Ga naar inhoud

Wat hebben de zwangeren gevoeld in de WW?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hoi petra,

Ik heb juist extra trek, en eet veel . maar ik hou ook veel vocht vast. en heb ook last van me buik en mn borsten ik ben soms wel duizelig, maar erg he die onzekerheid, dit is dan mijn 3de keer maar de eerste en 2de keer heb ik al vanaf wachtdag 7 getest . maar had geen zin is toch nog veel te vroeg. nu ga ik vanaf de punctie dag 14 dagen verder pas testen als ik nog niet ongi ben dan.

vol houden hoor, groetjes debby

Geplaatst

Hier nog zo'n voorbeeld van iemand die NIKS voelde tijdens de wachtweken! En toch zwanger! Mijn borsten deden zeer, maar dat was nog van de ovitrelle. Daarna begon het af te nemen en ik wist zeker dat het niet gelukt was. Op de testdag deden ze weer een beetje zeer maar niet veel....dus ik dacht aan een naderende ongi....

En toen bleek ik toch echt zwanger! Nu ben ik 6 weken en nog steeds voel ik niks!! Geen misselijkheid moeheid of wat dan ook! Dus het kan ook geheel zonder kwaaltjes!

Geplaatst

Ik zit in wachtdag 5 en heb sinds de tp buikpijn/menstruatiepijn. echt erg! Heel onzeker allemaal. Heb net met mn domme kop een test gedaan!

Geplaatst
Ik zit in wachtdag 5 en heb sinds de tp buikpijn/menstruatiepijn. echt erg! Heel onzeker allemaal. Heb net met mn domme kop een test gedaan!

Dat is toch echt te vroeg Celene. Die was dan waarschijnlijk ook negatief...

Buikpijn/menstruatiepijn kan met de innesteling te maken hebben, maar ook nog een reactie op de hormonen.

Je moet dus nog effies geduld hebben.

Heel veel succes in ieder geval!

Geplaatst
Dat is toch echt te vroeg Celene. Die was dan waarschijnlijk ook negatief...

Buikpijn/menstruatiepijn kan met de innesteling te maken hebben, maar ook nog een reactie op de hormonen.

Je moet dus nog effies geduld hebben.

Heel veel succes in ieder geval!

Ja was idd negatief, maar trok t niet meer! Die buikpijn maakt me gek! Maar ja gewoon afwachten, volgende week vrijdag ga ik weer testen.

Groetjes!

Geplaatst

hoi celene ,

ik ben net als jij ik zou het ook al willen doen ik heb echt steken in me buik en borsten.wat betekent dit he. ik zit op wachtdag 7 dus ik wacht toch nog maar even met testen. ik heb er nu toch nog niks aan want t is nog veel te kort. ik hoop het voor ons allemaal dat het positief is . Dit is al me derde keer ivf dus mag nu wel.

succes ermee groetjes debby

Geplaatst

Hé meiden, ik heb overstimulatie en hierdoor heb ik een hele opgezette buik. Spierpijn van mijn lies tot net onder mijn borsten. Erg vervelend, maar het betekent wel dat ik zwanger ben. Ik heb ook 2 testen gedaan (eigenlijk te vroeg) en die waren beide positief.

Verder was ik (net als Mart) gauw geergerd en had ik gevoelige borsten en begonnen langzaam aan wat op te zetten. Maar dat is eigenlijk sinds vandaag weer weg!! Zou dat dan kunnen betekenen dat het mis gaat....? Ik vind het zo gek. Ik durf al niet zo heel erg blij te zijn, het is allemaal nog zo pril.

Ik moet nu maandag terugkomen voor het bloedprikken, ipv dinsdag, ivm die overstimulatie. Na die uitslag durf ik wat blijer te zijn.

Geplaatst
hoi celene ,

ik ben net als jij ik zou het ook al willen doen ik heb echt steken in me buik en borsten.wat betekent dit he. ik zit op wachtdag 7 dus ik wacht toch nog maar even met testen. ik heb er nu toch nog niks aan want t is nog veel te kort. ik hoop het voor ons allemaal dat het positief is . Dit is al me derde keer ivf dus mag nu wel.

succes ermee groetjes debby

Hoi Debby,

Wat spannend voor jou! Ik hoop dat het raak is. Vandaag heb ik ineens nergens last meer van. Geen pijnlijke borsten, geen steken. Nu maak ik me daar weer zorgen om. Gewoon maar afwachten meid.

liefs Celene

Geplaatst

he sandie ik had eigenlijk een vraag voor jou , jij had overstimulatie maar hoe kwam je daar precies achter en hoe veel te vroeg heb jij eigenlijk de zw test gedaan.

groetjes debby

• 2 maanden later...
Geplaatst

zit vandaag op wd 6 na de tp en heb last van menstruatie pijn.

Heb nog geen idee welke kant het op gaat de ene keer zeg ik ja de andere keer weer nee! echt killing die wacht weken.

xxx sky

Geplaatst

Hoi,

Ik voelde eigenlijk niets tijdens de wachtweken. Wel was ik ontzettend gevoelig voor luchtjes en ontzettend moe.

Veel succes!

Groetjes, Astrid

Geplaatst

Hoi Sky

Houdt goede moed. Het is echt heel zwaar dat wachten. Ik zit vandaag op WD11 en morgenochtend mag ik bloed gaan prikken. Vandaag lijkt voor mij dan ook de zwaarste dag van alle voorafgaande dagen, pfffffffffffffffffff.

Ben zo ontzettend zenuwachtig.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Hoi

Ik voelde ook niks tijdens de ww. Dus bij mij was er geen verschil tussen de mislukte poging en de poging waarbij ik zwanger raakte.

Geplaatst
zit vandaag op wd 6 na de tp en heb last van menstruatie pijn.

Heb nog geen idee welke kant het op gaat de ene keer zeg ik ja de andere keer weer nee! echt killing die wacht weken.

xxx sky

hi Ski,

Wat lees ik hier, jij hebt al TP gehad van een cryo en zit al op wd 6. Ik herken je van in de maand mei, dan heb ik ook mijn eerste IVF gehad.

Ik heb vrijdag as PU. Ik zit nog niet in de wachtweken, maar ik heb deze keer wel 10 follikels , vorig keer had ik er maar 3. Dus ben al vrij tevreden dat ik zover sta. Wie weet dit keer ook cryo's. Morgen terug voor echo.

Sterkte tijdens de wachtweken, ik zie al enorm op tegen de wachtweken, maar ja, dat hoort er nu eenmaal bij.

Daniella,

Ik heb toch wel goede hoop voor jou, morgen bloedtest. Velen onder ons zijn toch al voor de bloedtest ongi, en jij duidelijk nog niet. Dus er is zeker hoop op een groene regel erbij. Nog één nachtje slapen, ... ja slapen zal lastig worden zeker? Sterkte meid!

groetjes,

object

Geplaatst

@ object! jeej wat spannend meid! ben blij dat ik nog even geen punctie hoef en hoop natuurlijk dat het de komende tijd helemaal niet nodig zal zijn! Heb met mezelf afgesproken dat ik vanaf nu alleen nog maar positief mag zijn tot dat ik reden heb om negatief te zijn!:toothy10:

als ik nu namelijk al negatief ben heb ik een rot tijd tot het afgelopen is. en nu heb ik het pas als het definitief niet gelukt is haha snap je het nog.

xx sky

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden