Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Yes Yes Yes, vanmorgen gebeld met het lab en we hebben 7 embryo's in de vriezer!!!

Zo dat voelt even fijn pffff een safe gevoel dat je nog wat achter de hand hebt, maar ja ga er natuurlijk vanuit dat ik ze voorlopig nog niet nodig heb ;-)

Mijn man zei vanmorgen, zo we hebben nu een lekker groot gezin, voorlopig even met z'n 10-en ha ha ha.

En inderdaad het voelt nu wel alsof de hyper echt wel ergens goed voor was!! alhoewel ik het achteraf tot nu toe erg mee vond vallen, maar ben wel blij dat ik even klaar ben met spuiten.

Niet dat die lutinus nou zo lekker spul is, maar ja ff wat anders dan prikken.

Hadden jullie ook bijwerkingen van de lutinus?????

Vianne: Inderdaad erg bijzonder wat er allemaal in een kinder koppie rondgaat, moest wel even lachen toen je schreef dat je hem niet weg geeft.

Mogen jullie ook voorkeuren aangeven wat betreft leeftijd van een adoptie kindje??

misschien had je dat wel ergens al geschreven, maar niet goed gelezen dan.

Linda: Wat een verhaal over jullie zeg, maar ik vind het wel super van je dat je zo sterk bent en positief doorgaat met je leven na alles wat jullie voor de kiezen hebben gehad.

Het afvallen en het slagen ervan doet je echt goed en juist leuk dat je zoveel complimenten krijgt, daar doe je het toch ook een beetje voor....EN ELKE VROUW VINDT COMPLIMENTEN GEWELDIG EN LEUK OM TE HOREN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Het lijkt me wel erg moeilijk dat J er ook wat van mee krijgt, kinderen zijn ook niet gek en dat blijkt bij Vianne wel, moet je eens kijken wat er omgaat in dat koppie.

Ansje: bedankt voor je leuke ronde dansje ha ha

karin: hoe gaat het bij jou, jij mag volgende week zondag testen toch.

Minoes: volgende week intake, spannend weer, jij zal vast wel weer de ec mogen doen denk ik, aangezien je ook nog geen 30 bent!!

tenzij je graag de hyper wilt doen??

Stiertje: hoe gaat het verder bij jullie, zie mooie foto's voorbij komen op fb, kom je ook high tea-en?

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

zo, 7 cryo's Mon! Jij wint, ik heb er 4, haha! Maar fijn inderdaad om die achter de hand te hebben en zoveel kansen te halen uit 1 behandeling. Hopelijk is de eerste meteen een plakker!

Over de leeftijd van een adoptiekindje: tja mijn hubbie is al 40 en tegen de tijd dat we de procedure achter de rug hebben wel 42 schat ik. Volgens de wet moet er max 40 jaar tussen de oudste ouder en het kind zitten dus het zal al snel een iets ouder kindje zijn of misschien wel kindjes. Sowieso meestal niet ouder dan 6 jaar (is ook wettelijk voorschrift). Adoptie van echt jonge babies komt volgens mij sowieso niet zo heel veel meer voor. Ik denk dus dat wij zullen gaan voor een kindje van 2+ of misschien wel 2 a 3 broertjes/zusjes, dat zie ik eigenlijk ook wel zitten. Ik kan er ook wel mee leven dat het geen baby zal zijn, sluit beter aan bij ons zoontje uiteindelijk.

Voordeel van een iets ouder kindje is denk ik ook wel dat de sociaal werkers veel meer zicht hebben op "wat er in zit". Want adoptiekinderen hebben vaak een special need, dwz een bepaalde medische achtergrond. Als aspirant adoptie-ouder mag je zelf aangeven wat je wil/aankan Ik denk dat ik een heel aantal fysieke problemen of een ontwikkelingsachterstand best kan handelen maar een kind met ernstige blijvende gedragsproblemen dat is toch wel een behoorlijke belasting. Ik heb een tijdje gewerkt in logeeropvang voor kinderen met autistisch spectrumstoornissen en kon heel goed begrijpen dat die ouders zo'n weekendje pauze van hun kind hard nodig hadden. Wat ook wel weer dubbel is natuurlijk want als je zelf een kind krijgt (als in "zelfgemaakt" zeg maar) met dergelijke problemen dan heb je er maar mee te dealen natuurlijk. Maar ik zou daar niet bewust voor kiezen in ieder geval, adoptie an sich brengt al genoeg extra's met zich mee denk ik. Het valt me wel op dat er op internet veel te lezen valt over alle obstakels en problemen terwijl ik in mijn omgeving eigenlijk best een heel aantal "geslaagde adoptiegezinnen"ken. Ga binnenkort ook op de koffie bij iemand hier in het dorp die een jongetje hebben geadopteerd om hun ervaringen te horen.

Maar ja, eerst maar eens al die voorlichting e.d. afwerken, wie weet zien we het dan wel niet meer zitten of zijn we toch nog zelf zwanger of ze vinden ons ongeschikt of weet ik veel. Aan de andere kant heb ik me de laatste weken er zo in verdiept dat ik nu ook wel echt soort van zin heb in dit avontuur.

Hebben we al een high tea date??!!

@minoes, komt steeds weer een beetje dichterbij dat jullie gaan beginnen he!

Geplaatst

Jeetje Mon! Wat een geweldige score en een Emmy aan boord! Wat moet dit een fijne opsteker zijn dat 'gedoe' van de eigencyclus. Heb je het niet voor niets gedaan! Dat er zeven cryo's zijn dat is dan toch heel goed, dat het sterke embryo's zijn? Nou, beetje rustig aan en broeden maar. Doe jij ook mee aan het bijgeloofje van granaatappelsap drinken na een tp? Ikke wel........ (o mn enter doet het weer niet)

Geplaatst

Tinkerbel, wat fijn dat het goed ging in Dusseldorf, wat moet dat een opluchting zijn dat er verder wordt gekeken. Krijg je hierdoor ook weer wat meer moed en zin?

Geplaatst

karin: dat van die granaatappelsap heb ik al eens geprobeerd en toen helaas zonder resultaat.

Ik ga ervan uit dat het zonder alles ook goed moet komen, maar ja baadt het net dan schaadt het niet.

Heb in de ec al van alles geprobeerd wat eventueel zou kunnen helpen en wat ik hier en daar had gelezen en toen helaas zonder resultaat, dus heb nu zoiets dan deze keer eens zonder alles.

Ik ben ook erg blij dat er zoveel in de vriezer zitten, in elk geval een goed teken.

Ik dacht ook nog voor ik het wist hoeveel er goed waren, stel dat alles afvalt of er maar 1 over blijft, dan wordt mijn vertrouwen in de emmy die ik aan boord heb ook minder, maar das nu niet nodig gelukkig.

En dan nu maar weer wachten geblazen, 2 vreselijke horror weken....ze mogen mij wel in slaap brengen tot de testdag ;-)

Geplaatst

Wauw Mon wat een cryo's!!! Dit gaat helemaal goedkomen!

@Vianne: wat sneu dat je kleine mannetje dacht dat jullie hem weg willen geven. Arm mannetje. Er gaat zoveel om in die kinderkoppie's.

Julian voelt heel goed dat er spanningen zijn tussen ons. Hij is er ook wel verdrietig om soms. Dat doet mij ook pijn maar je kunt niet altijd alles voorkomen helaas. Relatie therapie is niks voor ons. Ik wil het nog wel proberen maar Denny absoluut niet.

Geplaatst

linda wat zit je in een akelige situatie, ik leef met je mee.

Maar wil hij er dan niet alles aan doen om samen te blijven, ook al zou je dan samen in therapie moeten, hij zou het allicht kunnen proberen, als dat jullie relatie zou kunnen redden????

Nou ja ik hoop dat jullie er samen uit komen,

Heb wel zin in de high tea, ben zo benieuwd iedereen eens in levende lijve te ontmoeten!!!

Nog even over de lutinus.... Voor degene die het hebben gebruikt, wat waren jullie bijwerkingen ervan?? of hadden jullie die niet?

Geplaatst

Jeetje Linda het valt allemaal niet mee meid hopelijk komt d toch over de streep heel veel sterkte lieverd

Karin en Mon hoest met jullie

Hier gaat alles maar ook echt alles op laag pitje ik wil te veel en vergeet mezelf dat heeft nu zijn tol geëist

Janis de 12 weken grens wat vliegt de tijd van harte gefeliciteerd

Heeft iedereen al gereageerd op thee haha?

Geplaatst

Mon 7 cryo's hardstikke mooi om wat achter de hand te hebben en te weten dat jullie poging nog niet voorbij is als deze tp niet gelukt is. Maaarrrr deze gaat het gewoon erg goed doen hoor, die cryo's heb je helemaal niet nodig ;)

Ik heb geen ervaring met lutinus dus daar kan ik je niet mee helpen. Ik gebruikte utrogestan na de tp. Kan me eigenlijk niet meer zo herinneren of ik daar zo veel last van had. Volgens mij niet, maar na 3 weken volgestopt te zijn met hormonen vond ik het laatste nog maar peanuts.

Linda jammer dat D geen relatietherapie wil. Ziet hij het dan als falen als jullie hulp zoeken? Jullie relatie kan er alleen maar beter van worden lijkt me, ik hoop dat hij dat nog gaat inzien. Maar je moet het wel beide willen anders werkt het niet. Misschien eerst eens één gesprek en als hij het niks vind kan hij altijd nog stoppen.

Janis wil je nog even op de datumprikker invullen welke dagen je kan? Dan kunnen we een datum gaan prikken voor onze high tea.

Ik heb van Tinkerbell geen reactie dus ik neem aan dat je niet mee wilt? Anders ontvang ik je email nog wel.

Vanavond gaan we mijn flyers verspreiden in de buurt, ik vind het zo spannend allemaal, ik hoop dat ik er veel reacties op krijg en veel aanmeldingen natuurlijk.

Liefs

Geplaatst

Nee, Denny ziet dat niet zitten. Hij heeft maar èèn ding in zijn hoofd en dat is dat ik teveel met mijn telefoon bezig ben. Als ik daar mee stop komt het allemaal goed zegt hij. Dat is natuurlijk dikke onzin. Dus ja dan kom je ook niks verder.

Ik heb ook wel zin in de high tea! Ik ben heel benieuwd naar Mon en Vianne. Tinkerbell gaat ook mee toch??

@Minoes: Wat rot dat je niet lekker in je vel zit. Rustig aan doen hè?

@Ansje: Komen de flyers ook deze kant op? Of alleen bij jou in de buurt?

Gisteren was ik aan het werk bij een nieuwe client toen haar dochter met haar kleinzoon op visite kwam. Het kereltje was met 24 weken geboren!!! Niet te geloven toch? Het is natuurlijk heel kristisch geweest maar het mannetje is nu al 9 maande. Wat een wonder!!

Vandaag een rare dag. Precies een jaar geleden begon ik op dit moment te bloedden. En over een week ( 3 april) kregen we te horen dat het niet meer goed ging komen. Daar sta je toch weer bij stil. Vooral omdat mijn schoonvader vandaag jarig is. Ik ben benieuwd of iemand van die familie er nog wel aan denkt.

Geplaatst

Linda, nee dat is het natuurlkijk niet alleen en dat weet D zelf vast ook wel...maar tja wat nu? Nog zo doormodderen lijkt me wel heel zwaar zeg.

Wat een rare dag zal dit voor je zijn, ik kan me voorstellen dat je het allemaal weer helemaal opnieuw beleeft nu het een jaar geleden is. Heel veel sterkte en een knuffel vanuit hier.

Ik ga trouwens flyers in de wijk Vosholen verspreiden en misschien dat ik nog een stukje kalkwijk meepak en dan even kijken wat ik overhou. Ik heb er in totaal 750. Gelukkig heb ik wat hulptroepen die me helpen :)

Ik wil ook een paar supermarkten bij langs om te vragen of ik daar wat op mag hangen. Maar als je het leuk vind stuur ik je eentje op hoor. :)

Geplaatst

Och lieve Linda heel veel sterke lieverd dat is zo'n rot dag dikke knuffel voor jou

Ansje meid heel veel succes met flyeren

Hopelijk krijg je veel aanmeldingen

Geplaatst

Hallo meiden,

Zo heb nu ff rust.

Ansje, heb de datumprikker ingevuld!

Jessica, wats gebeurt? deze week heb je toch de intake?

Linda, man wat vervelend allemaal, soms kunnen mannen zo een giga plaat voor hun hoofd hebben. Heel veel sterkte.

Mon, ik heb geen bijwerkingen van de lutinus gehad, alleen dat ik een maanverbandje in moest doen, want anders zat mijn onderbroek onder de zooi, vooral als je bijna de nieuwe er on moest doen.

Karin, hoe gaat het met je?

Hier erg druk geweest, nu ff wat rust, voel me wel goed.

Liefs Janis

Geplaatst

Ja Mon, van Lutinus krijg je een beetje een prutk.., niet zo fris zeg maar! Verder had ik er toen geen last van geloof ik.

@Linda, he wat een rottigheid allemaal. En dan ook nog een jaar geleden dat jullie ook al heel heftig verdriet hebben gehad, life sucks af en toe flink!

@Minoes, even een stapje terug, rustig an en dan de kop d'r weer veur!

@Janis, whoohoo: 12 weken op weg al weer, hoe fijn is dat!!

Ik heb net eens even nageteld in m'n agenda en zag dat ik ongeveer eind volgende week met een nieuwe cyclus begin dus dan ook met de voorbereiding van de cryo-tp. Het feit dat ik dat in m'n agenda na moet tellen is een goed teken, de afgelopen jaren wist ik altijd exact waar ik zat in m'n cyclus en dat ik dat nu een beetje los laten kan is toch ook wel weer een verademing. We hebben besloten om 2 x 2 terug te plaatsen (als ze goed ontdooien). En dan maar zien wat het brengen zal, al kan ik me er niks meer bij voorstellen dat er ook wel eens 2 streepjes op zo'n test komen te staan!

We zijn deze week bij bekenden (van zoons peuterspeelzaal) op visite geweest om meer te horen over hun adoptieverhaal. Was erg leuk om daar eens met een ervaringsdeskundige over te praten. Zij hebben een prachtig zoontje uit Zuid-Afrika en dat gaat allemaal heel goed. Leuk om ook eens een positief verhaal te horen (wat in 80% van de adopties ook gewoon zo is maar negatieve ervaringen is toch wat er bij mensen blijft hangen). Toen ik laatst aan mijn zus (politie-agente van beroep) vertelde dat we dit overwogen zei ze: oh we hebben er van de week nog eentje gearresteerd die zijn adoptiemoeder bedreigde...Oh,Dus...

Zoon ziet het nog steeds helemaal zitten, hij wil nu graag een stapelbed want dan kan "dat kindje"bij hem op de kamer en dan konden ze 's avonds gezellig kletsen zo had hij bedacht!

Geplaatst

Meiden even kort...ik denk dat high tea zondag 26 mei wordt. Cissy moet hem nog invullen en Dough kan misschien nog iets regelen om wel te kunnen.

Voor de rest kunnen wij allemaal. Anders moet ik nieuwe data's op de agenda gooien voor juni/juli, maar dan zitten we wel met de vakanties etc.

Laat maar horen wat jullie er van vinden...

Liefs

Geplaatst

@Vianne: Een goed teken inderdaad dat je moet rekenen hoe je cyclus nu is. Mogen er wel 2 cryo's worden teruggeplaatst? Er veranderd steeds weer van alles dus ik weet het niet meer.

Iemand van het andere forum zit ook heel ver in het adoptie proces. Ik wil haar wel vragen of ze jou eens wil mailen om ervaringen uit te wisselen. Als je dat zelf wil tenminste.

@ansje: 26 mei is voor mij prima!

Geplaatst

26 mei voor mei ook helemaal prima, leuk leuk!!!!!

Nog leuke plannen voor het paasweekend??? skien, schaatsen enz.... ha ha

minoes: hadden jullie gesprek gehad?? of was dat volgende week

Karin: Kun je je wat inhouden met testen?? nog 2 daagjes toch...spannend

Die lutinus..pfff inderdaad vieze troep zeg, maar toch ook wel weer lekker dat ik nu even niet hoef te spuiten.

en vooral geen pregnyl, al die keren dat ik echt dat ik zwanger was van die troep.

En nu...echt geen idee, wachten op tekens!!!!

zoals iedereen van jullie allemaal herkent, maar ja de eerste week, kan me niet voorstellen dat je dan al wat zou kunnen voelen.

soms denk ik echt ongie te gaan worden, wat gerommel in mijn buik, moe, hoofdpijn bah wat een vreselijke weken echt het ergste van het hele traject!!!

Vandaag nog ff bezoekje aan de kapper gebracht, met als resultaat, het kapsel van pink, voor degene die het niet weten.....echt helemaal kort whaaaaaaa

op naar een nieuw begin ( en 2 streepjes) hopelijk kom ik een keer aan testen toe, van alle keren nog niet 1x gelukt

fijne paasdagen allemaal liefs mon

Geplaatst

Hey dames

Mon spannend zeg nog een weekje meid toi toi toi

Dus 26 is de day leuk zeg

Intake gehad mocht volgende week al beginnen ik zo moet me even op voorbereiden haha dus mei word het hem weer alles zag er goed uit

Liefs x

Geplaatst

Dan houden we de high tea op 26 mei! :sunny::sunny: en natuurlijk hopen op het zonnetje.

Karin alweer bijna testen...pff gaat snel, hoe voel je je?

Jessica al weer bijna in de race. Spannend hoor!

Mon inderdaad een k*t traject en de wachtweken zijn nog wel het allerergste van alles. Die eerste week gaat nog wel ,maar die tweede week?..pfff die zou verboden moeten worden. Doodvermoeiend om van alles te voelen en toch weer niet en weer wel en ....pffff

Fijne sneeuwpaasdagen, sneeuwpoppen maken, iglo's bouwen, schaatsen..het lijkt wel kerst haha

Liefs

Geplaatst

Zo daar kom ook ik es weer voorbij..pff.

Linda wat een sjeize situatie met D..ik denk wel..tenminste zo komt het bij mij een beetje over..dat jij eigenlijk lekker in je vel zit en er minder aan hangt dan hij! Tuurlijk vindt je het vast K* met peren dat het nu zo gaat maar volgens mij ben je wel echt aan het genieten van allerlei leuek dingen momenteel! En dat is wel heel tof, en al die kilo's kwijt..wauw! hoe doe je dat toch..ik moet er ook aan geloven maar het lukt niet!

Ansje wat goed dat je zo actief bezig bent met je thuishuis..vind het echt heel kanp hoor dat je dit nu doet in deze crisistijd. Krijg je nog wel je uitkeing gewoon doorbetaald of wordt er al het nodige afgetrokken? Dat is geloof ik de nieuwe regel per 1 januari..dat houd mij tegen om voor mezelf te beginnen.

Minoes, spannend zeg dat ook jij alweer gaat beginnen voor een brusje...lijkt wel gisteren dat je hier kwam melden dat je zwanger was..time flies!!

Mon superscore zeg!! en een topper aan boord..nu lekker broeden! Tja en die tekens...de ene heeft ze wel en de ander niet! Ik had al een paar dagen na de tp buikpijn en misselijkheid dus voor iedereen anders en zegt niks! Mijn duiemn draaien! Ow wow een pink kapsel..supercool!!

Vianne moet zo vreselijk lachen om die verhalen van jou over de kleine man en de adoptie..hij zet het al wel helemaal zitten he? een stapelbed voor hem en zijn brusje..haha!! Leuk trouwens dat je nu al zo enthousiast bent over adoptie terwijl je misschien straks wel gewoon zwanger bent..gaan jullie er dan ook nog mee door?

Hier een zware periode achter de rug. Moeder is met spoed opgenomen geweest in het ziekenhuis en heeft kantje boord gelegen..een zware nierinfectie gepaard met een bacterie..pff ze is nu weer aan het herstellen. Verder zelf in een enorme dip gezeten over het niet kunnen vinden van werk..en totaal geen hulp of support krijgen van het UWV want alle hulp is wegbezuinigd..wel omscholen of niet..wel voor mezelf beginnen of niet..kinderen die per nacht 3 a 4 keer komen en dus zwaar slaapgebrek..

Maarrrr..het gaat alweer iets betere en ik hoop dat de zon ook daadwerkelijk weer gaat schijnen (ipv sneeuwen)haha

de 26e ben ik onder voorbehoud van de partij..als mijn mannetje moet werken en mijn moeder nog niet fit is dan lukt het niet maar dat duurt nog even. Ik ga namelijk niet twee kids meenemen hoor..nemen jullie wel de kids mee?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden