Ga naar inhoud

alcohol & mannen

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Meiden, help!

Tijdens dit WK kijken manlief en ik de wedstrjiden met de hele buurt in 't buurthuis (waar ook alcohol geschonken wordt). Heel gezellig, de vrouwen drinken 1 of 2 wijntjes, maar zodra de mannen bier zien is de grens weg en worden er echt flinke hoeveelheden gedronken. Niets mis mee zou je zeggen 't is toch WK, maar na maanden wachten hopen we volgende week met IVF te starten. Aangezien Nederland de komende tijd verschillende wedstrijden moet spelen, ben ik zo bang voor het resultaat van de alcohol op de zaadkwaliteit van m'n lief. Normaal gesproken drinkt hij zelden, en als hij af en toe wat drinkt zijn het geen grote hoeveelheden. In het IUi-traject is gebleken dat er elke poging zo'n 1miljoen 'goede'zaadcellen waren wat dus net voldoende was en in die tijd dronk hij zelden alcohol).

Is het overdreven dat ik nu bang ben voor de invloed van de flinke hoeveelheid alcohol 1 á 2 keer per week? Ik heb mijn zorgen bij hem geuit, maar hij denk dat 't allemaal wel mee zal vallen en vindt het nogal wat om niet of weinig te drinken als we met de hele groep samen zijn (terwijl ik zoiets heb van: hallo zeg ik moet al maanden afzien met al die medicijnen...).

Meiden, wat vinden jullie, overdrijf ik en moet ik me er niet zo druk om maken??

Geplaatst
Meiden, help!

Tijdens dit WK kijken manlief en ik de wedstrjiden met de hele buurt in 't buurthuis (waar ook alcohol geschonken wordt). Heel gezellig, de vrouwen drinken 1 of 2 wijntjes, maar zodra de mannen bier zien is de grens weg en worden er echt flinke hoeveelheden gedronken. Niets mis mee zou je zeggen 't is toch WK, maar na maanden wachten hopen we volgende week met IVF te starten. Aangezien Nederland de komende tijd verschillende wedstrijden moet spelen, ben ik zo bang voor het resultaat van de alcohol op de zaadkwaliteit van m'n lief. Normaal gesproken drinkt hij zelden, en als hij af en toe wat drinkt zijn het geen grote hoeveelheden. In het IUi-traject is gebleken dat er elke poging zo'n 1miljoen 'goede'zaadcellen waren wat dus net voldoende was en in die tijd dronk hij zelden alcohol).

Is het overdreven dat ik nu bang ben voor de invloed van de flinke hoeveelheid alcohol 1 á 2 keer per week? Ik heb mijn zorgen bij hem geuit, maar hij denk dat 't allemaal wel mee zal vallen en vindt het nogal wat om niet of weinig te drinken als we met de hele groep samen zijn (terwijl ik zoiets heb van: hallo zeg ik moet al maanden afzien met al die medicijnen...).

Meiden, wat vinden jullie, overdrijf ik en moet ik me er niet zo druk om maken??

mijn man heeft helemaal niets meer gedronken toen ie wist dat we met ivf gingen starten weet je wat het is jij moet jezelf straks volspuiten met hormonen en echo punctie terugplaatsing mijn man heeft gezegd dan drink ik niet meer hij mag er natuurlijk ook wel iets voorover hebben na de eerste mislukte poging is ie een paar keer naar een kroegje geweest met de jongens en heeft ie het rustig aan gedaan je doet dit wel samen en je hij moet er ook iets voor over hebben vind ik in het ziekenhuis zeggen ze ook je kunt beter de hele week elke avond 2 biertjes drinken dan op 1 avond 10 als het het bij 5 kan laten met voetbal zal het toch wel niet zo ramp zijn maar mijn man kent geen grens dus dan maar niet haha succes

xx

Geplaatst

Hallo Wens,

Ik snap je bezorgdheid wel. En heb je onderschrift eens bekeken en dan ben je toch al lang bezig dus wil je wel je poging optimaal houden.

Tja tegen ons zeiden ze toen dat het wel wat uitmaakte een avond alcohol. Je kon beter af en toe een biertje drinken dan een avond je helemaal "lam zuipen"

Vriendlief heeft 3 maanden voor punctie wel rekening gehouden met levensstijl door minder alcohol, niet roken, minder koffie, vitaminetabletten, anders eten etc en het zaad was inderdaad wel verbeterd. Wij zaten steeds op minder dan 100.000 en met verbetering geloof ik nog niet eens 1 miljoen.

Maar ik geloof niet dat ik een avondje WK voetbal met zijn vrienden eruit gepraat zou krijgen.

In het ziekenhuis zeiden ze wel dat zaad een cyclus heeft van 3 maanden en als die theorie echt LETTERLIJK zou kloppen dan zou dit drinken pas over 3 maanden effect hebben.

Heel veel succes ermee! dat de1e ivf-poging mag lukken!!!!

Geplaatst

Toen wij begonnen hebben we dit in het ziekenhuis ook besproken. Zelf lust ik namelijk ook graag een biertje bij het voetbal (en er is best vaak voetbal op tv ;-) ).

Tegen ons zeiden ze dat het niet echt bewezen is. Zelf dachten we dat het eigenlijk wel invloed moest hebben. Dus heb ik in de periode voor ik mijn zaad moest afgeven flink minder gedronken..... met resultaat: het was nog minder geworden :-S.

Ik zou zeggen, geniet van een biertje maar ga niet helemaal lam. Af en toen een watertje tussendoor.

Geplaatst

Hoi,

Ons is in het ziekenhuis verteld dat 1 biertje op een avond geen kwaad kan, maar een avond flink de kroeg in werd afgeraden, dit zou invloed kunnen hebben op het zaad, tevens werd het mijn vriend afgeraden om in een heel heet bad te gaan, ook dit zou invloed hebben. Echter is het denk ik wel een verschil wanneer je man gewoon goed 'zaad' heeft of wanneer het al minder is, dit laatste was bij ons het geval! Succes!

Geplaatst

Hoi wens,

Wij hebben er wel echt rekening mee gehouden hoor. We hebben niet meer gedronken (een paar maanden van tevoren af en toe een borrel en 2 maanden van tevoren helemaal niks meer), gezond gegeten, vitamientjes, veel beweging.

Het was onze 4e poging en we wilden er alles aan gedaan hebben om de kans te vergroten. En dan heeft mijn man 'goed' zaad! Hij zit op iets van 18 miljoen. Maar toch. Zelfs als ik zei tijdens een etentje: Ah één wijntje kan je toch wel nemen? Maar dat wilde hij echt niet. Hoe moeilijk dat soms ook is. Zoals die andere meiden ook zeggen; jij moet al zoveel ondergaan, kan hij dit er dan niet voor over hebben? Maar goed, dat is iets tussen jullie natuurlijk.

Succes in ieder geval!!! Het komt nu dichterbij hè...!

Geplaatst

Hoi Wens,

Heel herkenbaar verhaal. Wij zitten nog in het IUI traject omdat vriendje lief minder zaad heeft. Het schommelt bij hem behoorlijk en ik heb een beetje bijgehouden wanneer het echt slecht is.

Hij heeft een aantal rond de 5 miljoen gehad maar ook heel slecht en dat is alle keren geweest na een weekend veel drinken. Voorbeeld; op vakantie geweest lang leven de lol, score bij IUI 1 week later 1.2. Carnaval veel bier, score 0.9. Vorige week voetbal, meneer kostend boven de wcpot drie dagen later IUI 0.5. Zoals ik het zie heeft de alcohol wel degelijk invloed op de kwaliteit van het zaad. En wij hebben daar regelmatig discussie over want hij meent dat het allemaal wel meevalt en stel je toch eens voor dat je geen bier meer mag drinken. Dat is echt het eind van de wereld.

Kortom bekend verhaal en wat je zegt, mannen kennen dus echt geen remmingen. Het is heel de avond cola of gas erop.

Ik vind dus zeker niet dat je overdrijft en wens je veel succes.

Liefs Leentje

Geplaatst

hoi hoi

bij mijn man werkte het andersom . niet drinken we waren zelfs op vakantie gegaan om de stress druk minder te maken. de telling was daarna heel erg slecht 100.000.

dus we waren erg teleurgesteld de dokter wilde dat we het nog een keer lieten testen.

toen heeft mijn man niks gelaten lekker zijn biertje genomen feestjes je kent het. veel stress van het werk . wat denk je toen waren het er 1 miljoen dat is toch een heel groot verschil. mijn man presteert beter onder druk denk ik haha.ik snap dat je je zorgen maakt . ik denk dat als je gewoon doet wat je normaal doet dat dat het beste is. heel veel succes en sterkte groetjes silvia

Geplaatst

tja.. altijd lastig dit! Mijn man 'mocht' niks meer drinken, dat was in ieder geval het advies. Hij heeft zich hier braaf aan gehouden. Na een mislukte pesa met nul levende zaadcellen hadden we na acht maanden opeens een disco vol levende zaadcellen! (aldus de arts ;) )

Ik geloof echter dat dit niet zozeer door de alcohol komt, ik geloof meer in wonderen :)

Desondanks was na deze geslaagde mesa met acht rietjes zaad in de vriezer, nog steeds het advies om niet te drinken voor het geval ze slecht zouden ontdooien. Mijn man heeft dus ongeveer een jaar droog gestaan, met liefde. Maarja, iedere vent is weer anders.

Persoonlijk voelde het voor ons goed om ons hieraan te houden, zodat je het jezelf later niet kunt verwijten.

Maar ja.. ik ben dan ook geen vent die niet zonder zn biertjes kan..

succes ermee!!

Geplaatst

Mijn vriend zijn zaad is prima en hij is vanaf z'n 15e al een GROTE innemer geweest.

Het heeft bij hem dus tot nu toe geen invloed gehad op z'n zaad.

Maar ik kan me wel voorstellen dat het bij mannen met minder zaadkwaliteit een heikel punt is.

Dan zou ik er ook absoluut niet blij mee zijn, dat ie geen potje bier kan missen...

Gast Sannie66
Geplaatst

Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt Wens. Hier was het hetzelfde: veel drinken en dus met name bier.

Maar! Hij at ook echt heel erg slecht. We zijn toen na het zaadonderzoek (slechte kwaliteit was de uitkomst) eens goed rond de tafel gaan zitten en heb hem dus meegedeeld (ja meegedeeld) dat hij zijn eetpatroon én drinkpatroon eerst drastisch moest veranderen, anders zou ik niet aan het hele IVF gebeuren gaan beginnen. Nu wil het feit dat hij net zo graag een kind wilde als ik (van ons samen) en hij er dus voor de volle 100% voor is gegaan. Hij heeft zijn eetpatroon grondig aangepast (gezond, ipv 5x nog maar 1x in de week vette hap), geregelder gaan slapen (dus een vast tijdstip), meer bewegen en hij is drastisch omlaag gegaan met zijn bierinname, gemiddeld was het zo'n 2 biertjes per week (onder het voetbal uiteraard).

Wij denken dat het er wel toe doet, maar in combinatie (goed eten, bewegen, alcohol). Zijn zaadkwaliteit én kwantiteit is in de loop van de maanden drastisch verbeterd en zie het resultaat: ik ben toch echt wel zwanger. En dat op mijn leeftijd...

Ik wens je wijsheid. Aan onze verhalen zal het niet liggen :-)

Geplaatst

Mijn vriend is altijd al een behoorlijke bierdrinker geweest en heeft daar geen voetbal voor nodig, dat haat hij. Hij is ook niet gaan minderen tijdens de IVf, uit de onderzoeken bleek steeds dat hij , de ene keer 146 miljoen levende zaadcellen had en de andere keer 172 miljoen, dat zijn mega goede scores, dus ik geloof niet zo dat het zaad slecht word van alcohol.

Geplaatst

Mijn man heeft ook altijd veel gedronken, vooral in zijn studententijd, die 8 jaar heeft geduurd. Nu drinkt hij sinds pinksteren 2009 helemaal niets meer. Hij moet gewoon ook een offer brengen, nu ik degene ben die fysiek het meest moet doen. Aantal zaadcellen was na driekwart jaar stoppen wel toegenomen, maar gisteren tijdens het evualutiegesprek hoorden wij dat de beweeglijkheid niet beter was dan toen we begonnen met de eerste onderzoeken. Enig causaal verband tussen drankinname en zaadkwaliteit zie ik wel. Daarnaast maakt mijn man lange werkdagen en dat zal helaas niet snel veranderen. Dit zal ook wel meespelen bij de kwaliteit.

Ik probeer zo gezond mogelijk te eten en mijn man doet daar zo veel mogelijk mee. Ik namelijk dat hij op zijn werk wel eens een vette hap neemt. Ik denk dat een of twee biertjes op een avond geen ramp is, maar mijn ervaring is dat mannen meestal geen rem kennen.

Geplaatst

tegen ons is gezegd dat 5 glazen per week de max was

wij hadden onze behandeling net na carnaval, nou moet zeggen petje af want mijn man heeft niets gedronken vanaf 3 maand voor de behandeling

zijn zaad is er wel beter van geworden

zelf heb ik 2 drankjes gehad met carnaval, maar ben zowiezo geen drinker

mijn man de laatste jaren ook niet meer maar daarvoor wel, hij heeft altijd achter de bar in een discotheek gewerkt dus weet wel wat bier en sterke drank is

op het moment dat we er achter kwamen dat het eindelijk gelukt was en ik zwanger was heeft mijn man er van genomen

is uit gegaan met een vriend en kwam ladderzat in huis

de dag erop natuurlijk dood ziek

nu drinkt hij nog niet alleen op een feestje 2 a 3 biertjes (hij kan niet meer op door al die jaren zuinig zijn)

Geplaatst

Meiden,

Bedankt voor jullie reacties. Doet me goed de meningen/ ervaringen van anderen te lezen.

Morgen weer een voetbal wedstijd, dus ik ben benieuwd.

Ik heb het er nog wel met hem over gehad, hoe dat ik er over denk.

We zullen morgen zien...

Geplaatst

Hoi,

Ik zou hier graag ook nog een ander tip willen geven.

Mijn man drinkt ook altijd bier maar zodra ik begin met spuiten gaat hij aan de 0,0 bier. Misschien is dit een optie. Voor hun gevoel drinken ze dan toch een biertje mee maar krijgen ze geen alcohol binnen.

Mijn man zegt dat als ze goed koud zijn dat het best goed te drinken is.

Ik hoop dat jullie mannen dit eens willen proberen.

Liefs,

Diana

Geplaatst

Morgen hebben wij onze 7e IUI. De laatste voordat we met IVF gaan starten. Mijn man heeft hier zeker rekening meegehouden. Wel een enkel biertje maar geen avond doorhalen. Ook neemt hij trouw dagelijks zijn vitaminen (zink, selenium, foliumzuur en vit C). Dit alles heeft ervoor gezorgd dat alle waarden wel 20x beter zijn geworden. Super maar helaas nog steeds niet zwanger :cry2: Nu laat ik het afweten :dontknow:

Geplaatst

Bij ons werd ook afgeraden om echt te drinken. 1 of 2 biertjes maakt niet uit, maar ze gaven aan dat het duidelijk zichtbaar is, als je de dagen voor de zaadproductie redelijk wat drinkt.

Mijn man heeft zich er dus ook aangehouden en zaad was prima. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook erg boos zou zijn als ik 3 weken aan de hormonen ben, vanalles moet laten en een punctie onderga, om dan vervolgens slecht(er) zaad te hebben tgv wat voetbalavondjes....erg zuur vooor je poging, die we toch al niet zoveel hebben.

Groetjes Cin

Geplaatst

Yoehoe, Nederland in de finale!! Was gisterenavond toch echt al een feessie hoor!! Wel super spannend zeg, tot de laatste seconde!

Nu zondag de finale! rrrrr.. spannend!

Wat ik deze week echter nog veel spannender vind, is onze 1e ivf en daarbij: 'wat betekent het WK voor onze 1e ivf'?

Ik juichte gisteravond met spa blauw en manlief... yep, met bier. Veel bier (rondje hier, rondje daar). (naar zijn eigen zeggen, veel minder dan anders gedronken...Maar flink aangeschoten (tegen randje dronken aan) was hij wel)

Ik probeer het maar van me af te zetten (al te veel discussies over gehad), weet ook wel dat het niet drinken van bier ook geen garantie voor het slagen van deze poging is. Helaas gelooft m'n lief er helemaal niet in dat de ivf zou kunnen slagen. Wellicht dat hij daarom geen zin heeft om z'n WK-feestje 'minder compleet' te maken zonder bier. Voor hem is 'onze wedstrijd' toch al beslist. Maar ik weiger dit te geloven! Ik houd hoop!

Vrijdag 1e fm-echo (= dag 10). Ben daar als eerste natuurlijk heel benieuwd naar. Als het deze stap al niet goed zou zijn, dan heb ik me voor niets druk gemaakt om de 'zwemmers' van manlief.

Dus vooralsnog maar even afwachten.

Misschien raar om te zeggen, maar ik hoop eigenlijk dat de fm-echo vrijdag dusdanig goed is dat we misschien zondag al punctie hebben. Bij nog een grote hoeveelheid alcohol (ivm finale zondagavond) vraag ik me toch echt af of het nog wel zin heeft deze poging.

Maar ja, alles rond ivf draait om afwachten, dus ook wat dit betreft, maar gewoon afwachten. Me druk maken / boos worden heeft toch echt geen enkele zin. (Ik heb soms echt wel het gevoel dat we (hij?) dit keer eigenlijk geen recht hebben op deze kans....'t zou niet 'verdiend' voelen. Voor mijn gevoel hebben de mannen die er wel iets voor opgeven er meer recht op. Ik weet het, is misschien beetje overdreven, m'n lief drinkt anders bijna nooit. Dat 't precies nu wk moet zijn bij onze 1e poging !#@)

Zo pfoe, even mijn hart gelucht hoor. Lucht toch wel op het even van me af te schrijven.

Geplaatst

Hi Wens,

Wat een vervelend dilemma heb je voor je kiezen zeg! Je wilt natuurlijk dat je man stopt met drinken tijdens deze eerste poging en tegelijkertijd wil je hem niet verder tegen de haren in strijken. Ontzettend moeilijk deze situatie. Het enige wat ik je mee wil geven is dat stress eigenlijk het allerslechtst is van alles wat onze pogingen beinvloed. Veel slechter dan roken (geloof zelfs slechter dan 1 pakje per dag) en alcohol.

Het is naar dat je man andere ideeen heeft over minderen en over de investering die hij zou kunnen doen als jij. Ik hoop dat je het los kunt laten en gewoon kunt uitkijken naar wat jullie te wachten staat.

Het enige wat je nog kunt doen, wat redelijk neutraal is, is tijdens de follikelmeting vragen naar het effect van het WK en bijbehorend alcoholgebruik op de IVF pogingen van deze maand. (Er even vanuitgaand dat hij meegaat). Je kunt het dan neutraal houden en niet als aanval op je man en eventueel nog doorvragen. Dan hoort hij het nogmaals uit eerste hand. Voor de rest zou ik gewoon focussen op mezelf en wat je er zelf nu aan kan doen.

Jullie verdienen na deze hele lange periode allebei dat die poging slaagt!! Hou die gedachte vast en probeer je te concentreren op dat wat je graag wilt en niet dat waar je allemaal bang voor bent. Ik weet hoe moeilijk dat is believe me!! Dit hele proces hangt van moeilijke stappen aan elkaar. De beloning als het uiteindelijk lukt is echter zo groot dat je die stappen allemaal snel weer vergeten bent.

Hou je taai en veel succes met deze poging! Je zult zien dat het gaat lukken!

Liefs

Cjee

Geplaatst

Ja ik zou er over praten en geen alchol drinken in deze belangrijke periode.. je probeert optimaal je kans te vergroten dus dan zal ik als ik jullie was de alchol even laten staan...

Geplaatst

he girls,

mijn vriend drinkt regelmatig een biertje, maar heeft zelf aangegeven dat hij zou stoppen met drinken wanneer ik weer met de hormonen begin. Nu had hij zelf al besloten dat hij na afgelopen weekend zou stoppen met drinken en wat doe ik...ik haal hem voor de wedstrijd van gisteren (wat een feest zeg!!) een treetje pils...hahahaha...van mij mag hij rustig wat drinken als het maar niet iedere dag is en niet al te veel....

Ook is hij aan het foliumzuur gegaan omdat we van een collegaatje hebben gehoord dat bij haar man de kwaliteit van het zaad vooruit was gegaan nadat hij foliumzuur had genomen. Nu heeft mijn vriend geen slecht zaad, maar baat het niet, schaadt het niet, zeg ik dan maar...

ik zou zeggen, luister naar je gevoel en blijf erover praten...als hij niet volledig wil stoppen, probeer hem dan anders zover te krijgen dat hij wil minderen...

succes!!

liefs,

Nicole

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden