Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Janis: Hoe was de fm? Zijn er nog een paar mee gaan doen?

@Ansje: J heeft dus ook overal doorheen geslapen? Dat is wel beter dan dat hij bang wakker was geworden.

Nee de ruzie is nog niet bijgelegd. Rare situatie hoor vooral ook omdat mijn moeder dinsdag jarig is en mijn zusjes 10 dagen later.

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo dames,

Er is 1 nog bijgekomen dus zit nu op drie, dat is het minimale anders hadden ze het afgeblazen, ik zag nu zelf duidelijker dan woensdag nog wat kleinere zitten. Hoop dat die nog even lekker doorgroeien. Maandag weer heen.

Linda, mooi k met peren met je zussen. Gatver.

Liefs janis

Geplaatst

Nog een beetje magertjes dus. Ik had de eerste keer ook maar 3 follikels en had toen de keuze om het af te blazen of niet. Maar we hadden ons er zo op ingesteld dat we wel door zijn gegaan. Helaas maar 1 embryo toen. De keer erna hetzelfde liedje alleen met de punctie bleken er ineens wel 6 te zitten en hadden we 3 emmytjes. Dus het kan allemaal. Maarja je doet het natuurlijk liever voor heel veel embryootjes. Hopen dat er maandag wat bij is gekomen. Hoeveel spuit je trouwens? Ik spoot de max dosering.

Geplaatst

Dat is wel lang zeg. Of is dat 4 weken totaal?

Dokter zei tegen mij dat ik waarschijnlijk nog een week moest. Ach we zien maandag wel. Als het niet anders is is het jammer genoeg niet anders, dan is het hopen op eicellen, bevruchting en terugplaatsing. Zelf denk ik dat er nog wel een paar komen. Duimen maar hihi.

Hoop dat er niet te veel fouten in zitten, zit op mijn telefoon hihi

Liefs Janis

Geplaatst

Hey Janis, don't give up!! alweer 1tje erbij en ze kunnen opeens nog een enorme spurt gaan maken hoor.ben benieuwd maandag!!

Tegen mij werd toen al gezegd dat een volgende poging misschien geen nut zou hebben omdat er zo weing groeide en dat mijn voorraad misschien bijna op was. Toen ik dat vertelde aan dr de B werd ze beetje boos en zei dat zoiets nooit tegen mij gezged had mogen worden omdat het tegendeel immers tijdens de punctie bewezen was..verschillende artsen verschillende meningen.

Hier een ziek meisje met longontsteking...pfff wanneer houd het een op?? Ze hoest haar longen uit haar lijf en drinkt weinig, we hebben antibiotca gekregen en ik hoop dat het snel aanslaat.

Liefs van mij

Geplaatst

Stiertje,

Er werd gister ook tegen mij gezegt dat mijn eicelvooraad bijna op zou kunnen zijn. Hummmm nu weet ik het zeker dat ik de desbetreffende arts niet zo graag mag, vond haar ook erg onpersoonlijk, voelde me een nummer. Als het goed is krijg ik maandag dr de B. Denk dat ik het wel ga vermelden, want als die arts mijn punctie zou moeten doen wordt ik denk ik niet blij.

Wat ik ook zo raar vond in het hele verhaal is dat bij de uitgangsecho de arts zei dat er rond de 15 in mijn eierstokken te zien waren, en er dan nu maar 3 duidelijk te zien zijn, er zijn wel een aantal kleintjes dat zag ik nu ook een stuk duidelijker dan woensdag. dan die opmerking van waarschijnlijk dat de eicel voorraad op raakt, echt heel raar verhaal allemaal.

Jemig wat een ellende met je meisje, dat ze een longontsteking heeft, heel veel beterschap. Hoe gaat het nu zelf met jou? Ben jij wel weer opgeknapt?

Tinkerbell, wauw naar zuid afrika, daar wil ik ook nog wel eens heen, lijkt me echt super gaaf! Jammer dat je geen facebook hebt, hadden we lekker foto's kunnen kijken.

Linda, wanneer krijg je te horen of er een 4e poging wordt vergoed?

Jessica hoe gaat het met je?

En de rest van de meiden natuurlijk.

Liefs Janis

Geplaatst

@Janis: Ik heb echt 4 weken puregon gespoten. Mijn eicelreserve is wel aan het opraken. Dat is toen onderzocht in Dusseldorf. Bij de IUI's van Julian gebeurde er ook weinig. De 4e poging mocht ik toen ook de maximale dosering spuiten en toen was er uiteindelijk 4 follikels.

Gek ook dat je iedere keer weer een ander verhaal te horen krijgt hè. Ik vind het altijd zo vaag allemaal. Elke arts praat weer anders maar soms verteld dezelfde arts ook weer een ander verhaal.

Ik wacht nog op de brief van dr Simons. Die moet ik dan naar de zorgverzekeraar sturen en dan word er beslist of we voor de 4e poging mogen gaan.

@Stiertje: Jeetje longontsteking voor je kleine meid? Heftig zeg. Hopenlijk slaat het kuurtje snel aan.

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

Weer een nieuwe dag (die alweer bijna op de helft is hihi)

Hier alles oke, merk wel aan mezelf dat ik bang ben gemaakt, en daar kan ik best boos om worden.

Ik ga morgen ff afwachten, en vragen stellen, ik heb geen vertrouwen in die arts welke ik de afgelopen twee keer heb gehad. Had het er nog met mijn man over en die vond het ook belachelijk, hij zei van ze hebben met vrouwen te maken die bom vol hormonen zitten en een best zwaar traject, dan mag je wel wat menselijker zijn en wat positiever tegen je patienten.

Ik denk dat ik ook ga vragen dat die arts niet de punctie bij mij gaat doen.

Hoe gaat het met de rest van de meiden?

Liefs Janis

Geplaatst

Janis, wat balen dat er maar eentje bij is gekomen! Ik vind trouwens wel dat ze nogal makkelijk van alles roepen, dat hebben ze bij Stiertje toch ook gedaan en dat bleek ook niet waar te zijn. Ze maken jou alleen maar bang zo. En ik denk toch niet dat ze na één behandeling al conclusies kunnen trekken. Ik hoop dat je je daar niet te veel door van de wijs laat brengen. Ik hoop dat er nog een aantal kleintjes een grote groeispurt maken.

Linda ik ben benieuwd of je zussen het voor de verjaardagen weer goed hebben gemaakt. Waar ging de ruzie eigenlijk over dat het zo uit de hand liep?

Ik hoop dat jullie positief nieuws krijgen van de zorgverzekeraar!

Stiertje wat heftig dat je kleine meisje een longontsteking heeft, bah zeg! Ik hoop dat de kuur snel aanslaat, echt zielig als je ze zo ziet en je niks kan doen, ja zorgen dat ze antibiotica binnen krijgen, maar je wil zo veel meer doen. Sterkte!

Jessica wat ben je stil? Hopelijk gaat alles goed met je?

Liefs

Geplaatst

hey meiden..klop klop klop.

Hier ben ik ook weer, terug van weggeweest en vol goede en positieven moed.

Zou graag weer mee willen schrijven met jullie, want wij gaan namelijk ook weer van start.

We zijn ingepland in week 10 begin maart, ben net ongie geworden, maar deze ronde kon niet meer want het was best druk, maar vind ik wel oke kan ik me er rustig op voorbereiden.

dus de volgende menstruatie kan ik los....

De break heeft me erg goed gedaan en heb nog wat praatsessies gehad met een geweldige vrouw.

En we hebben de kerstweek heerlijk in parijs doorgebracht (tja dat zijn dan even de voordelen als je nog geen kids hebt)

Mijn schoonzusje was wel wat jaloers oh lekker naar parijs een hele week....ja indd maar ja had toch liever net als zij 3 kids gehad, maar goed soms probeer ik de voordelen er nog even van in te zien om nog geen kids te hebben, maar dat is nu mooi geweest het is nu tijd voor een gezinnetje (hopelijk)

Trouwens nog de beste wensen allemaal en op een goed gevuld 2013 voor iedereen!!! :-)

Geplaatst

Hallo meiden,

Mon wat leuk dat je er weer bent!

Vanmorgen weer geweest en ik ben er nog totaal niet op gerust dat het goed zal komen.

Links waren er nu 3 waarvan 2 17 mm en 1 dik 10 mm rechts was er 1 van 12 mm. De kans bestaat nog dat het afgeblazen zal gaan worden.

Ik heb wel verteld over hoe ik over die ene arts dacht, had voor mezelf zoiest van maak van je hart geen moordkuil. Ze snapte het wel, en ze hefet het me nog eens rustig uitgelegd allemaal, nu snap ik het ook beter, ze zei zelfs van houd de moed er in, en als die ene aan de rechterkant woensdag niet is gegeroeid dan zou ik me pas zorgen gaan maken. gatver sorry hoor meiden, ik probeer positief te zijn, maar dat gaat ff niet op dit moment.

Geplaatst

Kan heel moeilijk tel mijn eigen tel is.kapot

Gaat wel hier wel aan mijn kop

Janis hoop dat je eitjes nog groeien.sterke meid

Iedereen dikke knuff

Geplaatst

Mon, welcome back!!!! Fijn dat je weer mee gaat schrijven en met goede moed het nieuwe jaar in!

Janis, ik weet niet zo goed hoe ik je moet helpen. Wat vervelend zeg. Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Maar het kan echt alle kanten nog op. Als je 3 mooie rijpe eicellen hebt dan is er niks aan de hand.

Ik ga mn duimen stuk draaien voor je dat woensdag die andere twee ook gegroeid zijn!!!! Zet m op.

Geplaatst

Tjee wat een verhaal Janis! Ik hoop ook van harte dat er nog wat meer gaan meedoen! Inderdaad wel een erg negatieve opmerking, daar kun je ook helemaal niks mee op zo'n moment. En stiertje bewijst maar dat het allemaal niks zegt, voor hetzelfde geld heb je straks 3 goeie embryo's.

Hey Mon, leuk dat je er weer bent! Met frisse moed er weer tegen aan!

@Stiertje, zielig voor je meisje, zus is wel fit?

Liefs Vianne

Geplaatst

Mon welcome back :) Vol goede moed er weer tegen aan! En wij steunen je!

Janis wat een domper zeg, het blijft nog even spannend dus. Wat zwaar is dat toch...dat je niet weet waar je aan toe bent. De duimpies draaien hier!

Liefs

Geplaatst

Hallo meiden,

Thanks voor de steun, ik las het boekje er nog eens op na en daar stond dat 5 tot 10 % van alle gestarte behandelingen gestopt worden of ivm overstimulatie of te weinig eicellen. Ik hoop echt niet dat ik bij die persentage hoor.......

Vandaag voel ik me wel redelijk (emotioneel dan). Ik ga al wat van het ergste uit, maar in mijn achterhoofd hou ik toch wel hoop dat morgen de andere twee follikels toch mee zijn gegeroeid.

Stiertje, hoe gaat het met je kleine meid?

Hoe gaat het met de rest van de meiden?

Liefs Janis

Geplaatst

Hey meiden, bedankt voor het duimen tinkerbell. Heeft wel geholpen! Er zijn nu 5 die mee doen. Vrijdag weer heen voor meting en dan waarschijnlijk zondag punctie.

Gister hier de hele dag gezeten, kennis van me zeer ernstig ongeluk gehad.

Als ik thuis ben reageer ik verder!

Liefs Janis

Geplaatst

@Janis: Super dat er toch nog een paar mee zijn gaan doen! Jeetje heftig hoor dat je kennis zo'n ernstig ongeluk heeft gehad. Sterkte.

@mon: Wat leuk dat je er weer bent. Lekker ja naar Parijs! Ik snap je helemaal tov je schoonzus. Maar inderdaad soms zijn er ook wel voordeeltjes dat je nog geen kindjes hebt al wegen die niet op tegen al het verdriet.

@Stiertje: Hoe is het met je meisje?

Helaas de zussenruzie is niet opgelost en alleen nog maar meer ge-escaleerd. Gisteren was mijn moeder jarig en toen is de bom helemaal gebarsten tussen mijn zus , zusje en stiefvader. Ik voel me zo machteloos want ik sta er weer mooi tussen in. Mijn heeft 12 jaar geen contact met mijn moeder en haar man gehad en komen pas net weer bij elkaar sinds 6 jaar. Nu hebben we net langzaam aan contact met onze vader en gebeurd dit weer.

Geplaatst

Joepie janis wat een goed nieuws.zeg

Och linea balen meid heel veel sterkte

Mijn broertje is gister.door het lint gegaan.glas van de deur stuk vertel later meer.

Rot tel x

Geplaatst

Janis, he fijn joh dat er toch nog wat meer kanshebbers zijn.

En wat erg voor die kennis van jou, ik hoop dat die er weer bovenop komt.

Linda wat naar dat de ruzie tussen je zussen nog meer uit de hand is gelopen en dat jij er tussenin staat. Bah zeg. Het leven is toch veel te kort om zulke ruzies te hebben. Het vreet energie en je schiet er uiteindelijk niets mee op. Sterkte!

Jessica fijn even van je te horen maar zo te lezen gaat het bij jou ook niet zo lekker. Wat een zorgen toch weer! Geniet je wel van je kleine meisje?

Ik ga vroeg naar bed, morgen ga ik stage lopen bij een ander thuishuis en ik heb daarna nog opleiding.

Dikke knuf voor wie 'm kan gebruiken en truste!

Geplaatst

Janis joehoe!! 5 stuks al en misschien vrijdag nog wel een paar erbij...gaat helemaal goed komen zie je wel. Sterkte met de kennis in het zkh.

Linda jeetje wat gedoe zeg met een familieruzie en het lullige is idd er tussen in staan. Ben je het ook met iemand eens of kies je geen partij?

Mon leuk dat je weer meeschrijft en ons op de hoogte houd zo kunnen we jou weer positieve vibes sturen:confettistars::confettistars:

Met mijn meisje gaat het nu een heel stuk beter, de antibiotica is bijna op en het hoesten al een heel stuk minder. Wel hebben mijn man en ik het nu zelf overgepakt..strontverkouden..bah!!

Jessica wat een gedoe met je broertje zeg..sterkte

Geplaatst

Oh Yes Janis, we gaan duimen dat er zondag een goeie punctie zal zijn!! Dat er maar soepeltjes een broertje of zusje voor S. uit mag rollen!!

Oohww Linda wat een toestanden allemaal ja! Lijkt me heel vervelend om daar tussen in te zitten. En wat is dan wijsheid: proberen te lijmen, je er helemaal buiten houden, een kant kiezen...pfff als iedereen nou gewoon eens over z'n eigen trots en frustraties heen kon stappen en een beetje vergevingsgezind kon zijn, dat zou een hoop gedoe schelen.(overal in de wereld trouwens).

Stiertje: :achoo::achoo::achoo:Gezondheid!

Hey Ansje, wat moet je nou nog extra leren ten opzichte van wat je allemaal al kon/wist uit je werk bij de kinderopvang??

Nou, ik moet nodig aan het werk, laterrr!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden