenken over wat daarna...maar het zou natuurlijk fantastisch zijn als poging 6 lukt!!!

Linda, hoe is het?

Mon, wanneer ga jij weer beginnen? Ik zit nu op dag 22 van mn cyclus...

Geplaatst

@tinkerbell: goed dat je de moed er in houd! Positief blijven. Ook al is dat soms verrekte moeilijk.

Hier gaat het wel goed. Ik durf het bijna niet uit te spreken want ben bang dat het bloeden dan wel weer begint. De weinige kwaaltjes die ik had zijn er ook nog. Dus ik heb er toch stiekem nog wel een beetje een goed gevoel bij voor dinsdag.

@Minoes: Hoe is het met je schoonvader? De pretcho was erg mooi zag ik. Wat een geweldige foto's!

Geplaatst

Hey dames

Linda klink positief ik ben ook nog lekker positief voor jullie

Ja mooi 3D foto's hè ben ook zo trots op lachen zie je niet vaak

Schoonvader weten we verder nog niks zijn druk bezig

En we hebben net mijn broertje weg gebracht heel zwaar pfff maar goed het is voor hem beter

Tinkerbel lekker moed houden

Hoest met de andere dames ?

Liefs Jessica

Geplaatst

Linda, fijn dat je nog steeds de kwaaltjes hebt en dat het er eigenlijk toch wel posotief uitziet..nou op naar morgen!! pfff je zal wel zenuwachtig zijn..denk aan jullie! Heb je nog getest?

Jessica geweldige 3d fotos op fb mooi hoor!! sterkte met je schoonvader!

Tinkerbell, ik vond eigen cyclus erg zenuwslopend..elke keer dat het afhangt van 1 eitje..pff nee wij zijn na 4 x zonder succes gestopt en met goede moed begonnen aan de hyper en dat vond ik beter te doen. Tuurlijk heb je last van de hormonen en is de punctie 3x zo lang maar voor iedereen is zowel de invloed van hormonen en de pijn bij de punctie weer anders. Ons heeft het twee wonders opgeleverd waarvan de ene momenteel de longen uit der lijf schreeuwt boven en de ander lekker rustig met de foppiespeen in de wipstoel hangt..haha. Maarrrrr..houd moed want voor velen hier heeft eigen cyclus ook HUN wonders opgeleverd..duss het kan nog en wij duimen voor jou dat het ook gaat gebeuren!

de dames krijgen morgen hun 1e enting ..bah ben er nu al naar van. Hoop dat ze er niet teveel last van zullen krijgen.

veel liefs en hopelijk tot snel xxxx

Geplaatst

Nou mijn echo afspraak staat alweer gepland, wat eerder dan normaal want het is vandaag dag 26, vorige keer werd ik ongie op dag 31 en nu dag 26, nou ja we zullen zien hoe groot hij is.

Ik moet zondag om 9.30 1ste paasdag, ben er weer helemaal klaar voor, dit wordt voor ons nu de 4e poging.

Hoop dat we wel samen op het wachtbankje terecht komen tinkerbell, dan heb je toch wat steun aan elkaar.

linda: fijn om te lezen dat je nog kwaaltjes hebt en dat het bloeden dus nog steeds is gestopt..su6 morgen

minoes: al wat meer bekend over je schoonvader??

ansje: fijn dat het allemaal goed gaat met j, wel vervelend dat je zo bloed

Geplaatst

Mon, mijn duimen gaan weer voor je draaien! Succes deze ronde en duim voor een zeer goede afloop!

jessica, dus je broertje nu weg, een nieuw begin, wel erg emo of niet, dikke knuffel.

Linda, fijn te lezen dat je nog wat kwaaltjes hebt, hoop dat morgen een super goede echo hebt, en een kloppend hartje!

Stiertje, dus jou meiden morgen ook de eerste enting, mijn meisje krijgt morgen ook haar eerste enting en ik vind het ook heel erg spannend, heb de paracetamol al in huis voor het geval ze erg veel last krijgt.

Hier, heb het erg druk gehad, of ik maak me druk, zaterdag ben ik nog met S naar de dokterswacht geweest want ze had al een week niet gepoept, (kan met de BV) maar ik kon merken dat ze er erg last van had, dokter gaf me laxeerdende zetpillen mee, en een paar tips, warm bad en met een thermometer met gewone zeep in de poepgat, wat dat werkt laxerend, dus dat eerst maar geprobeerd en na een uur had ze de broek vol. Nu vanmiddag begon de ellende weer, huilen, niet willen eten, dus we zeiden van weer doen wat we zaterdag deden, nou na een half uur zat ze er weer onder, kon haar weer schone kleding aan doen. Ik zal morgen wel ff vragen, of er ook wat is, om de ontlasting makkelijker voor haar te maken, want iedere keer, die thermomenter met zeep te doen is ook wel weer wat. verder gaat het wel goed met haar.

Met mezelf gaat het wat minder, nog last van mijn buik en erg last van mijn rug, die zit echt mega vast, donderdag naar de fysio, die moet nu maar ff kraken. Kan wel merken dat door mijn rug dat ik heel erg moe ben.

Nou meiden fijne avond.

Liefs Janis

Geplaatst

Linda succes morgen denk aan je dikke knuf

Stiertje sneu hè prikjes sterkte morgen

Mom jij weer succes met behandeling en dat het nu maar eens de laaste mat zijn ik duim voor je

Janis vervelend zeg van de kleine meid sneu dat het allemaal zo vast zit en dan ook de prikjes bah geef haar maar een dikke pakkert

En denk een beetje om je zelf anders krijg je voor je broek

Ja heel moeilijk met mijn broertje

Maar kreeg zo'n lief sms van hem ik stuurde dat ik van hem hou enz krijg ik terug hou ook heel veel van jou en mijn man natuurlijk ook en de kleine zo lief helemaal uitzich zelf

Mijn schoonpa zijn ze aan het onderzoeken nieren zijn niet goed en bloed niet dus afwachten wel een gevl

Geplaatst

Linda, heel heel heel heeeeeel veel succes!

Mon, wij lopen dus niet helemaal gelijk. Jammer! Maar misschien overlappen we nog een wachtweek...zou wel leuk zijn.

Kijk er nu alweer tegenop. Maar ben ook wel bang dat er al in een eerder stadium iets misgaat. We hebben al een keer geen eicel gehad en een keer geen bevruchting.

In elke stap kan natuurlijk iets mis gaan, zou wel jammer zijn als dat nu net de laatste keer gebeurt. Maar ja, heb er geen enkele invloed op dus hopen dat ons nog een kansje gegund is.

Geplaatst

Hey Linda: heel veel succes vandaag bij de echo! Ik hoop echt dat er nu een mooi kloppend hartje te zien is. Ik duim heel hard voor je vandaag!!!

Geplaatst

Linda, succes vandaag bij de echo, ik denk aan je!

Tinkerbell, mijn duimen draaien ook voor jou dat je een terugplaatsing zal krijgen en dat het dan raak zal zijn.

Jessica, vandaag zwangerschapscursus? Hoe was de rondleiding bij het UMCG?

Heb afspraak gemaakt met de huisarts ivm met de ontlasting van S, maak me toch wel zorgen er over. Kan donderdag terecht, vanmoddag naar het consultatieburo dan krijgt ze haar prikjes, kan er nu al tegen op zien bah. Zal dan ook gelijk vragen of hun tips hebben voor haar ontlasting.

Hoe gaat het met de rest van de meiden?

Liefs Janis

Geplaatst

Linda heel veel succes bij de echo vandaag!!Ik hoop dat jullie een mooi kloppend hartje zien!

Jessica ik kan me voorstellen dat je je broertje wel mist. Heeft hij het naar zijn zin in Vochterloo?

Janis denk je goed om jezelf? Wat vervelend voor je kleine meid dat ze zo'n last heeft om haar ontlasting kwijt te raken. Ben benieuwd of je nog iets daarvoor kunt krijgen. J poept de laatste dagen ook wat minder en hij krijgt een enorm rood hoofd als hij perst. Ook hij lijkt er af en toe wat last van te hebben.

Mon ook weer bijna van start. De duimen gaan weer draaien hoor!

Stiertje bah de eerste inentingen voor je meiden dus vandaag. Oh dat lijkt me zo zielig voor die kleintjes. Sterkte. En jij ook Janis voor jouw meisje.

Sissy hoe is het met jou?

Ik ben gisteren voor de nacontrole bij de verloskundige geweest. Alles was goed en over het bloedverlies hoefde ik me geen zorgen te maken. Bij de een duurt het gewoon wat langer dan bij de ander. Als het met twee weken nog niet over is moet ik even naar de huisarts maar ik hoop dat dat niet nodig is.

Mijn baarmoeder was ook weer in de juiste proporties dus vk maakte zich er niet druk om.

Vanmiddag moet ik voor de eerste keer mijn kleine man een paar uurtjes achter laten. De man van mijn collega is vorige week plotseling overleden dus vanmiddag crematie. J gaat naar mijn schoonmoeder dus ik laat hem in vertrouwde handen achter maar liever bleef ik bij hem. :(

Liefs Ansje

Geplaatst

Wederom slecht nieuws. Het vruchtzakje was nu leeg dus er is geen enkele hoop meer. De arts heeft nog een heel verhaal verteld over hoe nu verder maar ik hoefde het allemaal niet meer te horen. Ze belt nu morgen om de dingen door te spreken.

Wij zijn gebroken dit is zo oneerlijk. Eerst een paar weken genieten en dan die bloeding wat ook meteen weer ophield. Dan krijg je aan de telefoon te horen dat dat heel positief is dus krijg je weer hoop en dan is er toch geen hoop meer.

Bedankt voor jullie lieve berichtjes. Ik weet niet of ik het nog op kan brengen om hier mee te schrijven. Dat heeft even tijd nodig.

Geplaatst

Lieve Linda ik weet ook niet wat ik zeggen moet

Het is zo oneerlijk waarom moet dit gebeuren

Het is logies dat je eerst en misschien hier niet kan schrijven

Ik hoop zo voor jullie dat je straks weer positief alles kan zien en is zo oneerlijk hoop en dan verdriet

Lief dikke knuffel

Geplaatst

Ach lieve Linda, ik had zo gehoopt op alsnog een positief bericht hier van jouw kant. Jemig meis, ik weet even niet wat ik je moet zeggen. Wat zijn jullie de laatste weken heen en weer geslingerd tussen hoop en vrees en elke keer toch weer gehoopt dat het goed kwam. En nou dit bericht dat vruchtzakje toch echt leeg is. Kan me heel goed voorstellen dat je even afstand wilt nemen van het forum. Gewoon toegeven aan wat voor jou nu goed voelt.

Een hele, hele dikke knuffel van mij! (wou dat ik meer voor je kon doen)

Geplaatst

Lieve Linda, wat een klote nieuws, had het zo graag anders gezien. Het is zo oneerlijk! Wil jou en Denny heel veel sterkte toe wensen.

Een hele dikke knuffel.

Geplaatst

Linda wat erg voor jullie. Nu leef je al weken tussen hoop en vrees en dan mag het voor jullie helaas toch niet zo zijn. Ik had het zo graag anders voor jullie gezien want iedereen weet hoe groot jullie wens is voor een tweede kindje.

Neem alle tijd die je nodig hebt om dit te verwerken en weet dat we aan je denken. Heel begrijpelijk dat je het even niet op kunt brengen hier mee te schrijven.

Dat komt vanzelf wel weer, voel je niet verplicht. Hele dikke sterkteknuffel!

Liefs Ansje

Geplaatst

linda wat een vreselijk bericht, weet eigenlijk niet zo goed wat ik zeggen moet.

kan me heel goed voorstellen dat je even afstand wilt nemen van het forum.

sterkte met het verwerken van dit vreselijke nieuws...

dikke knuffel

mon

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden