Ga naar inhoud

Nog een keer icsi voor derde kindje????

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

He Hope hope, geod om te horen dat jullie een leuke vakantie hebben gehad! En jullie jongens voor het eerst op de ski's, geweldig dat ze het ook zo leuk vonden!

Tja, ik kan me heel geod voorstellen dat je de ' eind' datum uitstelt; volgens mij zou ik dat namelijk nooit kunnen. Al is het natuurlijk ook heel slopend om elke keer weer hoop te hebben.... Pfff moeilijk hoor.

NDNA, jullie hebben dus ook nog geen idee wanneer jullie evt een volgende ICSI poging zouden willen. Eerst nog effe ' gewoon' proberen, ik hoop het zo voor jullie!

Hier was alles goed, beide kanten groeien er weer genoeg. Het was vergelijkbaar met de vorige poging, en dat betekent dat we waarschijnlijk vrijdag de punctie hebben. Woensdag nog een keer meten en dan horen we meer. Begin nu wel erg moe te worden, maar gelukkig is de hoofdpijn weg dus dat is al heel prettig.

Ik las in een ander topic waar TUlpie ook schrijft dat de punctie goed is gegaan, maar dat ze ivm dreigende overstimulatie geen TP hebben, die zal waarschijnlijk in feb/mrt zijn.

• Reacties 332
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi allemaal,

Had al wat achtergelaten op 'start in december', maar hier een kleine update,

Grote grote oogst en dusdanig grote ingreep dat de betreffende arts geen TP wilde.. Alles zou ingevroren worden. We hadden 24 eitjes en uiteindelijk zijn er 6 bevruchte eicellen overgebleven.

Ik voel me moe en doe heel heel rustig aan en mag 2 weken tot aan mijn menstruatie niet werken ivm flinke overstimulatie. Mijn eierstokken liggen open en bloot in mijn buik en worden nauwlettend in de gaten gehouden.. Wanner ik een stomp in mijn buik zou krijgen zou ik een bloeding krijgen en dat is niet te stoppen. Ik kan me er geen voorstelling van maken dus ga uit van haar kunde en haar beoordeling.

Wij mogen pas in maart(!) voor een TP.. we gaan dus aftellen en hopen dat het heeeeeeeel snel maart wordt! Waarschijnlijk is het ook nog eens eind maart! Gewoon balen maar dat laat ik maar los want daar kunnen we nu niks mee doen..

Heeft iemand van jullie goede ervaringen met cryo tp?

Ik lees weinig goede ervaringen....

Fijne avond

Succes en sterkte voor iedereen (met name voor jou hope hope, lijkt me een raar besluit wat dan ineens zo is...)

Geplaatst

Tulpie, dat liep behoorlijk anders dan je gedacht had, je punctie, denk ik. Veel sterkte! Hopelijk knap je snel weer op en volgt er in maart een goede TP.

Ik heb helaas (had graag cryos gehad beide keren) geen ervaring met cryo TP, maar er raken vrouwen zwanger van! Wie weet jij ook!

Dat het maar een hele mooie lente mag worden voor ons allemaal! (moet zeggen dat van mij de winter qua weer nu al voorbij zou mogen zijn... )

Geplaatst

Och Tulpie wat een ellende voor je

Ik heb goede en slechte ervaringen met cryo`s. De allereerste crypoging die ik gehad heb raakte ik gelijk zwanger van onze dochter en de afgelopen maanden zijn al onze mooi ingevroren cryo`s "er doorheen gejaagd" (zie mijn onderschrift). Zelfs 2x heel mooie ontdooide cryo`s erbij (blastocyt wat mijn dochter ook was bij TP) maar helaas mocht het nu niet lukken en gaan we dus voor een verse poging...

Karin vrijdag al punctie, op mijn zoontje zijn verjaardag. Heel veel succes, ik zal aan je denken.

Hope wat een moielijke keuze toch hè...aan de ene kant de hoop op toch nog een spontaan wonder maar aan de andere kant niet meer die stress willen hebben elke maand...dikke knuffel!

Morgen gaat mijn mannetje een uurtje alleen meedraaien op de basisschool (vorige week een uurtje geweest samen met mij) donderdag afscheid van de psz en vrijdag zijn verjaardag!

Geplaatst

Disi, van harte gefeliciteerd met je zoon! Vond ie het leuk op school woensdag? Leuk hoor, ik vond het best wel een grote stap, ze gaan dan ineens zooo hard!

Hebben jullie trouwens al een nieuwe afspraak staan? Ben benieuwd!

Tulpie, hier geen goeie ervaringen met cryoTP; heb er totaal 3 gehad en allemaal mislukt. Geef mij maar een 'verse' behandeling, maar goed dat kan ook toeval zijn. Ik weet dat de slagingspercentages in Nijmegen nagenoeg gelijk zijn inmiddels, bovendien zijn er ook hier op het forum genoeg voorbeelden te vinden van geslaagde cryoTP dus het kan zeker! Wat betreft je zeer positieve instelling, die ik overigens heel goed vind, wil ik je toch even waarschuwen; ben je er van bewust dat ze per 2 ingevroren zijn en dat je dus maximaal 3x een TP kan krijgen? Ook al beslissen jullie dat er maar 1 embryootje teruggeplaatst gaat worden, ben je er zowiezo 2 kwijt, want als ze bijelkaar in zitten kunnen ze niet apart ontdooit worden.

Voel je je inmiddels weer wat beter? Sterkte er nog mee!

Hier gaat alles goed, inmiddels 3x in Nijmegen geweest deze week en we hebben morgen de punctie! Toen ik er woensdag was wilden ze nog graag nog wat kleintjes de kans geven om mee te groeien, al is het voor de aantallen niet nodig; rechts 17 en links 12, dus dat worden er weer genoeg. Voel me inmiddels niet heel erg lekker meer, dus doe rustig aan (ben wel aan het werk) en drink veel.

We hebben inmiddels m'n schoonmoeder in moeten lichten, aangezien we dus voor morgen oppas nodig hebben. Die vond het erg leuk, al had ze het totaal niet meer gedacht, haha! Gelukkig kunnen ze daar vannacht ook blijven slapen, dan kunnen we morgenvroeg in alle rust vertrekken.

NDNA, ik zie in je onderschrift dat jullie in feb een vervolgafspraak hebben staan, maar hoop natuurlijk dat die niet meer nodig is!

Hope hope, weer een beetje bijgekomen van de vakantie, haha!

Geplaatst

Dank je wel Karin, maar ik ga er uit zelfbescherming maar van uit dat de afspraak begin februari nog nodig zal zijn. Heel veel succes bij de punctie morgen! Wat fijn dat er zoveel eicellen groeien, klinkt hoopvol!

Meiden, jullie kennen ze vast ook: die lastige momenten... Ik had er vanmiddag (helaas) weer een: kreeg een uitnodiging via de mail voor een babyshower. De zus van een van mijn schoonzussen regelt die voor haar. Van de zomer heb ik het er even heel moeilijk mee gehad dat zij eerder zwanger was geraakt dan ik (had er ook niet op gerekend toen, omdat mijn zwager nog werkloos was). Heb sinds de komst van hun eerste (vlak voordat wij aan de behandelingen begonnen) steeds gehoopt maar ook wel gedacht dat wij het volgende kleinkindje op de wereld zouden zetten. Nu dus de babyshower. Mijn eerste reactie was: ik ga niet, dat vind ik te moeilijk. Maar toen begon het toch te knagen: zo'n zeurend stemmetje in mijn hoofd dat steeds herhaalde: ze zou wrs ook op die van jou komen als de 'rollen' omgedraaid zouden zijn.

Wat ik extra vervelend vind is dat het meer dan 2 uur rijden is vanaf ons huis. Daar zie ik dan ook tegen op: ergens zijn wat niet makkelijk voor je is en daarna alleen lang in de auto...

Mijn man staat niet te juichen om me af te zetten en weer op te halen (hij zou in dat geval in de tussentijd met onze kids even naar mijn schoonmoeder kunnen gaan, want die woont enigszins in de buurt van waar de babyshower wordt gehouden), want dan wordt het een erg vol weekend. Kortom: ik weet het niet. Heb nog wel 2 weken om te beslissen, maar wil daar eigenlijk ook niet te lang mee wachten. En als ik niet zou gaan, moet ik dus een smoesje verzinnen, want haar moeder vertellen (haar tel.nr staat erbij) over mijn kinderwens en het verdriet erover, daar voel ik weinig voor (al is ze misschien enigszins op de hoogte al; weet niet of mijn schoonzusje deze 'info' ooit met haar gedeeld heeft). Om het nog ingewikkelder te maken; er zijn wrs 2 mensen die m'n gevoelens zouden begrijpen; degene waar het feestje voor wordt georganiseerd, maar die mag niks weten van het feestje vantevoren, dus dat schiet niet op en haar schoonzusje (vrouw van haar broer), want die is eindelijk zwanger na vele behandelingen, maar dat gaat 'm ook niet worden, want officieel mag ik dat niet weten, want zij en haar man zijn daar gesloten over, dus heeft mijn schoonzusje dat zonder dat zij dat weten aan mij verteld...

O ja, volgend weekend gaat mijn zusje mijn kids vertellen dat ze zwanger is. Zal opgelucht zijn als het zover is, want het viel niet mee voor me om het nieuws voor ze verborgen te houden...

M'n zusje wilde wachten, omdat het nog mis kon gaan en ze dat voor mijn kids niet prettig vond, aangezien ze ook al hebben meegemaakt dat ik een miskraam kreeg. Ik respecteer dit besluit (kan niet anders!), maar dacht: het kan later ook nog misgaan, al hoop je natuurlijk van niet en is de kans na 13 weken kleiner dan aan het prille begin. M'n zusje heeft het (dus) eerder aan mij verteld, omdat ze weet hoe graag ik nog zwanger wil raken. Fijn, dat ze me dit eerder toevertrouwde, maar aan de andere kant vind ik het dus ook wel lastig dat mijn kids het vanaf de Kerst tot volgende week niet mogen weten...

Poe, lucht wel op om dit op te schrijven en dus met jullie te delen.

Ik ga proberen (!) het 'onderwerp' nu even te laten rusten, fijn weekend allemaal!

Geplaatst

Zo, vandaag de punctie gehad en die ging super. BIj binnenkomst bleek de arts die bij onze eerste ICSI poging de punctie had gedaan ook nu de punctie te doen, en hij is heeeeeeeeeeeeeeel snel. Dus dat was een ontzettende geruststelling (de punctie van onze tweede ICSI was een drama), totaal hadden we 21 eicellen dus dat ging allemaal goed. Ik zag net op de digital poli (in Nijmegen kan je dan je hele behandeling volgen) dat er 16 rijp en bevrucht waren! Maandag wordt ik gebeld en dan heb ik dinsdag de TP. Het is nu nog flink gevoelig dus lekker rustig aan doen.

NDNA, ik herken het (gelukkig) niet wat je omschrijft. Ik heb totaal geen problemen met andere zwangeren, helemaal niet als het voor hen het 1e of 2e kindje is. Ik denk dan ' wij hebben er al 2, dus waar moet ik dan jaloers op zijn?'. Wel lastig voor je, dat je dat zo voelt, veel sterkte ermee!

Geplaatst

Fijn, dat de punctie zo goed ging, Karin!

Wij hebben onze behandelingen trouwens ook in Nijmegen gedaan. Was het dr. Kremer die de punctie deed?

Sterkte met de gevoeligheid (vandaag al beter dan gisteren?) en ik hoop dat je morgen een positief telefoontje krijgt en dinsdag de TP. Laat je er 1 of 2 terugplaatsen?

Ik vind de babyshower lastig, omdat ik verwacht dat het dan de hele tijd over babies en zwanger zijn zal gaan. Ik snap jouw redenatie wel, hoor, maar sta er dus inderdaad net iets anders in.

Omdat ik niet steeds bezig wil zijn met zwanger worden/zijn, zoek ik graag afleiding en uiteraard kom je soms nou eenmaal in situaties dat dit niet gaat. Maar een babyshower vind ik lastiger, misschien ook wel omdat ik een gevoelig persoon ben en er op feestjes uberhaupt veel prikkels bij me binnenkomen. En ja, tijdens een babyshower zijn dat nou eenmaal veel 'zwanger-' en 'babyprikkels'...

Ik waardeer het dat je meeleeft.

Fijne zondag nog!

Geplaatst

De punctie werd inderdaad gedaan door Dr Kremer. Jullie 'lopen' dus ook in Nijmegen, vond/vind het altijd zeer prettig daar!

Goed nieuws, er zijn totaal 9 embryo's ,waarvan er morgen 2 teruggeplaatst worden! En dan begint het ergste.. vind die wachtweken echt slopend...

Geplaatst

Wow, 9 embryo's! Betekent dat dat er ook ingevroren zijn?

Wij zijn ook tevreden over Nijmegen (en dr. Kremer). Hadden een keer een vervelende ervaring met een arts na de miskraam. Ongevoelige zak. Werkt er gelukkig niet meer, vertelde dr Kremer laatste keer dat we er waren (juni '10?).

Sterkte met de wachtweken!

Geplaatst

Helaas geen cryo's deze keer, heb vandaag een A- en een B-kwaliteit teruggeplaatst gekregen dus nu is het afwachten! Tja, die wachtweken vind ik wel het ergste, maar goed, 2 februari mogen we testen..

Geplaatst

Karin: hoe gaat het met je? Gaan de dagen voor je gevoel (een beetje) snel voorbij? Hopelijk wel.

Ikzelf ben helaas weer ongesteld geworden; is toch elke maand weer teleurstellend, al houd je altijd in je achterhoofd dat het (waarschijnlijk) niet 'raak' zal zijn.

Hoe gaat het met Hope hope? Nog nagedacht over hoe lang nog proberen? Succes!

En hoe gaat het met de overige meiden die in deze discussie meegeschreven hebben? Het is rustig hier...

Fijne dag voor ieder die dit leest; hopelijk schijnt bij jullie ook de zon! Ik kan niet wachten op de lente; hopelijk zullen er naast vele vogeleitjes die gelegd worden, ook vele eitjes bij ons wannabe moeders (again) bevrucht worden (of al zijn)!!!

Geplaatst

Hoi NDNA,

Bedankt voor je berichtje! Hier gaat het wel, al begint het wel steeds vervelender te worden.. De eerste week ging prima, maar nu slinger ik heen en weer tussen misschien nu al een keertje testen maar aan de andere kant ook niet durven... Verder heb ik geen idee, kwaaltjes genoeg maar ik weet dat die van de bolletjes komen dus tja, ik probeer me in ieder geval zo weinig mogelijk in m'n hoofd te halen.

Bij jullie dus helaas ook nog niet gelukt, dat is zeker een teleurstelling.. Volgende maand hebben jullie weer een afspraak staa? En gaat jullie dan evt nog ICSI doen?

Het is zeker rustig hier, ben op dit moment de enige die natuurlijk 'in behandeling' zit.

Hope hope, bij jullie nog nieuws?

Disi, jullie hadden nog een nieuwe afspraak gemaakt, zijn jullie alweer een stapje verder?

Veel succes nog allemaal, ga nog even verder wachten, nog een weekje..

Geplaatst

Oh meiden, ik heb net getest, had zo'n last van zuurbranden en m'n buik (had bij beide zwangerschappen ook) dat ik even met beide benen op de grond gezet wilde worden, maar ik test dus gewoon licht positief... en m'n man is niet eens thuis! Zit nu dus op wd 9.. Hopelijk neemt ie me straks niet kwalijk dat ik al heb getest (hij is niet zo' nvoorstander van vroeg testen). Nou ja, de komende dagen nog maar eens testen, kijken of hij donkerder wordt.. Oh het zal toch niet he??!

Geplaatst

Karin: het zal toch wel, he! Ga hier hard voor je duimen! Ik hoop het zo voor jou, jullie en alle meiden hier in deze discussie, want zoals al eerder geschreven; het wordt tijd dat er bij (minimaal) een van ons eens een zwangerschap komt!!!

Hoe reageerde je man?

Misschien overbodige vraag/verzoek: blijf ons ajb op de hoogte houden?! Dat de positieve testen maar mogen blijven volgen, steeds weer opnieuw!

Sterkte met je buik en zuurbranden.

Geplaatst

Hihi, m'n man moest er wel erg om lachen (tja, met zo'n resultaat kan hij natuurlijk ook niet boos worden), hij kwam gelukkig niet veel later nadat ik gepost had thuis. Wel een apart idee hoor, nu wéér 1e ICSI misschien raak... Tja, we hebben natuurlijk al wel 2 cryoTP gehad, maar die doen het bij ons blijkbaar niet zo goed..

Man vond de streep trouwens al best duidelijk, morgen of overmorgen nog maar een keer testen en dan 's ochtends..

Tuurlijk blijf ik hier nog schrijven hoor! Ik zit inmiddels ook op het 'wachtbankje februari', bij de vorige cryoTP durfde ik dat niet (je bent tenslotte voor een derde bezig, wil niemand voor het hoofd stoten) en een paar weken geleden toch maar gedaan. Maar vind het daar toch moeilijk om te reageren hoor, er zijn daar natuurlijk genoeg meiden die al meer behandelingen hebben gehad dan wij en nog geen kindje hebben.. Kan me voorstellen dat die niet zitten te wachten op de klaagzang van iemand die bezig is voor een derde...

Maar goed, nu aan het werk en zodra ik meer weet horen jullie het meteen hoor!

Geplaatst

Vanochtend weer gestest en harstikke positief!! We zijn helemaal happy en beseffen nog niet helemaal hoeveel geluk wij hebben... Woensdag, de eigenlijke testdag, ga ik het ziekenhuis wel bellen en dan hopelijk snel een eerste echo!

Meiden, ik reageer morgen even verder, ben helemaal op...

Geplaatst

Karin wat een supernieuws heb je! Van harte gefeliciteerd meid. Natuurlijk is je man blij met dit "vroege" nieuws

En eerlijk is eerlijk; ik lees het wel met een slik (wat niet is omdat ik het jou niet of minder gun maar omdat ik met mijn eigen lijf in de knoei zit over de afgelopen 4 TP`s, waarvan de laatste met een naar mijn mening vroege mk, die veel indruk hebben achter gelaten en ik me erg rot en onzeker voel om alles wat nu komen gaat. Ergens vindt ik het zo zonde als straks blijkt dat het hierbij blijft...zonde van mijn tijd die ik er dan ingestoken heb ten opzichtte van mijn andere 2 kindjes zeg maar....nou ja het zijn allemaal overdenkingen/peinzingen die nu de laatste weken in mijn hoofd spoken. Spanning voor wat komen gaat zeg maar...)

9 februari hebben we het gesprek.

Ik ben benieuwd wanneer je voor de eerste echo mag komen, Karin en dat wij allemaal jou maar mogen volgen!

Geplaatst

Ik had al gereageerd, maar door de problemen met het forum is die reactie verdwenen, zie ik.

Geweldig nieuws, Karin! En nu op naar een mooie echo!

Geplaatst

Hmmm, tja weer allemaal berichtjes weg... Nou ja, ikzal zo goed als het kan het opnieuw opschrijven..

Disi, dankjewel hoor. Enneh, ik snap je volkomen hoor! Vind het ook nog steeds moeilijk om hier heel positief te reageren, omdat ik weet hoe graag de rest ook een derde kindje wil... Jullie hebben al zoveel TP gehad... Ik had na onze 2 mislukte cryo's ook aardig te moed verloren en dan vraag je je inderdaad af 'wat als straks na alle behandelingen we nog steeds niet zwanger zijn?' . Bij dat idee kromp mijn hart ook ineen. Maar bij ons doen de cryo's het dus blijkbaar niet, dat idee had ik al na onze eerste cryo van een paar jaar geleden; mijn baarmoederslijmvlies groeit tijdens zo'n cryopoging heel slecht. Waarschijnlijk door de medicatie die je gebruikt. NOrmaal is het juist heel dik bij mij, dus daar haalde ik nog wel een beetje moed uit voort, dat een verse ICSI behandeling beter aan zou slaan..

Dus blijf hier vooral schrijven wat je voelt, je angsten enz, want daar is dit forum voor!!

9 februari hebben jullie dus weer een gesprek, dat is gelukkig al snel, ik ben benieuwd en ga alvast voor jullie duimen!

NDNA, ook dankjewel! 17 februari hebben we de eerste echo.. Het zou eigenlijk de week erna moeten, maar dan zijn we op vakantie en aangezien we het graag in de vakantie aan mijn familie willen vertellen (gaan met mijn ouders en mijn broer z'n gezin) wilde ik toch graag ervoor. Dit kon wel maar er is wel een klein kansje dat er dan nog geen hartactie te zien is... We wachten wel af!

Nu weer aan het werk...

Geplaatst

Karin, ik kwam je ergens anders tegen op het forum en wou even tegen je zeggen WAUW mooi zeg, die banner! Op naar 17 februari, een mooie echo met hopelijk al hartactie te zien! Ik wens je alvast een fijne vakantie toe, waar gaan jullie naartoe?

Morgen hebben wij hèt gesprek, brrrrr....ik wil zo graag "gewoon" beginnen. Ik heb werkelijk geen idee wat ons te wachten staat wanneer we van start mogen/kunnen gaan.

Geplaatst

He Disi,

Bedankt voor je lieve reaktie! Ja, leuk he zo'n banner, durf het nu toch aan om zoiets te plaatsen! Ben nog best wel onzeker (raar he, en dat voor een derde...) al begin ik m'n buik al wel te voelen in strakke broeken, dus wat dat betreft wel gerustgesteld.. Donderdag komt Moeders voor Moeders langs en eerlijk gezegd zie ik er zo tegenop om die test te doen, dat ik morgen nog maar even zelf ga testen.... voor de zekerheid... Kijk ook best wel uit naar volgende week, inderdaad hopelijk een hartje te zien!

We gaan naar Oostenrijk, het moet daar alleen nog wel effe gaan sneeuwen, want in het dorpje waar wij naartoe gaan ligt bijna geen sneeuw. In de buurt zijn wel skigebieden waar je kan skieen, maar daar moet je dan weer naartoe rijden en dat lijkt me erg lastig met 2 kleintjes... Onze oudste gaat voor het eerst op skiles dus hopelijk gaat het nog sneeuwen daar!

Jullie hebben morgen het gesprek, ik hoop dat jullie meteen mogen beginnen! Dan gebeurt er tenminste iets, een stuk beter dan steeds wachten..

Hoe gaat het met jullie zoontje op school? VInd hij het leuk?

Ik ga voor jullie duimen, hopelijk een snelle start met een positief resultaat! Ben benieuwd naar jullie nieuws morgen!

Geplaatst

Heeeeee meiden,

En vooral: heeeeee Karin !!!!!! GEFELICITEERD JOH !!!!!!! EINDELIJK !!! TOPPERRRRRRR !!!!!!!!!!

Ben heel blij voor jullie !!!!

Sorry, ik ben in een kleurige bui, heb de gang ook net groen geverfd haha.

Disi, hoe gaat het met je zoontje op school ? Voor jezelf ook even wennen hè ?! Hele nieuwe fase.

Ik hoop dat je gesprek vandaag goed gaat en dat je snel weer mag beginnen.

NDNA, toch nog weer door met de druppeltjes lees ik ?

Ik ben begonnen met een voetreflex-behandeling. Ze gaf aan dat zij het eigenlijk heel logisch vindt, dat na m'n operatie van vorig jaar januari, m'n baarmoeder een jaar de tijd nodig heeft gehad om fysiek en energetisch te herstellen ! Daar kan ik me goed in vinden. Ik heb sowieso veel baat bij haar behandeling, nu 2x geweest, slaap in ieder geval eindelijk weer goed. En voel me goed !!! Dus wij gaan gewoon nog even zelf door !!! Met de aantekening dat als 1 v/d 2 (waarom is dat toch altijd de vrouw ??) geen zin heeft op een 'moet-dag' , we niets meer met het 'moet-gevoel' doen, we gaan nog puur voor de spontaniteit zeg maar haha. Verder laten we het los. En dat voelt alvast goed ! We zien het wel.

Karin, ook jouw oudste voor het eerst op ski-les ?? OOhhhh, wat leuk joh. Het is altijd al geweldig om te zien hoe snel en makkelijk kinderen van de piste af 'vliegen' ..... maar als het je EIGEN kinderen zijn ...... dat is helemaal geweldig !!! Ik zit hier gelijk weer met een grote grijns !!! Veel plezier alvast !!!!!

En natuurlijk heel veel succes en plezier met je eerste echo !!!

Veel succes allemaal !!! en bedankt voor jullie lieve berichtjes trouwens, erg lief ...... dat doet me goed !!!

Lieve knuffel ....... hope hope

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden