Ga naar inhoud

Wie starten er ook in September 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hoi allemaal ben net gebeld 5 min voor tijd pfffffff zo zenuwslopend zeg hahahhaha

maar er is goed nieuws we krijgen vandaag om 13.50 de tp......... ow ben zo blij

jullie horen straks meer.....

liefsssssssssss

• Reacties 533
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat leuk om te lezen dat er vandaag en terug plaatsing komt.

Spannend. En het wordt groen hopen we. We gaan duimen:)

Geplaatst

Hoi allemaal

Zo de tp is achter de rug. Er is er 1 terug geplaatst van 8 cellig.

We hadden van de 10 6 over. En uiteindelijk. 5 goede

Er worden er als het goed is 4 ingevroren. Maar daar krijgen we nog een brief van.

Vanavond weer pregnyl

27okt mag ik testen

Liefsssssss

Geplaatst

Nano: Ik slik prognova (ook een hormoonpil) al vanaf de eerste dag van mijn vorige cyclus. Wanneer ik een positieve test heb dan moet ik tot de 3 maand doorblijven slikken. En als het negatief is moet ik ermee stoppen.

Dublin@ben zo benieuwd hoe het gegaan is?

Angel@ wat een super resultaat.

Witje@ ik blijf voor je duimen

Geplaatst

Hallo iedereen,

Ik lees al een tijdje mee op het forum en heb op pagina 2 van dit topic al eens gereageerd, echter vind ik het moeilijk om frequent te reageren. Toch merk ik dat ik het fijn zou vinden om mee te kunnen praten met wat we mee maken. Als jullie dit ok vinden dan wil ik graag meepraten en me proberen ook hier thuis te gaan voelen op dit forum.

groetjes Propje

Geplaatst

he propje, wat ben jij netjes opgevoed hihi.

Natuurlijk mag je hier meepraten en daar is dit forum voor en niemand begrijpt je beter dan je lotgenoten. Leg al je vragen, onzekerheden en angsten maar op tafel.

Ook voor een grap zijn we in hoor.

Liefs

Geplaatst

Hallo Witje en T.k Dank jullie wel!

Tnx Witje voor je comliment, kan alleen niet thuisbrengen waar dit op gebaseerd moet zijn. Sommige dingen beschouw ik als normaal vandaar ik moeilijk kan inzien waartoe sommige zinspelingen aan gerelateerd zijn. Maar goed laten we de dure woorden maar achterwege laten.

@T.k mag ik vragen of dit je eerste poging is?? die van mij namelijk wel en vind het uiteraard behoorlijk spannend. Ik kan amper af en toe mijn zenuwen bedwingen voor morgen, dan is nl de punctie, zie hier enorm tegenop. Ondanks dat ik vele goede maar ook slechte verhalen gelezen heb kan ik mij er niet bij neerleggen dat het misschien wel zal meevallen. Mijn rechtereierstok was gisteren tijdens de echo al zo gevoelig dat ik een scherpe steek met daarbij een kramp door m'n gehele buik kreeg. Vandaar dat ik het idee heb dat het erg gevoelig zal zijn morgen.

Geplaatst

Hoi Propje,

Het is idd mijn eerste poging.

Ik lees ook heel veel maar laat het gewoon op je afkomen.

Ik was zo bang voor het prikken van de hormonen. Ik haat naalden. Bah.

Toen ik voor de prikinstructies mocht komen en het een keer mocht oefenen. Viel het reuze mee.

Laat het gewoon op je afkomen. Je gaat heel veel lezen dat doe ik ook.

Mijn partner zegt sons lees nou niet zo veel...Maar ik kan het niet laten..

Heb jij al een intake afspraak gehad. Weet jij wanneer je ongeveer moet beginnen..?

Geplaatst

Ik ben al begonnen, heb inmiddels 9 grote follikels + 6 kleinere, gisteravond de pregnyl gezet en morgenochtend de punctie. Het word dus inderdaad spannend.

Geplaatst

Propje,

Ik zou mij niet zo druk maken over de punctie!

Iedereen ervaart de punctie op zijn eigen manier. De een heeft een hogere pijngrens dan de ander.

Bij de een moeten ze 25 follikels aanprikken bij de ander maar 8.

Bij de een liggen de eierstokken goed in beeld bij de ander liggen ze verscholen.

Als ik vanuit mijn eigen ervaring spreek:

Punctie nr1: Was zat een eitje. 8 follikels werden er aangeprikt. Heb ook steeds meegekeken op de echo. Ook de buikpijn achteraf stelde niet veel voor.

Punctie nr2: Damn....dat was geen eitje meer! Ook weer 8 follikels. Bij de ene eierstok was het pijnlijker dan de andere maar nog steeds goed te doen

Ik hoop voor jou dat het zal meevallen en dat er een maximaal aantal bevruchtingen zullen optreden (toi toi toi).

Groetjes,

Gabrie

Geplaatst

Hallo allemaal na lang helaas geen internet te hebben gehad ben ik weer aanwezig hier op het forum om mee te kletsen en mee te duimen voor mijn lotgenootjes .

Wat er bij mij allemaal al gebeurd is :

27 September uitgangsecho

6 en 8 okt.Fm

9 okt Pregnyl om 22.30 U gezet

Gisteren 11 Okt .wederom zeer pijnlijke punktie gehad

Vandaag 12 Okt om 9.30 telefoontje gehad van het AZM dat er een bevruchting heeft plaatsgevonden en morgen om 11.30 u hebben we de TP

Ik voel me er werl rustiger onder dan de laatste keer moet ik zeggen ook al ben ik best wel brak van de punktie gisteren

Allemaal VEEL SUCCES en tot op het wachtbankje Oktober en dat dat maar zo groen als gras mag worden !!!

Liefs H

Geplaatst

Hallo Gabrie,

Ik denk dat ik achteraf pas kan zeggen of ik me terecht druk heb gemaakt of niet. Ik denk dat het ook meer te maken heeft juist omdat ik het nog niet heb meegemaakt. Zenuwen voor het onbekende en niet wetende hoe het gaat voelen. Ik moet er wel bij zeggen dat ik morgen een injectie krijg van Atropine, Pethidine en Dormicum. Heeft iemand hier ervaring mee??

Men zegt en heb het ook al bij een meid gezien van de week dat je daar "dronken" van word. De een geraakt helemaal weg van het spul terwijl de ander nog helder mee kan praten en kijken. Dus idd blijft het afwachten op het onbekende en morgen kan ik pas zeggen wat ik er werkelijk van vond.

Hmm, als ik zo nadenk dat ik me meer druk maak om daar zo in me halfnakie te liggen als de pijn evt zelf. Zijn er hier meiden die zich ook nog steeds een beetje generen om daar zo te liggen zal ik maar zeggen?? Blijft het een zeer ongemakkelijk iets vinden. En ik hoop daarintegen dat ik niet de enigste ben

Geplaatst

Helaas propje moet ik je vertellen dat het me helemaal niks meer doet om zo met de flamoes open te liggen voor een ieder daar in het ziekenhuis. De opgelatendheid is al een tijdje achter me.

Gek eigenlijk hoe je kan veranderen. Was er anders behoorlijk preuts onder. Niet met mijn mondje maar wel in de praktijk.

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ik had zo gehoopt dat het spontaan gelukt was, maar ben toch van het weekend ongesteld geworden...

Vanmorgen voor evaluatie in het ziekenhuis geweest. Ik heb hele erge pech gehad dat mijn poging gestopt is, het kwam maar 2 keer per jaar voor dat folllikels niet doorgroeien na verlaging hormonen. Pech dat ik het was..... Mijn lichaam reageert te heftig op 112,5 gonal-f, maar reageert helemaal niet op 75 gonal-f. We gaan er de volgende keer dus tussenin zitten. Wanneer dat word? Nog geen idee. Ik moet nu mijn volgende menstratie afwachten. Dan een maand de pil. En dan weer beginnen. Dat zou half december worden. Alleen hebben ze winterstop rond kerst en als ik later ongesteld dan word het nog een maand uitgesteld. Word december, maar waarschijnlijk pas januari... Dus weer wachten.....

@ propje Het blijkt vervelend om daar zo open en bloot te liggen, maar na 3 icsi pogingen, eileider doorspoelen, seks en dan uitstrijkje, baarmoedermeting tijdens menstruatie en ook nog een bevalling word het wel minder ;)

@witje: Ik zie dat je bijna mag testen!!! Spannend! Ik duim voor je!!!!

En iedereen die onderweg, aan het wachten is!! Heeeeeeeeeeeel veeeeeeeeel succes!!!

X Sanne

Geplaatst

Hallo Witje, ik kan het ook helemaal begrijpen hoor. Ik denk ook wel dat dat een groei proces is dat je onbewust daarin verandert. Ik heb inmiddels 4 x iui gehad en meerdere malen dan de standaard onderzoeken, en uiteraard ben ik daar gemakkelijker in geworden, maar zo en af en toe bekruipt me dat gevoel van schaamte dat ik daar zo lig.

Geplaatst

Beste Propje,

Ik heb ondertussen 10x een IUI gehad. en verschillende onderzoeken.

1x IVF

1x ICSIE.

Maar soms geneer ik mij nog steeds. Helemaal als het een mannelijke arts betreft pffff!!

Lig je daar in de beugels helemaal met de punctie en de terugplaatsing.....lekker fel licht!!

Ach ja, als we maar zwanger worden.

Van de medicatie voor de punctie word ik niet slaperig wel wat suffig. En ik krijg een zeer droge mond.

Maar kan alles nog goed volgen.

Geplaatst

Hallo Gabrie,

Dus uiteindelijk verschilt het toch van persoon tot persoon. Ik heb er op zicht geen moeite meer mee als ik daar zo moet liggen, het enigste waar ik niet echt tegen kan als er uitgebreid naar mijn toesjie gekeken word. Dat vind ik zelf minder leuk. Maar gelukkig mag ik wel zeggen dat bij alle artsen tot nu toe ik weinig moeite heb gehad, juist omdat zij dit dagelijks zien en als gewoon beschouwen. En ik heb persoonlijk niet meer moeite ermee omdat het een mannelijke of vrouwelijke arts betreft, het blijft voor mij hetzelfde qua gevoel af en toe. Ik mag er wel bij zeggen dat ik soms het idee heb dat de mannelijke artsen zachtmoediger kunnen zijn. Zowel qua manier van handelen als hun manier van communiceren. Dit zal ongetwijfeld niet bij iedereen zo zijn, maar zo ervaarde ik dit met de iui als nu met deze ivf-icsi behandeling.

Geplaatst

nieuwe dames welkom hier

@propje ik vond het paar dagen voor de puctie best eng eigenlijk. maar heb het gewoon op me af laten komen en toen ik aan de beurt was kneep ik hem wel hoor

moest gaan liggen en me benen trilde gewoon hahaha maar vond het op zich wel te doen hoor de linkerkant was iets gevoeliger dan rechts..

en ik kreeg ook iets toegediend wat jij hierboven zei maar wat precies weet ik niet meer,ze zei ook dat het lijkt of je een paar flessen wijn op heb, maar heb er eigenlijk weinig van gemerkt wel iets

ik had nog genoeg praatjes haha

heel veel succes met je punctie morgen..

@mommysoonihope succes met je tp morgen wij mogen op dezelfde datum testen

@sanne wat balen zeg dat je ongi bent geworden hoop dat je straks wat beter op je medicatie reageer..

liefssssssss

Geplaatst

Hoi meiden,

Sinds mijn punctie op 10-10-'10 niet meer achter de pc gezeten, i.v.m. een complicatie. Korte terugmelding: infuusprikken duurde nog wel een half uur, maar maar 3 keer prikken 6 keer minder dan de vorige keer. Tijdens de punctie zijn er 7 follikels aangeprikt, mijn cyste van 4,5 cm aan mijn linkereierstok is niet aangeprikt (risico dat het endocyste is) dus blijven zitten. Maar helaas had ik een complicatie, er was een bloedvat rechts aangeprikt. Dus had ik een inwendige bloeding. Die moest zo snel mogelijk stoppen anders kon ik het ziekenhuis in. De arts was heel bezorgd en heeft na 10 minuten nogmaals een echo gemaakt. De bloeding was gestopt, maar ik moest nog een half uur in de stoel/beugels blijven liggen. Zodat het "korstje" de tijd kreeg te blijven zitten. Ik kan jullie zeggen zo'n stoel is niet gemaakt om 3 kwartier stil in te blijven liggen. Pijnstilling mocht ik nog niet, aangezien de bloeding eerst echt gestopt moest zijn. Na 3 kwartier kon ik eindelijk het bed in en kreeg ik een zetpil tegen de pijn. Daarna rust en uiteindelijk naar huis. Verplicht 2 dagen in bed blijven, absolute rust en vandaag ook nog zeer rustig aan doen. Het blijkt dat ik nu wel in evenwicht ben, heb links die cyste van 4,5 cm en rechts een hematoom van 4,5 cm. Pfff.... Alsof ik weer geopereerd ben.

Maar goed om 10.00 uur belde het lab en YEAAHHH we hebben 3 emmies!!! Dus voor het eerst een terugplaatsing. Morgen!!!!

Voor een ieder die nu bezig is laat je niet afschrikken door bovenstaande, dit behoort tot de categorie PECH en is ABSOLUUT NIET iets wat veel voorkomt. Ik maak mij er in ieder geval niet druk om! Moet alleen meer rust, dus neem deze rust ook.

Iedereen succes!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden