Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

O ja, en nog even een beschrijving ipv facebook:

- 33 jaar

- Friesland

- halflang bruin haar

- dun & lang

- 2 jaar getrouwd

- hobbies: reizen, winkelen, poweryoga, hardlopen.

- helemaal verliefd op onze 2 katten (een rode kater en een lapjes poes -->broer en zus) zooo lief!

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Haha dank je tinkerbell, maar nog ff volhouden meis snap heel goed dat je zenuwachtig bent. Ben nu samen met je zenuwachtig. Knuf knuf

Geplaatst

Hallo,

Wij staan straks voor onze eerste ICSI, nu lees ik ook zaken over ICSI in je eigen cyclus. Kunnen jullie mij daar meer over vertellen. Eerlijk gezegd zie ik het meeste op tegen alle spuiten... Ik heb verder de droomcyclus voor elke vrouw die zwanger wil worden. Volgens mij gyn heb ik een "prachtige" baarmoeder en voel zelfs mijn eisprong...

Kortom, wat zijn jullie ervaringen.

Iedereen natuurlijk veel succes en ik hoop dat het ondanks alle spanning een fijne zomer wordt!

Geplaatst

Annengel, bij welk ziekenhuis loop jij? ICSI eigen cyclus wordt vooralsnog alleen maar aangeboden in het UMCG Groningen. Wellicht een optie voor jou als je daar in de buurt woont. Zeker als jij een normale maandelijkse cyclus hebt zou je voor de eigen cylcus behandeling in aanmerking kunnen komen. Je gebruikt een stuk minder hormonen dan bij de hyperstimulatie.

Tinkerbell, hoe is het?

Geplaatst

Annengel, ik vond eigen cyclus niet geweldig...veel spanning elke maand en maar 1 kans en nauwelijks tijd om bij te komen. Voor mij werkte het niet en ik heb succes geboekt bij een gestimuleerde poging maar er zijn wel veel succesverhalen hoor!! Er zijn er in dit forum toch een behoorlijk aantal mee zwanger geworden. En de spuiten..tja die heb je ook bij eigen cyclus hoor, als je mazzel hebt dan hoef je maar een paar dagen te spuiten maar toch ook twee per dag en als je pech hebt dan langer.

Tinkerbel, heel veel succes en sterkte natuurlijk morgen voor het testen, hoe voel je je nu?

Liefs Stiertje

Geplaatst

Hi meiden,

Ik was gisteravond het wachten helemaal zat en heb een vroeg testje gedaan. Niet met ochtendurine en op wachtdag 12 . Helaas, de test bleef helemaal wit....(op de controle streep na). Ik heb dus niet zo heel veel hoop keer dat het richting maandag nog goed gaat komen. Als de innesteling normaal rond dag 6 is dan zou je op dag 12 volgens mij toch echt al wel HCG moeten meten?! Ik ben dus een beetje gedesillusioneerd. Vandaag is de punctie 2 weken geleden.

Ik ga dit weekend dus maar even rustig afwachten wat er gebeurd en maandag (als ik dan nog niet ongy ben) een extra testje doen maar ik verwacht er niet veel meer van. Wie weet ben ik een slow-starter als het om HCG gaat dan kan het nog meevallen maar ik heb er geen goed gevoel over.

Gelukkig heb ik eind volgende week vakantie en gaan we lekker 2 weken weg. Daarna liggen er nog 2 cryo's op me te wachten! Wat ik me wel echt afvraag is hoe het toch kan dat het zich niet nesteld. De kwaliteit van de embryo's is bij ons altijd top, mijn baarmoederslijmvlies is super dik (ook gedurende de periode na de Tp dat zagen ze de vorige keer toen ik extra echos moest vanwege die hematoom) en toch is topper nummer 4 nu waarschijnlijk ook gesneuveld....

Geplaatst

Annengel, ten eerste welkom! Ik heb eigen cyclus juist wel als goed ervaren, zie handtekening. Welk ziekenhuis ben jij? EC behandeling is vooral voor stellen die dus een goede cyclus hebben en vrouwen onder de 35.

Tinkerbell, ik probeer toch positief te blijven, misschien heb je wel een trage HCG mijn duimen blijven voor je draaien. Kop op meis hou de moed er nog ff in, geen bloed geeft tot nu toe moed.

Stiertje, hoe gaat het nu met je ene meisje? is ze al weer opgeknapt?

Jessica hoe gaat het met jou?

En de rest van de dames?

Ik ga morgen te shoppen, manlief neemt de zorg voor S voor een dag over, zal zo ff een planning voor hem maken haha.

Liefs Janis

Geplaatst

Hay Janis, oooow lekker shoppen!! daar heb ik ook wel zin in maar kan mannetje niet achterlaten met twee..(misschien ook wel maar doe het maar niet)

Onze dame is alweer behoorlijk opgeknapt, geen koorts meer alleen nog beetje verkouden

xxxx

Geplaatst

Stiertje, ik vind het ook wel spannend om S dan een hele dag achter te laten, maar mijn man zal er tch aan moeten wennenstel dat er iets met mij gebeurt, dan zal hij ook moeten toch?

Fijn te lezen dat jullie meisje geen koorts meer heeft, nu nog van die verkoudheid af.

Hoe gaat het met jezelf?

Xx

Geplaatst

Annegel hier ook posi uit eigen cyclus we hebben mooi dochter van 4 week oud hier voor miskraam gehad van alle tp zwanger geworden

Wens je heel veel succes

Tinkerbel ik hoop dat je tevroeg hebt getest en ik hoop dat die straks mooi posi mag zijn ik duim;-)

Janis heel veel plezier je man moet wel wennen

Stiertje fijn dat je kleine meid geen koorts meer heeft

Ja bij jullie gaat alles in twee fout haha leuk man

Hier gaat het goed mijn mama heeft vanacht bij me geslapen en de kleine verzorgt heerlijk moest echt bij komen nog van narcose maar heerlijk

We hebben andere voeding en fles gaat stuk beter

Iedereen fijn weekend liefs

Geplaatst

Tinkerbell, shit zeg, maar geef de moed nog niet op. je hebt te vroeg getest én niet met ochtendurine dus er is nog hoop..

Janis veel plezier morgen met shoppen. Heerlijk hoor om je handen evcen vrij te hebben. Is je man voor het eerst een dag alleen thuis met S?

Jessica heerlijk even je moeder over de vloer die je wat werk uit handen kan nemen. Kun jij mooie even bijkomen.

We hebben Joël vanavond voor het eerst een fruithapje gegeven. Hij vond het heerlijk en hoefde naar mijn idee helemaal niet te wennen aan de smaak (banaan) Hij werd zelfs boos als we te lang wachtten met de volgende hap hahah Klein eetmonstertje.

Liefs

Geplaatst

Ja, vanochtend opnieuw getest. Niks, hartstikke wit.

Geen streep te bekennen. Maandag is de officiële testsdatum maar ik zie het er niet meer van komen. Ik

moet eerlijk zeggen dat mijn hoop na donderdag ook echt wel vervlogen was. En ik me er al op ingesteld had vanochtend. Maar toch blijft het zooo jammer.

Ik zou graag ook iets meer begrijpen van het waarom. Door de icsi kunnen we de slechte zaadkwaliteit goed omzeilen er komen tenslotte alleen maar hele goede Emmy's uit. Maar waarom loopt het dan toch iedere keer fout? Snap er niks van. En waarom zou het een volgende keer wel goed gaan? Misschien is het een kwestie van geluk hoor, je hebt elke keer 1/3 kans. Maar dan wordt het toch wel eens tijd dat we ook bij de goede 1/3 zitten verdorie! Nou ja ben een beetje verdrietig en kwaad maar kijk ook wel vooruit hoor. Het komt vast ooit nog eens goed...x

Geplaatst

Tinkerbell, wat vervelend, bah gun het je zo. bah. Ik wou dat ik het je kon vertellen waarom het niet lukt, maar dat kan ik ook niet. Dikke knuffel. Maar mijn duimen blijven nog draaien hoor, zolang je nog niet ongi bent, is er nog een kans. Of kan je ongi uitblijven door de bolletjes?

Ansje, grappig he dat ze fruit lekker vinden, S vond het ook direct lekker. Ze wilde eerst geen groente, maar ben vrijdag begonnen met bruinebonen en appel, dat vind ze wel lekker.

Jessica, hoe gaat het met jou?

Mon, Lekker weer thuis, jullie hebben het wel mooi gehad volgens mij want zal al wat voorbij flitsen op facebook.

Hoe gaat het met de rest van de meiden?

Hier gister lekker wezen shoppen, miste S wel enorm. Man voor het eerst een hele dag alleen met S, was wel es goed, want nu weet hij ook dat het best veel werk is. (hij zei een tijdje geleden van zullen we ruilen kan ik lekker uitrusten).

Gister toen ik thuis kwam lag ze al op bed, jammerrrrr, heb haar wel even nog een dikke kus gegeven, heb haar erg gemist.

Vanmiddag hebben we nog een verjaardag, en dan vanavond lekker relaxen.

Nou meiden, fijne zondag nog en ehh Tinkerbell duim nog steeds voor je meis.

Liefs Janis

Geplaatst

Hi meiden,

Ben vandaag ook ongy geworden ondanks die smerige bollen dus het is echt afgelopen met deze poging.

Ga vrijdag op vakantie en daarna maar eens de cryo ontdooien :-)) weten jullie hoe hoog het ontdooi percentage in het UMCG is (Linda of Wilma, jullie hebben ervaring met cryo's...)

Mon, alweer terug uit Noorwegen? Jammer dat je vakantie er opzit of ben je nog even vrij? Al een idee wanneer je gaat starten met de hyper?

Minoes hoe is t?

Janis, lekker aan het shoppen! Heerlijk. En toch S missen? Haha dan had je nog meer moeten shoppen ;-)) nee hoor, begrijp het wel maar ook even lekker tijd voor jezelf toch?

Alle andere meiden bedankt voor jullie steun. Doet me echt goed.

Geplaatst

He bah Tinkerbell, wat ontzettend kl*te dat ook deze poging niet gelukt is. Al had je het wel een beetje zien aankomen..het blijft toch een klap. Tja en waarom blijft zo'n topper nou niet plakken he? Ik snap dat je het waarom wilt weten. Helaas zul je daar het antwoord nooit op krijgen en dat is moeilijk. Ik blijf het zeggen, je moet gewoon een flink portie geluk hebben. Volgens mij is het slagingspercentage bij cryo ontdooiing in UMCG vrij hoog. Nu alle hoop daar maar op vestigen. Maar eerst genieten van je welverdiende vakantie! Ik hoop dat je veel plezier zult hebben en dat je alles een beetje van je af kunt zetten.

Janis mooi dat je het naar je zin hebt gehad met shoppen. Ben je goed geslaagd? Logisch dat je S hebt gemist. Jammer dat ze al sliep toen je thuis kwam. Je hebt het knuffelen vast ingehaald de volgende dag haha. Dat heb ik altijd wel als ik Joël een dag niet heb gezien.

Wij hadden vanmiddag bijeenkomst van de pufclub. Was erg gezellig en leuk om ervaringen uit te wisselen. er staat een fotootje op FB.

liefs Ansje

Geplaatst

Gatver tinkerbel wat een k*t zooi bah

Ik wou dat ik je kon zeggen waarom het niet blijft plakken gatver sterkte meid

Umcg heeft hele goeie ontdooiing hebben ook hele hoge eisen aan invriezen

Heel veel plezier op je vakantie geniet er van en na je vak lekker er weer voor doet altijd goed kijk maar naar ons

Mon ook weer terug van vakantie jammer dan altijd hè

Wanneer beginnen jullie weer?

Janis lekker wezen shoppen lekker veel gekocht??

Ja dat missen geloof ik direct heb je wel weer ingehaald

Ansje ja zag foto's leuk hoor haha

Gaat hard hè kleintjes worden groot :-(

Onze dame is nog niet lekker nu spruw maar ze poept wel ook over me handen heen haha bleef maar komen nu slaapt de eindelijk de hele dag lopen jengelen logies alles kwam los

Nou mijn broertje nog epilepsie aanval gehad balen was 4 jaar aanval vrij pfff sneu nu mag die ook niet voor zijn rijbewijs

Hoest met de andere dames?

Trouwens cherry ann was ook uitgerekend hebben niks gehoord ben he benieuwd?

Liefs

Geplaatst

oh tinkerbell wat een vreselijke teleurstelling weer, heb gister toen ik thuis was metteen de laptop aangezet en gekeken, de spullen moesten nog uitgepakt worden en mijn man zei al wat ga jij nou doen???

eerst even kijken of ze zwanger is, nou samen voor de laptop kijken en eigenlijk beide verdrietig, mijn man zei ook dat had ons ook wat hoop gegeven als het bij jullie nu was gelukt.

was zo teleurgesteld dat ik niet meteen gereageerd heb.

gatsie gatsie wat shit zeg, sterkte en probeer even lekker te genieten van de vakantie straks.

Ik heb een brief thuis van umcg de start staat in de eerste week van oktober gepland om te beginnen met spuiten geloof ik eerst dan nog aan de pil, heb 4 september een bijeenkomst, maar ga morgen bellen dat ik toch een persoonlijk gesprek wil!

tinkerbell mag je er nu niet 2 terug laten plaatsen?????

nou ik zal eerst mijn laatste was eruit halen, morgen reageer ik wel weer even.

weltrusten allemaal

Geplaatst

Thanx dames!

Mon, kom op hoor het kan ook zo een keer raak zijn. Wij hebben nu evenveel verse emmy s terug gehad volgens mij. Statistisch gezien zouden we de komende keer/keren toch wel eens aan de goede kant mogen zitten?!

ik heb voor mijn eerste baan een tijd in Brussel gewoon en volg daar nog steeds wat zaken. Ik vond bijgaande grafiek. Overigens erg betrouwbaar, gewoon op de site van het academisch ziekenhuis in Brussel. Het geeft mij heel veel moed. Hun cijfers zijn nagenoeg gelijk aan NL ze doen alleen totaal 6 IVF behandelingen (die krijg je in Belgie ook vergoed) na 4 behandelingen incl cryo's ziet het er zo uit: http://www.brusselsivf.be/media/docs/Grafiek_02.gif

Ik ga ervanuit dat ik bij die 80 procent zit. Zeker gezien het feit dat we 'slechts' 1 probleem hebben de slechte zaadkwaliteit. Dus tsja, ik hoop niet dat het na 4 hyper behandelingen pas raak is maar het geeft wel moed dat het ooit goed gaat komen! Jij bent ook nog redelijk jong toch? Dus kom op, laat dit maar aan je mannetje zien ipv dat zielige verhaal van mij zaterdag :-)) we gaan er gewoon samen voor de komende maanden!

Geplaatst

dat is wel een duidelijke link, het moet een keer goed komen bij ons.

en als ik andere verhalen lees op dit forum zijn sommige ook pas zwanger na meerdere pogingen, dus tuurlijk wij zijn nog lang niet opgegven.

idd positief blijven, maar had zo gehoopt dat het zou lukken bij jullie, dat geeft gewoon even een positieve boost om voor mij te beginnen.

nou ja ik heb net gebeld en heb een persoonlijk gesprek aangevraagd, was geen probleem, w.s eerste week van september, de eerste echo staat gepland in de eerste week van oktober.

hoe lang heb jij precies moeten spuiten 2 weken en drie weken aan de pil en spoot je toen ook al tijdens het slikken van de pil of erna pas?

en wanneer kan jij nu weer beginnen, kan dat ook meteen de volgende maand??

Geplaatst

Mon,

ik was drie weken aan de pil en de laatste paar dagen (volgens mij 4) begon ik ook al te spuiten. Eerst alleen deca later ook de Gonal F. Al met al heb ik iets van 17 dagen gespoten. Van de deca had ik iets sneller hoofdpijn. Verder geen bijwerkingen. Ik ben er overigens ook geen kilo van aangekomen ;-)

Had net goed bericht van het ZH. De cryo's waren 8 cellig (is max) bij het invriezen en hadden 0% fragmentatie. De kans op ontdooien is 90%. Dat geeft goede hoop! Lekker om positief te vakantie in te gaan. Half augustus/ eind augustus gaan ze de eerste cryo al terugplaatsen. heb er nu al zin in!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden