Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mon, ik duim voor je! Ik vond de punctie goed te doen hoor, door de medicatie is het zeker niet erger dan de EC.

Dus niet al te zenuwachtig worden!

keep my fingers crossed.

Geplaatst

Joehoe 14 eicellen gevonden wat een oogst.

De punctie was indd prima te doen...apart spul die fentanyl ofzo maar voel me erg goed.

Rechtop lopen is wat gevoelig maar ja ook niet zo raar.

Donderdag het spannende telefoontje.

Liefs mon

Geplaatst

Mon echt super! Fijn dat het allemaal meeviel. Ja fentanyl is een apart goedje he? Maar het haalt wel de scherpe kantjes van de pijn af.

Nu maar lekker bijkomen en we gaan duimen voor veel mooie bevruchtingen!

Karin wat fijn dat je een tp hebt gehad. Nu kan het afwachten weer beginnen.

Linda wat een lastige situatie, maar erg fijn dat je lekker in je vel zit en je zoveel kilo's kwijt bent. Lastig dat D er niet goed mee kan omgaan...in een relatie gun je elkaar het allerbeste en moet je elkaar ook ruimte gunnen om af en toe je eigen dingen te kunnen doen. Je hoort het wel eens vaker in relaties dat als het na een tijdje met een van de partners na een moeilijke periode weer beter gaat, de ander daar moeite mee kan hebben en moet wennen aan de nieuwe situatie.

Maar blijf vooral je dingen doen hoor meid, jullie zitten al jaren in de wachtstand voor het krijgen van een tweede kindje... met al het verdriet dat daarbij hoort. Dat is zo'n groot deel van je leven geweest en nu nog natuurlijk. Logisch dat je nu de leuke dingen aan het inhalen bent. Dat zou ook goed voor D zijn...misschien is het voor hem goed om eens met iemand te praten om de dingen wat op een rijtje te krijgen. Hoe harder hij aan jou trekt hoe meer jij je misschien van hem losmaakt. Niemand wil tenslotte een partner die totaal afhankelijk is van de ander. Ik hoop dat jullie er uit gaan komen met elkaar.

Liefs Ansje

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

Ansje, ik had jou toch via FB een pb gedaan?

Mon, 14 eicellen super man, fijn dat je niet zoveel last hebt gehad, hoe gaat het vandaag? Ik zei toen in het ziekenhuis van dat de fentanyl goog stuff was, man was helemaal high. Op naar mooie bevruchtingen en morgen een terugplaatsing van een topper!

Karin, jij ook al lekker aan het broeden. Man wat een spanning hier weer.

Liefs Janis

Geplaatst

Dag dames,

@Mon; wat een geweldig resultaat zeg, wat een superoogst! Gelukkig dat de punctie meeviel, met een beetje geluk hoef je een hele tijd niet weer! Nu hopen op een mooi resultaat en een goed telefoontje morgen.Spannend!

@Linda; wat goed van je dat je lekker aan het sporten bent en dat je jezelf goed voelt. Kan me voorstellen dat na zoveel jaren intensief, samen met het traject bezig te zijn geweest dit heerlijk voor je moet zijn. Ik hoop natuurlijk dat dit niet ten koste hoeft te gaan van de relatie maar dat het impact heeft lijkt me logisch. Op welke manier verwerkt hij afgelopen jaren?

@ Janis; bijna 12 weken!

@ minoes; Binnekort de intake toch, ben benieuwd.

@ Tinkerbell; Fijn dat je een lekkere tijd in Zuid Afrika hebt gehad. Gisteren naar dusseldorf geweest toch? Ben benieuwd hoe het was en of je er nu weer wat anders in staat. Op zich heerlijk toch dat je je prima vermaakt, geeft een stuk minder stress lijkt me. Een traject in DD zal wel weer wat druk opleveren omdat je natuurlijk veel reistijd kwijt bent, maar ja, wie weet in 1x raak!

@Vianne; Spannend het adoptieproces, ben benieuwd hoe het verder verloopt. Vind het heel mooi en bijzonder dat jullie een ander kind een goed en liefdevol nest willen bieden!

@Ansje; nog steeds nagelbijtend aan het wachten op de papieren? (heb je gisteravond email gestuurd hoor) Ben benieuwd of we een date kunnen plannen. Tinkerbel, Mon en Vianne ken ik nog niet via FB oid, wordt een echte blind date

Geplaatst

Mon, man man man wat een goede oogst!

Hoop dat je niet alteveel last hebt vandaag, en morgen dus een spannende dag. Op naar een TP!

Wij zijn gisteren naar DD geweest. Wat een opluchting is dat zeg om in een omgeving te zijn waar ze tenminste echt wat doen!

In NL doen ze telkens hetzelfde trucje en schijnbaar werkt dat bij ons niet. In DD hebben ze met een korte blik op ons dossier meteen al een aantal aanknopingspunten gevonden.

Ik heb gisteren zeker 9 buisjes bloed af moeten staan voor allerlei onderzoek: immuniteit, eicelvoorraad, vitamines etc. In heel Europa doen ze die onderzoeken, behalve in NL omdat er simpelweg geen geld voor is.

Ze zien 2 opvallende zaken bij ons:

1. De zaadkwaliteit van mijn man, daar gaan ze toch verder naar kijken ivm DNA afwijkingen en fragmentatie. Als dat aan de hand is zou dat veel kunnen verklaren. Ze kunnen dat ondervangen om dmv IMSI een betere zaadcel selectie te doen.

2. Ze vinden dat ik tot nu toe zeer slecht heb gereageerd op de hormonen qua aantal eicellen, dus wordt mijn eicelvoorraad gemeten. Als die goed is ben ik een "slow responder" en gaan ze kiezen voor een protocol met andere hormonen. Als mijn eicelvoorraad laag is (wat op mijn leeftijd niet hoort) dan krijg ik een protocol zonder deca en is de kans sowieso wel kleiner dat er uberhaupt veel eicellen zullen ontstaan. Op zich heb je er maar 1 nodig maar ja hoe meer eicellen hoe meer kans...

ik hoop dat er bij mij niks gevonden wordt, dan kunnen we ons focussen op de zaadkwaliteit. Anders hebben we een dubbele handicap. Nog steeds prima mogelijkheden om met IVF zwanger te worden maar dus wel lastiger...aan de andere kant wil ik nu ook gewoon alles wel weten zodat we daar echt verder mee kunnen.

Al met al heb ik een goed gevoel bij DD. Als het daar niet gaat lukken....dan weet ik het echt niet meer.

Ze doen trouwens helemaal niet aan lange protocollen, 8 dagen stimuleren is gemiddeld. Joepie!

In april krijg ik alle uitslagen. Daarna gaan we een planning maken. Ik heb ook een lijstje vitamines gekregen. Zal ze binnenkort even posten.

Geplaatst

Tinkerbel jeetje wat gaan ze jullie binnenste buiten keren is wel goed vind ik en de kans is daar natuurlijk veel groter heel veel succes meid

Mon op naar een super tel morgen

Volgende week vrijdag hebben we intake

Geplaatst

@ tinkerbell zo dat klinkt een stuk beter 8 dagen ipv 3 weken, ik hoop zo dat het in DD allemaal gaat slagen voor jullie,

Fijn dat je er in elk geval een goed gevoel bij hebt.

Plaatsen ze daar nog wel 2 embryo's terug???

Kom jij ook op de high tea??

Ik hoop zo dat deze dag snel om en is en dat het snel morgenochtend 9 uur is, ben zo benieuwd hoeveel er bevrucht zijn (of er wel 1 bevrucht is) maar daar ga ik wel een beetje vanuit.

Moet wel heel raar lopen als we niks hebben.

Zou mooi zijn als er nog wat goede voor in de vriezer zijn!!!!!

Voel me nog niet echt lekker, nou ja lekker meer een oud vrouwtje ha ha zo loop ik erbij, maar niet zeuren heb het er allemaal voor over ;-)

In elk geval niet aan het werk vandaag, dat leek me niet echt prettig, dus maar lekker rustig aan deze week.

Ik heb hier bijzonder verlof voor gekregen....hoe zit dat met jullie tijd op het werk heeft dat jullie ook veel uren gekost of mochten jullie dat ook hieronder schrijven???????

Nou morgen meer....fijne avond!!!!!!!

Geplaatst

Bedankt meiden.

We hadden 10 embryo's nu nog 9 een 4 cellige terug geplaatst.

Morgen mag ik bellen hoeveel er in de vriezer mogen...ik hoop zo dat er wat overblijft....een fijn gevoel dat je nog wat achter de hand hebt.

Tot nu toe is het allemaal heel positief...nu nog een positieve test straks.

Gr mon

Geplaatst

@Mon: Wauw wat een score zeg! Daar moeten wel een paar cryootjes bij zitten hoor. Dat worden dan eventuele brusjes van dit embryootje want het gaat nu gewoon goedkomen. Het is nu leuk geweest met die flauwekul!

@Karin: Het zou dus zomaar kunnen dat je met de volgende meeting gewoon weer zwanger bent! Ik hoop het van harte.

@tinkerbell: Wat fijn dat je zo'n goed gevoel hebt bij Dusseldorf. Gek hè dat ze daar alles anders aanpakken en met dingen komen die ze in het UMCG ook hadden kunnen bedenken. Wij zijn daar voor de laatste poging geweest voor een intake gesprek en toen dokter Scholte ons dossier las zei hij meteen: 'dit moet endometriose zijn'. Hij heeft het UMCG toen een briefje geschreven en toen ben ik in het UMCG onderzocht op endometriose en dat bleek inderdaad het geval. Ik kreeg toen speciale medicatie ook voor de cryo tp en toen werd ik ineens wel zwanger. Als ze mijn baarmoeder ook eerder hadden hersteld was alle ellende niet nodig geweest maargoed daar kopen we nu niks meer voor.

Daarom denk ik dat het een goede beslissing is voor jullie om daar de poging te gaan doen.

@Ansje: Fijn dat het goed is gekomen met de afspraakplanner! Hopenlijk gaat de rest ook mee. Heb je Cissy ook nog benaderd?

Wat betreft onze relatie crisis weet ik het ook niet zo goed. Aan de ene kant wil ik niet alles opgeven maar aan de andere kant wil ik ook niet zo verder. Voor Julian zijn al die ruzie's en spanningen helemaal niet goed. Wij zijn beide geen praters dus het is heel lastig. Wel kom ik er nu een beetje achter dat de miskraam Denny nog steeds heel hoog zit. Hij heeft wel moeite met zwangeren etc. Ik heb dat dus niet meer. Het feit dat hij er moeite mee heeft dat ik heel lekker in mijn vel zit komt doordat ik me altijd vrij afhankelijk heb opgesteld. Ik ging nooit op stap bv. Hield me altijd maar stil om geen ruzie te maken en was alleen maar bezig met zwanger worden. Nu ik zoveel af val en lekker in mijn vel zit straal je dat ook uit en krijg je positieve aandacht en daar kan Denny helemaal niet tegen. Hij ziet alles als aandacht trekken. Hij is altijd vrij negatief tegenover mij. En als iemand anders je dan wel complimenten geeft ben je daar wel heel gevoelig voor. Ik wil echt niet Denny overal de schuld van geven hoor want het is mijn eigen schuld geweest dat ik jarenlang alles heb toegelaten. Ik heb ook mijn fouten. Maar ik weet gewoon niet of alles nog te herstellen is. De tijd zal het leren.....

Geplaatst

Zooow heeejj!! Mon, 10 embryo's, helemaal super, dan is het hypergebeuren in elk geval niet voor niks!! Dat is toch een goeie kans op cryo's zou je zeggen!

Tjee Linda, wat rottig allemaal! Terwijl het nou juist zo fijn is dat het je lukt om de rottigheid van de afgelopen jaren te verwerken (denk ik) of dat je in ieder geval weer volop leeft. Want tijdens zo'n ivf-serie staat je leven best wel een beetje "on hold" tenminste zo vind/vond ik dat wel voelen. Wij zijn wat dat aangaat ook niet echt grote praters maar soms lukt het wel (probleem is altijd dat ik dan weer begin te janken en dat praat zo lastig...) en dat helpt dan wel weer. Relatietherapie is ook geen optie? Kan soms wel fijn zijn als iemand je helpt om alles op een rijtje te zetten en die dan ook zorgt dat dingen uitgesproken worden en muren afgebroken worden. Zelfs als je uiteindelijk uitelkaar zou gaan dan is dat nog een prettige manier van afsluiten (heb ik van horen zeggen). Aangezien je toch voor altijd samen ouders bent. Nou ja, tot zover de goed bedoelde adviezen van een buitenstaander waar je wellicht geen zak aan hebt, sterkte ermee sowieso!

Vanmorgen vroeg zoon voor de zekerheid: Mama, ik wil niet naar een ander land en bij andere mensen wonen hoor! Ach..Schat!! We geven jou niet weg, we willen er juist iemand bij!! Zo zie je maar weer hoe dingen in een 4-jarig hoofd kunnen gaan rommelen!

Geplaatst

Ach Vianne, die arme schat...wat gaat er toch in die koppies om he?

Linda ja ik heb Cissy ook benaderd...even reactie afwachten...

Wat lastig allemaal tussen D en jou...Ik denk wel dat het goed is dat je niet alles meer slikt, dat kan nooit goed zijn en nu je dat niet meer doet moet D daar aan wennen en mee leren omgaan. en af en toe een complimentje naar elkaar kan ook geen kwaad. Misschien kan therapie inderdaad een oplossing zijn...zoals ik het nu lees staan jullie op dit moment allebei zó anders in het leven en dan is het hard werken om elkaar niet kwijt te raken. Hoe gaat J met de situatie om? Hij zal ook wel aanvoelen dat papa en mama het op dit moment niet goed kunnen vinden.

Liefs Ansje

Geplaatst

Linda heftig zeg allemaal

Dan kan je zien wat het eigenlijk is zo'n man zijn hoofd omgaat

Jij geeft het een plekje en hij keert zich van jou af

Ik hoop dat het toch goed komt tussen jullie

Maar goed als twee ouders ongelukkig zijn dat is ook niet goed

Heel veel sterkte lieverd

Vianne och wat gaat er in zo'n klein koppie om wat slim ook toppertje

Ik ben benieuwd of je snel wat hoort

Heel veel succes en sterkte meid

Liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden