Ga naar inhoud

Wachten op uitslag chromosomenonderzoek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik heb dit berichtje ook geplaatst onder het kopje wachtbankje, maar misschien dat er hier meer mensen meelezen, dus vandaar dat ik het hier ook maar plaats.

Graag zou ik in contact komen met mensen die moeten wachten op de uitslag van het chromosomenonderzoek om eventueel in aanmerking te kunnen komen voor TESE. Ik zal eerst iets over onze situatie vertellen:

Mijn vriend heeft non-obstructieve azoospermie, Oorzaak is niet geheel bekend, kan aangeboren zijn, kan door medicijn gebruik zijn en door onlangs gekregen chemokuur. Hij heeft een auto-immuun ziekte en is daarvoor behandeld met o.a. immunosuppressiva, prednisolon en cyclofosfamide (chemo).

Voor de chemo is geprobeerd zaad in te vriezen, maar dit is mislukt. Nu gaat het heel goed met hem en zijn we toe aan een volgende levensfase: kinderen. Maar dat is dus allemaal niet zo makkelijk. TESE/ICSI is de enige optie voor ons en de kans dat dit lukt is zelfs heel klein, want zijn hormoonhuishouding is niet goed. Hormonen die iets zeggen over de spermaproductie was volgens de uroloog sterk verstoord. Maar alles wat mogelijk is willen we proberen. Een kindje van ons samen zou de allermooiste droom zijn na alle ellende van de afgelopen tijd.

Ik word alleen gek van het wachten. We horen de uitslag pas over drie maanden! Ik hoop de tijd een beetje door te komen met verhalen van mensen die in een soortgelijke situatie zitten.

Groetjes,

Jose

• Reacties 124
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo Jose,

Welkom op het forum! Je kunt hier heel goed je verhaal kwijt en je gevoel bespreken met anderen die min of meer in hetzelfde schuitje zitten.

Jeetje wat hebben jullie al veel meegemaakt, of dat nog niet genoeg is..

Er staat een hele onzekere tijd te wachten en dat is het meest vervelend.

Maar voor de uitslag bekent is gaan ze waarschijnlijk geen stappen ondernemen.

De drie maanden wachten lijken een eeuwigheid te duren he?

Het chromosomenonderzoek was bij mij goed maar bij mijn vriend niet helemaal, hij is drager van cf. Omdat ik dat gen niet heb mogen we samen verder onze droom te verwezelijken.

Wij hebben ondertussen een geslaagde tese. We waren zo opgelucht.

Dacht toen;het icsi traject doen we even, bij mij zijn er immers geen opstakels...

Maar goed zoals je in mijn handtekening kunt lezen hebben we hier ook verschillende teleurstellingen gehad. Je hebt gewoon heel veel geluk en engeltjes nodig in deze trajecten. Ik hoop nu dat we deze ronde meer geluk mogen hebben.

Ik wil je heel veel sterkte en geluk toewensen komende tijd.

Geplaatst

Hoi Jose,

Wij zitten ook op het wachtbankje voor de uitslag van het chromo onderzoek. Gelukkig mogen wij over 2 en 1/2 week al voor de uitslag. Maar dat je 3 maanden moet wachten is echt lang hoor. Het zal ongetwijfeld niet anders kunnen anders hadden ze dat echt wel gedaan denk ik.

Het blijft ook spannend zeker als je dicht bij de datum van de uitslag komt vindt ik. Je zit toch met het idee van komt er wat uit of niet en zo ja wat dan? Is het een verklaring voor de problemen die je ondervindt? Dat zijn dingen die mij nu steeds meer gaan bezig houden.

Wij krijgen bij de afpraak over 2 en 1/2 wk ook te horen of we nog verder mogen en zo ja hoe. Tot nu toe hebben wij iui gehad. Na de bbz met 1 eileider minder weet ik niet of ze nog aan iui denken of dat ze toch met een andere optie komen. Afwachten nog maar even, maar het maakt een mens soms wel gek hoor.

Wanneer krijgen jullie de uitslag?

Groetjes Bianca

Geplaatst

Hoi Sanna,

Bedankt voor het snelle berichtje! Ik vond het best spannend om een onderwerp te starten, heb helemaal geen ervaring met op forums schrijven. Wel al veel gelezen, maar nog niet geschreven.. :bf_nonew:

Jeetje bij jullie zit het ook niet mee tot nu toe zeg, Ik snap wat je bedoelt met: dat doe ik even, bij mij zal alles wel goed gaan. Ik heb vorige week inwendige echo gehad en dat was allemaal goed. Je hoopt dan dat het als de TESE zou lukken verder allemaal snel zal gaan, omdat jouw lichaam "OK" is. Maar ik ben me er wel van bewust dat het allemaal niet zo makkelijk is. Ik heb dan ook onlangs mijn veeleisende fulltime baan opgezegd om ergens parttime te kunnen gaan werken. Ik wil me nu vooral richten op de behandelingen. Als TESE mislukt (of de ICSI pogingen) dan willen we sowieso KID gaan doen. Mijn vriend wil gelukkig ook gewoon heel graag vader worden. Maar eerst nog even moed houden voor het traject waar we nu inzitten..

Ik duim ondertussen ook voor jou! Hopelijk breken er betere tijden aan vanaf nu!! :worthy:

Groetjes,

Jose

Geplaatst

Hoi Bianca,

Jij ook bedankt voor je bericht! Leuk dat er meteen mensen reageren (al is de aanleiding minder... :tearyeyed:)

Ze zitten bij jullie dan waarschijnlijk ook aan ICSI te denken, of niet? Ik dacht dat je alleen voor ICSI een chromosomenonderzoek moest doen. Een BBZ is best heftig toch? Hebben ze daarom je eileider moeten verwijderen? Als ik te persoonlijke vragen stel, dan moet je het zeggen hoor..

2,5 week is ook nog lang, maar ik zou er op dit moment goud voor over hebben als we dan al iets wisten. Wij krijgen de uitslag hopelijk nog net voor onze vakantie, we gaan 18 september weg. Anders wordt het pas begin oktober.. :unsure: Volgende week moet ik zelf nog bloed laten prikken om te kijken of alle hormonen goed zitten bij mij en 9 juli krijgen we daar in ieder geval de uitslag al van. Ze hadden het er ook over dat ze dan de procedure alvast in gang zouden gaan zetten, maar wat dan precies weet ik nog niet. Dat horen we dan wel weer... zucht. Wat een gedoe he? En ik heb al zo weinig geduld.. :yeswink-1:

Hopelijk gaat de tijd een beetje snel voor je en komen er positieve resultaten uit het onderzoek!

Groetjes,

Jose

Geplaatst

O Sanna, nog even een vraagje. Hebben ze bij jou tegelijk met je vriend onderzoek gedaan naar CF, of daarna? Bij mij doen ze geen chromosomenonderzoek, pas als hij drager blijkt te zijn.. Maar dan moet ik straks weer 3 maanden wachten! Ben benieuwd hoe dat bij jou is gegaan. Wat vond je vriend er eigenlijk van om te horen dat hij drager is?

Grtz Jose

Geplaatst

In eerste instantie zouden we eerst het onderzoek van mijn vriend hebben moeten afwachten. Nou daar was ik het absoluut niet mee eens.

Ben toen een paar keer bij de huisarts geweest. Toen hij ons de uitslag van het zaadonderzoek gaf> 0,0 zaadcellen heeft hij gezegt dat we altijd langs mogen komen met vragen of problemen waar we in terecht zouden komen.

Ik ben er toen heen gegaan omdat ik niet meer wist hoe ik dit moest oplossen want zag dat echt niet zitten. De kans dat bij mij vriend het chromosomenonderzoek "negatief" zou uitpakken was heel aannemelijk.

De huisarts heeft toen contact opgenomen en geregeld dat het tegelijk kon.

Uiteindelijk hadden we nog pech want toen we na drie maanden en een slapeloze nachten voor de uitslag kwamen bleek die zoek te zijn???

De dag erop zijn we toen gebeld en werdt gezegt dat het bloed gevonden was (nog wel bruikbaar) maar dat er nog geen enkel onderzoek gedaan was.

Er is toen een spoedlabel aangevraagt en gelukkig gekregen. Een week of 6 > later hadden we de uitslag.

Je moet niet bang worden van dit verhaal hoor, meestal gaat het goed.

Wel zou ik proberen of er bij jou al bloed afgenomen kan worden.

Geplaatst

Hoi Sanna

Hmmm, ik stond er eerst heel nuchter in, omdat de gynaecoloog heel stellig zei dat hij dat absoluut niet nodig vond om chromosomenonderzoek bij mij te doen. Maar nu begin ik te twijfelen. Ik denk dat ik het 9 juli maar nog een keer op tafel gooi bij hem. Bij ons is het natuurlijk iets minder aannemelijk dat het chromosomenonderzoek iets negatiefs oplevert, maar toch.. De huisarts ben ik al een keer geweest, die wist helemaal niets van dit soort onderzoeken, maar hij onderneemt altijd wel snel actie. Dat is dus ook nog een optie. Ik zal het eens met mijn vriend bespreken.

Ik ben echt geschokt door jouw bericht, dat ze het bloed gewoon helemaal nog niet onderzocht hadden na drie maanden!! Dat moet echt vreselijk zijn geweest! En dan nog eens 6 weken moeten wachten. Pff, die mensen hebben geen idee wat een onzekerheid je hebt al die tijd! Mensen maken nou eenmaal fouten, maar bij dit soort dingen is het wel heel zuur..

Bedankt in ieder geval voor je antwoord, stof tot nadenken

:bye:

Geplaatst

Hoi Dames,

Bij ons werd er meteen van zowel mij als van mijn man bloed afgenomen voor onderzoek. De kwaliteit van het zaad is ook niet goed. Bij mij was de reden dat ik al 2x een miskraam heb gehad en later een bbz.

@ Jose:

De eileider moest worden weggehaald omdat het vruchtje daar in zat en ik inmiddels een gescheurde eileider had met een inwendige bloeding tot gevolg. Wat het vervolg gaat worden weet ik nog niet, dat hoor ik de 7e. Wij hebben tot nu toe alleen iui gehad en de fertiliteitsarts had het over mogelijk ivf. Ik wacht het dus maar af.

Ik hoop niet dat ons verhaal dezelfde wending krijgt als dat van Sanna dat ze het bloed/resultaten kwijt zijn.

Ik probeer nu naar alle leuke dingen toe te leven en dan is er voor je het weet weer een weekje voorbij. Dat houdt een mens nog enigzins op de been.

Groetjes Bianca

Geplaatst

Mijn man heeft ook een chromosomenonderzoek gehad. Bij ons was alleen de uitslag niet ok. Maarre ik vond die 3 maanden in het begin ook heeel lang, maar uiteindelijk belde ze al na +/- 7 weken...dus wie weet!!!

Geplaatst

Hoi Dames!

@ Loes Leuk dat je ook hebt gereageerd! 7 weken is een stuk beter dan 3 maanden inderdaad, maar wel balen dat de uitslag niet goed is... Is hij drager van CF? Mag ik weten wat TESE + pgd is? Ik weet inmiddels veel van deze wereld, maar nog niet alles zie ik wel :wink0: Wij willen sowieso voor KID gaan als het niet mocht lukken bij ons, omdat ik adoptie niet zie zitten. Ik vind het wel heel mooi van mensen die het wel kunnen. Je geeft een kind wel een nieuwe kans! Maar ik wil zelf toch wel heel graag ervaren hoe het is om zwanger te zijn. Maar het is een moeilijke keuze waarvan je had gehoopt die nooit te hoeven maken!

@ Bianca Dan zal dat ook wel het protocol zijn bij IVF inderdaad. Wat ontzettend rot voor je dat je dat allemaal hebt moeten meemaken! Gelukkig hebben wij vrouwen twee eierstokken en neemt die andere alles over.. Nu maar hopen dat de gevolgen van de inwendige bloeding meevallen! Dat wordt een spannend weekje dan 7 juli krijg jij uitslagen en 9 juli krijg ik bloeduitslagen en vervolggesprek met fertiliteitsarts..

Ik probeer ook zo veel mogelijk leuke dingen te plannen tussendoor, omdat je dan toeleeft naar momenten die 1/2 weken verder zijn en de tijd gaat zo langzaam aan door tot ineens de 3 maanden voorbij zijn. Nou ja, ineens, jullie begrijpen wat ik bedoel ;-) Ik ga nog naar de foute party van Q music, met vriendinnetjes naar Parkpop en we geven een feestje omdat mijn vriend 30 wordt!

En nu weekend!! Morgen WK kijken bij vrienden die een kleine hebben. Kan ik weer even mijn moedergevoelens projecteren op iemand haha

Fijn weekend dames!

Groetjes,

Jose

Geplaatst

Jose, bij mijn vriend was het wel heel aannemelijk omdat er 0 zaadcellen waren gevonden maar de bloedwaardes juist heel goed.

Het zou dus heel goed zaad moeten zijn... Toen heeft de uroloog een echo gemaakt en zag dat de zaadleiders ontbraken. Het ontbreken van zaadleiders duidt op cf.

Nu heeft mijn vriend totaal geen kenmerken van die ziekte, heeft deze ook niet maar is echter alleen drager. De kans dat dit uit het onderzoek zou komen was dus heeeel groot.

Als ik ook drager zou zijn dan hadden we geen groen licht voor icsi omdat je dan 1 op 4 de kans hebt dat je kindje uiteindelijk de ziekte cf heeft.

Dat ze ons bloed kwijt waren is heel slordig inderdaad.

Het was in 4 ziekenhuizen geweest. De laatste heeft het opgeslagen omdat hun niet wisten wat ze erop moesten onderzoeken en heeft dat ook niet nagekeken.

Geplaatst

Hoi hoi,

ook wij hebben dit traject gehad. Na een dramatische score van nul zaadcellen bleek dat mijn man geen zaadleiders heeft, en dus ligt daar inderdaad de verdenking van cf. Mijn man bleek inderdaad drager te zijn, ik niet. Wij mochten dus door! Bij ons hebben ze toen allebei meteen geprikt, omdat je ander 2 keer drie maanden moet wachten, en 1 keer drie maanden is al slopend genoeg!! En als je beiden drager bent, wat niet geheel raar zou zijn omdat ongeveer 1 op de 18 nederlanders dat is meen ik (?) (sanna, help me even ;) )Dan is inderdaad de kans op een kindje met cf heel groot, voor ons zou het dan ophouden, omdat we embryoselectie een stap te ver vinden gaan, maar dat is heel persoonlijk natuurlijk!

Daarna pesa met alleen maar dode zaadcellen.... en toen na 7 maanden wachten als een groot en onverwacht wonder een gelsaagde mesa!!

Tja en de rest: eerste icsi zwanger! Het kan dus wel!!

heel veel succes met wachten, en inderdaad, lekker veel leuke dingen doen, dan gaat het ietsje sneller voorbij!

Geplaatst

Hoi Sanne en Beppie

Bij mijn vriend is er geen sprake van het ontbreken van zaadleiders en de hormonen waren sterk verstoord, dus misschien dat ze er daarom eigenlijk al een beetje vanuit gaan dat het geen CF zal zijn en of ik dan drager ben of niet maakt niet uit als hij het toch niet heeft, maar als het waar is dat 1 op de 18 wel drager is, dan kan je dat weer niet zo makkelijk zeggen denk ik. Pff, ik vind het lastig hoor en ik zou zelf heel graag willen dat ze bij mij ook meteen onderzoek zouden doen. Maar die artsen stellen het meestal niet zo op prijs als je je met 'hun' behandeling gaat bemoeien, dat maakt het altijd zo lastig. Ik heb het er dit weekend ook met mijn vriend over gehad en hij wil gewoon eerst deze uitslag afwachten. Hij staat er veel nuchterder in dan ik. Hij heeft zoiets van het gaat toch lang duren bij ons en me heel de tijd druk maken en tien stappen vooruit denken heet toch geen zin! Ergens heeft hij wel gelijk natuurlijk, maar ik vind het wel moeilijk om het zo van me af te zetten. Vrouwen en mannen gaan nou eenmaal ook anders met problemen om.. Maar ik leg me er maar bij neer en nu maar hopen dat de uitslag straks goed is!

@ Beppie Gefeliciteerd met je zwangerschap!! Lang op moeten wachten zie ik, maar dat vergeet je heel snel nu denk ik. Zag dat je wel heel rustig aan moet doen nu. Hopelijk gaat het allemaal nog voorspoedig. Lekker laten verwennen en rustig aan doen!

:bye: Jose

• 2 weken later...
Geplaatst

Mijn man heeft gister een chromosomen-onderzoek gehad voor de Pesa en/of Tese.

In Nijmegen hadden ze bij het zaadonderzoek helemaal niets gevonden bij hem, terwijl de vorige 2 ziekenhuizen beide dode zaadcellen hadden aangetroffen.

Heel raar, maar het blijkt te kunnen zeggen.

Nu moeten we 7 weken wachten op de uitslag.

Maandag 16 augustis bellen ze deze door.

Dus ook wij zitten momenteel te wachten op de uitslag.

Geplaatst

Hoi hoi!

@ Jose :-) Wat vervelend voor je dat er bij het zaadonderzoek in Nijmegen helemaal niets is aangetroffen.. Ik weet dat je een klap in je gezicht krijgt iedere keer als er weer negatieve uitslagen bekend worden, ook al weet je al dat het waarschijnlijk niet goed is. Bij het aantreffen van dode zaadcellen weet je dat er in ieder geval zaadcellen aangemaakt worden en nu heb je er weer extra twijfels bij. Maar zaadonderzoeken kunnen heel wisselend uitvallen, dat zeiden ze tegen ons ook.

Wel fijn dat het chromosomenonderzoek bij jullie ' maar' 7 weken duurt. Wij moeten dus drie maanden wachten! Kom je de tijd een beetje door ondertussen? Wij hebben dit weekend lekker een lang weekend weg geboekt eind juli. Daar kijk ik nu wel naar uit. Dan is het even zo'n break tussendoor! As woensdag zitten we op 3 weken wachten. Nog 9 te gaan... zucht.

@ Sanne Ik zie net bij je handtekening staan dat deze poging je blijkbaar meer positiviteit heeft gebracht!!! Gefeliciteerd Sanne!!!! Hopelijk mag alles goed blijven gaan!

@ Bianca Weet je al iets meer over het chromosomenonderzoek, of hoor je dat ook de 7e?

Groetjes,

Jose

Geplaatst

Hoi Dames,

Hier is de spanning te snijden hoor, gelukkig nog maar 2 nachtjes slapen en dan is het zover. Moeten er gelukkig al vroeg zijn (09.00).

Ik heb een week of 2 geleden al eens gebeld met de vraag of er al iets bekend was. Nou NEE dus!! Dit komt denk ik ook omdat het onderzoek niet in ons eigen ziekenhuis maar in het Erasmus plaats vindt.

Verder loopt het allemaal heel vreemd in mijn cyclus. De eerste x was precies een maand na de operatie i.v.m. bbz. De 2e keer was na 21 dagen en nu is het er nog steeds niet. Zit inmiddels al op dag 31 bij een normale cyclus van 27 dagen?? Beetje vreemd maar zal het woensdag toch maar even met de gyn over hebben.

Laat jullie het weten als we in het ziekenhuis zijn geweest.

Liefs Bianca

Geplaatst

Hoi meiden

@ Bianca Ja klopt, bij ons wordt het chromosomenonderzoek ook in het Erasmus MC gedaan en ze zeiden inderdaad dat het daarom zo lang zou duren. Hoe lang heb je in totaal moeten wachten als je 7 juli de uitslag krijgt? Ik ben echt heel benieuwd en ik hoop heel erg voor je dat alles goed is en dat je weer vooruit kan gaan kijken.

@ all Ik vind het toch wel gek hoor, dat je bij sommige mensen leest dat het maar 7 weken heeft geduurd en bij anderen 3 maanden. Dan moet je maar net geluk hebben volgens mij. Zou dat dan zijn omdat er niks te vinden is, of gewoon omdat ze omstandigheden als onderbezetting enzo gewoon alvast erbij rekenen?

Liefs,

Jose

Geplaatst

Hoi Jose,

Wij hebben 3 maanden wachten erop zitten als we woensdag de uitslag krijgen. Een hele zit dus!!

Blijft idd vreemd dat het bij de 1 sneller gaat dan bij de ander. Ze zullen in het ziekenhuis ook wel een bepaalde urgentie kunnen aangeven denk ik. Wel raar dat ze dan niet bij iedereen de hoogste urgentie meegeven, dat wachten is echt slopend. Het is nogal geen verschil zeg 7 wk of 3 mnd.

Nou nog 2 nachtjes slapen en in totaal nog iets meer dan 40 uur aftellen dan is het zover. Duimen jullie met ons mee? :duimen draaien:

Groetjes Bianca

Geplaatst

Jose dank je wel! Het geluk is aan onze kant inderdaad!

We zijn zo blij maar ook weer zooo onzeker... daar ben je de komende tijd dus nog niet vanaf. Eerst dat slopend durende onderzoek afwachten, dan of de tese lukt, dan of jou lichaam goed gaat reageren op de homonen, dan of er mooie eitjes zitten in de follikles, dan of de zaadjes goed ontdooiën, dan of er bevruchting plaatsvind, dan of de delingen zich doorzetten, dan de twee slopende wachtweken en dan op het wachtbankje voor de eerste echo en dan..... Zorg maar dat je een leuke vakantie boekt dit jaar waarbij je veel energie op doet, dit traject slurpt de energie bij je weg!!

Jose en Kossie dat wachten duurt gewoon té lang, vond én vind ik ook hoor!

Houden ze wel rekening met je hart denk ik soms?

Wij moesten ook 3 maanden wachten, toen er toen dus bleek dat er niets onderzocht was is er een spoedlabel aangevraagd en toen hadden we het met 7 weken.

...maar dat was dus bijna 5 maanden wachten ondertussen.

Probeer afleiding te zoeken om die slopende weken door te komen!

Veel succes met wachten,

Ik duim met jullie mee!

Geplaatst

@ Bianca en Sanne

:duimen draaien::goodluck1::goodluck: :myfignerscrossed::luck::gekruiste vingers 3:gekruiste vingers 2:gekruiste vingers 1

Ik duim in ieder geval voor jullie op een goede uitslag en een hele mooie zwangerschap!!

Als je hoort waar je allemaal nog op moet gaan wachten dan is een ding zeker: geduld is een schone zaak in dit traject! En laat ik nou net niet zo'n geduldig persoon zijn... Van de andere kant hoop ik het wel allemaal mee te mogen maken, want dat zou betekenen dat de uitslag van de testen goed zijn en dat de TESE is gelukt! Als dat niet zo is kom je natuurlijk weer in een ander traject van KID o.i.d.

Ik heb al een lang weekend weg geboekt voor eind juli en in september gaan we 2 weken op vakantie, dus gelukkig is er de komende tijd wat afleiding en tijd om mezelf op te laden. Ik ben ondertussen ook nog bezig met het vinden van een nieuwe baan, dus ook daar moet ik ook nog de nodige energie in steken.

Hebben jullie nog vakantie plannen?

@ Sanne Heb je al zwangerschapskwaaltjes? Volgens mij is het na zo'n lang traject gewoon fijn als je je echt zwanger voelt! Maar niet te misselijk dan he! haha

Liefs Jose

Geplaatst

Hallo Dames,

Nou we zijn geweest!! Denk je, de uitslag is nog steeds niet binnen, kan nog wel een week of 2 a 3 duren. De arts denkt niet dat er iets uit zal komen. Zal allemaal best wel maar ik wil het wel graag weten.

We mogen overigens wel weer gaan beginnen. Gewoon weer iui, hebben wel een iets verhoogde kans op weer een EUG, maar dat is geen reden om in een ander traject te gaan starten. De 1e afspraak is alweer gemaakt. Spannend dus. Zodra ik wel de uitslg heb dan zal ik jullie op de hoogte brengen.

Ik ga me nu maar weer aanmelden in de topic ww juli.

Groetjes Bianca

Geplaatst

Tsss, dat is ook wat zeg... Reken je er helemaal op en dan is er nog niks...

Wel fijn dat je weer verder mag gaan met een poging! Heel veel succes!

Liefs Mob

Geplaatst

Belachelijk dat die uitslag er nog steeds niet is!! Nogmaals, als er spoed achter zit kan het ineens wel in 7 weken, dus het ik denk dat je gewoon slachtoffer bent van de vakantieperiode.. :sad:

Maar dat is wel heel fijn nieuws dat je weer mag beginnen met IUI!! 17 Juli al de FM meting, dan komt er tenminste eindelijk een einde aan het wachten wachten wachten.. :tard:

Nou nog die uitslag binnenkrijgen en dan is er weer wat rust.

Ik hoop niet dat het bij ons ook nog ineens een paar weken langer gaat duren zeg! Ik ben zo hard aan het hopen dat we de uitslag nog voor onze vakantie hebben, dan heb je toch iets relaxter vakantie denk ik. Anders ben je heel de tijd aan het denken: zou de uitslag er al zijn? Wat krijgen we te horen etc.

Bianca, hou ons op de hoogte! En dat de IUI maar snel voor een mooi groot wonder zorgt..

Liefs,

Jose.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden