Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jeetje Vianne echt niet normaal elk kind verdiend een goed huis

Er zijn ook arme mensen die geen kids kunnen krijgen en geen adoptie kunnen betalen maar er super goed voor zullen zijn

Wel heel goed van jullie

Ansje bijna opening spannend zeg

Dat schminken is wel heel leuk zullen de kids ook wel leuk vinden

Ik zal je mijn e-mail even sturen

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Was het even kwijt haha

Vianne wat mooi gezegd van je zoon waar halen ze het vandaag

Mon klinkt goed mooi aantal eitjes succes morgen

Ja communiceren is het belangrijkste

Linda dikke knuffel voor jou

Liefs x

Geplaatst

Hey Mon, dat klinkt goed qua aantal, zoiets had ik ook in dat stadium en het is ook een goed teken volgens mij dat ze mooi gelijkmatig groeien, dus niet dat ze qua groottes ver uiteen liggen want dan moet je er of een paar laten springen of te kleine laten lopen. Maar ja, niks is zeker in dit hele proces dus gewoon maar lijdzaam afwachten wat er komen gaat.

Ja achterlijk inderdaad dat het allemaal zoveel geld kost, dat hele adopteren. Wij hebben dan het geluk dat we het waarschijnlijk wel op kunnen brengen. Maar als je dat niet hebt dan heb je dus mooi pech terwijl je wel prima geschikt kunt zijn als ouders van een kind wat in eigen land weinig tot geen kansen heeft. De uiteindelijke kosten varieren in totaal van 7.500 euro tot soms wel 35.000 euro (!!). Met name uit Amerika adopteren is erg duur. Dat land slaan we dus denk ik maar even over!

@Ansje, ik had die schmink gekocht bij de Toys'r us speelgoedwinkel. Was een doosje van 8,95 met vrij veel kleurtjes. Het is geen topspul maar je kunt er toch best leuke dingen mee maken. Clowntjes, piraten en indianen enzo lukt prima!

Ik wil trouwens ook graag high tea-en, zal mijn mailadres even melden. Zoon was trouwens uiteindelijk indiaan, ik heb hem toch weten over te halen het aan mij over te laten. En indianen zijn goed te doen voor een beginner!

@Janis, ja das mooi praten van die dame, natuurlijk maak je je stiekem toch een beetje zorgen. Maar het komt vast goed, ze zien zo vaak iets wat uiteindelijk niks voorstelt!

Goed, nu moet ik weer aan het werk, laterrr!

Geplaatst

Dag dames, Jeetje wat een activiteit hier! Om maar gelijk met deur in huis te vallen; wij hebben een ei! Ongelooflijk zo voorspoedig als het loopt, nu hopen op een terugplaatsing zaterdag. Ik vond het een stuk minder heftig dan twee jaren geleden. Toen nog dikke tranen tijdens de punctie, nu vond ik het te doen. Je ligt er toch minder kwetsbaar en emotioneel bij, gelukkig maar. (ik kan op de een of andere manier geen enter drukken dus het gaat even achter elkaar) @ Janis, kan me voorstellen dat je je toch wat zorgen maakt, hoop dat de drie weken snel voorbij vliegen en dat je goed nieuws krijgt. Verder geen vaag verhaal want ik herken het wel een beetje, ben zelf ook een stuk relaxter nu en wie weet komt dat de behandeling wel ten goede. @ minoes, ook weer in de molen! gezellig hoor! Spannend. @ mon; wat een follikels zeg! spannend dat het nu dichterbij komt. Nog geen last van de hormonen? @ linda; ik ben niet op de hoogte van het pno verhaal, wat houdt dat precies in? @ Ansje, benieuwd hoe het met je thuishuis gaat. @ Vianne; ook een flinke stap gemaakt, op zich wel fijn dat je gelijk een uitnodiging krijgt, dacht dat het een heel stroperig traject was. Benieuwd of het jullie aanspreekt en of je dan een keus kan maken. @ Tinkerbel; al een tijdje hier niets gehoord, zit ja al lekker met je neus in de zon?! Een hightea lijkt me wel weer leuk, twee jaar geleden hadden we het op Moederdag! niet eens bewust zo gepland maar toch grappig! ik was toen iets van 10 weken in verwachting, gek hoor wie weet straks weer! Dag allemaal!

Geplaatst

karin wat mooi, nu weer duimen dat je zaterdag een emmy aan boord hebt :-) ik heb trouwens helemaal geen last van de hormonen :-)

Ik heb vanmorgen weer een echo gehad en alles gaat daarbinnen mooi door.

Links 12 grootste is 18mm de rest rond de 14mm

rechts groeien er 6, dus het totaal aantal vind ik best hoog.

Heb ook gevraagd wanneer er sprake is van over stimulatie, maar dat is bij mij nog niet aan de orde gelukkig, dan moeten er ongeveer 15 zitten van allemaal rond de 20 mm.

Ze was verbaasd dat ik nog nergens last van had aangezien het aantal, maar begin het nu wel wat te gaan voelen, rechtop lopen is niet zo heel fijn meer.

Nou ja gelukkig staat het weekend voor de deur!!!!

Zondag weer voor een echo en ze dacht ergens half volgende week de punctie, hangt een beetje van zondag af hoe het ervoor staat.

Moet wel zeggen dat ik nu wat meer tegen de punctie aan kijk met dit aantal brrrrrr, zal wel een dubbel roesje vragen ;-)

fijn weekend meiden!!!!!!

Geplaatst

Karin, ahhhh eicel gevonden, nu duimen voor een mooie emmy en terugplaatsing morgen!

Mon, zijn zeker veel follikels, meis voor jou ook spannend! Kan me voorstellen dat je tegen de pujctie opziet.

Linda, hoe gaat het verder met je?

Vianne, man zo'n adoptie dat is nog een hele lange weg.

Jessica. Hoe gaat het?

Ansje, kun je toch 1 april van start?

Tinkerbell, waar ben je of ben je ons zat?

Hier gaat het aan de betere hand, verkoudheid wordt gelukkig beter.

Iemand vroeg ivm de navelstreng, ben mijn verloskundige tegen gekomen en ze heeft mij gerustgesteld, ze heeft nog nooit meegemaakt dat het mis zou gaan. Over het algemeen zie je bij de volgende echo dat de navelstreng gewoon in het buikje zit. Dus daar gaan we maar vanuit, vooral omdat de baby al 4 dagen voorloopt. Dus dat is een goed teken dat de baby goed de voeding krijgt en groeit.

Liefs Janis

Geplaatst

Karin, hoe was het? Heb je een terugplaatsing gehad?

Mon succes straks....hoepnlijk zijn er nog een paar mooie eitjes bijgekomen!

Janis 1 april open kan ik wel vergeten, heb nog stééds mijn EHBO certificaat niet, dus morgen hangt deze dame maar weer eens aan de telefoon.

Heb wel besloten om alvast mijn open dag te gaan organiseren dat ga ik doen op zaterdag 6 april. Dan weten ouders in ieder geval dat ik besta en vaak zit er tussen kennismaken en daadwerkelijke plaatsing van een kind ook wel een aantal weken. En tegen die tijd kan ik misschien al van start.

Mijn vriend zei al dat als er maar iets efficiënter gewerkt zou worden dat een heleboel geld kan schelen want door deze shit zit ik wel een maand langer in de ww.

Hoe is het met de andere dames? Wil iedereen die mee wil op de high tea mij een emailtje sturen of anders hier op het forum aangeven niet te willen? Dan ga ik een datum prikker aanmaken.

Liefs Ansje

Geplaatst

Karin en en en spannend zeg

Mon ja kan me ook voorstellen dat tegen de punctie opziet jeetje wat een eicellen

vandaag en je fm toch succes

Gatver Ansje zo moeilijk kan het toch niet zijn stuur dat papier op

Leuk man zo'n open dag ben heel benieuwd je krijgt vast veel aanmeldingen ziet er vast heel goed uit

Janis oooo gelukkig maar

Het groeit goed en dat kan niet zonder navelstreng

En weer aan de betere hand komt allemaal goud

Hier gaat goed druk

Gister velgen gehaald voor mijn man zijn verjaardag helemaal naar Zutphen och het was het waard

Kleine was bij opa en oma dus onderweg heerlijk gegeten

Fijne zondag

Geplaatst

Ha dames!

ik leef nog hoor.....haha en zo nu en dan lees ik ook nog mee. Het was een tijdje erg rustig maar ineens zijn er heel veel mensen tegelijk 'los' leuk hoor!

ik heb een fantastische tijd in zuid afrika gehad. Ik wilde eerlijk gezegd gewoon niet naar huis. Het was daar zo mooi, die natuur, het blauwe water, zo zorgeloos...heerlijk. Maar helaas ben toch weer terug in ons koude kikkerlandje.

ik moet eerlijk zeggen dat het hele IVF gebeuren even heel ver weg is in mijn lijf, hoofd. Dinsdagmiddag hebben we de intake in dusseldorf en ik heb er geen bal zin in...maar ga wel hoor, het moet er toch een keer van komen ;-) eigenlijk ben ik wel tevreden met mijn leventje op dit moment. Ik ben hartstikke gelukkig ook zonder kindje. Ik moet zeggen dat ik het echt heel erg druk op mijn werk heb. Ik werk zo'n 60 uur per week (ben in mijn werk verantwoordelijk voor zo'n 1100 mensen) en ik zit middenin een periode waarin ik er heel erg van geniet dat ik alle vrijheid heb. Lekker op pad, andere mensen ontmoeten en niet al teveel nadenken over alle verantwoordelijkheden van het leven ;-)) dat is met een gezinnetje natuurlijk volledig anders.

besef me dat ik wel weer 20 klink zo en het ook wel tijd wordt dat ik die andere stap gewoon ga nemen (huisje, boompje...) maar ik ben daar van nature niet zo goed in. Daarom is dit hele traject ook een ellende want het zou voor mij veel beter zijn om gewoon een keer zomaar zwanger te zijn zonder daar vantevoren veel over na te denken...maar ja, dat zit er niet in met die verrekte traagzwemmende zaadcellen ;-)) door die IVF neem je veel bewuster de stap en dus ook bewust afscheid van een periode in je leven. (Volgen jullie me nog?!)

Ondanks alles dus dinsdag op pad. Ben wel niewsgierig naar wat DD te bieden heeft. Weet niet of we meteen los gaan. Ik heb het tot de zomer echt heel erg druk op mijn werk, misschien is het voor ons beter om te kiezen voor de zomerperiode waarin we alle tijd hebben. Ik ben dan 6 weken vrij. Ik ga ook in DD voorleggen of stress van grote invloed is, als dat zo is kan ik het beter nog even uitstellen tot eind juni. Maar we gaan er zeker weer voor hoor!!!!

spannend bij jullie! Een aantal mensen voor ronde 2 zie ik. Vind ik ook wel een beetje lastig aangezien ik nog steeds in ronde 1 hang en jullie al uit ronde 1 ken en jullie nu al aan ronde 2 toe zijn. Pfff. Aan de andere kant ik gun echt iedereen zo snel mogelijk een ++ het is meer dat het me doet beseffen dat ik al zolang bezig ben.

Mon, wat een oogst zeg tot nu toe!!!!wauwie, komt helemaal goed bij jou.

Ik duim keihard voor jullie allemaal! Dit wordt het jaar van de dikke buiken :-))

ik lees dus met regelmaat mee maar reageer wat minder, zit gewoon ff niet zo in mn systeem.

Ik laat zeker even weten hoe het in DD was!

Geplaatst

Och lieve tinkerbel ja dan komt de klap hard aan meid zo van iedereen heeft 1 en nu weer voor 2 doet gewoon pijn

Je gunt en ander het ook zo erg maar je zelf ook heeeeel erg

Wel fijn dat je vakantie super was ja jammer he dat je dan weer naar huis moet weer naar de leur van het normale leven

Het word dit jaar allemaal ons jaar moet gewoon ;-)

Heel veel succes in DD

Liefs x

Geplaatst

hey hallo meisjes!

@Ansje, jeumug de peumig wat een gezeik met die trage formaliteiten allemaal zeg, kan me voorstellen dat je daar gefrustreerd van raakt, hoe moeilijk is het nou om ziets te regelen! Ik herhaal dan altijd maar een mantra van "van dik hout": laat het gaaaan, laat het vallen, laat het lohohos!! Maar inderdaad, gewoon een startdag vastleggen, als je stopt met wachten op iets dan komt het altijd ineens.

Zou leuk zijn als dat laatste ook opging voor zwanger worden. Veel mensen beweren van wel. Maar ja stop maar eens met wachten daar op, dat kun je niet zomaar "uitzetten".

Al herken ik wel een beetje het verhaal van Tinkerbell (fijn dat je vakantie mooi was trouwens!), op een gegeven moment ben je flauw van al het gedoe er om heen en dan zit je weer op een andere manier in het proces, zoals wij nu met het idee adoptie. Eerst stond ik daar helemaal niet voor open maar nu voelt het heel anders. Terwijl ik een paar maanden terug echt in een enorme wanhopige dip zat omtrent het hele ICSI-pad. Zo'n frustratie waarom het nou niet gaat zoals ik wil en dat daarmee het enige wat ik echt graag wil niet lijkt te gaan lukken. @Tinkerbell; en dan bedenk ik me ondertussen dat terwijl ik daar zo gefrustreerd van ben er ook mensen zijn die nog helemaal met lege handen staan. Tuurlijk weet ik dat de wens voor een 2de niet minder legitiem is als de wens voor uberhaupt een kindje maar ik ben nu eindelijk zover in het hele proces dat ik kan denken "wat een geluk dat ik het in ieder geval 1 x heb meegemaakt: het zwanger zijn en alles wat daar bij hoort". Want het is inderdaad zoals Tinkerbell omschrijft: je wordt gedwongen tot een heel proces waar in je zoveel de tijd hebt om na te denken, als je gewoon simpel zwanger raakt dan is het zoals het is en dan leef je verder met kind(eren). Maar in dit ivf-circus moet je wel constant de motivatie vast houden.

Die motivatie ben ik overigens nog niet helemaal kwijt (want we hebben de cryo's nog!) maar door de nieuwe richting die we nu hebben bepaald is er makkelijker mee om te gaan. Dus, nou ja whatever. Ik loop nog in m'n badjas hier en moet nu maar even aankleden want man en zoon hebben al een hele zwemsessie er op zitten en zijn er nu weer....he was net zo lekker rustig hier!

Geplaatst

Vanmorgen weer echo gehad en de punctie staat gepland op dinsdag, wordt zo nog gebeld hoe laat..

Er zaten er nu links 13 stuks en rechts nog 6

wel een aantal kleinere erbij, maar zoals het nu lijkt 10 goede grote, ze zei dat als je de pregnyl spuit de meeste nog 1a2 mm kunnnen groeien.

In elk geval halen ze alles eruit, dus in totaal een hele oogst ;-)...ben benieuwd hoeveel goede ertussen zitten....spannend weer, maar ben er klaar voor.

Tinkerbell: leuk om je weer even terug te zien (nou ja lezen dan) ha ha

Fijn dat je een geweldige tijd hebt gehad in afrika, lijkt mij ook nog wel eens wat.

Begrijp je helemaal hoor dat wij nog met de eerste ronde bezig zijn, dacht van de week ook, ik ben op het moment de enige die nog geen kind heeft, maar ik ga ervan uit dat dat helemaal goed gaat komen!!!

Ben wel erg benieuwd hoe je geprek gaat in DD, laat je het ons wel weten!!!!!

Ansje: Wat balen dat je nog niet open kan..gatsie

Ik ben van de partij met de high tea...leuk!!!!!

Vianne: lekker toch in de badjas, moet kunnen op zondag, lekker relaxen ;-)

Geplaatst

Wow Mon je bent goed op weg zeg mooie aantal eitjes

Het is zo rot als het allemaal niet mee zit maar er komt een betere tijd we houden de positieve flow dames

Voor jullie hele dikke digi knuffel

Karin jeetje je houd het spannend

Geen nieuws is goed nieuws zeggen ze meestal

Geplaatst

Vianne ja is gewoon zo k*t als je niet gewoon onder de lakens je droom kan verwezenlijken

En lekker badjas dag kan ook geen kwaad;-)

Geplaatst

Vanavond half 9 de pregnyl en dinsdag 8.30 punctie...ben als eerste aan de beurt wel lekker ben ik er ook maar vanaf....

Fijne avond allemaal

Geplaatst

Spannend mon! En inderdaad fijn dat je meteen om 8.30 aan de beurt ben, weinig tijd voor stress vooraf en je hoeft niet zo lang nuchter te blijven, scheelt weer!

Ik wil ook high tea-en Ansje, heb via facebook mijn e-mail al gestuurd.

Geplaatst

@Karin: Heb je een tp gehad?

@Mon: Dinsdag de punctie! Op naar een paar mooie eicellen!! Moet goedkomen met pasen in aantocht.

@Ansje: Leuk een open dag! Wat een idioot gedoe ook dat het zolang moet duren met de EHBO certificaat. Ik zal je zo mijn emailadres even mailen.

@tinkerbell: Fijn iets van je te horen! Je klinkt heel positief. Zuid Afrika heeft je goed gedaan volgens mij. Succes in D'dorf.

@Vianne: Wat omschrijf je het weer mooi allemaal. Ik moet altijd lachen om jou. Dat word vast lachen , gieren en brullen met de high tea.

@Minoes: Je man is helemaal in de wolken zeker met zijn velgen?

Euh ja hoe het hier gaat. Nog niet zo best eigenlijk. Ik zit erg goed in mijn vel. Ik ben ruim 11 kilo afgevallen ( zonder moeite) en het hardlopen gaat heerlijk. Oa daardoor voel ik me super. Denny kan daar niet mee handelen en ziet dat ik hem ontglip. Dit zorgt voor heel veel ruzíe's. We leven momenteel alleen maar in verwijten en achterdocht van zijn kant. Heel gezellig dus allemaal.

Geplaatst

Spannen Mon heel veel succes

Linda lieverd je bent je zelf aan het ontplooien door alles wat je mee hebt gemaakt kijk je anders tegen dingen aan jammer dat D dat niet ziet

Hopelijk komt de band weer terug hele dikke knuffel

Wow n meer dan 10 kilo kwijt goed bezig

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

Mon heel veel succes morgen, hoop dat het je mee gaat vallen en dat er maar veel mooie eicellen worden gevonden.

Linda, wat goed dat je 11 kilo kwijt bent en dat je zo lekker in je vel zit, wel erg vervelend dat D er moeite mee heeft en dat jullie daardoor veel ruzie hebben, hoe is de kleine grote man eronder?

Jessica, je moet die man van je niet te veel verwennen hoor.

Tinkerbell fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad in zuid afrika, lijkt mij ook nog wel eens prachtig om van de natuur daar te genieten, snap heel goed dat je wat afstand neemt, ook omdat een aantal meiden hier alweer voor de tweede ronde gaan. Heel veel succes in DD.

Vianne, hoe gaat het verder?

Stiertje, hoe gaat het met jou?

Ansje, ik wil ook wel mee net de high thea. Zal je ff mijn mailadres geven, en dan hoop ik dat ik de data's kan, want heb het weer erg druk. (of ik maak me te druk).

Hier gaat het iedere dag beter, ben nog niet van de verkoudheid af, maar wel een stuk beter gelukkig.

Heb het deze week erg druk.

Nou dikke knuffel voor iedereen.

Liefs Janis

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Enorme ruzie met mn internetverbinding thuis dus nog niet kunnen reageren. Maar we hebben een embryo aan boord, een topper, 4 cellig.

Spannend weer die wachtweken, 31-3 testen.

Verder is hier weer enorm veel geschreven, jeetje wat maakt iedereen op zijn manier weer heftige tijden door. Ik reageer snel even op iedereen maar zit nu nog even in de maandagmorgenhectiek op t werk.

Tot snel.

Geplaatst

Janis denk je een beetje om je zelf ;-)

Jahoe Karin een topper aanboort je mag op mijn man zijn verjaardag testen mooie dag;-)

Iedereen dikke groeps knuffel

Geplaatst

Joehoe karin wat geweldig.......ik hoop er donderdag ook 1aan boord te hebben kunnen we samen broeden:-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden