Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wow super zeg mooi en hopelijk nog wat cryo's voor ooit een brusje maar goed die heb je de eerst komende jaren niet nog worden er gewoon twee ;-)

Geniet er van meid

Dag na mijn verjaardag mag je testen mooie datum haha

Sent from my iPhone using Tapatalk

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Vianne, wat een goed nieuws! Nu lekker broeden en de cryo's voor een volgende bewaren!

Vandaag infobijeenkomst gehad, en ik denk dat er twee dames bijkomen om met ons mee te kletsen.

Liefs Janis

Geplaatst

Zo, na een lange Sinterklaasdag heb ik eindelijk tijd om even te schrijven, want blij blij blij alle 4 de extra embryo's zijn ingevroren!!!! Hoe fijn is dat! Was er helemaal heppy de peppy van!

Vanavond hadden we Sinterklaasavond met mijn schoonfamilie, jemug wat waren die kids ontiegelijk hyper zeg, ik was echt bijna blij dat het afgelopen was. Volgend jaar moeten we het maar in een kleinere setting doen: gewoon ik, man, zoon en de twins, hahaha! En de neefjes en nichtjes hadden al een even dikke zak met cadeaus gehad bij hun andere opa en oma, echt een beetje teveel van het goede allemaal wat mij betreft. Maar goed, de economie is weer flink gestimuleerd door de Sint, das ook wat waard!

Nou, ik ga nog even daten met Lutinus en dan ga ik slapen, ben bekaf van dat hele feest, doei!

@Janis, had je nou ook nog wat aan de info-bijeenkomst?

Geplaatst

Wow Vianne super nieuws zeg maar die blijven nog wel 5 jaar liggen met een tweeling haha

Janis dus goed gegaan met bijeenkomst word weer spannend weet de vorige x nog goed haha

Hier flinke griep te pakken voel me echt plat gezegd k*t haha

Truus haar tanden zijn in aantocht gruwelijk wat een tanden stop mijn vingers er niet meer in haha

Liefs

Geplaatst

Vianne, ben echt VET jaloers op je. 4 cryo's!!!!!!!!!! En 2 emmy's. Man man man wat een score.

Ik zou willen dat ik het had.

Ik gun het je van harte hoor, we hebben allemaal genoeg ellende achter de rug. Ik hoop dat je cryo's nog een jaartje of 1,2, ingevroren zullen zitten en je de handen vol hebt aan je twins! Even genieten van dit positieve gevoel, het is allemaal al spannend zat.

Geplaatst

Hardstikke mooi Vianne. Een optimale score.

Ja ik vind Sinterklaas soms ook wel een beetje over the top voor die kinderen. Wij hebben bewust een lijstje gemaakt voor wat we voor Joël wilden hebben. Geen onzinpruldingen en vooral niet te veel. Hij snapt er toch nog niets van. Hoe het volgend jaar gaat zien we dan wel weer haha.

Janis hoe was de info bijeenkomst?

Jessica beterschap! En dan krijgt I ook nog tandjes. Komen ze allemaal tegelijk bij haar?

J heeft zijn eerste tandje nu helemaal door, maar voorlopig nog geen tweede in zicht.

Vanmiddag eerste lesdag van thuishuis. Ik vind het heel spannend en ben heel benieuwd.

Liefs Ansje

Geplaatst

@Vianne: Wat super zeg! Helemaal top 2 emmytjes in je buik en nog 4 cryo's ook! Het kan niet op. Als het met al deze mooie sterke embryootjes niet lukt dan weet ik het ook niet meer hoor.

@tinkerbell: Ik kan me jouw gevoel wel voorstellen hoor. Ik was ook altijd jarloers op mensen met zoveel emmytjes. En nu jullie nog steeds met lege handen staan voelt alles oneerlijk.

@ansje: hoe was je lesdag? Waar moest je daarvoor naar toe? Woensdag ben ik nog steeds vrij hoor. Ik pas dan ook op een jochie van 13 maanden. Zijn moeder ( vriendin van ons) heeft een behoorlijke operatie gehad en moet erg rustig aan doen en omdat ik toch vrij ben heb ik me 'opgeofferd' om op te passen. Gezellig zo'n kleine man over de vloer.

@Janis: nog wat geleerd bij de bijeenkomst? Dus je hebt nog 2 'slachtoffer's' gevonden die hier mee willen schrijven? Gezellig!

Geplaatst

Hallo meiden,

@all, tsja die bijeenkomst, het enige wat nieuw was was de medicijngebruik, maar dat had zich zelf ook wel gered. Ach aan de ene kant is het wel weer es goed dat je het weer aanhoord.

Linda, ben benieuwd of de twee "slachtoffers" zich toch gaan melden. Ik denk wel dat hun hier zich ook thuis zullen gaan voelen en dat ze wat aan ons kunnen hebben. Dus meiden komt u maar......

Hoe gaat het verder met jullie allemaal?

Hier gaat het oke, hoop dat er vandaag nog meer sneeuw gaat vallen, heb gister een slee gekocht en al ff geprobeerd en S vond het geweldig.

Gister de laatste pil van de eerste strip op, en vanavond met de tweede strip beginnen, nog 12 dagen. Oja wat ook grappig was, de dames die misschien hier ook komen schrijven wij hebben alle drie dezelfde schema.

Oja iemand vroeg mij ivm mijn schema, dat ik 27e begin met stimuleren dat komt idd door de kesrtvakantie dat ze dat zo hebben gepland.

En nog wat, was blij dat ik bij de apotheek de pinpas bij me had, want voor de lutinus moest je betalen, hadden jullie dat ook?

Nou meiden fijn weekend alvast en geniet lekker van de sneeuw.

Liefs Janis

Geplaatst

Hallo dames,

Hier alles prima. Althans redelijk. Heb sinds een paar dagen weer last van mijn buik. Net als bij die overstimulatie. Heb al ff gebeld met de poli en het kan betekenen dat mijn eierstokken nog steeds opgezet zijn en dan nu door bijv mijn eigen eisprong weer even extra pijn doen. Vervelend maar ja, het is niet anders.

Verder ben ik lekker even alles aan het loslaten, mijn lijf laten bijkomen en ik merk dat ik ook best wel moe ben van al die spanning.

heb er ook geen enkel probleem mee om even te wachten tot maart.

Vianne, hoe is het? Die eerste week is goed te doen toch?

Ansje, leuk dat je nu echt gaat beginnen!

janis, ik moest ook betalen voor Lutines, niet best. Zo smerig en het kost nog geld ook ;-) Wel goedkoop dacht ik...

Minoes, hoe gaat het met je knie?

Linda, jouw gesprek in het ZH komt ook dichterbij toch? Hoe is het verder?

Mon, heb jij alweer plannen om te starten?

Stiertje, veel plezier met de meiden in de sneeuw of zijn ze daar nog te klein voor?

Ik heb trouwens een verzekering gevonden die een 4e poging vergoed. Als één van jullie de naam wil, stuur dan even een PB. Je moet dan nl voor 1/1/13 overstappen. Ben er erg blij mee! We krijgen het NL tarief dus moeten wel bijbetalen voor Dusseldorf maar stukken beter dan alles zelf betalen.

Fijn weekend!

Geplaatst

Hey dames, mooi winterweertje vandaag he, kan niet wachten tot we weer kunnen schaatsen! Vanmorgen had ik een kinderfeestje (klant), erg leuk, je verdient er niet echt veel mee maar van die meisjes van een jaar of 9 zijn heel gezellig om mee te taartjes freubelen.

Tinkerbell, ja kan mee voorstellen dat je jaloers er van wordt (zou ik ook zijn als het andersom was). Ik vind het ook zo maf dat we nu ineens zo'n veel beter resultaat hebben. Zal toch wel de verhoogde dosis Puregon zijn. En mijn man had ook een betere score deze keer. Vorige x slechts 100.000 zaadjes en nu 4 miljoen. Ik had hem ook de opdracht gegeven om het "shot van z'n leven" te produceren en tja, je ziet maar weer: mannen moeten je gewoon duidelijke opdrachten geven binnen een strak kader dan functioneren ze het beste! Maar ja, goeie resultaten zijn mooi maar geven geen garantie voor de toekomst, alleen meer kansen.

Nu heb ik zere boobies trouwens, komt ook van de Lutinus (die ik ook steeds zelf moet betalen of bijbetalen, dat weet ik zo niet).

Hoe ist verder met iedereen??

Groetjes!

Geplaatst

Hallo meiden,

Tinkerbell, fijn dat je een verzekering hebt gevonden die drie keer vergoed, en dat je dan ook een deel terug krijgt!

Nu ff lekker rusten, en opladen voor volgend jaar.

Vianne, dus je kan ook zere boobs krijgen van de lutinus, hummmm. Sinds ik aan de pil ben, voelen die van mij ook weer voller. zit al af te tellen hoeveel dage ik dat klote ding nog moet slikken haha.

realiseerde me net in de supermarkt dat ik volgende week zaterdag al moet beginnen met spuiten, jemig waar blijft de tijd soms.

Hoop voor jou dat de komende week ook zo snel voorbij zal gaan.

En jah je moet soms de mannen echt duidelijke opdrachten geven anders maken ze er een zooitje van haha

Hier verder alles prima, vandaag lekker genoten van het mooie winterweer en ook een kerstboom gekocht, morgen maar opzetten dacht ik zo.

Liefs Janis

Geplaatst

Hey Kaya,

Welkom hier, je raakt hier vast aan gewend aan de forums haha.

Ik kan nog niet oordelen over de decapeptyl, maar de vepleegkundige zei al dat je er last van kon krijgen, ze zei immers dat ze je in een soort van overgang houden.

Leuk dat je je hebt aangemeld, en heel veel succes. vond het ook leuk om je te ontmoeten.

Liefs Janis

Geplaatst

@kaya: Welkom op het forum! Hebben jullie hiervoor ook de eigen cyclus gedaan of meteen begonnen met de hyper pogingen?

Van de deca had ik nooit geen opvliegers maar wel de beruchte hoofdpijn. Zodra de puregon erbij kwam trok de hoofdpijn weg.

@vianne: Vandaag was het inderdaad geweldig winterweer! Maar als het goed is ga jij deze winter niet schaatsen hoor met 1 of 2 babietjes in je buik.

@tinkerbell: Wat goed dat je een verzekering hebt gevonden die 4 pogingen vergoed!! Ik ben wel benieuwd welke verzekering dat is. Je mag mij wel een pb sturen.

Volgende week dinsdag de 18e hebben wij het gesprek / nacontrole.

Wat vervelend dat je weer zo'n last van je buik hebt. Goed in de gaten houden hoor!

@ Janis: Ik zag al een leuke foto van S op de slee in de sneeuw. Gaat snel nu hè dat je weer moet beginnen met spuiten. Van de bolletjes kreeg ik ook altijd zere zware borsten. Ik kreeg nog gewoon utrogestan en moest ook wat bijbetalen hoor ondanks dat ik in extra verzorgende 4 zit.

Geplaatst

Hey dames

Welkom Kaya dat forumen went snel haha ;-)

Heel veel succes met je behandeling

Kan niet mee praten of die medicatie maar vervelend dat je er zo'n last van hebt

Ja janis waar blijft de tijd

Nog even en dan heb je fm succes meid

Linda hoest net jou en de kleine man

Tinkebel wat goed dat je verzekering hebt gevonden die 4 pogingen vergoed

Dus doet wel even goed om tot jezelf te komen

Dikke knuf meid

Hier 3 tanden gespot

En hier de griep heb de kleine meid ook aan gepoot zo zielig

Nog even en dan ben ik weet jarig waar blijft de tijd

Iedereen fijn weekend

Vianne hoest met jou trek je de spanning nog beetje?

Ansje had ook in ander topic gereageerd wat fijn dat de cursus leuk was

Liefs

Geplaatst

Linda zou je het een probleem vinden om onze afspraak een weekje te verschuiven? Er is wat tussengekomen helaas. Ik hoor het wel.

Kaya welkom hier en ik hoop dat je gauw wegwijs bent op dit forum. Hij is gebruiksvriendelijk dus komt helemaal goed. Spannend ook voor jou. Kun je ons iets over je voorgeschiedenis vertellen zodat we je een beetje leren kennen?

Ik heb ook deca gebruikt, maar opvliegers heb ik gelukkig niet gehad. Wel ontzettend moe en hoofdpijn die vrij heftig was.

Wij zijn gisteren naar de kerstmarkt in Oldenburg geweest. Erg gezellig!

Liefs Ansje

Geplaatst

Kaya welkom!

Ik had van de deca soms s nachts van die zweetaanvallen. Overdag gelukkig niet. Maar die opvliegers zijn heel bekend bij het gebruik van deze medicatie dus helaas hoort het er allemaa bij.

Ik had wel erg veel last van hoofdpijn vooral vanaf het moment dat ik met de pil stopte. Ik hoorde gisteren van iemand dat heel veel water drinken dan goed helpt. Had ik misschien toch meer moeten doen.

Linda ik stuur je een PB.

Fijn weekend verder!

Geplaatst

Hallo Kaya, leuk dat je meeschrijft (ondanks de minder leuke aanleiding)! Werkt heel therapeutisch hoor, schrijven met mensen die weten waar je het over hebt! Want dat zweten had ik dus ook 's nachts, samen met de beruchte hoofdpijn.

Verder alles oke hier, ben lekker aan het werk dus veel afleiding dus die eerste week kom ik zo wel door. Moet alleen bij elke sprintje mijn harries even ondersteunen maar dat is te doen.

Fijne avond allemaal! Minoes beterschap en Janis sterkte met die shitpil!

Geplaatst

Kaya welkom en schrijf lekker mee, genoeg ervaringsdeskundigen hier!! Gelijk de hyper in of heb je al eerder iets van behandelingen gehad?

Vianne, goed vasthouden die Harries he!! HAHA wel fijn dat je lekker afleiding hebt zo gaat de tijd wat sneller!!

Minoes hoe is het nu met de kleine? is ze al een beetje opgeknapt?

Ansje hoe gaat het nu met je bedrijfje? wanneer ga je kindjes opvangen?

Tinkerbell mijn diva's moeten niet zo veel van de sneeuw hebben...koud zeg maar..net hun moeder!! Wat vervelend dat je buik zo zeer doet, wel om denken hoor anders gewoon weer zkh bellen! En heerlijk even alles loslaten tot jullie volgend jaar weer verder gaan, zal je lijf en geest goed doen!!

Hier nog druk bezig met solliciteren en al een paar uitnodigingen voor gesprekken gehad dus heb goede hoop om het nieuwe jaar met een verse baan te beginnen!! Dames doen het heel goed, Sofia kruipt als de bliksem de hele kamer door en Giada is erg lui en heeft niet zo'n behoefte aan bewegen. Gelukkig krijgt ze nog fysio die haar dan kan stimuleren.

Liefs stiertje

Geplaatst

hoi allemaal,Even een berichtje van mij. Op 28 november heb ik een terugplaatsing gehad van ingevroren cryo. As woensdag mag ik testen. Spannend. Ik voel me niet anders. Had wel een week na de terugplaatsing wat last van steken in de buik. Nog even de laatste paar dagen door zien te komen. Groet, Puckie

Geplaatst

Oh dat had ik nog niet eerder gehoord dat een blinde darmontsteking zulke dingen veroorzaakt.

Oh gatver ik zit naar Bones te kijken en er is weer eens een vreselijk ranzig lijk in beeld....

maar waar ik eigenlijk even over schrijf: Frank was ziek vandaag en als ik alle symptomen optel denk ik dat hij op het punt staat de waterpokken te krijgen: hij heeft jeuk, huid is al wat rood, overgeven, algehele malaise, keelpijn en we waren anderhalve week terug (ofzo) bij zijn nichtje toen die in de besmettelijke fase zat en hij heeft het nog niet gehad. Maarrr stel nou dat ik zwanger ben...kids met waterpokken zijn dan toch een beetje link?? Of is dat alleen als je het zelf krijgt?? Ik heb het al gehad als kind (ja,op je kont zouden mijn zussen nu zeggen als ze dit lazen). Hmmm nou morgen maar even kijken of er al pokken te zien zijn op zijn nu nog zo mooie gave lijfje. En een pot mentholpoeder halen voor de jeuk, een voorbereid mens telt voor 2 (of 3 misschien wel, als alle 2 de emmies het nog doen ondertussen, voel er nog niks van...)

Geplaatst

@Kaya, ja dat is wel even een issue wat je moet laten bezinken he, als blijkt dat je IVF "nodig hebt" om je kinderwens uit te laten komen. Ik vond het toen ook best wel een shock, had gedacht dat wij wel voor iui ofzo in aanmerking zouden komen of een andere milde variant. Maar ze kwamen met ICSI aan en voor mijn gevoel zaten we meteen aan het eind van de lijn zeg maar, heel veel complexer kan het niet worden. Heb je veel mensen in je omgeving die er van weten?? Wij zijn er vrij open over (ik kan ook heel moeilijk zoiets voor mezelf houden). Dat is enerzijds prettig en handig, hoef geen smoezen op te hangen en mensen leven met je mee. Maar anderzijds is het straks, als het misschien niet is gelukt wel weer vervelend dat ik dat aan iedereen moet gaan vertellen. Dat wil ik dan wel weer liever in m'n eentje verwerken.

Hoe het ook zij: heel veel succes met je eerste behandeling, hopelijk is het meteen raak!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden