Ga naar inhoud

Wachten op uitslag chromosomenonderzoek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Rosaly!

Dat is inderdaad wel een heel hoog percentage 80%!! Dan is er bij jullie inderdaad wel een heel grote kans dat het allemaal weer hersteld is. Wel herkenbaar inderdaad wat je zegt. Eerst moet je perse veilig vrijen om een zwangerschap te voorkomen en daarna moet je allerlei trajecten in om uberhaupt een kindje te kunnen krijgen (als dat al lukt). Bij ons is het bij de intake ongeveer 10 maanden geleden dat hij stopte met de chemo. Hij heeft een kuur gehad van 3 maanden . Bij kanker krijg je meestal een stoot chemo op verschillende tijden en bij hem moest er juist een vrij lage dosis worden gegeven, maar dan wel iedere dag. Dat schijnt ook nog slechter te zijn voor de vruchtbaarheid. Eer we de TESE krijgen zijn we dus minimaal een jaar verder.

Goed dat je je alvast aan hebt gemeld voor adoptie. Die wachtlijsten zijn niet normaal lang! Soms denk ik er ook wel eens aan om alvast in te schrijven bij een KID kliniek, stel dat alles niet doorgaat, want daar zijn de wachtlijsten ook al opgelopen tot 1,5 jaar en ze blijven stijgen, omdat de donor niet meer helemaal anoniem mag blijven tegenwoordig. Maar daar staat mijn vriend echt nog niet voor open, hij gaat er toch wel redelijk vanuit dat zijn broer hem zou willen helpen. Dat zou ook wel een grote doorslag zijn inderdaad, dat je dan niet zo lang op een wachtlijst hoeft. Hoewel je hen natuurlijk alle tijd moet gunnen om er over na te denken en van tevoren allerlei afspraken op papier te zetten. Ik denk niet zo zeer dat ze zich echt zouden gaan bemoeien met de opvoeding, dat zouden ze wel met vertrouwen aan ons overlaten denk ik. Maar hoe zit het bijvoorbeeld met het verhaal van wanneer en of je het je kind gaat vertellen. Ik wil dat van heel jong af aan doen, omdat ook onderzocht is dat kinderen het dan heel normaal gaan vinden en als je ze het pas in hun puberteit vertelt, dan kunnen ze een identiteitscrisis ontwikkelen. En geheimhouden levert heel veel spanning op, dat kan alleen maar een keer fout gaan denk ik. Maar goed, als zij daar anders over denken, dan loopt het op zoiets als stuk, of het gaat heel lang duren voordat je goede afspraken hebt gemaakt.

Maar wat je zegt, eerst maar eens de TESE-ICSI afwachten. Wie weet is er voor ons alletwee wel een gunstige uitslag. En ik geloof ook wel een beetje in positief blijven denken om een goede uitslag af te dwingen. Lichaam en geest staan ontzettend met elkaar in verband, dus alleen maar negatief denken is zeker niet goed!

Spannend hoor dat het voor jullie nu al zo dichtbij komt! Ik ben ook heel benieuwd wanneer een TESE plaats gaat vinden en of je daar na je afspraak al iets meer over weet. Ik hoop het wel, want ik ben het helemaal met je eens dat het erg vervelend is als je je nergens op kan richten. Wachten is vervelend, maar onduidelijkheid helemaal!

Liefs,

Jose.

• Reacties 124
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Ijsvogeltje Ik was even aan het terug lezen en ik zie nu in je subscript staan dat je toch pas half oktober de uitslag krijgt van het chromo onderzoek. Jammer joh! Moet je toch weer zo lang wachten.. Krijg je half augustus dan al wel andere uitslagen? Ik hoop het, dan heb je in ieder geval al weer iets meer informatie!

@ Joseeke Jij krijgt ook al 'bijna' de uitslag he? Nog ruim 2 weken... Succes met het wachten nog!

@ Bianca Hoe is het nou bij jou? Ben benieuwd, hopelijk al weer iets positiefs in beeld..

Liefs,

Jose.

Geplaatst

Hallo Dames,

Hier weer even een berichtje van mijn kant. De iui behandeling is dus niet door gegaan. We hebben wel geklust maar ook zonder resultaat.

Volgende week woensdag de 11e hebben we een afspraak in ons eigen ziekenhuis met het hoofd van de afdeling. 2 wk later hebben we een second opion in het EMC.

Kopie dossier is opgevraagd en nu maar afwachten tot we de afspraken hebben gehad.

Groetjes Bianca

Geplaatst

Hoi Bianca,

Fijn om weer even te horen hoe het nu met je is! Helaas nog steeds geen echt positief resultaat, maar wel veel in beweging gezet als ik het zo lees!

Spannend weer als die gesprekken.. ik ben echt benieuwd of er nou eens een goed plan uit komt. Ook erg goed dat je een second opinion hebt aangevraagd, zoals ik hier al eens eerder schreef aan Rosaly heeft dat ons ook alleen maar goeds gebracht. Dan wel niet op vruchtbaarheidsgebied, maar wel qua gezondheid!

Het blijft alleen weer wachten, wachten, wachten ook voor jou nu.

Laat ons weten als je meer te horen hebt gekregen en hou je taai he meis!

@ Rosaly, hoe is het bij jou gegaan vandaag?!? Daar ben ik ook erg benieuw naar hoor!

Wij hebben nog post na gekregen van het Radboud. Mijn vriend moet ook weer nog een echo laten maken van zijn scrotum bij de intake. Is dit standaard? Of hebben ze dat besloten in onze situatie?

Liefs,

Jose.

Geplaatst

Ha Jose,

't Was een erg lange dag. We hadden om 9.30uur semenonderzoek, 7.45uur vertrokken vanaf huis. Dit ging allemaal nog prima, om 10uur hadden we een afspraak bij urologie. Staan we daar, is onze afspraak geannuleerd en werden we naar gyneacologie gestuurd. Daar aangekomen snapten ze er niets van, hoop gebel over en weer. Uiteindelijk ons 06nummer doorgegeven en we zouden gebeld worden als de dokter klaar was met haar patient. Natuurlijk werden we niet gebeld, zelf maar weer langs geweest bij urologie. Tussendoor nog even een echo gekregen (bij mijn man hadden ze ook later een echo van z'n scrotum ingepland ivm zijn voorgeschiedenis denk ik). Hierna weer naar uro waar ze eindelijk een nieuwe afspraak hadden ingepland om 12.45uur.

Was wel een fijn gesprek. Ik had pas al geschreven dat we in januari verwezen waren, april een soort van intake en nu weer. Achteraf was dat dus echt niet goed, de arts bood ook haar excuses aan. We hadden helemaal geen intake moeten hebben vandaag, het voortplantingscentrum (haha, dat klinkt raar) had de verwijsbrief niet goed gelezen blijkbaar. Ik had alleen een afpspraak bij de gyn. moeten hebben, dat had waarschijnlijk in april/mei al gekund. Er staat nu wel vast dat we mijn man een tese krijgt, de wachtlijst was nu 5 tot 6 maanden zei dr. Hendriks. Maar omdat we al zolang aan het wachten zijn door een fout van hun, ging ze kijken wat ze kon doen met de wachtlijst.

Hierna heb nog een onderzoek gehad bij de gyn. Eerst een uitstrijkje en daarna een inwendige echo. Dat zag er allemaal helemaal top uit, had heel veel eiblaasjes zei ze. Daarna nog bloedprikken, 3x is scheepsrecht...

Heel verhaal geworden! Over 2 weken krijgen we uitslag van mijn bloedonderzoek, geprikt op HIV en hepatitus A. Ga er vanuit dat dat prima is. Over 5 weken krijgen we telefonisch het behandelplan te horen! Ze hebben dat al eerder klaar maar iedereen is op vakantie :S Ben nu alweer aan het aftellen!!!

Mr die echo bij mannen komt wel vaker voor, zag 't ook in de boekjes staan. Niet bij iedereen volgens mij, maar wel bij een heel aantal. Was ook zo gebeurd trouwens! Mr 't is augustus, jullie mogen ook bijna bellen voor een afspraak hè! Spannend :):)

Kossie, wat een vervelende situatie dat 't allemaal zo onduidelijk is. Hopelijk geven die gesprekken duidelijkheid en ook een duidelijk plan!

Lfs

Geplaatst

@jose83; mijn man moest ook weer een echo laten maken, terwijl er drie maanden geleden in het vorige ziekenhuis ook al een echo was gemaakt. Ach ja, als zij dat graag willen denk ik dan :-s

Geplaatst

@ Rosaly Pfff wat een gedoe allemaal weer zeg! Gaat het eerst al mis met de afspraak maken en dan vervolgens weten ze weer niks van je afspraak bij de uroloog! Nou gelukkig is het uiteindelijk toch goed gekomen en kon alles doorgaan. Nu kun je weer verder! Ook heel fijn om te horen dat bij jou alles goed was. Ik heb in ons lokale ziekenhuis ook een inwendige echo gehad en zag toen ook de eiblaasjes. Dat is echt mooi om te zien vind ik en inderdaad ook een hele opluchting.

Maar ik schrik wel van de wachttijden voor de TESE.. 5 tot 6 maanden! Ik vind dat echt niet normaal hoor. Zit je al die tijd ins spanning en misschien dan helemaal voor niks.. Ik wil toch echt eens gaan bekijken hoe we door willen met een donor als dir niks wordt. Ik heb ook met mijn vriend besproken dat ik graag alvast met zijn broer en schoonzus gaan praten. Als zij al weten dat ze toch niet open staan voor het donor verhaal, dan kunnen we ons misschien alvast inschrijven bij een donor kliniek. Als je dan de uitslag van de TESE krijgt en die is negatief, dan hoef je tenminste niet daarna weer nog 1,5 jaar op de wachtlijst te staan.

@ Poezebeest bedankt voor je reactie. Mijn vriend heeft inderdaad ook al 2 maanden geleden een echo gekregen in ons lokale ziekenhuis. Ze zagen daar wel een spatader toen, maar de uroloog heeft daar verder geen aandacht aan besteed, omdat zijn hormonen aangaven dat het probleem zit in de aanmaak van de semen. Ons dossier is opgestuurd naar Nijmegen, dus dan denk je: kunnen ze dan niet die echo's bekijken? Maar ja, op zich is het zo gebeurd en dat zij hun oordeel erover kunnen geven vind ik op zich wel goed!

Groetjes,

Jose

Geplaatst

Hoi Jose83,

Ik wens jullie heel veel sterkte en succes...

Ik hoop dat julie uitslag goed genoeg is om een icsi behandeling te starten...

Alles duurt zo lang he.....

11 oktober pas intake...

Waren er maar geen wachtlijsten:lac:

Geplaatst

Hoi T.K!

Bedankt voor je berichtje! Het duurt allemaal zo eindeloos lang inderdaad. En dan zijn wij nog niet eens zo lang bezig als je sommige andere verhalen en subscripts leest! Zijn jullie ook bezig met TESE/ICSI?

@ all Ik heb dit weekend weer een heel fijn gesprek gehad met mijn vriend. We waren lekker uit eten geweest, glaasje wijn erbij en ik heb hem verteld dat het wachten op alles en de onzekerheid mij flink opbreekt af en toe. We gaan dus echt actie ondernemen als zijn broer terug is van vakantie, dan gaan we bij hun neerleggen dat we graag zouden willen dat als het allemaal niks op gaat leveren hij donor wordt voor ons. Ook gaan we bij de intake in Nijmegen vragen of we alvast in mogen schrijven bij een KID kliniek. Ik heb al gelezen dat ze bij Geertgen aan wederkerigheid doen, dus dat als wij een zaaddonor nodig hebben ik eitjes 'moet' afstaan. Daar hebben we het ook al over gehad samen en we staan er alletwee wel achter om dat te doen. Wij zijn ook ontzettend blij dat mensen een donor willen zijn en dan vinden wij het fijn om zelf ook andere mensen te helpen die in een zelfde soort schuitje zitten.

Al met al dus voor onszelf al weer een heleboel op een rijtje gezet en dat voelt goed. Maar dat neemt niet weg dat het wachten blijft :bf_nonew:

Ik ben ondertussen wel druk met ook leuke dingen. We gaan volgend jaar april trouwen en ik ben afgelopen weekend trouwjurken gaan passen!! Ik heb 2 hele mooie jurken gezien en waarschijnlijk ga ik morgen nog eens terug en dan een keuze te maken welke het wordt. Ook hebben we een locatie uitgekozen en gereserveerd. Het komt dus allmemaal steeds dichter bij!! Ik vind het echt fijn dat we daar nu ook druk mee bezig zijn, lekker wat positieve afleiding! En.. ik ben aangenomen voor een functie die ik heel graag wilde hebben!! Binnenkort wordt ik alvast ingewerkt en dan waarschijnlijk na mijn vakantie in oktober echt aan de slag.. Ik wilde toch ook ff wat positieve dingen opschrijven ;-)

@ Bianca woensdag heb je de afspraak in je eigen ziekenhuis he? Heel veel sucees alvast!! Ik denk aan je!

Liefs Jose.

Geplaatst

Jose83,

Ik wens je veel geluk met het voorbereiden van je huwlijk. dat is een leuke bezigheid...Je kan maar alles in orde hebben leuk joh..

Het is voor mijn ook de eerste keer dat ik icsi behandeling onderga..

Ik mag in september aanmelden als ik ongi ben en dan oktober beginnen met spuiten.

Als alles goed gaat zitten er 2 emmy`ds in mijn buik eind oktober cind het heel spannend maar ook eng....

Hoop dat alles goed gaat.

Jou wens ik heel veel succes met alles.

we kunnen samen in oktober er tegen aan denk ik dan

Geplaatst

@T.K. > wat spannend, je eerste behandeling! Zou stiekem wel willen dat ik ook al zo ver was!! Maar voor jullie komt het nu dichtbij! Ik duim voor je mee, dat je eind oktober 2 emmy's in je buik hebt!!

@Jose > trouwen is super! Ik ben nu ruim een jaar getrouwd, maar 't was in één woord geweldig!! Wij woonden ook allebei nog thuis, dus dat was een hele verandering! Jurken passen e.d. is ook een feestje op zich hè?!?

Mr wat fijn dat jullie zo open staan voor KID. Ik had toevallig ook bij Geertgen rondgekeken op de site. Volgens mij is die wederkerigheid alleen als je niet zelf een donor meebrengt toch? Omdat jullie (waarschijnlijk) zelf een donor hebben, hoef jij volgens mij je eicellen niet af te staan. Ik vind het trouwens wel een goed systeem. Scheelt wachtlijsten en je helpt stellen die hetzelfde probleem hebben als wij allemaal!

@ Bianca > succes woensdag bij jullie afspraak!

Geplaatst

Hoi Rosaly,

voor ons is het idd de eerste keer.

Ik vind het super spannend maar moet zo lang wachten...

Is het voor jou ook de eerste keer???/

Geplaatst

Hoi Jose,

Je kunt je zeker alvast inschrijven voor KID hoor! In veel klinieken hebben ze namelijk erg lange wachtlijsten, en als jullie al weten dat als de TESE niets opleverd jullie KID willen doen, kan je maar vast op die wachtlijst staan! Mocht KID dan toch niet nodig zijn (wat ik natuurlijk hoop voor jullie!) kan je je weer van die wachtlijst afhalen.

Hebben wij ook gedaan. Wij kunnen eind van dit jaar pas beginnen met behandelen, en mocht dit mislukken, zijn we tegen die tijd gelijk aan de beurt voor KID.

Ik zag het niet zitten om na een jaar wachten op de TESE/ICSI/PGD behandeling, daarna ook nog eens 1,5 jaar te moeten wachten op KID.

Maar bij Geertgen ben je idd wel sneller aan de beurt als je aan wederkerigheid doet, maar alvast inschrijven is nooit verkeerd denk ik!

Succes!

Liefs Miekske

Geplaatst

Ja, wij hebben ook nog geen behandelingen gehad. Ivm onze voorgeschiedenis moesten we meteen naar het ziekenhuis toe, zwanger worden op de natuurlijke manier was al uitgesloten.

Nu maar de dagen aftellen... nog 31 dagen en dan horen we ons behandelplan :) Waarschijnlijk een tese-icsi, dat is al zo goed als zeker. Over 10 dagen is het al bekend, maar dan is onze gyn. op vakantie :s Dus extra wachten...

In welk ziekenhuis lopen jullie dan? En heb je lang moeten wachten op je intake? Hoewel elke week er sowieso al één te lang is natuurlijk!!!

Miekske, slim om je alvast op de wachtlijst te zetten! Maar zijn die evengoed nog zo lang dan? Ik dacht dat bij Geertgen er amper wachtlijst was i.v.m. wederkerigheid..?

Geplaatst

Miekske,

Ik wens je veel succes met je behandeling...

Jij moet dus nog best lang geduld hebben...:blink:

Geplaatst

Intake heb ik 3 weken op moeten wachten maar omdat er een wachtlijst is moeten we tot oktober wachten. We mogen dan beginnen met prikken.

Ik ben een ongeduldig type maar helaas we moeten wachten:waiting:

Geplaatst

Hoi TK en Rosaly,

Ja, ik moet nog lang geduld hebben. In januari dit jaar consult in Tilburg, doorverwezen naar Nijmegen voor TESE waar we in april de intake hadden. Vanuit Nijmegen weer doorverwezen naar Brussel ivm de PGD en daar konden we in juli terecht. Dus al een hoop vooronderzoeken gehad maar uiteindelijk nog aan niks begonnen!

Nu moeten we weer 4 tot 6 maanden wachten tot de genetische testen voor de PGD klaar zijn, dus dat wordt w.s. eind van het jaar.... En dan kunnen we eindelijk beginnen met onze TESE/ICSI/PGD behandeling!!!! Zucht....

In oktober hebben we weer een afspraak in Brussel om ons behandelplan door te nemen/ af te spreken, dus hoop eigenlijk dat we dan al eerder kunnen beginnen.

Rosaly en TK voor jullie begint het al op te schieten! Heel veel succes!

Liefs Miekske

Geplaatst

Miekske jij ook veel succes.

Ik hoop ook dat je eerder kunt beginnen.

Het is gewoon dodelijk psychisch dat wachten poehh....

Geplaatst

@ T.K Wat spannend!! Dan begint het voor jullie al op te schieten hoor. Het lijkt nog erg lang, oktober, maar voorlopig nog even een beetje van de zomer genieten en dan is het okotber voor je het weet! Ik snap dat je het heel spannend vind. Ik (en ik denk dat anderen dat ook hebben) ben nu nog zo met het voortraject bezig dat ik er niet zo bij stil sta hoe het voelt als het echt gaat gebeuren.. maar ik denk dat ik dan ook wel zoiets zou hebben van: nu komt zwanger worden dichterbij en hoe zal het allemaal voelen en gaan! Ik wens jou dus alvast heel veel succes en houd ons op de hoogte!

@ Rosaly Wat leuk dat jullie vorig jaar getrouwd zijn! Ik moet zeggen dat het bij mij ook steeds meer begint te leven. Eerst was ik er niet zo mee bezig, ik vond dit traject veel belangrijker en al mijn aandacht ging daar naar uit. Maar nu, inderdaad met het jurken passen etc ga ik het echt zo leuk en spannend vinden! Voor jullie was dat helemaal een grote stap dan inderdaad! Dan sluit je ook nog eens het thuis wonen definitief af! Hoe vond je dat? Ik vond het echt super leuk toen we gingen samen wonen, maar ik moest de eerste avond toch ook wel stiekemd een traantje weg pinken. Ik dacht: nu ben ik echt definitief uit huis.. Maar daarna geen last meer van gehad hoor! haha

Misschien is het zo dat we inderdaad een bekende donor hebben en dan hoef je inderdaad niet aan wederkerigheid te doen, maar we houden er rekening mee dat zijn broer toch nee zegt en dan hebben we wel een donor nodig via een instelling. In dat geval staan we dus wel open voor wederkerigheid. Ik vind het inderdaad ook wel een goed systeem, hoewel ik de eerste keer dat ik het las het ook wel moeilijk vond dat dat er ook nog eens bij kwam kijken hoor! En makkelijk zal het ook nooit zijn, want je weet dat de kans bestaat dat er ergens nog een biologisch kind van je rond loopt en dat diegene in de toekomst contact met je zoekt! Maar ja.. nu ben ik wel heel ver vooruit aan het denken he..

@ Miekske Mag ik vragen hoe jullie die inschrijving hebben geregeld? Kan je je gewoon zelf aanmelden of heb je een verwijzing nodig? Ik zag het inderdaad ook niet zitten om van de ene teleurstelling (misschien), dus dat de TESE mislukt is in een wachtperiode van 1,5 jaar te rollen. Bij jullie is het nu al helemaal zo lang wachten, dus ik kan me heel goed begrijpen dat jullie ook alvast een 'back-up' plan hebben :-)

Liefs,

Jose.

Geplaatst

Hoi Jose,

Je kunt je gewoon zelf inschrijven hoor, heb je geen verwijzing voor nodig!

Wij staan ingeschreven in het Rijnstate te Arnhem. Een telefoontje en het was gepiept. Je komt dan op een wachtlijst voor intake welke ongeveer 10 maanden is. Na die intake kom je op een nieuwe wachtlijst voor KID en die is dan nog 6 maanden. Je krijgt dan een donorvoorstel.

Ook bij Geertgen staan wij ingeschreven. Zelf gebeld. Daar konden we meteen op gesprek komen. Hier is idd weinig wachttijd als je aan wederkerigheid doet. Vind het zelf toch wel moeilijk om dan eicellen te doneren, na al een slopend TESE/ICSI/PGD traject wat dan mislukt zou zijn.... Je hoeft dit niet perse te doen, maar dan duurt de wachttijd dus veel langer. Om onze opties open te houden hebben we dus bij alle 2 de instellingen ingeschreven.

Leuk trouwens dat je gaat trouwen! Geniet maar lekker van alle voorbereidingen en voorpret! Gaat de tijd tenminste ook wat sneller!

Liefs Miekske

Geplaatst

Hoi Miekske!

Bedankt voor je antwoord! Ik heb al eens op sites gekeken, maar kon het niet echt vinden hoe de inschrijving werkt. Nu ik weet dat je je gewoon zelf in kan schrijven, wordt het wel makkelijker! Fijn! Zal me eens gaan orienteren op welke instellingen er zijn en waar we ons in kunnen schrijven. Als je inderdaad toch al op een wachtlijst geplaatst kan worden en het wachten wordt daarmee minder lang als je eenmaal de TESE achter de rug hebt, kan ik me voorstellen dat je moeite hebt met wederkerigheid. Ik ben er ook nog niet helemaal definitief uit, maar ik vind het wel een mooi idee dat je mensen die ook in deze moeilijke situatie zitten verder kan helpen. Er moeten nou eenmaal donoren zijn, anders houdt het op! Maar goed, voorlopig hebben we nog even de tijd om hier goed over na te denken en ik denk dat je het ook pas echt goed kan beslissen als je eenmaal op intake bent geweest en meer informatie hebt gehad..

Heb jij nog leuke dingen in het verschiet waardoor de tijd een beetje sneller gaat?

Liefs,

Jose.

Geplaatst

@Jose83; wat fijn dat je een goed gesprek hebt gehad met je vriend en dat jullie samen achter een plan B staan. Wij hebben ook een plan B en dat geeft mij heel veel rust. Natuurlijk hoop ik dat het samen gaat lukken, maar als dat niet lukt, betekent het niet dat er geen kindje komt.

Wat leuk, trouwen volgend jaar. Geniet van alle voorbereidingen en straks dé dag! Ik ben ook getrouwd en vond het geweldig allemaal. Getrouwd zijn is zo leuk :-) Ben je trouwens niet bang dat je voor april zwanger raakt en dan een probleem hebt met je jurk?

En ook nog proficiat met je nieuwe job! Zeker ook fijn al die leuke berichten.

Wij hebben ons trouwens in april op de wachtlijst laten zetten bij het Rijnstate voor kid. Dacht dat we in december dan wel ergens de intake zouden hebben. Heb onlangs de brief binnen gekregen voor een afspraak eind september. Mochten we volgende week een slechte uitslag krijgen gaan we naar Rijnstate en Duitsland, daar waar we het snelst terecht kunnen en het gevoel goed is willen we dan in behandeling gaan.

Geplaatst

Hoi poezebeest,

wat raar dat jullie je in april op de wachtlijst hebben laten zetten bij Rijnstate voor kid, en dan eind september op intake mogen! Wij hebben ons namelijk eind maart op die wachtlijst laten zetten en we hebben van de week een brief gehad dat we in november op intake mogen!? Hmmmm vreemd......

Niet dat dat in ons geval heel erg is, omdat we eerst nog een ander traject ingaan, maar toch raar!

Hopenlijk krijgen jullie volgende week een goede uitslag!!

Liefs Miekske

Geplaatst

@Miekske; dat is inderdaad ook wel bijzonder. Hoewel het ook nog kan dat wij half maart ons op de wachtlijst hebben laten zetten, ik weet het niet meer precies. Maar dan nog, het maakt best wel wat uit! Gaan jullie toch naar de intake, ondanks dat je nog niets weet over het traject van de tese-icsi-pgd?

Geplaatst

Hoi Poezebeest!

Bedankt! Ik ben erg blij met mij nieuwe baan! Wat leuk dat jullie ook getrouwd zijn! Het is toch wel een van de bijzondere dingen in het leven en nu we er eenmaal mee bezig zijn zou ik het ook echt niet meer willen missen :icon_colors:

Wat goed dat jullie ook een plan B hebben! Wij moeten ons natuurlijk nog echt aan gaan melden, maar het geeft me nu al rust dat we in ieder geval gaan werken aan het vervolg traject mocht de de TESE/ICSI niks opleveren. Wat je zegt kan ik me helemaal in vinden. Natuurlijk wil je het allerliefste een kindje van de man waar je van houdt, maar het houdt in ieder geval niet definitief op mocht het echt niet gaan. Ik vind het ook wel heel knap van onze mannen hoor, dat ze verder denken en zouden kunnen genieten van hun gezinnetje en dat belangrijker vinden dan dat het kindje biologisch van hun is! Ben ook echt dankbaar dat mijn vriend er zo over denkt. Ik las ook berichten van mensen waarvoor KID geen optie is, dat lijkt me echt verschrikkelijk! Maar goed, iedereen moet doen waar je je het beste bij voelt. Wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die al door wil, ik vond mezelf al zo ongeduldig :icon_bounce:

Maar jullie moeten volgende week dus al! Pff zal wel spannend hoor als je echt de laatste dagen in gaat. Ik ga heel hard voor jullie duimen op een heel goed resultaat!! Als je dit eenmaal gehad hebt en het geeft een positief resultaat komt alles in ieder geval al wat dichterbij! Succes met de laatste wachtdagen! :worthy:

Liefs,

Jose.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden