Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jeetje Linda van een verhaal en wat moet jij veel doorstaan ik wens je heel veel sterkte

En dat het geluk aan jullie zeide staat;)

Hier iets minder ben zelf paar dagen misselijk en gister werd ik duizelig wakker even afwachten anders even naar ha

Kleine meid ja ook ziek gillen vannacht zo zielig ui gesneden en neus spray schrok om half negen wakker gelijk bij haar kijken lag zo lekker

Hoest met de rest ?

Sent from my iPhone using Tapatalk

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jeetje Linda wat heftig allemaal weer. Ik hoop dat ze het hele tussenschot hebben kunnen weghalen. Hebben ze geen andere vorm van pijnstilling die je kunt krijgen dan? Als je hier zo veel bijwerkingen van hebt lijkt me dat niet zo'n prettig idee.

Gelukkig heb je het achter de rug. weet je al wanneer en of je je laat opereren voor de endometriose? Als ik het zo begrijp kwam het voor jou ook als een nare verrassing dat het zo veel was. Lijkt me toch dat je daar wel pijn van moet hebben.

Oud collega heeft het ook en die is meerdere malen geopereerd en die merkte doordat ze maandelijks zo veel last had ook dat het weer erger was geworden.

Nu maar lekker bijkomen meis en laat je maar lekker in de watten leggen door die mannen van je!

Ik kom gauw langs, dus geef maar aan wanneer je je goed genoeg voelt :)

Vianne, trek je niks aan hoor van wat de mensen zeggen, dat het ook aan jou kan liggen. Ze vergeten voor het gemak even dat het bij een normaal vruchtbaar stel ook wel een half jaar tot een jaar kan duren voor het raak is. Dat vergelijk ik voor het gemak even met 6 tot 12 terugplaatsingen. Beetje kort door de bocht misschien, maar zo zie je maar dat je écht veel geluk moet hebben wil het de eerste keer raak zijn, of de tweede of de derde keer..

Laat je niks aanpraten, mensen die dit niet meemaken lullen vaak maar wat en hebben er totaal geen verstand van.

Tinkerbell hoe gaat het? wanneer moet je weer naar het ziekenhuis?

Jessica, meid je zit wel in de lappenmand he? Ik hoop dat je gauw weer opknapt en je kleine meisje ook!

Stiertje en Janis hoe is het met jullie?

Donderdag is het jongetje op wie ik ga passen voor het eerst geweest om te wennen. Ik vond het toch best spannend want kinderen thuis opvangen is toch anders dan op je werk vind ik. Maar het ging hardstikke goed. Hij sliep goed en drink goed. Volgende week komt hij een hele dag.

Met Joël ook alles okee. Hij begint wel steeds meer een eigen willetje te krijgen. Ook is ie af en toe gefrustreerd als er speelgoed op de grond ligt waar hij nét niet bij kan. Mijn kleine brandlap!;)

Liefs Ansje

Geplaatst

Linda, jeetje heftig zeg!

Heb je inmiddels al een echo gehad om te zien of het tussenschot weg is?

ik hoop dat je snel weet wat opknapt.

En die endo, dat had je niet verwacht begrijp ik? Je geeft wel aan dat je nu in principe wel op een natuurlijke manier zwanger kan worden. De endo is daarop van geen invloed? Want dan heeft deze operatie je natuurlijk wel een stuk verder geholpen! Ik hoop echt heel hard op goed bericht voor je. Het zou zo mooi zijn als je die hele medische molen niet meer nodig hebt!

Ik ga morgen voor FM nummer 3. Ben best zenuwachtig, haal me dit weekend allemaal rare dingen in mijn hoofd. Heb ineens minder last van mijn buik en dus bedacht dat ik misschien toch een eisprong kan hebben gehad ondanks de deca. Volgens mij kan het helemaal niet maar toch...ben zo bang dat die mooie 8 eicellen er ineens niet meer zullen zijn, dan is alle moeite voor niks geweest. Pfff. Nog even doorzetten, morgenochtend om 8 uur mag ik al.

Geplaatst

@Tinkerbell: Fijn dat de punctie gepland is! En toch 9 potientiele eicellen!

Even een antwoord op je vragen.

Ik snap er zelf ook weinig meer van. EErst werd er gezegd dat het tussenschot en de endometriose werden weggehaald en dat ik dan een grote kans op een natuurlijke zwangerschap had. En nu is de endo niet weggehaald en is het ook niet helemaal zeker of het tussenschot helemaal weg is en toch zei dr S duidelijk dat de kans op een spontane zwangerschap nu vrij groot is. Beetje vaag dus. Ik ga alle vragen op schrijven die ik dan met de nacontrole ga stellen.

Ik wist wel dat ik endometriose heb maar ik had verwacht dat het maar een beetje zou zijn. Pas met de laparoscopie konden ze zien wat en waar het precies zat. Ik was er eerst een beetje bang voor dat ze na de operatie zouden zeggen dat er bijna niks zat en alle klachten dus onverklaarbaar waren maar ik had er geen rekenschap mee gehouden dat het zo ernstig was dat het niet zo maar even weggehaald kan worden.

@Ansje: dus je eerste oppaskindje is al geweest. Mooi dat alles goed ging.

Geplaatst

Tjnkerbel goed zeg mooi score op naar goeie punctie

Linda zou mooi zijn op spontane zwangerschap ik duim voor je

Geplaatst

Tinkerbell 9 follikels jahhoe, op naar een goede punctie donderdag en zaterdag terugplaatsing!

Linda, raar verhaal weer, goed dat je je vragen opschrijft, en ik hoop zo voor he dat er nog een spontane zwanferschap is voor je.

Liefs Janis

Geplaatst

Linda, goed dat je al je vragen opschrijft.

Je hebt ook gewoon het recht om te weten hoe het precies zit.

ik hoop op positief nieuws voor je!

Ik begin me nu langzamerhand op de punctie te richten. Ik was zo bezig met al die follikels dat ik die ellendige punctie even geblockt had in mijn hoofd. Haha. Vanavond de pregnyl. Hopelijk de laatste prik voor de komende jaren ;-))

zie wel wat tegen donderdag op, zeker met 10 follikels (de vorige keer viel het me mee maar toen had ik er 5) maar enfin er is geen ontkomen aan dus we gaan er maar voor. Ik vind donderdag wel erg laat gezien mijn normale cyclus maar de gyn vond het echt de beste dag. En volgens haar kunnen ze door de deca niet te vroeg springen dus daar reken ik dan maar op...duimen jullie?! X

Geplaatst

Tinkerbell, natuurlijk duimen we voor je, ik was allang begonnen met duimen, (vingers doen er zeer van...).

Ansje, dus al een oppaskindje leuk!

Jessica, hoe gaat het nu met je? Hoop dat je wat uit je dip komt, is er al vooruitzicht op een ander huis?

Hoe gaat het met de rest van de meiden?

Hier, heb gister toch maar weer even gebeld, vond het nog allemaal erg onduidelijk. Nu heb ik gelukkig meer duidelijkheid, ze haalde mijn status er bij en ze kon er in eerste instantie er zelf ook niet uitkomen, dus heeft ze de arts nog even geraadpleegd en mij direct terug gebeld. Wij staan voor week 52 ingepland, en ik moet nu wel deze maand met de pil starten (ook als ik nu voor de 15e ongi wordt) anders zit er te kort tussen dat ik de pil zou slikken. Ik krijg binnenkort (waarschijnlijk met een paar weken) het schema en recepten opgestuurd.

Ben toch blij dat ik gebeld heb!

Verder gaat het hier goed, S werd gisteravond ineens gillend wakker, arme meis had denk een droom, ik haar er uit gehaald en getroost, toen ze weer rustog was en ik haar weer in bed legde sliep ze gelijk verder.

Oja ze is ook weer goedgekeurd bij het buro, ze was nu 68 cm en 7825 gram, ze volgd echt haar eigen lijn, ze zeiden dat ze al wat voorliep op haar fijne moteriek, ze kon al een propje ter groote van een rozijntje oppakken en naar haar mond brengen terwijl ze dat niet hoeft te kunnen. Ben echt super trots op haar.

Hebben jullie ook last van najaarsmoeheid? man ik ben in de avond echt totall loss, ik vaak al rond half tien op bed, en slaap dan de hele nacht door.

Liefs Janis

Geplaatst

Janis goed dat je nog even gebeld hebt en nu meer duidelijkheid hebt!

Ik ben vandaag ook niet vooruit te branden, maar dat kan er ook mee te maken hebben dat J uitsliep tot 8.30. Normaal is hij er rond 7 uur.

Jessica hoe gaat het? Ik ben ook benieuwd of er al wat vorderingen zijn in de zoektocht naar een ander huis.

Tinkerbell, gelukkig dat je al om 8 uur mag. Dan ben je ook direct de eerste zeker?

Geplaatst

@Janis: Fijn dat S is goed gekeurd door het cb. Wat goed dat ze voor ligt op haar fijne motoriek! En maar goed ook dus dat je hebt gebeld naar het UMCG. Is de afdeling niet dicht tussen kerst en oud en nieuw?

@Tinkerbell: heel veel succes voor morgen!!! Gelukkig ben je al vroeg aan de beurt.

Geplaatst

hey meiden,

hier ben ik ook weer eens even!!

Tinkerbell: heel erg veel succes morgen zet m op....ga weer voor je duimen hoor.

even in het kort.

DE reden dat ik niet zo actief meer ben hier is omdat ik op het moment niet helemaal lekker in mijn vel zit...eigenlijk vanaf het moment dat mijn vader is overleden zo'n 1,5 jaar geleden.

Ik heb hulp gezocht en ben met iemand aan het praten en dat doet me erg goed.

tuurlijk spelen de hele behandelingen ook een rol en daarom ben ik blj dat ik het nu even heb verzet...

Ik hoop dat ik er in januari weer mee kan gaan beginnen.

Maar goed dat is even de reden dat ik weinig mee schrijf, maar meiden ik lees jullie verhalen wel mee hoor en ik heb op een boel positieve vibes hier.

liefs Mon

Geplaatst

*Zwaait naar Mon*:hello2:

Goed dat je even de tijd neemt. Ik ben mijn moeder een paar jaar geleden heel onverwacht verloren. Dat gaat je niet in je koude kleren zitten.

juist in dit soort trajecten loop je daar ook extra tegenaan. Ik mis haar soms enorm, mijn leventje zou heel anders zijn als zij er nog zou zijn. Zeker ook in dit traject zou het me heelijk lijken om even op haar te kunnen leunen. Gelukkig heb ik een hele lieve man met brede schouders ;-))

Fijn dat je iemand gevonden hebt om mee te praten, ik heb dat ook gedaan. Ga er nu nog zo nu en dan heen als ik even alles van me af wil praten.

Ik was vandaag doodmoe, zou vanavond nog sporten maar dat trek ik echt niet. Ik wil NU de punctie. Maar snel eruit met al die follikels. Ben doodsbang dat ze te vroeg springen...als je er eenmaal zoveel hebt wil je ze natuurlijk niet kwijt :-))

ik reageer morgen ook even op de rest. Lief dat jullie aan me denken!

Stiertje, hoe is je eerste week zonder werk? Red je het een beetje?

Geplaatst

Janis wat goed dat je gebeld hebt en wat fijn dat er zo goed gaat met s

Tinkerbel succes morgen duim duim

Ansje lekker uit geslapen dus ;-) haha

Linda hoest met jou?

Mon dikke knuf meid voel je niet verplicht ;-)

Schiet niet op met huis heb geen urgentie omdat het niet in mijn gemeente is pffff word er deprie van

Fysio geweest heb al jaren last van mijn knieën blijkt en plat voeten en komt uit mijn rug onderzoek moet uit wijzen of er nog meer is pffff

Ben nog steeds niet lekker moe buikpijn misselijk heb afspraak voor volgende week woensdag red deze week niet zo druk

Nou lang genoeg gezeurd haha

Hoest met de andere

Geplaatst

Tinkerbell, heel veel sterkte en succes voor morgen! Ik zal aan je denken.

Jessica wat jammer dat het zo lang duurt met het zoeken naar ander huis. Ik hoop dat jullie snel aan de beurt zijn. Enne je mag zo veel zeuren als je wilt hoor ;)

Mon geeft niks hoor wat betreft het wat minder actief zijn..je hebt heel wat voor de kiezen gehad en dat moet je verwerken. Ik vind het goed van je dat je hulp hebt gezocht. Sommige te dingen zijn te zwaar om in je eentje te verwerken. Fijn dat je er echt wat aan hebt. Sterkte en dikke knuffel!

Geplaatst

Tinkerbell succes straks, ik denk aan je en duim voor je!

Ik reageer straks ff verder, had al een heel verhaal getypt en ineens weg grrrr. Zo maar ff achter de pc.

Geplaatst

Ze zijn eruit! 8 grote en 2 kleine.

ik hoor over een uurtje hoeveel eicellen er gevonden zijn. Manlief is onderweg naar UMCG.

Punctie deed eigenlijk geen pijn. Viel me heel erg mee. Die eigen cyclus puncties waren in mijn beleving veel erger.

De morfine doet goed zn werk ;-)) ik ga ff lekker liggen in mn ziekenhuisbedje en duimen voor lekker veel eicellen.

Fijne dag allemaal.

Geplaatst

ow Tinkerbell....nu ben ik te laat om je succes te wensen..stomstom..maar ik zie dat je het niet nodig heb t gehad, wow goeie score zeg!!

Nu breekt het spannende wachten aan..wanneer wordt je gebeld, zaterdag denk ik toch?

Jessica, wat vervelend dat je je zo slecht voelt zeg, misschien nog aan het ontzwangeren? heeft bij mij ook erg lang geduurd voel me nu pas weerk goed.

Ansje spannend dat je je eerste oppaskinjde al over de vloer hebt gehad, ik vind het echt knap dat je dit wilt gaan doen met je kleine man er ook nog bij. Hoeveel kindjes mag je dan hebben tegelijk? Als ik nu met mijn eigen twee bezig ben dan vind ik het soms al erg zwaar laat staan dat ik er nog meer bij zou moeten verzorgen!!

Linda hoe voel je je nu? Vervelend zeg die onzekerheid! wanneer heb je de nacontrole?

Janis, je gaat al beginnen meid..woohoo spannend. Jullie staan voor week 52 ingepland wat gebeurt er dan? al de fm? Ik ben de hele gang van zaken kwijt betreffende de behandelingen..heb alles geblokt hahaha!!

Mon heel goed dat je hulp hebt gezocht en fijn dat het ook goed voor je voelt. Natuurlijk moet je eerst lekker in je velletje zitten voordat je de hele molen weer in gaat. Maar zodra dat gebeurt dan kom je maar weer lekker meeschrijven hoor dan kunnen we met je meeleven!

Ik ben nu een week officieel werkeloos en vind het knap K**!! Ik heb sinds mijn 19e aan 1 stuk door gewerkt dus 17 jaren lang en nu...tja dus niet meer.

Het probleem is dat ik in mijn vorige baan een vrij hoog salaris had en nu dus niet zoveel kans maak op andere banen omdat de werkeloosheid zo hoog is dat ze genoeg mensen kunnen krijgen die voor minder aan de slag willen.

Krijg nu 75 % van mijn loon en dat is nog hoger dan de meeste banen en zou ik dus onder mijn uitkeringsniveau aan de slag gaan..en tja dat staat me tegen. Het is niet zo dat ik niet graag aan de slag ga maar eerst maar even van de kids genieten dan en ondertussen goed verder zoeken.

Wel ben ik aan het nadenken wat ik in de tussentijd zal gaan doen..een nieuwe taal leren..een opleiding mba doen..ik weet het ff nie meer.

liefs en een fijne (regeneachtige) dag allemaal!!

Geplaatst

Update: 5 eicellen gevonden uit de 8 grote follikels.

Blij mee. Al had ik er natuurlijk wel 8 willen hebben ;-) maar gemiddeld is een score van 70% van de gevonden eiblaasjes bevat een eicel dus daar voldoen we precies aan. Nu maar hopen op een mooie bevruchting. De vorige keer hadden we 3 van de 3 dus duimen jullie mee voor 5 van de 5? Dan kan ik even vooruit!!!! Zaterdagochtend worden we gebeld. Ik hoop dat onze zaadjes en eitjes hopeloos verliefd op elkaar worden de komende 48 uur.

@stiertje kan me voorstellen dat je baalt. Ik heb ook altijd gewerkt vanaf mijn 15e al bijbaantjes. Kan me er ook niks bij voorstellen om dan ineens thuis te moeten zitten. Echt stik vervelend voor je. Ik zie zoveel mensen om ons heen die datzelfde overkomt. Het is in die zin echt een slechte tijd. En dit kabinet draagt ook niet echt bij aan een positieve economische impuls...laten we hopen dat het snel anders wordt. Kun je ook ergens als vrijwilliger iets gaan doen? Dan doe je misschien weer wat nieuwe netwerken op?! In ieder geval heel veel sterkte ik hoop dat er snel iets op ke pad komt.

@Linda, helemaal bijgekomen van de ingreep? Staat je gesprek al gepland? Dat is ook best spannend denk ik om te horen in hoeverre het nu echt een oplossing heeft gebracht. Ik hoop het zo voor je.

@minoes, gewoon aan de bel trekken bij de HA als je steeds niet dit bent. Heb je al een keer bloed laten prikken? Soms kan een tekort aan iets er ook voor zorgen dat je weestand laag is en je telkens van alles oppikt.

@ansje, stoer hoor om al te beginnen! Ik kan helemaal niet zo goed tegen allemaal kinderen tegelijk. Al die herrie, rotzooi etc...haha en ik heb geen geduld. Eéntje van onszelf zal al uitdaging genoeg voor me zijn ;-)) maar gelukkig zijn er genoeg mensen die daar juist heel goed in zijn en die daar hun werk van maken zoals jij. Ik kom je tzt wel advies vragen. Haha.

Hoop dat ik niemand vergeten ben, die morfine maakt mn hoofd een beetje vaag.

O Janis, bedankt voor het duimen! Nog ff 3 dagen, o nee 14 dagen of misschien wel 9 maanden volhouden!!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden