Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ansje, hoelang hield jij die 'ballon'buik (niet 9 maanden toch????) ? Vervelend gevoel zeg. Heb er ook niet echt zin in eten door, het voelt alsof je al vol genoeg zit.

@vianne fijn dat het zo goed gaat. Ik dacht na elke spuit ook altijd: yes weer een dag zonder klachten. Uiteindelijk heb ik zo'n 4 dagen hoofdpijn gehad deze keer. De vorige keer maar 1 of 2 dagen en veel minder erg. Het kan dus elke keer weer anders zijn. Wanneer komt de Gonal erbij?

@minoes, lig je al op de bank? Ik lig nog in bed (erg he?) maar ik neem het er maar even van.

@stiertje hoe is het met S en haar rode vlekjes? Heb en jullie een leuke avond gehad bij Najib?

@Linda, alles oke? Ben je hersteld van de ingreep? Wat is dat nagesprek pas laat zeg. Moet je nog zolang wachten voordat je antwoord krijgt op al die vragen? Die wachttijden in het ziekenhuis zijn soms wel irritant.

@janis alles goed?

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Stiertje: Hoe is het met Sofia? Ben je nog met haar naar de huisarts geweest? Hoe vonden jullie Najib? Wij zijn vorig jaar bij deze show geweest en vonden het zware kost in vergelijking met de andere shows.

@Tinkerbell: Jeetje dat is knap balen zeg. Vooral omdat je broer vrijdag trouwt. Wel is het vaak een goed teken dat iemand overstimulatie heef't/krijgt. Sterkte.

Ik ben wel aardig hersteld. Sta nog een week ziekgemeld op mijn werk en dat hou ik ook mooi zo. Ik meld me nooit ziek dus mag het er nu ook wel even van nemen toch? Ja duurt nog even ja met de nacontrole maar 6 weken na een operatie is wel normaal hoor.

@Minoes: pechvogel! Leuke vriendin heb je zeg! Die kun je beter kwijt zijn. Wat willen juullie opzetten dan?

@Janis: Jullie moeten ook nog naar de bijeenkomst? Het komt nu steeds dichterbij hè. Dat spuiten heb je zo weer onder de knie.

@Vianne: mooi dat je niet teveel bijwerkingen hebt!

Geplaatst

22 november hebben we de eerste uitgansgecho en dan zal dus de 2de spuit erbij komen, puregon in mijn geval (is zo'n beetje hetzelfde spulletje lijkt me, toch?)

Ik heb er al weer een hoofdpijnvrije dag opzitten dus dat gaat mooi zo!

Geplaatst

Goedemorgen dames,

met sofia gaat het intussen al weer een heel stuk beter..ze hfft alweer behoorlijk praatjes en haalt kattekwaad uit. De vlekjes zijn bijna weg, nu maar hopen dat ze haar zusje niet heeft aangestoken.

Linda ik vond de show van Najib idd zware kost..over zijn depressie en moeder die kanker had...maar hij is wel verdomde goed en we hebben ook heel wat afgelachen maar vergeleken bij eerdere shows was het wel een verandering.

Idd neem het er maar even van hoor, lekker uitrusten en goed herstellen zodat jullie met frisse moed aan de slag kunnen..toch?

Vianne da's alweer snel ..de uitgangsecho..heo sta je er deze keer in?

Ansje superleuke ideeen toch voor jullie als gezinnetje, en gelukkig mag je lekker zelf beslissen hoe en wat ook al vindt een ander het afgezaagd..(ikke nie hoor haha)

Minoes meid wat heb je nou weer gedaan..met je pootje omhoog dus. Sterkte der mee

Janis hoe gaat ie?

En tinkerbellllll....hoe gaat het nu? voel je je al weer iets beter? Hopelijk kun je wel gewoon mee naar de bruiloft. Wanneer mag je eigenlijk testen?

vandaag is mijn moeder jarig en daar gaan we straks even heen, maar ze veirt het eigenlijk pas de 25e in een restaurant dus dat duurt nog ff.

Zaterdag mijn broer en z'n vrouw jarig, volgende week woensdag mijn neefje..en zo zijn wij de maand november dus ARM!! haha.

veel liefs! stiertje

Geplaatst

Stiertje: Gefeliciteerd met je moeder! Dus volgende week zondag lekker uit eten?! Altijd goed. Gelukkig is Sofia weer aardig opgeknapt.

Ja ik ben ook vrolijkere shows van Najib gewend. Maar lachen was het evengoed wel. Vooral het stuk over Anja de therapeute. Wij waren er met mijn tante en haar vriend en zij heeft Anja was dus extra lachen.

Misschien word een volgende show extra vrolijk nu hij inmiddels weer getrouwd is en een kindje heeft gekregen.

Ik ben gisteren ook even langs de huisarts gegaan voor de hechtingen. Ze begonnen steeds meer te irriteren en waren ook helemaal rood. Het kan nog wel 4,5 week duren voordat ze opgelost zijn en dat zag ik niet zitten. Dus ze zijn er gisteren uitgehaald. Ze waren inderdaad ontstoken. Voelt gelijk een stuk prettiger nu. Ze zitten alleen nog wel in mijn navel want daar heb ik niet zoveel last van.

Geplaatst

Fijn Stiertje dat S weer beter is!

Linda, dat klinkt niet lekker zeg die ontstoken hechtingen. Kan me voorstellen dat je ze eruit hebt laten halen.

Ik moet over een uurtje weer in het ziekenhuis zijn voor controle. Hoop dat het goed is. Morgen de bruiloft dus dan doe ik graag 100% mee. Denk dat het wel goed zit. Mijn buik is bijna niet meer opgeblazen. Werd alleen vannacht wel wakker van eennpaar loeiharde steken in mn lies. Heb gisteravond wel even een paar dingen gedaan (was het zo zat dat zitten en liggen) dus misschien kwam het daardoor.

Minoes, hoe s t met je enkel?

Geplaatst

Oh mooi dat het weer beter gaat Tinkerbell, veel plezier morgen!! Wat heb je allemaal voor taakjes??

Volgens mij ben ik ook bij die show van Najib geweest, was het ook met dat ze dat drumstokje op de grond laten stuiten terwijl hij een lang verhaal aan zijn neefje vertelde (ofzo)? Wij hebben dit seizoen maar geen kaartjes besteld. Eigenlijk bestellen we elk seizoen een rits kaarten, vooral cabaret, maar dat hebben we deze keer uit bezuinigingsoverwegingen (werkeloze man) maar even gelaten. Mijn hubbie is nu al een half jaar bij huis. Maar van de week had hij wel een goed sollicitatiegesprek en ze wilden serieus verder met hem in gesprek dus ik hoop heeeeel erg dat dit em wordt. Het heeft nu wel lang genoeg geduurt! Zou er nog wel aan moeten wennen dat ik dan echt alle haal en brengsessies van Frank moet gaan doen naar school! Die functie is in zwolle, maar hij zou dan wel 1 dag in de week thuis kunnen werken, dat scheelt.

Ik sta nu een beetje blanco in de behandeling, probeer het zoveel mogelijk van me af te zetten. Maar je denkt natuurlijk wel: als het nu niet lukt, wat dan!? Dan zijn de vergoede pogingen op. Al heb ik gelezen dat unive onder voorwaarden een 4de poging vergoedt als je aanvullend verzekert bent dus dat moet ik eens even verder bekijken. We zitten al bij unive maar misschien dus een ander pakket nemen. Ik weet het allemaal nog niet. Het stemt niet echt hoopvol dat we so far in die 5 terugplaatsingen nooit 1 positief testje hebben gehad, al was het maar voor heel even. Maar ja tegelijkertijd zegt dat ook niks als je de verhalen van anderen hoort. Het is gewoon allemaal zo irritant ongewis!

Hey heeft iemand nog zin om leuk creatief te leren haken, heb een combi-arrangementje met een collegabedrijfje bedacht, wordt echt heel leuk!! Je leert hippe kerstdecoraties haken (echt hip, niet suf en oubollig!) en daarnaast een heerlijk high tea in kerstsfeer, leuk toch!! Het is in Haren, 2 december 's middags.

Wat een ellende met die hechtingen trouwens Linda! Dat dat nou weer moet gaan ontsteken, pechvogel!

Minoes, is je enkel al weer wat beter?

Geplaatst

Tinkerbell, gelukkig dat het beter gaat. Ik had een week of twee geloof ik last van een opgezette pijnlijke buik. Door heel veel rust te nemen (heb toen ook niet gewerkt) en veel te drinken ging het beter. Maar heel langzaamaan trouwens. Soms ging ik weer wat doen als ik me goed voelde, maar dat is fout. Ik voelde het toen gelijk weer. Daarom raad ik je echt aan rust te nemen en als dat betekend dat je even niet kan werken..so be it. Echt goed oppassen hoor meid, maar dat doe je wel.

Stiertje gefeliciteerd met je moeder.

Linda wat zal dat een opgelucht gevoel geven dat je een aantal hechtingen er uit hebt laten halen. Zo te lezen op fb vermaak je je wel. Lekker aan het koekjes bakken en thee met speculaas smaak drinken. Is dat lekker? haha. Je hebt groot gelijk hoor meid, neem het er maar even lekker van!

Vianne, nou dat lijkt mij hardstikke leuk om te leren haken, leuk idee. Maar helaas vieren we 's middags Sinterklaas. He jammer want had me wel heel leuk geleken.

Wat goed dat je blanco in de behandeling kan staan, ik kan begrijpen dat je vertrouwen na 5 tp's wel een beetje weg is, maar geef nog niet op, er kan nog een wondertje gebeuren.

Liefs Ansje

Geplaatst

Tinkerbel gelukkig gaat het beter wanneer mag je testen?

Linda gelukkig dat de hechtingen er uit mochten

Ja zal ook lekkere dingen voorbij komen op fb :-)

Vianne meid het niet eens goed komen we houden de moed er in knuf

Wel jammer kan 2 dec ook niet had er graag bij willen zijn

Janis bijna beginnen spannend meid

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst

Stiertje nog gefeliciteerd met je moeder

Ansje hoest bij jou kan je draai thuis beetje vinden

Ilana vandaag alweer 5 maand ze dacht 5 maand laat ik om 5 uur wakker worden pffff maar fles gegeven

Ze is ook niet lekker flink poepen en rooie wangen heel zielig

Hier gaat beter loop gewoon moet ook moet voor Ilana zorgen

Iedereen fijn weekend

Geplaatst

@tinkerbell: Fijn dat het er beter uit zag! Heel veel plezier vandaag op de trouwerij. Ik ga duimen dat de zon er nog doorkomt.

@Vianne: ik kan helaas ook niet op 2 dec. Wij vieren dan ook sinterklaas. Het zou inderdaad helemaal mooi zijn als je man deze baan krijgt. Waardeloos hoor om zolang thuis te moeten zitten. Ik begin me ook wel een beetje zorgen te maken over ons werk. Bij Denny gaat het ook niet zo goed en ook bij ons staat het er niet zo goed voor. Wegens de bezuinigingen schijnt thuiszorg straks te verdwijen. Alleen mensen met een heel laag inkomen krijgen nog hulp. En als je alle nieuwberichten moet geloven dan word je ook niet vrolijk.

Ik kan me voorstellen dat je nog weinig hoopt hebt in deze laatste poging. Maar het kan nog hè? Je zou geen uitzondering zijn. En vaak is het wel goed om er nuchter in te staan. Bij mij was het de 7e tp en ik had zoiets van gooi die cryo's er maar in dan hebben we dat maar gehad dan kunnen we dit hoofdstuk na 8 jaar afsluiten. Ik heb , in tegenstelling tot alle andere tp's, alles gewoon gedaan. Zware boodschappen kratten getild etc. Ondertussen dat ik de test deed heb ik de vuilniszak verschoond en toen stond er zomaar 'zwanger' !! Zo bizar ineens. Dus geef de moed niet op hè? Bovendien heeft je lichaam al eens laten zien dat je spontaan zwanger kan worden en dat lijkt me heel positief.

@Minoes: Ik denk ook dat I misschien last van haar tandjes krijgt. 5 Maanden al weer zeg. Wat gaat dat toch snel. Hoe is het met je voet?

Geplaatst

Ha meiden,

Geweldig trouwfeest achter de rug! Leuk hoor. Kleine broertjes worden groot....

en best goed gegaan, ik had overdag alleen wel de hele tijd steken in mijn lies. S avonds ging het weer beter dus ik heb nog even lekker op de dansvloer gestaan. Wel lastig hoor, ben zo bang iets fout te doen waardoor deze laatste poging mis zou kunnen gaan. Was het niet een te drukke dag, ben ik niet telaat naar bed gegaan? Etc etc. Ik heb geen druppel alcohol gedronken en toch flinke hoofdpijn vandaag. Ook daar ben ik dan weer bang voor want ik krijg vaak hoofdpijn voor ik ongesteld wordt maar dat zou nu toch echt nog wel een week weg moeten blijven...pfff vermoeiend hoor al die zorgen.

Vianne, ik denk ook vaak 'waarom zou het nu wel goed gaan' na 5x een terugplaatsing...de gynaecoloog vond dat onzin. De kans om zwanger te worden blijft gewoon. Ze vertelde ook dat de statistieken niet echt betrouwbaar zijn. Er wordt vaak gezegd dat je minder kans hebt bij de derde of vierde IVF poging maar dat is niet altijd zo. In verhouding zijn de makkelijke gevallen er al tussenweg gevallen en blijf je over in een groep waar ook mensen onder vallen die maar 1 of 2 procent kans hebben om met IVF zwanger te worden. Dit beinvloed het gemiddelde enorm. En dat terwijl mensen met bijv. alleen slechte zaadkwaliteit bij de derde of vierde poging nog evenveel kans hebben als bij eerdere pogingen. Ik blijf er dus maar bij dat het gewoon een kwestie van geluk, goede timing, goede zaadcel is. Het gaat ons een keer lukken!!!!

Geplaatst

Stiertje en Linda ja denk ook dat ze last heeft van haar tandjes

Wat leuk he Sinterklaas vieren wij doen 5 dec met hele Fam.

Tinkerbel ja kleine broertjes worden ook groot haha

Wanneer mocht je ook al weer testen

Wij zijn de kasten aan het verven Ilana is bij oma

Morgen weer lekker terug rest verf ik wel in de schuur

Liefs

Geplaatst

Lieve meiden,

Tinkerbell, wat fijn dat het vrijdag goed is gegaan met het trouwfeest! Nu ff lekker bijtanken.

Vianne, beter dat je nog geen last hebt van hoofdpijn, houden zo!

Jessica, hoe gaat het met je enkel? je bent best een muts, heb je een gekneusde enkel, ga je je meubels pimpen, doe je wel ff voorzichtig anders moet tante janis bij je komen om je een schop onder de kont te geven. Hoe gaat het nou met I? is er al een tandje door? Ik heb ook al heel vaak gedacht dat bij s de tanden door zouden komen nou nog geen tand te spotten haha.

Linda, hoe gaat het met je? nog een week ziektewet?

Stiertje, fijn dat S alweer beter gaat.

Mon, hoe gaat het met jou?

Ansje, hoe gaat het met jou en J?

Vianne en Tinkerbell, ik snap heel goed dat jullie denken van waarom zou het nu wel goedkomen, maar meiden, zolang je een terugplaating hebt is er een kans dat jullie zwanger worden. Mijn duimen blijven voor jullie draaien, dikke knuffel.

Hier, mijn man en ik zijn gister 1 jaar getrouwd, jemig wat gaat de tijd snel, toen had ik nog een dikke buik, en nu is mijn mooie meisje er.

We zijn gister naar de intocht van sinterklaas geweest, dat was wel leuk, S vond al de mensen geweldig, en was totaal niet onder de indruk van de zwarte pieten.

Met mij, ik ben afgelopen vrijdag met de pil begonnen, gister de hele dag hoofdpijn en misselijk, ik de bijsluiter na gelezen en jah hoor kan daar van komen. dat wist ik dus niet meer, ben al jaren van de pil af, had toen een spiraal laten zetten, want ik wilde van die hormonen af.

Met het spuiten, hoe ik het moet doen, weet ik nog wel, bij mij is alleen de durf, ik blijf het vervelend vinden om die naald in mijn buik te steken, en ik deed dat ook altijd heel voorzichtig, terwijl je beter het zo snel mogelijk dat ding er in moet jensen, dan is het minder pijnlijk. Ach komt wel weer goed.

Liefs Janis

Geplaatst

@JANIS: Nog gefeliciteerd met jullie trouwdag! Hebben jullie het nog gevierd? Wat grappig dat S niet onder de indruk was van sint. Nuchtere dame haha. Zal volgend jaar waarschijnlijk heel anders zijn. Balen ja dat je zo'n last van de pil hebt.

@tinkerbell: Fijn dat het een geslaagde trouwdag was. Ik snap best dat je bang bent dat je teveel hebt gedaan vrijdag en dat het daardoor niet zal lukken maar het lijkt me niet dat het daardoor zal komen hoor doordat je lol hebt gemaakt. Vervelend van de hoofdpijn. Helaas weet je niet waar dat aan ligt en dat maakt je vreselijk onzeker.

Geplaatst

Janis al weer een jaar jeetje waar blijft de tijd

Dus begonnen met de pil spannend meid

Wat leuk dat s intocht leuk vond en niet onder de indruk van de pieten haha

Ja voet gekneusd haha tape

Geplaatst

Heb ik er omweg gehaald kreeg uitslag

Kast geverfd dus i was bij oma en opa en wij hadden feestje was erg gezellig

Liefs dochter komt terug x

Geplaatst

Dames, wat is het stil hier!!!!!

Ik ben momenteel natuulijk de enige 'in actie' alhoewel Janis jij bent nu aan deel 1 begonnen met de pil?

o en Vianne hoe gaat het spuiten?

Ik zit in de misère van wachtweek 2. Wat een hel. In deze week verdwijnen mijn klachten allemaal als sneeuw voor de zon en ga ik zo twijfelen....ik had enorm opgezetten borsten, zere buik en wat al niet meer. Schijnbaar komt dat toch door de punctie. Die borsten had ik overigens al voor de punctie maar toch is het een soort van houvast. Het kàn ook een zwangerschapsverschijnsel zijn. Blijkbaar nemen al die hormonen van voor de punctie nu af in mijn lijf en verdwijnen alle klachtjes.

de vorige keren had ik dit ook...maar ja toen was ik ook niet zwanger. Ik ben zooooooo slecht in afwachten!

Vrijdag ga ik trouwens testen. Ik mag pas zondag maar dat is echt pas op dag 16 na de TP, dag 14 linkt mij prima.

Geplaatst

@tinkerbell: Vreselijk he die laatste week. Je maakt jezelf dan zo gek met die kwaaltjes. Ik ging altijd alles terug lezen van de vorige pogingen hoe ik me dan voelde. En dan was er iets anders en dacht jaaaa dat is een goed teken en dat was dan niet zo. Ik voelde altijd van alles. En ik herinner me niet eens meer hoe ik me voelde toen ik wel zwanger was. Ik weet alleen nog dat ik de dag voor de testdag de hele dag een weeìg gevoel op de maag had, een voel gevoel ook. Niet echt misselijk maar er tegen aan. Van Julian voelde ik trouwens ook helemaal niks. Er zit gewoon niks anders op dan afwachten.

Dus vrijdag ga je testen. Dan ben je vrij? Vind je het anders niet relaxter om samen in het weekend te doen?

Geplaatst

@Linda, zo herkenbaar ;-))

ik heb ook al van alles terug gelezen. Ik heb nu wel besloten dat ik ondanks wat ik ook voel en denk gewoon hoop ga houden op een goede afloop tot de test. Vorige keren was ik eigenlijk daarvoor al moedeloos maar in principe kan alles gewoon dus daar houd ik me maar aan vast. Het kan gewoon, de kans is 30 procent.

Als ik het zo opschrijf klinkt het heeeel verstandig...helaas voel ik me heel vaak anders.

Aanstaande vrijdag heb ik maar 1 afspraak de rest van de dag ben ik vrij. Ik kan echt geen dag langer wachten vrees ik..,

Geplaatst

Tinkerbell, de spanning neemt toe lees ik. Die tweede wachtweek is écht het zwaarst!

Ik voelde of dacht ook altijd van alles te voelen zodat ik dacht dat het deze keer dan wel echt raak zou zijn. Speurde ook altijd internet af om te kijken of de kwaaltjes van anderen klopten met die van mij. Heel vaak klopte het wel, maar donderde ik weer keihard van mijn geloof af als ik dan weer ongesteld was geworden.

Toen ik zwanger was van Joël had ik ook allerlei vage klachtjes wat alle kanten op kon, maar wat me toen opviel is dat ik steken kreeg bij een onverwachte beweging die ik maakte. Dát was dan het enige waardoor het allemaal anders voelde dan de andere pogingen. Maar verder lijkt 't allemaal op elkaar en dat maakt het ook zo moeilijk allemaal.

Heel veel sterkte en ik duim voor een positieve test vrijdag!

Liefs Ansje

Geplaatst

Hier begint de wanhoop toch wel enigzins toe te slaan. Tussen de middag (sorrie beetje onsmakelijk maar ja) bij het afvegen wat bruin bloed tussen de bollensmurrie en een aantal rode draadjes bloed. Sindsdien loop ik elk uur te 'broekloeren' maar is er niets meer te zien. Ook bij het inbrengen van die bollen zat er niets aan de inbrenghuls. Ik was vanmiddag al helemaal ingesteld op het feit dat deze poging mislukt was. Op mijn werk mn man gebeld en even flink zitten janken. Maar ja, daar zit ik nu...ik weet het nu helemaal niet meer. Misschien wordt het opgehouden door al die bollensmurrie en ben ik morgen hartstikke ongy of misschien had ik iets geraakt bij het inbrengen van die bollen...?!

Ik moet zeggen dat ik de hele dag al enorme hoofdpijn heb, dat heb ik meestal op de eerste dag van mijn menstruatie. Dus als ik eerlijk ben heb ik niet zo heel veel hoop meer...ik baal zo van al dit gedoe!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden