Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik heb geen bloed meer gezien....en dus niet ongesteld geworden vannacht.

ik heb vanochtend de dokter gesproken ze gaf aan dat het de innestelling kan zijn of een beschadiging bij het inbrengen van de bollen of toch de eerste aankondiging van een naderende menstruatie. Het kan dus alle kanten nog op.

Ben vandaag wel misselijk maar dat is volgens mij van de zenuwen...ik loop overigens nog steeeds elk uur te broekloeren. Ik had me gisteravond erbij neergelegd dat deze poging mislukt is. Ik blijf daar maar bij tot het tegendeel bewezen is...

Geplaatst

Tinkerbell, ohhh wat ee spanning!!!!!!! Ik hoop zo dat het innestelingbloeding is!!!! Jemig dan duren de dagen lang zeg. dikke knuffel, en ik duim volop!!!!

Ik heb vandaag de schema en recepten binnen gekregen, en moet alsnog naar de bijeenkomst, aan de ene kant heb ik zoiets van oke, maar aan de andere kant heb ik zoiets van waarom? Nah we gaan wel, en zullen wel zien of er nog wat nieuws is, in de brief en alles snap ik wel alles gelukkig.

Hoe gaat het met de rest van de meiden?

Liefs Janis

Geplaatst

Tinkerbell wat een spanning zeg!! ik hoop dat het innestelingsbloed was..klinkt wel zo..maar ja je bent gisteren niet langs geweest dus misschien is het toch mis..ach meis ik duim nog steeds!

Janis, ik ben geloof ik wel naar die bijeenkomst geweest maar weet eigenlijk niet of het veel nieuws bracht..maar goed het is nu natuurlijk wel de hyper en volgens mij is het enige verschil de duur en hoeveelheid medicatie oja en natuurlijk de pijnstilling want die heb je bij ec niet.

Hier alles goed, meiden doen het top..zelf nog steeds aant zoeken naar een nieuwe leuke baan..pff valt niet mee.

Linda hoe gaat het met het buikkie??

liefs stiertje

Geplaatst

Hier weer even een update...nog steeds zo nu en dan wat bruinverlies met ook wel eens wat rood bloed erdoor. Het is niet meer dan een inlegkruisje maar ja, klinkt niet zo best. Vandaag een testje gedaan en die was negatief. Vervolgens met de poli gebelt, en die zeggen dat het echt nog te vroeg is. Ik mag zaterdag pas testen en dan kunnen we pas conclusies trekken. Dus tsja, ik zet nog even door en hoop op een wondertje...

Geplaatst

he gatsie Tinkerbell, klinkt idd niet zo goed en helemaal niet met een negatief testje. Maar inderdaad maar ff afwachten nog..en ondertussen duimen we verderxx

Geplaatst

Och tinkerbel I hope so dat het anders is moet gewoon dikke knuf meid

Ja is dus je moet ook nog naar voorlichting bah niks aan haha

Spannend weer beginnen succes

Liefs

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst

Tinkerbell, de spanning spat van het scherm af! We blijven voor je duimen hoor meis. Wat slopend zeg en zeker nu met dat bloedverlies er bij. Ik hoop ook dat het een innestelingsbloeding is.

Stiertje wat een leuk fotootje van je twee meiden in hun stoeltjes haha. Heb je al wat sollicitaties lopen?

Janis, wij moesten ook naar de bijeenkomst voor de hyper. Wij hoorden toen niet veel nieuws maar voor jou kan het nu nog wel fijn zijn omdat de eigen cyclus al weer wat langer geleden is. Maar eigenlijk is het meer een formaliteit en hoor je niet veel nieuws.

Linda hoe gaat het? En met jou Jessica? Worden de meubels mooi?

Ik heb bij Joël zijn eerste tandje gespot vandaag. Hij is nog niet helemaal door maar ik voel en zie al wel de puntjes. Hij heeft er helaas wel behoorlijk veel last van en is nogal uit zijn doen. Hebben jullie nog tips om de pijn te verzachten? Ik heb een koel bijtring die ik 'm regelmatig geef. Geven jullie ook iets van chamodent?

Liefs Ansje

Geplaatst

Tinkerbell, man o man wat een spanning! Gatver zo die onzekerheid allemaal bah.

Ansje, bij S is nog geen tand te spotten, je ziet ze wel aankomen, maar nog niet door. Ik heb op advies van mijn schoonzusje, Chamodent in huis, dat schijnt wel te helpen. Of het helpt weet ik echt niet.

Stiertje zeker leuke foto, en fijn dat het goed met je meiden gaat.

Ach, die bijeenkomst is denk ook gewoon formaliteit, ik denk niet dat we blijven, net als het prikken, weet ik wat ik moet doen, moet het alleen weer durven. Zal binnenkort ff oefenen hihi gewoon als ik alleen ben.

Geplaatst

@tinkerbell: Ondanks dat alles bij elkaar niet heel positief lijkt kàn het nog hè. We blijven doorduimen.

@Ansje: Dus J zijn tandje is nu echt in aantocht! Wel sneu dat hij er zo'n last van heeft. Een koele bijtring helpt inderdaad en charmodent en dan is er nog een homeopatisch iets. Weet zo gauw niet hoe dat heet.

@Janis: Ik vond die bijeenkomst pure flauwekul. Ik hoorde er niks nieuws. Gleukkig had Denny er geen vrij voor genomen maar had ik mijn zus mee genomen. Zij vond het wel interessant.

Geplaatst

oohwwww Tinkerbell, wat een spanning ook he, ik hoop echt het allerbeste voor je, het is je zo gegund! En inderdaad het kan altijd alle kanten op maar laat dat nu dan een keer de goede kant zijn!

Ik heb vandaag de uitgangsecho gehad en ben begonnen met puregon er bij spuiten. 200 eenheden, was meer dan ik verwacht had maar ik was het er wel mee eens. Vorige keer had ik er niet echt last van en wie weet hebben we hiermee wat betere kansen. We hebben ook besproken om deze keer 2 terug te plaatsen (als die er zijn tenminste) om alles uit de kast te trekken. Ik ben blij dat ik het op het moment erg druk heb met vanalles, dat leidt me mooi af van gepieker en gepeins. Uiteindelijk wordt het toch allemaal wel weer spannend maar dat probeer ik zo lang mogelijk uit te stellen.

Mijn husband heeft voorlopig weer een baan trouwens, jeeeeh!! Echt wel heel fijn dat hij vanaf volgende week weer aan de slag is, je gaat elkaar toch in de weg zitten. Het is een tijdelijke functie maar hopelijk loopt het uit tot een langer dienstverband, we zullen zien.

liefs! Vianne

Geplaatst

Tinkerbell, hoe gaat het nu met je? Denk al de hele dag aan je! Dikke knuffel.

Vianne, dus al puregon aan het bijspuiten. Weet je wat ik raar vind is dat ik 19 december een echo krijg, en ik 27 december de puregon moet gaan spuiten. 2 januari moet ik dan weer heen voor een echo. Ik ga toch maar naar de bijeenkomst en ga het wel navragen, want nu snap ik er helemaal niks meer van.

Linda, hoe gaat het verder met jou?

Hier heb ff een mega dip, zal wel mede door het weer komen en die klote pil, ( krijg nog wat als we beginnen met spuiten.........)

Heb dinsdag wel mijn kamer om gegooid, ziet er nu wel weer anders uit, binnenkort maar es gaan schilderen en sausen, lekker ff alles opknappen. Oja ben dinsdag ook weer begonnen met sporten, nou dat heb ik gevoeld, we deden de buik en rugspieren, oei echt mega spierpijn haha, maar het voelde wel goed en was ook wel weer lekker om te gaan sporten.

Liefs Janis

Geplaatst

@Tinkerbell: Hoe is het????

@Vianne: Dus de puregon er bij. Fijn dat je 2 emmy's terug mag krijgen als die er zijn. Is toch even een kansje meer. Ik mocht er maar 1 terug vanwege mijn baarmoeder maar ik vraag me nu wel af hoe het was gegaan als het tussenschot eerder was verwijderd want dan had ik ook gewoon 2 terug kunnen krijgen... maarja aan achteraf gepraat heb ik ook niks.

@Janis: Balen dat je niet zo lekker in je vel zit. Dit weer werkt ook niet echt mee dan. Hoewel ik het zelf wel altijd wat vind hebben hoor zo'n regenachtige dag.

Met mij gaat het goed. Gisteren voor het eerst weer aan het werk geweest. Was wel weer lekker. Volgende week weer volledig heen en dan wil ik ook weer beginnen met hardlopen en de strijd tegen de kilo's aan gaan. Ik heb mezelf deze hele maand getroost met allemaal lekkere dingen. En dat moet nu maar weer af gelopen zijn met dat zelfmedelijden haha.

Geplaatst

Mijn menstruatie is nu echt doorgebroken vandaag. Ik had eerlijk gezegd niet veel hoop meer maar dat beetje wat ik wel had is nu ook weg. Echt zwaar klote dat deze 3e behandeling nu meteen voorbij is zo zonder cryo's. Het was voor ons echt een slechte ronde. Altijd topemmy's en altijd bevruchtingen en nu net de laatste keer maar 2 van de 5 en dan ook nog eens met behoorlijke fragmentatie. Denk dat we een paar maanden rust nemen. We hebben besloten om nog wel een poging te gaan doen maar niet meer bij hetzelfde ziekenhuis. Ik wil echt iets veranderen. Dus het gaat Dusseldorf worden. Daar hebben we al eerder naar gekeken. Een collega van mij is na 5x ICSI in NL daar meteen zwanger geraakt. Ze kunnen er echt meer en hebben erg goede apparatuur en doen meer aanvullend onderzoek. We hebben in Maart een afspraak en kunnen daarna meteen starten. Ik heb volgende week een afspraak met die collega om alle ins en outs te horen.

Ga hier nog wel meelezen en schrijven maar ik denk iets minder intensief. De afgelopen maanden heeft echt alles om IVF gedraait en ik heb echt zin om ook even een tijdje ruimte te hebben voor andere dingen. Maar ik ga vanzelfsprekend Janis, Vianne en Mon erdoorheen slepen ;-)) en Linda ik hoop voor jouw op een grote natuurlijke verrassing!!!!

Geplaatst

Och lieve tinkerbel meid weet niet wat Ik kom zeggen moet heel veel sterkte

Janis dus lekker last van de pil sterkte

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst

Tinkerbell, ik weet niet wat ik moet zeggen, alweer mislukt. Wat ontzettend kl*te weer. Nu moet je dus een betaalde poging gaan doen. Ik vind het knap dat je al weer een beetje vooruit kan kijken. Ik hoop echt dat in Dusseldorf jullie oh zo grote wens mag uitkomen!

Schrijf mee als je behoefte hebt, logisch dat dat iets minder intensief zal zijn. Al horen we af en toe maar even hoe het met je gaat...nu even lekker focussen op andere dingen. Heel veel sterkte en we denken allemaal aan je hier!

Linda, fijn dat het goed gaat. Dus volgende week weer volledig beginnen met werken. En de strijd tegen de kilo's weer aan gaan. Ik zou nog steeds bij je langs voor een kop koffie. Wanneer komt jou uit? De enige dagen dat mij niet uitkomt zijn donderdag en vrijdag. Ma, di, woe kan ik wel.

Vianne lekker dat je nu met de puregon bent begonnen. Ik ben benieuwd hoe het jou zal vergaan. Eens moet het toch weer gaan lukken hier? Vorig jaar werd de een na de ander zwanger en nu? Tijd voor een positieve vibe.

Fijn dat manlief weer (tijdelijk) werk heeft gevonden.

Joël hebben we uit logeren gebracht. Vanavond hebben we een personeelsfeest van P. Morgenochtend gaan we naar de Sinterklaasintocht in Sappemeer en daarna direct door naar een verjaardag.

Meiden fijn weekend!

Liefs Ansje

Geplaatst

Aaah Tinkerbell, he shit zeg!!!!!Bah ik moest er echt even van vloeken hier (ben alleen thuis, kon wel even). Wat een pech voor jullie, het zit ook allemaal niet mee. Nou ik hoop dat ze in dusseldorf meer voor jullie kunnen betekenen en ik ben ook wel heel benieuwd naar je bevindingen daar. Maar voor nu even rust inderdaad, dat is heel gezond, afstand nemen van het hele gebeuren want het is gewoon niet niks dat we zoveel moeite moeten doen en dat je daar dan nog steeds niet voor beloond wordt. Sterkte hoor!

@ Janis, wat een gekke planning!? ik moet steeds meteen na de eerste echo starten met puregon. Of heeft het iets met de kerstperiode te maken, dat ze dicht zijn van kerst tot en met oud en nieuw. Ik zag gisteren daar over iets staan op de poli, dat er geen behandelingen starten in een bepaalde periode ivb daarmee. Onze hele behandeling valt net voor kerst.

Geplaatst

ja trouwens Janis, die pil sucks inderdaad he, daar word je echt een beetje gedeprimeerd van, ik wel tenminste.

@Janis en Linda; Go sporty spices!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden