Ga naar inhoud

Wie starten er ook in September 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hey dublin jeetje meid ik vond het al lang duren...

wel heftig zeg...

das ook wat zeg pffff maar gelukkig gaat het al wat beter luister naar je lichaam en gewoon lekker rustig aan doen

en jaaaaaaaaa morgen je tp veel succes morgen..

dikke knuffel voor jou meid

liefsssss

• Reacties 533
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo Meiden,

Hier ben ik dan weer. Was om 12 uur thuis. Hoe het gegaan is?? Ben letterlijk door een hel moeten gaan. Ik kreeg een injectie met dormicum en een morfine preparaat, en helaas had ik alleen wat zware ledematen maar was helemaal nuchter en bij. Nadat dit spul was ingewerkt werd ik naar de kamer gebracht voor de punctie. Kreeg geen enkele verdoving onderin. En voordat ik het wist werd er letterlijk een naald door mijn muisje geramd. Het was gewoon met kracht erdoor geduwd. Zeer pijnlijk. Die hele morfine en versuffings middel heeft niets geholpen. Heb echt werkelijk ontzettend veel pijn gehad en moest daardoor huilen want kon de pijn niet meer aan. De arts wist zich op een goed moment niet echt raad omdat hij zag dat het ontzettend pijn deed. Ik had in totaal 17 follikels, meer nog als dat ik gedacht had en ze verwachtten allemaal zeker 9 eicellen te kunnen vinden. Helaas nog een domper erboven op dat er maar 5 eicellen gevonden zijn. Vriendlief had ook zijn bijdrage gedaan en de verpleegster kwam naderhand vertellen of deze uitslag goed was. Omdat we niet wisten of het ivf of icsi zou worden was het natuurlijk spannend. Uiteindelijk was het zaad OK voor icsi, maar blijkbaar dus niet voor ivf, m.a.w kwaliteit was niet zo best.

even goed zijn we blij dat er icsi zal plaats vinden zodat we direct weten of het gaat lukken en alle andere mogelijke factoren uitgesloten hebben.

Morgen tussen 9 en 11 worden we gebeld en als er iets bevrucht is dan vrijdag de Tp.

Nogmaals, al met al is het mij behoorlijk tegen gevallen en is het heel goed te merken dat de medicijnen nauwelijks hebben gewerkt noch verdoofd, ik heb in feite de punctie zoals ik het ervaar zonder verdoving doorstaan, en het was gewoon een hel.

Ik dank jullie voor de steun en bemoedigende woordjes, ik laat jullie morgen weten of er een bevruchting heeft plaats gevonden

Groetjes en veel liefs Propje

Geplaatst

Jeetje Propje, hebben ze een slager op je los gelaten??? Als ze zien dat je de pijn niet meer kan verdragen moet je toch gewoon bijkrijgen????? Had je geen infuus dan??

Nou rust lekker uit en ik duim met jullie mee voor een mooi aantal bevruchtingen!!!!!

Liefs

Geplaatst

ik had geen infuus. Mijn vriend zei net zoals jij dat zei als of ze me aan het martelen waren, hij vond het behoorlijk angstaanjagend dat ik zoveel pijn moest hebben wat ook helemaal niet meer op te vangen was. Ikzelf vond dit ook niet echt humaan. Natuurlijk verschilt het van persoon tot persoon maar waar de ene sliep van de medicatie daar stond ik nog recht op hetzelfde spul. Logisch dat ik het als hel ervaar. Het is absoluut niet voor herhaling vatbaar tenzij het anders word aangepakt maar niet meer op deze wijze.

Geplaatst

Hoi meiden,

Heb zojuist mijn TP gehad, de 1e maal en dat viel reuze mee! Had geen halfvolle blaas maar echt een volle blaas en dat was juist goed. Eerst nog even gepraat over mijn buikpijn en dat dit nog wel een week kan duren. Toen de TP... Ik heb een toppertje YEAHHHHH. En als bonus ook nog 1 eskimo van dezelfde kwaliteit!!! Moet nog wel rustig aan doen, maar nu zijn de wachtweken ingegaan. Al zijn deze tot op heden (voor ons) minder spannend dan de afgelopen 4 dagen. We zaten telkens zo in de PECH hoek dat we heel angstig waren op weer geen TP. Maar genoeg PECH, blijf positief!

@ Propje, balen dat je zoveel pijn hebt gehad! Duim heel hard voor je dat het niet voor niets is geweest en dat er een heel mooi resultaat uit komt!

Geplaatst

Propje wat naar dat je het zo ervaren hebt. Maar hoop dat er toppers komen er zwanger van mag worden.

Dublin succes met het wachten

Geplaatst

@propje wat een verhaal zeg daar word je niet echt vrolijk van je ziet wel dat het bij iedereen verschillend is..

duim voor je dat je morgen goed nieuws mag brengen...

@dublin duim voor je dat je emmie lekker blijf zitten....

liefs

Geplaatst

Ohhh Propje,

Wat vervelend om de punctie zo mee te moeten maken.

Ik hoop dat je snel weer opknapt!

Bij ons krijg je nog 2 verdovingen in de vagina wand.

We gaan duimen voor een hoop bevruchtingen!!

Geplaatst

We blijven er zelf nog verbaasd over waarom het zo'n pijn heeft kunnen doen en dat terwijl ik zelf al jaren zoveel pijn heb moeten verdragen vanwege allerlei klachten cq aandoeningen en blessures en juist dit als een ramp ervaar.

Vrouwen die vanmorgen ook gepunctueerd zijn had ik het idee dat de medicatie harder insloeg als bij mij en daardoor waarschijnlijk dit beter hebben kunnen verdragen. Nogmaals hebben we inmiddels wel besproken dat dit nooit meer zo gaat gebeuren. ik weet van mezelf dat ik een hoop kan hebben en het er nu op neer komt dat de medicatie niet goed gewerkt heeft waardoor het eens zo erger was allemaal.

Ook ik verwachtte twee verdovingen in de vaginawand maar helaas. Op het moment toen die holle naald erin ging, was het net alsof de arts met kracht iets erdoor duwde maar dan met een stoot beweging, ik weet niet hoe ik dit uit moet leggen. Dit was gewoon al zo pijnlijk dat ik verschoot. maar hij draaide ook regelmatig met die holle naald op en neer en van boven naar beneden. Aijaijaij zeg.

Op het moment kan ik niet goed lopen van de pijn, na een paar meter krijg ik zo'n erge buikpijn dat ik bijna in elkaar zak van de pijn. is dit normaal??? had net bij toilet gang een beetje bloed verloren, is dit bloed nog van vanochtend of is er een nieuwe bloeding ontstaan. Ik namelijk eerst op het toilet papiertje wat roze had, ik loop van het toilet weg en ineens moest ik weer terug en toen zat er bloed. Als dit van vanochtend was geweest had dit er dan niet al eerder uit moeten komen tijdens eerder toilet bezoek???

Ik vraag dit omdat ik amper kan lopen en er ineens bloed zit. Hopende dat jullie het niet erg vinden dat ik dit vraag

groetjes Propje

Geplaatst

Propje ik zou als ik jou was het ziekenhuis bellen. Dat je pijn hebt ok maar dat je er niet van kan lopen is niet echt normaal volgens mij. Je kan na de punctie altijd nog wat bloed verliezen, hebben ze je dat niet verteld??

Ik krijg het idee dat ze niet echt lekker bezig zijn daar, waar loop jij??

In Gent krijg je altijd een brief mee met mogelijke klachten en complicaties e.d.

Sterkte hoor!!

Geplaatst

dank je Witje voor je reactie,

ik heb verhalen gelezen van meiden die na de punctie een beurs gevoel hadden maar bij mij steekt het ontzettend alsof ik de hele tijd gepunctueerd word zeg maar. Als ik naar het toilet loop dan moet ik van de pijn even bijkomen vooral eer ik plasje kan gaan doen. Valt me toch zwaarder als ik dacht vandaar dat ik wilde weten of dit normaal was dat het zoveel pijn moet doen. Mijn vriend word ook al boos als ik nog maar even loop, want kan niet rechtop lopen maar gebukt moet ik stapje voor stapje de kamer door met heftige steken en pijn.

Ik zou graag willen vertellen waar ik loop maar zo maak ik misschien nieuwe dames bang dat het in dit ziekenhuis niet goed verloopt, terwijl dit misschien niet aan de orde is en dat het toevallig alleen bij mij is. Ik wil je dit wel per persoonlijk bericht zeggen???

ter aanvulling: hebben jullie ook na de punctie dat je niet goed kan gaan zitten en de pijn weg moet puffen voor al eer je goed en wel op je kont zit??

het is voor mijn de eerste keer dus ik weet niet wat normaal is of niet vandaar al deze vragen. want ieder stapje die ik zet voel ik enorm door mijn buik heen gaan

Geplaatst

Zoals je het beschrijft heb ik het meestal ook de dag van en de dag na de punctie. Maar als je bijna van de pijn door je benen zakt is het volgens mij niet normaal.

Gewoon 4x daags 2 paracetamol 500 mg innemen om een pijnstillende spiegel in je bloed te krijgen. Lekker op de bank en laat je verwennen. En nogmaals bij twijfel ziekenhuis bellen!!!!

Geplaatst

ik ga er maar vanuit dat het normaal is, ik bel niet graag het ziekenhuis, wil niet als zeurtje overkomen terwijl het misschien de normaalste zaak van de wereld is.

Geplaatst

hoi propje echt erg voor je dat je zoveel pijn moet hebben

net wat witje zegt als je het echt niet vertrouwd zou ik zeker ff bellen. want dit is wel heel erg.

hoop dat je je morgen wat beter voelt

liefssssssss

Geplaatst

Hallo Meiden,

Sorry dat ik deze keer niet zo actief meedoe ,maar ik heb helaas niet zo veel tijd ..

Maar ik heb vandaag de TP gehad van een TOP embryo 4 cellig en wilde dat toch even met jullie delen....

@Propje, er komt zo een pm aan ...

Veel liefs en sterkte voor jullie allemaal ,H

Geplaatst

Voor degene die niet op het Ivf-forum meeschrijven plaats ik hetzelfde bericht hier nog een keer:

hallo meiden,

even snel een reactie van mijn zijde: We hebben telefoon gehad en gelukkig is de bevruchting gelukt dmv icsi. Morgen hebben we de Tp. Gaat zekers spannend worden. Maar we weten eindelijk na meer dan 5 jaar dat onze eicel en zaadcel zich wel degelijk bevruchten en daar zijn we zeer zeker blij om.

Ik zal als ik me wat beter voel later reageren op de rest.

Groetjes Propje

Geplaatst

Hoi Propje,

Fijn om te horen!!!! Na de punctie blijft het nog steeds killing om te moeten wachten of er bevruchting optreedt of niet!

Bij onze eerste IVF 8 eicellen en maar 1 middelmatige bevruchting. Bij deze ICSI 8 eicellen en 5 bevruchtingen.

Ik hoop dat er ook nog wat cryo's zijn!

Sterkte en rust lekker uit!

Geplaatst

@Gabrie:

Dat is inderdaad waar wat je zegt. Ik maakte me ook helemaal niet druk om de hoeveelheid eicellen of zaadcellen wetende dat het icsi hoogstwaarschijnlijk ging worden. Maar omdat wij de afgelopen jaren geen enkele situatie hebben meegemaakt waaruit bleek dat er een bevruchting had plaats gevonden was dit voor ons eigenlijk een van de meest belangrijke telefoontje. uiteraard dat het wel samen pakt. Hoeveel er bevrucht zijn dat horen we morgen als we voor de Tp gaan.

op het moment is de pijn te verdragen als ik maar blijf zitten, ik ben vanmorgen opgestaan met enorm wat pijn en kon niet pijnloos plasje doen. Alles wat ik eet gaat na een paar minuten pijn doen en krijg dan enorme buikpijn. Het zal er allemaal wel bijhoren en ik hoop dat ik me morgen een stuk beter voel. Ik probeer wel al wat kleine klusjes te doen omdat ik het ontzettend moeilijk vind om te blijven zitten en toe te kijken hoe vriendlief het allemaal doet.

Hoe voel jij je inmiddels? Ik lees dat je 18 oktober kan testen, spannend zeg hoor! Hoop dat het heel goed voor je uitpakt.

Groetjes Propje

Geplaatst

Hoi Propje,

Wij zijn al 10 jaar bezig:

Eerst clomid

Vervolgens overgestapt op Puregon

Daarna 10x iui

1x IVF

En nu ICSI omdat de IVF uitkomst zo slecht was. Dus ICSI was voor ons ook eindelijk een soort van erkenning dat er een bevruchting plaats kon vinden.

Aan de andere kant krijgen we maar 3 pogingen vergoed.....en met het nieuwe kabinet maar 1.....

Ik had ook last bij het plassen en bij de ontlasting. Dus eigenlijk met druk op de buik was het gevoelig en pijnlijk.

Ja, het is beter om even bezig te blijven.....met verstand op nul.

Met mij gaat het wel. Ik weet dat deze poging is mislukt heb namelijk al wat bloedverlies en een test gaf aan negatief...

Volgende week hoor ik pas of er ook nog cryo's zijn.

Tja, niets aan te doen.

Geplaatst

dat vind ik spijtig om te moeten lezen dat het mislukt is, ik kon namelijk niet aan je onderschrift lezen hoe of wat, Sorry daarvoor, maar is het ook al definitief?

Je hebt ook al een best traject van jaren achter de rug zoals ik lees, respect voor je dat je nog steeds de doorzettingsvermogen hebt om door te gaan.

Wij zijn nu 5,5 jaar bezig met 4 x iui mislukt. Aangezien de arts toendertijd geen heil meer zag in iui zijn we doorverwezen voor ivf. Na vele gesprekken leek icsi toch een betere optie en daar zijn we ook blij mee. Dit zodat er niet evt. een poging verloren gaat doordat de zaadcel de eicel niet zou kunnen binnen dringen en daardoor geen bevruchtingen zouden zijn. Eigenlijk een klein beetje jouw situatie alhoewel je toch bij ivf 1 een middelmatige bevruchting had.Maar goed, dat is natuurlijk ook maar gissen waar dan het probleem ligt.

Wat betreft dat nieuwe kabinet: dat is toch nog niet definitief?? want dat zou betekenen dat als dat erdoor komt en bij ons deze poging zou mislukken en volgend jaar pas weer starten dat we dat uit eigen pocket moeten gaan betalen?? Die zijn echt helemaal van God los daar, heb d'r geen andere woorden voor.

Geplaatst

Het is nog niet definitief maar in jaren leer je je lichaam goed kennen. De menstruatie krampen zijn aanwezig..

Tja, soms heb je wat downs maar manlief is mijn steun en toeverlaat in dit hele proces en samen kunnen we wel wat hebben.

Ja fijn om te hoen dat ze bij jullie gelijk voor ICSI zijn gegaan. Bij sommige ziekenhuizen doen ze en en. Dus bijv. 4 eicellen ICSI en 4 eicellen voor IVF.

Uit de verhalen heb ik inderdaad begrepen dat er vanuit de basisverzekering nog maar 1 vergoed gaat worden. Misschien dat het niet gelijk in gaat daar de verzekeringen dan helemaal aangepast moeten worden. En anderzijds komen de overige 2 misschien in de aanvullende verzekeringen. Maar dat is dus vanuit mijn redenatie.

Zelf hebben wij besloten om ook alvast voor een 4e poging te sparen. Dan maar een keertje minder op vakantie!

Voor jou hoop ik dat het de eerste keer gelijk raak is!!

x

Geplaatst

Hallo meiden,

Net de Tp gehad, maar ben mijn positiviteit al een beetje verloren. Van de 5 eicellen waren er 4 bevrucht. De teruggeplaatste embryo was niet van Top kwaliteit waardoor ik meteen antwoord heb op de vraag of er cryo's zullen zijn. Daar ik nl vernomen heb dat alleen Top-embryo's worden ingevroren en ze bij de Tp de beste emmy zullen terugplaatsen. Aangezien deze al niet van Top kwaliteit is, zal de rest ook wel minder zijn.

Mijn vraag is eigenlijk aangezien ik een beetje down ben van de Tp waarbij het geen Top-embryo was, of er uit deze embryo wel een zwangerschap kan ontstaan? Of dat deze procentueel gezien minder kans heeft om te overleven??

Hoop in ieder geval wat meer optimisch te kunnen zijn over een minder kwalitatieve embryo.

groetjes Propje

Geplaatst

hoi propje wat fijn dat je vandaag je tp heb gehad..

maar ik heb vaak gelezen dat een emmie van mindere kwaliteit ook gewoon tot een zwangerschap kan leiden hoor..

en dat sommige een toppertje hebben teruggeplaatst gekregen dat het niet gelukt was..

het is gewoon afwachten... duim voor je dat je emmie lekker blijf zitten..

liefsssssssssssss

Geplaatst

Hallo Angel, Uiteraard heb ik wel een beetje hoop, maar net zoals bij de 4 iui's krijg ik weer exact hetzelfde gevoel in de zin van: Of ik nu wel ineens zwanger zou raken na 5,5 jaar. Niet dat ik helemaal pessimistisch ben maar het is zo'n gevoel waarbij ik me niet kan voorstellen dat ik ooit zwanger zou worden. Misschien een rare gedachtegang hoor, maar het is ook mezelf een beetje beschermen denk ik zo tegen een evt. mislukte poging. We zullen het maar af moeten wachten, meer kunnen we toch niet doen.

Ik zie dat jij 27 okt kan testen, ik twee dagen later dus dat word zeker spannend.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden