Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

yoho hier is jullie razend reporter nog even, ze belden net dat de punctie zondag wordt, en dat ik goed moet drinken enzo tegen die eventuele overstimulatie die toch een beetje op de loer schijnt te liggen. Wel gek want ik voel me verder prima nu maar dat zou dus kunnen veranderen (beetje net als Tinkerbell had eigenlijk).

Nou ja, komt voor hubbie z'n werk wel goed uit. Geluk bij een ongeluk dat ik zondag niet hoef te werken want onze Haak&High tea middag gaat helaas niet door vanwege te weinig aanmeldingen (dikke bummer maar ja).

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Klint echt hartstikke goed Vianne, hier moeten toch zeker een paar toppers van gaan komen? Aan follikels in ieder geval geen gebrek ;-)) hoop zo voor je dat je gewoon handenvol cryo's in de vriezer zult hebben!

Ik duim voor je zondag.

Minoes hoe gaat het met je in de lappenmand?

Linda, heb jij al bijna je gesprek? Ben erg benieuwd of je antwoord krijgt op je vragen.

Wij hebben vandaag het afsluitende gesprek gehad. We hebben even terug gekeken, resultaten geanalyseerd en gevraagd voor dossieroverdracht aan DD. Ging eigenlijk prima. Ze kunnen zich goed voorstellen dat we echt even iets anders willen. En staan daar ook achter. Ze geven ook aan dat ze als team al onze resultaten tot nu toe nog eens hebben doorgenomen en toch moeten concluderen dat het voor zover ze alles kunnen zien gewoon pech is geweest dat er nog steeds niet eentje is blijven plakken. Genoeg follikels, perfecte kwaliteit emmy's en ook nog eens best veel zaadcellen. De laatste keer 6 miljoen goed bewegende en totaal wel 20 miljoen. Ook zeker niet onmogelijk om gewoon natuurlijk zwanger van te raken! Ze denken dat we ooknin volgende rondes nog zeker 20-30% kans per verse poging hebben. Mijn hormoonwaarden zijn ook prima dus niets duidt op afwijkingen. Aan de ene kant best zuur, het is gewoon K om zoveel pech te hebben aan de andere kant ook hoopvol. Dus op naar DD in maart.

Stiertje of Janis vroeg of we dan meteen in maart kunnen starten, ja we mogen meteen door!

Goed weekend meiden. Enneh Vianne goed op die mand eitjes passen ;-)) X

Geplaatst

Vianne super nieuws zeg op naar de punctie spannend zeg denk goed om je zelf veel water drinken

Krijg je 5 dec tp jeetje als dag geen super kado is succes meid ik duim ook voor je

Tinkerbel meid ik wou zo dat het anders was voor jullie op naar ds ik heb goeie hoop ;-) toi toi toi meid en geef alles een plekje

Mijn knieën heb ik al jaren en nu eindelijk die er wat mee probeert joehoe ben benieuwd

Fijn weekend dames

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst

@tinkerbell: Hoe was je gesprek? Jullie hebben nu dus definitief voor Dusseldorg gekozen? Als jullie je daar beide beter bij voelen is dat een goede keus lijkt me. Fijn dat je man en jij goed kunnen praten. Het is ook niet niks om nog steeds met lege handen te staan.

@Stiertje: Wat sneu voor Sofia dat ze een urineweginfectie heeft.Arm meiske. Gaat het inmiddels iets beter?

@Lisa: Fijn dat je toch een tp hebt gehad. Was wel even spannend dus. Maar het zegt niks. WAt betreft de wachtweken moet je niks doen waar je achteraf spijt van krijgt. Ik heb alle tp's ( 7) heel rustig gedaan ook kalm aan met mijn werk maar het mocht niet baten en de laatste tp heb ik gewoon alles gedaan ( geen alcohol natuurlijk) en toen was ik dus wel zwanger. Het zegt gewoon niks maar je moet niet na een poging moeten denken had ik dit of dat maar niet gedaan.

@vianne: jij gaat snel zeg! Meteen bij de 1e fm al een eventuele punctie datum en dat klopt dan nu waarschijnlijk ook nog. Bij mij duurde het altijd wel een stuk of 5 fm's. Ben je nog gebeld of je de puregon nog moet spuiten?

Grapig dat jouw zoon ook anti meisje is. Julian is ook anti meisjes. Hij wil ook nooit een vrouw want die zeuren alleen maar. Laatst vroeg hij of een kennis van ons niet getrouwd was. Nee die is alleen. Nou dat vond hij maar stom en raar. Toen wij zeiden dat hij ook geen vrouw wil was hij even stil haha.

@Minoes: knietje ingetaped? Dus lekker gekraakt? Niet je knie neem ik aan?

Hier gaat alles goed. Ben de hele week weer lekker aan het werk geweest. Voelt weer goed. Dinsdag avond voor het eerst weer wezen hardlopen en dat ging ook lekker. Ik dacht ik probeer een kwartiertje maar ik hield een half uur al weer vol. En ik heb niet eens het uiterste gegeven.

Ik zit te wachten op mijn menstruatie. 5 Weken geleden heb ik de laatste lucrin gespoten en dat werkt een maand dus volgens mij word het langzamerhand wel tijd.

Geplaatst

Och stiertje helemaal vergeten wat sneu dat kleine meid urine weg infectie heeft jeetje wat heftig nog zo klein

Linda haha anti meisje komt die wel van terug haha

Hoest verder met je?

Ik weet niet waar Truus last van heeft maar ineens komt ze hartstikke vroeg niet grappig haha

Ze heeft wel last van haar tanden dikke rode wangen en overal op bijten zo zielig

Hoest met de rest?

Liefs

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst

Hoi lieve meiden,

Zo dat werd eerste even flink bijlezen ;)

Lisa welkom hier, schrijf gerust mee op dit topic hoor, het gaat hier allang niet meer alleen over de icsi eigen cyclus. Wat een domper dat je eicellen nog niet rijp genoeg waren. Gelukkig dat ze nog na konden rijpen en je in ieder geval nog één embryo hebt, maar wel een tegenvaller zeg als je nagaat dat je 25 follikels had.

Janis naar he die pil. Gebruik je mycrogynon 30? Nog eventjes doorbijten meid, wij slepen je er wel doorheen!

Stiertje beetje jammer dat je dames niet hetzelfde ritme hebben haha. Lastig dat je hun bedtijd niet wat kan verschuiven, zodat ze er 's ochtends niet zo vroeg zijn, maar alles went denk ik. Hoe gaat het met de solicitaties?

Linda kan jij woensdagochtend 12 december ook?

Vianne ook ik heb moeten lachen om de leuke uitspraken van je zoontje. Volgens mij wordt het steeds leuker naarmate ze ouder worden en kan je al geweldig leuke gesprekjes voeren. Wat gaat er een hoop in die koppies om he? Je hoort het wel vaker dat ze iets hebben mee gemaakt wat er later pas uit komt en je goed na moet denken waar ze het over hebben.

Hoeveel follikels heb je eigenlijk?

Jammer dat je haak en high tea middag niet doorgaat. Het idee is hardstikke leuk en als ik had gekund was ik zeker gekomen.

Tinkerbell fijn dat het een goed afsluit gesprek was. En wat ze zeggen over dat je domme pech hebt gehad geeft wel hoop voor de toekomst. Als je dan bedenkt dat ze in DD nog veel verder zijn dan moet het toch een keer lukken!

Hier alles goed. Morgen vieren we Sinterklaas. Vanmorgen heb ik in de keuken gestaan om wat lekkere dingen voor morgen te maken want dit jaar is het bij ons.

Van de week is Joël van de bank gevallen. Direct brullen natuurlijk en ik deed 'gezellig' een potje met hem mee. Pff wat voelde ik me schuldig. Ik stond gewoon naast hem, draaide me even een kwartslag om om mijn jas weg te leggen en boem daar lag hij. Hij heeft er gelukkig alleen twee blauwe plekjes aan overgehouden. Maar ik let nu nog beter op dan ik al deed. Wel stom dat daar eerst wat voor moet gebeuren.

Nog leuke plannen voor dit weekend?

Liefs Ansje

Geplaatst

Bedankt voor het meeleven meiden! Pff nou daar ben k weer, vanmorgen dus punctie gehad (ipv morgen ivbm het risico overstimulatie). 9 Eicellen gescoord uit de 15 follikels. Je hoopt natuurlijk altijd dat er uit elk blaasje 1 komt maar dit is toch geen slecht resultaat. Nu weer hopen dat die allemaal rijp en goed zijn! Het was verder wel weer goed te doen maar ben wel lang misselijk geweest van dat roesje, ben net een half uur van de bank af! Vrijdagavond moest ik dus spuiten om 22.00 maar ik had ook een volleybalwedstrijd om 21.15 in Appelscha..…lastig! Maar niet onoverkomelijk, ik heb het hele spul in een koeltasje gedaan en met een goed getimede wissel en een lege kleedkamer ging het eigenlijk allemaal prima! En we hebben nog 4-0 gewonnen ook! Ook wel zo fijn als je helemaal naar Appelscha moet, takke-end rijden man! Tegenstander keek wel raar toen ik er uit gehaald werd (ik was zwaar in vorm, haha!) en met koeltasje vertrok, leek net of ik moest gaan kolven ofzo!

Ik had die enige mannelijke verpleger erbij, aardige vent is dat altijd, kun je nog een poging tot ontspanning mee doen met wat grapjes enzo, Ze zijn trouwens allemaal heel aardig.

@Minoes: dat pakje, hoe cute, waar haal je dat nou weer vandaan!!??

@Ansje: ik heb ben een keer met Frank op de arm met zijn hoofd tegen een deurpost aangebotst, echt heel erg dom (ruimtelijk inzicht is niet helemaal mijn ding) en hij was nog heel klein toen. Die dingen gebeuren je gewoon af en toe maar je voelt je dan wel heel lullig!

@Linda, haha nog zo’n meisjeshater, zal ooit wel een keer overgaan! Ik was als kind ook vast van plan nooit te gaan trouwens en gewoon onbevlekt te ontvangen zeg maar. Waar ik nu eigenlijk ook mee bezig ben nu ik er over nadenk…

@Tinkerbell, fijn om te horen dat ze er zo over denken, dat het echt pech moet zijn. Het moet gewoon kunnen lukken! Hoop dat de goeie technieken in DD voor wat betreft zaad misschien net het verschil maken, dat ze het allerbeste zaad kunnen uitkiezen enzo.

Tjee het is echt maar goed dat ik geen high tea hoefde te fiksen vandaag zeg, had echt lastig geworden…

Nou ik moet nog 2 liter drinken vandaag, dus aan de slag maar. Hubbie haalt nu zoon op bij opa en oma en dan zal hij gaan koken, is ook wel even lekker als dat allemaal voor je gedaan wordt! Ik doe nog maar even net alsof ik niks kan, ha!

Geplaatst

wow 9 eicellen..mooie score zeg!! daar zitten vast een paar toppers tussen. Wanneer tp? dinsdag toch.

Haha lachen van de volleybal wedstrijd! goede geregeld.

Jammer dat je zo misselijk was van het roesje. Het had bij mij nauwelijks iets uitgehaald want het was te weinig voor mijn lichaam geweest.

Op naar dinsdag en doe het rustig aan he?!!

liefs stiertje

Geplaatst

Vianne, 9 eicellen wauw helemaal super, nu op naar een mooie score, en terugplaatsing!

Ansje, denk dat het de nachtmerrie van ieder ouder is dat je kind ergens vanaf valt. Gelukkig is het goed afgelopen.

Linda, wat fijn dat je je alweer goed voelt.

Jessica leuke foto.

Stiertje hoe gaat het met je meisje? alweer opgeknapt?

Hier druk en leuk weekend gehad, morgen naar de info. Oja sommige vroegen welke pil, het is mycrogynon 30. klote ding haha.

Het sneeuwt hier nu, blijft alleen niet liggen. Vanmiddag het dorp nog even in, hoop dat het dan wel wat droger is.

Liefs Janis

Geplaatst

@Vianne: Mooie score zeg!

Op naar een paar mooie embryootjes. Vervelend dat je zo misselijk was van de fentanyl. Word ik ook altijd doodziek van. Daarom heb ik de laatste punctie toen maar een heel klein beetje gehad. Liever pijn dan misselijk. Bij deze operatie werd ik ook plat gespoten met fentanyl. Daar ben ik ook erg duizelig en raar van geweest. Vanaf het moment dat ze er mee stopten ging het gelijk stukken beter. Rommel is het!

@ansje: ja dan kan ik wel. Tenminste als er niks in mijn werkrooster veranderd. Moet namelijk heel veel uren inhalen.

Wat zielig dat J van de bank is gevallen. Gelukkig heeft hij er verder niks aan over gehouden.

Geplaatst

Linda ik hoor het wel of het door kan gaan of niet. Ik hou de datum gewoon vrij. Balen dat je zo veel uren moet inhalen.

Vianne hoe is het met de zenuwen? Hoor je nu morgen hoeveel embryo's er zijn?

Geplaatst

Blij Blij Blij! Ik heb 2 mooie embryootjes aan boord en er zijn nog 4 kanshebbertjes om ingevroren te worden, daar moet ik morgen over bellen of ze doorgedeeld zijn en dus ingevroren kunnen worden!! Echt een enorme meevaller want ik stond echt helemaal in standje ~verwachtermaarnietteveelvanwantandersvalthetallemaalweerzotegenstraks~ Yeeeeeehhh!!!

19 december testdatum. Kep Emmy en Bro ook op het scherm gezien, wat een schatjes, nu al!

Er waren er dus van de 9 eicellen 7 bevrucht waarvan eentje het allemaal niet volhield dus die is afgestapt maar de rest doet dus so far goed z'n best! Goed, en nu maar weer 2 week lang de zenuwen hebben....Maar ben wel blij!

Geplaatst

Wat een goed nieuws Vianne.

Lekker broeden nu!!!!!

4 cryo's ( die natuurlijk helemaal niet nodig zijn want em en bryo maken er gewoon 9 maanden feest van) geeft natuurlijk wel een fijn gevoel.

Ben hartstikke blij voor je. Wordt tijd voor twee streepjes hier!

Geplaatst

Yesssss Vianne!! kwam aldoor al ff checken of er al bericht was van je!

Nu heerlijk broeden en hopen dat de andere 4 kanjers het redden maar we gaan er gewoon vanuit dat deze twee blijven plakken..leuk een tweeling haha!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden