Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ha Vianne,

In het UMCG doen ze momenteel een onderzoek en kun je kiezen tussen een cryo in eigen cyclus terugplaatsen of met hormonen. Ik heb in eigen cyclus gedaan. De slagingskans is gelijk. In het UMCG ontdooit 90% van de cryo's goed dus een heel grote kans dat het goed gaat. Jij zat ook in het UMCG toch?

Geniet even van een paar weken niks, het bevalt mij prima ;-)

En echt waar wij gaan gewoon zwanger raken samen met Puck en Mon!!!!!!

Bij mijn evaluatie gaven ze ook aan dat er geen indicatie is dat de kansen bij ons minder worden dus elke poging is gewoon 30% kans. We hebben verdorie heel heel heel veel pech.

Zet m op, dikke digi knuf!

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve meiden,

Vianne gatver, wat een kl###te zooi, waarom nou! Nu even rust! Dikke knuffel.

Hier erg druk (of ik maak me weer te druk). Moet zeggen dat ik tot nu toe weinig last heb van de deca, dus dat scheelt weer voor mij. Het enige is dat ik continu last van bloed heb, en dan vooral bij het afvegen, en pijn in mijn buik (al een hele tijd). Zal het morgen wel ff navragen. Ben me nu aan het voorbereiden op de kerstdagen, man die zijn er al eerder dan ik in de gaten heb, zo he de tijd gaat echt soms als een sneltrein voorbij.

Oja jessica, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

kaya, hoe gaat het met je?

Liefs Janis

Geplaatst

Janis wat vervelend zeg!

Ik weet wel dat ik veel langer ongesteld was toen ik stopte met de pil en aan de deca was. (Lange schema, dan stop je na 4 dagen deca & pil met de pil en wordt je ongy)

Normaal 6 dagen toen wel 10. Heb daarover ook gebelt. Maar het klopte wel.

Gewoon even navragen hoor.

Met mij gaat het prima. Voelt echt goed om even los van alles te zijn. Ben al wel alles een beetje aan het voorbereiden.

Verzekering, acupunctuur, hotels bekijken in Dusseldorf maar heb ook vooraf nog in NL een hysteroscopie gepland.

Misschien is zo'n hysteroscopie ook iets voor jou Vianne? Ik kreeg een PB van een mede forummer. Zij had ook met alleen slechte zaadkwaliteit na 6 TP nog geen succes. Met een hysteroscopie bekijken ze je baarmoeder van binnen om er zeker van te zijn dat daar alles goed is. Fijn om i.i.g. zeker te weten.

Daarnaast schijnt het een positief effect te hebben op latere innesteling omdat er een soort van reactie in je baarmoeder ontstaat op een voorwerp dat niet lichaamseigen is en je daardoor later ook makkelijker emmy's 'toelaat'. Ik heb het gevraagd en in mijn ziekenhuis willen ze het best doen. Die medeforummer is nu zwanger ;-) het heeft ongeveer 6 maanden een positief effect.

Greetsssss

Geplaatst

Hoeveel dagen duurde het voordat je ongesteld werd dan?

Ik heb echt het gevoel nu dat het ondanks dat ik de pil nog slik, het eerdaags echt zo los kan barsten.

oja heb geloof ik te vroeg gejuigd ivm de deca, heb me daar al de hele dag hoofdpijn, en ben al dagen erg moe.

dat moe zijn kan dat ook door de deca komen?

Tinkerbell, heb jij wel es ooit een baarmoederfoto gehad? daar kunnen ze ook heel wat wijs uit worden. Moet wel zeggen dat ik er wel een heb gehad en dat het echt geen pretje is, komt bij mij ook omdat mijn eileiders dicht zaten. (1 was al weg en de linker zat dicht). dan hoef je geen operatie namelijk.

Geplaatst

Janis ik toen ik begon met deca moest ik na 3 dagen stoppen met de pil. 2 dagen later werd ik ongesteld en dat duurde behoorlijk lang. Kan het dat niet zijn of ben je nog niet gestopt met de pil? Dat was overigens bij mij ook het moment dat ik echt hoofdpijn kreeg! Schijnbaar een hormoon overgang o.i.d.

Ik heb nooit een baarmoeder foto gehad, is dat ook pijnlijk dan? Of duidt je nu op de hysteroscopie? Dan gaan ze met een camera naar binnen. Zo'n hysteroscopie heeft dus ook andere voordelen en werkt 'therapeutisch'. Ik heb er veel verschillende verhalen over gehoord, schijnt geen pretje te zijn. Maar enfin na al die puncties maak ik me niet meer zo druk over pijn ;-)

Geplaatst

Tinkerbell, ik moet vanavond de laatste pil slikken, morgen naar zh voor echo.

Man heb echt pijn in mijn knar en ben moe, maar ga vanavond wel sporten, hoop dat dat wat wil. Heb er voor betaald dus ga wel haha.

Geplaatst

Ik heb wel een baarmoederfoto gehad. Het is hetzelfde als een hysteroscopie. Daar werd bij mij toen duidelijk dat ik een afwijking aan mijn baarmoeder had. Daarna kreeg ik toen nog een kijkoperatie. Wel gek eigenlijk dat ze de vrouw niet verder onderzoeken als het zaad slecht blijkt te zijn. Het zal toch wel vaker voor komen dat beiden iets mankeren?

Gisteren was de nacontrole van de operatie. Het liep 45 min uit en toen wij eenmaal binnen waren werd alles snel afgeraffeld want het was al 17.00. Ik ben niet eens onderzocht! Nu vond ik dat niet zo'n ramp omdat ik flink zat te zweten door de koorts ( ben ziek) maar gek is het wel natuurlijk. Ik kreeg foto's te zien die tijdens de operatie zijn gemaakt en zo kon ik zelf ook heel duidelijk zien waar de endometriose allemaal zit. Volgens dokter Simons helpt een operatie nu niet. Er is eigenlijk geen beginnen aan omdat het overal zit. Is de kans op zwangerschap nu 3 % na een operatie zal dat ook maar 6% zijn dus daar hoef ik het niet om te doen. Wel is de kans nu groter dat een embryo zich goed zal innestelen nu mijn baarmoeder weer normaal is gemaakt. Daarom stond hij erg positief tegenover een 4e ivf poging. Beetje vaag allemaal want over een natuurlijke zwangerschap had hij het nu niet meer. Het is dat Denny er beide keren ook bij was en hetzelfde heeft gehoord anders had ik gedacht dat ik gek was. Nu moet ik eerst afwachten hoe de komende menstruaties zijn. En anders krijg ik medicatie en als we toch nog een poging gaan wagen dan krijg ik eerst weer een paar maanden lucrin.

Ik heb net gebeld met PNO en zij vergoeden inderdaad een 4e poging mits je een verklaring krijgt van een arts of het wel zinvol is. Ik heb het risico genomen en heb ons net aangemeld bij PNO en heb gebeld naar het UMCG of dr Simons een brief wil sturen. Misschien is het barrahus ook wel iets voor ons dan maar eerst maar even afwachten hoe het nu allemaal gaat.

@Janis: wat vervelend joh dat je steeds bloedverlies hebt. Ik heb geen ervaring met de pil voorafgaand aan een poging. Hoe was de echo? Ben je nog wezen sporten?

@Vianne: Wel lief dat je schoonmoeder interesse toont toch? Ik mag ook nooit van mezelf janken hoor. En het is ook nooit goed als iemand niet belde werd ik boos maar als iemand wel belde pakte ik niet op omdat ik geen zin had om erover te praten.

Mijn schoonfamilie heeft toen wij te horen kregen dat ik een miskraam zou krijgen een paar weken niks van zich laten horen. Wij waren echt heel erg boos en teleurgesteld toen. Ik heb toen gezegt dat een van hun ook wel weer iets krijgt en dan ben ik er ook niet voor hun. Nu lag mijn schoonvader dus in het ziekenhuis en ik heb niks van me laten horen. Ik ben 1 keer even mee geweest verder niet. Later las ik bij mijn schoonzus op fb dat ze nu wist aan wie ze wat had omdat sommige mensen niks van zich lieten horen. Ik had er op willen reageren maar heb me ingehouden. Ik dacht laat het ze nu maar voelen!

Er is al door de anderen uitgelegd hoe de cryo tp in zijn werking gaat. Ik vond het ideaal dat je amper naar het ziekenhuis hoeft. En wat mooi is is dat je door de medicatie niet eerder ongesteld word en je echt moet testen. Dan zit je niet al dagen te broekloeren.

@ minoes: Hoe was je verjaardag?

Geplaatst

Meiden, vandaag de uitgangsecho gehad en ik moet de hoogste dosis puregon gaan spuiten. Heeft ook te maken dat ik 35 ben geweest.

Dat van het bloedverlies komt doordat mijn baarmoederslijmvlies nu erg dun is, (door de pil). Zodra ik begin met stimuleren mag ik dus geen bloedverlies meer hebben en anders moet ik bellen.

Het sporten gister ging totaal niet goed, voelde me net die man in de nuts reclame, zo'n oud vrouwtje haha.

Linda, vaag verhaal allemaal zeg, maar als jullie wel voor een 4e poging gaan, is het toch fijn te weten dat de arts er achter staat, en positief is.

Hoe gaat het met de rest van de meiden?

Liefs Janis

Geplaatst

Hey meisjes,

@Tinkerbell, ik heb bij aanvang van onze medische molen wel een hsg gehad (met contrastvloeistof enzo). Daar was niks raars op te zien al zei de vrouw die het deed dat ik nogal een "plompe baarmoedermond"had. Nou jaaaaaa, kijk naar je eigen baarmoedermond mens! Maar ik houd de tip in gedachten want het is dus niet hetzelfde als een hysteroscopie begrijp ik.

@Janis, haha goed dat je toch gegaan bent! Hoop dat al die bijwerkingen wat minder worden.

@Linda, ja inderdaad het is ook wel belangstellend van mijn schoonmoeder, beter zo als dat ze helemaal geen sjoege geven. Als ik je was zou ik toch nog even verbaal mijn punt maken bij je schoonzus, anders snappen ze kennelijk helemaal niet hoe en wat. Maar ik kan me voorstellen dat je denkt: stik er even in! Vaag allemaal in het ziekenhuis. Ik merk ook wel vaak dat het soms zo veranderlijk is hoe de artsen alles benaderen. Zoals Tinkerbell zegt: haar arts zegt dat hun kansen niet minder zijn nu of dat in elk geval niets daar op wijst. Ik heb bijna dezelfde voorgeschiedenis en tegen ons zeggen ze: doe er maar 2 terug bij de tp want je kansen zijn toch minder na zoveel mislukte tp's. Soms is het maar net welke arts je spreekt lijkt het wel. Maar wel positief dat er dus een 4de poging voor jullie in lijkt te zitten, ondanks die rot-endometriose!

Bedankt voor alle cryo-uitleg trouwens, vind het wel een leuke gedachte dat ik dan hoe dan ook eens een keer het testmoment bereik en niet hoef te broekloeren. Ik ben altijd al eerder ongesteld dan zou moeten.

Vandaag had ik een heel naar kaartje in de bus, teamgenoot van mijn man heeft 3 week geleden een 2-ling gekregen (spontane tweeling) en nu is eentje daarvan ineens overleden aan een hersenbloeding. Wat is het leven soms toch knetterhard!! Om mij heen zijn zoveel mensen met enorm veel rottige dingen op dit moment, tijd om mijn zegeningen maar weer eens te tellen!

Zoals een heel lief mannetje van 4 die al een heel eigen gevoel voor humor begint te ontwikkelen. Hij zat vanmiddag even te chillen voor een diego-dvdtje, zegtie ineens met een vette grijns: Mama, kan ik ook even een snoepje bij jou bestellen!? hahaha, grapjas!

Geplaatst

Zo'n hsg is niet met een camera dus maar dan doen ze contrastvloeistof in je baarmoeder en eileiders om de vorm en doorgrankelijkheid te checken met een rontgenapparaat. Was inderdaad niet echt een feestje. Mensen worden daarna soms toch spontaan zwanger omdat de vloeistof minieme barrieres kan doorspoelen zeg maar. Maar dat gebeurde bij mij dan weer niet...Bij onze laatste evaluatie heb ik nog wel gevraagd of ik wellicht een poliep oid zou kunnen hebben (dat had mijn zus) die in de weg zit maar volgens de arts was ik al zo vaak op de echo geweest dat ze die dan wel gezien zouden hebben...tja, dus dan geloof je dat maar. Zal er toch nog eens om vragen.

Wel hoopvol om te horen dat iemand na 6 tp's toch nog zwanger raakt!

Geplaatst

Jessica hoe was je verjaardag? Of ga je het dit weekend vieren? Wel speciaal he je eerste verjaardag als mama. Heb je nog een kadootje van I gekregen?

Janis ik hoop dat het bloedverlies snel stopt als je begint met stimuleren. Goh dat je gelijk de hoogste dosis moet spuiten...ben benieuwd.

Vianne man wat heftig zeg voor die teamgenoot van je man. Sommige dingen zou een mens gewoon niet moeten mogen meemaken zoals het verlies van je kind. Heel erg dit. Zo ga je zelf wel weer enorm relativeren en natuurlijk ben je blij met je mannetje maar dat doet natuurlijk niets af aan jouw wens, die mag er ook zijn.

Linda wat vervelend toch dat jullie afspraak zo afgeraffeld werd. Het is niet jullie schuld dat ze uit lopen. Het valt me wel op dat het verhaal elke keer weer anders is. Nu zou je maar 3% kans hebben op een spontane zwangerschap, dat was toch niet wat ze de vorige keer zeiden. Maar toen hadden ze de foto's ook niet natuurlijk. Zijn jullie er al wel over uit of jullie nog een poging gaan wagen? Ik las een paar pagina's terug iets over een zorgverzekeraar die 4 pogingen vergoed? Zou mooi zijn als het voor jullie dan nog kan.

Ik zou net als Vianne zei nog wel even uitleg geven aan je schoonzus. Misschien dat het niet eens in ze opkomt dat je dit doet om een punt te maken en duidelijk te maken dat jij het ook zwaar had toen je van hun niks hoorde. Volgens mij noemde je al eens dat het simpele mensen zijn (vergeef me als ik het mis heb) en ik denk niet dat ze de link leggen tussen toen met jou en nu met je schoonvader.

Hier druk met het verzinnen van een kerstmenu, mijn schoonouders komen eerste kerstdag bij ons eten. Iemand nog leuke makkelijke suggesties?

Straks de derde bijeenkomst van Thuishuis. Ik heb er wel weer zin in.

Meiden tot later!

Liefs Ansje

Geplaatst

Hey meiden

Linda niet netjes dat je afspraak zo afgeraffeld werd

Begrijp ik het goed krijg je 4 de poging vergoed? Dat zou helemaal te gek zijn

Janis op naar het stimuleren toi toi toi

Ansje leuk eerste kerstdag gepofte aardappel haha rollade en dan verschillende groentes?

Stoofperen aardappel kroketjes kalkoen haha

Wij gaan eerste ouderwets gourmetten

Tweede weer niet haha

Net bij cb geweest 8670 gram en 66 cm gaat de goeie kant op

Ja mijn verjaardag was heel speciaal

Liefs

Hoest met de andere dames

Geplaatst

Hey Ansje, weet je wat altijd een super voorgerechtje is (als in groots effect, weinig werk): surimicocktail! Staat op de site van de ah. Moet je wel van vis/garnalen houden. Ik heb dit in mijn hapjesassortiment (maar dan in zo'n amuseglaasje) en iedereen is er altijd heel enthousiast over. En als toetje voor zo'n gelegenheid vind ik tiramisu of een trifle altijd handig, want die kun je mooi de dag van te voren al maken, scheelt weer. Of zo'n toren van slagroomsoesjes en dan aan elkaar plakken met gesmolten chocolade en dan brandende sterretjes er insteken bij het opdienen, ook makkelijk en toch heel feestelijk! Goed, zo kan ik nog wel even doorgaan, beroepsdeformatie zeg maar...

Geplaatst

Kwam vanmorgen trouwens die vriend van ons tegen in de supermarkt tegen wiens babietje dus morgen begraven wordt. Ik moest me wel even vermannen: Vianne, ga erheen en praat tegen hem, niet mensen vermijden die in zo'n situatie zitten!! Hij was er redelijk kalm onder, denk dat ze het gewoon nog niet kunnen bevatten. Het relativeert inderdaad ookal doet dat niets af aan ons probleem. Maar als ik richting fertiliteitspoli loop denk ik wel vaak: gelukkig hoef ik niet rechtsaf als ik de lift uitkom, naar de kinderafdeling. Mijn vriendin met haar zieke zoontje (hartafwijking) zit er wel regelmatig en als je dan daar komt met al die zieke en vaak ook kale kindjes, oh man wat een ellende!!

Nou, zo ff mijn gezonde mannetje halen, die heeft nu kerstvakantie. Ik ben benieuwd of hij nu ook een rapport meekrijgt. Gisteren was ik romeinse soldaat in het kerstspel, was erg lachen! Zie foto op facebook!

Geplaatst

Vianne dank voor je suggesties!

Wat goed van je dat je toch op die vriend van jullie bent afgestapt! Hoe moeilijk het ook is. Het is altijd zo shit dat je nooit goed weet wat je moet zeggen, maar vaak hoeft dat ook niet. Ik denk dat mensen die in zo'n heftige situatie zitten het heel erg vinden als ze gemeden worden door mensen. Maar dapper hoor, het is en blijft moeilijk. Gaan jullie nog naar de begrafenis toe of willen ze het klein houden?

Geplaatst

Joehoe, alles prima hier.

Ik kom echt weer wat tot leven, dan merk je pas hoeveel impact die IVF op je dagelijkse humeur heeft.

Ik kan echt weer veel meer van dingen genieten, voel me 10x vrolijker en gewoon even geen zorgen maken.

Wat een wereld van verschil!

Denk maar niet al te ver vooruit en geniet even van deze tussentijd.

Janis hoe is het?

Linda, wat een suf gesprek zeg. Zo slordig is dat. En ook vreemd hoor nu ineens zo'n andere conclusie.

En dus ook overgestapt naar een nieuwe verzekering, super toch dat die 4e poging vergoed wordt?

Vianne, goed van je dat je toch het gesprek bent aangegaan. Toen mijn moeder een aantal jaren geleden onverwacht overleed liepen mensen echt een blokje om als ze ons zagen. Dat geeftzo'n rotgevoel! Ik heb me ook voorgenomen om dat nooit te doen. Dan kun je nog beter eerlijk zeggen dat je het best lastig vind om er naar te vragen.

Meiden, goed weekend! En natuurlijk fijne feestdagen.

Ik maak mijn hele kerstmenu uit de ELLE eten: champignon-kastanje soep voor, wildstoofpot als hoofdgerecht en na chocolade taart. Allemaal zelf gemaakt. Ik krijg 12 eters....

Geplaatst

Hi, vandaag heb ik even een therapeutische shopsessie gehouden, knap je best een beetje van op moet ik zeggen! Helemaal met al die sales overal, daar word ik ook heel gelukkig van.

@Ansje, de begrafenis was in besloten kring inderdaad. Ik had het denk ik ook slecht getrokken want ik huil momenteel om elke scheet. Zo'n jaar vol behandelingen en teleurstellingen hakt er toch in merk ik nu, het is echt even genoeg geweest nu. Ik moet zelfs huilen bij "kerst met Linus" (=kinderprogramma wat al voor de tigste x op tv is..). Nou dan ben je best ver heen...

Inderdaad, hoe moeilijk ook, je kunt altijd wel wat zeggen tegen iemand die zo'n groot verdriet heeft, al is het maar dat je niet weet wat je moet zeggen. Nou raak ik er de laatste tijd ook wel in geoefend want om mij heen is het een en al kommer en kwel. Alle 3 mijn beste vriendinnen hebben momenteel met tegenslag en verdriet van doen (doodzieke moeder, ernstig ziek kind, chronisch zieke man) en ik ivf me suf zonder resultaat dus we zijn een leuk stelletje bij elkaar. Vroeger op de middelbare school (toen kende ik ze al) was het leven toch echt wat simpeler allemaal, daar waren we het wel over eens. Maar ja, poep gebeurt, dat is nou eenmaal zo.

@Tinkerbell, ja fijn he, even rust. Indrukwekkend diner ga je trouwens maken zeg, voor 12 personen nog wel, respect!

Geplaatst

Hallo meiden,

Het spuiten gaat prima, ben wel erg moe en heb knallende hoofdpijn, en tot overmate van ramp, stoot ik gister mijn hoofd keihard, zo man alsof ik al niet genoeg koppijn had.........

27e gaan we beginnen met de puregon. Gaat nu wel allemaal snel hihi.

Verder ben ik druk bezig met de voorbereidingen voor de kerst, ik maak ieder jaar een dikke gevulde kalkoen klaar yummie, als ik er aan denk loopt het water alweer in mijn mond, heb er nu een van 4 kilo in de koelkast. daar doe ik geroosterde aardappels bij en groente, 2e kerstdag bij mijn schoonouders.

S haar 3e tand komt nu ook door geloof ik, het is nu zo moeilijk te voelen want ze laat het nu veel minder toe, en ze maakt ook nog een groeispurt.

Hoe gaat het met de andere dames? iedereen druk voor de feestdagen?

Liefs Janis

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden