Jump to content

help: IVF in Belgie

tinusje

Recommended Posts

Hallo,

Helaas, vandaag ongesteld geworden dus ook deze poging is mislukt.

Voor de derde poging zou ik eigenlijk willen overstappen naar Belgie omdat ze daar al aan attached hatching doen. Het gaat bij mij namenlijk elke keer mis bij het innestelen. Wie heeft er ervaringen met ziekenhuizen in Belgie. Mijn man zit nog te twijfelen en wil dan wel, als we naar Belgie gaan, het ziekenhuis met de beste resultaten.

Groeten van Tinusje

Guest Mart

Tinusje, heel veel sterkte!

Ik kan je helaas niet helpen v.w.b. je vraag, maar er zijn hier wellicht meiden die ervaring hebben in België.

Jammer dat het niet gelukt is. Ik dacht dat ze in Nederland nu ook aan A.H. deden? of is dat in sommige ziekenhuizen zo.

Wij zijn onder behandeling in het UZ Gent en zijn er heel tevreden over. Wij hebben nu ook al verschillende keren assisted hatching gedaan en helaas ook zonder resultaat. Bij ons is het zoals ze zeggen tot nu toe steeds gewoon pech geweest.

Het is daar druk dus als je besluit over te stappen houd dan rekening met wachttijden. Ik weet niet hoe lang maar een paar maanden verder ben je zo.

Succes met het maken van een keuze. Wel eerst goed regelen met je verzekering als je overstapt naar het buitenland hoor!!! Ze willen nog wel eens moeilijk doen als je geen toestemming vooraf hebt gevraagt.

Liefs

Hallo Tinusje

wat jammer dat het wederom niet gelukt is!! wat betreft de innesteling liet ook onze arts (UZ Brussel) weten dat je ook wat geluk moet hebben, dit zei men ook in het Maxima te Veldhoven.

Ik wilde bij de 2de poging ook alles uit de kast halen om de innesteling te bevorderen.

Bij de 2de poging bracht ik assisted hatching ter sprake, volgens ons ziekenhuis is na onderzoek niet gebleken dat het een innesteling bervorderd....ik heb voorsgesteld om na de tp pregnyl toe te dienen, daar wilde men aan meewerken maar alleen als er geen dreiging tot overstimulatie was. Verder heb ik tijdens de behandeling en na de tp acupunctuur gedaan. Ik had er een goed gevoel bij. Op advies van de acup.arts ben ik naast vit B100 tevens B6 gaan slikken en omega-3.

Nu gaan we weer een nieuwe poging in gang zetten en wederom hetzelfde recept.

Behalve Belgie je ook eens in Dusseldorf kunnen informeren, ik weet dat je je er ook weer kunt aanmelden nu voor Imsi, zie het volgende bericht van hun site.

Voordeel van DD is dat er geen wachtijst is.(die dr. Scholtes is overigens een Nederlandse arts) en de kosten liggen daar lager in vergelijking tot Belgie.

Nieuwe hoop voor paren met mislukte ICSI behandelingen. Oproep voor paren met minimaal 2 ICSI behandelingen, die niet tot bevruchting of een zwangerschap hebben geleid.

De IVF groep van Prof. Bartoov heeft in 2003 een verfijning van de ICSI techniek, de IMSI (Intracytoplasmic Morphologically Selected sperm Injection), ingevoerd. Deze methode is voor patiënten met mislukte ICSI behandelingen ontwikkeld en lijkt de kans op een zwangerschap te verbeteren.

Bij de standaard ICSI methode worden zaadcellen met een 200x vergroting geselecteerd voor bevruchting. Bij de IMSI wordt een 6500x vergroting gebruikt en worden daardoor bepaalde kenmerken beter zichtbaar.

Tot nu toe zijn ongeveer 600 kinderen geboren na toepassing van de IMSI methode. De eerste data analyse lijkt ook te wijzen op een verlaging van het aantal kinderen met aangeboren afwijkingen in vergelijking met de standaard ICSI methode.

Na de succesvolle series in November 2008 en Februari 2009 zal nog een serie plaatsvinden van 11-15Mei 2009. Een team van laboratoriummedewerkers uit het centrum van Prof. Bartoov voert de IMSI in het IVF centrum Düsseldorf uit.

Voor aanmelding of informatie kunt u ons bereiken op onderstaand nummer.

Dr. Michael Scholtes +49 1722175130.

Ik hoop dat je nog genoeg info krijgt om een beslissing te kunnen nemen en ik wens je heel veel succes!!!

groetjes

Babeth

Hallo Tinusje

wat jammer dat het wederom niet gelukt is!! wat betreft de innesteling liet ook onze arts (UZ Brussel) weten dat je ook wat geluk moet hebben, dit zei men ook in het Maxima te Veldhoven.

Ik wilde bij de 2de poging ook alles uit de kast halen om de innesteling te bevorderen.

Bij de 2de poging bracht ik assisted hatching ter sprake, volgens ons ziekenhuis is na onderzoek niet gebleken dat het een innesteling bervorderd....ik heb voorsgesteld om na de tp pregnyl toe te dienen, daar wilde men aan meewerken maar alleen als er geen dreiging tot overstimulatie was. Verder heb ik tijdens de behandeling en na de tp acupunctuur gedaan. Ik had er een goed gevoel bij. Op advies van de acup.arts ben ik naast vit B100 tevens B6 gaan slikken en omega-3.

Nu gaan we weer een nieuwe poging in gang zetten en wederom hetzelfde recept.

Behalve Belgie je ook eens in Dusseldorf kunnen informeren, ik weet dat je je er ook weer kunt aanmelden nu voor Imsi, zie het volgende bericht van hun site.

Voordeel van DD is dat er geen wachtijst is.(die dr. Scholtes is overigens een Nederlandse arts) en de kosten liggen daar lager in vergelijking tot Belgie.

Nieuwe hoop voor paren met mislukte ICSI behandelingen. Oproep voor paren met minimaal 2 ICSI behandelingen, die niet tot bevruchting of een zwangerschap hebben geleid.

De IVF groep van Prof. Bartoov heeft in 2003 een verfijning van de ICSI techniek, de IMSI (Intracytoplasmic Morphologically Selected sperm Injection), ingevoerd. Deze methode is voor patiënten met mislukte ICSI behandelingen ontwikkeld en lijkt de kans op een zwangerschap te verbeteren.

Bij de standaard ICSI methode worden zaadcellen met een 200x vergroting geselecteerd voor bevruchting. Bij de IMSI wordt een 6500x vergroting gebruikt en worden daardoor bepaalde kenmerken beter zichtbaar.

Tot nu toe zijn ongeveer 600 kinderen geboren na toepassing van de IMSI methode. De eerste data analyse lijkt ook te wijzen op een verlaging van het aantal kinderen met aangeboren afwijkingen in vergelijking met de standaard ICSI methode.

Na de succesvolle series in November 2008 en Februari 2009 zal nog een serie plaatsvinden van 11-15Mei 2009. Een team van laboratoriummedewerkers uit het centrum van Prof. Bartoov voert de IMSI in het IVF centrum Düsseldorf uit.

Voor aanmelding of informatie kunt u ons bereiken op onderstaand nummer.

Dr. Michael Scholtes +49 1722175130.

Ik hoop dat je nog genoeg info krijgt om een beslissing te kunnen nemen en ik wens je heel veel succes!!!

groetjes

Babeth

Hallo Babeth,

Vandaag is mijn 3 ICSI poging mislukt. Zit dus nu met tranen hier op de forum de berichten te lezen en probeer ergens weer hoop voor onze volgende poging te vinden. Jouw bericht brengt me weer aan het denken.

Mag ik je wat vragen? Hoeveel Menopur spuit jij? Ik spuit Gonal-F maar misschien is het eens goed om van hormoon te veranderen? Ik had het bij onze arts in het intakegesprek aangegeven maar die zei dat er geen verschillen zijn. Klopt dat? Ik weet het gewoon niet meer.

En ik wilde je ook vragen hoveel vitamine B100, B6 & omega-3 slik je dan per dag?

Ook ik was in het begin van de 3e poging met acupunctuur bezig maar ik ben helaas na 3 sessies gestopt omdat ik gewoon geen klik met de acupuncturist had. Nu op zoek weer na een andere in de omgeving van Rotterdam. Misschien dat iemand een tip heeft die mijn berichtje leest?

Wie weet brengt jouw combinatie met acu. & vitamines meer geluk?

Alvast erg bedankt voor je hulp & ik wens je heel veel geluk voor je poging!

groetjes,

roestvlek

Aaah Roestvlek,

jeetje, poging 3 ook mislukt, wat enorm klote voor jullie!!!! (sorry)

Ik heb beide pogingen Menopur gespoten, ik spoot 3 ampullen per dag (225 in totaal), het is wel degelijk zo dat men verschillend op de medicatie kan reageren, ik weet niet of je het verhaal van Henne hebt gevolgd, zij heeft onlangs jaar 4de poging gehad, ditmaal met Menopur en de emmies waren van hele goede kwaliteit en voor het eerst hebben ze zelfs 2 cryootjes!

Moet eerlijk zewggen dat ik niet precies weet waarom men bij mij Menopur heeft voorgeschreven, mijn hormonale waarden zijn goed maar mogelijk vanwege mijn leeftijd? ik was 34 bij de eerste 2 pogingen. Ik spoot de eerste poging (lang protocol 5 dagen 225 per dag (3 eenheden) en 6 dagen 300 per dag.

De 2de poging (kort protocol) spoot ik 10 dagen 225 per dag.

Voor de punctie eenmalig Pregnyl (10.000) en na de tp kreeg ik nog 1x 5000 Pregnyl toegediend.

Ik slik per dag:

1x per dag Puur mama zwangerschapsvitamines van VSM

1x de B-complex 100, (eigen merk van Martin Reform)

1x per dag de B6 (100mg.) merk: Orthica

en´s avonds voor het eten 2 capsules Omega 3 (van de Tuinen,1000mg)

wat jammer dat je geen klik had met de acupuncturist! ik woon in Brabant, heb geen idee wie je nog in jullie omgeving zou kunnen benaderen.

Je zou op het forum in de zoeksessie eens op Menopur kunnen zoeken, ik meen dat er al eerder discussies over gevoerd zijn.

Logisch dat je voorzichtig bent met een eventuele volgende poging.

Ik wens je heel veel succes en ik hoop dat je veel respons hier krijgt zodat je met een goed gevoel een 4de poging kan opstarten.

liefs

Babeth

Roestvelek, wat balen dat je derde poging ook is mislukt. Heel veel sterkte met deze teleurstelling. Verder bedankt voor alle reacties. Heb vandaag gebeld met het ziekenhuis in Antwerpen (middelheim) en ze zeiden dat er eigenlijk geen wachttijd is. Ja, misschien een maand maar meer niet. We hebben begin jullie een afspraak voor een intakegesprek. Dusseldorf heb ik ook nog aan gedacht maar dat is zo ver weg voor ons.

hallo Tinusje

het is misschien goed om te weten dat je niet voor alles naar het buitenland hoeft, meestal kun je de tussentijdse echo´s en bloedafnames in je eigen ziekenhuis doen.

Wij doen dat ook zo, alleen voor de punctie en tp gaan we naar Brussel.

in ieder geval veel succes!

hallo Tinusje

het is misschien goed om te weten dat je niet voor alles naar het buitenland hoeft, meestal kun je de tussentijdse echo´s en bloedafnames in je eigen ziekenhuis doen.

Wij doen dat ook zo, alleen voor de punctie en tp gaan we naar Brussel.

in ieder geval veel succes!

Hou er wel rekening mee dat daar soms extra kosten aan verbonden zijn. Tenminste dat heb ik me laten vertellen. Het buitenlands ziekenhuis rekent toch een hele poging (geen korting ofzo) en het NL ziekenhuis rekent ook een bedrag voor de echo's e.d.

Maar als je echt heel ver moet reizen is het wel te overwegen, reizen kost ook geld natuurlijk.

Succes met je beslissing Tinusje!!

Hou er wel rekening mee dat daar soms extra kosten aan verbonden zijn. Tenminste dat heb ik me laten vertellen. Het buitenlands ziekenhuis rekent toch een hele poging (geen korting ofzo) en het NL ziekenhuis rekent ook een bedrag voor de echo's e.d.

Maar als je echt heel ver moet reizen is het wel te overwegen, reizen kost ook geld natuurlijk.

Succes met je beslissing Tinusje!!

Hallo Hanneke

het zkh. in NL rekent ook wel een bedrag ja, echter van nze behandelingen in 2009 hebben we (nog) nooit iets vernomen. Nu stond het ook expliciet vermeld in de toestemmingsbrief van onze zorgverzekeraar.

Maar Brussel rekent geen kosten voor echo´s oid. indien we de echo´s en bloedafnames in Brussel zouden doen waren er € 800,- meer kwijt.

Ik heb geinformeerd naar de kosten hier lokaal en die bedragen € 641,81 ongeacht het aantal bloedafname´s of aantal echo´s.

groetjes

Babeth

Ik loop zelf ook in Belgie. Tot nu toe erg tevreden over de deskundigheid en het meedenken. Enige nadeel is dat mijn Nederlandse zh niet meewerkt, en ik dus heen en weer moet reizen naar Belgie of een ander zh zoeken (wat ik waarschijnlijk ga doen).

Succes!

Aaah Roestvlek,

jeetje, poging 3 ook mislukt, wat enorm klote voor jullie!!!! (sorry)

Ik heb beide pogingen Menopur gespoten, ik spoot 3 ampullen per dag (225 in totaal), het is wel degelijk zo dat men verschillend op de medicatie kan reageren, ik weet niet of je het verhaal van Henne hebt gevolgd, zij heeft onlangs jaar 4de poging gehad, ditmaal met Menopur en de emmies waren van hele goede kwaliteit en voor het eerst hebben ze zelfs 2 cryootjes!

Moet eerlijk zewggen dat ik niet precies weet waarom men bij mij Menopur heeft voorgeschreven, mijn hormonale waarden zijn goed maar mogelijk vanwege mijn leeftijd? ik was 34 bij de eerste 2 pogingen. Ik spoot de eerste poging (lang protocol 5 dagen 225 per dag (3 eenheden) en 6 dagen 300 per dag.

De 2de poging (kort protocol) spoot ik 10 dagen 225 per dag.

Voor de punctie eenmalig Pregnyl (10.000) en na de tp kreeg ik nog 1x 5000 Pregnyl toegediend.

Ik slik per dag:

1x per dag Puur mama zwangerschapsvitamines van VSM

1x de B-complex 100, (eigen merk van Martin Reform)

1x per dag de B6 (100mg.) merk: Orthica

en´s avonds voor het eten 2 capsules Omega 3 (van de Tuinen,1000mg)

wat jammer dat je geen klik had met de acupuncturist! ik woon in Brabant, heb geen idee wie je nog in jullie omgeving zou kunnen benaderen.

Je zou op het forum in de zoeksessie eens op Menopur kunnen zoeken, ik meen dat er al eerder discussies over gevoerd zijn.

Logisch dat je voorzichtig bent met een eventuele volgende poging.

Ik wens je heel veel succes en ik hoop dat je veel respons hier krijgt zodat je met een goed gevoel een 4de poging kan opstarten.

liefs

Babeth

Heel erg bedankt, Babeth voor je informatie! Ik ga het toch ook eens proberen en wie weet misschien kunnen wij hierdoor meer meiden helpen! Fingers crossed.

Vraagje nog, is je man ook extra vitamines gaan slikken?

We moeten nu eens gaan sparen voor onze 4e poging voordat we kunnen starten. Heeft misschien iemand een idee hoe ik evt. aan Gonal-F zou kunnen komen? Mijn ziekenhuis geeft geen donormedicatie uit. Potverdorie, zelf heb ik na mijn 1e & 2e poging de overgebleven medicatie bij mijn toenmalige ziekenhuis afgegeven. Nu zijn wij van ziekenhuis veranderd en hun doen niet aan deze uitwissel mee (verders ben ik wel erg over het nieuwe ziekenhuis (UZ Gent) te spreken). Potverdorie, had het echt nooit verwacht dat we meer dan 3 poging nodig zouden hebben! Ja, noem het maar dom, naïef, goedgelovig, erg positief... maar goed nu niets meer aan te veranderen, van je fouten moet je leren...

Alvast hartstikke bedankt aan iedereen voor de steun! Ben zo blij dat er deze forum bestaat...

groetjes,

roestvlek

Hallo Roestvlek

mijn man slikt nog 50+ multivitaminen met Ginseng (www.ginseng.nl)

Ik heb geen idee hoe je evt. nog aan med. kan komen, jammer dat het met dat uitwisselen niet werkt.

Heb je het zkh. al benaderd waar jij het destijds ingeleverd hebt? je weet maar nooit....

Voor zover ik weet is de medicatie in Belgie wel voordeliger, ik las ook een berichtje dat iemand een 4de poging (in Dusseldorf) zelf bekostigd had, het recept van Dusseldorf hier bij een apotheek ingeleverd en de rekening apart ingediend bij de zorgverzekeraar, deze werden vergoed. Nu weet ik niet of het gebruikelijk is of een kwestie van geluk hebben. Het is te hopen dat de kosten voor 2010 aftrekbaar blijven, dan heb je daar nog een kleine tegemoetkoming.

Heel veel succes!

groetjes

Babeth

tinusje...

ik ben belgische meid....

zelf ga ik in uz gent (heel tevreden over) en in uz brugge (kleinschaliger en intiemer maar ook zeer goed...maar denk niet dat ze daar hatching doen)...jette is ook heel gekend met een goeie naam...

veel succes

leeuwke