Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Whoohoo, dat is fijn Janis nog eentje in de vriezer. Dat is wel een heerlijk gevoel he om nog eentje extra te hebben. Achter de hand hebben klinkt zo stom als je het opschrijft. De duimpjes draaien!

Heb je nog last van buikpijn?

Dizzy zo te lezen zijn he vragen beantwoord. Succes!

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Whooohooo! 1 Cryootje in da pocket Janis, heel fijn!!

Volgende week vrijdag hebben we gesprek in het ziekenhuis over wat geweest is en wat gaat komen qua cryo's. We zullen zien. Ik twijfel wanneer ik daar aan wil beginnen. Want ik merk dat ik al die "mislukkingen" nog best wel een beetje op me voel drukken. Misschien is een langere pauze wel beter. Aan de andere kant is uitstel ook een beetje een soort verlengen van hoop, als ik ze nog even laat liggen heb ik hoop op een geslaagde poging met cryo, als ik ze meteen ga terugplaatsen is de hoop misschien straks wel weg als we pech hebben en moet ik bedenken wat dan te doen...En in dat stadium wil ik eigenlijk niet aankomen..volgen jullie het nog!?

Geplaatst

Vianne ja ik volg het nog! :) Ik vind dat jij de dingen altijd zo mooi kan verwoorden. Dan lees ik dingen die ikzelf ook zo gedacht kon hebben maar ik krijg het dan niet zo mooi op papier.

Lastige dilemma's he, ga je door, neem je een langere pauze...allemaal vragen waarbij jij zelf de beslissing moet maken. Niet makkelijk.

Geplaatst
Hallo meiden,Thanks voor de steun, ik las het boekje er nog eens op na en daar stond dat 5 tot 10 % van alle gestarte behandelingen gestopt worden of ivm overstimulatie of te weinig eicellen. Ik hoop echt niet dat ik bij die persentage hoor.......Vandaag voel ik me wel redelijk (emotioneel dan). Ik ga al wat van het ergste uit, maar in mijn achterhoofd hou ik toch wel hoop dat morgen de andere twee follikels toch mee zijn gegeroeid.Stiertje, hoe gaat het met je kleine meid?Hoe gaat het met de rest van de meiden?Liefs Janis
Hallo Janis, Ik schrijf mee bij een andere topic, maar wilde toch even reageren. Bij mij was ook tegenvallende hoeveelheid follikels ( eerste poging twee en die is afgebroken) en nu helaas nog erger; heb er maar 1. Gelukkig wil mijn ziekenhuis deze poging wel afmaken met de grooooote kans dat het voor niks is. Maar voor mij is het ook meteen mn laatste kans want hierna willen ze niet verder.Dus ik hoop voor jou dat je gewoon door kan gaan en ik kan mij niet voorstellen dat ze bij drie follikels de behandeling stoppen.Succes in elk geval!
Geplaatst

hey dames, hoe is het met iedereen? Janis lekker aan het broeden? @Ansje, ik heb communicatiewetenschappen gestudeerd en ben daar dus drs. in, doe nu heel wat anders maar toe maar, misschien heb ik er toch nog wat geleerd!! En gefeliciteerd met je verjaardag trouwens!!

Vandaag en gisteren lekker op het ijs gestaan (sommigen van jullie ook zag ik op fb!), heeerlijk zeg zo op natuurijs. Gisteren had ik nieuwe schaatsen gekregen van mijn hubbie alvast voor mijn verjaardag (woensdag word ik 33), nou die gaan lekker!! Echt een hele verbetering tov wat ik had. Dus gisteren op de ijsbaan en vandaag een rondje Paterswoldse meer gewaagd. Maar daar ben ik na 1 rondje maar mee gestopt want de grootste stukken had ik snoeiharde tegenwind en het kraakte ook nogal + het feit dat er best nog wat wakken waren.....Vond het toch een beetje link al waren er genoeg andere mensen. Toen maar even naar de ijsbaan bij ons in het dorp, kom je tenminste ook wat bekenden tegen. Ik was nl alleen op pad want husband kan nog niet zo goed schaatsen (ik kan het heeeeel goed ahum...), die is net begonnen met leren omdat ons menneke het nu ook gaat doen. Maar die is er met zijn 4 jaar natuurlijk nog best snel flauw van dus ik dacht: weg met die 2 blokken aan mijn been:ik ga mooi alleen! Lekker om even de kop leeg te maken. En op het stuk dat ik de wind mee had voelde ik me net Ireen Wust, man dat ging mooi hard!

En nu heb ik beginnende spierpijn dus ga even chillen op de bank, doei!

Geplaatst

haha Vianne Wust..ofzo..sjonge zo als jij het verteld krijg ik er zelfs zin in..en ik heb een pokkehekel aan alles wat kou te maken heeft. Ben in 5 dagen tijd misschien 5 uur buiten geweest haha.

En ik heb vanaf vrijdag al zin in taart...

Spannend dat jullie vrijdag een gesprek hebben over "hoe nu verder"..snap wel heel goed dat je "het" nog even uit wil stellen en ik denk dat het een heel goed idee is..er komt zeker een moment dat je er wel klaar voor bent en er dan ook positiever in kan gaan!!

Lieve Janis hoe gaat het met je? Voel je je goed of niet zo?? ben benieuwd! Zag wel superleuke foto's op fb van jullie op het ijs!

Ik waag me er niet aan ..heb al de grootste moeite om mezelf naar buiten te slepen met dit weer..ik hop dat mijn kinderen geen schaatsliefhebbers worden!!!

Geplaatst

Hallo Lieve meiden,

Ik ben gek op dit weer, nah jah dit weer ook weer niet, die wind mag van mij wel wegblijven.

Ik heb gister lekker even geschaatst met S in de buggy, dat ging super, alleen wel een hele workout tegen de wind in met een buggy haha.

Verder voel ik me niet al te best, ben de hele dag door misselijk, of het nu raak is of als ik de griep krijg, ik weet het niet. Vannacht nog aan het omspoken geweest wamt ik hadd enorme darmkrampen, zo erg zelfs dat ik er misselijk van werd, het kwam op een gegeven moment van voor en achter er uit.

Die misselijkheid heb ik nu een paar dagen, blehhhh.

Denk dat we straks met S nog even gaan sleeen, dat vind ze echt geweldig.

Heb S haar verjaardagskado ook al, heb een trike driewieller gekocht, helemaal super.

Vianne, succes met het gesprek, doe wat je hart je ingeeft. Vianne Wust haha.

Stiertje, zal vast niet, als pappa en mamma dat al niet zijn.....

Hoe gaat het met de rest van de meiden?

Oja Susan, dank je, wij hebben inmiddels de punctie gehad, en daar zijn drie eicellen gevonden, alle drie bevrucht 1 terug geplaatst en 1 in de vriezer.

Ik hoop voor jullie dat je straks toch ook een paar meer zult hebben.

Liefs Janis

Geplaatst

Janis hoe gaat het? Kun je de wachtweken een beetje doorkomen? Voel je al wat? ;)

Hoe is het met de misselijkheid?

Stiertje hoe gaat het met jou? Grappige foto van je meiden op FB. Hoe gaat het met solliciteren? Ik las bij een ander topic dat je gesprek hebt gehad?

Vianne gefeliciteerd met je verjaardag! Fijne dag toegewenst!

Linda hoe gaat het met jou?

Hier alles okee. Ik zal me even weer storten op mijn ondernemingsplan, tot later :)

Liefs Ansje

Geplaatst

Hey meiden,

Ansje, ondernemings plan blehhhh maar lukt het een beetje?

Linda, heb je al nieuws van je verzekering?

Vianne, jij hebt toch al het gesprek gehad? of zit ik weer helemaal mis?

Het is hier wel erg stil.

Hier gaat het wel oke, voel opzich helemaal niks, jah wel moe en met vlagen misselijk, maar het schijn nu ook te heersen, en ik pin me daar niet aan vast.

man die wachtweken is best een hell. Moet nog wachten tot woensdag.

Wij zijn gister weer wezen schaatsen, S in de buggy en wij lekker schaatsen. Het kan nu nog even lekker. zondag weer dooi. aan de ene kant vind ik het wel prima, aan de andere kant vind ik de winter wel wat hebben.

S gaat nu heel snel, ze heeft er erg lang over gedaan om uit haar zelf te gaan zitten, afgelopen weekend was het dan zover, ze ging uit haar zelf zitten. Maandagavond zei mijn man van kijk ze staat, ik wilde hem niet geloven en dacht dat hij haar neer had gezet, maar nee hoor ze staat nu ook. Alleen als ze moe wordt weet ze nog niet goed hoe ze weer terug moet, en begint ze te brullen.

Liefs Janis

Geplaatst

Janis leuk om te zien hoe die kleintjes soms met sprongen vooruit gaan. Hoe is het met de tanden van S? Bij Joël komen de derde en vierde nu door. Hij heeft er eigenlijk weinig last van. Vind ik erg fijn voor 'm! :)

Die wachtweken blijven spannend he? Het is lastig om wat je voelt goed te kunnen plaatsen. Er gaat heel wat rond op het moment dus ja daar kan die misselijkheid ook van komen. Ga je op de dag zelf testen of al eerder? Je gebruikt geen pregnyl he?

Met mijn ondernemingsplan gaat het goed. Ik was al goed bezig en ga nu weer verder met de op en aanmerkingen die de lerares me heeft gegeven. Ik vond het eerst heel lastig om een begin te maken, maar nu ik zo concreet bezig ben gaat het eigenlijk best lekker. Het scheelt natuurlijk wel enorm dat ik gewoon thuis ben nu en als J in bed ligt ga ik aan de gang. Als ik er nu nog een baan naast had...pffff dan was 't wel druk geweest.

Liefs Ansje

Geplaatst

Janis, wat een spanning weer he?!! Wat zegt je gevoel of kan je er niks mee? Woensdag testen..spannend hoor ik duim nog steeds!!

Wat goed van S dat ze zelf is gaan zitten en staan..nog even en dan wandelt ze de kamer door haha.

Ansje petje af hoor dat je zo lekker bezig bent. Wanneer ga je echt van start met de opvang? Ik heb idd een sollicitatiegesprek gehad en ben door (als enigste dus moet goed komen) naar de 2e ronde die begin februari zal zijn..duimen maar.

Vianne morgen gesprek toch? ben benieuwd.

Mon en Tinkerbell hoe gaat ie bij jullie?

Linda al een brief gehad van de arts?

Hier is S al een tijdje aan het spoken snacht en overdag ook erg jankerig..nu weet ik waarom...er komen 4 kiezen tegelijk door..arm kind!

Morgen zijn mijn meisjes alweer 1 jaar oud!! Time flies!!

Geplaatst

Meiden,

Ik weet het echt niet, toen met S waren we al zoals de meeste van jullie al een heeeele tijd bezig, en nu is eigenlijk alles best vlot gegaan, zelf nu al een terugplaatsing, ik heb zoiets van het zal wel niet want bij ons kan het toch niet in een keer goed gaan. Aan de ene kant wel een goed gevoel en aan de andere kant denk ik dat ik me zelf in bescherming neem.

Ik vind het erg spannend en de wachtweken zijn echt KILLING. Denk niet dat ik eerder ga testen, ik wacht wel af, hoop dat het snel woensdag is. Oja die lutinus vind ik echt rotzooi.

Stiertje, jemig 4 kiezen ineens pfff arme meid! mijn duimen draaien dat je aangenomen wordt.

Morgen je meiden alweer een jaar, tijd gaat zeker snel, heb ik ook met mijn meisje.

Ansje, goed bezig!!!!!

Liefs Janis

Geplaatst

Ansje goed bezig ;-)

Janis spannend meid zou mooi zijn toch jeetje tijd gaat hard

Stiertje morgen alweer een jaar alvast van harte gefeliciteerd

Wat zielig 4 kiezen stumper dikke toet voor haar

Hier foto van onze Truus emuzyde8.jpg

Geplaatst

Jessica wat een schattige foto zeg!! leuk badpakje!

Vianne hoe is het gesprek gegaan?

Hier de woonkamer versierd voor het feest van zondag en natuurlijk omdat ze vandaag jarig zijn haha.

Geplaatst

@stiertje: Gefeliciteerd met jullie meiden!

@Minoes: Leuke foto's hoor van jullie meid. Krijgt ze slagen in haar haar?

@Janis: Succes met de laatste zware wachtdagen.

Even kort : Ik zit nog steeds in èèn of andere fase. Gaat niet goed tussen Denny en mij. Heb ook niet zoveel zin om er nog veel energie in te steken eerlijk gezegd. Ik weet ook niet waar het op uitloopt misschien komt het ook wel weer goed. Vandaar dat ik de brief van het ziekenhuis ook niet heb opgestuurd naar PNO.

Geplaatst

Lieve Linda, bah wat een naar bericht! Snap dat je er niet over wilt hebben hier. Wat jessica zegt pb mag altijd!

Ik hoop dat jullie er goed uitkomen samen.

Denk aan je.

Ija Jessica leuke foto, S vind zwemmen ook geweldig.

Geplaatst

Heejjjj meisjes!

Joepie de poepie vandaag zijn de ministiertjes jarig, ik kan niet te lang miepen hier want ik moet nog even met hun taartjes aan de slag!

@Ansje, goed bezig, fijn dat je plannen steeds concreter worden!

@Janis, oh wat een spanning he, maar het kan, dat weet je. Wie weet zit je zomaar ineens aan de goeie kant van de statistieken, ik hoop het van harte, wetende hoe sterk ook de wens voor een 2de kan zijn.

@Minoes, leuke foto's van jullie waterratje, zwemmen is echt iets wat je op die leeftijd al samen kan doen he, dat maakt het zo leuk.

@Linda, wat rot voor je dat het allemaal niet zo lekker loopt, life sucks ook af en toe flink he!? Hopelijk kun je/jullie het allemaal weer op een rijtje krijgen.

@allemaal: bedankt voor de felicitaties, het was een leuke verjaardag, allemaal goeie gaven gehad enzo en een bult visite.

Vanmiddag hadden we dus het evaluatiegesprek. Het was wel een beetje zoals ik verwachtte: we weten niet waarom jullie emmies niet blijven plakken, vermoedelijk is er na 6 mislukte terugplaatsingen wel een reden voor maar die kunnen we niet achterhalen. Als wij het willen dan willen ze daar wel een 4de poging met ons aan gaan (dat viel me mee) aangezien ze ook niet kunnen zeggen dat het volstrekt kansloos is en wij lijken qua omstandigheden juist zo kansrijk afgezien van al die mislukte sessies. Maar ergens bij die innesteling gaat er toch wat mis. Maar waarom en wat, geen idee? FRUSTEREREND!!!

Maar we hebben nu dus nog onze 4 cryootjes. Wanneer we die gaan terugplaatsen weet ik nog niet, ik moet nog steeds bijkomen van afgelopen jaar merk ik steeds weer. En ik heb toch het idee dat ik op z'n minst een beetje goed in mn vel moet zitten om het kans van slagen te geven. Er zal sowieso 1 keer een terugplaatsing van 2 tegelijk zijn aangezien er 2 samen in een rietje zitten (moeten ze wel goed ontdooien natuurlijk). Die andere 2 zijn apart van elkaar ingevroren. Het zijn er 2 van 8 cellen, eentje van 6 en eentje van 10. Ik vroeg wat nou beter was, 2 of 1 tegelijk terugzetten, zitten ze elkaar in de weg of stimuleren ze elkaar, het antwoord was wederom: dat weten we niet....

We kregen ook nog de vraag of we mee wilden doen aan de antarticastudie (had Tinkerbell ook al eens over verteld)dwz de keus of je het (cryo tp) met medicijnen doet of bijna helemaal in natuurlijke cyclus en dat gaat dan via loting. Ik wil wel meedoen maar ik heb alle info eerst maar even aan de kant gelegd. Aan de ene kant wil ik nog steeds, misschien wel meer dan ooit, een tweede maar ik ben zo klaar met het hele circus er omheen. Echt, Linda dat jij het al zo lang volhoudt om te vechten voor die wens vind ik echt heel sterk van je.

Goed, ik ga me maar eens even focussen op de taartklus. Doei!

Geplaatst

Linda wat naar voor je meid....ik hoop dat 't goedkomt. Als je er over wilt praten kan altijd! En prive bericht mag ook altijd.

Dikke knuffel

Vianne bij mij heeft het toendertijd wel geholpen dat ik een langere pauze heb genomen en daardoor een stuk beter in mijn velletje zat. Ik ben toen ook zwanger geworden. al weet je natuurlijk nooit of het daarmee te maken heeft. Op zich wel een opluchting dat ze eventueel een vierde poging willen aangaan met jullie. Wat lijkt me dat ook lastig dat je gewoon niet weet waarom de emmies steeds niet blijven plakken. Als ze maar een oorzaak weten kunnen ze er misschien ook iets aan doen.

Succes met taarten bakken.

Liefs

Geplaatst
Hallo Lieve meiden,

Ik ben gek op dit weer, nah jah dit weer ook weer niet, die wind mag van mij wel wegblijven.

Ik heb gister lekker even geschaatst met S in de buggy, dat ging super, alleen wel een hele workout tegen de wind in met een buggy haha.

Verder voel ik me niet al te best, ben de hele dag door misselijk, of het nu raak is of als ik de griep krijg, ik weet het niet. Vannacht nog aan het omspoken geweest wamt ik hadd enorme darmkrampen, zo erg zelfs dat ik er misselijk van werd, het kwam op een gegeven moment van voor en achter er uit.

Die misselijkheid heb ik nu een paar dagen, blehhhh.

Denk dat we straks met S nog even gaan sleeen, dat vind ze echt geweldig.

Heb S haar verjaardagskado ook al, heb een trike driewieller gekocht, helemaal super.

Vianne, succes met het gesprek, doe wat je hart je ingeeft. Vianne Wust haha.

Stiertje, zal vast niet, als pappa en mamma dat al niet zijn.....

Oja Susan, dank je, wij hebben inmiddels de punctie gehad, en daar zijn drie eicellen gevonden, alle drie bevrucht 1 terug geplaatst en 1 in de vriezer.

Ik hoop voor jullie dat je straks toch ook een paar meer zult hebben.

Liefs Janis

heej Janis, ik lees nog even mee. Wat goed dat je er drie had. En dus nu één in de vriezer! Top.

Hier ook goed nieuws; in die ene follikel inderdaad een eitje, bevrucht en 8-cellig embryo teruggeplaatst. Wat een geluk hebbne wij gehad! Nu maar hooen dat het goed blijft gaan, want zoveel geluk gaan we nooit meer krijgen. ( ditwas de 2% kans waar de arts het over had.) Nu er een goede embryo is teruggeplaats zullen de kansen iets hoger zijn. Al houd ik natuurlijk rekening met een grooooote teleurstelling. Geloof niet dat ziekenhuis verder wil bij zo weinig opbrengst nl.

succes!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden