Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hoi hoi,

ben supernerveus :cry2:. Morgen 2e intakegesprek voor onze eerste IVF poging. Heb al zo'n 13 IUI behandelingen gehad. Na de eerste 6 IUI behandelingen had ik een BBZ. Echt superbalen. Eindelijk raak na 3 jaar en dan blijkt het buitenbaarmoederlijk te zijn.:crybaby2: Daarna weer 7 IUI pogingen gehad welke dus niks opgeleverd hebben. Zie best wel op tegen de IVF. Ben bang voor de puncties en bang dat de behandeling gestaakt wordt door bijv. overstimulatie of onvoldoende eicellen. Herkennen jullie dit?

Posted

Hoi Helen,

welkom op het forum. Een eerste ivf is heel spannend maar probeer je niet te druk te maken over wat er allemaal mis kan gaan. Iedereen ervaart dingen weer anders waaronder de punctie. Het is wel herkenbaar. Het feit dat je een keer zwanger bent geweest is wel positief, het is natuurlijk triest dat dit een bbz was.

Veel succes met jullie aankomende ivf poging.

Posted

Hai Helen,

Ik herken je verhaal heel erg goed.

Ook ik had voor we aan onze eerste IVF behandeling begonnen 13xIUI gehad. De eerste keer IUI was direct raak...helaas ook buitenbaarmoederlijk. Na 7xIUI kreeg ik een kijkoperatie...hier kwam niks uit. Na de 13e poging zijn we overgestapt op IVF.

Ik vond dit ook heel eng en ik kon ook niet geloven dat dat dan wel aan zou slaan...na 13x IUI.

Ik maakte me ook veel zorgen en vond het allemaal doodeng.

Achteraf is het me allemaal 100 % meegevallen. Ik heb me drukker gemaakt dan nodig.

De punctie viel heel erg mee (heb wel kalmeringspilletjes gehad en er wel één extra geslikt omdat ik bang was dat het anders niet zou werken hahaha)

Het ging heel relaxt.

Uiteindelijk hebben ze 2 embryo's terug geplaatst. Er waren 4 eicellen bevrucht maar ze waren alle 4 matig. Daarom hebben ze de 2 beste eruit gekozen en die terug geplaatst. De andere 2 hebben ze helaas moeten vernietigen..ze waren niet goed genoeg om ingevroren te worden.

Met 2 matige embryo's kon ik mij niet voorstellen dat ik gelijk de eerste IVF zwanger zou raken.

2 slopende weken volgden...pffff.

Na iets minder dan 2 weken hebben we getest en ja hoor..ik bleek zwanger!!!!!

Nu nog 3 weekjes te gaan en dan ben ik uitgerekend!

Meis, maak je niet te druk..het komt vast allemaal goed.

Maar ik snap je spanning heel goed hoor.

Hier op het forum zit je goed..kan je lekker van je afpraten.

Liefs Nicole

Posted

Hallo Helen,

Welkom op het forum. Zelf heb ik geen iui's gehad.

Alleen icsi ...de punctie ect zal je uiteindelijk gaan meevallen denk ik.

Emotioneel is het veel zwaarder dan het traject zelf ondergaan, maar daar heb je al heel veel ervaring mee helaas wat ik bij je lees.

Overstimulatie gaat samen met heel veel eitjes, dus op beide maak je weinig kans.

Ik heb ook lichte overstimulatie gehad, 2x en de behandeling is gewoon doorgegaan.

Veel succes en geluk gewenst in het traject!

Posted

Helen, welkom op dit forum.

Lichamelijk valt ivf best mee. Je moet het gewoon maar over je heen laten komen en dan zul je zien dat het gedeelte hormonen spuiten en punctie best wel mee valt. De punctie is natuurlijk wel wat vervelend, maar je bent al snel weer de oude...

De emotionele kant is daarentegen veel zwaarder, maar daar weet je zelf ook al alles van.

Heel veel succes, het gaat vast goedkomen!

Posted

Hoi Helen

Welkom op dit forum en alvast heel veel succes gewenst met je 1ste IVF behandeling.

Lichaamlijk is het goed te doen, maar psychisch is het idd zwaar.

Het spuiten, punctie etc. zal je toch zelf moeten ervaren, want voor iedereen is het weer anders.

Groetjes

Daniella

Posted

hoi helen

ik begrijp heel goed dat er tegen op kijkt ik heb zelf net een behandeling gehad en zit nu op het wachtbankje (als het helpt) ik heb weinig of geen klachten gehad bij de behandeling.

succes grts willy

Posted

hoi helen

welkom hier.

je moet alles op je af laten komen iedreen ervaard alles anders ik heb nergens last van gehad

heel veel succes en sterkte gewenst.

liefs jessica

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use