Ga naar inhoud

Nog een keer icsi voor derde kindje????

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ha Tulpie,

Wij hebben inderdaad 2 honden, eentje die in april 13 jaar wordt !!!! en de pup dus, die nu ruim 10 maanden is.

Gezellig hoor, ze kunnen het echt geweldig vinden samen, dus dat is echt genieten.

Jij veel succes morgen, spannend hoor !!!!!

:heppie:

• Reacties 332
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ha Tulpie, spannend!! Kan me voorstellen dat voor jou de tijd niet snel genoeg kan gaan, heel veel succes morgen en ons snel het (goede) nieuws laten weten hoor!

Hopehope, dat bedoel ik precies met de laatste alinea van mijn laatste bericht; wij kunnen hier lekker vrolijk gaan doen , maar helaas is het (nog) niet voor iedereen weggelegd en dat vind ik ook best moeilijk. Jullie waren er ook vanuit gegaan dat het zou lukken en dan kan ik me heeeeeeel goed voorstellen dat het voor jou moeilijk is om hier die mooie verhalen te lezen... Ik denk in ieder geval zeker aan jullie...

Morgen hier de eerste inenting alweer (wij vinden de tijd juist heel snel gaan haha)! Alles verder goed, het mannetje groeit geweldig (ben benieuwd wat ie morgen weegt en hoe lang hij is) en hij slaapt sinds vorige week door!! En dan al vanaf 20.00 u 's avonds tot soms 7 u 's ochtends, al komt ie soms nog om 4 uur , maar dat vind ik geen probleem; de vorige heeft daar ruim2 jaar over gedaan.

Tulpie, nogmaals succes morgen en Hopehope een dikke knuffel!

Geplaatst

Ja ja!

Een heus kloppend hartje!

Maar... nog heel pril... 6 weken en 2 dagen.

Wat een stomme Gyn zeg!

Het was dezelfde gyn die bij mijn miskraam een rondleiding door mijn baarmoeder ging geven aan een nieuwe stagiaire ofzo... ja daar zit je namelijk heel erg op te wachten bij een miskraam!

Maar goed wij hebben het gezien en zij ook ("ja, ik zie een zwangerschap"....wat een tekst)

ik ben steeds blijer maar heb nog wel enige gereserveerdheid..

Over 4 weken weer een echo.. Ik houd jullie op de hoogte (als het draadje blijft..)

Liefs Tulpie

Geplaatst

Wat goed Tulpie, een kloppend hartje, geweldig! Het begin is er, nu toch proberen toch een beetje te gaan genieten hoor! Maar kan me wel voorstellen dat je nog even voorzichtig blijft hoor, toch eerst de spannende weken door. OP naar de volgende echo!

Geplaatst

Nou,

Nu ruim zeven weken. Wat fijn als er weer een dag voorbij is!

Ik wil julllie alvast fijne kerstdagen toewensen en geniet ook van buiten!

(Ik hou er altijd wel van om lekker buiten te zijn als iedereen maar binnen zit te suffen...

En tja, waarom drink ik eigenlijk geen wijn?

Ook niog wat op bedenken.

Liefs Tulpie

• 3 weken later...
Geplaatst

Het is een beetje een aflopend draadje...

Maar wilde even kwijt dat het allemaal nog zit!

Komende dinsdag naar het ziekenhuis voor nog een echo..

Ik wens jullie allemaal een hele goed 2012 toe!!!

Geplaatst

Ha Tulpie,

Toppie!!! Wat fijn om weer even wat van je te horen! En ja, jammer he, het is inderdaad een aflopend draadje.... er wordt niet veel meer gereageerd en er komen ook geen nieuwe bij, erg jammer.

Ben je inmiddels al een beetje meer gewend aan het idee? Waarschijnlijk komt dat nu pas, en hield je de afgelopen weken nog een slag om de arm? Ik hoop dat je toch snel echt kan gaan genieten, het is toch heeeeeeeeel bijzonder (altijd natuurlijk, maar in dit geval helemaal, toch?)! Heb je het je dochters al verteld?

Hier gaat alles goed. Ben deze week weer begonnen met werken, dat was wel even wennen, maar het ging allemaal goed. Het was even afwachten hoe het ging op de creche maandag, want ook deze is weer geen fan van flesjes haha, maar dat ging prima. Vandaag heeft hij z'n eerste papa-dag, dus ben benieuwd hoe dat bevalt (zowel bij zoon als bij manlief haha).

Ik wil jullie allemaal natuurlijk ook een heeeeel gelukkig 2012 toewensen (met even een extra wensje voor Hopehope....). Ik ben nu ook aan het werk, dus ga snel verder...

Geplaatst

Hee meiden,

Karin, bedankt voor je lieve woorden !!!!!!!!!!!!! Dat doet me goed. Erg lief !!

Bevalt het werken weer ? Altijd weer ff gek om op te starten hè. Ik vond het verlof wel altijd te kort hoor haha.

En hoe ging de papa-dag ?

Tulpie, mooi dat alles goed gaat !!!

Ik moet zeggen, ik vind het wel leuk om af en toe wat te lezen over hoe het met jullie gaat. Maar ben er niet meer zo mee bezig als in het begin, tja, dat snappen jullie natuurlijk ook wel.

Toch vind ik het wel leuk om af en toe bij te kletsen !! In ieder geval wens ik jullie een mooi jaar toe, ik zou zeggen: MAAK ER WAT MOOIS VAN !!!

LIEFS HOPE HOPE

Geplaatst

Hee meiden.

vanochtend weer een echo gehad.

Alles zit erop en eraan en het hartje doet het ook goed.

De kleine is flink aan het bewegen in mijn buik!

Ik wordt nu overgeheveld naar de verloskundigepraktijk.

Over 2 weken heb ik daar een afspraak.

Het geloof komt met de dag!

Liefs Tulpie

• 2 weken later...
  • 1 maand later...
Geplaatst

Hoi,

Ik moest even vissen maar heb het draadje weer gevonden!

Zit nu al bijna op 18 weken! Heerlijk.

Van de week voor de derde keer bij de vk

Het hartje was deze week moeilijk te vinden omdat de kleine zich aan het verstoppen was volgens de vk.

Het lijkt een druk kind.

Volgende week heb ik mijn 20 weken echo al.

Dan kunnen we zien of alles er op en eraan zit. Mijn ouders gaan mee en mijn dochters en man natuurlijk ook!

Mijn meiden zijn nu op de hoogte.

Ze vielen zowat van hun stoel van verbazing! Ze zijn er heel trots op!

Het moet volgens hun wel een jongetje worden. Dan kun je vadertje en moedertje spelen....

haha!

Hope Hope

Mocht je af en toe nog inloggen.. hoe is het met jou?

Met de hondjes?

Liefs Tulpie

Geplaatst

Ha Tulpie,

Nog van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat een wonder...en al 18 weken!

En bijna de 20 weken echo, spannend en wat bijzonder dat je ouder mee gaan.

Ik zit morgen op 37 weken dus het gaat hier zo langzamerhand ook spannend worden (vanaf morgen mag ik thuis bevallen, wat ik graag wil)...ben heel benieuwd wanneer ons wonder besluit dat het tijd is om elkaar te ontmoeten. Ik denk zelf dat het begin april gaat worden (1 april) bij m`n zoon liep ik 1w1d over en bij m`n dochter 1w precies dus nu vast 6 dagen (en dat is 1 april haha)

Geniet lekker van je zwangerschap Tulpie, dat doe ik ook hihi

Liefs Disi

Geplaatst

Hee Disi!

Spannend joh!

leuk om te zien dat het bij jou ook gelukt is.

Nog een paar weken en dan kan je de kleine in je armen sluiten!

Weet je al wat het wordt?

Succes met de laatste loodjes!

Liefs Tulpie

• 1 maand later...
Geplaatst

Hoi hoi,

Ik kom even vertellen dat ik op 1 april om 22.13 thuis ben bevallen van ons 3e kindje en 2e zoon. Hij woog 3240 gram en zit nu inmiddels op 3330 gram. Alles gaat goed met ons, hij is een heerlijk tevreden mannetje en broer en zus zijn supertrots!

• 2 weken later...
Geplaatst

Ha Disi,

Mijn excuses; (nog) helemaal niet gereageerd! VAn harte gefeliciteerd met jullie zoon en broertje!! Inmiddels al 4 weekjes oud, gaat alles goed? En wat vinden de grote broer en zus ervan?? Lekker genieten hoor!!

Hier is alles goed, onze jongste is inmiddels al een half jaar oud, wat gaat dat ontzettend snel.... Wel supergenieten hoor, ik besef nog elke dat hoeveel geluk we hebben gehad en geniet echt driedubbel.

Hope hope, hoe gaat het bij jullie? Alles goed met de doggies??

Disi, ik heb je net gesproken ;-)

Geplaatst

Hallo,

Hier boven zijn een paar prachtige verhalen over de komst van 'de derde'.. ik was/ben benieuwd of er nog meerderen hier zijn die misschien nog een keer IVF/ICSI doen voor een derde. Ik durf het amper te vragen.."luxe probleem"..

Wij hebben inmiddels 2 meiden (mrt2008-sept2010) dmv ICSI en hadden na de laatste ICSI poging van onze jongste nog 6 cryo's over.

Hiervan hebben we inmiddels 2x 2 cryo TP's gehad zonder het gewenste resultaat. (wel 2x laag HcG)

Momenteel doen we er even niks mee. Het zou een laatst cryo poging zijn én als deze niet lukt dan is de stap naar een verse ICSI poging zo makkelijk gezet..

de wens is er wel, maar 'het gedoe' eromheen heeft al zoveel impact gehad.

In dubio dus..

Misschien zijn er hier meerderen die hier graag even over willen brainstormen..?~!

• 2 maanden later...
Geplaatst

Hoi hoi,

Lang niet geweest.....kleine man is inmiddels 3 maanden geweest en het gaat hier super, we genieten volop! Hij is een heerlijk rustig kereltje en broer en zus zijn helemaal verliefd op hem...driedubbel genieten!

Karin ik ben wel even nieuwsgierig naar je laatste zin in je laatste post hier....waar en wanneer heb ik jou 28 april gesproken? hmmm ik snap er niks van...kom online...nu whahahaha

Fijn dat het bij jullie ook zo genieten is!

Simone hier was de wens zo sterk dat na de mislukte cryopogingen een verse ICSI poging het logische vervolg voor ons was. Wij waren al ouders van 2 kindjes maar de wens naar ons derde kindje was niet minder om ons neer te leggen bij de mislukte cryo`s. We wilden deze wens net zoveel kans geven als we onze allereerste wens hebben gegeven...

Succes!

Geplaatst

Ha Disi, eeeeeuuuuuhh, ik moet zelf ook even heeeeeeeeeeeel goed nadenken over die laatste zin... Ik heb eigenlijk geen idee, kan ook bij de priveberichten niks terugvinden, maar eerlijk gezegd denk ik dat ik Tulpie bedoel. Omdat ik datzelfde bericht begin gericht aan jou en ik tegen Tulpie niks zeg, maar ook dat kan ik niet terugvinden haha!

goed om te horen dat het bij jullie ook zo goed gaat! Ook alweer 3 maanden, en het is zoals je zegt; driedubbel genieten. Onze grote kleinste vent doet het super, tijgert de hele kamer door, kan al zwaaien en ligt inmiddels aan tafel al vaak helemaal dubbel van het lachen om z'n broers (en andersom ;-))

Tulpie, spannend, nog maar een paar weekjes, alles nog goed??

Hope hope, bij jullie ook alles ok?

Simone, sorry voor de late reaktie, het is (helaas) een rustig topic.. Bij ons was er ook geen twijfel mogelijk; na de cryo's zijn wij ook voor een verse ICSI poging gegaan. Tja, waarom ook niet, als je de wens hebt, waarom zou je er dan ook niet voor gaan?

• 1 jaar later...
Geplaatst

Jammer zeg... dat het contact helemaal weg is :)

KBR lees je hier nog wel eens?

Simone76, hoe is het met de wens?

En Tulpie? hoe gaat het met jou en de kleine?

Onze jongste telg is inmiddels 21 maanden........

Geplaatst

He Disi, wat leuk om hier weer eens een berichtje te lezen! En nee, ik lees hier nooit meer, maar ik kreeg via m'n email een melding van jouw bericht..

Wat ontzettend leuk; zelfs een vierde, super hoor! Hier vinden we het wel welletjes, blij met onze drie jongens en net van het weekend 40 geworden dus een vierde zie ik niet zitten haha! Wat heerlijk dat je ook zolang BV hebt gegeven, wat dat betreft zou ik nog wel eentje willen ;-) Spannend hoor! Hou ons op de hoogte!

Hopelijk komen er nog meer berichtjes van de rest... ben benieuwd!

Disi, alvast heel veel succes, ik begin alvast met duimen... !

Geplaatst

hoi allemaal. Ik zag dit topic ineens voorbij komen. Ik wist helemaal niet af van het bestaan van zo'n topic, maar ik ben de afgelopen jaren waarschijnlijk ook te druk geweest met pogingen voor een tweede kindje.Onze dochter is nu 9 maanden en het is bij mij toch wel aan het kriebelen voor een derde kindje. Vandaar dat mijn oog op dit topic viel. Manlief is echter nog niet heel erg enthousiast. (het is nog geen defintieve "nee", maar ook zeker nog geen "ja") Niet vanwege het feit dat hij geen derde kindje zou willen, maar vanwege onze leeftijden. Ik ben pas gelden 41 geworden en manlief is 10 jaar ouder. Wij hebben echter nog 1 cryo in de vriezer en wij zijn het er samen wel volledig over eens dat wij onze cryo dit jaar willen gaan ophalen. (en dan maar hopen dat die blijft plakken of manlief toch nog een keer voor de verse poging gaat. )Ik begrijp ook dat dit topic niet echt meer actief is, maar wie weet zijn er ook nog meer meiden die voor een derde of vierde kindje willen gaan en nu pas dit topic zien en willen meeschrijven.

Geplaatst

Hey Karin, Wat leuk dat je even hier komt lezen na de mailmelding :) nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Hoe gaat het met jou 3 jongens?

zie je postvak

Wen 72, zie je postvak ;)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden