Ga naar inhoud

Nog een keer icsi voor derde kindje????

Aanbevolen Berichten

• Reacties 332
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Karin,

Ik had je op je profiel gisteren ook een berichtje gestuurd, als het goed gegaan is tenminste.

Ik ben ongesteld geworden na onze 2e cryo-tp. Ben nu dus weer aan de Clomid en ik mag dinsdag 28 september komen or de eerste fm, dat is dan dag 10

Wat mag jij pas laat voor je eerste fm, want maandag de 27e is voor jou dag 13 als ik het goed heb?

Ik hoop dan in jou geval dat het allemaal wat langer duurt zodat je na je midweek weg een perfect BMS hebt!

We gaan ongeveer gelijk op...op naar een zwangerschap!

Liefs Disi

Geplaatst

Hoi Disi,

Ik zag het berichtje net, dus dat is wel gelukt! Je kon het topic niet meer terugvinden; is ook eigenlijk een beetje gek dat we bij 'ICSI' staan, terwijl we nu allebei met cryo's bezig zijn! Hopelijk komen we ook niet zover dat het ICSI wordt!

Ach wat jammer ,weer niet gelukt dus...

Wel lekker dat je steeds meteen door kan naar de volgende poging!

Volgens mij hebben wij allebei heel andere protocollen! Jij hebt het ook over een follikelmeting; ik gebruik sinds dag 1 progynova om je eigen eicelrijping stil te leggen en heb dus straks een meting van het baarmoederslijmvlies en dus niet van de follikels. Vandaar dat het misschien zo laat is. In principe zou, als maandag het slijmvlies dik genoeg is, donderdag de TP zijn. Maar daar hoop ik dus niet op... haha.

Zou wel leuk zijn, straks allebei tegelijk, we gaan ervoor!!

Geplaatst

Hey Karin,

Ja misschien zitten we wel verkeerd hier en moeten we eigenlijk bij cryo gaan schrijven (misschien helpt het ons ook met slagen van onze cryo-tp`s)

Ik mocht inderdaad gelijk door met de volgende poging...wordt wel wat angstig nu of het nog zal lukken met de cryo`s....

Hoeveel cryo`s heb jij eigenlijk nog?

Het is inderdaad heel anders bij ons; ik wordt gestimuleerd met Clomid voor de follikelrijping en krijg Ovitrelle bij een groot genoeg follikel om de eicel te laten springen (als ik het goed heb begrepen allemaal). Dan is bij mij 6 dagen later de tp van een cryo (mits die goed ontdooit)

Ik zou op zijn vroegst dus maandag 4 okt. een TP kunnen hebben maar ik denk dat dat wel later wordt. Als het gaat zoals de afgelopen keer, dan wordt het woensdag 6 oktober...

Hopelijk voor jou zal het wat langer duren dat je BMS dik genoeg is.

Liefs Disi

Geplaatst

Hallo allemaal

Ik ben al een tijdje lid maar nog eigenlijk nooit wat geschreven. Ook ik heb al twee schatten van zonen van 7 en 5 jaar oud.

Door omstandigheden zijn wij sinds anderhalf jaar in de mmm voor een derde kindje. Ondertussen ook al heel wat keren naar het zieknhuis gereden voor de behandelingen en helaas nog geen zwangerschap uitgekomen. Ik zit er op dit moment een beetje doorheen en ik zou graag willen weten hoe jullie nou omgaan met die tijd dat je weer moet wachten voor de volgende behandeling.! Het wordt onze laatste kans op een prachtig kindje...ik hoop dat wonderen nog bestaan....

• Nov '09 eerste intake in Tilburg, het wordt ICSI
  • 26 Feb '10 eerste punctie, 9 eicellen, 8 bevrucht, helaas geen cryo's
  • 01 Maart tp van een embryo van goede kwaliteit
  • 12 maart menstruatie

25 Mei '10 Tweede punctie 8 eicellen, 6 bevrucht en twee cryo's!!

27 Mei tp van twee embryo's van matige kwaliteit

6 JUNI menstruatie

11 Sept'10 tp van een cryo, eentje helaas ontdooiing niet overleefd.

Op wd 11, 21 sept helaas weer menstruatie. :shootme:

Geplaatst

Vanochtend in Nijmegen geweest en jullie raden het al; het slijmvlies was dik genoeg! Haha, zal je altijd zien... Maar gelukkig kunnen ze de terugplaatsing wel uitstellen. Het was alleen even spannend of dat met hun planning wel kon, maar dat kon gelukkig! Dus ik heb dinsdag 5 oktober de terugplaatsing!! Als de cryo's goed ontdooien natuurlijk.. We hebben er drie, eerst worden er 2 ontdooit, mocht er daarvan 1 niet goed ontdooien dan proberen ze ook nog de andere. Er worden er dus in principe 2 teruggeplaatst; zelf twijfelden we nog (we hebben er tenslotte al 2..) maar bij een cryoterugplaatsing op mijn leeftijd adviseerden ze toch 2.

Disi, dan gaan we dus inderdaad bijna gelijk op! Hoeveel cryo's hebben jullie nog?(edit; sorry ik zie het al, nog 4, dus 2 pogingen) Kan me voorstellen dat je nu af begint te vragen of het met cry's wel gaat lukken. Mocht dit (gaan we niet vanuit natuurlijk) niet lukken, gaan jullie dan ook nog wel een 'verse' poging doen?

Welkom Loes, leuk dat er nog meer voor een derde bezig zijn! Begrijp ik het goed dat jullie nu voor de derde voor het eerst aangewezen zijn op ICSI? Tja, die wachttijd, daar heb ik me maar bij neergelegd,je kan ook niet anders, maar frustrerend is het wel!

Jullie hebben nu nog 1 ICSI poging? Kan me voorstellen dat je er dan een beetje doorheen zit. Ikzelf ben op dit moment ook helemaal niet bezig met de vraag 'stel dat het allemaal niet lukt, wat dan?', maar houd het wel in m'n achterhoofd. En natuurlijk is het verdriet dan niet zo groot als bij het eerste kindje, de wens voor een derde is wel degelijk aanwezig en dat kan je niet zomaar aan de kant schuiven.

Hou je ons op de hoogte?

Geplaatst

Hallo!

Vandaag moest ik officieel weer HCG laten prikken in het ziekenhuis omdat ik de 14 wachtdagen voorbij was. Natuurlijk hadden we al het antwoord, maar toch blijf je hoop houden, maar helaas, inderdaad negatief. Ik moet 13 oktober voor een evaluatiegesprek. We zitten zo te dubben of we even een rustpauze nemen of dat we toch weer gelijk doorgaan voor de derde en dus tevens laatste punctie. Die rustpauze zal mij er trouwens toch niet beter van maken want dan loop ik weer de hele tijd met de thermometer rond en zijn het aantal ovulatietestjes niet aan te slepen, haha! Het probleem bij ons is de zaadkwaliteit van mijn man, maar ik wordt ook 36 en dat ga ik merken aan mijn cyclussen. Ze worden onregelmatig, dus wordt t er niet makkelijk op. Heeft een van jullie wel eens meegemaakt dat het zaad van hun man zo vooruit ging dat er toch iui gedaan kon worden? Nu dus wéér wachten tot 13 oktober! MMMHHHH!!! Laten er maar een hoop cryo's komen bij die laatste punctie dan!

IK hoop zo dat voor jullie het de goede kant uitgaat!!

5 oktober is vast een goede dag, nl. onze trouwdag!

groetjes loes

• Nov '09 eerste intake in Tilburg, het wordt ICSI
  • 26 Feb '10 eerste punctie, 9 eicellen, 8 bevrucht, helaas geen cryo's
  • 01 Maart tp van een embryo van goede kwaliteit
  • 12 maart menstruatie

25 Mei '10 Tweede punctie 8 eicellen, 6 bevrucht en twee cryo's!!

27 Mei tp van twee embryo's van matige kwaliteit

6 JUNI menstruatie

11 Sept'10 tp van een cryo, eentje helaas ontdooiing niet overleefd.

Op wd 11, 21 sept helaas weer menstruatie. :shootme:

Geplaatst

Zo, even een paar daagjes weggeweest. Gisteren kregen we goed bericht; ze hadden er 2 ontdooit en allebei hebben ze het overleefd! Vanmiddag worden ze dus teruggeplaatst!!

Disi, hoe gaat ie? Heb je gisteren een TP gehad, of worden we morgen teruggeplaatst? Ben benieuwd!!

Geplaatst

Wauw Karin, wat goed! Je hebt vandaag je TP gehad! Morgen krijgen wij het telefoontje of de cryo`s het gered hebben en dan donderdag de TP. Ik zit dus 2 dagen na jou!

Hoeveel cryo`s heb/had jij nog?

Ik duim!

Liefs Disi

Geplaatst

Spannend Disi! Hopelijk voor jullie dus morgen een TP, en dan weer 'lekker' wachten! Wel leuk, dan gaan we gelijk op, dat moest vást geluk brengen!

Wij hebben hierna nog 1 cryo, dus als deze poging niet lukt hebben we nog één kansje voor we weer een hele ICSI behandeling moeten doen. Gaan we natuurljk niet vanuit he?!

Wel spannend hoor, tot nu toe had ik dat helemaal niet, maar nu de TP is geweest, kan ik niet wachten tot ik mag testen; das pas 20 oktober... Maar volgens mij heb ik de vorige keer ook wel eerder getest, ik was namelijk al misselijk...

Succes vandaag en morgen!

Geplaatst

Hey Karin,

Ik heb afgelopen donderdag een heel mooi cryootje teruggekregen die mooi ontwikkeld was.

Ze noemde het blastocyst en dat was mijn dochter ook bij terugplaatsing dus hopelijk gaat het net zo als toen...

Ik mag ook 20 oktober testen (dat is dag 13 voor mij terwijl ik bij de vorige pogingen op dag 11 mocht testen, dat zou dan 18 oktober zijn)

Spannend zeg zo samen hihi.

Ik zie dat jij in Overijssel woont, loop jij ook in Zwolle?

Liefs Disi

Geplaatst

haha, volgens mij heb ik al ergens in dit onderwerp verteld dat we de behandeling in Nijmegen doen, maar dat geeft niks hoor! Bij de eerste woonden we nog niet in Overijssel, dus toen liepen we in Ede/Nijmegen. Toen we voor de tweede wilden gaan, hadden we nog 2 cryo's in Nijmegen, dus daar moesten we eerst naartoe. Toen dat niet lukte en we een nieuwe ICSI behandeling nodig hadden heb ik nog geinformeerd in Enschede (ik werk in het MST), maar daar hadden ze net de samenwerking met Zwolle opgezegd ivm lange wachtlijst en zouden we voor de TP naar Dusseldorf moeten. Toen besloten we dat we net zo goed in Nijmegen konden blijven. Zwolle leek me niet handig ivm reistijd en bovendien was er toen een hele lange wachttijd. Ik combineer de ritjes naar Nijmegen ook vaak met mijn werk, af en toe werk ik ook in Apeldoorn, dus op dagen dat ik naar Nijmegen moet ga ik gewoon in Apeldoorn werken, dan ben ik al halverwege!

Jij dus ook weer eentje teruggeplaatst gekregen, super! Ging alles weer goed met ontdooien? Dus als het goed is hebben jullie hierna nog 2 cryo's, dus nog 1 poging? Maar we gaan er natuurlijk gewoon vanuit dat je die niet meer nodig hebt!!

En jij mag dus ook de 20e testen! Ik dacht al wel dat de testdatum in Nijmegen wel erg laat was, ik denk ook niet dat ik de 20e ga halen, haha! De vorige keer was ik een aantal dagen voordat ik mocht testen ook al misselijk dus toen was de positieve test eigenlijk geen verassing meer... Eens kijken hoe het nu gaat! Het schiet nu eindelijk een beetje op, vorige week was ik bijna de uren aan het tellen.

Jij mocht dus de vorige keren op dag 11 al testen.... dat zou voor mij uitkomen op zaterdag, das precies de dag die ik al in m'n hoofd had, dus wie weet gooi ik er zaterdag alvast een testje tegenaan!

Jij ook veel succes met wachten, en we gaan gewoon voor dubbelpositief!!

Geplaatst

Ha meiden,

Onze laatste ivf-poging is inmiddels ook gestart ...... vandaag de eerste fm op cd 10 gehad. Er groeien er helaas maar 2 echt goed door, dus dat is niet zoveel, maar als ze dan maar goed zijn en allebei bevrucht raken, dan is gaat het evengoed goed !!!

Vrijdagochtend weer heen voor een fm.

Nou, jullie moeten allebei nog even volhouden lees ik net. Heel veel succes allebei !!!

En Loes, welkom !!!

liefs hope hope

Geplaatst

Hoi hope hope,

Leuk om je hier ook weer te zien! Nu dus midden in de 3e IVF, en vanochtend nieuwe FM, spannend! Hopelijk hebben die kleintjes ook nog een groeispurtje gemaakt, ben benieuwd!

En Disi, hopelijk nog geen nieuws?? Hoe voel je je?

Hier ook nog geen nieuws; verwacht ook geen bloeding, want dat wordt door de medicatie tegengehouden (had ik de vorige keer ook). Wel moe en misselijk maar ja, dat komt ook allemaal door de medicatie, dus kan er niks van maken. Gewoon nog even geduld, weet ook nog niet of ik morgen al ga testen... eerst nog maar even met mannetje overleggen..

Succes nog allebei, en we blijven met z'n allen duimen!

Geplaatst

Hee Karin,

Goh, zou je morgen al willen testen ? 3 dagen eerder ? Ik durf dat nooit hoor. Nou, ik ga in ieder geval duimen voor je.

Vanochtend zaten er in ieder geval 3 die goed groeien, twee andere kleintjes blijven heel erg klein, dus het zal wel bij 3 blijven.

Morgenochtend nog een keer een fm en dan de punctie maandag of evt. dinsdag. Tot de punctie gaat zo'n ivf wel, maar daarna komt de spanning hè, hebben we eicellen en hoeveel? hebben we een bevruchting ? delen ze goed door ? pfffffff ...... en ik merk ook dat je omgeving daar niet altijd in mee kan gaan. Maar goed, ik heb 1 vriendin die het allemaal wel heeeel goed bij houdt, dus dat is heel fijn !!! En dit forum helpt daar uiteraard ook bij.

Nou, meiden ...... hou vol !!!!!

liefs hope hope

Geplaatst

Hoi hoi,

hope jammer dat er niet wat meer mee doen hè...en nu moeten er ook nog 3 bruikbare eicellen uit komen natuurlijk. Spannend maandag of dinsdag de punctie, succes!

Karin je zit nu op dag 10 toch? je zegt het wel wanneer je gaat testen hè! spannend zeg, je klinkt positief...

Hier gaat het nog steeds goed, wat wil zeggen dat ik nog geen gekleurde afscheiding heb gehad. Daar is het ook nog wat vroeg voor natuurlijk want ik heb 7 oktober de TP gehad en zit dus op wachtdag 8. Bij mijn dochter had ik deze dag een positieve test in handen...waarom we toen al op dag 8 getest hebben weten we niet meer, we wisten gewoon dat het goed zat denk ik. Mijn man zei toen tegen me, "doe maar een test"...het had natuurlijk net zo goed negatief kunnen zijn...

Vorige 2 cryo-tp`s had ik op wd 8, wd 9 bruinverlies en werd ik dag 10 ongesteld en wd 9 bruinverlies en `s avonds helderrood dus ongesteld...deze dagen dus heel spannend...maar nog steeds geen positief gevoel...

Ik weet ook nog niet wanneer ik weer ga testen...

Succes allemaal!

Geplaatst

Hope, het is wel jammer dat er inderdaad niet meer follikels zijn, maar in ieder geval 3 goeie! Ik ga nog even voor je duimen voor een eindspurt van de 2 kleine... En ja, elke stap is weer zoooo spannend, dat weten wij maar al te goed maar iemand anders kan zich daar geen voorstelling van maken. Gelukkig heb je dus wel iemand die wel erg meeleeft en ja, anders kom je hier je frustratie of angst maar uiten!

Nog een paar dagen en dan de punctie, hou ons op de hoogte!

Disi, bij jou ook nog geen nieuws, das op zich goed toch!? De vorige cryo's dus kritieke dagen op wd 9 en 10, dus dat wordt zeker spannend de komende dagen! Ben je nu nog van plan eerder te testen, of wacht je nu netjes af... haha.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het nu minder moeilijk vind dan een paar dagen geleden, toen kon ik niet wachten en haalde ik me vanalles in m'n hoofd; had het idee erg misselijk te zijn dus heb dinsdag (negatief) getest. Sindsdien gelukkig wel rustiger, ik weet nu dat alles wat ik (denk te) voel(en) door de medicatie komt.

Tja, zaterdag is misschien wel vroeg, maar 15 dagen na TP vind ik wel weer erg laat! Ik las ergens dat Disi bij een eerder poging op 11 dgn na TP mocht testen en dat is voor mij zaterdag... maar ik weet het nog niet... Ga vanavond m'n mannetje eens polsen, even kijken hoe hij erover denkt..

Succes meiden, op naar de positieve testen!

Geplaatst

15 dgn na tp lijkt inderdaad ook wel laat ja. Maar er is ook een verschil tussen het aantal dagen na testen van een verse embryo en een cryo heb ik me laten vertellen ? Sowieso lijkt het per ziekenhuis allemaal heel verschillend.

Ja, we gaan gewoon voor 3 eicellen met 100% bevruchting haha ! Ik ben en blijf een optimist hoor !!!

Weet je, wij hadden de afgelopen maand een 'eigen klusmaand' en ik had zoveel verschijnselen, enorme last van m'n borsten, het voelde ZO goed , toen ook nog eens heel laat ongesteld (meestal dag 26, soms pas dag 28 en nu uiteindelijk dag 30) dus ik heb er 2 testen aan verbruikt, ik had echt zoiets van: normaal probeer ik niet in die signalen te 'trappen' die m'n lichaam geeft, want dat zijn gewoon puur de hormonen. Nu was het echter zonder hormonen ! Gemeen hoe je je zo van alles in je hoofd gaat halen, elke keer weer, ook al weet je dat het de hormonen zijn .... grrrrrrrrrrr

Heel veel succes voor wie alvast gaat testen !!!!!!!

Geplaatst

Hallo allemaal!

Nee, hier nog niet getest, haha! Maar morgenvroeg gaat het gebeuren... Had even met manlief overlegd en die vond vandaag toch wel erg vroeg, dus hij stelde maandag voor.... Maar ja, dan moeten we allebei werken, das leuk ' oh een positieve test, leuk, werkze schat!' haha. Dus toen ging hij akkoord met zondag. Vind het nu wel eng hoor, nu heb ik nog een beetje hoop, maar stel dat ik negatief test? Nou ja, we zien wel, kunnen er toch niks aan doen!

Gisteren kwam een vriend van ons langs, die kwam vertellen dat ze een derde kindje verwachten! Erg leuk, we wisten al dat ze dat wilden, ze hadden nameljik een tijdje geleden een miskraam gehad. Maar wel moeilijk om m'n mond te houden haha! Hopelijk kunnen wij hun achterna...

Hope, heb je vandaag weer een FM gehad? En weet je al wanneer de punctie is?

Irritant is dat he, dat je je soms nog vanalles in je hoofd kan halen! Ik had dat eigenlijk nooit gehad, tot een paar maanden geleden; toen was ik ineens misselijk! Had ik nooit last van, dus dat begin je je toch af te vragen of.... Zodra je aan die mogelijkheid denkt, voel je ook ineens allerlei anders symptomen, tot ik er bijna van overtuigd was dat ik zwanger was... Niet dus, gewoon een soort griep met misselijkheid...

Nu kan ik ook totaal niets maken van de symptomen; komt allemaal door de medicatie, dus wat dat betreft haal ik me niks in m'n hoofd. Maar van de vorige zwangerschap kan ik me herinneren dat ik een paar dagen voor de test al misselijk was... en dat heb ik nu niet... dus wat dat betreft heb ik niet veel hoop... Maar nog maar een paar uurtjes en dan weten we hopelijk meer!

Succes nog meiden!

Geplaatst

Karin? en?

Ik kan vertellen dat deze poging weer mislukt is....gisteravond om 21.30 had ik bruinverlies en dat heeft zich voortgezet....dus helaas, gisteren helemaal in tranen natuurlijk.

We weten nog niet of we gelijk doorgaan voor onze laatste cryootjes of dat we even een paar maandjes wachten...

Geplaatst

Hè Disi, wat jammer voor jullie .... moeilijk toch weer elke keer ........ weet je, ik heb een paar keer noodgedwongen moeten pauzeren, en op het moment dat ze dat besloten in het ziekenhuis vond ik het heel erg, want je wilt door ! ..... maar achteraf was het elke keer toch heel fijn, gewoon om het even helemaal los te laten ! Het blijft wel een moeilijke beslissing hè. Probeer je gevoel te volgen ?

Veel sterkte.

Ik heb ondertussen zaterdagochtend een echo gehad in mijn eigen ziekenhuis, die besloot te gaan faxen met het Vu om de punctie te laten inplannen. Het vu belde me echter later die middag, dat ze het te vroeg vinden voor de punctie. Of ik maandag weer naar m'n eigen ziekenhuis wilde gaan voor nog een echo. Daar baalde ik nogal van, dus uiteindelijk bood ze aan om dan vanochtend in het Vu zelf een echo te doen, dus vanochtend vroeg naar het vu geweest. Toen besloot ze dat de punctie woensdag gaat gebeuren. Er zitten onderhand toch 5 folikels waarvan zij verwacht toch 2 a 3 eicellen te 'oogsten' , dat is beter dan voorspeld in m'n eigen ziekenhuis.

Dat geeft weer hoop !!!

Karin, ik ben benieuwd ? of heb je toch nog besloten een dagje te wachten ?

Disi, sterkte met jullie besluit !

liefs hope hope

Geplaatst

Hier ook geen goed nieuws, denk ik; gisteren negatief getest. Was niet echt een verassing maar vind het toch moeilijk... Nu ga ik woensdag ook nog wel testen omdat dat de officiele testdag is en theoretisch zou het natuurlijk mogelijk zijn dat ik te vroeg heb getest, maar ik reken er absoluut niet meer op..

Disi, bij jou dus ook weer misse boel... Ontzettend balen zeg, kan me voorstellen dat je je tranen even flink hebt laten lopen... En tja, hoe moeilijk het ook is, soms wil je zo snel mogelijk verder, is het misschien wel verstandig om even rust te nemen. Het kost ook zoveel energie..

Ik merk het nu zelf ook, ben van de medicatie erg moe en loop al weken met hoofdpijn, en dan bedenk je je meteen dat het ook nog eens voor niets is geweest!

Sterkte ermee en hopelijk kan je hier je frustratie een beetje kwijt!

Hope, wat vervelend dat je dan met 2 verschillende ziekenhuizen en dus ook nog eens met 2 verschillende meningen te maken hebt... Je wil graag weten waar je aan toe bent.

Woensdag dus de punctie, spannend! En de VU heeft het dus over 5 follikels, dat geeft hoop!!

Ik ga voor 5 mooie eicellen duimen, succes alvast!!

Geplaatst

Ja, het houdt allemaal wat hè ..... maarja ..... als die wens diep van binnen zit ?? ... ik heb het er voor over .... maar als ik m'n verstand zou laten spreken ???? ...

Karin, je bent natuurlijk nog wel vroeg .... dus het kan nog !! Ik testte met onze eerste zoon pas 2 of 3 dagen over tijd positief, terwijl ik toen altijd een heel regelmatige cyclus had. Met onze 2e zoon testte ik al 3 dagen te vroeg positief. Het kan zo verschillend zijn. Maar de moed zakt je wel in de schoenen hè, met weer zo'n negatieve test .... ik hoop dat het woensdag toch goed komt voor jullie !!!!

Ik las op een ander forum dat sommige mensen nu een ivf/icsi starten ondanks dat ze nog cryo's hebben, ivm de veranderingen in het ziektekostenstelsel volgend jaar, schijnbaar wordt dan alleen de 1e behandeling nog maar vergoed ? Misschien weten jullie dit al, maar anders zou je kunnen overwegen de cryo's even te laten voor wat het is en dit jaar nog een ivf/icsi te doen, indien nodig ?

Ja, op deze manier is 2 ziekenhuizen lastig ! Het scheelt heel wat kilometers en tijd, maar ik ben op dit moment niet zo blij met m'n eigen ziekenhuis nee. Het vertrouwen ebt een beetje weg. Maar goed, ik ben daar sowieso klaar nu, dit is sowieso de laatste behandeling ! Dus dat laat ik maar weer snel los. Ik ben inderdaad blij dat het Vu meer vertrouwen heeft in de folikels, want dat werkt uiteraard door in ons eigen vertrouwen. Deze laatste behandeling moet natuurlijk optimaal zijn. Ook ons vertrouwen !!!!

Meiden, STERKTE !!!! EN SUCCES !!!!!

LIEFS HOPE HOPE

Geplaatst

Haha Hope, je doet je naam eer aan; je geeft me toch weer een ietsipietsie hoop.. Ik zat het inderdaad met mijn vorige zwangerschappen te vergelijken, en zo hoor je maar weer, elke keer kan weer verschillend zijn. Maar toch reken ik er niet meer op, helaas.

Ik denk niet dat het voor ons nu uitmaakt om dit jaar nog een ICSI behandeling te doen; als wij hem dit jaar doen beginnen ze vast niet opnieuw te tellen volgend jaar, dus moeten we een evt volgende ICSI behandeling dan toch zelf betalen. Het maakt natuurlijk wel uit als iemand al een 1e of 2e heeft gedaan, dan kan je dit jaar toch beter met de 2e of 3e beginnen.

Ik denk ook niet dat we nu meteen door kunnen voor de volgende cryo. Ivm de medicatie moeten we vast een maandje wachten, aan de ene kant balen, aan de andere kant zit ik nu ook niet meteen weer te wachten op die vermoeidheid en hoofdpijn.

En ja, Hope dit wordt jullie laatste behandeling dus gelukkig hebben jullie alle vertrouwen in de VU! Sterkte woensdag!

Disi, waarschijnlijk nog druk aan het twijfelen om meteen door te gaan, of toch een tijdje te wachten.. Het is niet niks, neem er de tijd voor, de cryootjes liggen nog lekker te wachten, die kunnen ook nog wel even langer wachten. Succes met jullie beslissing en sterkte ermee!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden