Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hier ben ik eventjes. De meesten van jullie weten het al maar dinsdag hebben wij dus geen goede echo gehad. Het vruchtzakje was leeg. Dus met de bloeding ben ik het vruchtje toch verloren. Het viel enorm rauw op ons dak omdat ik maar een halve dag heb gebloed en met de echo 'alles' er gewoon nog zat. Ik had ook nog gebeld met de vraag hoe ze er over dachten nu het bloeden was gestopt en dat was heel positief zeiden ze maar helaas niet dus.

De arts had nog een heel verhaal over opwekken enzo maar ik wilde daar zo snel mogelijk weg. Ik heb er ook niet meer naar geluisterd. Ze had het wel in de gaten en zei ook dat ze ons de volgende dag wel zou bellen om alles door te spreken. Gisteren heeft ze Denny gebeld. Ik krijg recepten opgestuurd met tabletten die ik moet inbrengen die de miskraam opwekt. Ik hoop heel erg dat het nog uit zichzelf doorzet want het voelt eigenlijk heel tegenstrijdig om het zelf op te wekken.

Ik ben heel erg blij dat de meeste mensen van de zwangerschap op de hoogte zijn want we krijgen enorm veel steun van iedereen. We worden bedolven onder lieve berichtjes.

Ik voel me vanaf vandaag wel weer wat mens en ga zometeen even op boodschap zodat ik alles alvast in huis heb voordat 'het feest' volgende week losbarst.

Als klap op de vuurpijl lazerde ik ook nog toen we net uit het ziekenhuis kwamen van de trap af. Van de 2e tree naar beneden. Mijn hele kont is paars en mijn been en arm blauw. En overal spierpijn. Dat kon er ook nog wel bij. Ik had daardoor ook verwacht dat de miskraam wel op gang zou komen vooral omdat ik natuurlijk ook meteen ben gestopt met de utrogestan maar zelfs dat helpt dus niet. Een lichaam zit maar raar in elkaar.

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve Linda

Wat een verdriet schat en zo oneerlijk

Maar fijn dat je zoveel steun krijgt dat doet je ook goed en blijf praten meid ik wou zo dat het anders is

Weet gewoon niet wat ik zeggen moet, woorden zijn er niet

Ik wens jullie heel veel sterkte in deze moeilijke periode

Mocht je willen praten stuur maar privé berichtje dan stuur ik je mijn nummer

Liefs Xx

Geplaatst

Lieve Linda, het zit je ook niet mee meid, van de trap vallen kan er ook nog wel bij. Bah wat een narigheid.

Ik kan me voorstellen dat je gelijk weg wilde uit het ziekenhuis toen jullie het slechte nieuws kregen. Ik hoop ook voor je dat je niet aan de tabletten hoeft om de miskraam op te wekken en dat je lichaam het toch zelf gaat doen. Heel veel sterkte en een dikke knuffel!

Geplaatst

linda wat heb je een prachtig nummer op facebook.....kippevel!!!!

heel veel sterkte de komende tijd voor jou en je man.

Ik heb inmiddels mijn hele voorraad weer opgehaald vandaag tjee wat een tas vol weer, maar ben er helemaal klaar voor, de pregnyl is nog steeds een drama, maar heb nog wat weten te verkrijgen, heb echt een geweldige apotheek die veel moeite voor me heeft gedaan.

zondag ochtend 9.30 staat de 1ste echo weer gepland.

tinkerbell: hoever bij jij?? al ongie of volgende week pas.

Geplaatst

Linda, heel veel sterkte. Als je geen zin hebt om mee te schrijven, alle begrip. Je moet doen wat goed voelt.

Maar je bent natuulijk altijd welkom om ff lekker van je af te schrijven!

En wat K dat je ook nog van de trap gevallen bent....hoop dat dat in ieder geval iets beter gaat.

Sterkte meid.

Mon, hier nog geen nieuws. Zou vanaf vandaag kunnen maar ik denk eerlijk gezegd zondag of maandag.

Maar hoe eerder hoe beter ;-)) echt een omgekeerde wereld. Zwanger mag natuurlijk ook, maar dat zou wel een wereldgrap zijn.

Jij mag maandag voor de eerste FM toch?

Geplaatst

Mon al bijna van start. Gelukkig dat je nog aan pregnyl kon komen. Wat een drama is dat dat het zo slecht te krijgen is.

Linda inderdaad een erg mooi nummer op fb. Ik kreeg er ook kippevel van en tranen in mijn ogen. Wat een mooie tekst en helaas heel erg van toepassing op jullie situatie.

Ik hoop dat jullie alles samen kunnen verwerken en veel steun hierbij krijgen, het is te zwaar om alleen te doen. Hoe is Denny eronder?

Tinkerbell, ik hoop dat jij ook snel weer van start kunt!

Wij brengen straks ons ventje naar opa en oma voor een logeerpartijtje:) Na 7 weken vonden we het wel even tijd om even wat samen te doen want aandacht voor elkaar schiet er nogal makkelijk bij in met zo'n kleintje in huis. Ik ben benieuwd hoe het gaat. Ik zal hem wel heel erg missen maar het is ook wel even goed voor mij om er vast aan te wennen dat hij niet altijd bij me kan zijn ook omdat ik straks weer aan het werk moet.

Liefs Ansje

Geplaatst

Mon spannend meid succes morgen

Tinkerbel ik hoop dat ongie weg blijft zou leuk zijn

Linda hele mooie tekst heel veel sterkte

Ansje ja soms moet je tijd voor je zelf en partner pakken

Veel plezier en ik hoop dat je kan genieten zonder de kleine man

Hier lang weekend met mijn mannetje gelukkig werd ook tijd

Liefs en fijne Pasen

Geplaatst

hallo damens

hier ben ik weer :happy3:

ben er ff tussen uit geweest.

ik ga weer starten met de tp ik mag maandag 16 april voor de echo om de tp ik hoop dat ik dan in die week de tp mag hebben ik moet nu die zaterdag en zondag er voor 2 keer daags een ovulatie test doen is dit nieuwe of niet dit is de eerste keer dat ik dit moet doen maar ja

ik heb er supper veel zin in we laten er nu weer 2 tp dus laten we hopen dat ze allebij blijven zitten of zowiezo 1 hihih

ik ben gisten met me vriendin mee geweest naar de verloskundigen zij had de echo ze is 9 weken zag er heel klein er uit

zij woond tijdelijk bij mij in ik zij al tegen haar toen ze niet ongi werd o meid je bent zwanger zeg ze nee hoor tog ging ze test doen en jaa hoor bleek ze zwanger te zijn dit gebeurde ook bij een andere vriendin ik had bij haar ook gevoel dat ze zwanger was en ja hoor nu heeft ze een prachtige zoon van bijna een jaar waar ik ook mag van genieten 1 keer in de 2weken hihi

nou meiden ik hoop weer vaker op de site te komen en hou jullie ook op de hoogte

gr sopje

Geplaatst

vandaag fm gehad en was al bijna 18 mm dus de punctie staat gepland voor woensdag, morgen krijg ik telefoon hoe laat de punctie is en hoe laat de pregnyl erin mag.

tinkerbell: ik denk wij deze keer dan niet echt gelijk opgaan, zou jammer zijn.

fijne paasdagen

Geplaatst

Jeetje Mon, die is echt al erg groot! Super. Kun je mooi snel voor de punctie.

Denk ook niet dat we gelijk op gaan lopen nu.

Ik baal me werkelijk helemaal dood, word maar niet ongesteld. Zul je altijd zien. Als dit zo door gaat (ik heb vandaag en morgen nog als speling) dan komen we in de knoei met onze reis naar de VS. Wat is het ook een K traject soms, je moet je hele leven inrichten op die rot behandelingen ik word er niet goed van soms. Sorry, moet ff mopperen.

Ook de planning van de zomervakantie is al een hoop gedoe aangezien we direct doorgaan met de hyper als poging 6 niet lukt.

Als poging 6 vanwege de reis naar VS een maand later is dan verhuift de ICSI hyper ook weer daarna. Pffff. Zit er aan te denken om die VS reis te annuleren.

Denk dat het wel kan via de annuleringsverzekering maar ook weer zo jammer. Al met al baal ik dus verschrikkelijk.

Geplaatst

Tinkerbel dat zou zonde zijn als je de reis na de vs afzegt

Ik zou misschien eens een test doen weet je waar je aan toe bent!!

Ja je hele leven moet je daar aan aanpassen en je mag best mopperen ik hoop dat je snel weet waar je aan toe bent

Liefs

Geplaatst

Minoes, denk niet dat ik zwanger ben. Dan zou het deze maand op de natuurlijke manier moeten zijn gelukt...die kans is maar een paar procent.

Ik heb wel vaker een maand na de laatste IVF EC een langere cyclus gehad. En ik voel mn eisprong vaak en deze was echt veel later dan normaal.

Dus het zal vast komen, maar ja weer net veelste laat terwijl we dat nu net niet kunnen gebruiken.

Geplaatst

Mon je gaat as een speer, woensdag de punctie al. Mooi dat het zo snel gaat.

Tinkerbell, die stomme cyclus ook, ik herken het helemaal, je bent in je hoofd al helemaal aan het plannen, maar helaas laat je lichaam je nog wel eens in de steek. Wat zou het balen zijn als je je reis naar de vs moet afzeggen. Ik hoop het niet voor je. Het vraagt zo best wel veel van je he? Al dat gedoe. Je moet je hele leven om de behandelingen heen plannen. Niet andersom. Ik hoop dat je gauw ongesteld wordt.

Jessica hoe gaat het?

Hier alles goed. P en ik zijn zaterdag uit eten geweest en naar de bios. Eerste nacht zonder ons ventje was die was uit logeren bij opa en oma. Alles is goed gegaan maar ik heb ons ventje wel gemist hoor en was blij toen we hem gisteren weer konden knuffelen. Ik gun dat de meiden die nog niet zwanger zijn ook zo! Het moederschap is prachtig! Ik duim voor jullie allemaal!

Liefs Ansje

Geplaatst

Tinkerbel je weet nooit zou fijn zijn zo niet hoop ik dat je snel ongie word succes meid

Ansje wat fijn even met jullie twee kan me voor stellen dat je de kleine hebt gemist

Ja gaat wel voel me net een vaatdoek haha ik ga wel weg maar als niet wil ga ik naar huis

De kleine staat nu op mijn blaas haha gek gevoel ze heeft het draaien ondekt haha

Fijne paas maandag liefs

Geplaatst

Even voor de hyper IVF-ers onder ons...hebben jullie het lange of korte protocol gedaan? En kennen jullie de voor en nadelen?

Doen ze in het UMCG alleen het lange protocol?

Ben me alvast aan het orienteren...

Geplaatst

hey meiden, net gebelde en vanavond om 23.45 mag de pregnyl erin, woensdag 9.45 de punctie, ja dit gaat als een speer, gelukkig maar.

tinkerbell: hoop dat je gauw ongie wordt (of niet) zou ook mooi zijn, maar wel kl.te als het je trip door de war gaat gooien, ben het met je eens hoor alles staat in het teken van en je kan niks plannen, heel frustrerend allemaal. jammer dat we niet gelijk opgaan, maar ja voor mij moet alles ook nog slagen en tot een tp komen.

ansje: kan me voorstellen dat jullie even genoten hebben van elkaar, maar fijn dat je dan jullie kleine man weer lekker op kunnen halen, ik hoop ook zo dat we binnenkort allemaal over het moederschap kunnen kletsen, wordt echt weer tijd voor positieve verhalen hier.

minoes: voel je je al wat beter? en heb je mijn bericht nog gehad op hyves? zit tegenwoordig meer op facebook vandaar.

Geplaatst

Het lange schema begint met 3 weken de pil en een week deca. In de tweede cyclus gonal en cetrotide. Duurt dus 6 weken, 1 1/2 cyclus.

Het korte prtocol begint op cyclus dag 1 en in diezelde cyclus vind ook meteen de punctie en TP plaats. Je hoeft dan niet aan de pil en ook geen deca volgens mij. Het UMCG hanteerd alleen het lange maar in andere ziekenhuizen in NL kun je kiezen tussen lang en kort.

Geplaatst

oh wat apart dat umcg dat dan niet doet, zal vast een reden voor zijn, zou anders gewoon ff bellen om te vragen. tenzij iemand het hier weet idd.

ik zou dan zelf zeggen doe mij de korte maar.

je bent er al wel veel mee bezig he?? kan me goed voorstellen hoor, maar hoop zo dat het niet nodig zal zijn!!

je moet dus ook veel meer spuiten.

Ik heb zelf geluk nu, hoefde maar 2x cetrotide en 1x gonal f te spuiten en dan vanavond de pregnyl, dus dat is echt minimaal.

Geplaatst

Hai Mon, ja ik hoop ook dat het niet nodig zal zijn. Maar toch, vanaf die 5e keer komt het wel ineens heel erg dichtbij.

En omdat ik niet in de wacht wilde staan heb ik gevraagd of we meteen op de wachtlijst konden zodat we meteen door kunnen. Zeker omdat het mooi uitkomt zo vlak tegen de zomervakantie aan.

Ik heb een hele drukke baan met wel 60 uur per week dus dan is het lekker om iets meer ruimte te hebben.

Ik hoop ook echt heel hard dat die 6e keer ons geluk gaat brengen! Maar ben ook wel iets sceptisch geworden: 3 toppers terug geplaatst gekregen en toch nog steeds niet zwanger....

Dus die hyper komt nu ook wel echt dichterij. Maar wie weet, het kan zomaar raak zijn!!!

Geplaatst

Tinkerbell, in het UMCG hanteren ze het lange protocol voor de IVF/ICSI hyper. Eerst aan de pil, daarna cyclus platleggen met decapeptyl en daarna stimuleren met puregon. Ik heb geen ervaring met kort protocol dus kan je daar niet mee helpen. Misschien moet je je vraag in een ander topic stellen want wij lopen/liepen in dit topic allemaal bij het UMCG.

Ik hoop toch voor je dat de laatste ec geluk brengt en je niet voor de hyper hoeft.

Geplaatst

@mon: jij gaat snel zeg! succes voor woensdag!

@tinkerbell: balen dat je nu maar niet ongesteld wordt. Zul je altijd zien he wordt alles weer in de war geschopt. Zou wel heel vervelend zijn als je vakantie dan moet annuleren.

Ik heb beide keren het lange protocol gehad. Alleen ben ik beide keren niet van te voren aan de pil geweest. De eerste hyper werd ik niet op tijd ongesteld en kreeg ik daarvoor andere medicatie. De 2e keer spoot ik 3 maanden van te voren lucrin ivm endometriose.

Bij mij waren beide keren letterlijk en figuurlijk lange versie's. Mijn follikels groeiden heel langzaam en weinig ondanks de hoogste dosering. Beide keren ook erg weinig eicellen en dus weinig embryo's. De eerste keer maar 1 de 2e keer 3 en hadden we 2 cryo's. Best teleurstellend allemaal vond ik tov de eigen cyclus.

@ansje: fijn dat jullie er even met zn tweetjes tussen uit zijn geweest. heel belangrijk ook om dat te blijven doen.

Hier gaat het redelijk. Het is de bedoeling om morgen de pillen in te brengen om de miskraam op te wekken maar gisteren en vandaag heb ik een heel klein beetje gevloeid. Hopenlijk zet het toch uit zichzelf door. Het voelt nog steeds kut als ik het zo mag zeggen. Alle kwaaltjes zijn er ook nog steeds. De vraag waarom krijgen we nooit geen antwoord op maar blijft wel steeds door mn hoofd gaan.

Geplaatst

Linda meid het is gewoon k*t en waarom helaas zul je daar geen antwoord op krijgen helaas

En om dit te verwerken heeft tijd nodig en het blijft in je hoofd

Lieve schat heel veel sterkte en ik hoop dat je geen medicijnen hoeft te gebruiken.

Dikke knuffel

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden