Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2011

Aanbevolen Berichten

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Weer een mooi kindje erbij! Moon van harte gefeliciteerd!

Wat leuk, direct een bos met krullen.

Mijn man en ik zijn beide blond (hij heeft wel veel dikker haar dan mij) en het eerste levensjaar is Bo zo goed als

kaal geweest. Het begint nu eindelijk te groeien en voller te worden.

Geplaatst

Moon gefeliciteerd ! Super hoor geniet ervan!

Mijn meisjes liggen nog in het ziekenhuis maar doen het goed.

Ben zelf al vrij goed hersteld vd keizersnede, al mag je 6weken niet autorijden, dat is heel onhandig.

Iedereen succes! Het is al bijna maart :)

Geplaatst

moon gefeliciteerd met jullie dochter ben benieuwd naar je verhaal maar ga eerst maar even lekker genieten gaat idd goed met de maart meiden van mij mag ze ook wel komen nieuwe week aangebroken kunnen we ons weer gaan vervelen ben der wel een beetje klaar mee en dan die opmerkingen ach straks heb je het nog druk zat JA DAT SNAP IK MAAR IK VERVEEL ME OOK NU EN NIET ALS DE KLEINE ER IS moe wordt je van die opmerking maar goed 1 ding is zeker het zal nu zeker geen 3 weken meer duren succes meiden met de laatste loodjes ben benieuwd wie de volgende is

Geplaatst
Moon gefeliciteerd ! Super hoor geniet ervan!

Mijn meisjes liggen nog in het ziekenhuis maar doen het goed.

Ben zelf al vrij goed hersteld vd keizersnede, al mag je 6weken niet autorijden, dat is heel onhandig.

Iedereen succes! Het is al bijna maart :)

@Cin

Wat betreft het autorijden ......

De 1ste keer dat ik weer autoreed was zo'n 5 dagen na de keizersnede. Dat voelde totaal niet goed. Deed ik dus ff niet meer. Wel ben ik weer zo'n 2 weken na de keizersnede gaan autorijden. En dat gaat prima! Het enige waar je voor op moet letten is dat je niet plotselinge behoorlijke remacties moet uitvoeren.

Geplaatst
die opmerkingen ach straks heb je het nog druk zat

Ik weet precies wat je bedoelt!! Ben ook helemaal klaar met dat soort opmerkingen. En voor ons is dat al helemaal anders, want er is niets

zo vermoeid om dagelijks naar het ziekenhuis te gaan om je eigen kindje op te zoeken.

Geplaatst

Hey meiden,

even spieken in mijn uitgerekend topic hoe het met jullie gaat.

Ik zie dat er al een paar bevallen zijn, gefeliciteerd!!!

Geweldig, geniet ervan!

Voor de andere...de laatste loodjes, zet m op!

Liefs Mik

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Gisteravond dacht ik eventjes dat het was begonnen. 1,5 uur lang voorweeën gehad, maar helaas weer gestopt. Verder verlies ik sinds gisterochtend veel slijm, maar eigenlijk alleen in de ochtend. Ik ga er tenminste vanuit dat het slijm is, het is wat plakkerig en gelig (sorry voor de details). Kan dit de slijmprop zijn, ik heb geen idee hoeveel dat is of zou het vruchtwater zijn?

Geplaatst

Hoi Kim, als je een lichte handdoek neemt en afveegt zegt maar, dan even ruiken. Vruchtwater is zoetig van geur.

Bij mij is het toen ook begonnen met vruchtwater doordat de vliezen waren gebroken, had het eerst ook niet door.

Succes!

Geplaatst

Kim,als je het niet zeker weet bel je even de VK op.

Ik had afgelopen vrijdag last van voorweeen,en vloeide daarna wittig. Volgens de VK moet vruchtwater "zoet" ruiken,dus je weet snel genoeg of je wat bent verloren. Succes hoor.

Geplaatst

hallo allemaal,

vruchtwater plakt ook niet tussen je vingers, zo staat het in ons foldertje van ons ziekenhuis beschreven..

hoor dat er meerdere dames al voorweeen hebben, hier ook al m'n onderbuik is ook heel gevoelig kon vanmorgen bij

het opstaan even niet rechtop lopen.. heb vannacht wel een HELE nacht zonder wakker te worden voor een plasje o.i.d. doorgeslapen..

echt heerlijk, van de week krijgen we hartfilmpjes van een half uur van de tweeling, dat is gewoon standaard bij een tweeling zei ze..

ben benieuwd wie de volgende is die gaat bevallen!

liefs chantalle

Geplaatst

Ik heb net de vk toch maar even gebeld. Ze vroeg of ik maandverbandjes of zo moest dragen. Ik draag dus inlegkruisjes en moet die wel een paar keer er dag vervangen. Nu moet ik even een maandverband in doen en dan om 12.30 uur even bij de vk langs om te controleren wat het is. Zul je zien dat ik in die tijd niks verlies en dan voel ik me zo'n domme muts die voor niks belt.

Geplaatst

Je belt nooit voor niets! Liever 1x "teveel" dan 1x te weinig.

Er is dus bij een paar meiden al iets gaande. Ik heb 's avonds wat last van voorweën, heel apart maar dit herken ik helemaal

niet van de zwangerschap van Bo.

Bo heeft vanochtend weer twee prikjes gehad, voorlopig is ze hier nu van af.

Woensdagochtend mag ik weer voor controle naar het zh, ben benieuwd hoe groot de kindjes inmiddels zijn.

Ook ik krijg continue de opmerking van; Goh, wat zul jij het straks druk hebben! Lief bedoeld natuurlijk maar ik ben

altijd druk. Mijn tijd zal ik alleen anders moeten indelen......

Ik denk dat ik het nu heel zwaar heb, met een giga buik die zeer doet en het niet kunnen bewegen en niet kunnen slapen.

Straks heb ik in ieder geval mijn eigen lijf weer terug. Je wil niet weten hoe vaak Bo wat op de grond gooit op een dag, dit

zal ik toch op moeten rapen. Ik denk dat het een lachwekkend gezicht is dat bukken van mij.

Voor iedereen waar het gerommel begonnen is, succes en ik hoop dat het snel doorzet!

Geplaatst
Zul je zien dat ik in die tijd niks verlies en dan voel ik me zo'n domme muts die voor niks belt.

Onzin Kim! Je bent 38 weken zwanger. Niks domme muts,liever te vaak,als één keer te weinig.

Succes bij de VK.

Vanessa,komt vast goed straks in die ritme van jullie en de kleintjes!

Geplaatst

Natuurlijk weet ik ook wel dat de vk ervoor is om je vragen te beantwoorden en je gerust te stellen, maar ik heb het idee dat ik best wel vaak met vragen zit.

Gelukkig was alles goed, het was zeker geen vruchtwater. Waarschijnlijk gewoon vaginale afscheiding of misschien de slijmprop in gedeeltes. Mocht ik jeuk krijgen of pijn dan moet ik naar de huisarts, want dan kan het een vaginale infectie zijn. Ben toch blij dat ik gebeld heb, want nu ben ik tenminste gerustgesteld.

@Mik, wat fijn dat je trouwens weer opnieuw zwanger bent. Heel veel succes.

Geplaatst

Gelukkig dat het geen vruchtwater was Kim. Ik heb ook veel last van afscheiding. Ben benieuwd of ik straks het verschil met het vruchtwater gelijk merk.

Ik ben gisteren weer bij de VK geweest en de kleine is nog steeds niet ingedaald. Dus ik moet nu toch voor een echo naar de gyn....

Ben benieuwd, hoop wel dat ik gewoon thuis mag bevallen....

Geplaatst

@Mob, vervelend dat de kleine niet wil indalen. Wat gaan ze op die echo dan bekijken? Ik hoop dat je wel thuis mag bevallen.

Gisteren kwam ik echt niet in slaap. Onze beeb was mij helemaal bont en blauw aan het schoppen van binnen. Het leek wel alsof ie de uitgang aan het zoeken was. Ik vond het echt niet leuk meer, want het deed gewoon pijn.

Geplaatst

Mob,wanneer moet je naar de gyn?

Kim,lijkt me niet prettig dat het schoppen van je beebje zo'n pijn doet! Toen ik de extra liggingsecho had,en ze me vertelden dat de beeb al ongeveer rond de 3700 gram woog,zei ze daarna gelijk dat ik vast heel erg last zou hebben van mijn ribben/en dat het schoppen pijn zou doen. Maar nee,daar heb ik dus helemaal geen last van! Volgensmij heeft dat echt niks te maken met de grootte van je beebje.

Wat ik wel heb zijn hele pijnlijke steken onderin de buik. Soms kan ik er niet van rechtop staan,vaak daarna even plassen,en dan is het wel weg..

Geplaatst
Mob,wanneer moet je naar de gyn?

Kim,lijkt me niet prettig dat het schoppen van je beebje zo'n pijn doet! Toen ik de extra liggingsecho had,en ze me vertelden dat de beeb al ongeveer rond de 3700 gram woog,zei ze daarna gelijk dat ik vast heel erg last zou hebben van mijn ribben/en dat het schoppen pijn zou doen. Maar nee,daar heb ik dus helemaal geen last van! Volgensmij heeft dat echt niks te maken met de grootte van je beebje.

Wat ik wel heb zijn hele pijnlijke steken onderin de buik. Soms kan ik er niet van rechtop staan,vaak daarna even plassen,en dan is het wel weg..

die steken heb ik ook last van maar ook in mijn rug dan moet ik gewoon stoppen met lopen en ergens op leunen zo'n pijnscheut krijg ik dan als ik maar geen rugweeen ga krijgen want die schijnen geen pretje te zijn en die grote van de babe zou ik ook niet zo mee zitten ken een aantal mensen waar ze het helemaal fout bij hadden me man heeft wel genoeg van de zwangerschap haha die wil nu wel dat ze komt kijk ik voel er de hele dag nog draaien in me buik ellebogen knietjes en handjes langs mijn buikwand vind die beweging echt wonderbaarlijk maar wordt nu ook wel echt benieuwd naar der denk eind deze week maarja we kunnen niet meer dan afwachten ik paln deze week gewoon goed vol dan is ie lekker snel voorbij want hier thuis wordt ik echt gek ben benieuwd wie de volgende van ons is zet hem op he meiden

Geplaatst

Die pijnlijke steken onderin mijn buik herken ik ook, soms zelfs in mijn schaamstreek. Ook best vervelend. Normaal doet het schoppen bij mij ook niet zo'n pijn, maar gisteren echt aan alle kanten. Ik denk ook niet dat dit met de grootte van de beeb te maken heeft. Als de beeb wat groter is heeft ie ook minder ruimte en kan hij dus moeilijker bewegen, kan me voorstellen dat je het dan juist minder voelt. Maar een vriendin van mij had sowieso een kleine die in de buik niet echt actief was en na de geboorte juist wel, dus het ligt gewoon ook aan de beweeglijkheid van de baby.

Geplaatst

Ik moet donderdagochtend naar de gyn. Ben heel benieuwd...

Vandaag dacht ik even dat het begonnen was, de hele tijd menstruatiekrampen en flink pijnlijk. Maar het is weer afgezakt, helaas :-)

Geplaatst

De kleine is wel veel in beweging, maar gelukkig doet het geen pijn. Lijkt me erg lastig!

Wel sinds gisteravond met behoorlijke regelmaat last van harde buiken. Tot gisteren wist ik nog niet hoe zoiets voelde... Je gaat natuurlijk van alles bedenken, maar als ik het zo op internet lees kunnen het een soort van indalingsweeën zijn..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden