Ga naar inhoud

Cryo's invriezen in EMC

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo meiden,

Ik ben bezig met mijn eerste ivf poging.

Bij de punctie bleek ik 6 goede eitjes te hebben, waarvan er 1 is terug geplaatst en 4 zijn ingevroren.

Helaas ben ik op de testdag ongesteld geworden en gaan we nu voor cryo terugplaatsing.

Nu wil ik graag weten of iemand weet of ze in het EMC de eskimo'tjes apart invriezen of dat ze ze per 2 in een rietje doen?

Wij doen namelijk mee aan een studie om meerlingen te beperken en wordt er zowiezo maar 1 embryo teruggeplaatst. Maar het zou zo zonde zijn als er 2 goede ontdooien en er 1 weggegooid moet worden (als ze uberhaupt goed ontdooien).

En hoe zit het als ze de ontdooiing niet overleven, pakken ze dan gelijk die andere, net zo lang tot ze een goede hebben, of moet je dan weer een maand wachten.

Groetjes Sassie

Geplaatst

Ja dat is een goeie ik zou even bellen..

Ik had tijdens mijn IVF poging 7 toppers waarvan er 1 TP en 6 cryo's. na al die topic's was ik even in de war en belde ik met het UMC en zei dat gezien mijn leeftijd bij de volgende keer ook geen 2 mag TP hoe ze ingevroren waren me gelukkig waren ze allemaal in aparte rietjes gedaan bij mij.. je kan gewoon het lap spreken...

Geplaatst

Zo hallo?! Daar schrik ik even van. Voor mijzelf dan. Het EMC heeft mijn 6 cryo's per 3 (!) ingevroren. Ik heb nog twee pogingen over dus. Dat hadden er dus heel wat meer kunnen........hhmmm. Dat ga ik zeker nog een keer navragen.

Sassie, succes!

Groet, Nora.

Geplaatst

ik zou er ook even over bellen, volgens mij heeft onze arts (emc) gezegd dat ze ze los invriezen. Wij vonden dat zelf namelijk erg belangrijk, omdat we er geen 'weg wilden gooien' en wij er idd ook maar 1 teruggeplaatst kregen. Uiteindelijk hadden we geen cryo's, dus helemaal zeker weet ik het niet meer.

Geplaatst

Bedankt voor julllie reacties!

Ik heb net het EMC gebeld en ze zijn per 2 ingevroren.

Als ze het allebei overleven dat nemen ze de beste kwaliteit en wordt de andere vernietigd....grrrrrrrrr! Daar moet ik nog even over nadenken hoor, misschien zeg ik wel f#ck de studie en plaats er maar 2 terug. Maar goed ze zegt dat over het algemeen er maar 1 goed ontdooid. Mochten ze allebei niet goed zijn, gaan ze gelijk over op het andere rietje. Dus ik hoef geen maand te wachten, tenzij ze allemaal niet goed zijn.

@beppie: zie dat je zwanger bent, gefeliciteerd!. Hou je rust en ik hoop voor je dat de beeb blijft zitten. Sterkte.

Geplaatst

Even inbreken hier, was niet onder behandeling bij EMC

Wij hebben meegemaakt dat onze 3 cryo's in 1 rietje zaten.

Alle 3 goed ontdooid en toen dus 1 in de prullenbak.

Nou, jullie kunnen wel voorstellen dat wij laaiend waren!

Na 3 gesprekken is ons beloofd dat bij een volgende poging de cryo's max. met 2 per rietje ingevroren werden.

De laborant gaf aan dat ze er 3 in 1 rietje had gedaan omdat ze bij de derde twijfelden of dat die wel goed zou ontdooien. Beleid van het ziekenhuis. F*ck het beleid!

Mijn vriend zei toen: "Jullie zijn aan het gokken met onze embryo's en dat vinden wij belachelijk."

Wij zijn weg gegaan bij dat ziekenhuis en nu zijn we onder behandeling waar de cryo's per stuk ingevroren worden.

Wij hebben nu in totaal 4 cryo's gehad en alle 4 zijn ze goed ontdooid.

Ik zou jullie het advies willen geven om in gesprek te gaan met de gyn en/of laborant erbij. Het zijn jullie eigen embryo's en ik vind dat je daar ook veel over te zeggen hebt.

Succes allemaal!

Geplaatst

Hee Wish, even een reactie op jouw relaas.

Beleid, amahoela! Toen wij de tp hadden waren onze embryo's al ingevroren. Dat was, zo werd ons verteld, uitzonderlijk. De kwaliteit was dan ook uitstekend. Toch zijn ze per 3 in een rietje gegaan. Hoe meer ik er over nadenk hoe gekker ik er van word. Eigenlijk had ik nog wel zes kansen kunnen hebben......ik ga dit zekers nog navragen.

Groet, Nora.

Geplaatst

Vandaag in het ziekenhuis geweest om mijn LH testen op te halen. En gelukkig is het beleid zonder of met studie, dat als er 2 goede eskimo's ontdooien dat ze allebei worden teruggeplaatst. Gelukkig!!!!! er wordt dus niets weggegooid. Dat wilde ik nog even kwijt.

groetjes sas

Geplaatst

@ Sas Goedzo!! Zou het wel even goed in de gaten houden hoor!

als je er zelf graag maar 1 terug laat plaatsen oke, maar als je niet wilt dat ze alleen de beste terugplaatsen, scheit aan de studie en het personeel, tis jouw embryo, jouw lijf, en jouw kinderwens!!

Thanks voor de felicitaties, ik hou me koest ;)

@ nora: Kan me voorstellen dat je er gek van wordt... dat scheelt jullie een hoop kansen!! Soms doen ze ook maar wat he.. succes met alles!

Geplaatst

We vonden het zo vervelend dat er 3 gesprekken voor nodig waren om af te spreken dat er per rietje max. 2 cryo's zouden gaan.

Belachelijk toch!

Nu zijn we naar Geertgen gegaan en dit bevalt ons super.

Er wordt gekeken naar mijn lichaam en daar wordt de behandeling op afgestemd, dit was bij het ziekenhuis niet.

Daar moest ik ook aan de pil zodat HUN kunnen plannen hoe het bij HUN het beste uit komt mbt de hele behandeling.

Geplaatst

Meiden,

weer even wat anders......

wie heeft er tijdens een tp van een cryo ook helemaal geen medicijnen, bloedprikken of echo's gehad?

Ik lees veel dat er bij meiden gekeken wordt naar het baarmoederslijmvlies voor ze het terugplaatsen.

Bij mij wordt het een week na pos. ovulatietest teruggeplaatst op goed geluk denk ik dan maar. Heeft dat enige kans van slagen?????

Wie heeft hier ervaring mee?

xx

Gast Sannie66
Geplaatst

Zo, zo, zo... invriezen van emmies in het EMC.. nou dat is bij ons nog nooit voorgekomen!

Bijzonder...

Gast estrhalita
Geplaatst

hier ook nog nooit cryo's gehad in het EMC en dit wordt toch al mijn 5de IVf poging in het EMC met vaak 7 a 8 embryos. Dus super hoor. zze zijn streng in het EMC.

Geplaatst

Sassie,

Dank je!

Ik heb echo's om het bms en follikelgroei in de gaten te houden.

Verder moet ik ovulatietesten doen.

Heel veel succes!

Geplaatst

als ik het zo lees mag ik heel blij zijn met mijn 4 eskimootjes en dat ben ik ook hoor. Nu maar hopen dat ze bruikbaar zijn.

Gast estrhalita
Geplaatst

Wendyottele wat bedoel je precies. Want bij mij zijn er nu 2x 2 embryo's terug geplaatst.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden