Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hoi allemaal

ff kort, ik ben gister ongesteld geworden, hier is de poging 2a voorbij. maar we hebben gelukkig nog een cryo, na mijn volgende menstruatie gaan we daar mee verder.

groetjes wilma

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey dames

Ansje wat heb je het druk lekker man hoop dat snel door zet

Wilma spannend nog even toi toi toi

Tinkerbel lekker bezig nog even en dan hoor je ook meer

Ik vergeet iemand lees vanaf wel even terug

Hier lekker op bed nu kleine staat in de kamer onze vreter haha we hadden wat verkeerd met de voeding gedaan brullen ze huild haast helemaal niet maar vanacht haha te weinig voeding en dat kan niet met een honger lap haha maar vanmorgen hebben we ons allemaal verslapen haha en de kleine lag te slapen in mijn arm omdat ze zo overstuur was haha

maar het gaat super

Liefs Jessica

Geplaatst

jessica wat fijn dat je alweer lekker thuis bent zeg!! Krijgt de kleine dame fles of borst?

Wilma, shit dat het niet gelukt is, nu duimen voor de cryo!

Tinkerbell wat heerlijk dat je je super voelt tijdens de behandeling zeg..dat moet een goed voorteken zijn!! De punctie tja...ik vond het niet mee vallen maar het was ook geen drama..ik was ook vreselijk zenuwachtig van alle horroverhalen die ik had gehoord. Uiteindelijk heeft de fentanyl wel een beetje de scherpe kantjes eraf gehaald maar ik had te weinig gekregen voor mijn gewicht en dus had ik er niet veel aan. De punctie duurt maar een minuut of 5 hooguit en ik vond het echt goed te doen ook al moesten ze op mijn buik duwen omdat mijn linkereierstok verscholen zat...zou het zo weer doen.

Wij hebben gisteren weer een halve dag in het UMCG gehangen met onze dame..maarrr ze is eindelijk helemaal goedgekeurd en we hoeven niet weer te komen..pff blij dat we nu even ziekenhuis af zijn.

liefs stiertje

Geplaatst

@Minoes: Je bent echt rap weer thuis zeg! Ik ben de 4e dag op eigen verzoek naar huis gegaan. 5 Dagen is normaal met een keizersnee. MAar dat is wel al 9 jaar geleden natuurlijk.

Fijn dat het zo goed met jullie gaat. Vanwaar mag ze geen borstvoeding? Vanwege jouw medicijnen?

@Wilma: nogmaals dikke shit dat het niet is gelukt.

@Stiertje: Fijn dat jullie meid nu niet weer hoeft te komen!

Ik ben vanmiddag gebeld door dr Mutsaers. Ik moet toch weer terug komen bij dr Simons en dan gaan we bespreken wat te doen met de endometriose. Ook vroeg ze of we al een besluit hadden genomen. Toen ik vertelde dat we er mee stoppen zei ze dat het een heel verstandig besluit is. Gezien het feit dat we al 8 jaar aan de gang zijn voor een brusje is de kans klein dat het dan nog gaat lukken. Door deze opmerkingen heb ik alleen nog maar meer het gevoel dat we de goede beslissing hebben genomen.

Geplaatst

Wilma wat een K nieuws! Wat jammer zeg.

Goed dat je al aan de volgende kans denkt maar even flink balen mag ook best. Sterkte!

Stiertje wat een goed nieuws.

Wat een oplichting voor jullie, het is lekker afgelopen met dat hele medische gedoe.

Minoes, al thuis dus. Man wat snel, maar ook lekker met je eigen spulletjes. Wel goed op jezelf passen, rustig aan!

Linda, kan me voorstellen dat dit je een nog sterker gevoel geeft over jullie besluit. Ik hoop dat je het allemaal wat los kunt gaan laten, voor jouw ook geen medisch gedoe meer straks. Alleen nog even die endo.

Hier alles nog steeds oké. Voel me redelijk 'normaal' momenteel ;-))

Mon, hoe is t bij jou? Ga je in aug of sept beginnen met de hyper?

Verder is er niemand meer bezig toch? Zit ik straks alleen op de wachtbank...we hebben wel weer dringend behoefte aan zwangeren hier dus Mon en Wilma het moet van ons gaan komen de komende maanden ;-))

Geplaatst

Ja normaal ga je op dag 4 naar huis

maar mijn herstel was zo goed dat ik na huis moch ze zagen dit ook niet vaak de eerste avond van de ks stond ik al naast bed en draaide in bed voor het verschonen Gewoon heel fijn

Ja omdat ik medicijnen krijg mag ik geen bv geven

Linda dus ze gaan je endo wel bespreken hoop dat ze er wat aan kunnen doen

Tinkerbel het hangt nu van jou af haha

word wel weer tijd

LiefS

Geplaatst

Minoes hoe gaat het? Nog steeds op je roze wolk?

Voel je je goed?

Hier gaat alles rustig door. Maandag eerste FM meting. Zou er dan al iets te zien zijn?

ik heb geen idee hoe snel de punctie zal volgen na de eerste FM...zal allemaal wel heel anders zijn dan de EC.

Spannend!!!

Geplaatst

minoes: wat geweldig dat jullie al zo snel naar huis toe mochten zeg...heerlijk...krampjes zijn wat minder leuk.

je bent gewoon mama nu...lekker gaan genieten van de kleine.

tinkerbell: wat spannend maandag al de eerste echo, ben erg benieuwd hoe het er daarbinnen nu uitziet..hopen op een heleboel eitjes.

wel fijn dat ik jou nu een beetje kan volgen hoe het gaat en wat mooi dat je weinig last hebt van de hormomen.

linda: dus de artsen waren het met jullie eens dat het beter was om te stoppen, kan me voorstellen dat je dat wat een gerust gevoel geeft dat hun ook achter jullie beslissing staan.

wilma: wat jammer dat het niet gelukt is en mooi dat je nog 1 cryo over hebt, mag je zelf kiezen of je er 1 of 2 terug geplaatst wilt hebben in de ec mag dat namelijk niet.

janis: hoe is het bij jullie weer helemaal de oude en wanneer begin je weer wat te gaan werken??

ansje: hoe is het met de plannen voor gastouder??

wij hebben besloten in september verder te gaan, eerst lekker 2 weekjes naar noorwegen en gewoon even een tijdje helemaal niks.

ook wel weer dubbel want mijn collega is ook zwanger en gaat er in aug uit voor verlof, dus wordt dagelijks geconfronteerd met een dikke buik, soms best moeilijk, dan denk je had ik die ook maar.

tinkerbel wij hebben nog niks gehoord over een soort eindgesprek...dat hadden jullie toch wel gehad.

wij krijgen een oproep voor de bijeenkomst en wanneer ik met de pil moet starten.

soms denk ik wel eens zou ik ooit zwanger worden, ik heb 4 tp gehad zonder resultaat, waarom zou het straks wel lukken.

nou ja die gedachten zal iedereen wel eens hebben gehad.

iemand nog leuke vakantieplannen???

Geplaatst

Mon, ik herken dat wel hoor. Ik denk het ook wel eens , 3x een topembryo en dan nog niet....maar dat laat ik ook maar weer snel los. Het helpt niet om negatief te zijn en NATUURLIJK gaat het lukken! Het zegt echt niks, het is een kwestie van geluk. In een natuurlijk proces zonder complicaties schijnt er soms maand op maand een bevruchting te zijn en nog is de gemiddelde NL vrouw pas na 6-12 maanden zwanger. Dus ook daar zijn heel wat toppers gesneuveld alleen merk je het niet.

maar ja, wij zitten er met onze neus op...het gaat gewoon lukken. Ik heb er ook echt nog steeds alle vertrouwen in.

Zit nu in de wachtkamer van de acupuncturist. Kan niet genoeg krijgen van naalden ;-))

Geplaatst

Linda, fijn nog eens bevestiging te krijgen van een arts dat jullie de juiste beslissing hebben genomen. Moet je nu misschien onder het mes voor je endo of gaan ze iets anders doen?

Tinkerbell maandag al de eerste meting, gaat nu snel dus. Voel je al wat? ik voelde al heel snel een drukkend gevoelin de buik en heb ook niet zo heel lang gespoten dus misschien heb je ook wel over een weekje a anderhalf de punctie, wie weet..spannend!

Mon eerst even lekker relaxen..heerlijk dan kan je straks met frisse moed de hyper tegemoet. Weet je ik dacht ook dat het ons niets op zou leveren die hyper omdat wij in eigen cyclus nooit een goede bevruchting hebben gehad dus ik geloofde er niet meer in. Bij mij werden er 10 eicellen gevonden waarvan er maar liefst 8 bevrucht waren!! van die 8 vielen er twee gelijk af en de andere zes waren prima. Twee teruggeplaatst en nog 1 goed doorgegroeid en in de vriezer. Dus het kan wel ...en het zegt niet zo veel over eerdere pogingen.

Volgende week wordt manlief gesteriliseerd..pff toch een beetje dubbel...eerst doe je super je best om zwanger te worden en heb je alle hulp van de wereld nodig en nu heb je diezelfde hulp weer nodig om juist NIET meer zwanger te worden...

Meiden fijn weekend allemaal, ik doe nog even een fotootje van mij ladies erbij

xx stiertje

Geplaatst

@mon: Dus eerst lekker op vakantie voordat jullie beginnen met de hpyer. Wel confronterend met je collega. Maar als jij straks begint dan iszij met verlof en dat zie je haar gelukkig niet. Hoewel dat laatste een beetje gemeen klinkt meen ik het niet zo natuurlijk.

En ja soms lijkt het allemaal zo zinloos en denk je waarom die andere keren niet en nu wel. Maar ik ben het wel met tinkerbell eens. En het kan kijk maar naar mij. Ik raakte toch ook van de allerlaatste en 7e tp zwanger. En Wilma van zelfs pas van een betaalde poging. Dus geef de moed niet op.

Ja wij gaan 7 augustus 15 dagen naar Turkije! Ik heb er ontzettend veel zin in.

@tinkerbell: haha heb je een naaldenverslaving gekregen? Hoe bevalt je de accupunctuur? Kun je je al wat beter ontspannen?

@Stiertje: Ja we weten nu zeker dat het de juiste beslissing is om te stoppen. Geen idee wat er met de endo gaat gebeuren. In november had de arts het over een grote operatie. Maar dat lijkt me nogal drastisch een kijkoperatie lijkt me dan eerder het plan. De vorige kijkoperatie is 10 jaar geleden en toen was de endo nog minimaal.

Tjoh dus je man laat zich sterilliseren. Wat een moelijke beslissing lijkt mij vooral omdat de meiden nog zo jong zijn. Maar jullie zullen deze beslissing weloverwogen genomen hebben.

Over sterillisatie gesproken. Een vriend van ons heeft 2 dochters en heeft zich laten opdringen zich ook te laten sterilliseren. Zij had al een kind bij een ander en nu dus 2 bij hem. Zij is echt een gevaarlijk type en we hebben hem gewaarschuwd. Nu is ze er weer met een ander vandoor gegaan en heeft ze vorige week haar 4e kind gekregen ( van de 3e vader dus). Zo idioot want hij heeft zich laten sterilliseren omdat ZIJ genoeg had aan 3 kinderen. En dat te bedenken dat zij herpes heeft en dus elke keer weer andere mannen besmet.

@Minioes: Bedankt voor jullie ontzettend mooie en originele geboorte shirt!!! Echt heel leuk. We hebben hem ook in blauw van Denny zijn neefje. Dat vond ik ook al zo grappig. Erg mooi tekstje ook. Echt helemaal super!

Geplaatst

jeetje linda wat een verhaal zeg...nou opdringen moet je het iemand natuurlijk nooit!!

Wij zijn allebei heel stellig in het feit dat we geen kinderen meer willen.

Nou zijn we ook niet meer de jongsten hihi dus nog een zwangerschap over een paar jaar is ook niet meer echt verantwoord vind ik.

Ook vind ik een gezin met twee kinderen compleet, financieel moet het ook allemaal te behappen zijn he, als ze willen gaan studeren moet je ze die kans ook kunnen geven

xx stiertje

Geplaatst

@stiertje: DAt is ook zo hoor. En ja jullie zijn niet heel jong meer ( ouch die doet pijn haha). Maar ik bedoelde meer dat het vrij snel is omdat de meiden nog maar 4 maandjes zijn.

Geplaatst

ja is waar ze zijn nog jong. Ik wilde mij tijdens de keizersnede laten steriliseren maar dat wilde het UMCG niet doen ivm het verwerken (mentaal) van de keizersnede.

Nou ja straks is het achter de rug.

liefs stiertje

Geplaatst

Nou het gaat hier wel van het ene uiterste (heeeeeeeeeeel graag zwanger willen worden) naar het andere uisterste (steriliseren) hahaha. Maar ik begrijp jullie helemaal hoor Stiertje. En ik weet niet hoe oud jullie zijn, schijnbaar heel oud als ik Linda mag geloven :-), maar 2 is dan toch ook hartstikke mooi!

O ja, Stiertje je vroeg of ik iets voelde. Ik voel sinds 3 dagen vooral links onder in mijn buik tegen mijn lies aan een zeurderig gespannen gevoel. Morgen de eerste FM meting, ik verwacht eigenlijk wel dat er al iets te zien is aangezien ik dit gevoel wel herken van de eigen cyclus. Ik hoop echt op trossen vol follikels. Nou ja, ook niet te veel want dat is ook niet goed begreep ik. Ik geloof dat 15 ideaal is. We zullen zien, wel echt super spannend!

Linda! Ik kan me bij de acupunctuur iets beter ontspannen. Heb een muziekje op mijn iphone meegenomen. Daardoor gaat die tijd dat je daar stil ligt met 20 naalden in handen, voeten en buik wel wat sneller. Ik moet zeggen dat ik nog steeds niet overtuigd ben dat het echt de doorslag zal geven maar wil het gewoon wel een keer proberen. Als ik zwanger ben na deze poging hoeft het nog steeds niet door de acupunctuur te komen maar toch als ik niet zwanger zou zijn en gestopt was met de acupunctuur had ik mezelf Dat misschien wel kwalijk genomen. Dus ik doe het maar gewoon gedurende deze poging. Het schijnt i.i.g. stressverminderend te zijn dus dat lijkt me altijd goed.

Verder ben ik er helemaal klaar voor, kom maar op met die TP! (aan de punctie probeer ik maar niet te denken)

Minoes, hoe is het? Geniet je?

Wilma, hoe gaat het bij jou?

Mon, heerlijk op vakantie eerst. Dan zie je dan wel weer verder. Ik heb wel een soort eindgesprek gehad waarin ik al onze vragen nog eens kon stellen. Bijv. ook die ene die jij noemde: 3x een topper en toch niet zwanger, komt het ooit goed? Maar op heel veel vragen kunnen ze ook geen antwoord geven hoor. Heb je wel een instructie? Ik had een uurtje met een verpleegkundige om even uitleg te krijgen over het hele proces. Dus wanneer de pil, welke spuit en op welk tijdstip. Verder kon ik even doorvragen op bijwerkingen en signalen van mijn lijf waar ik op moest letten. Ik vond het wel fijn om alles even door te nemen.

Ansje, spannend hoor voor jezelf beginnen. Zal wel veel bij komen kijken. Verder alles oke met J?

Geplaatst

Hallo meiden,

Hier ben ik dan es weer, lees wel mee maar niet zoveel tijd gehad om te reageren.

Linda, zag op je facebook je tatoo, man wat prachtig. Kreeg tranen in mijn ogen.

Stiertje, mooie meiden hoor.

Ansje, lekker straks voor jezelf beginnen.

Wilma, hoe gaat het met je?

Tinkerbell, ik hoop voor je dat het nu raak zal zijn. duim duim duim

Jessica, hoe gaat het met jou?

Dochter roept weer.

Liefs Janis

Geplaatst

@Tinkerbell: Zo oud is stiertje nog niet hoor haha.

Nee mocht je zwanger raken dan hoeft het niet perse door de accupunctuur te komen maar het kan ook wel. Daar zul je toch nooit achter komen. Mocht het niet lukken dan heb je jezelf in elk geval niks te verwijten.

Fijn dat je je er goed bij voelt en zin hebt in de tp.

@Janis: Mooi is hij geworden he. Ik vind het zelf ook helemaal mooi. Mooier dan ik had verwacht. Heb er nu wel last van trouwens met lopen. Maar dat gaat wel weer over.

Geplaatst

Linda, je tattoo is erg mooi geworden! Zo blijft jullie vlindertje die er niet mocht komen toch altijd bij je!

Dus je moet toch nog weer terugkomen voor je endo. Heb je er nog veel last van dan? Wat een verhaal over die vriend van jullie. Balen dat hij zich heeft laten overhalen om zich te laten steriliseren. Zij had zich ook kunnen laten helpen als ze echt geen kind meer wilde en daar zo stellig over was. Bah wat een trut en dan ook nog een geslachtsziekte. Maar als je kinderen bij drie verschillende vaders hebt dan weet je vaak wel wat voor type het is.

Tinkerbell, zo te lezen is er al het een en ander gaande in jouw buik. Dat drukkende gevoel had ik ook. Dat betekend dat er eicellen aan het groeien zijn. Ik hoop op een goede oogst voor je. Zo'n stuk of 15 zou inderdaad mooi zijn. Ik had er uiteindelijk 38 en dat was wel ietsje te veel. De punctie was voor mij toen ook niet erg leuk, maar zodra ze klaar waren was de pijn vond ik prima te doen. Het voelde toen qua pijn zo'n beetje als de eerste dag van de menstruatie.

Jessica wat heerlijk dat je al weer thuis bent. Lekker snel ook, maar als je je goed voelt, waarom niet? Zolang je maar rustig aan doet en niet te veel doet.

Wilma wat jammer dat je poging niet gelukt is. Bah wat een verdriet weer. Ik hoop dat de cryo jullie meer geluk gaat brengen.

Stiertje, is je man al geholpen inmiddels? Zag hij er erg tegenop? In ieder geval ben je dan wel van de hormonen af omdat je geen pil meer hoeft te gebruiken.

Janis hoe is het met jou?

Met Joël gaat het goed. Al heeft hij af en toe wel last van boze huilbuien waarin niks goed is. Ik leg hem dan maar wat vaker aan als troost. Hij slaapt nu ook eindelijk na een uur gekrijst te hebben. Ik las in het oei ik groei boek dat het weer een sprong kan zijn. Kan wel 5 weken aanhouden. Af en toe heeft hij gewoon een wat mindere dag, hoort erbij. Zolang hij zijn slaapjes maar heeft en zijn buikje vol zit is het een vrolijk tevreden manneke.

Ik moet dinsdag weer met hem naar het cb. Dan krijgt hij de derde prikjes.

Ik vind het ook heel spannend om wat voor mezelf te beginnen, zeker in deze tijd maar tegelijk lijkt het me ook een mooie uitdaging. Ik kan tenminste blijven doen wat ik het liefste doe en waar mijn hart ligt en dat is met kinderen werken. Volgende week heb ik het selectiegesprek, spannend.

Liefs Ansje

Geplaatst

Hey dames

Linda meid wat mooi zo daar tatoe echt super

Tinkerbel spannend meid ik hoop ook voor je op dikke oogst me veel mooie eitjes

Janis ook alles goed bij jullie en de kleine meid?

Stiertje dus je man gaat onder het mes spannend ja weer

Snap dat je gevoel heel dubbel is maar jullie hebben twee pracht van meiden

Ansje dus joel zit in weer andere fase haha grappig

Ja leuk zeg dat je Voor je zelf begint lijkt me heel spannend maar zo leuk

Ik hoop dat k niemand vergeet anders sorry

Hier gaat het goed alleen vanacht weer gespookt blijkt dat haar ontlasting te hard is ze heeft zo geperst dat er wat bloed bij zat zo sneu dus meer water bij voeding

Voor rest is ze heel lief en zoet en we genieten zo hoe onwennig het soms nog is haha

Oja Ansje dat is een strikje met klittenband dus geen elastiek haha

Liefs Jessica

Geplaatst

@ansje : wat lastig dat J van die boze buitjes heeft. Kan inderdaad best een groei spurt zijn. Spannend inderdaad het selectie gesprek. Maar het komt vast goed!

Momenteel heb ik niet veel last van de endo. Ik ben vrijdag ongesteld geworden en ik bloed heel hevig maar niet veel pijn deze keer gelukkig.

Geplaatst

Goedemorgen dames!

Eerste FM zit erop...5 grote follikels (14-18mm) en 3 a 4 kleinere. Ze verwachten dat er nog wel een paar mee gaan doen.

Ik had eerlijk gezegd wel iets meer verwacht, de gyn zag wel dat ik een beetje teleurgesteld was. Maar ze gaf ook aan dat het om de kwaliteit gaat en niet om de hoeveelheid.

Ik weet ook van 2 bekenden van me dat grote hoeveelheden (26 en 27 follikels en uiteindelijk maar 2 cryo's) niet meteen ook veel cryo's hoeft te betekenen. Laten we hopen dat we op een stuk of 8 uit gaan komen en dat er i.i.g. goede bevruchtingen uit komen. Ik zie nu wel iets minder tegen de punctie op en het gevaar van overstimulatie want dat gaat wel meevallen ;-))

ik moet donderdag terug komen voor de 2eFM en dan waarschijnlijk maandag de punctie. Dus nog een weekje door.

Toch wel spannend zo'n eerste hyper poging, ze hebben geen idee hoe je op de hormonen reageert. Het is dus echt afwachten. Alle natuurlijke processen in je lijf zijn uitgeschakelt en alles werkt op die hormonen. Voor de volgende keer zou het dus kunnen dat ik iets meer dan 150eGonalF moet spuiten...maar ik ga ervanuit dat dat niet nodig is want ik ben gewoon zwanger volgende maand!

Geplaatst

Goedemorgen jongelui....zo eerst even mijn rollator aan de kant en dan rustig bijkomen...hahahaha!! Tinkerbell ik ben 36 en mijn mannetje 43 dus we zijn "jong belegen" maar nog niet over datum!

Mooi score trouwens hoor qua follikels, ik had bij de laatste meting voor de punctie ook maar iets van 5 en een paar kleintjes en op de punctie dag zelf waren het totaal 10 geworden, komt vast helemaal goed met jouw oogst!!

Ansje hij is nog niet geholpen, gaat deze week gebeuren. Hoeven we inderdaad nergens meer bij stil te staan of te gebruiken.

Wat vervelend van die boze buien, ik herken het wel hoor..onze Giada heeft het ook vaak en Sofia soms.

Linda ik vind je tattoo geweldig mooi, ik heb zelf ook een vlinder aan de binnenkant op mijn pols.

Jessica wat zielig dat je meisje last heeft met poepen, Sofia had het ook en toen zijn we overgestopt op voeding voor betere ontlasting en het was gelijk over.

Wat weer een vreselijk weer vandaag, moedigt ect niet aan om naar buiten te gaan!!

liefs stiertje

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden