Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo dames,

Kaya, wat een verhaal, dan heb ik nog een andere vraag, waarom mag je niet in eigen cyclus? of heb je niet een regelmatige cyclus ivm de blindedarmoperatie.

Vianne, hoe gaat het nu met frank? Hoop niet dat het waterpokken zijn, ik heb wel gehoord dat het "gevaarlijk kan zijn voor vrouwen die zwanger zijn, maar hoe en wat precies weet ik ook niet, dan zou ik voor de zekerheid toch even bellen.

Oja als frank toch de waterpokken heeft, schijnt dat als je hem insmeert met havermout, dat dan de blaasjes snel uitdrogen en hij er minder last van zal hebben, of het nu een feit of fabel is weet ik niet, maar een schoonzus van mij heeft het geprobeerd en daar heeft het wel geholpen.

Stiertje wat grappig om te zien dat de ene kind "sneller" is dan de andere, S kruipt wel lekker rond, maar als ik mevrouw in de box heb, blijft ze gewoon of op haar buik of op de rug liggen, ze gaat nog niet uit haar eigen zitten terwijl ze het wel kan.

Oja S haar eerste tand komt nu eindelijk door, arm ziel ze heeft best veel luieruitslag, wat bij haar helpt is dat ik er talkpoeder op doe. (werkt beter dan sudocreme).

Jessica, alweer wat opgeknapt?

Linda, hoe gaat het verder met jou?

Vianne en Mon dikke knuffel.

Hier alles oke, gister de kamer kerstklaar gemaakt haha, ziet er weer gezellig uit. Ik ben nu aan het aftellen van hoe lang ik die rot pil nog moet doorslikken, man ik heb iedere keer bij het afvegen bloed er bij en dat is al twee weken zo, wordt er niet vrolijk van.

Zaterdag beginnen met de deca.

Liefs Janis

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Janis, geloof dat het toch geen waterpokken zijn, hij werd wel heel rood over zijn hele lijf dus heb de huisarts maar even gebeld maar volgens de assistente is het een virus wat rondgaat en het moet vanzelf weer overgaan. Hij was gisteren ook al weer wat beter te pas en is vandaag weer naar school, ben benieuwd hoe dat gaat. Van dat havermoutverhaal heb ik ook gehoord ja en ook wel eens hetzelfde maar dan met zemelen, schijnt goed te werken. Hij zal het toch een keer krijgen dus ik houd de havermout paraat!

@Puckie, testdag vandaag voor jou toch?? :duimen draaien:

Geplaatst

@janis wat een gedoe met de stomme pil. Hoop dat je er nu snel vanaf bent. Die deca is ook geen pretje...maar wie weet heb je daar helemaal geen last van. Dat is zo verschillend.

@vianne, wanneer is je testdatum? Die tweede week vind ik altijd zo lang duren...trek je het nog een beetje?

I keep my fingers crossed.

Ook voor Puckie trouwens!

Geplaatst

Vanmorgen een test gedaan. Helaas niet zwanger.

Ik ben vandaag ook maar thuis gebleven. Gisteren ben ik door een collega naar huis gebracht omdat ik misselijk was en bijna van m'n stokkige ging. Ik had nog een beetje hoop maar het mocht niet zo zijn.

vanmorgen met het UMCG gebeld en we kunnen pas weer met een poging beginnen in maart of heel misschien eind februari.

Geplaatst

he bah Puckie, weer een teleurstelling om te verwerken! Sterkte ermee!

Ik heb 19 dec. testdag Tinkerbell, dus inderdaad nu de 2de spannende week in....

Geplaatst

@Vianne: Hoe is het met je Harrie's? Geweldig hoe jij schrijft. Ik moet er altijd zo om lachen. Wat lijkt het nog lang hè tot de 19e. Dus de kleine man is weer wat opgeknapt?

@tinkerbell: Bedankt voor je berichtje. Ik heb het meteen uitgeplozen en het ziet er goed uit. Ik overleg even met Denny en dan stappen wij misschien ook wel over. Wij zitten nu in menzis extra verzorgende 4 en daar word altijd alles voor ons vergoed. We zouden nu terug gaan naar 3 en dat scheelt al € 70 per maand!!! Weet jij zo of de normale vergoedingen wel een beetje goed zijn bij de nieuwe verzekering?

Hoe gaat het nu verder met je? Hoe is het met je buik?

@ansje: we plannen wel even een nieuwe datum. Zijn ook drukke tijden in deze maand.

@Janis: nog even en je bent van die rotpil af gelukkig. Is dat normaal dat je wat bloedverlies hebt?

@Stiertje: Wat goed dat je uitnodigingen hebt gekregen! Hopen dat je straks weer een baan hebt! Wat grappig dat de meiden zo verschillen in hun ontwikkeling. Dus de diva's houden niet van sneeuw? Komt misschien nog wel.

@Minoes: Dus I krijgt nu echt tandjes? Daar kan ze inderdaad flink ziek van worden en dan ook nog een griep erbij. Beterschap.

Hier gaat alles goed. Ik wacht nog steeds op mijn ongi. 7 Weken geleden heb ik de laatste lucrin gezet dat zou na 4 weken al uitgewerkt moeten zijn. Dus snap er al weer niks van. Dinsdag de na controle. Ben wel heel benieuwd.

Gisteren heb ik opgepast op het zoontje van vrienden. Zij bleek toen zwanger toen onze laatste poging was mislukt. Dat kregen we dezelfde dag te horen. Maar het is een heerlijk ventje van 13 maanden. Makkelijk ook zeg. Ik wou hem wel houden maar het mocht niet haha. De dag ging veel te snel voorbij en gisteravond voelde ik me meteen helemaal leeg.

@Kaya: Vanwaar krijg je geen eigen cyclus dan? Ik kan me wel voorstellen dat het rauw op je dak kwam toen er werd gezegd dat het ivf ging worden. Hopen dat het op deze manier wel gaat lukken.

Geplaatst

Linda, de andere dekkingen zijn ook prima bij deze verzekering. Ik heb in ieder geval een paar dingen uitgeplozen die ik zelf belangrijk vind zoals de fysio, psycholoog en kraamzorg voor als het zover mag komen ;-) ik heb voor de tandarts een extra optie gekozen voor 10 euro per maand maar ik heb ook nogal eens iets....als je een goed gebit hebt is dat niet nodig.

en tsja die vierde IVF behandeling kost toch zo tussen de 3000-4000 euro. Daar heb ik deze premie wel voor over.

Mijn buik gaat goed. Het heeft vooral pijn gedaan zo rondom mijn eisprong. Schijnbaar is het allemaal nog erg gevoelig zo'n maand later. Maar vanaf dinsdag heb ik eigenlijk geen last meer. Toch wel goed om je lichaam even een paar maanden rust te geven. Ik denk dat wij onze 3e behandeling misschien wel te snel gedaan hebben. Er zat maar 1 maand tussen. We hadden nog nooit slechte kwaliteit emmy's en nu wel...ik denk toch dat je dan een slechte maand hebt qua eicellen wat misschien best door de behandeling daarvoor kan komen.

Verder heerlijk om even geen spanning te hebben. Ik geniet er echt van. Zo nu en dan een lekker glaasje wijn, heerlijk!

@Puckie, wat K zeg. Sterkte meid.

@Vianne, ik begin vast met duimen!!!! *twins, twins, twins, twins*

@minoes alles goed?

Een knuf voor de rest!

Geplaatst

Jeetje wat veel geschreven

Puckie balen meid heel veel sterkte

Vianne hoe voel je je?

Janis nog even dan ben je van de pil af

Wanneer eerste fm

Tinkerbel fijn ook even rust voor je lijf

Geplaatst

Linda hopelijk word je niet ongie

Lijkt me wel zwaar oppassen op een kleintje die bijna even oud is als anders die van jullie

Stiertje wat fijn dat je uitnodigingen hebt gehad hopelijk snel weer een baan

Ansje du ook super druk

Hoest met je cursus?

Kaya wanneer beginnen jullie? Ben even kwijt

Hier gaat wat beter gister regel dag huilen last van tanden maar nu weer bij wel last van haar tanden

Hier ook weer opgeknapt

Die ik vergeten ben sorry

Liefs

Geplaatst

Ik zie het somber in voor mijn tweeling: beetje bloedverlies, dat is bij mij tot dusverre altijd een een teken geweest dat het alweer einde verhaal is, :crybaby2:waarom nou niet!!!

En het was ook al een shitdag: mijn beste vriendin haar moeder blijkt ongeneeslijk ziek dus ik was al helemaal van slag. Klotenzooi ook allemaal...

Geplaatst

Vianne meid och k*$%{^*verdorie ik hoop zo dat innesteling is sterkte meid

Ooo wat erg voor je vriendin heel ve sterkte valt toch rouw op je dak

Liefs

Geplaatst

@vianne: o gadver dat meen je niet. Maar nog niet opgeven he? Wat een rotnieuws ook van de moeder van je vriendin. Sterkte.

@minoes: ik moet juist wel ongesteld worden.

@tinkerbell: het ziet er inderdaad goed uit met de verzekering. Ik wacht het gesprek dinsdag even af bij de nacontrole en dan stappen wij denk ik ook over.

Gaan jullie de ' 4e' poging wel in Dusseldorf doen of blijven jullie toch nog een keer in het UMCG.

Wij zitten nu in extra verzorgend 4 bij de menzis daardoor kregen wij voor Dusseldorf €5400 vergoed. Dat was wel een flink bedrag vergelijkbaar met andere verzekeringen. In 3 kreeg je een stuk minder terug.

Geplaatst

Aaaaah Vianne, nee hè?!

Verdorie. Het zal toch niet? Bij mij vertelde het ziekenhuis dat het echt niet over hoeft te zijn bij bloedverlies alleen als je echt ongy wordt. Ik ga duimen voor een wonder.

Er moet toch een iemand zwanger worden hier!!!!

Geplaatst

Vianne, hoop echt dat het innesteling is of zo. Ik blijf duimen!

En dan het rotnieuws! Bah, heel veel sterkte!

Hoe gaat het met de rest van de meiden?

Hier vandaag de eerste deca er in. Nu begint het echt......

S krijgt ook ineens tanden, volgens mij 3 tegelijk hihi. Ze heeft er wel last van, maar valt me nog erg mee.

Liefs Janis

Geplaatst

ja prut, er is geen ontkennen meer aan, deze ronde is het weer niet gelukt. Ik ben er zo moe van! Nu maar even een pauze inlassen... Hoe is het met jou dan Tinkerbell?

En met de rest van de dames?

Geplaatst

Hoi lieve meiden,

Bah wat een nare berichten lees ik hier.

Puckie en Vianne wat is het toch %%$#^^%^%%% traject zeg. Ik wens jullie héél veel sterkte!

Janis jij bent inmiddels begonnen met de deca? Hoe gaat het?

Stiertje hoe staat het met de gesprekken die je had? Dat geeft wel hoop voor de toekomst dat je al op een paar gesprekken mocht komen.

Jessica hoe gaat het met jou?

Linda wat zou het mooi zijn als je een vierde poging vergoed krijgt door over te stappen naar een andere verzekeraar.

Tinkerbell hoe gaat het met jou?

Hier alles goed. Ben wel een beetje drukjes steeds. (Dacht ik doordat ik thuis ziet dat dat wel mee zou vallen haha)

Cursus loopt goed, wel veel opdrachten doen en veel huiswerk maar wel heel nuttig allemaal.

Joël heeft zijn tweede tandje door, maar ik heb helemaal niks aan 'm gemerkt. Ik zag toevallig een wit puntje toen hij deze week naar me lachte :). Hij kwijlde wel veel trouwens. Ik geniet verder enorm van 'm. Hij is zo relaxed en vrolijk. Ik vind het nog steeds een groot kado en dat besef ik iedere dag weer.

Dikke knuf voor jullie allemaal!

Geplaatst

Ah nee Vianne dus het is echt mislukt nu. Heel veel sterkte.

@Janis: de eerste deca zit er weer in?

@Ansje: ja wat een drukte he in deze periode. Ik kom ook tijd te kort de aankomende week. We zijn gisteren de hele dag weer achter een auto aangeweest. We willen de auto inruilen maar het is nogal een zoektocht hoor om precies te vinden wat we willen. Dan aankomende week gewoon werken, na controle, kerstdiner op school waar ik een maaltijd voor maak, fysio en training van Julian, kapper, kerstcadeautjes kopen, kerstfeest op voetbal waar ik aan mee help. Leuke dingen allemaal maar wel druk.

Heerlijk dat je zo geniet van je kleine mannetje!

@Minoes: nee hoor heb inmiddels vrijwel geen last meer van de operatie. Maar die ongi maar nu wel komen.

Geplaatst

Bedankt voor jullie steun meiden. ja kloten is het, gatver waarom wil het enige wat ik echt heel graag wil nou niet lukken!! Net belde mijn schoonmoeder om te vragen hoe het er voorstond, blegh! Tis een heel best mens hoor maar aan die neuzelige telefoontjes heb ik even geen behoefte! Ik trek het nu echt even niet als iedereen heel medelijderig gaat doen tegen me, dan loop ik de hele dag te janken en dat wil ik niet (krijg er alleen maar hoofdpijn van), het lucht me ook niet op. Dat denken anderen altijd: ja ga eens een lekker uithuilen dat lucht op. Nou dat heb ik dus niet want na het janken ben ik nog steeds niet zwanger.

Zoals ik al zei, nu even pauze. 22 Januari hebben we een evaluatiegesprek (ik vraag me af wat er meer nog over te zeggen valt dan bij de vorige evaluatie). Kan iemand mij ook vertellen hoe een cryoterugplaatsing in z'n werk gaat??

Oww ik moet zo weg, school is al weer bijna uit, laterss!

Geplaatst

Vianne,

de laatste terugplaatsing is bij ons een cryo geweest. Begin november ben ik begonnen met Lutinus (3x per dag) en Progynova (tablet 2x per dag) na 2 weken naar het ziekenhuis voor een echo. De medicatie bleef daarna gelijk. Vervolgens werd er een datum gepland voor de terugplaatsing, dat was ongeveer 2 weken daarna. Op de dag van terugplaatsing kan je worden gebeld als het ontdooien niet goed is verlopen. Als je niets hoort dan mag je naar het ziekenhuis komen. Dan blijft het nog spannend want op het allerlaatste moment kan het nog fout gaan. Tijdens de wachtweken blijf je de hormonen de hele tijd door gebruiken en moet je gewoon wachten op de testdatum. Je kan niet eerder ongesteld worden.

ik had weinig last van de hormonen. Het lange wachten blijft het ergste. Het is wel fijn dat je niet zo vaak naar het ziekenhuis moet voor controle.

Houd vol en blijf moed houden!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden