Ga naar inhoud

Nog een keer icsi voor derde kindje????

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja leuk he, toch meer mensen die voor een derde willen gaan! Vond het ook erg leuk toen ik zag dat je dit topic geopend had. Ondanks dat wij hetzelfde hebben meegemaakt vind ik het niet zo 'gepast' om in een topic over ICSI of cryo's mee te gaan praten over een derde terwijl daar ook meiden schrijven die zich afvragen of ze ooit kinderen zullen krijgen.

Jahaah, nog 1,5 week, ben al druk aan het aftellen en kan niet wachten!! Al zal ikdan waarschijnlijk nog even een paar weken moeten wachten ,want ik weet het niet precies meer ,maar ik ga er vanuit dat je net na je menstruatie kan beginnen? Die heb ik dan net gehad, dus zal waarschijnlijk nog een maandje moeten wachten. Maar goed, ben al lang blij dat we al zover zijn, een paar maanden geleden was het nog onzeker of we voro een derde gingen of niet.

Twins, jij bent er dus eigenlijk ook wel uit, leuk!! Maar jullie wachten dus even totdat je klaar bent met klussen. Kan ik met heel goed voorstellen, dat is al druk genoeg en als je weer met een poging begint moet je daar ook even goed de tijd voornemen en niet allerlei andere zorgen aan je hoofd hebben. Tja, 1 of 2 terugplaatsen; ik zal eens even vragen hoe m'n man erover denkt. Wij hebben nog 3 cryo's, ik ga er vanuit dat ze er 2 en 1 hebben ingevroren. De vorige keer waren beide cryo's goed ontdooit en hebben we ze ook allebei terug laten plaatsen. Maar goed, toen hadden we er nog maar 1 kind... Stel nou dat die 2 allebei goed ontdooien?? Dan vind ik het ook weer zonde om er 1 weg te gooien.... maar wat je zegt '2 is leuk maar 2 erbij'.... Kortom, daar denken we nog even over na..

• Reacties 332
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi hoi,

Ik heb afgelopen zaterdag de eerste fm gehad en mijn folikel was al 18,6 mm en BMS 7,7 dus gelijk de Ovitrelle gehad.

Vandaag hebben ze 1 rietje met 2 cryo`s ondooit en om 15.00 werd ik gebelt dat er 1 wat minder meekomt en dat de ander zich goed ontwikkeld :bf_new:

Morgen heb ik een TP om 14.45 van 1 cryo, dat is afgesproken.

Vorige keer sneuvelde 1 van de 2, ergens hoop ik dat dat nu ook gebeurt dan is het een natuurlijk proces geweest van 1 terug laten plaatsen...

Karin wat spannend, julli gaan dus ook snel beginnen. Ik heb gebelt toen ik ongesteld werd voor de uitgangsecho op dag 10 (11 bij mij omdat dat beter uitkwam)

Twins, bijzonder hè...dat "het" gevoel er gewoon is dan....ik kan me vorstellen dat je het met 1 ook graag zou willen meemaken.

Wat is AMH eigenlijk?

Liefs Disi

Geplaatst

Disi, wat spannend, vanmiddag dus al de terugplaatsing!! Super dat in ieder geval 1 goed ontdooit is en teruggeplaatst kan worden. Kan me voorstellen dat je hoopt dat er maar 1 goed ontwikkeld, mocht deze poging dan toch niet lukken, dan heb je daar zelf geen keus in gehad.

Ik ga voor je duimen!

Geplaatst

Hey Karin bedankt voor het duimen!

Ik heb afgelopen vrijdag een matige embryo teruggeplaatst gekregen. De laborante vertelde dat ze hem matig moet noemen omdat ze liever gezien hadden dat ie wat verder gedeeld was. Hij was verder wel goed ontwikkeld en er was ook al een kleine holte te zien.

Ik mocht over 11 dagen testen

Geplaatst

Jippiie, dan hopen we maar dat net een maand na het openen van dit topic het eerste derde (ahum, snappen jullie 'm nog??) kindje onderweg is!

Er was er dus toch maar eentje overgebleven? Spannend hoor, 11 dagen zeg je... dat is dus de 24e testen.... ik blijf voor je duimen!!

Geplaatst

Hey Karin,

De beste van de 2 is teruggeplaatst.

Officieel mag ik de 24e testen...bij mijn dochter had ik op wd8 een positest...

Geplaatst

Wij willen in maart voor een brusje gaat. Mijn wens was altijd 4 kids..maar na dat ik mijn eerste IVF poging had gedaan, was ik al MEgaaaaaaaaaaaaaaah blij met ons zoon ik zie hem echt als een wonder!

We proberen voor een gezin met 3 kids te gaan....

Geplaatst

Ja Mijnbaby, apart is dat he, zodra je eerste kindje geboren is ben je al zooooooooo blij dat die er is dat je je niet voor kan stellen dat je het ooit moeilijk zal vinden als er geen tweede komt. Maar ja, na een tijdje begint het toch weer te kriebelen en vond ik het idee dat onze zoon enigst kind zou blijven toch erg moeilijk. Ik hoop voor je dat er snel een brusje komt!

Disi, hoe gaat het??? Hoe voel je je en kan je nog wachten met testen???! Ik ben benieuwd! Ondertussen duim ik vrolijk verder hoor!

Geplaatst

Hallo,

wat een leuk topic is dit.

ook ik ben voor de derde bezig. Dwz dat ik een cryo uit 2006 heb teruggeplaatst gekregen op 11 augustus.

Ik ben Cynthia, ben al "lid"van dit forum sinds de 1ste week dat het bestaat, maar na 3 jaar niet echt meer actief. Soms bij de oude club de kletstantes. We zijn toen nl vanuit een ander forum samen overgestapt.

Ik heb dus een tweeling gekregen in 2007 en head toen nog 4 cryos in de vriezer. Het begon toch na de 1ste jaren te kriebelen.

Wij zijn in behandeling in Leuven en hebben 1 cryo kwaliteit goed, type morula terugeplaatst gekregen in kunstmatige cyclus met progynova en progestan.

De andere 3 hebben het niet overleefd, dwz ontwikkelden niet in geheel door na ontdooing.

In Leuven doen ze alleen zo cryo pogingen gestimuleerd ivm planning.

Ook ik zou het heerlijk vinden om te weten wat eentje is en hopelijk is het ons allemaal gegund!

Ik lees Disi dat jij al vroeg mag testen?

Ik "mag"pas testen 14 dagen na tp...en ik moet zeggen dat ik de ww niet gemist heb, ik wist echt niet meer dat het zo zwaar kon zijn..maarja nog effe.

Wij weten niet of we door gaan hierna met een verse poging, ik ben ook al 38 jaar;-)

Groten en succes iedereen,

Cynthia

Geplaatst

Hallo,

Eiger, het is weer net zo zwaar hè dat wachten...ga jij de 25e testen? hoe voel je je?

(onze cryo`s komen ook uit 2006)

Karin, die anderhalve week zijn voobij...wanneer had je de intake ook alweer? Bedankt voor het duimen...

maar het is niet gelukt, denk ik...gisteren kreeg ik ineens bruinverlies.

Nu dus wachten op de bloeding en bedenken of we gelijk doorgaan.

Dit voelt wel rot...maar ik ben dan ook verwend met mijn 1e gelukte icsi-poging en mijn eerste gelukte cryo-tp...en we hebben gelukkig nog 3 kansen (uit 6 cryo`s)

Geplaatst

Oh nee, Disi, wat jammer!! Het zou zo mooi zijn geweest; alledrie keer in 1 keer raak! Je zegt het zelf al, gelukkig hebben jullie nog 3 kansen, maar het is toch erg jammer en erg balen dat ze poging niet gelukt is.... Sterkte ermee.. Hopelijk kan je snel weer beginnen met de volgende poging!

Cynthia, jij zit dus ook in de ww; spannend! Wanneer mag je testen??

Jullie weten dus nog niet of je hierna ook nog een 'verse' poging wil doen, dan lijkt het me helemaal spannend... Succes! Ik zal ook voor jou nog even duimen!

Disi, klopt, de anderhalve week is (bijna) om! Morgenmiddag mag ik naar Nijmegen, ik ben zooo benieuwd wanneer we kunnen beginnen!!

Geplaatst

Hoi hoi,

Ook ik kan het gevoel voor een derde kindje, altijd mijn wens, niet meer wegstoppen.

In al die jaren en behandelingen heb ik 2 terugplaatsingen gehad en daarvan heb ik dus

in 2007 de 2 gekregen.

Ja het is inderdaad heel spannend weer, ik moet zeggen nu gaat het, vooral de 1ste week vond ik erg moeilijk. Daarbij vind ik de hormonen ook weer erg vervelend.

het zal wel een combi van onzekerheid en hormonen zijn;-)

De kans is klein dus ben ik niet superpositief gestemd hoor.

Het is jammer dat er maar eentje over was van de 4.

Natuurlijk heb ik al eerder getest ... 2x negatief zaterdag en zondag..

Wat raar was is dat er na een half uur wel 2x 2 streepjes stonden??? Ik geloof het toch maar niet , staat ook op de bijsluiter.

Ben dus via de huisarts vanmorgen naar het ziekenhuis geweets voor bloedonderzoek maar dat hoor ik pas morgenmiddag.

Heb verder geen zwangerschapverschijnselen. Vorige keer had ik natuurlijk dubbel met de tweeling...

En jij Disi, al gestest?? Hoe is het met het bruinverlies?? heeft het al doorgezet? Balen zeg!

En Karin , hoe is het in Nijmegen gegaan?? Spannend weer zeg!

Groeten Cynthia

Geplaatst

Cynthia, jij krijgt dus morgen de uitslag van het bloedonderzoek? Spannend!! Je hebt dus geen verschijnselen, maar ja, je zegt zelf ook al, de vorige keer had je natuurlijk dubbelop! Ik ben erg benieuwd, ook voor jou dus nog even flink duimen!

Ik ben vanmiddag in Nijmegen geweest, heb de recepten meegekregen en mag me, zodra ik ongesteld wordt, aanmelden voor de cryobehandeling. Helaas duurt dat nog 3 weken... hahah, nou ja, nog effe geduld dus.

Wel apart hoor, om daar nu in de wachtkamer te zitten terwijl je andere stellen met rode ogen weer naar buiten ziet komen... Dan besef je wel goed dat je inmiddels wel in een luxe-positie zit.

Morgen dus meteen maar even naar de apotheek en dan aftellen!

Geplaatst

Cynthia wat spannend morgen...ik duim voor je voor een positieve uitslag!

Karin de recepten in huis en nu nog ff ongesteld worden (of niet natuurlijk haha) Normaal wil je niet ongesteld worden maar ik keek er echt naar uit dat ik ongesteld werd wan dan konden we beginnen, heb jij dat nou ook?

Hier heeft het bruinverlies zich vandaag doorgezet tot bloedverlies dus vandaag is dag 1. Ik heb gelijk mijn Clomid-receptje vanmorgen naar de apotheek gebracht en vanmiddag de Clomid opgehaald waar ik overmorgen mee kan gaan beginnen. 2 september de eerste fm... (afgelopen keer was ik maar 1 fm nodig hopelijk gaat het nu weer zo...maar dan met positief resultaat...)

Geplaatst

Hee meiden,

Nou, ik heb inmiddels de laatste iui gehad vorige week vrijdag en mag 3 september een bloedtest doen. Nu dus wachten ........ Hierna alleen nog 1 ivf-poging over, maar daar gaan we natuurlijk niet voor. Het moet nu maar eens lukken hoor.

Deze iui heb ik voor het eerst pregnyl na de iui, op dag 2,4,6,8, en 10 1500ie. Vandaag de 2e, dus dag 4. Door deze prikken om de dag, lijken de ww een heeeel klein beetje sneller te gaan. Telkens om de dag is het alweer zover, psychisch telkens weer een prik minder te gaan haha. Eigenlijk voel ik helemaal niks deze keer. De vorige iui had ik heel veel last van de utrogestan-bolletjes.

Nou, ik hoop dat onze '3e kindjes-wens' voor ons allemaal werkelijkheid gaat worden !!!!! :thebirdman::smileinbox:

Geplaatst

Cynthia, weet je al iets meer??!! Ik hoop dat je een feestje aan het vieren bent nu!!

Disi, kan inderdaad niet wachten tot ik ongesteld word, haha! Duurt alleen nog effe, maar goed, heb de medicijnen al in huis, dus dat scheelt al weer. Ik kom er alleen net achter dat het de volgende maand misschien wel helemaal niet door kan gaan; zit eind sept nog 5 dagen in het buitenland.... Nou ja, dat overleg ik dan wel op dag 1, als ik me aan kan melden. Ik weet ook niet meer op welke dag ik de vorige keer de terugplaatsing had, das al meer dan 3 jaar geleden.

Jij kan nu meteen al weer beginnen, das wel fijn, meteen door naar de volgende kans!!

Hope, spannend voor jou dus ook!! We gaan er gewoon vanuit dat het deze keer raak is en dat jullie de laatste IVF niet nodig hebben! Ik ga gewoon lekker door met duimen, nu dus ook voor jullie!

Geplaatst

Cynthia, heb je al nieuws?

Hope, ik duim voor je!

Karin wachtend op je ongesteldheid...

Hier vandaag de 2e Clomid-pil ingenomen...maandag laat in de middag is de ongesteldheid echt doorgezet en vandaag had ik slechts nog wat bruinverlies...wel erg kort hè, zou dat van de Clomid kunnen komen? iemand die dat weet?

Ik ga slapen!

Liefs Disi

• 2 weken later...
Geplaatst

Nog steeds geen nieuws van Cynthia?? In dr profiel zie ik dat ze ook al een tijdje niet meer op het forum is geweest... Cynthia, waar ben je?

En hope, ik zag in een ander topic dat deze poging niet is gelukt... Wat ontzettend jammer. Nu dus alleen nog een IVF poging over? Pfff, dat lijkt me niet makkelijk.. STerkte ermee en hou ons op de hoogte zodra je met deze poging begint!

Disi, hoever ben jij nu in deze cryo-poging?? Ben benieuwd! Wel lekker dat je meteen door kon naar een volgende poging!

Hier is het nu aftellen, ik verwacht maandag ongesteld te worden dus dan gaan we beginnen met de progynova! Vanochtend nog wel even het ziekenhuis gebeld; eind september ben ik nog 5 dagen weg... Afhankelijk van hoe snel het baarmoederslijmvlies groeit zou dan net de terugplaatsing kunnen zijn... Maar een maand uitstellen zit ik helemaal niet op te wachten.. Gelukkig adviseerden ze me gewoon te starten, er kan een hoop omheen gepland worden en in het uiterste geval wordt de poging toch afgebroken.

Kan niet wachten!!

Geplaatst

Hé Karin,

Dank je wel !!! Tja, het is niet anders hè ..... ik kan niet anders dan me er bij neerleggen. Nu heb ik altijd de dag van uitslag een ENORME baaldag, maar daarna gaat het wel weer hoor. Alles gaat weer door, en ik besef me heel goed het geluk dat wij al 2 zoontjes hebben. Al dit bij je eerste kindje .... dat is NOG veel moeilijker. Ook al blijft de wens bij ons toch ook echt heel diep aanwezig ......

Jij heel veel succes !!! Inderdaad, ze kunnen eventueel ook de boel tijdelijk stil zetten, bij hebben ze het eens over het weekend heen willen tillen, had ik iets van cetotride ? o.i.d. voor moeten spuiten, uiteindelijk namen de folikels een groeispurt en was het toen niet nodig.

Soms denk ik wel: waar ben ik toch allemaal mee bezig, ik heb 2 geweldige kids .....

Nu nog 1 ivf, deze maand een pauzemaand, dus waarschijnlijk begin oktober start onze laatste ivf.

Nou, meiden ...... veel succes allemaal !!!!

liefs hope hope

Geplaatst

Hey gezellig weer reacties!

KBR wat goed dat jullie bijna van start kunnen. En fijn dat ze jullie ook gewoon laten starten en niet zeggen "wacht dan nog maar een maandje"

Hope balen zeg van je poging. Hopelijk in oktober wel succes!

Ik krijg morgen een telefoontje over de cryo`s en hopelijk dus vrijdag weer een TP...Duimen jullie voor me?

Liefs Disi

Geplaatst

Ja Disi, ik was zo bang dat ze zouden zeggen 'wacht maar een maand'; nu ik alles in huis heb wil ik ook zo snel mogelijk starten!

En, hopelijk goed nieuws vandaag??!! Waarschijnlijk wel, met zoveel cryo's! Hoe laat heb je morgen de terugplaatsing! Ik begin alvast weer te duimen voor je, spannend!

Geplaatst

Ja Disi, ik was zo bang dat ze zouden zeggen 'wacht maar een maand'; nu ik alles in huis heb wil ik ook zo snel mogelijk starten!

En, hopelijk goed nieuws vandaag??!! Waarschijnlijk wel, met zoveel cryo's! Hoe laat heb je morgen de terugplaatsing! Ik begin alvast weer te duimen voor je, spannend!

Ja goed nieuws gehad vanmiddag; 1 cryo is goed gaan delen, de ander gesneuveld...Morgen om 15.00 TP! spannend weer!

Geplaatst

Hoi Disi,

Ik heb me net aangemeld!! Vandaag dus dag 1, vanochtend gestart met de progynova en heb op maandag 27 september de (eerste) echo! Spannend hoor, maar het duurt natuurlijk nog even voordat er echt een terugplaatsing is. De vorige keer moest ik ook een week langer door met de progynova omdat het slijmvlies niet dik genoeg was. Klinkt gek, maar nu hoop ik daar ook op; ik ga namelijk 2 dagen na de echo nog effe 5 dagen naar het buitenland.... Dus als het slijmvlies dan wel dik genoeg is, hoop ik dat ze de terugplaatsing in ieder geval een paar dagen later kunnen doen dan eigenlijk de bedoeling is. Maar ik ga er vanuit dat ik ook nu weer langer door moet..

Kortom, het duurt allemaal nog even, maar het begin is er en ik ben blij dat ik nu toch echt 'begonnen' ben!

En hoe gaat het met jou? Je zit natuurlijk nog maar 5 dagen na de terugplaatsing, maar het is natuurlijk wel weer spannend. Ben je er erg mee bezig of kan je het nog even van je afzetten? Wanneer mag je officieel testen?? Ik ga weer duimen voor je!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden